سالانه تعداد زیادی نوزاد به دنیا می‌آیند که به لباس، اسباب بازی و تعداد زیادی وسایل نگهداری و سرگرمی احتیاج پیدا خواهند کرد و آن‌جایی که معمولاً والدین در خرید سیسمونی برای نوزاد یا کودکان خود چیزی کم نمی‌گذارند و با ذوق و علاقه به خرید می‌پردازند، ورود به این شغل می‌تواند سود قابل توجهی برای شما داشته باشد.

قبل از راه‌اندازی یک مغازه سیسمونی فروشی، لازم است مزایا و حدود سود حاصل از آن را بدانید و سپس با همه‌ی مراحلِ راه‌اندازی و اداره یک فروشگاه مانند: هزینه‌ها، نحوه تهیه اجناس، دیزاین فروشگاه، میزان درآمد، بازاریابی، تبلیغات و… آشنایی کامل پیدا کنید. در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا به تمامیِ نکاتی که دانستن آن‌ها قبل از ورود به «شغل سیسمونی فروشی» ضروری است، اشاره خواهیم کرد؛ پس حتماً تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

مزایای ورود به شغل سیسمونی فروشی چیست؟

شما با ورود به شغل سیسمونی فروشی، هم می‌توانید صرفاً به خوداشتغالی پرداخته و هم قادر خواهید بود که به‌عنوان یک کارآفرین افراد زیادی را نیز مشغول به کار کنید. از مزایای دیگر راه‌اندازی فروشگاه سیسمونی این است که سختیِ کارِ آن، نسبت به بسیاری از مشاغل کمتر بوده و در صورت برخورداری از سرمایه‌ی مورد نیاز ورود به این شغل راحت‌تر است. همچنین گفتنی است که این نوع کسب و کار، این قابلیت را دارد که شما را به استقلال واقعی برساند و میزان سود و درآمدتان در این شغل تا حدود زیادی به تلاشتان جهت ارتقا فروشگاه بستگی دارد. من حیث المجموع، راه‌اندازی یک فروشگاه سیسمونی فروشی، یکی از بهترین مشاغلی خواهد بود که شما می‌توانید به آن ورود پیدا کنید؛ البته به‌شرط آنکه به‌صورت کاملاً اصولی راجع به آن تحقیق کرده و با آگاهی کامل وارد بازار کار شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سود راه اندازی یک مغازه سیسمونی فروشی چقدر است؟

میزان سود حاصل از هر کسب‌وکاری به میزان هزینه‌ها و گستردگی آن کسب‌وکار بستگی دارد؛ از آن‌جایی که معمولاً والدین در تأمین نیاز‌های فرزندان خود چیزی کم نمی‌گذارند و کودکان از بدو تولد تا 5 سالگی مدام در حال رشد هستند و لباس یک ماهگی آن‌ها برای ماه بعدی کوچک می‌شود، میزان فروش شما نیز بالاتر از دیگر مشاغل خواهد بود. همچنین به‌دلیل اینکه تنوعِ اجناس در مغازه سیسمونی فروشی بالا است، نمی‌توانیم یک نرخ سود کلی برای همه این اجناس در نظر بگیریم؛ اما آمار و ارقام نشان‌می‌دهد که برخی اقلام خرده‌ریز مانند: شیشه شیر و پستانک سودی حدود 10 تا 15 درصد و وسایل بزرگ‌تری مانند: کالسکه و گهواره سودی معادی 40 تا 60 درصد خواهند داشت! البته سود حاصل از پوشاک نوزاد نیز می‌تواند بیش از 60 درصد باشد!! و این حاشیه‌ی سود برای اسباب بازی‌ها و اجناس خارجی و خاص‌تر به 100 درصد هم می‌رسد!!!

سود راه اندازی یک فروشگاه سیسمونی فروشی
سود راه اندازی یک فروشگاه سیسمونی فروشی

لزوم طراحی بیزینس پلن برای شغل سیسمونی فروشی

قبل از ورود به هر کسب و کاری لازم است یک Business Plan یا «طرح کسب و کار» برای آن طراحی کنید؛ زیرا داشتن یک بیزینس پلن به شما کمک می‌کند همه مواردی که برای راه اندازی کسب و کار مورد نظرتان نیاز دارید را بررسی نمایید. با نوشتن این طرح:

  • شما اندازه‌ی کسب‌وکار خود را مشخص می‌کنید؛
  • با تجهیزات و نیاز‌های یک مغازه سیسمونی فروشی آشنا می‌شوید؛
  • می‌توانید میزان سرمایه لازم برای شروع و هزینه‌های خود را تخمین بزنید؛
  • و در نهایت قادر خواهید بود تا استراتژی‌های فروش و بازیابی در شغل سیسمونی فروشی را برای خود مشخص کنید.

