کسب و کارهای زیادی وجود دارند که صاحبان آن‌ها، به سختی راه خود را برای طی کردن مسیر پیشرفت باز می‌کنند و در ابتدای راه، بدون هیچ کمکی، سعی دارند تا مشتریان و بازار هدف را به خود جذب نمایند. قطعاً ایده‌ی وجود یک مجموعه یا سازمانِ متخصص در هدایتِ کسب و کارها، می‌تواند ذهن کارآفرینان را به خود جلب کند. خوشبختانه چنین سازمان‌ها و شرکت‌هایی وجود دارند و به استارت آپ‌ها کمک می‌کنند تا مسیر پیشرفت را راحت‌تر طی نمایند. در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم پیرامون شرکت‌هایی که تحت عنوان شتاب دهنده کسب و کار فعالیت می‌کنند بحث و گفتگو بپردازیم و ضمن پاسخ به این سؤال که «شتاب دهنده کسب و کار چیست؟» بهترین شرکت های شتاب دهنده ایرانی را به شما معرفی کنیم. لطفاً تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تعریف شتاب دهنده کسب و کار

اگر بخواهیم شتاب دهنده کسب و کار را به زبان ساده تعریف کنیم باید بگوییم که «شتاب دهنده کسب و کار، به مراکز و شرکت‌هایی گفته می‌شود که با حمایت کارآفرینان و آموزش روش‌های پیشرفت به آن‌ها، سرعت کار را تا رسیدن به مرحله‌ی سوددهی افزایش می‌دهند.»

شایان ذکر است که شرکت‌های شتابدهنده استارتاپ، به صاحبان ایده‌های نو و کارآفرینان کم تجربه، در زمینه‌های: «مالی»، «آموزشی»، «بازاریابی» و «تبلیغات» کمک می‌کنند. این حمایت‌ها از زمان ارائه‌ی ایده و در مراحل: طراحی، راه‌اندازی، تولیدِ محصول، بازاریابی و فروش، به صورت پیوسته به کارآفرینان ارائه می‌شود.

شایان ذکر است که شرکت‌های شتابدهنده کسب و کار – به عنوان سرمایه گذار اولیه – هزینه‌های شروع کار را بر عهده می‌گیرند و در مرحله سوددهی، سهم خود را از منابع فروش محصول یا خدمات، باز پس می‌گیرند و این موضوع، خود تضمینی برای مسئولیت پذیری و قابل اعتماد بودن این قبیل شرکت‌ها است.

شتابدهنده کسب و کار
شتابدهنده کسب و کار و استارتاپ
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

وظایف شتاب دهنده کسب و کار

همان‌طور که اشاره کردیم، هدف شتاب دهنده کسب و کار، توسعه و گسترش کسب و کارهای نوپا است؛ اما این هدفِ کلی در قالب یک سری مسئولیت‌ها و وظایف، توسط بخش‌های مختلف یک شرکت به دست می‌آید. این وظایف و مسئولیت‌ها عبارت‌اند از:

  • حمایت مالی
  • افزایش سرعت پیشرفت
  • تبلیغات
  • آموزش
  • مشارکت
لیست وظایف شتاب دهنده کسب و کار
لیست وظایف شتاب دهنده کسب و کار

حمایت مالی

هر کسب و کاری (کوچک یا بزرگ) برای راه‌اندازی و پیشرفت، به سرمایه نیاز دارد و کارآفرینان از روش‌های مختلفی، مانند: سرمایه شخصی، وام‌های بانکی، مشارکت با سرمایه‌گذاران و… به سرمایه‌ی اولیه برای راه‌اندازی کسب و کار دست پیدا می‌کنند. در این راستا، یکی از وظایف شتاب دهنده‌های کسب و کار – برای ایجاد و توسعه‌ی استارت آپ‌ها – «حمایت مالی» می‌باشد؛ به‌عبارت بهتر، شتابدهندگان کسب و کار، با تأمین هزینه‌ها در بخش‌های مختلف کسب و کارهای نوپا، مسیر پیشرفت را برایشان هموار می‌نمایند.

