به سخت‌ترین و البته مهم‌ترین بخش بازاریابی در اینستاگرام خوش آمدید. تولید محتوای جذاب در همه شبکه‌های اجتماعی مهم و ضروری است. فالوورهای شما در پلتفرم قدرتمندی مثل اینستاگرام انتظار محتواهای خلاقانه و مفید را دارند. یک محتوای خوب هم نیازمند ایده‌های خلاقانه‌‌ای است که تا به حال هیچ‌جا دیده نشده باشد. اینکه محتواهای تکراری با کمی دستکاری به مخاطبین ارائه شود اصلاً ایده خوبی نیست؛ اصلاً می‌دانید به چنین محتواهای تکراری و بی‌فایده‌ای چه می‌گویند؟ محتوای زرد!

احتمالاً به خاطر چنین اهمیت بالایی است که صاحبان کسب و کار دست به استخدام تولیدکنندگان محتوا با ارائه یک محتوای جذاب می‌زنند. در ادامه با 22 ایده تولید محتوا در اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ در کنار شما خواهیم بود تا این مسئله مهم را به خوبی برای کسب و کارتان در اینستاگرام پیش ببرید.

اگر از خیلی وقت پیش تا حالا درگیر مسئله تولید محتوا در اینستاگرام هستید، با خواندن این مطلب و داشتن تجربه‌های گذشته‌تان، درک بسیار راحت‌تری از این استراتژی‌ها خواهید داشت. توصیه می‌کنیم که برای هرکدام این استراتژی‌ها یک چک لیست آماده کنید تا بتوانید به خوبی از پس تولید محتوای مفید در اینستاگرام بر بیایید. در ادامه این مطلب از آکادمی کاپریلا، در مورد ایده های تولید محتوا در اینستاگرام صحبت خواهیم کرد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست
1 22 ایده تولید محتوا در اینستاگرام

22 ایده تولید محتوا در اینستاگرام

برای تولید محتوا در اینستاگرام انتخاب‌های زیادی خواهید داشت چون پلتفرم اینستاگرام ابزارهای لازم آن را در اختیار شما گذاشته است. قبل از شروع، به یاد داشته باشید که اکانت کسب و کارتان را حتماً به اکانت تجاری تبدیل کنید؛ چون اکانت تجاری اینستاگرام امکانات بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد. در ادامه چند ایده تولید محتوا برای اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

تولید محتوا برای اینستاگرام
ایده تولید محتوای اینستاگرام

یک سری محتواهای مجموعه‌ای و دنباله دار به‌صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه تولید و منتشر کنید

اینکه برای روزهای هفته، یک استراتژی مناسب در نظر بگیرید خیلی خوب است. به زبان ساده‌تر شما باید یک برنامه منظم برای تعامل با مشتریان‌تان داشته باشید. اینکه مخاطبان‌تان را به تماشای یک محتوای دنباله‌دار (مثلاً کلیپ‌های سریالی ایده خوبی‌اند) عادت بدهید بسیار خوب‌تر خواهد بود. البته برای این کار حتماً به تدوین تقویم محتوا نیاز دارید. یادتان باشد که لزوماً محتوایی که می‌خواهید در روز منتشر کنید را نباید حتماً همان روز تهیه کرده باشید. سعی کنید حدود یک هفته از تقویم محتوایی‌تان جلوتر باشید.

برای مثال اگر شما یک پیج اینستاگرامی در مورد آموزش خیاطی دارید می‌توانید روزهای جمعه را به آموزش دوخت لباس عروس اختصاص بدهید. با این استراتژی، مخاطبین پر و پا قرصتان هر جمعه منتظر آموزش تخصصی شما در اینستاگرام خواهند بود. همان طور که گفتیم، بهتر و تاثیرگذارتر است که این تولید محتوا به صورت تصویری و در قالب ویدیو در اینستاگرام شکل بگیرد.

پلتفرم اینستاگرام هم بخشی به اسم Guide در اختیار شما قرار داده تا این نوع از محتواهایتان را منتشر کنید و کاربران‌تان همیشه دنبال‌تان کنند و به راحتی به محتواهای شما دسترسی داشته باشند. در نتیجه از اهمیت آن غافل نشوید و برای شناخت این فرصت‌هایتان وقت بگذارید. برای اینکه بتوانید راحت‌تر و با آگاهی بیشتر در گاید اینستاگرام فعالیت کنید، باید تمام فوت و فن مربوط به آن را بلد باشید.