شایان ذکر است که این شفافیت و آگاهی از همه جوانبِ کسب‌وکارتان، به شما کمک می‌کند تا با سرمایه و علم کافی وارد بازار کار شوید، با هزینه‌های ناشی از آزمون و خطا روبه‌رو نشوید و در نهایت با خیال راحت بر اهداف فردی و مالی خود متمرکز بمانید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

نکات مهم در پیدا کردن مکان مناسب برای مغازه سیسمونی فروشی

دیگر بر کسی پوشیده نیست که محل راه‌اندازی فروشگاه، یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند در شکست یا موفقیت یک کسب‌وکار نقشی اساسی داشته باشد. از آن‌جایی که مشتریان شما عموماً کودکان و مادران باردار می‌باشند، احتمالاً گشت‌وگذار در همه طبقات پاساژ و کوچه‌های بازار برای آن‌ها مشکل خواهد بود. پس بهتر است سیسمونی فروشی شما در طبقه اول پاساژ، یا چند فروشگاه خیابان اصلی باشند و دسترسی به آن برای مخاطبان هدف، سخت و دشوار نباشد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

نحوه انتخاب نام و برند مناسب برای سیسمونی فروشی

برای ثبت کسب‌وکار و اخذ مجوزهای قانونی، لازم است یک نام برازنده برای فروشگاه خود انتخاب کنید. انتخاب نام مناسب برای مغازه سیسمونی فروشی تا حدودی به سلیقه شما بستگی دارد اما بهتر است که برای این منظور یک اسم ساده، متفاوت، کوتاه و مرتبط با بیزینستان را انتخاب کنید. فراموش نکنید که زیبا و چشمگیر بودنِ نام مغازه می‌تواند سبب جلب توجهِ افراد و حضور مشتریان بیشتر در فروشگاهتان شود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برای مرتبط بودن اسم مغازه با نوع بیزینس‌تان، می‌توانید از اسم پسرانه یا دخترانه‌ی موردعلاقه‌ی خود و یا اسمی که می‌تواند یادآور ظرافت و لطافت دنیای کودکان باشد، استفاده‌کنید. در ادامه چند اسم زیبا برای مغازه سیسمونی فروشی و چند آیدی و اسم پیج (برای کسانی که فروش آن‌ها به‌صورت آنلاین است) را به شما پیشنهاد ارائه کرده‌ایم تا از آن‌ها به منظور انتخاب یک اسم و برند مناسب برای کسب‌وکارتان الهام بگیرد.

ایده انتخاب اسم برای مغازه سیسمونی فروشی ایده انتخاب اسم برای پیج فروش سیسمونی
آغوش ابریشم Baby Happy: نوزاد شاد shazde_kochoolo: شازده کوچولو
گهواره شازده Little Loves: عشق‌های کوچک nini_store: نینی استور
کوچولوها قصر نی‌نی‌ها Little Town: شهر کوچک nini_bala: نینی بلا
نی‌نی سیار بیبی شاپ First Steps: اولین قدم‌ها nininaz: نینی ناز
مادرانه پرَنس Kid City: شهر بچه‌ها ninisara: نینی سرا
دردونه تاتی Babies Island: جزیره نوزادان nini_shop: نینی شاپ
هپی بیبی دردونه‌ها Smiley Baby: لبخند عزیزم nini_gol: نینی گل
قند عسل ملوس پوش Born Beautiful: زیبای متولدشده nini_dokht: نینی دخت
ریزه‌میزه فسقلی Better Baby: نوزاد بهتر nini_shad: نینی شاد
عروسک رؤیای کودک You + Babe: شما + نوزاد nini_tala: نینی طلا
شهر فرشتگان ریزه‌میزه Little Laughs: خنده‌های کوچک nini_mah: نینی ماه

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

چگونگی اخذ پروانه کسب برای فروشگاه سیسمونی

راه‌اندازی یک کسب‌وکار در هر نوع (فروش، تولیدی، خدماتی و…) که باشد، نیازمند داشتن پروانه مربوط به آن حوزه از کسب‌وکار است. جواز کسب فروشگاهِ شما در حقیقت شناسنامه کاریتان تلقی می‌شود و به شما کمک می‌کند تا از مزیت‌های آن مانند گرفتن وام و دسته چک از بانک‌ها بهره‌مند شده و فشاری از سمت اداره مالیات، اتحادیه و شهرداری به کسب‌وکارتان وارد نگردد. برای مشاغلی و کسب‌وکارهایی که برای راه‌اندازی به مهارت‌ها و آموزش‌های خاصی نیاز ندارند، برخورداری از توانایی انجام کار و داشتن مکانی مناسب کافی است و به مدرک تحصیلی و یا مدرک فنی‌و‌حرفه‌ایِ مرتبط با آن کسب‌وکارها نیازی نیست.

