امروزه بلاگرها به یکی از تاکتیک‌های مهم بازاریابی تبدیل شده‌اند و هر روزه شاهد افزایش تعداد آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف هستیم. البته در حال حاضر به دلیل رقابت بالای موجود در شبکه‌های اجتماعی ممکن است موفقیت در این مسیر بلاگر شدن کمی سخت به نظر برسد اما در این مقاله سعی داریم نکاتی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید راحت‌تر این مسیر را طی کنید.

فیلم آموزشی موفقیت در بلاگری

دانلود ویدیو

در نتیجه اگر بلاگر شدن چیزی هست که واقعاً می‌خواهید و قصد دارید برای آن تمام تلاش‌تان را بکنید، با ما در این مطلب از آکادمی کاپریلا همراه باشید تا بدانید بلاگر کیست و چگونه می‌توانید به یک بلاگر موفق تبدیل شوید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

بلاگر کیست؟

بلاگر فردی است که با تخصص و دانش خود، یا حتی علاقمندی‌اش در زمینه‌ای خاص به تولید محتوا می‌پردازد. بلاگرها به‌صورت مرتب درباره‌ی زمینه‌ی تخصصی و علاقمندی خود پست می‌گذارند و سعی دارند از طریق تولید تصاویر و ویدیو، مخاطبین بیش‌تری را جذب کنند. از طرفی مخاطبین نیز از بلاگرها الهام می‌گیرند و پیشنهادات آن‌ها را دنبال می‌کنند.

از طریق شبکه‌های اجتماعی، بلاگرها با مخاطبین ارتباط نزدیک و دوستانه‌ای برقرار می‌کنند. آن‌ها برخلاف سلبریتی‌ها زندگی خود را مخفی نگه نمی‌دارند که همین امر باعث تاثیرگذاری بیش‌تر بر مخاطبین می‌شود و می‌توانند اعتماد آن‌ها را راحت‌تر جلب کنند. به‌صورتی که ۷۰ درصد از افراد در یک نظرسنجی اعلام کرده‌اند که بلاگرها نسبت به سلبریتی‌ها تاثیرگذارتر هستند.

در مطلب دیگری از آکادمی کاپریلا، به صورت مفصل در مورد اینکه بلاگر کیست و تفاوت آن با اینفلوئنسر صحبت کرده‌ایم؛ از شما دعوت می‌کنیم تا آن مطلب را هم با دقت بخوانید.

انواع بلاگرها

بلاگرها را می‌توان با توجه به معیارهای مختلفی مانند زمینه‌ی تخصصی محتوای آن‌ها و تعداد فالوورهایشان دسته‌بندی کرد. بسیاری از سلبریتی‌ها فالوورهای زیادی دارند اما به دلیل نداشتن زمینه‌ی تخصصی برای فعالیت خود ممکن است تاثیر چندانی روی مخاطبین نگذارند. به همین دلیل در بعضی موارد بلاگرهای کوچک‌تر که زمینه‌ی تخصصی مشخصی دارند، می‌توانند تاثیرگذاری بیش‌تری داشته باشند.

بلاگرها چه فایده‌ای دارند؟

یکی از مهم‌ترین کاربرد بازاریابی اینفلوئنسری، ارتباط مستقیم اینفلوئنسر یا بلاگر با طرفداران وفادارش است، زیرا از این طریق مشکل بسیاری از بازاریابان دیجیتال که شناسایی و هدف‌گیری مخاطبین است را برطرف می‌کند. همین امر باعث شده تا بلاگرها در بازاریابی محبوبیت زیادی پیدا کنند، به‌صورتی که طبق آمار در سال ۲۰۱۷، ۸۶ درصد بازاریابان از بلاگرها برای اهداف بازاریابی‌شان کمک گرفتند.

در این مسیر با چه مشکلاتی ممکن است روبرو شوید؟

در حال حاضر این شغل در بین مردم بسیار محبوب شده است اما در پشت زرق و برق‌های صفحه شبکه‌های اجتماعی بلاگرها، زحمت‌های فراوانی کشیده می‌شود. هر روزه افراد بیشتری وارد این شغل می‌شوند و جلب اعتماد و توجه مخاطبین نیز سخت‌تر شده است. در نتیجه ایجاد محتوای معتبر و جذب دنبال‌کننده‌ها نیازمند زحمت و تلاش بسیار زیادی است.