افزایش سرعت پیشرفت

همان‌گونه که از اسمِ شتاب دهنده پیداست، یکی از اهداف اصلی آن افزایش سرعت پیشرفت کسب و کارهای نوین و استارتاپ‌هایی است که خودشان به دلایل گوناگونی فرصت و توانایی پیشرفت را ندارند و با کمک یک شتاب دهنده‌ی کسب و کار، به سرعت مسیر راه‌اندازی و پیشرفت را می‌پیمایند. شایان ذکر است، هراندازه یک کسب و کار سریع‌تر پیشرفت نماید، در مدت زمان کمتری به سوددهی می‌رسد و مرکز شتاب دهنده‌ای هم که آن را حمایت کرده است، زودتر سود خود را دریافت می‌کند.

افزایش سرعت پیشرفت
افزایش سرعت پیشرفت

تبلیغات

یکی دیگر از وظایفی که یک شتاب دهنده کسب و کار بر عهده دارد، تبلیغاتی است که به منظور بازاریابی کسب و کارهای نوپا باید صورت بگیرد تا آن کسب و کارها شناخته شوند و مشتریان و کاربران بیشتری به خود جذب نمایند. شایان ذکر است که شتاب دهنده‌های کسب و کار این بخش از مسئولیت خود را یا به صورت درون سازمانی و با استفاده از کارکنان خود انجام می‌دهند یا کار را به شرکت‌های تبلیغاتی حرفه‌ای واگذار می‌کنند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

آموزش

آموزش صاحبان و اعضای کسب و کارهای نوپا – برای پیشرفت و توسعه‌ی کسب و کارشان – از دیگر وظایف مهم شرکت های شتاب دهنده است؛ در واقع، علاوه بر گرفتن ماهی برای کارآفرینان کم تجربه، ماهی گیری را هم به آن‌ها یاد می‌دهند!

شایان ذکر است که مراکز شتاب دهنده با آموزش عناوینی مانند «مدیریت سرمایه»، «روش‌های بازاریابی»، «راه‌های مدیریتی» و… صاحبان و کارکنان کسب و کارهای نوپا را به گونه‌ای آماده می‌کنند که پس از مدتی بتوانند خودشان از پسِ توسعه‌ی کسب و کارشان بر بیایند. در ادامه، یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مشارکت

تمامی شتاب دهنده‌های کسب و کار با این امید، ایده‌ی تجاری و کسب و کار نوپای شما را حمایت می‌کنند که بعد از کسب موفقیت بتوانند در سود آینده‌ی آن سهیم باشند و به همین دلیل، جدای از بحث حمایتی و آموزشی، شریک شما هم محسوب می‌شوند. در این راستا، توجه داشته باشید که وقتی قصد دارید از شتاب دهنده های کسب و کار کمک بگیرید، دقیقاً مشخص کنید که چه سهمی از سود را در طی چه مدت زمانی، باید به آن‌ها پرداخت نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مراحل همکاری با شتاب دهنده کسب و کار

در صورتی که قصد دارید به عنوان «صاحب یک ایده‌ی تجاری» یا «مدیر یک کسب و کار نوپا» از شتاب دهنده‌های کسب و کار کمک و حمایت دریافت کنید، باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • ثبت درخواست پذیرش
  • بررسی اولیه
  • آماده سازی اولیه
  • دوره‌ی شتاب دهی
  • ارائه به سرمایه‌گذاران

جهت آشنایی شما با روند کار، در ادامه به بررسی هر کدام از این مراحل می‌پردازیم.

ثبت درخواست پذیرش

اولین قدم جهت همکاری با یک شتاب دهنده کسب و کار، ثبت درخواست پذیرش در مرکز شتاب دهنده می‌باشد. شما باید اطلاعات اولیه مورد نیاز – که توسط شرکت تعیین می‌گردد – را در فرم‌هایی که از قبل آماده شده‌اند وارد نمایید، و ایده‌ی خود را به صورت کلی بیان کنید.