مسابقات جایزه‌دار برگزار کنید

وقتی که چیزی را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهید، مردم همه دنیا نمی‌توانند به راحتی از آن چشم‌پوشی کنند و وسوسه می‌شوند تا آن را به دست بیاورند. برگزاری مسابقات اینستاگرامی به‌طور معمول ایده مناسبی برای برقراری ارتباط با فالوورها و تعامل با مخاطبین‌تان است.

مسابقات اینستاگرام
ایده تولید محتوا برای اینستاگرام (برگزاری مسابقه اینستاگرامی)

براساس گزارشی که Tailwind منتشر کرده، حدود 91 درصد از پست‌های اینستاگرامی که بیش از 1000 لایک دارند، متعلق به مسابقات اینستاگرامی‌اند. علاوه‌بر این اکانت‌های اینستاگرامی که به‌طور معمول مسابقه برگزار می‌کنند خیلی سریع‌تر از اکانت‌های عادی سود می‌برند و رشد می‌کنند.

برای برگزاری مسابقات اینستاگرامی نیازی به تشریفات خاصی نیست. موارد زیر را باید با دقت دنبال کنید:

  1. حتما محصولی برای هدیه دادن داشته باشید. در بهترین حالت، هدیه‌ای که می‌دهید باید به کسب و کار و برند شما مرتبط باشد. مثلاً می‌توانید یکی از محصولات یا اشتراک خدمات‌تان را به‌صورت رایگان هدیه دهید. موارد نامرتبط فقط افرادی را به سمت اکانت شما می‌کشانند که همیشه به دنبال محصولات رایگان‌اند و در نهایت فالوور موثری برای شما نخواهند بود.
  2. راه ارتباطی مشخصی از خود به‌جا بگذارید. سعی کنید برای اینکه کاربران با شما ارتباط برقرار کنند، راه ارتباطی مشخص و راحتی را تعیین کنید و از آن‌ها بخواهید تا با شما ارتباط برقرار کنند.
  3. راه خلاقانه‌ای برای شرکت در مسابقه اینستاگرامی‌تان تعیین کنید. برای اینکه تعداد افرادی که در مسابقۀ شما شرکت می‌کنند بیش از پیش شود، بهتر است راهی که برای ورود به مسابقه در نظر گرفته‌اید، متفاوت و خلاقانه باشد. البته این را هم در نظر داشته باشید که راه آسان و در دسترسی برای ورود افراد به مسابقه‌تان باید در نظر بگیرید.

یادتان باشد که استفاده از هشتگ اینستاگرام در مسابقات اینستاگرامی به شما کمک می‌کند تا محتوای تولید شده توسط کاربران‌تان را راحت‌تر پیدا کنید. نیازی نیست که حتماً مسابقات اینستاگرامی‌تان را هر هفته برگزار کنید؛ شما می‌توانید به مناسبت راه‌اندازی یا اضافه شدن محصولات جدید یا ایجاد تعامل هرچه بیشتر با فالوورهایتان، مسابقه اینستاگرامی راه بیاندازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • ویدئو آموزشی کسب و کار در اینستاگرام — برای مشاهده ویدئو بر روی لینک کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزشی طراحی پست گرافیکی اینستاگرام با نرم افزار پاورپوینت — برای مشاهده ویدئو بر روی لینک کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزشی طراحی لوگو با نرم افزار پاورپوینت — برای مشاهده ویدئو بر روی لینک کلیک کنید(+)

قرار پرسش و پاسخ با فالوورهایتان بگذارید

پرسش و پاسخ‌ها چه به شکل استوری و چه به شکل لایو اینستاگرامی، حتی در برخی موارد به شکل پست اینستاگرام، می‌تواند ارتباط شما با کاربران‌تان را بهتر و بیشتر از قبل کند و همچنین ایده مناسبی برای تولید محتوا در اینستاگرام هستند. پرسش و پاسخ به شما کمک می‌کند تا از سوالات و دغدغه‌های مخاطبین‌تان باخبر شوید.