در هنگام همکاری با سایر برندها بسیار محتاط باشید، زیرا مخاطبین به دلیل صداقت و حس شخصی که به محتوای خود اضافه می‌کنید، به شما وفادار می‌شوند و استفاده از محتواهای تبلیغاتی و حمایت شده‌ی فراوان می‌تواند به تاثیرگذاری شما آسیب بزند.

مثلاً در زمانی که این مطلب نوشته می‌شود (6 مهر 1400)، کاربران زیادی وارد کمپینی شدند که هدف آن تحریم برخی بلاگرها است. دلایلی که می‌تواند باعث تحریم شدن یک بلاگر شود، تبلیغ بیش از حد، فیک بودن فالوورها و لایک و بازدید پست‌های آن‌ها و غیره است.

به همین علت، شاید بهتر باشد که شما هم به این نکات توجه ویژه و عمیقی داشته باشید.

چطور بلاگر شویم؟

در حقیقت به این پرسش هیچ پاسخ دقیقی نمی‌توان داد. اما تعدادی نکات مهم برای شروع بلاگری وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

زمینه‌ی تخصصی محتوای خود را انتخاب کنید. (نیچ خود را بیابید!)

بسیار مهم است که زمینه‌ی تخصصی یا همان نیچ خود را انتخاب کنید که با تصویر شما به عنوان یک بلاگر هماهنگی داشته باشد. یکی از راه‌های انتخاب این زمینه، ارزیابی نقطه‌ی ضعف و قوت‌تان است تا بتوانید نقاط قوت خود را به نمایش بگذارید و مهارت‌هایتان را تقویت کنید.

تصمیم‌گیری درباره زمینه تخصصی به شما کمک می‌کند تا مخاطبین خود را بشناسید و محتوای خود را با توجه به علایق و اولویت آن‌‌ها ایجاد کنید.

همانطوری که قبل‌تر گفته شد یکی از راه‌های دسته‌بندی بلاگرها، زمینه‌ی تخصصی محتوای آن‌هاست. تعدادی از پرطرفدارترین موضوعات محتوایی عبارتند از:

بلاگر فشن و زیبایی

بلاگر فشن همانطوری که از اسمش پیداست در زمینه فشن فعالیت دارید. این افراد درباره مد و استایل می‌نویسند، از لباس‌های خود عکس می‌گیرند و ترندهای جدید را معرفی می‌کنند.

فود بلاگر

زمینه تخصصی فود بلاگرها غذاست و به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. گروهی از آن‌ها در صفحات خود آشپزی آموزش می‌دهند، گروه دیگر از تجربه خود در رستوران‌های مختلف و افرادی نیز درباره غذاهای سالم و سبک زندگی صحبت می‌کنند.

فودبلاگر ایرانی
امیر جابری اینفلوئنسر (فودبلاگر) ایرانی است که به معرفی رستوران‌های بزرگ و کوچک ایران می‌پردازد. البته اخیراً برخی هتل‌های خارجی و پروازها را هم معرفی می‌کند؛ اما کار اصلی او، فودبلاگری است.

بلاگر سفر

این افراد به مکان‌ و کشورهای مختلف سفر می‌کنند و از تجربه‌شان می‌نویسند. آن‌ها همچنین مکان‌های دیدنی و فرهنگ‌های کشورها را به مخاطبین خود معرفی می‌کنند.

آموزش بلاگر شدن

هدی رستمی، بلاگر معروف ایرانی است که در زمینه سفر تولید محتوا می‌کند. اغلب ایرانیان او را با هشتگ FeelIran می‌شناسند.

بلاگر سلامت و فیتنس

این بلاگرها ویدیوهایی از حرکات ورزشی می‌گذارند و در زمینه‌ی فیتنس، تغذیه و سلامت فعالیت دارند.

بلاگر لایف استایل

محوریت محتواهای تولید شده توسط بلاگرهای لایف استایل، زندگی روزمره است و درباره سبک زندگی و علایق شخصی خود می‌گویند.

بلاگر عکاسی

این بلاگرها آثار هنری خود را به اشتراک می‌گذارند و می‌توانند برای مخاطبین الهام‌بخش باشند. آن‌ها همچنین ممکن است از آموزش یا نکاتی در زمینه عکاسی بگویند.

بلاگ شخصی

در این نوع بلاگ افراد از زندگی شخصی، تجربیات یا اتفاقات روزمره خود می‌نویسند. صفحه‌ی آن‌ها بیش‌تر شبیه به دفتر خاطرات است و به موضوعات مختلفی می‌پردازند.