بررسی اولیه

در مرحله‌ی بعد، مرکز شتاب دهنده، تمام درخواست‌های کسب و کارهای ارائه شده را بررسی می‌نماید و از بین آن‌ها، ایده‌های بهتر و با شانس موفقیت بالاتر را برای بررسی‌های بیشتر انتخاب می‌کند. اگر شما هم از مرحله‌ی اول عبور کردید و به این مرحله رسیدید، باید ایده‌ی خود را به طور کامل و با جزئیات شرح دهید تا نظر کارشناسان مرکز شتاب دهنده را جلب نمایید. شایان ذکر است که با گرفتن تأیید از کارشناسان، می‌توان گفت که نیمی از مسیر را رفته‌اید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

آماده ‌سازی اولیه

مرحله‌ی آماده‌سازی اولیه را می‌توان به نوعی شروع کار شما دانست. در این مرحله، مرکز شتاب دهنده طی یک دوره‌ی 1 الی 3 ماهه به کسب و کارهای نوپا انواع آموزش‌های مختلف، مانند: «مفاهیم کسب و کار»، «روش‌های توسعه و گسترش کسب و کار»، «انواع مدیریت سازمانی» و بسیاری دیگر از مهارت‌ها و دانش‌های لازم برای راه‌اندازی و گسترش کسب و کار را یاد می‌دهد. لازم به ذکر است که در پایان دوره‌ی آماده‌سازی اولیه، برخی از استارت آپ‌ها که پتانسیل بالایی از خود نشان داده‌اند برای مرحله‌ی بعد – یعنی دوره شتاب دهی – انتخاب می‌گردند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

دوره شتاب دهی

مدت زمان دوره‌ی شتاب دهی، به طور معمول بین 4 الی 6 ماه می‌باشد؛ ولی برای برخی از کسب و کارها و ایده‌های کارآفرینی ممکن است بیش از این طول بکشد. در طی این دوره، کسب و کارهایی که باقی مانده‌اند، به چند روش از مرکز کسب و کار، سرمایه دریافت می‌کنند.

  • در اولین روش، صاحبان طرح، سهام کسب و کار خود را (در حدود 10 الی 20 درصد) به مرکز شتاب‌دهنده واگذار می‌کنند و در ازای آن، مبلغی پول برای توسعه‌ی کسب و کار نوپای خود، دریافت می‌نمایند.
  • در روش دوم، کسب و کارهای نوپا مبلغی را به عنوان وام از شرکت‌های شتاب دهنده دریافت می‌نمایند و به آنها تضمین می‌دهند که در طی مدت زمان معلومی، سرمایه اولیه را به همراه سود به آنها برمی‌گردانند.

شایان ذکر است که کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها، در طول دوره‌ی شتاب دهی نیز از راهنمایی‌ها و کمک‌های مشاوران و مربیان مرکز شتابدهنده کسب و کار، بهره می‌برند.

دوره شتاب دهی
دوره شتاب دهی

ارائه به سرمایه گذاران

آخرین مرحله‌ای که مراکز شتاب دهنده کسب و کار، در آن به شما کمک می‌نمایند، مرحله‌ای است که شما کسب و کار خود را به سرمایه‌گذاران مختلف معرفی می‌کنید تا سرمایه‌ی بیشتری جذب نمایید و بتوانید بدونِ کمک گرفتن از شتاب دهنده‌ کسب و کار، تجارت و بیزینس خود را توسعه و گسترش دهید. شایان ذکر است که هدف اصلی این کار، ایجاد ارتباط بین کسب و کار شما و سرمایه‌گذاران است تا هرچه زودتر سرمایه‌های بیشتری را جهت گسترش کسب و کار خود به دست بیاورید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مزایای شتاب دهنده کسب و کار

