مشاغل و کسب و کارهای نوینِ زیادی به‌واسطه‌ی گسترشِ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده‌اند؛ که با دنیای مجازی در ارتباط هستند. یکی از این مشاغل «ادمین شبکه‌ های اجتماعی» است؛ اما ادمین شبکه های اجتماعی کیست؟ ادمین شبکه های اجتماعی چه مهارت‌هایی دارد؟ چه وظایفی بر عهده‌ی یک ادمین شبکه‌های مجازی می‌باشد؟ در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم تا شغل ادمین شبکه های اجتماعی را، به‌طور کامل باهم بررسی کنیم؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

تعریف شغل ادمین شبکه های اجتماعی

ادمین شبکه‌ های اجتماعی – یا همان مدیر شبکه های اجتماعی – بر فعالیت‌های یک یا چند اکانت در سوشال مدیا نظارت می‌کند و به‌منظورِ افزایش تعداد بازدیدها و دنبال کنندگان این اکانت‌ها، استراتژی‌های مختلفی را به‌کار می‌برد. این، یک تعریف کلی از شغل ادمین شبکه های اجتماعی بود؛ ولی اگر بخواهیم آن را دقیق‌تر بیان کنیم، باید بگوییم که یک ادمین، علاوه بر نظارت بر روی روند فعالیت یک اکانت در شبکه‌های اجتماعی مختلف، باید در مورد ساختار پلتفرمِ این شبکه‌ها و الگوریتم‌های حاکم بر آن‌ها نیز آگاهی کامل داشته باشد؛ تا بتواند اکانتی که در دست دارد را مطابق این الگوریتم‌ها توسعه بدهد.

شایان ذکر است، که یک ادمین شبکه اجتماعی، توسط «مدیرانِ کسب و کارهایی که می‌خواهند برند خود را در فضای مجازی، معروف سازند» و همچنین «اینفلوئنسرها» و «سلبریتی‌ها» استخدام می‌شود؛ تا با توجه به دانشی که از شبکه‌های اجتماعی و طرز کار الگوریتم‌های آن‌ها دارد، بتواند اکانت شبکه‌های اجتماعیِ کارفرمایان خود را با طرح استراتژی‌های مناسب، بهبود ببخشد و دنبال کنندگان بیشتری برای آنان به ارمغان بیاورد. در ادامه به شرح کامل وظایف ادمین شبکه های اجتماعی می‌پردازیم.

ادمین شبکه‌های اجتماعی
ادمین شبکه های اجتماعی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

وظایف ادمین شبکه های اجتماعی

در قسمت قبل به‌اختصار توضیح دادیم که کار یک ادمین شبکه‌ی اجتماعی چیست؛ اما در این قسمت قصد داریم تمامی وظایف یک ادمین شبکه اجتماعی را به‌طور کامل مرور و بررسی کنیم تا شما عزیزان را بیشتر با این شغل آشنا سازیم. وظایف ادمین شبکه های اجتماعی عبارت‌اند از:

  • برگزاری کمپین‌های رسانه‌ای
  • نظارت بر فعالیت‌های رقبا در شبکه‌های اجتماعی
  • بررسی الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی
  • بررسی محتوای محبوب در شبکه‌های اجتماعی
  • تولید محتوای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی
  • برندینگ و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • بررسی شبکه‌های اجتماعی نوپا
  • همکاری با سایر بخش‌های دیجیتال مارکتینگ
لیست وظایف ادمین شبکه های اجتماعی
لیست وظایف ادمین شبکه های اجتماعی

در ادامه‌ی مقاله، هرکدام از مواردی که در لیست وظایف ادمین شبکه های اجتماعی آمده است را باهم بررسی می‌کنیم.

