هر شبکه اجتماعی، محدودیت‌های خودش را دارد. تا چند سال قبل نمی‌توانستیم بیش از یک لینک در بیو اینستاگرام قرار دهیم و معمولاً فقط لینک صفحه اصلی وبسایت ما قرار داده می‌شد. این محدودیت، ابزارهای مختلفی را در زبان انگلیسی و با هزینه‌های دلاری به‌وجود آورد. اما در این مقاله، یکی از کامل‌ترین ابزارهای گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام را به شما معرفی می‌کنیم و آموزش استفاده رایگان از بهلینک نیز بیان خواهد شد. پس تا انتها، با آکادمی کاپریلا باشید.

چرا باید چند لینک در بیو اینستاگرام بگذاریم؟

در گذشته، سایت‌های ایرانی وقتی کمپین فروش برگزار می‌کردند یا مقاله‌ای جدید منتشر می‌کردند، در پست اینستاگرام خود چنین می‌نوشتند: «برای مشاهده محصولات/مقاله به لینک بیو مراجعه کنید». این یعنی هر بار با کمپین جدید یا مقاله جدید، باید لینک بیو اینستاگرام خود را عوض می‌کردند.

اگر شما یک پست وبلاگ منتشر کردید و می‌خواهید فالوئرهای شما، هم از آن پست و هم وب‌سایت‌تان دیدن کنند، می‌توانید هم‌زمان، فالوئرهای خود را به دیدن مقاله و وبسایت خود دعوت کنید. گاهی هم ممکن است بخواهید لینک ۴ یا ۵ مقاله یا محصول خود را در بیو اینستاگرام بگذارید و این یعنی، به ابزاری موثر برای گذاشتن چند لینک در بیو نیاز دارید.

تمام کاربران اینستاگرام با موبایل هستند و تمام سایت‌ها هم نسخه موبایلی نسبتاً پیچیده دارند. فرض کنید برای چند محصول فروشگاه خود تخفیف گذاشته‌اید، فالوئر شما برای خرید محصول، باید روی لینک بیو کلیک کند، وارد صفحه اصلی سایت شود، با کمی سردرگمی، بخش جستجوی سایت یا دسته‌بندی‌ها را پیدا کند، به‌دنبال محصول مورد نظر خود بگردد، بارها صفحه را به بالا و پایین بکشد تا در نهایت، محصول را مشاهده کند. بسیاری از کاربران، چنین حوصله‌ای ندارند و می‌خواهند با کمترین کلیک و زمان، به خواسته خود برسند. اینجاست که راهکار گذاشتن چند لینک در اینستاگرام به کمک شما و مشتری می‌آید.

چگونه با بهلینک، چند لینک در بیو اینستاگرام بگذاریم؟

آنچه باید در ابتدا بدانید این است که برای درج لینک در بیو اینستاگرام خود، باید وارد پروفایل اینستاگرام خود شده و روی «ویرایش پروفایل/Edit profile» کلیک کنید. سپس در بخش سوم که عبارت “Website” را نوشته، لینک خود را درج کرده و در نهایت، ذخیره کنید. اما برای اینکه بتوانید چند لینک در اینستاگرام خود در قالب یک لینک بگذارید، می‌توانید از ابزار رایگان و ساده بهلینک استفاده کنید.

گذاشتن چند لینک در اینستاگرام
گذاشتن چند لینک در اینستاگرام با بهلینک

با بهلینک می‌توانید به رایگان به امکانات و مزایای زیر دسترسی داشته باشید:

  • خودتان را بهتر و کامل‌تر و با آدرس لینک دلخواه معرفی کنید.
  • چندین لینک را در یک صفحه کنار هم قرار دهید.
  • به سوالات رایج در مورد خود و یا کسب‌وکارتان پاسخ دهید.
  • راه‌های ارتباط با خودتان را لیست و مدیریت کنید.
  • با یک لینک، کالا و خدمات خود را معرفی کنید.
  • برای آخرین پست‌های خود، لینک مجزا تعریف کنید.
  • دنبال کنندگان‌تان را در خصوص کالا و خدمات خود بهتر و کامل‌تر راهنمایی کنید.
  • یک لینک را در همه شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید.
  • فالوورهای خود در هر شبکه را به دنبال‌کنندگان حساب خود در شبکه دیگر تبدیل کنید.
  • با چند کلیک، محتوای لینک‌شده در همه شبکه‌ها را یک‌جا، بروزرسانی کنید.

برای گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام، ابتدا وارد وبسایت بهلینک شده و روی گزینه «ایجاد بهلینک رایگان» کلیک کنید.

گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام

در مرحله بعد، نام، ایمیل و رمز ورود دلخواه خود را وارد کنید و درنهایت، گزینه ثبت‌نام را کلیک کنید تا پنل کاربری شما ساخته شود (بخش نام، مربوط به نام کاربری دلخواه برای ورود به بهلینک می‌باشد).