شتاب دهنده کسب و کار مزایای مختلفی دارد که حتماً با خواندن این مقاله برخی از آنها را خودتان کشف کرده‌اید، اما با این حال در این بخش مزایای شتاب دهنده کسب و کار را باهم مرور می‌کنیم:

  • افزایش سرعت راه‌اندازی و پیشرفت کسب و کار
  • آموزش مهارت‌های راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار
  • ایجاد ارتباطات گسترده برای پیشرفت کسب و کار
  • جذب سرمایه و آموزش روش‌های جذب سرمایه‌گذار
  • برخورداری از توان و دقت بالا در تحلیل و بررسی بازار کار
  • تبلیغات برای آشنایی بازار هدف با محصولات، تولیدات یا خدماتِ کسب و کار شما
مزایای شتاب دهنده کسب و کار
مزایای استفاده از شرکت های شتاب دهنده کسب و کار

بهترین شتاب دهنده های کسب و کار در ایران

شتاب دهنده های کسب و کار مختلفی در ایران وجود دارند و هر کدام با توجه به گستردگی خدمات و منابعی که در اختیار دارند می‌توانند برای کسب و کار شما تأثیر گذار باشند. در این بین برخی از آنها از‌نظر سابقه، نام نیک، و حوزه‌های کاری، در ایران شناخته شده تر هستند و قصد داریم تا در این قسمت بهترین شتاب دهنده‌های کسب و کار در ایران را با هم بررسی کنیم:

فردوسی

این شتاب دهنده کسب و کار، فعالیت خود را از بهار 1396 شروع کرده و تا به امروز، خدمات زیادی در کمک به راه‌اندازی استارتاپ‌ها، ایجاد و راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان، ارائه سرمایه به کسب و کارهای نوپا و همچنین جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ‌های مختلف، ارائه کرده است. هدف اصلی این مجموعه‌ی شتاب دهنده، تمرکز بر حوزه‌های «تولید محتوا»، «بازی‌های دیجیتال»، «فناوری دیجیتال در خدمات شهری» و این قبیل موضوعات می‌باشد؛ لذا بر اساس آنچه که گفته شد، شتابدهنده کسب و کارِ فردوسی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای کسب و کارهایی بر پایه‌ی دنیای دیجیتال و فناوری باشد. برای مراجعه به وب‌سایت رسمی این شتاب دهنده کسب و کار، می‌توانید به این لینک [+] مراجعه کنید.

شتاب دهنده کسب و کار فردوسی
شتاب دهنده کسب و کار فردوسی

هاب

مرکز شتاب دهنده کسب و کار هاب (مخفف: هوشمند اول بهشتی)، همانند شتاب دهنده فردوسی فعالیت خود را در سال 1396 و با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و شرکت همراه اول، آغاز کرد. هدف اصلیِ این شتاب دهنده، حمایت از کسب و کارهایی است که قصد دارند فناوری‌های دیجیتال و به‌روز را با زندگی عادی مردم ترکیب نمایند تا محصولات و خدماتی در جهت افزایش رفاه اقشار مختلف جامعه، تولید نمایند. حوزه‌هایی مانند: «هوش مصنوعی»، «کسب و کار الکترونیک»، «خدمات مالی آنلاین»، «بیمه‌ی آنلاین»، «فناوری‌های نوین» و این دسته از حوزه‌های فناوری دیجیتال، برای این شتاب دهنده ایرانی بسیار با ارزش محسوب می‌شوند. برای مراجعه به وب‌سایت رسمی این شتاب دهنده کسب و کار، می‌توانید به این لینک [+] مراجعه کنید.