اگر مشکلی برای برندتان یا خود شما به عنوان صاحب کسب و کار پیش آمد و از پس آن به‌خوبی برآمدید، سعی کنید با برگزاری یک پرسش و پاسخ در مورد آن با فالوورهایتان صحبت کنید. برگزاری پرسش و پاسخ بسیار ضروری است. در ادامه در مورد اهمیت آن صحبت می‌کنیم.

  • با کمک لایو یا استوری‌های پرسش و پاسخ، به فالوورهایتان پشت صحنه و کسی که در آن پشت صحنه فعالیت دارد را نشان می‌دهید.
  • آگاهی از برندتان را بدون ایجاد فشار یا تحمیل خرید محصولی به افزایش می‌دهید.
  • در مورد نگرانی‌ها و علایق مخاطبین‌تان بیشتر اطلاعات جمع‌آوری می‌کنید.

اگر تیم بزرگی دارید می‌توانید آن‌ها را تشویق کنید یا از آن‌ها بخواهید تا هرکدام جداگانه پرسش و پاسخ برگزار کنند تا بزرگی و وسعت برند شما کاملاً درک شود.

پرسش و پاسخ
شما می‌توانید از قالب‌های مشخصی مثل این قالب برای استوری‌های پرسش و پاسخ‌تان استفاده کنید.

از دیگران برای تولید محتوا در اینستاگرام کمک بگیرید

برخی روزها از افراد دیگر بخواهید که در اینستاگرام شما تولید محتوا کنند. مثلاً می‌توانید از برخی اینفلوئنسرها بخواهید که با اکانت برند شما وارد اینستاگرام شوند و خودشان را معرفی کنند و مخاطبین خود را مشتاق به برند شما کنند. همچنین می‌توانید از فرد دیگری در سازمان خودتان بخواهید تا برای شما در اینستاگرام به سبک خودش تولید محتوا کند.

برای این کار حتماً شرکای تجاری و روابط گسترده‌ای داشته باشید و سعی کنید با کسانی ارتباط بگیرید که مخاطب‌هایشان متناسب با زمینه کاری شما هستند. در نهایت می‌توانید با تگ کردن آن افراد، مخاطبین آن‌ها را با اکانت خود درگیر کنید.

مطالب مرتبط را بازنشر دهید

توجه کنید که قرار نیست لزوماً همه پست‌ها از خودتان باشد. با استفاده از برنامه repost Instagram می‌توانید از پست‌های دیگران با اعلام منبع استفاده کنید. مثلاً اگر شما فروشگاه اینستاگرامی صابون دارویی مراغه را دارید، می‌توانید یک پست از خواص دارویی این صابون را با Repost کردن به مخاطبان ارائه دهید. همچنین می‌توانید از پست‌کردن مطالبی غیر از مطالب همیشگی‌تان در این مورد پیش بروید. فراموش نکنید که شما بخشی از یک بازاریابی هستید نه یک طوطی سخن‌گو که حوصله مخاطب یا مشتری را سر می‌برد.

شما باید قانون هشتاد بیست را به خاطر بسپارید. قانون هشتاد بیست به ما می‌گوید که محتوای ما باید 80 درصد سرگرم‌کننده باشد و از 20 درصد محتوای تبلیغاتی برخوردار شود. فرض کنید که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک در اینستاگرام فعالیت می‌کنید. چه اشکالی دارد که گاهی با برنامه‌ریزی دقیق، یک پست جالب در مورد تاریخچه کسب و کارهای اینترنتی بگذارید یا بازنشر کنید؟

کلیپ‌های کوتاه بسازید

بازاریابی مدرن، دقیقاً همان چیزی است که در اینستاگرام در جریان است. یکی از ترفندهای مهم و مفید برای تولید محتوا در اینستاگرام، تهیه و تولید کلیپ‌های کوتاه است. متاسفانه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تهیه این کلیپ‌ها نیازمند یک سرمایه بزرگ است. در صورتی که این کار فقط به کمی ایده و خلاقیت نیاز دارد. با استفاده از اپلیکیشن‌های مفید در حوزه تدوین کلیپ، می‌توان در عرض کمتر از یک دقیقه آن‌ها را ادیت کرد.