برگزاری کمپین ‌های رسانه ‌ای

یکی از وظایف اصلی ادمینِ شبکه های اجتماعی، طراحی و برگزاری کمپین‌های رسانه‌ای می‌باشد؛ به‌این‌ترتیب که شما به‌عنوان یک ادمین برای برند یا کارفرمای موردنظر خود، در شبکه‌های اجتماعی مختلف استراتژی‌هایی طرح می‌کنید که در نهایت، موجب افزایش تعداد دنبال کنندگان، افزایش بازدید و همچنین افزایش میزان شهرت و محبوبیت آن برند یا کارفرما در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. این کمپین‌های رسانه‌ای می‌تواند شامل «تبلیغات گسترده»، «ایجاد ارتباطاتِ متنوع» و همچنین «برگزاری مسابقات آنلاین» باشد که کاربران را به تعامل با اکانت تحتِ مدیریت شما، ترغیب می‌نماید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

نظارت بر فعالیت ‌های رقبا در شبکه ‌های اجتماعی

عوامل مختلفی بر پیروزی شما در یک مسابقه تأثیر می‌گذارند که یکی از آنها شناخت و آنالیز رقباء می‌باشد. در واقع فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز مانند یک مسابقه است و هر چه شما شناخت بیشتری از رقبای خود – به‌عنوان حریف – و فعالیت‌های آنان داشته باشید، عملکرد و استراتژی‌های بهتری برای رسیدن به پیروزی خواهید داشت. در این راستا، شما به‌عنوان ادمین سعی می‌کنید، با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت رقبا، فالوور های بیشتری جذب کنید و در مقایسه با آنان نتیجه‌ی بهتری کسب نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بررسی الگوریتم‌ های شبکه ‌های اجتماعی

هر شبکه‌ی اجتماعی دارای الگوریتم‌هایی می‌باشد و بر اساس آن‌ها از رشد اکانت‌هایی با فعالیت‌های غیرطبیعی و غیرقانونی جلوگیری می‌کند؛ از طرفی، هر پلتفرم اجتماعی به اکانت‌هایی که فعالیت‌های طبیعی دارند و محتوایی متناسب با این الگوریتم‌ها تولید می‌نمایند، کمک می‌کند تا در مدت‌زمان کمتری رشد بیشتری را تجربه کنند. بنابراین، شما به‌عنوان یک ادمین شبکه های اجتماعی باید با الگوریتم‌های هر کدام از این شبکه‌ها آشنایی داشته باشید تا بر اساس آنها استراتژی‌های خود را طرح و اجرا نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بررسی محتوای محبوب در شبکه ‌های اجتماعی

بهترین راه برای پیشرفت در سوشال مدیاهای مختلف، تولید محتوا – به‌صورت پیوسته و کاربرپسند – می‌باشد و شما برای اینکه محتوای خوبی تولید نمایید، باید از موضوعاتی که در حوزه‌ی کاریتان محبوبیت بیشتری دارند، آگاهی داشته باشید. در این راستا، شما باید محتوای موردنظر خود را بر اساس این موضوعات پرطرفدار تولید کنید تا کاربران بیشتری را جذب نمایید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تولید محتوای جذاب برای شبکه‌ های اجتماعی

پس از بررسی محتواهای محبوب در شبکه‌های اجتماعی، نوبت آن می‌رسد که محتوای خود را تولید نمایید. این محتوا باید به‌گونه‌ای منحصربه‌فرد (بدون کپی‌برداری از جای دیگری) و جذاب، تولید شود. شایان ذکر است که محتواهای جدید و با موضوعاتِ محبوب و متنوع هم برای کاربران، تازه‌تر و جذاب‌تر است و هم از نظر الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی، از ارزش بالاتری برخوردار می‌باشند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برندینگ و بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین هدف و حرفه‌ای‌ترین وظیفه‌ی یک ادمین شبکه های اجتماعی، برندینگ کسب و کارهای مختلف و بازاریابی موفق برای آن‌ها می‌باشد. فلذا، شرکت‌های بزرگ و کوچک از ادمین های شبکه های اجتماعی کمک می‌گیرند تا برند و نام آن‌ها را، به کمک این شبکه‌ها به گوش مردم برسانند و در ذهن آنان حک نمایند؛ شایان ذکر است که به کمک استراتژی‌های برندینگ در شبکه‌های مجازی، کسب و کارها، شاهد افزایش فروش خواهند بود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برندینگ و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
برندینگ و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