بلاگر DIY

DIY اختصاری از Do it yourself و به معنای “خودت انجام بده” است. در صفحه این بلاگرها می‌توانید ایده‌های خلاقانه همراه با فیلم‌های آموزشی ببینید.

بلاگر موسیقی

این بلاگرها موسیقی جدید و خوب معرفی می‌کنند، اخبار جدید دنیای موسیقی را به اشتراک می‌گذارند یا آموزش و اطلاعات بیشتری در این زمینه به مخاطبین می‌دهند.

این‌ها تنها گوشه‌ای از محتواهای تولید شده توسط بلاگرهاست و تقریباً در هر زمینه‌ی تخصصی از جمله طراحی داخلی، بیزینس، ورزش، خبر، کتاب و… می‌توان بلاگ تشکیل داد. شما لازم نیست خودتان را تنها به یک نوع محتوای تخصصی محدود کنید و حتی می‌توانید دو یا چند نوع محتوا را باهم ترکیب کنید. البته بسیار مهم است که محتواهای ترکیبی باهم همخوانی داشته باشند. کلید تبدیل شدن به یک بلاگر معروف، افزودن صدای منحصربفردتان به کاری است که انجام می‌دهید. بنابراین از آزمون و خطا نترسید و سعی کنید نقاط قوت خود را به مخاطبین نشان دهید.

پلتفرمی مناسب انتخاب کنید.

به عنوان یک بلاگر باید حضور پررنگی در اینترنت داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که حتما در همه‌ی پلتفرم‌ها فعال باشید. پلتفرمی را انتخاب کنید که مناسب نوع محتوای تولیدی‌تان باشد و کار با آن را یاد بگیرید.

هر پلتفرمی ویژگی‌ و امکانات خاص خودش را دارد که باید با آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید محتوای خود را به جذاب‌ترین شکل ممکن منتشر کنید. به عنوان مثال اگر بلاگر فشن هستید، اینستاگرام نسبت به لینکدین یا توییتر، پلتفرم بهتری برای تولید محتوای بصری است. در حقیقت ۹۳ درصد بلاگرها اینستاگرام را ترجیح می‌دهند؛ زیرا بهترین بازخورد را از این پلتفرم دریافت کرده‌اند. اما اگر محتوای‌تان با اینستاگرام همخوانی ندارد، پلتفرم دیگری را انتخاب کنید.

چه معیارهایی در انتخاب پلتفرم مهم است؟

شما باید بستری را انتخاب کنید که مخاطبین‌ هدف‌تان نیز از آن استفاده می‌کنند. برای مثال بیش‌تر جمعیت نسل جدید در توییتر و اینستاگرام فعالیت دارند. از طرفی اگر از چندین پلتفرم استفاده می‌کنید، حواستان باشد تا محتوای خود را برای همه‌ی پلتفرم‌ها منتشر کنید و آن‌ها را آپدیت نگه دارید.

البته این نکته را به خاطر بسپارید که محتوایی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید، لزوماً نباید عیناً در توییتر منتشر شود. قطعاً مخاطبان توییتر که اغلب به محتوای متنی عادت دارند، نمی‌توانند با محتوای ویدئویی در فضای توییتر خو بگیرند.

با اینکه باید پلتفرمی مناسب برای محتوا و مخاطبین هدف خود انتخاب کنید اما از سایر پلتفرم‌ها غافل نشوید یا حداقل کار کردن با آن‌ها را یاد بگیرید که شاید در آینده به‌کارتان آمد.

محتوای خود را الویت‌بندی کنید.

قطعاً یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در پروسه بلاگر شدن انجام دهید، تولید محتوای باکیفیت است. انتشار محتوایی منحصربفرد و معتبر برای مخاطبین‌تان بسیار مهم و در حقیقت تنها راهی است که می‌توانید دنبال‌کننده‌ها را به محتوای خود وابسته نگه دارید. صرف‌نظر از هر نوع محتوایی که تولید می‌کنید باید باکیفیت و معتبر باشد.

بسته به حوزه تخصصی‌ و پلتفرم‌تان می‌توانید محتوای خود را در قالب پست، عکس، ویدیو، پادکست و غیره منتشر کنید. این امکان نیز وجود دارد تا با برندهای مختلف همکاری کنید، هدایای مشترک بدهید یا مسابقاتی را اجرا کنید.

