پروفایل‌های تجاری یا همان اکانت بیزینس اینستاگرام، از سال 2016 به این شبکۀ اجتماعی اضافه شد. از آن موقع تا همین حالا، کسب‌و‌کارهای متفاوت بسیاری اکانت شخصی‌شان را به اکانت بیزینسی اینستاگرام تبدیل کرده‌اند. وقتی که پروفایل کسب و کارتان را تجاری می‌کنید، دیگر نمی‌توانید پست‌هایتان را به‌صورت خصوصی منتشر کنید. قطعاً در این مورد، تنها چیزی که از دست می‌دهید همین است؛ اما واقعاً کدام کسب و کاری دلش می‌خواهد پست‌هایش به دست اشخاص نرسد؟!

اصلاً کسب و کارها اکانت‌شان را تجاری می‌کنند تا آگاهی از برند را افزایش دهند.

هدف از فعالیت اشخاص در اینستاگرام هم مشخص است؛ در مورد اتفاق‌های روزانه و مناسبت‌های مختلف زندگی، پست و استوری می‌گذارند. اینکه اشخاص بخواهند اکانت خصوصی داشته باشند تا پست‌هایشان را افراد معینی ببینند و حریم خصوصی‌شان حفظ شود، کاملاً منطقی است. اما هدف از حضور کسب و کارها در فضای دیجیتالی مثل اینستاگرام، جذب مخاطب‌های بیشتر و حتی افزایش فروش است.

اگر شما هم کسب و کاری دارید که می‌خواهید صفحه‌ای در اینستاگرام برایش داشته باشید، پیشنهاد آکادمی کاپریلا به شما، ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام است. در ادامۀ این مطلب، بیشتر از اکانت تجاری اینستاگرام می‌گوییم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای ساخت اکانت تجاری اینستاگرام برای کسب و کارها

قبل از اینکه بخواهید بدانید چگونه اکانت شخصی را به اکانت بیزینسی اینستاگرام تبدیل کنید، بهتر است مزایای آن را برای خودتان سبک و سنگین کنید؛ اصلاً شاید این کار برای شما مناسب نباشد.

به Insight اینستاگرام دسترسی خواهید داشت

یکی از دغدغه‌های اصلی کسب و کارها در فعالیت‌های آنلاین‌شان، آمار و ارقام مربوط به بازدید صفحۀ تجاری‌شان است. خوشبختانه اینستاگرام این دغدغه را با ویژگی Insight برطرف کرده است.

ویژگی اینسایت بیزینس پروفایل اینستاگرام
Insight

هر داده‌ای که یک کسب و کار در فضای دیجیتال به آن نیاز دارد را می‌توانید در Insight اینستاگرام پیدا کنید. البته این داده‌ها محدود به حساب کاربری، پست و استوری‌هایی که می‌گذارید می‌شود. این آمارها و داده‌ها به شما کمک می‌کنند که در تولید محتوا عالی عمل کنید؛ در واقع به کمک آن‌ها می‌توانید محتوای مورد علاقۀ مخاطبین‌تان را تولید کنید. همچنین به کمک این داده‌ها می‌توانید تصور درستی از مخاطبین‌تان در فضای دیجیتال به‌دست آورید و برحسب این تصویر، تولید محتوا کنید.

در Insight شما شاهد عملکرد (Performance) حساب کاربری‌تان در 1 هفتۀ گذشته خواهید بود- تغییر تعداد فالوئرها، تعداد پست‌ها و استوری‌هایی که می‌گذارید، Impression (تعداد لایک، کامنت، Save و Share هر پست، استوری، IGTV)، Reach (میزان دسترسی افراد به بازدید از صفحۀ تجاری اینستاگرام شما)، بازدید از پروفایل شما، تعداد کلیک‌هایی که برروی وبسایت و ایمیل شما می‌شود.

حتی ویژگی‌هایی دموگرافی فالوئرهایتان را با جزئیات هرچه بیشتر در اختیارتان می‌گذارد- جنسیت آن‌ها، سن و سال‌شان، موقعیت مکانی آن‌ها (که شامل شهر و کشور می‌شود)، و زمانی که بیشترین فعالیت را در اینستاگرام دارند، در اختیار شما می‌گذارد.

همچنین Insight اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که تعداد بازدید و Impression تمام پست‌های خود در بازۀ زمانی مورد نظر خودتان (حداکثر تا 2 سال) را ببینید.

قابلیت افزودن دکمۀ Contact در پروفایل

یکی از رایج‌ترین ویژگی‌ای که در بیزینس پروفایل اینستاگرام وجود دارد، دکمۀ Contact در پروفایل است. وقتی که این دکمه را فعال کنید، می‌توانید شماره تماس برای پیامک و تماس صوتی، ایمیل و وبسایت‌تان را درج کنید تا مخاطبین‌تان راحت‌تر از گذشته، با شما ارتباط برقرار کنند. یکی دیگر از مواردی که خیلی مورد نیاز است، موقعیت مکانی است که در همین گزینه می‌توانید آن را وارد کنید.