در این راستا، برای اخذ پروانه‌ی کسب یک فروشگاه سیسمونی باید درخواست خود را در سایت دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور با آدرس ایرانیان اصناف ثبت کنید و سپس با مدارک مورد نیاز به اتحادیه پوشاکِ منطقه‌ی خود مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده در اتحادیه پوشاک

  • کپی و اصل سند ملک، اجاره‌نامه یا قول‌نامه
  • کپی و اصل شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت
  • سه عدد عکس 3 در 4 رنگی
  • کپی و اصل آخرین مدرک تحصیلی
  • رضایت محضری برای دارندگان شریک و تعهد محضری برای دارندگان اجاره‌نامه عادی
  • دریافت کد رهگیری پیش ثبت‌نام شماره اقتصادی از اراده دارایی و تحویل آن به دفتر اتحادیه
  • پرداخت مبلغی برای هزینه پروانه‌ی کسب و مبلغی دیگر برای هزینه صدور سایت
  • ثبت نام اینترنتی و چند مرحله‌ایِ پروانه کسب از طریق وب‌سایت ایرانیان اصناف

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی برای یک مغازه سیسمونی فروشی

ناگفته پیدا است که طراحی و جلوه ظاهریِ هر فروشگاه، رابطه‌ی مستقیمی با میزان درآمد و فروشِ آن دارد؛ از آن‌جایی که در شغل سیسمونی فروشی، به‌نوعی با کودکان و والدینِ آن‌ها سر و کار دارید، بهتر است در طراحی دکوراسیون و فضای داخلی فروشگاه از رنگ‌های جذاب و طرح‌های فانتزی استفاده کنید تا سبب جذب خریداران و افزایش فروشِ شما شود. همچنین در طراحی فروشگاه سیسمونی باید شرایط جسمی و روحی مادران باردار را در نظر گرفته و به‌جای استفاده رنگ‌ها و بو‌های تند و اضطراب‌آور، از رنگ‌ها و رایحه‌های ملایم و آرامش‌بخش استفاده کنید. فراموش نکنید که قراردادن چند صندلی یا نیمکتِ کوچک در گوشه و کنار فروشگاه، برای نشستن مادران باردار نیز به آن‌ها کمک می‌کند تا مدت بیشتری را به حضور و خرید در فروشگاه شما اختصاص دهند. به‌عنوان نکته‌ی آخر نیز حتماً از تجهیزات و سیستم‌های تهویه هوا استفاده نمایید و درجه سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که دمای محیط برای کودکان و مادران باردار مناسب باشد.

طراحی داخلی یک مغازه سیسمونی فروشی
طراحی داخلی یک مغازه سیسمونی فروشی

7 ایده برای طراحی یک مغازه سیسمونی فروشی

  1. شما می‌توانید فروشگاه خود را به دو بخش جداگانه برای فروش و نمایش محصولات دخترانه و پسرانه تفکیک کرده و از دو رنگ متفاوت برای طراحی این بخش‌ها استفاده کنید.
  2. از نورپردازی و دکوراسیون متفاوتی برای ویترین و طبقات اجناسی که قصد دارید بیش از سایر اجناس به چشم بیایند استفاده کنید تا فروش آن‌ها بالاتر رود.
  3. استفاده از رنگ‌های ملایم و المان‌های نوزادی، حس آرامش و لذت‌بخشی بیشتری را به مشتریان می‌دهد.
  4. قراردادن قفسه و رگال‌هایی که مشتریان به آن‌ها دسترسی داشته باشند به آن‌ها کمک می‌کند تا به‌راحتی از اجناس دیدن کرده و محصولات مورد نیاز خود را انتخاب کنند.
  5. استفاده از نقاشی‌هایی که توسط کودکان کشیده شده، در طراحی بخش‌های مختلف، یک ایده خلاقانه است که می‌تواند فروشگاه شما را گرم و صمیمی نشان دهد.
  6. برای چیدن اجناس می‌توانید از فیلتر‌های مناسبی بر اساس اندازه و ابعاد، رنگ، کاربرد و… استفاده کنید تا هارمونی، هماهنگی و نظم خاصی به فروشگاه شما ببخشد و پیدا کردن اجناس مختلف را برای مشتریان راحت‌تر نماید.
  7. شما می‌توانید یادداشت‌های کوچکی از زبان کودکان در بخش‌های مختلف فروشگاه قرار داده و یا بنرهای خوشامدگویی را از زبان کودکان و نوزادان نقل قول کنید.