بررسی شبکه‌ های اجتماعی نوپا

شبکه‌های اجتماعی معروفی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، در ابتدا شبکه‌ی اجتماعی نوپایی بیش نبودند و با گذشت زمان کاربران بیشتری پیدا کردند و به چیزی تبدیل شدند که اکنون مشاهده می‌کنید. در این راستا، شما به‌عنوان یک ادمین باید شبکه‌های اجتماعی نوپا را بررسی نمایید و ببینید که هر کدام چه پتانسیلی برای رشد کسب و کارهای مختلف دارند و اگر هر یک از این شبکه‌های اجتماعی، دارای پتانسیل کافی برای رشد یک کسب و کار بود، باید آن را دقیق‌تر بررسی کنید و فعالیت خود را در آن آغاز نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

همکاری با سایر بخش ‌های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، فقط یکی از شاخه‌های «دیجیتال مارکتینگ» (Digital Marketing) می‌باشد و برای کسب موفقیت در این حوزه، شما باید با شاخه‌های دیگرِ دیجیتال مارکتینگ هم آشنایی و ارتباط داشته باشید تا به کمک آن‌ها بتوانید یک استراتژی کامل و یک سیستم سالم، برای فعالیت و پیشرفت در شبکه‌های اجتماعی ایجاد نمایید. لازم به ذکر است که بدون دانش دیجیتال مارکتینگ و استفاده از ابزارهای مختلفی که در آن وجود دارد، هرگز به موفقیت واقعی در مدیریت، برندینگ و بازاریابیِ شبکه‌های اجتماعی نخواهید رسید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مهارت های لازم برای ادمین شبکه های اجتماعی

برای تبدیل شدن به یک ادمین شبکه های اجتماعیِ موفق، باید طیف وسیعی از مهارت‌ها و دانش‌های موجود، در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا و همچنین نحوه‌ی کارِ شبکه‌های اجتماعی داشته باشید؛ علاوه بر این موارد، مهارت‌های دیگری هم در این امر دخیل هستند که آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

  • توانایی مدیریت
  • قدرت تفکر بالا
  • توانایی کار گروهی
  • آگاهی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ
  • برخورداری از دانش تولید محتوا
  • تجربه‌ی کار با پلتفرم‌های اجتماعی
  • آشنایی و درک سئو
  • جستجوی کلمات کلیدی
مهارت‌ های لازم برای ادمین شبکه های اجتماعی
مهارت‌ های مورد نیاز برای شغل ادمین شبکه های اجتماعی

توانایی مدیریت

یک ادمین شبکه ‌های اجتماعی، باید توانایی مدیریت بالایی داشته باشد؛ زیرا علاوه بر اینکه اکانت‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی گوناگونی در اختیار اوست، افراد مختلفی هم در تیم او حضور دارند و باید این توانایی را داشته باشد، که اکانت‌های مختلف و اعضای تیم خود را به خوبی مدیریت کند؛ از طرفی، هرچه ادمین حرفه‌تری بشوید، کمپین‌های رسانه‌ای بیشتری زیر نظر شما خواهد بود و اگر توانایی مدیریت آن‌ها را نداشته باشید با شکست مواجه خواهید شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

قدرت تفکر بالا

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی همانند شرکت در یک جنگ جهانی است! و ادمین شبکه های اجتماعی باید مانند یک فرمانده،‌ قدرت تفکر بالایی برای طرح استراتژی‌ها مختلف – جهت کسب پیروزی در این نبرد – داشته باشد، در غیر این صورت، به‌زودی با شکست مواجه می‌شود و هرگز قادر به پیشرفت در این شغل نخواهد بود. پس اگر می‌خواهید به‌عنوان یک ادمین شبکه‌ی اجتماعی، فعالیت خود را آغاز نمایید، باید قدرت تفکر و ذهن خود را طوری پرورش دهید که به‌راحتی بتوانید رقبای خود را تحلیل کنید و استراتژی مناسبی برای مواجهه با آن‌ها طرح نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