بسیار مهم است که ویژگی منحصربفردی را بیابید که شما را از سایر بلاگرها متمایز کند. زمانی که خلاقیت منحصر به خودتان را شناسایی کردید، تا جایی که ممکن است آن را در محتوای‌تان جای دهید. این کار نه تنها باعث برجسته شدن محتوای‌تان می‌شود بلکه شما را به عنوان یک بلاگر اثبات می‌کند.

به مخاطبین خود گوش دهید.

یک روش دیگر جهت تولید محتوای جذاب، گوش دادن به خواسته مخاطبین است. برای به‌دست آوردن ایده‌های مرتبط با محتوا می‌توانید در گوگل سرچ کنید و کلمات کلیدی پایین صفحه که توسط مخاطبین استفاده شده را پیدا کنید. البته اگر می‌خواهید خیلی حرفه‌ای این کار را انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنم که حتماً تحقیق کلمات کلیدی را یاد بگیرید.

همچنین شما می‌توانید وارد برخی سایت‌ها و انجمن‌های مرتبط به حوزه فعالیت‌تان شوید و موضوعات مورد بحث افراد را پیدا کنید، آن‌ها را آنالیز کنید و در پلتفرم مناسب‌تان برای آن تولید محتوا کنید.

اگر می‌خواهید محتوایتان بر مخاطبین تاثیر بگذارد باید درک عمیقی از دنبال‌کننده‌های خود داشته باشید. بسیاری از پلتفرم‌ها ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل دارند که اطلاعات جامعی درباره جنسیت، موقعیت جغرافیایی، شغل و رفتارهای آنلاین دنبال‌کننده‌ها در اختیارتان می‌گذارد و به شما کمک می‌کند تا مخاطبین‌تان را بهتر بشناسید. مثلاً اینسایت اینستاگرام، به شما تمام جزئیات مربوط به فالوورهایتان را می‌دهد.

علاوه بر این حواس‌تان به کامنت‌های نوشته شده در زیر پست‌ها باشد، زیرا منبع فوق‌العاده‌ای برای ایده‌های جدیدی است که مخاطبین دوست دارند ببینند یا بخوانند. شما همچنین می‌توانید نظرسنجی‌هایی برگزار کنید تا با خواسته‌های مخاطبین بیش‌تر آشنا شوید.

اگر ایده‌ای برای تولید محتوا ندارید، در مطلب این چند ترند هیچ وقت از مد نمی‌افتند، حسابی در مورد ایده‌های تولید محتوا صحبت کردیم. شما می‌توانید از این موارد هم در تولید محتوای‌تان براب بلاگر شدن استفاده کنید.

از هشتگ استفاده کنید.

یکی دیگر از راه‌های موفق شدن به عنوان یک بلاگر، استفاده از هشتگ‌های متناسب با محتواست. هشتگ باعث می‌شود تا توسط مخاطبین هدف بیش‌تر دیده شوید. این کار به‌ویژه برای افرادی مناسب است که تازه شروع به‌کار کرده‌اند و دنبال‌کننده‌های کمی دارند.

پرطرفدارترین هشتگ‌های مرتبط با زمینه‌ی تخصصی‌تان را بیابید و از آن‌ها در پست‌های خود استفاده کنید تا محتوای‌تان توسط مخاطبین جدیدی که از وجود صفحه‌تان اطلاعی ندارند، دیده شود. البته نباید در استفاده از هشتگ زیاده‌روی کنید و تنها از هشتگ‌هایی استفاده کنید که به محتوا و تصویرتان مرتبط باشد.

برای یافتن هشتگ‌های پرطرفدار، ابزارهایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. مثلا سایت Keywordtools.io یکی از این ابزارهاست.

علاوه بر استفاده از هشتگ‌های محبوب، هشتگ منحصربفرد خودتان را بسازید تا دسترسی به محتواهایتان برای دنبال‌کننده‌ها آسان‌تر شود و آن‌ها را نیز به استفاده از این هشتگ‌ها تشویق کنید. این کار باعث می‌شود تا هشتگ شما گشترش یابد و دیگران هم از برندتان آگاه شوند.

اگر به راهنمایی بیشتری در مورد هشتگ نیاز دارید، حتماً مطلب هشتگ مارکتینگ چیست را بخوانید.

استمرار داشته باشید.