البته توجه داشته باشید که طراحی فضای داخلی فروشگاه به متراژ آن بستگی دارد و مغازه شما نباید بیش از حد شلوغ به نظر بیاید.

ایده های طراحی برای یک مغازه سیسمونی فروشی
ایده های طراحی برای یک مغازه سیسمونی فروشی

نحوه تهیه اجناس سیسمونی از عمده فروشی ها

یکی از مسائل مهم در شغل سیسمونی فروشی، ایجاد ارتباطات مؤثر با عمده‌فروشان است؛ چرا که تهیه اجناسِ با کیفیت بالا و قیمت مناسب، میزان سود و وفاداریِ مشتریان شما را بیشتر می‌کند. در این راستا باید توجه داشته باشید که خرید از عمده فروشی‌ها قواعد خاص خود را دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

4 نکته برای خرید موفق از عمده فروش ها

  1. برای انتخاب عمده‌فروشیِ موردنظرتان می‌توانید سری به فروشگاه‌های رقیب بزنید و برندها و کالاهایی که برای فروش گذاشته‌اند را بررسی کنید.
  2. حضور در نمایشگاه‌های تجاری که با هدف برقراری ارتباط بین عمده‌فروشان و خرده‌فروشان برگزار می‌شود، به شما کمک می‌کند تا اطلاعات خوبی از عمده فروشی‌های مختلف کسب کنید. توجه داشته باشید که حضور در این نمایشگاه‌ها برای عمومِ مردم آزاد نیست و برای ورود به آن به کارت ویزیت، گواهی فروش، شناسه مالیاتی یا هر نوع مجوز تجاری دیگری نیاز خواهید بود.
  3. بهتر است برای خرید محصولات با حداقل قیمت، به‌طور مستقیم با واردکنندگان و تولیدکنندگانِ محصولات قرارداد ببندید و تا حد امکان از عمده‌فروشان واسطه‌ای و دلالان خرید نکنید.
  4. اگر به‌دنبال سود بیشتر هستید می‌توانید به وب‌سایت هر کدام از عمده‌فروشان مراجعه کرده و محصولات حراجی و تخفیف‌دار را خریداری نمایید.

نحوه استخدام فروشنده برای یک مغازه سیسمونی فروشی

یکی دیگر از عوامل مهمی که برای موفقیت در شغل سیسمونی فروشی باید به آن توجه ویژه داشته باشید، استخدام نیروی کار (فروشنده) مناسب است. از آن‌جایی که فروشندگان شما به‌طور مستقیم با مشتریان در ارتباطند، بخش عمده‌ای از میزان فروش و سودِ شما به نحوه برخورد فروشندگانتان با مشتریان، معرفی محصولات و بازاریابی توسط این فروشندگان بستگی دارد و این امر می‌تواند مراجعه‌کنندگان فروشگاه شما را به مشتری تبدیل کند. در این راستا، شما می‌توانید در استخدام فروشنده برای مغازه سیسمونی فروشی خود به نکات زیر دقت کنید:

  • یک فروشنده ماهر باید قیمت و کاربرد تک تک اجناس موجود در فروشگاه را بداند و به رنگ‌بندی و سایز‌بندی‌های موجود در انبار آگاه باشد.
  • آراسته و مرتب باشد و با پوشش مناسب در محل کار حضور پیدا کند.
  • یکی از عوامل ترقی هر کسب‌وکار، برخورداری از مهارت و فرهنگ کار گروهی است. فروشنده شما باید همکاری و برخورد مناسبی با دیگر کارکنان داشته باشد.
  • به‌موقع و سروقت در محل کار ظاهر شود و تا پایان ساعت‌کاری در فروشگاه حضور داشته باشد.
  • به میزان حقوق، پورسانت و دیگر مزایایی که برای او در نظر گرفته‌اید آگاه بوده و با آن‌ها موافق باشد تا با خیالی آسوده به کار در فروشگاه بپردازد.
  • در مواجهه با مشتریان خوش برخورد باشد، محترمانه با آن‌ها خوش‌آمدگویی کند و با صبر و حوصله به همه سؤالاتشان پاسخ دهد.
  • یکی از نکاتی که کمتر به آن توجه می‌شود این است که یک فروشنده خوب باید اعتماد به نفس برقراری ارتباطِ چشمی با دیگران را داشته باشد.