مثلاً پیج اینستاگرامی hyper.famili@ با تهیه کلیپ‌های کوتاه به همراه کپشن‌های تبلیغاتی و پر از هشتگ به تولید محتوا در مورد کالاهای فروشگاه خود می‌پردازد. برای مثال این پیج برای جذب مشتری بیشتر برای کپشن یکی از همین کلیپ‌های کوتاه این طور نوشته است: «خرید خوب تخفیف توپ. تخفیف‌ها توپ شد! در هایپر فامیلی شهر شما. #خرید_خوب_تخفیف_توپ #هایپرفامیلی».

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • آموزش ساخت موشن گرافیک با نرم افزار کمتازیا — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • آموزش ویدئویی ادیت و تدوین فیلم از مبتدی تا پیشرفته — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

برای تولید محتوا در اینستاگرام مجدداً برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنید

به مقدار زمانی که برای تولید یک محتوا برای پست، استوری یا ویدیو اینستاگرام می‌گذارید فکر کنید. آیا با عقل جور در می‌آید؟ بهتر نیست تغییری در روند آن به وجود آورید؟

هر محتوایی که منتشر می‌کنید را حتماً باید در دیگر شبکه‌های اجتماعی پروموت کنید تا بهتر و بیشتر دیده شود. برای این کار باید حتماً استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و این کار به شما بسیار کمک خواهد کرد.

بهتر است که محتواهایی که قبلاً منتشر کردید را دوباره هدف گذاری و برنامه‌ریزی کنید و آن‌ها را منتشر کنید. چنین اقدامی جان دوباره‌ای به صفحه اینستاگرامی شما می‌بخشد.

یک معامله دو سر سود!

ترتیب یک تبلیغ مشترک را با یکی از برندهای دیگر بدهید. با ایجاد یک فضای همکاری با برندهایی که رقیب شما نیستند، می‌توانید به یک محتوای مشترک، جدید و جذاب برسید. فرض کنید که شما صاحب یک فروشگاه ساعت مچی در اینستاگرام هستید. حالا می‌توانید با حضور یک برند مکمل مثل یک فروشگاه اینترنتی که پیراهن می‌فروشد، محتوای تبلیغاتی بسازید. ایده، خلاقیت و هشتگ هم یادتان نرود.

محتوای آموزشی بسازید و منتشر کنید

شما می‌توانید مخاطبتان را با آموزش‌های مخصوص برند خودتان، مشتاق و پیگیر نسبت به صفحه اینستاگرام‌تان کنید. IGTV اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا پست‌های آموزشی طولانی منتشر کنید و استوری و لایو اینستاگرامی و حتی پست فید هم به کمک شما می‌آیند.

پیشنهاد ما به شما این است که ویدئوهای کوتاه و دارای زیرنویس برای فالوورهایتان تولید کنید و آن‌ها را خلاقانه و موثر درست کنید. در بخش کپشن هم خلاصه‌ای از آن را بنویسید تا افراد مشتق به دیدن ویدئوی شما شوند.

از لایو اینستاگرام برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید

فواید لایو برای کسب و کارهای اینستاگرامی از هیچ کس پوشیده نیست. با ایجاد یک لایو برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند، به جذب بیشتر مخاطب و مشتری در اینستاگرام بپردازید. لایو گاهی می‌تواند بهترین راه تعامل با مخاطبین یا مشتریان باشد. این بخش، گاهی به عنوان یک فرصت برای آشنایی بیشتر و گاهی هم به عنوان یک سرگرمی است. این که چه می‌گویید و چه تاثیری بر مخاطب خواهید داشت، مهم‌ترین بخش‌های لایو اینستاگرامی است.

توجه مشتریان خود را جلب کنید

چه راهی برای قدردانی از مشتریان پر و پا قرص خود دارید؟ به یک تشکر خشک و خالی بسنده نکنید و به سراغ ایجاد یک ایده بهتر بروید. مثلاً ایجاد یک کمپین یا یک باشگاه مشتریان مخصوص، می‌تواند دست شما را در این بخش باز نگه دارد. بعداً با ارائه یک برنامه درست، سیستم ترغیب و جایزه‌ دادن به آن ها را به صورت منظم برگزار کنید. یک چنین محتوایی نه تنها بر وفاداری مشتریان دائمی می‌افزاید، بلکه برای کسب و کار شما دریایی از مشتریان جدید را به ارمغان خواهد آورد.