انتشار محتواهای باکیفیت به‌صورت منظم یکی از موثرترین روش‌ها برای جلب توجه مخاطبین است زیرا این کار باعث ایجاد حس انتظار، افزایش مشارکت مخاطبین و ریچ می‌شود. بهتر است برای پست‌های آینده‌ی خود تا چند ماه آینده برنامه‌ریزی کنید و پست‌هایی سریالی به‌صورت هفتگی یا ماهانه آپلود کنید.

البته انتشار مستمر محتوا نباید کیفیت پست‌هایتان را به خطر بیندازد. اگر در بعضی مواقع نمی‌توانید محتوایی در تاریخ از پیش تعیین شده منتشر کنید، تاریخ جدیدی مشخص کنید، آن را به مخاطبین اطلاع دهید و بگویید در حال کار کردن روی محتوای جدیدی هستید که بزودی منتشر می‌شود.

اگر ایده‌ای برای محتوای خوب ندارید، از قابلیت‌هایی مانند استوری اینستاگرام و  پست برای انتشار عکس‌های ساده از محیط کارتان استفاده کنید. این کار امکان مشارکت و ارتباط با مخاطبین را ایجاد می‌کند، بدون اینکه نیاز باشد ساعت‌ها برای ادیت ویدیو وقت بگذارید.

با سایر بلاگرها همکاری کنید.

اگر اخیرا کار خود را آغاز کردید و به فکر این هستید که چگونه یک بلاگر شوید، همکاری با سایر بلاگرهای معروف می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. برای همکاری با سایر بلاگرها باید بتوانید چیزی به آن‌ها ارائه دهید تا به همکاری با شما تشویق شوند. اگر امکان همکاری با بلاگرهای خیلی معروف را ندارید با میکروبلاگرهایی که دنبال‌کننده‌های کم اما مشارکت بالایی با دنبال‌کننده‌های خود دارند، همکاری کنید.

نحوه آنالیز کردن پیج اینستاگرام افراد را یاد بگیرید تا بتوانید به خوبی از پس شناخت میکرواینفلوئنسرها بربیایید.

وبسایت بسازید.

برای موفقیت در مسیر بلاگر شدن، استراتژی و راه‌های زیادی وجود دارد و یکی از آن‌ها داشتن وبسایت است. اما وبسایت چه کاربردی دارد؟

اهمیت وبسایت زمانی مشخص می‌شود که دنبال‌کننده‌هایتان افزایش یابد و نام شما را در گوگل سرچ کنند. داشتن وبسایتی که به خوبی طراحی شده و کار می‌کند، می‌تواند به شما اعتبار زیادی ببخشد و اعتماد مخاطبین را جلب کند. این کار ترافیک جستجوی ارگانیک و ریچ را نیز افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از مزایای وبسایت، اثبات اقتدار و توانایی شما در زمینه‌ی تخصصی است. برای مثال، جادی، بلاگر موفق ایرانی در زمینه برنامه‌نویسی و هک، هم وبسایت دارد و هم در پلتفرم‌های مختلفی که برنامه‌نویس‌ها حضور دارند، فعالیت می‌کند. جادی نمونه‌ای از بلاگر موفق و تاثیرگذار ایرانی است.

آموزش بلاگر شدن
فقط کافیست که یک بار کلمه “جادی” را در اینترنت جستجو کنید؛ اولین نتیجه وبسایت رسمی اوست که به نام کیبورد آزاد معروف است، دومی اکانت توییتر و توییت‌هایش است و سومی آدرس اینستاگرامش برایتان ظاهر می‌شود!

پس از ساخت وبسایت، آدرس آن را در سایر پلتفرم‌ها مانند بیو اینستاگرام منتشر کنید تا راحت‌تر در دسترس مخاطبین باشد.

نکته: ممکن است در بیو اینستاگرام با مشکل محدودیت درج لینک روبه‌رو شوید؛ معمولاً می‌توان این مشکل را با اختصاص یک لندینگ به لینک‌های مختلف حل کرد. منظورمان این است که با کمک یک لینک، چندین لینک در بیو اینستاگرام‌تان درج کنید. ابزارهای رایگانی برای این کار وجود دارند که یکی از بهترین‌هایشان بهلینک است.

بهلینک به شما کمک می‌کند تا در بیو اینستاگرام‌تان چندین لینک قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد بهلینک می‌توانید مطلبی که در مورد آن نوشتیم را بخوانید.

پرسش و پاسخ راه بیاندازید، جایزه دهید و مسابقه برگزار کنید.