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

نحوه فروش و بازاریابی حضوری در شغل سیسمونی فروشی

احتمالاً یکی از سؤالات و دغدغه‌های اصلی شما در شغل سیسمونی فرو‌شی، مانند دیگر مشاغل فروشگاهی «چگونگی افزایش فروش و بالابردن درآمد» است؛ همان‌طور که تا‌کنون خوانده‌اید، رعایت بسیاری از موارد مانند: انتخاب نام جذاب، انتخاب لوکیشن مناسب، طراحی و دیزاین چشم‌گیر، تهیه اجناس با‌کیفیت و مقرون به‌صرفه، استخدام فروشنده ماهر و… سبب افزایش فروش و بالا رفتن سود شما خواهد شد؛ اما علاوه بر آنچه که تاکنون گفته شد، نکات دیگری در این خصوص وجود دارد! در ادامه به نکاتی مهم‌تر در زمینه افزایش فروش و بازاریابیِ حضوری برای شغل سیسمونی فروشی اشاره می‌کنیم.

بازاریابی اینترنتی - فروش آنلاین
بازاریابی اینترنتی – فروش آنلاین

6 نکته برای بازاریابی و افزایش فروش حضوری

  1. استفاده از موزیک ملایم و متناسب با جو فروشگاه، تأثیر مثبتی بر ذهن خریداران گذاشته و مشتریان را به خرید بیشتر ترغیب می‌کند.
  2. دادن خدمات اضافی مانند: هدیه، اشانتیون و کد تخفیف‌های اختصاصی برای خرید بعدی، سبب حضور دوباره مشتریان در فروشگاه شما و وفادارسازی آن‌ها می‌شود.
  3. قراردادن سبد‌های خرید بزرگی که سریع پر نشوند و چیدن محصولات مرتبط و مکمل در کنار هم، از دیگر نکاتی هستند که مشتریان را به خرید بیشتر ترغیب می‌کنند.
  4. استفاده از رایحه‌های دلنشین در فروشگاه، یکی دیگر از روش‌های بازاریابی است که احساسات مشتریان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
  5. تابلوی تبلیغاتی شما معرف مغازه و فعالیت شماست و یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند مردم را به‌سمت فروشگاه شما بکشاند و سبب افزایش فروشتان شود.
  6. به‌جای ارزان‌فروشی، تخفیف‌های مختلفی برای محصولات خود در نظر بگیرید. درج قیمت اصلی و قیمت پس از تخفیف بر روی محصولات موجود در فروشگاه، مشتریان را به خرید از اجناسِ تخفیف‌دار تشویق می‌کند.

علاوه بر موارد بالا – که همگی تکنیک‌های فروش و بازاریابی حضوری بودند – شایسته است که در ادامه به معرفی تکنیک‌هایی برای فروش و بازاریابی آنلاین (غیرحضوری) در شغل سیسمونی فروشی بپردازیم. گفتنی است که به کارگیری تکنیک‌های بازاریابی آنلاین سبب آشنا شدن مخاطبانِ هدف با نوع کسب و کار، محصولات، موجودی اجناس و قیمت آن‌ها و حتی آدرس فروشگاه سیسمونیِ شما می‌شود و این امر به‌طور چشمگیری فروش شما را افزایش می‌دهد!

نحوه فروش و بازاریابی آنلاین در شغل سیسمونی فروشی

بازاریابی دیجیتال یا digital marketing به‌تمامی فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی گفته می‌شود که از طریق اینترنت صورت می‌پذیرد. در ادامه به چند تکنیکِ مهمِ دیجیتال مارکتینگ اشاره می‌کنیم که می‌تواند برای شغل سیسمونی فروشی مؤثر و کاربردی باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ در شغل سیسمونی فروشی

  • طراحی یک سایت فروشگاهی
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • ثبت آدرس و اطلاعات فروشگاه در گوگل مای بیزینس (Google My Business)
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)
  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  • بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

در ادامه هر یک از تکنیک‌های فوق را تشریح می‌کنیم.