صنعتی که در آن فعالیت دارید، برروی صفحۀ تجاری اینستاگرام‌تان مشخص می‌شود

وقتی که صفحۀ اینستاگرام‌تان را تجاری می‌کنید، از شما سوالی پرسیده می‌شود؛ آن هم این است که باید صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید را مشخص کنید. زمانی که شخصی از پروفایل شما بازدید کند، صنعت فعالیت شما در بالای پروفایل، تعیین شده و نمایش داده می‌شود.

می‌توانید به استوری‌های اینستاگرام‌تان لینک اضافه کنید

مهم‌ترین اشکالی که می‌توان از اینستاگرام گرفت این است که در نقاط مختلف آن نمی‌توان لینک اضافه کرد! این اشکال مهم در پروفایل‌های تجاری اینستاگرام تا حدودی برطرف شده است؛ البته شما همچنان در کپشن پست‌هایتان امکان درج لینک در متن را ندارید، اما می‌توانید در استوری‌های خود لینک اضافه کنید. زمانی که می‌خواهید محصولی را در اینستاگرام‌تان تبلیغ کنید، می‌توانید لینک خرید آن از وبسایت فروشگاهی‌تان را در استوری آن محصول درج کنید.

این ویژگی بسیار ارزشمند است چون طبق گزارشی که از locowise منتشر شده، حدود 75% از کاربران اینستاگرام وقتی پستی را می‌بینند، اقدام به انجام کاری مثل بازدید از وبسایت می‌کنند. البته این ویژگی که می‌توان به استوری لینک اضافه کرد، برای تمام کسب و کارها فعال نیست. فقط کسب و کارهایی که بالای 10 هزار فالوئر دارند می‌توانند به درج لینک در استوری دسترسی داشته باشند.

چگونه حساب اینستاگرام خود را بیزینسی یا تجاری کنیم؟

قبل از اینکه بخواهید اکانت بیزینسی ایستاگرام بسازید، باید اکانت اینستاگرام داشته باشید. اگر اکانت اینستاگرام ندارید، نحوۀ ساخت اکانت اینستاگرام را در مقاله‌ای دیگر از کاپریلا منتشر کرده‌ایم. اگر پروفایل اینستاگرام شما شخصی است، آن را به حالت عمومی یا Public تغییر دهید. حساب‌های خصوصی اینستاگرام را نمی‌توان به حساب تجاری یا همان بیزینسی تبدیل کرد.

مراحل تبدیل اکانت اینستاگرام به اکانت تجاری

برای تبدیل اکانت عادی اینستاگرام به اکانت بیزینسی، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • اولین کاری که برای تبدیل اکانت اینستاگرام به اکانت تجاری باید انجام دهید، به‌روزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام‌تان است. وارد فروشگاه اپلیکیشن گوشی همراه (گوگل پلی یا اپ استور) خود شوید و آخرین نسخۀ اینستاگرام را دانلود یا به‌روزرسانی کنید.
  • بعد از دانلود و به‌روزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود شوید.
  • وارد بخش پروفایل شوید و بالای سمت راست که سه خط به شکل زیر است را لمس کنید.
برروی سه خط بالا کلیک کنید
برروی گزینۀ خط‌کشی‌شده کلیک کنید
  • در منویی که برایتان باز شده، برروی پایینی‌ترین گزینه یعنی Setting بزنید و وارد تنظیمات حساب‌تان شوید.
گزینۀ تنظیمات پروفایل
گزینۀ تنظیمات پروفایل اینستاگرام
  • حالا باید از منوی ظاهرشده، گزینۀ Account را انتخاب کنید.
گزینۀ Account را در نتظیمات پیدا کنید
گزینۀ Account در تنظیمات پروفایل اینستاگرام
  • حالا باید به پایینی‌ترین بخش این قسمت بروید و برروی گزینۀ Switch to Professional Account کلیک کنید.
گزینۀ Switch to professional account را بزنید
نحوۀ تبدیل پروفایل اینستاگرام به Business Account
  • سپس برروی گزینۀ Continue می‌زنید و وارد بخش انتخاب Category می‌شوید که همان صنعت فعالیت شما را برروی پروفایل مشخص می‌کند.
  • می‌توانید در همین مراحل گزینۀ Contact خود را فعال کنید.

حالا شما یک پروفایل تجاری دارید.

سخن آخر

اگر می‌خواهید کسب و کارتان در فضای دیجیتال، جایی مثل اینستاگرام، بدرخشد باید تولید محتوای مداوم و حرفه‌ای برای آن انجام دهید. برای تولید محتوای حرفه‌ای هم نیاز به داده‌ها و آمار مختلفی دارید که شما را بیشتر با مخاطبین‌تان و روحیۀ آن‌ها آشنا کند. اکانت بیزینسی اینستاگرام این امکانات را برای شما فراهم می‌کند. در نتیجۀ فعالیت حرفه‌ای به شکل صفحۀ تجاری در اینستاگرام، قطعاً موفقیت شما بیشتر از پیش خواهد شد.

اگر سوالی در مورد اکانت بیزینسی دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.