مهم‌ترین روش بدست آوردن دنبال‌کننده‌های وفادار، ایجاد مشارکت است و یکی از بهترین راه‌های ایجاد مشارکت، برگزاری پرسش و پاسخ است. این کار نه تنها مخاطبین را درگیر می‌کند بلکه فرصتی به شما می‌دهد تا تخصص و توانایی خود را نشان دهید.

یکی دیگر از راه‌های هوشمندانه برای افزایش مشارکت، اهدای هدایاست. در این روش شما به ازای لایک، کامنت یا اشتراک‌گذاری‌ها، به مخاطبین هدایایی می‌دهید و حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا دوستان خود را در پست‌های دارای جایزه تگ کنند.

مسابقه نیز شبیه به اهدای هدیه است اما با این تفاوت که شرکت‌کننده‌ها باید محتوایی خاص آپلود یا از هشتگی منحصربفرد استفاده کنند تا بتوانند برنده شوند.

هدایا و مسابقات به شما کمک می‌کند تا با مخاطبین ارتباط برقرار کنید و فالوورهای‌تان را افزایش دهید. برای انجام این کار با سایر بلاگرها یا برندها همکاری کنید و قوانین، بازه زمانی، پاداش و… برای آن تعیین کنید.

لایو بگیرید.

لایو باعث می‌شود تا ارتباط نزدیکی با مخاطبین برقرار کنید. اکثر پلتفرم‌ها مانند فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب قابلیت لایو یا پخش ویدیو بصورت زنده را دارند. از این قابلیت به نفع خود استفاده کنید و پشت صحنه‌ی رویدادها و مهمانی‌ها را با مخاطبین بصورت زنده به اشتراک بگذارید. از این طریق به مخاطبین خود نزدیک‌تر می‌شوید و وفاداری آن‌ها افزایش می‌یابد.

شما همچنین می‌توانید پرسش و پاسخ خود را بصورت لایو برگزار کنید. این یک روش بسیار موثر جهت افزایش مشارکت است و در عین حال به شما این فرصت را می‌دهد تا بدانید مخاطبین از چه چیزهایی خوششان می‌آید یا چه انتظارهایی از شما دارند. حتما پیش از برگزاری لایو زمان آن را به دنبال‌کننده‌هایتان اطلاع دهید.

به نظرات دنبال‌کننده‌ها پاسخ دهید.

همانطوری که دنبال‌کننده‌های‌ شما افزایش می‌یابد و افراد بیش‌تری از محتوای‌تان قدردانی می‌کنند، بازخوردهای دریافتی‌تان نیز در دایرکت و کامنت بیش‌تر می‌شود. با اینکه پاسخ دادن به تمام نظرات ممکن است کار سختی بنظر برسد اما با این کار اعتماد کاربران را جلب می‌کنید و درنهایت باعث می‌شود تا احساس کنند ارتباط نزدیک‌تری با شما دارند.

علاوه بر این، بازخوردهای مثبتی که دریافت می‌کنید را منتشر کنید، زیرا با این کار از فرستنده قدردانی می‌شود و متقابلاً حس اعتماد او به شما افزایش می‌یابد. مهم‌ترین نکته در مسیر بلاگر شدن این است که برای مخاطبین خود به همان اندازه‌ای ارزش قائل باشید که آن‌ها برای شما ارزش قائل‌اند.

از ظاهر صفحه‌تان غافل نشوید.

زیبایی ظاهری صفحه و پست‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا شما ممکن است محتواهای خوبی تولید کنید اما در صورتی که این محتواها به‌صورت جذاب و زیبا منتشر نشوند، مورد توجه قرار نمی‌گیرد. برای این کار می‌توانید از تم یا قالب خاصی برای پست‌ها استفاده کنید یا به عکس‌ها فضای هنری منحصربفردی بدهید. عکس‌ و ویدیوهای باکیفیت بگیرید و با استفاده از برنامه‌های ادیت عکس، آن‌ها را بهتر کنید.

از دیگران کمک بگیرید.

برای موفقیت در مسیر بلاگر شدن مهارت‌های زیادی در تولید محتوا، عکس و فیلم‌برداری، دانش لازم در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی و مدیریت لازم است. اگر فکر می‌کنید وقت انجام همه این‌کارها را ندارید یا از پسش برنمی‌آیید، از افراد متخصص در این زمینه‌ها کمک بگیرید. برای مثال برای زیبایی ظاهری صفحه یا وبسایت‌، گرافیست یا عکس‌بردار و فیلم‌بردار استخدام کنید.