طراحی یک سایت فروشگاهی

وب‌سایت فروشگاهی شما، مانند فروشگاه حضوری عمل می‌کند با این تفاوت که مزایای آن نسبت به فروش حضوری بیشتر است! مزایای داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی برای محصولات سیسمونی به شرح ذیل است:

  • امکان خرید برای مادران بارداری که در شرایط اضطراری قرار دارند و حضور در فروشگاه برای آن‌ها سخت می‌باشد را فراهم می‌کند.
  • به نام‌آشنا شدن و افزایش فروش در شعبه حضوری شما کمک می‌کند و به کسب‌وکارتان اعتبار می‌بخشد.
  • محدودیت زمانی و مکانی از بین می‌برد و مخاطبان می‌توانند در هر کجای کشور که باشند، در هر ساعتی از طول شبانه‌روز به سایت شما وارد شوند و خرید خود را ثبت کنند.
  • طبیعتاً از آن‌جایی که محدودیت مکانی از بین می‌رود، تعداد مشتریان و در نتیجه حجم فروش شما بالاتر خواهد رفت.
  • به‌عنوان مدیر فروشگاه می‌توانید نظارت بهتر و دقیق‌تری بر میزان فروش، شناسایی محصولات پرفروش و انتقادات و پیشنهادات مشتریان داشته باشید.
  • هزینه‌های اجاره خرید مغازه و دیگر هزینه‌های فروش حضوری از بین می‌رود.
طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی
ویژگی های یک سایت فروشگاهی حرفه ای برای شغل سیسمونی فروشی
  • طراحی کاربر پسند و زیبایی داشته و دسترسی به بخش‌های مختلف آن راحت باشد.
  • فیلتر‌ها و دسته‌بندی‌های مختلفی بر اساس قیمت، نوع هر محصول و… داشته باشد و در آن، محصولات شبیه به‌هم در کنار یکدیگر قرار بگیرند.
  • گواهی SSL یا دیگر شرایط و استانداردهای امنیت یک وب سایت معتبر را دارا باشد.
  • در آن امکان ثبت نظرات مشتریان در زیر هر محصول وجود داشته باشد تا بازدیدکنندگان از تجربه‌های دیگر مشتریان استفاده کنند.
  • بخشی تحت عنوان پاسخ به سؤالات متداول مشتریان در آن وجود داشته باشد.
  • قسمت پشتیبانی برای پاسخ به سؤالات مشتریان و پیگیری سفارشات در آن وجود داشته باشد.
  • آدرس فروشگاه حضوری، لینک صفحات مجازی، شماره تماس و دیگر اطلاعات مهم کسب‌وکارتان در قسمت فوتر آن موجود باشد تا کاربران به‌راحتی بتوانند با بخش‌های مختلف بیزنس شما آشنا شوند.
  • اطلاعات مربوط به هر محصول به‌طور کامل ذکر شده باشد و عکس هر محصول با تمام زوایای آن در سایت قرار داده شود.
  • نماد اعتماد الکترونیک داشته باشد؛ زیرا اعتبار و اعتماد سایت شما نزد مشتریان افزایش می‌یابد.
  • در نهایت سئو شده و بهینه‌سازی‌شده باشد؛ این امر باعث افزایش سرعت لودینگ و دسترسی کاربران به سایت می‌شود.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

اگر مشتریان بالقوه‌ی بیزینسِ سیسمونی فروشیِ شما نتوانند از طریق گوگل به سایت فروشگاهی‌تان دسترسی پیدا کنند، علناً تمام زحمات شما جهت طراحی سایت و شروع فروش آنلاین بیهوده خواهد بود و فروشی از طریق سایت نخواهید داشت. روش‌های مختلفی برای دسترسی مخاطبان به سایت وجود دارد و همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، یکی از روش‌ها قرار دادن لینک وب سایت در بایوی شبکه‌های اجتماعی است؛ اما مهم‌ترین روش برای افزایش بازدید یک وب‌سایت، سئو (Search Engine Optimization) می‌باشد.

همان‌طور که می‌دانید، بیشتر افراد برای خرید محصولات به‌صورت آنلاین، ابتدا آن را در گوگل جست‌وجو می‌کنند. حال تصور کنید که گوگل پس از سرچ عبارات کلیدی مانند: «خرید سیسمونی»، «خرید کالسکه نوزاد»، «خرید لباس کودک» و دیگر کلیدواژه‌های مرتبط با کسب‌و‌کارتان، وب‌سایت شما را در چند لینک اول نتایج کاربران نمایش می‌دهد. به این ترتیب شما بدون آن‌که هزینه تبلیغاتی زیادی پرداخت کنید، ترافیک ارگانیک وب‌سایت و در نتیجه حجم فروش خود را به‌شدت افزایش داده‌اید. در واقع، این یکی از اهدافی است که پس از سئو کردن سایت‌تان محقق می‌شود.