توانایی کار گروهی

همان‌طور که در قسمت قبل گفتیم، شما به‌عنوان یک ادمین شبکه های اجتماعی باید با کسانی که در حوزه‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، همکاری داشته باشید و لازمه‌ی ایجاد یک همکاری موفقیت‌آمیز، داشتن مهارتِ کار گروهی می‌باشد. در این راستا، شما باید بتوانید، با افراد مختلف تعامل برقرار کنید و در کنار هم یک پروژه را به موفقیت برسانید.

شایان ذکر است، توانایی انجام کار گروهی و مدیریت یک تیم قدرتمند، به شما اجازه می‌دهد دامنه‌ی فعالیت خود را افزایش دهید و موفق به اجرای پروژه‌های بزرگ‌تری شوید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

آگاهی از روش‌ های دیجیتال مارکتینگ

گاهی برای پیش‌ بردنِ استراتژی‌هایِ موفق در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی، شما نیازمندِ داشتنِ دانش دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی آنلاین) و آشنایی با نحوه‌ی کار آن هستید. در مواردی، نیاز نیست حتماً از افراد دیگری که در حوزه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند کمک بگیرید؛ بلکه با کسب دانش کلی در زمینه‌ی بازاریابی آنلاین می‌توانید به اهداف خود برسید؛ به همین دلیل، داشتن آگاهی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای شما بسیار مفید است و در مدیریت هزینه و زمان برای شما سودمند خواهد بود.

شایان ذکر است، در صورتی که نیاز به همکاری با فعالان حوزه مارکتینگ داشته باشید، آگاهی از روش‌های بازاریابی دیجیتال به کمک شما خواهد آمد؛ تا این همکاری، راحت‌تر شکل بگیرد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برخورداری از دانش تولید محتوا

همان‌طور که در لیست وظایف ادمین شبکه های اجتماعی بیان کردیم؛ یکی از وظایف ادمین، تولید محتوای جذاب برای مخاطبان می‌باشد و برای این منظور، ادمین‌های شبکه‌ی اجتماعی باید از مهارت و دانش تولید محتوا برخوردار باشند. در این راستا، شما باید، انواع محتوا – متنی، صوتی و تصوری – و استاندارد های تولید هرکدام را بشناسید و بدانید هر شبکه‌ی اجتماعی با چه هدفی و برای انتشار کدام نوع از محتوا به ‌وجود آمده است. لذا برای مدیریت موفق و نتیجه‌بخش، باید توانایی تولید انواع محتوای مناسب برای هر پلتفرم را در خود ایجاد کنید.

شایان ذکر است، هر کدام از شبکه‌های اجتماعی بزرگ، معمولاً بر یک یا دو نوع از انواع محتوا متمرکز شده‌اند و شما باید برای داشتنِ فعالیت موفق در آن‌ها، محتوایی مناسب را بر اساس الگوریتم‌ها و خط مشی‌های وضع‌شده در آن شبکه‌ها، تولید کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

دانش تولید محتوا
دانش تولید محتوا

تجربه کار با پلتفرم های اجتماعی

تجربه‌ی کاری در این شغل، از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعیِ مختلف و کسب تجربه‌ی کار با شبکه‌های اجتماعی گوناگون به‌دست می‌آید؛ که باعث می‌شود راه‌های پیشرفت در هرکدام از پلتفرم‌های اجتماعی را یاد بگیرید. هرچه زمان بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی گذرانده باشید و با پلتفرم‌های اجتماعی بیشتری کار کرده باشید، آمادگی ذهنی شما برای طرح استراتژی‌های مناسب – جهت کسب موفقیت در شبکه‌های اجتماعی و جذب کاربران – افزایش خواهد یافت. از طرفی، وقتی با پلتفرم‌های اجتماعی مختلف کار کرده باشید، یاد می‌گیرید که چگونه آن‌ها را به هم متصل کنید و همانند چرخ‌دنده‌های یک دستگاه واحد، آن‌ها را در کنار هم جای دهید؛ تا با ایجاد ارتباط بین آن‌ها – به‌سادگی – طرح‌های خود را برای جذب کاربران بیشتر عملی نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