پرسش‌های شما

در ادامه به بعضی از سوالات پرتکرار پاسخ خواهیم داد:

چگونه بلاگر شوم؟

اگر می‌خواهید بلاگر شوید، ابتدا باید زمینه تخصصی‌تان را مشخص کنید. سپس با ایجاد محتواهای جذاب و منحصربفرد، توجه کاربران را به خود جلب کنید. در نهایت با به‌دست آوردن تعداد مناسبی فالوور با سایر برندهای تجاری همکاری کنید.

چگونه می‌توانم در اینستاگرام بلاگر شوم؟

برای این‌کار به غیر از مراحل ذکر شده در بالا، چند گام دیگر نیز لازم است. ابتدا باید صفحه‌ای در اینستاگرام ایجاد کنید. در بخش بیو خود را معرفی کنید و بعد از مدتی جهت همکاری با سایر بلاگر یا برندها با آن‌ها تماس بگیرید. سعی کنید اطلاعات تماس خود را خیلی واضح در اختیار بگذارید تا برندها بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.

چه مقدار زمان لازم است تا بلاگر اینستاگرام شوم؟

هیچ بازه‌ی زمانی مشخصی برای بلاگر شدن وجود ندارد. برای برخی از افراد ممکن است، جذب مخاطبین وفادار تا سال‌ها طول بکشد، در حالی که برای دیگران مدت زمان کوتاهینیاز باشد تا مخاطب ود را به دست آورند. چیزی که در این مسیر مهم است داشتن زمینه‌ی تخصصی خاص و فالوورهای وفادار است.

چه مقدار دنبال‌کننده لازم است تا بلاگر شوم؟

هیچ معیار خاصی برای تعداد فالوورها وجود ندارد اما داشتن بیش‌تر از ۱۰۰۰ فالوور می‌تواند نقطه‌ی شروع خوبی باشد.

آیا ارزشش را دارد تا یک بلاگر شوم؟

بله، تبدیل شدن به یک بلاگر تاثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند شغلی پایدار و پردرآمد باشد. اگر در این مسیر موفق شوید و هزینه‌ی زندگی‌تان را تامین کنید، قطعا ارزش وقت و تلاش‌تان را دارد.

بلاگرها چگونه درآمد دارند؟

بلاگرها با برندهای مختلف همکاری می‌کنند تا محصولات آن‌ها را به ازای پاداشی تبلیغ کنند. این پاداش می‌تواند بصورت پول، خدمات یا محصولات پرداخت شود. شرایط و هزینه‌ی تبلیغات را باید مستقیماً با برندها هماهنگ کنید.

چگونه می‌توانم از اینستاگرام درآمد داشته باشم؟

یکی از راه‌های کسب درآمد در اینستاگرام بلاگر شدن و همکاری با سایر برندها است. اگر تعداد زیادی فالوور داشته باشید، حتی در قبال معرفی کسب و کارهای کوچک‌تر نیز می‌توانید از آن‌ها هزینه‌ای دریافت کنید.

از سایر راه‌های کسب درآمد در اینستاگرام می‌توان به افیلیت مارکتینگ و خرده فروشی اشاره کرد. در افیلیت مارکتینگ با اشتراک‌گذاری لینک افیلیت در اینستاگرام، به ازای هر سرنخ تولیدشده کارمزدی دریافت خواهید کرد و در خرده فروشی با فروش محصولات خود درآمد خواهید داشت.

در آخر

پاسخ به این سوال که چگونه بلاگر شویم، اصلا ساده نیست. برای این کار ممکن است ماه‌ها تلاش و صبر لازم باشد تا نتایج کار خود را ببنید. نکته‌ی اصلی موفقیت در این مسیر، ایجاد یک تصویر منحصربفرد، شناسایی زمینه‌ی تخصصی و توزیع محتوا در پلفترم مناسب‌تان است. تا جایی که ممکن است محتواهای جذاب ایجاد کنید و ارتباط نزدیکی با دنبال‌کننده‌هایتان داشته باشید.

نظر شما در مورد بلاگر شدن چیست؟ آیا تلاش برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق، کار آسانی است؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 20 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

ماهانا دانش‌آموخته رشته آموزش زبان انگلیسی و علاقمند به مباحث وب و شبکه‌های اجتماعی است.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.