سئو (SEO) به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (Search Engine Optimization) است که شامل مجموعه اقداماتی است که انجام می‌دهید تا سایتتان را در نتیجه سرچ یک عنوان یا یک عبارت به صفحه اول برسانید. برای این منظور، باید اصول علم سئو را بدانید تا در پیاده‌سازی استراتژی‌های آن موفق ظاهر شوید. گفتنی است که این اقدامات به دو دسته آف پیج و آن پیج تقسیم می‌شود:

  • سئو داخلی یا on page به اقداماتی گفته می‌شود که داخل صفحات وب‌سایت به هدف افزایش بازدید انجام بشود. مانند: محتوای صفحات، به کار بردن کلیدواژه‌های انتخابی، لینک‌دهی داخلی، تگ‌های مرتبط انتهای صفحات، تایتل و متنی توضیحات مناسب و…
  • سئو خارجی یا off page نیز به اقداماتی گفته می‌شود که خارج از صفحات وب‌سایت برای بهینه‌سازی آن انجام می‌دهیم مانند: اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک، خرید ریپورتاژ آگهی و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
ریپورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ثبت آدرس و اطلاعات فروشگاه در گوگل مای بیزینس (Google My Business)

یکی از روش‌های به‌شدت تأثیرگذار در جذب مخاطبان محلی، راه‌اندازی حساب Google My Business است. شما به‌کمک ثبت نام در اکانت گوگل مای بیزینس می‌توانید اطلاعات فروشگاه سیسمونی خود مانند: آدرس، شماره‌تماس، ساعت‌های کاری فروشگاه و… را در گوگل ثبت کنید. به این ترتیب گوگل، اطلاعات شما را به تمام مخاطبین که در شهر و یا لوکیشن‌های نزدیک به شما قرار دارند و عبارات «فروشگاه سیسمونی»، «مغازه سیسمونی فروشی»، «اسم فروشگاه شما» یا دیگر عبارات مرتبط به کسب‌وکار شما را سرچ می‌کنند، نمایش می‌دهد. برای این‌کار کافی است وارد لینک Google My Business شوید و موقعیت مکانی مغازه سیسمونی فروشی را در آن ثبت کرده و دیگر مراحل ثبت‌نام را نیز انجام دهید. شایان ذکر است که اگر به‌دلیل تحریم‌های گوگل، امکان انجام این کار را نداشتید، می‌توانید از متخصصان این زمینه کمک بگیرید.

ثبت آدرس و اطلاعات فروشگاه در گوگل
ثبت آدرس و اطلاعات فروشگاه در گوگل

فعالیت در شبکه های اجتماعی

همان‌طور که می‌دانید، بیشتر افراد جامعه به شبکه‌های اجتماعی وابسته‌اند. آمار‌ها نشان می‌دهد که کاربران به‌طور میانگین در 8 رسانه اجتماعی فعالیت داشته و بیش از 2 ساعت از وقت روزانه‌ی خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند.

شما به‌عنوان یک فروشنده می‌توانید در کنار فروش حضوری، به‌صورت آنلاین نیز محصولات خود را عرضه کنید. برای این منظور در برنامه‌هایی مانند: تلگرام و اینستاگرام و…، حساب فعال داشته باشید و به معرفی و فروش محصولات سیسمونی بپردازید.

جهت شروع فعالیت در فضای اینستاگرام می‌توانید به موارد زیر عمل کنید:

  • یک اکانت بیزنسی فروشگاهی در اینستاگرام ایجاد کنید.
  • برای انتخاب آیدی و نام پیج از اسم سیسمونی فروشی خود استفاده کنید.
  • برای عکس پروفایل و پست‌های خود یک لوگو جذاب و مرتبط با محصولات کودکان طراحی کنید.
  • در قسمت بایوی پیج اینستاگرامی خود آدرس سایت فروشگاهی، لوکیشن مغازه، شماره تماس، ایمیل و دیگر راه‌های ارتباطی را قرار دهید.
  • در پست‌های مربوط به محصولات سیسمونی نیز به رنگ و طراحی پس زمینه دقت کنید.
  • در زیر پست مربوط به هر محصول تمامی اطلاعات مربوط به آن مانند: رنگ‌بندی، سایز‌بندی، جنس، ابعاد، کاربرد و نحوه فروش آن را درج کنید.
  • با تکنیک‌های ویدئو مارکتینگ (که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم) آشنا شوید و در پست و استوری‌ها از آن استفاده کنید.
  • از فضای زیبای محل کسب‌وکار و محصولات خود استوری بگذارید و مخاطبان را به فروشگاه خود دعوت کنید.