شتاب دهنده کسب و کار هاب
شتاب دهنده کسب و کار «هاب»

آدلان

شتاب دهنده‌ کسب و کار ایرانیِ آدلان از سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرد و با هدف آماده‌سازی محیط و بستری برای کمک به راه‌اندازی ایده‌های نوین کارآفرینی، توسعه و گسترش کسب و کارهای نوپا و همچنین به سود رساندن آنها، خدمات خود را ارائه نمود. مرکز شتاب دهنده‌ آدلان، دارای تیمی حرفه‌ای می‌باشد که در زمینه‌های گوناگونی مانند: «آموزش»، «راهنمایی تجاری حرفه‌ای»، «برقراری ارتباط با کسب‌وکار‌های دیگر و سرمایه‌گذاران»، «نحوه‌ی مدیریت سرمایه» و… به کسب و کارهای نوپا کمک می‌کند؛ همچنین این مرکز شتاب دهنده دارای فضای کار اشتراکی است که صاحبان ایده می‌توانند در صورت نیاز در آنجا فعالیت‌های خود را – به منظورِ راه‌اندازی کسب و کار– پیش ببرند. برای مراجعه به وب‌سایت رسمی این شتاب دهنده کسب و کار، می‌توانید به این لینک [+] مراجعه کنید.

شتاب دهنده کسب و کار آدلان
شتاب دهنده کسب و کار «آدلان»

نوین ‌ورک

یکی دیگر از مراکز شتاب دهنده کسب و کار در ایران، مرکز شتاب دهنده نوین ورک می‌باشد. این مرکز شتاب دهنده، در سال 1395 شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز نمود؛ فعالیتی که تا کنون ادامه داشته است. هدف این شتاب دهنده، توسعه و رشد کسب و کارهایی است که در حوزه‌ی فناوری اطلاعات یا همان آی‌تی (IT) فعالیت دارند و محصولات یا خدماتی را در زمینه‌های «ساخت بازی‌های موبایل و کامپیوتر»، «نرم‌افزارهای خدمات شهری»، «نرم‌افزارها و سرویس‌های آنلاین گردشگری»، «تولید محتوا» و… را برای مردم کشورمان عرضه می‌نمایند. شایان ذکر است که خدمات این مرکزِ شتاب دهنده، در زمینه‌ی انواع روش‌های تبلیغاتی (تبلیغات دیجیتال و سنتی)، فعالیت و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات درون برنامه‌ای و جذب سرمایه برای کسب و کارهای نوین می‌باشد. برای مراجعه به وب‌سایت رسمی این شتاب دهنده کسب و کار، می‌توانید به این لینک [+] مراجعه کنید.

شتاب دهنده کسب و کار نوین ورک
شتاب دهنده کسب و کار «نوین ورک»

شناسا

یکی از قدیمی‌ترین مراکز شتاب دهنده کسب و کار در ایران، مرکز شتاب دهنده شناسا می‌باشد که در سال 1391 فعالیت خود را آغاز نمود و تا به امروز خدمات ارزنده‌ای را به کسب و کارهای مختلف عرضه کرده است و موجب کسب موفقیت و سوددهی کسب‌وکارهای نوپای زیادی شده است. هدف اصلی این شتاب دهنده کسب و کار، کشف، راه‌اندازی، شکل‌دهی، توسعه و تجاری سازی ایده‌های نوین و نوپا می‌باشد؛ همچنین با سازماندهی و آموزش صاحبان کسب و کارهای نوین، آن ها را برای ورود به بازار کار و رقابت با سایر کسب‌وکارها آماده می‌کند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است که مرکز شتاب دهنده شناسا بیشتر کسب و کارهایی در حوزه‌های: «فناوری ارتباطات»، «فرهنگی و هنری»، «فناوری‌های کودکان»، «فناور‌ی‌های تبلیغاتی»، «سیستم‌های آموزشی نوین»، «سلامت» و «سبک زندگی» را مورد پذیرش و حمایت قرار می‌دهد. برای مراجعه به وب‌سایت رسمی این شتاب دهنده کسب و کار، می‌توانید به این لینک [+] مراجعه کنید.