میم (Meme) بسازید

چه کسی گفته است که برندها نباید شوخی کنند؟ پس این حس شوخ‌طبعی شما کجا رفته است؟ با استفاده از میم‌های رایج در جامعه، محتوای تبلیغاتی بسازید. احتمالاً همان طور که می‌دانید میم‌ها بخشی از تصاویر یک فیلم، سریال یا سوژه‌ها هستند و فضای ویژه‌ای برای طنزپردازی فراهم خواهند کرد.

فرض کنید که شما از یک کسب و کار اینستاگرامی برخوردارید و فروشگاه شما امکان تحویل محصولات با پیک را هم فراهم کرده است. حالا با استفاده از یک میم، به همراه خلاقیت و طنازی خاص، این قابلیت منحصر به فرد خود را به مخاطبان و مشتریان معرفی کنید.

به موضوعات پرطرفدار یا ترندهای اینستاگرامی بپردازید

گاهی بهترین ایده‌ها برای تولید محتوا در اینستاگرام پیش روی شماست و شما فقط باید آن‌ها را ببینید. به موضوعات پرطرفدار یا ترند توجه کنید. ترند به طور کلی موضوعی است که همه افراد یک منطقه یا جهان در یک بازه زمانی به آن می‌پردازند. از این موقعیت‌ها برای تولید محتوا و جذب مشتریان استفاده کنید.

مثلاً اگر شما یک فروشگاه اینستاگرامی ابزار یراق دارید، با توجه به مسئله ویروس کرونا می‌توانید به تبلیغ ماسک‌های چند لایه بپردازید. مسئله ویروس کرونا یک ترند جهانی است؛ با استفاده از این موضوع و اضافه‌کردن چاشنی خلاقیت، محتوای تبلیغاتی خود را بسازید.

از مخاطبین بخواهید که دوستانشان را تگ کنند

پست‌هایی را فراهم کنید که زنجیره ارتباطات مشتریان شما را هم شامل شود. این ترفند به زبان ساده تر یعنی اینکه شما در کپشن یا محتوای تصویری‌تان، از مخاطب بخواهید که دوستانش را تگ کند. چنین پست‌هایی به شدت تحت تاثیر محتوایی‌اند که شما در نظر خواهید گرفت.

فرض کنید که شما یک فروشگاه روسری در اینستاگرام راه انداخته‌اید. با در نظر گرفتن خلاقیت، سرگرم‌کردن مخاطب و اضافه‌کردن هشتگ‌های مربوطه، از مخاطبین بخواهید که زیر همین پست، دوستانشان را تگ کنند. این کپشن می‌تواند به این صورت باشد:

«راستی تا حالا به این فکر کردی که این روسری بیشتر از همه به کی میاد؟ همین الان بهترین دوستتو تگ کن ونظرشو بپرس! #روسری #دوستتو_تگ_کن #فروشگاه_اینستاگرامی».

توجه کنید که شما قرار نیست برای همه پست‌هایتان چنین ترفندی را به کار بگیرید. این نوع تولید محتوا را می‌توانید در مورد پست‌هایی که فکر می‌کنید زیاد سر و صدا نمی‌کنند استفاده کنید.

مخاطب‌تان را دریابید

فراموش نکنید که شما قبل از فروش هرگونه محصول به مشتری، باید به او اطمینان بدهید که فقط برای پول در کنار او نیستید. پاسخ مشتریان و مخاطبان را با حوصله بدهید. چه کسی که فقط یک سلام خشک و خالی کرده است و چه افرادی که سوالاتی تخصصی و مهم در مورد برند شما دارند، همه و همه باید مورد توجه شما قرار بگیرند.

وقت مخاطبین و مشتریان شما بسیار ارزشمند است. اینکه شما وقت بگذارید و پاسخ آن ها را بدهید، یعنی برای آن ها و وقتی که گذاشته‌اند ارزش قائل شده‌اید؛ این بسیار مهم است. در نهایت سعی کنید با استفاده از اموجی‌های خندان و جملات کامل، پاسخ مخاطبین و مشتریان خود را بدهید. گاهی استفاده از شوخی‌های ظریف و به جا می‌تواند از شما و برندتان یک سوپاپ اطمینان بسازد.

در پشت صحنه چه خبر است؟

افراد بسیاری مایلند بدانند پشت یک فروشگاه اینستاگرامی چه خبر است. خب از این فرصت استفاده کنید و با تولید یک محتوای جذاب، حس کنجکاوی مخاطبین را ارضا کنید.

فرض کنید که شما یک فروشگاه جوراب مچی در اینستاگرام دارید. نشان‌دادن اینکه شما چه کسی هستید، چگونه بسته‌های پستی را بسته‌بندی می‌کنید و دیگر مسائل پشت صحنه، بسیار جذاب خواهد بود. سعی کنید با تهیه کلیپ‌ها و عکس‌های جذاب و خلاقانه، پاسخ همه کنجکاوی‌ها را بدهید. با تهیه چنین محتواهایی هم مشتریان را سرگرم کرده‌اید، هم حس اطمینان را به آنان داده‌اید و هم به تبلیغ مجدد محصولات می‌پردازید. قانون هشتاد بیست که هنوز یادتان است؟

ریلز اینستاگرام ایده مناسبی برای تولید محتوا در اینستاگرام است

قابلیت ریلز اینستاگرام خیلی پرطرفدار است و شما برای اینکه از این قافله عقب نمانید، می‌توانید از یکی از کارمندان‌تان بخواهید که هر چندوقت در میان ریلز جذابی از پشت صحنه یا افراد فعال در پشت صحنه بسازد. البته این کار را خودتان هم می‌توانید انجام دهید، فقط یادتان باشد که خلاقیت موضوع مهمی است.

باورهای نادرست را انتشار دهید

هر صنعتی یک سری خرافات و باورهای نادرست دارد که افراد زیادی همچنان به آن معتقدند و پایبند اصول آن هستند. سعی کنید از این باورهای نادرست پرده بگشایید و افراد را از علت نادرستی آن آگاه کنید.

نظرات مشتریان را پست کنید

برخی اوقات پیش می‌آید که برخی از مشتریان نظرا جالبی برایتان می‌گذارند؛ منظورم آن دسته از نظراتی که فقط از کیفیت کارتان تعریف می‌کنند نیست، آن نظراتی که محصولتان را نقد می‌کنند و از خوبی‌هایش و علت خرید آن می‌نویسند. چنین نظراتی می‌تواند کاربران دیگر را تشویق به خرید و نوشتن در مورد برند شما کند.

از مخاطبان خود سوال بپرسید

از کاربران پیج‌تان تجربه استفاده از محصول یا دیگر تجربه‌هایشان را بپرسید. افراد تمایل دارند که در مورد خودشان و تجربه‌هایشان بنویسند و شما می‌توانید از این مورد در تولید محتوا برای اینستاگرام خود استفاده کنید.

از قبل و بعد عکس بگذارید

پیج های ناخن و در کل سالن‌های آرایشی می‌توانند از قبل و بعد کارهایشان محتوا تولید کنند. البته برخی پیج‌های پزشکی و دندانپزشکی هم می‌توانند از این ترفند استفاده کنند.

معما بسازید

یکسری تصاویر بسازید و از مخاطبی خود بخواهید که معمای درون تصویر را حدس بزنند و جوابش را بدهند. اغلب کسانی که وارد اینستاگرام می‌شوند، به دنبال سرگرم شدن هستند. شما می‌توانید مخاطبین خود را با چنین ترفندی سرگرم کنید.

حرف آخر- کدام یک از ایده‌های تولید محتوا برای اینستاگرام برای شما جالب‌تر بود؟

مسئله تولید محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای افرادی مثل شما که در اینستاگرام بازاریابی می‌کنید، ارائه یک محتوای جذاب و گیرا الزامی و مهم است. اصلاً به این فکر نکنید که تهیه کلیپ‌ و تصاویر نیازمند هزینه و سرمایه‌گذاری است؛ واقعاً همه‌اش درباره ایده‌پردازی و خلاقیت است. اگر احساس می‌کنید که مایل به چنین کاری نیستید یا اصلاً  وقتش را ندارید، بهتر است که از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید. آن ها را استخدام کنید و بخواهید که برای کسب و کار اینستاگرامی‌تان تولید محتوای مفید و جذاب کنند.

راستی! با مشکل محدودیت درج لینک در بیو اینستاگرام دست و پنجه نرم می‌کنید؟ از ابزار رایگان بهلینک برای درج چند لینک در اینستا استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا با درج یک لینک در بیو اینستاگرام‌تان، کاربران خود را به سمت چندین لینک هدایت کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 6 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.