گذاشتن چند لینک در اینستاگرام

پس از تکمیل ثبت‌نام، صفحه‌ای مشابه زیر را مشاهده خواهید کرد که هنوز، بهلینکی در آن وجود ندارد. با کلیک روی گزینه «ایجاد بهلینک جدید»، وارد بخش تنظیمات اصلی می‌شوید.

ثبت نام در بهلینک

سپس وارد صفحه‌ای خواهید شد که کل تنظیمات بهلینک شما قرار دارد. با کلیک روی هر گزینه، تنظیمات آن بخش برای شما نمایش‌داده‌خواهد‌شد. در ادامه، هر کدام از گزینه‌های زیر را بررسی می‌کنیم.

چند لینک در بیو اینستاگرام با بهلینک

ابتدا روی تنظیمات اصلی کلیک کنید تا تنظیمات زیر را ببینید. شناسه بهلینک، آدرس دلخواه شما برای بهلینک شما است. آدرس‌های بهلینک به‌صورت behl.ink/kaprilaacademy ساخته می‌شوند. حتماً در این مرحله و سایر مراحل، به توضیحات درج‌شده در هر صفحه دقت کنید.

ثبت نام در بهلینک برای چند لینک در اینستاگرام

در مرحله بعد می‌توانید اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در صفحه اختصاصی شما نمایش داده‌شود.

روش گذاشتن چند لینک در اینستاگرام

در بخش بعد می‌توانید لینک‌های دلخواه‌تان را وارد کنید تا به فالوئرهای شما نمایش داده شوند. در حال حاضر فقط می‌توانید پنج لینک قرار دهید و در آینده، امکانات بیشتری به این قسمت و نیز به کل بهلینک اضافه‌خواهدشد.

آموزش چند لینک در اینستاگرام

از قابلیت‌های خوب بهلینک، امکان اضافه‌کردن سوالات متداول و پرسش‌و‌پاسخ است. مثلاً اگر فروشگاه اینترنتی دارید می‌توانید در مورد محصولات، نحوه خرید، نحوه ارسال و … به صورت پرسش و پاسخی توضیح دهید.

چند لینک اینستاگرام

همچنین می‌توانید توضیحات دلخواه در بهلینک خود داشته‌باشید. مثلاً کسب‌وکارتان را توضیح دهید یا در مورد جشنواره فروش، توضیحاتی بیان کنید.

چند لینک اینستاگرام با بهلینک

امکانات بهلینک به موارد بالا محدود نمی‌شود و اگر بخواهید می‌توانید آدرس شرکت را نیز اضافه کنید. در نهایت، گزینه ذخیره بهلینک را کلیک کنید تا بهلینک شما ساخته‌شود.

چند لینک در بیو اینستاگرام با بهلینک

 

وقتی تمام تنظیمات خود را انجام داده و گزینه ذخیره را بزنید، در پنل کاربری‌تان، تصویر زیر را خواهید دید.

چند لینک در بیو اینستاگرام با بهلینک

«شناسه بهلینک» همان آدرس اختصاصی شما است که به شکل https://behl.ink/kaprilaacademy فعال شده و می‌توانید این لینک را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید.

چند لینک در بیو اینستاگرام با بهلینک

اگر می‌خواهید نمونه واقعی از بهلینک‌های ساخته‌شده را مشاهده کنید، می‌توانید بهلینک فرادرس یا بهلینک تابناک جوان را ببینید.

کدام لینک‌ها را در بیو اینستاگرام بگذاریم؟

فکر کنید که مهمترین لینک‌های سایت‌تان برای کسب‌وکار شما چیست و کاربران شما معمولاً به سراغ کدام صفحات سایت‌تان می‌روند. آیا صفحات مهم شما که مورد نیاز کاربران نیز است، یک محتوا، یک پیشنهاد ویژه یا دریافت اطلاعاتی مثل تماس با ما است؟ بدون شک نباید تعداد زیادی لینک و اطلاعات قرار دهید که کاربران را سردرگم کند، اما سعی کنید با بهلینک، مهم‌ترین بخش‌های سایت خود و نیز اطلاعات کسب‌وکارتان را در معرض دید کاربران قرار دهید.

موضوعاتی که می‌تواند برای لینک‌های بیو اینستاگرام شما انتخاب شوند در زیر بیان شده‌اند:

  • صفحه اصلی وبسایت
  • صفحه مقالات (وبلاگ)
  • صفحه فروش ویژه
  • صفحه فرود کمپین
  • آخرین مقالات وبلاگ
  • بخش راهنمای خرید یا سوالات متداول
  • بخش تماس با ما/درباره ما

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها