اپلیکیشن‌­های ادیت عکس نه تنها در ویرایش عکس­‌های شخصی و هنری بلکه در تبلیغات کسب و کارها نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. 32 درصد از بازاریابان، تصاویر بصری را مهم‌­ترین شکل محتوا برای کسب و کار می‌­دانند. از طرفی مشخص شده که در شبکه‌های اجتماعی تنها 8 ثانیه فرصت دارید تا با عکس‌­های جذاب و زیبای خود نظر مشتریان‌تان را جلب کنید. در حال حاضر خوشبختانه برنامه های ادیت عکس و فیلم متنوعی وجود دارد که می‌­توانید با استفاده از ابزار و فیلترهای آن‌­ها، باعث بیش­تر دیده شدن کسب و کارتان شوید.

در این مطلب، 20 برنامه ادیت عکس کاربردی و حرفه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم. اگر به دنبال برنامه ادیت عکس مناسب هستید، این مطلب از آکادمی کاپریلا را تا انتها بخوانید.

برنامه­ ادیت عکس چیست؟

برای همه ما پیش آمده که گاهی عکس‌های زیبایی می­‌گیریم اما آن چیزی که می­‌خواهیم از آب درنمی­‌آید. برای مثال نور عکس کم است، رنگ­‌های آن زنده نیستند یا شاید بخواهید بخشی از عکس را حذف کنید، متنی به آن بیفزایید یا چهره خود را روتوش نمایید. در این مواقع می‌­توانید از برنامه ادیت عکس کمک بگیرید و با فیلتر، افکت­ و ابزارهای آن­‌ها عکس­ را دقیقاً به همان شکلی که می­‌خواهید، دربیاورید.

معرفی بهترین برنامه ادیت عکس

در ادامه سعی داریم 20 برنامه­ ادیت عکس برای اندروید، آیفون و کامپیوتر به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید:

برنامه ادیت عکس ادوبی لایت‌روم (Adobe Lightroom)

ادوبی لایت‌روم قابلیت­ و ابزارهای زیادی برای اصلاح تصاویر دارد و علاوه بر اندروید و ios، برنامه ادیت عکس برای کامپیوتر نیز هست و بر روی دسکتاپ قابل اجراست. از قابلیت­‌های خوب این برنامه می­‌توان به پشتیبانی از انواع فرمت­‌ها مانند raw و DNG، امکان اشتراک­‌گذاری عکس­‌ها در پلتفرم­‌های مختلف، تغییر فوکوس عکس و سرعت شاتر اشاره کرد. البته به دلیل برخورداری از امکانات فراوان و بالا بودن سطح برنامه ممکن است در نگاه اول برای مبتدیان کمی پیچیده به‌نظر برسد، اما پیش­‌فرض­‌هایی در آن تنظیم شده که استفاده از آن را ساده‌­تر می­‌کند.

برنامه ادیت عکس
برنامه ادیت عکس برای کامپیوتر اندروید و iOS

برنامه ادیت عکس فتور فتو ادیتور (Fotor Photo Editor)

فتور یکی دیگر از بهترین برنامه­‌ها برای ادیت عکس است که می­‌توانید با استفاده از آن روشنایی، نوردهی، کنتراست، سایه، هایلایت، اشباع و… را در عکس خود تغییر دهید. این برنامه همچنین صدها فیلتر جالب و کابردی دارد و از تمام فرمت­‌ها پشتیبانی می­‌کند. راحتی و بالا بودن سرعت کار از دیگر مزایای فتور است.

برنامه ویرایش تصاویر
برنامه ویرایش تصاویر برای کامپیوتر و موبایل

برنامه ادیت عکس دارک‌روم (Darkroom)

دارک­روم، برنامه ادیت عکس و فیلم است که از فایل­‌های RAW پشتیبانی می‌­کند. این برنامه علاوه بر امکانات ابتدایی و مهم مانند تنظیم روشنایی و برش، فیلترهای زیادی دارد و حتی می‌­توانید فیلترهای دلخواه خود را بسازید. کار با دارک­روم بسیار راحت و سریع است و حتی نیازی نیست تصاویر خود را از گالری به برنامه وارد کنید، زیرا تصاویر به‌صورت خودکار در برنامه ظاهر می‌­شوند. این برنامه در اندروید، کامپیوتر و ios قابل اجراست.

برنامه ادیت عکس
برنامه ویرایش تصویر برای موبایل

برنامه ادیت عکس وسکو (VSCO)

وسکو علاوه بر داشتن امکانات بسیار برای ادیت تصاویر، می‌­تواند یک شبکه اجتماعی نیز محسوب شود. در این برنامه شما می‌­توانید مانند اینستاگرام عکس‌­های خود را به اشتراک بگذارید یا عکس سایر کاربران را ذخیره کنید اما برخلاف اینستاگرام قابلیت لایک و کامنت در وسکو وجود ندارد. این برنامه برای اندروید و ios دردسترس است و قابلیت­‌های زیادی مانند برش، تنظیم روشنایی، غلظت رنگ، کنتراست، دما، وضوح و… دارد. از معایب این برنامه می­‌توان به رایگان نبودن بعضی فیلترها و پشتیبانی نکردن از فایل raw اشاره کرد.

ادیت عکس با موبایل
برنامه ادیت عکس با موبایل
پیشنهاد آموزشی مرتبط:
اگر برای ساخت تصاویر جذاب اینستاگرام‌تان نیاز به کمک دارید، مشاهده دوره ویدئویی زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

آموزش اصول ساخت تصویر اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی— برای مشاهده دوره ویدئویی کلیک کنید(+)

برنامه ادیت عکس پیکس‌آرت (PicsArt)

این برنامه پرطرفدار بر روی هر دو سیستم عامل یعنی اندروید و ios قابل اجراست و قابلیت‌­های زیادی مانند تنظیم روشنایی، افزودن فیلتر، متن و برچسب دارد. با این برنامه می‌­توان به بخشی از تصاویر افکت اضافه یا قسمت‌­هایی را حذف کرد. بیش­ از 100 ابزار منحصربفرد در این برنامه یافت می­‌شود و کار کردن با آن بسیار ساده و راحت است. پیکس‌آرت همچنین شبکه اجتماعی خود را راه‌­اندازی کرده که می‌­توانید عکس‌­های­تان را در آن به اشتراک بگذارید. این برنامه به‌صورت کلی رایگان اما بعضی از قابلیت‌های آن پولی است و تبلیغات­ زیادی دارد.

بهترین برنامه ادیت عکس
بهترین برنامه ادیت عکس

برنامه ادیت عکس اسنپ‌سید (Snapseed)

برنامه ادیت عکس اسنپ سید با داشتن 25 ابزار مختلف ادیت و قابلیت پشتیبانی از فایل­‌های RAW و DNG جزو بهترین­ برنامه‌های ادیت عکس در اندورید، ios و کامپیوتر است. کار با این برنامه حرفه‌­ای بسیار ساده و به‌صورت آفلاین نیز در دسترس است. از دیگر مزایای این برنامه می­‌توان به رایگان بودن و نداشتن تبلیغات اشاره کرد.

برنامه ادیت تصویر
برنامه ادیت تصویر با موبایل

برنامه ادیت عکس اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام با 500 میلیون بازدیدکننده به‌صورت روزانه در حال حاضر به عنوان یکی از پرطرفدارترین پلتفرم­‌های به اشتراک­‌گذاری عکس و ویدیو شناخته می­‌شود. علاوه بر این که در این برنامه می­‌توانید تصاویر یا ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارید، ابزارهایی نیز برای ادیت عکس وجود دارد. اینستاگرام ابزارهایی مانند تنطیم روشنایی، کنتراست، دما، هایلایت و فیلترهای متنوعی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می­‌دهد، البته توجه داشته باشید که این برنامه برای ادیت حرفه­‌ای مناسب نیست.

ادیت تصویر در برنامه اینستاگرام
ویرایش تصویر در برنامه اینستاگرام
پیشنهاد آموزشی مرتبط:
اگر برای ساخت تصاویر گرافیکی برای اینستاگرام خود به کمک و آموزش نیاز دارید، دوره ویدئویی زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

آموزش تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام با پاورپوینت— برای مشاهده دوره ویدئویی کلیک کنید(+)

برنامه ادیت عکس لایتلی (Litely)

لایتلی که توسط عکاسی به نام کُل رایز ایجاد شده، یکی دیگر از بهترین برنامه های ادیت عکس به حساب می‌­آید و در اندروید، ios و کامپیوتر قابل اجراست. شما می‌­توانید با استفاده از قابلیت‌­هایی مانند تنظیم روشنایی، نوردهی، شفافیت عکس یا فیلترهای متنوع موجود در این برنامه، عکس‌­های خود را اصلاح و بهتر کنید.

ویرایش تصویر با موبایل
ادیت عکس با موبایل

برنامه ادیت عکس کمرا 360 (Camera 360)

کمرا 360 برنامه ادیت سلفی و روتوش عکس­ است. در این برنامه بیش ­از 300 فیلتر در سبک­‌های مختلف مانند Movie، Painting و Anime وجود دارد و حتی می‌­توانید فیلتر دلخواه خود را ایجاد کنید.

برنامه ویرایش تصویر
برنامه ویرایش تصاویر

برنامه ادیت عکس پیکسلر (Pixlr)

پیکسلر برنامه ادیت عکس حرفه‌ای برای اندروید و ios است که دو نسخه پولی و رایگان دارد. در نسخه رایگان این برنامه بیش­ از 2 میلیون فیلتر و افکت وجود دارد و می‌توانید تصاویر ادیت شده خود را در سایر پلتفرم‌­ها مانند اینستاگرام، توییتر و فیسبوک به اشتراک بگذارید. از دیگر قابلیت‌­های این برنامه می‌­توان به ترکیب کردن چندین عکس با هم، توازن رنگ­‌ها، افزودن متن، حذف بخشی از عکس، ایجاد کلاژ و اصلاح خودکار تصاویر اشاره کرد.

برنامه ویرایش تصویر
ویرایش تصویر با موبایل

برنامه ادیت عکس فتوشاپ اکسپرس (Photoshop Express)

فتوشاپ اکسپرس، برنامه ادیت عکس برای کامپیوتر، اندروید و ios است و علاوه بر قابلیت­‌های ابتدایی مانند برش و تنظیم نوردهی، سایه، هایلایت و غیره، می‌­توانید تصاویر نامتوازن را اصلاح و به آن­‌ها متنی اضافه کنید. علاوه بر این 50 افکت، فیلتر و ابزارهای روتوش صورت در این برنامه یافت می­‌شود. با فتوشاپ اکسپرس می‌­توان چندین عکس را در کنار هم قرار داد، فریمی برایشان ساخت و تصاویر ادیت شده را در سایر پلتفرم‌­ها به اشتراک گذاشت. این اپلیکیشن از انواع فرمت­‌ها پشتیبانی می­‌کند و به‌صورت رایگان در دسترس است. البته معایبی نیز دارد مانند کند بودن زمان اعمال تغییرات و ثبت‌­نام برای استفاده از برنامه که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

برنامه ویرایش تصویر حرفه ای
ویرایش تصویر حرفه ای با موبایل

برنامه ادیت عکس لنز دیسترشن (Lens Distortions)

این برنامه که در هر دو سیستم عامل اندروید و ios وجود دارد، از قابلیت­‌های زیادی برخوداری است، مانند استفاده از افکت و فیلتر، کنترل نوردهیِ مناسب برای عکاسی در آب و هوای مختلف، حذف بخش‌­هایی از عکس و همچنین اضافه کردن متن به تصویر. نصب این برنامه رایگان است اما برای استفاده از بعضی از افکت‌­ها باید هزینه­‌ای بپردازید.

ویرایش تصویر
ویرایش عکس با موبایل

برنامه ادیت عکس فودی (Foodie)

فودی یک برنامه اختصاصی برای عکس‌­برداری از غذا و اشتراک آن با دیگران است. با استفاده از این برنامه می‌­توانید وعده غذایی خود را به یک اثر هنری تبدیل کنید. در فودی بیش ­از 30 فیلتر مانند Yum، Positano، Picnic، Sweet و Crispy وجود دارد که کاملا منطبق با غذاها ایجاد شده­‌اند. داشتن تایمر، بی­‌صدا کردن و به اشتراک­‌گذاری تصاویر در سایر پلتفرم‌­ها، قابلیت­‌های دیگر این برنامه هستند.

برنامه ادیت
برنامه ادیت تصویر

برنامه ادیت عکس اینستاسایز (InstaSize)

اینستاسایز برنامه ادیت عکس برای پست اینستاگرام است و امکانات زیادی مانند انوع فیلترها، ایجاد کلاژ، تغییر اندازه تصاویر و… دارد. با استفاده از این برنامه می­‌توانید با تنظیم کنتراست، نوردهی و شفافیت عکس کیفیت آن را بهتر کنید و سایز تصاویر را تغییر دهید تا بهتر در اینستاگرام، تیکتاک یا سایر پلتفرم­‌ها جا بگیرند. اینستاسایز دارای قابلیت­‌هایی مانند افزودن متن، ایجاد مرز در بین تصاویر و قرار دادن چند عکس در کنار هم است.

برنامه ویرایش عکس
ویرایش عکس

برنامه ادیت عکس ریبت (Ribbet)

ریبت برنامه­ ادیت عکس حرفه‌­ای و ایجاد کلاژ است که انواع مختلفی فیلتر، افکت­‌های فصلی و استیکر دارد. علاوه‌بر قابلیت‌های ابتدایی و مهم مانند تنظیم نوردهی، رنگ و برش، می­‌توانید لگو، نقش زمینه‌­ای، متن و انواعی از استیکرها را به تصاویر خود بیفزایید، به متن خود افکت بدهید، از فیلترهای مختلف مانند Vignette، Matte، Yellow، Fireside و… استفاده کنید، سلفی و صورت­‌ها را روتوش نمایید و تصاویر را در فریم‌­هایی جذاب قرار دهید. این برنامه به صورت رایگان برای اندروید، ios و کامپیوتر در دسترس است، البته برای امکانات پیشرفته‌­تر باید هزینه­­‌ای بپردازید.

ادیت عکس
برنامه ادیت عکس با کامپیوتر

برنامه ادیت عکس مولدیو (Moldiv)

مولدیو برنامه ادیت صورت، تصاویر و ویدیوهاست. فیلترهای متنوعی برای سلفی در این برنامه یافت می­‌شود که می‌­تواند چهر­ه­‌تان را لاغرتر و پوست­‌تان را صاف­‌تر کند. در این برنامه 124 فیلتر در 14 سبک، 310 نوع فریم برای ایجاد کلاژ، 500 استیکر، 92 الگوی پس‌­زمینه و بیش­‌از 300 فونت برای اضافه کردن متن وجود دارد.

برنامه ویرایش عکس
برنامه ویرایش عکس

برنامه ادیت عکس کاربن (Carbon)

کاربن بهترین برنامه ادیت عکس سیاه سفید است. در این برنامه بیش­ از 50 فیلتر سیاه و سفید وجود دارد که می‌­توانید با استفاده از آن­‌ها عکس‌­های هنری و خاص خلق کنید. نصب کاربن رایگان است اما برای استفاده از فیلترهای بیش­تر باید هزینه بپردازید.

ویرایش عکس
ویرایش تصویر با موبایل

برنامه ادیت عکس کانوا (Canva)

کانوا یک برنامه مخصوص دیزاین است اما می‌­توانید برای ادیت عکس‌های خود نیز از آن استفاده کنید. اضافه کردن متن به تصاویر (با 700 فونت مختلف)، ادیت حرفه‌­ای، طراحی لگو، ساخت میم، نقل قول، بروشور، رزومه، ارائه و همچنین اشتراک­‌گذاری تصاویر در سایر پلتفرم‌­ها از قابلیت­‌های این برنامه هستند.

برنامه ادیت عکس
برنامه ویرایش تصاویر کانوا یکی از بهترین و کامل‌ترین برنامه های ویرایش تصویر است که می‌توانید هم از طریق موبایل و هم از طریق کامپیوتر به ویرایش تصاویر با آن بپردازید.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:
ایده‌ای از تولید محتوای باکیفیت و جذاب در اینستاگرام ندارید؟ مطالب زیر را بخوانید:

۳۲ ترفند و امکانات داغ استوری اینستاگرام که حتماً باید بلد باشید!— برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

۱۶ ایده تولید محتوا برای اینستاگرام + ایده‌های ناب تولید محتوا در اینستاگرام!— برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

روش‌ها و ایده‌های پرطرفدار تولید محتوا در اینستاگرام— برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

برنامه ادیت عکس افترلایت (Afterlight)

افترلایت برنامه‌­ای عالی برای ادیت تصاویر است. این برنامه بیش ­از 130 فیلتر منحصربفرد، 20 ابزار حرفه­‌ای، 60 نوع بافت و لایه­‌های مختلف، 120 فونت متفاوت و 150 دیزاین اختصاصی دارد. افترلایت از فایل RAW نیز پشتیبانی می­‌کند و استفاده از آن رایگان است.

ویرایش عکس
برنامه ویرایش عکس

برنامه ادیت عکس ایربراش (Airbrush)

ایربراش برنامه ادیت عکس برای جوش، چین و چروک، سفیدی دندان و یکدستی پوست­ است. ابزارهای موجود در این برنامه قادرند عکس­‌های­تان را به‌صورت طبیعی روتوش و بی­‌نقض کنند و به شما لبخندی زیبا و چهره‌­ای درخشان بدهند. این برنامه دوربین خودش را دارد که می‌­توانید قبل از گرفتن عکس تغییرات را اعمال نمایید و در اندروید، iOS و تبلت­‌ها به‌صورت رایگان در دسترس است.

برنامه ویرایش عکس
برنامه ویرایش عکس با موبایل

بهلینک چیست؟

همانطوری که می‌­دانید برای گذاشتن لینک در قسمت بیو اینستاگرام محدودیت­‌هایی وجود دارد و تنها می‌­توانید یک لینک قرار دهید. اما اگر بخواهید چندین لینک بگذارید چه؟ در این مواقع ابزار رایگان بهلینک که به کمک شما می‌­آید تا چندین لینک مهم­‌تان را در قالب یک لینک در بیو بنویسید. برای اطلاعات بیش­تر مطلب بهلینک را مطالعه کنید.

جمع‌­بندی

ما در این مقاله 20 تا از بهترین برنامه ها­ی رایگان ادیت عکس را به شما معرفی کردیم تا بتوانید با استفاده از آن­‌ها عکس‌­های هنری، شخصی و کاری خود را اصلاح و بهتر کنید. اگر برنامه ادیت عکس دیگری را استفاده می‌کنید و از آن راضی هستید، در بخش نظرات معرفی کنید تا دیگر خوانندگان هم از تجربه شما استفاده کنند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 20 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

ماهانا دانش‌آموخته رشته آموزش زبان انگلیسی و علاقمند به مباحث وب و شبکه‌های اجتماعی است.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.