آشنایی و درک سئو

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سئو (SEO) یا همان «بهینه‌سازی موتور جستجو»، مخصوص وب‌سایت‌ها است؛ اما برخلاف این تصور، سئو در حوزه شبکه های اجتماعی هم تأثیر بسیار زیادی دارد. نتیجه‌ی سئوی موفق در شبکه‌های اجتماعی، پیشنهاد پست‌های اکانت شما به کاربران دیگر می‌باشد؛ به‌عنوان مثال، وقتی یک کلیدواژه را در شبکه‌ای اجتماعی جستجو نمایید، پستی از شما که کلیدواژه‌ی موردنظر در آن استفاده شده است، بالاتر از پست‌های دیگر به نمایش درمی‌آید؛ یا اینکه اکانت شبکه‌ی اجتماعیِ شما جهت دنبال کردن به دیگران پیشنهاد می‌شود. در این راستا، سعی کنید به‌عنوان یک ادمین، درک درستی از سئو در هرکدام از پلتفرم‌های اجتماعی داشته باشید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

جستجوی کلمات کلیدی

یکی دیگر از مهارت‌هایی که در زمینه‌ی تولید محتوا کاربرد زیادی دارد، مهارت جستجوی کلمات کلیدی و عباراتی است که کاربران بیشتر از سایر کلمات در فضای مجازی جستجو کرده‌اند. برای این منظور، چند روش وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • جستجو و دنبال کردن هشتگ‌های مختلفی که در فضای مجازی استفاده می‌شوند.
  • بررسی رقبا و عبارات و کلمات کلیدی که آن‌ها برای تولید محتوا استفاده نموده‌اند.
  • استفاده از نتایج سرچ کلمات کلیدی در موتور جست‌وجوی گوگل
  • پیگیری موضوعات روز – اصطلاحاً ترِند یا وایرال – و تولید محتوا در مورد آنها

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی در حوزه شبکه های اجتماعی

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه کسب و کار

سخن پایانی در رابطه با شغل ادمین شبکه های اجتماعی

در این مقاله، وظایف و مهارت‌های موردنیاز برای شغل ادمین شبکه های اجتماعی را بیان کردیم. اما نکات دیگری نیز در خصوص این شغل وجود دارد که بد نیست به‌عنوان سخن پایانی با آن‌ها آشنا شوید؛ به‌عنوان مثال، این شغل معمولاً به‌صورت دورکاری انجام می‌شود – مگر در مورد برندها و کسب و کارهای بزرگ – و در هرجایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید می‌توانید آن را انجام دهید و به کسب درآمد مشغول شوید.

نکته دوم در خصوص شغل ادمین شبکه های اجتماعی این است که آنچه کار را اندکی در این شغل سخت می‌کند، مدت‌زمان زیادی است که باید در فضای مجازی بگذرانید و این امر برای برخی افراد آزاردهنده و خسته‌کننده می‌باشد؛ اما اگر به گردش در فضای مجازی و شناخت آن علاقه‌مند هستید، می‌توانید با یادگیری مهارت‌هایی که در این مقاله باهم بررسی کردیم، از این علاقه‌ی خود کسب درآمد هم داشته باشید.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد دید جامع و کاملی از شغل ادمین شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار داده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص این شغل دارید، یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که به‌عنوان ادمین شبکه اجتماعی به کسب درآمد بپردازند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دنیای دیجیتال به‌روز بمانید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.