شتاب دهنده کسب و کار شناسا
شتاب دهنده کسب و کار «شناسا»

اینو مکث

اینو مکث یکی دیگر از شتاب دهنده‌های ایرانی می‌باشد که در سال 1395 تأسیس شد و در سال 1399 به دانشگاه تهران منتقل گردید و در حال حاضر دفترِ اصلیِ این مرکزِ شتاب دهنده کسب و کار، در دانشکده مکانیک تهران می‌باشد. مرکز اینو مکث بیشتر بر روی کسب و کار‌ها و استارت آپ‌هایی در حوزه‌های: «اینترنت اشیا»، «هوش مصنوعی»، «علم نانو» (مخصوصاً نانو پلیمرها) و «سلامت» تمرکز کرده است. یکی از مزایای این مرکز شتاب دهنده کسب و کار، خدماتی است که پس از دوره‌های شتاب دهی و جذب سرمایه‌گذار برای مشتریان خود انجام می‌دهد. شایان ذکر است که در این مرکز شتاب دهیِ تجاری، علاوه بر خدمات معمول دیگر مراکز شتاب دهنده، خدماتی همچون گسترش سهم بازار هدف، بازاریابی و فروش، طرح و اجرای استراتژی‌های فروش و توسعه‌ی کسب و کار پس از گذراندن دوره‌ی شتاب را برای مشتریان خود ارائه می‌کند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برای مراجعه به وب‌سایت رسمی این شتاب دهنده کسب و کار، نیز می‌توانید به این لینک [+] مراجعه کنید.

شتاب دهنده کسب و کار اینومکث
شتاب دهنده کسب و کار «اینومکث»

دیموند

مرکز شتاب دهنده کسب و کار دیموند یا «گروه گسترش نوآوری دیموند» از سال 1394 شروع به کار نمود و تا اکنون پروژه‌هایِ موفقِ زیادی از خود به جای گذاشته است. این مرکز شتاب دهنده کسب و کار، شعبه‌های مختلفی در تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز، بنیاد ملی نخبگان تبریز و مرکز نوآوری خلیج فارس در بوشهر تأسیس کرده است و خدماتی در زمینه‌ی آموزش‌های مختلف، پیرامونِ راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار، توسعه‌ی کسب و کار و روش‌های جذب سرمایه‌گذاری به مشتریان خود ارائه می‌کند؛ همچنین، بستری مناسب برای راه‌اندازی و توسعه‌ی کسب و کارهای مختلف و فضای کار اشتراکی نیز فراهم آورده است. برای مراجعه به وب‌سایت رسمی این شتاب دهنده کسب و کار، می‌توانید به این لینک [+] مراجعه کنید.

شتاب دهنده کسب و کار دیموند
شتاب دهنده کسب و کار «دیموند»

وینوهاب

یکی دیگر از شتاب دهنده‌های کسب و کار – که زمینه‌ی اصلی فعالیت آن، فضای دیجیتال می‌باشد – وینوهاب است. وینوهاب در سال 1397 تأسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد. در طی سالیان گذشته وینوهاب توانسته است تا با آموزش صاحبان کسب و کارهای مختلف، جذب سرمایه برای ایده‌های نو و راهنمایی و همراهی کسب و کارهای کوچک در جهت گسترش و توسعه، تبدیل به یکی از موفق‌ترین شتاب دهنده‌های کسب و کار در ایران تبدیل شود. شایان ذکر است که وینوهاب نسل جدیدی از شتاب‌دهنده‌های کسب و کار ایرانی است و فعالیت‌ها و حمایت‌های خود را به طور متمرکز در فضای دیجیتال و آنلاین انجام می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در تبلیغات شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی «راه اندازی دیجیتال مارکتینگ – راه اندازی کمپین های بازاریابی دیجیتال از ۰ تا ۱۰۰» دعوت می‌کنیم. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برای مراجعه به وب‌سایت رسمی این شتاب دهنده کسب و کار، نیز می‌توانید به این لینک [+] مراجعه کنید.

شتاب دهنده کسب و کار وینوهاب
شتاب دهنده کسب و کار «وینوهاب»

صفا تک

در میان شتاب دهنده‌هایی که در این مقاله بررسی می‌کنیم، صفا تک جزو جوان‌ترین‌ها محسوب می‌گردد و فعالیت خود را از سال 1399 آغاز نموده است. مرکز شتاب دهنده کسب و کار صفا تک، در تلاش است تا با حمایت‌ها و مشاوره‌های خود، کسب و کارها و ایده‌های نوپا را گسترش دهد و آن‌ها را به مرحله‌ی تجاری‌سازی برساند. خدماتی که صفاتک در این راستا به مشتریان خود ارائه می‌کند عبارت‌اند از: فراهم آوردن فضای کار اشتراکی، شتاب دهی اولیه، تأمین سرمایه و منابع مالی، تبلیغات متنوع، ایجاد ارتباط با سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارهای داخلی و خارجی و دوره‌ی شتاب دهی اصلی. برای مراجعه به وب‌سایت رسمی این شتاب دهنده کسب و کار، می‌توانید به این لینک [+] مراجعه کنید.

شتاب دهنده کسب و کار صفاتک
شتاب دهنده کسب و کار «صفاتک»

ملاصدرا

و اما در آخر می‌رسیم به یکی از قدیمی‌ترین شتاب دهنده‌های کسب و کار در ایران که از سال 1363 فعالیت خود را آغاز کرده است، به نام هلدینگ ملاصدرا؛ این هلدینگ در زمینه‌های کسب و کاری مختلفی مانند: ثبت شرکت، ثبت و اجرای طرح‌های صنعتی، اخذ انواع مجوزهای داخلی و بین‌المللی و… فعالیت می‌کند که یکی از آنها شتاب دهنده کسب و کار می‌باشد. تجربه‌ی بالای این هلدینگ در ثبت و راه‌اندازی شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف موجب شده است تا به یکی از مجرب‌ترین و موفق‌ترین شتاب دهنده‌های کسب و کار در ایران تبدیل شود. گفتنی است که کارآفرینانی که ایده‌های بزرگی دارند و نیازمند سرمایه‌ای کلان برای راه‌اندازی و توسعه‌ی ایده‌ی خود هستند، می‌توانند به این شتاب‌ دهنده کسب و کار مراجعه کنند. برای مراجعه به وب‌سایت رسمی این شتاب دهنده کسب و کار، می‌توانید به این لینک [+] مراجعه کنید.

شتاب دهنده کسب و کار ملاصدرا
شتاب دهنده کسب و کار «ملاصدرا»
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه مشاغل و کسب و کارها

سخن پایانی در زمینه شتاب دهنده استارتاپ

در این مقاله سعی کردیم در مورد شرکت‌های شتاب دهنده کسب و کار مطالبی ارائه کنیم و ضمن بررسی وظایف و نحوه عملکرد این قبیل شرکت‌ها، تعدادی از بهترین شتاب دهنده های کسب و کار ایرانی را به شما معرفی نماییم. حال نوبت آن رسیده است که شما با توجه به «ایده‌ی کارآفرینی خود» و «بزرگی استارتاپی که در ذهن دارید»، و همچنین «حوزه‌ای که می‌خواهید در آن کسب و کار ایجاد کنید»، شتاب دهنده استارتاپ مناسب خود را انتخاب نمایید. در این راستا، شما باید سعی کنید شرکتی که برای محقق شدن اهداف خود برمی‌گزینید، در زمینه‌ی مورد نظرتان تخصص و تجربه کافی را داشته باشد.

در پایان، امیدواریم که مطالعه‌ی محتوای این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با انتخابی درست، کسب و کار خود را راه‌اندازی نمایید و با کمک این مراکز گسترش دهید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص شتاب دهنده های کسب و کار دارید، یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد راه اندازی و توسعه‌ی سریعِ یک استارتاپ هستند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دنیای دیجیتال به‌روز بمانید.

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.