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)

یکی دیگر از تکنیک‌های بازاریابی و فروش آنلاین، ویدئو مارکتینگ است. ویدئو مارکتینگ به معنی تهیه و تولید محتواهای ویدئویی و انتشار آن‌ها در بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با هدف بازاریابی و تبلیغات یک کسب و کار می‌باشد. در ادامه نکات مهمی برای هرچه بیشتر دیده شدن ویدئوهای شما در زمینه بازاریابی ویدئویی ارائه کرده‌ایم.

ویدئو مارکتینگ
ویدئو مارکتینگ
چند ایده بازاریابی ویدئویی در شغل سیسمونی فروشی
  • ساخت تیزر‌های تبلیغاتی خلاقانه و چالشی با حضور کودکان و مادران می‌تواند به دیده شدن کسب‌وکار و محصولات شما در فضای مجازی کمک بسیاری کند.
  • ساخت محتوای ویدئویی با حضور «اینفلوئنسر‌ها» در مغازه سیسمونی فروشیِ شما یکی دیگر از روش‌های تبلیغات آنلاین در شغل سیسمونی فروشی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به مقاله‌ی «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» مراجعه کنید.
  • قرار دادن محتواهای ویدئویی جذاب در وب‌سایت فروشگاه، سبب افزایشِ تایم آن پیج (Time on page) و ترغیب شدن مخاطبان به خرید از محصولاتِ شما می‌شود.
  • ساخت ویدئوهای آموزشی جهت دادن ایده برای چیدمانِ کمد لباس و اتاق کودک به کمک اسباب بازی، لباس و سایر وسایل موجود در فروشگاه نیز یکی دیگر از ایده‌های تأثیرگذار در بازاریابی ویدئویی در شغل سیسمونی فروشی می‌باشد.

در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی پیامکی و ایمیلی

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) و بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) از دیگر تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ می‌باشند که هدف آن‌ها اطلاع‌رسانی، جذب مخاطبان هدف، آگاهی بخشی و وفادار سازی مشتریان است. شما نیز در شغل سیسمونی فروشی می‌توانید از این دو نوع بازاریابی برای افزایش فروش و پیشرفت در کسب‌وکار خود استفاده کنید. این دو نوع بازاریابی به شما کمک می‌کنند تا مشتریان را از تخفیفات، جشنواره‌ها و دیگر امکانات فروشگاه حضوری یا وب‌سایت خود آگاه کنید. فراموش نکنید که ارسال پیام‌های شخصی‌سازی شده و تخفیف‌های اختصاصی معمولاً بیش از دیگر ایمیل‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

لیست مقالات مشابه در حوزه معرفی مشاغل و چگونگی موفق شدن در آنها

لیست مقالات مشابه در حوزه کسب درآمد با معرفی کسب و کارهای مختلف

سخن پایانی درباره شغل سیسمونی فروشی

فروش سیسمونی نوزاد یکی از مشاغل و کسب‌وکارهایی است که با سرمایه‌ای کافی می‌توانید آن را راه‌اندازی کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که صرف داشتن سرمایه کافی برای راه‌اندازی این شغل و یا صرف هزینه‌های گزاف برای تبلیغ و بازاریابی آن نمی‌تواند شما را در این بیزینس موفق سازد. برای موفقیت در این بیزینس شما باید تمامیِ نکاتی را که در این مقاله بیان شدند را به‌کار بگیرید تا بتوانید علاوه بر راه‌اندازیِ موفقیت‌آمیز فروشگاه خود، یک سیستم فروشِ فوق‌العاده را برای کسب‌وکارتان طراحی نموده و با به‌کارگیری تکنیک‌های فروش حضوری و فروش آنلاین، – ضمن کم کردن میزان هزینه‌ها – میزان درآمد و سود خود را از این شغل به بیشترین مقدار ممکن برسانید.

در آخر از شما سپاسگزاریم که ما را تا انتهای مقاله همراهی نمودید و امیدواریم که مطالب ذکر شده برای شما مفید واقع گشته باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «شغل سیسمونی فروشی » دارید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که به‌عنوان یک فعال اقتصادی در حوزه فروش سیسمونی به کسب درآمد بپردازند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 9 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.