اینستاگرام، یکی از پلتفرم‌های معروف و جاافتاده جهان، مخصوصاً در ایران است. آمارها نشان می‌دهد که درصد رشد مخاطبان این پلتفرم، به‌ مراتب بیشتر از پلتفرم‌های دیگر مثل فیس‌بوک و توییتر است. این امر، بیانگر این است که اینستاگرام، دارای ظرفیت به‌ مراتب بیشتری نسبت به شبکه‌های اجتماعی دیگر است. این نتیجه‌گیری، نویدبخش این است که از طریق عملی‌ کردن ترفندها و روش‌های مختلف و کارآمد، می‌توان از این شبکه کسب درآمد کرد و به اصلاح “بازاریابی یا مارکتینگ” راه انداخت یا حتی آن‌ را تقویت کرد.

در این مطلب در مورد بازاریابی اینستاگرام  صحبت می‌کنیم و هرچه را که به شما کمک می‌کند تا کسب و کارتان را از طریق اینستاگرام توسعه دهید، آشنا می‌کنیم. توجه داشته باشید که بازاریابی اینستاگرام در یک مطلب 2 الی 3 هزار کلمه‌ای خلاصه نمی‌شود؛ این راهنما فقط جهت آشنایی مقدماتی شما با عنصرهای بازاریابی در اینستاگرام است.

تا انتهای این مطلب از آکادمی کاپریلا با ما همراه باشید و مجموعه مقالات آموزش اینستاگرام و بازاریابی در اینستاگرام را از طریق وبلاگ ما دنبال کنید.

بازاریابی اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام‌ مارکتینگ، بخشی از دنیای وسیع بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. این دنیای وسیع اینترنتی، شکلی از بازاریابی یا مارکتینگ است که در آن، از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی، برای بازاریابی انواع کسب و کار در فضای دیجیتال استفاده می‌شود. این فضاهای اجتماعی، دقیقاً مثل یک مغازه مجازی برای شما ایفای نقش می‌کنند و محتواهای تبلیغاتی مناسبی از برند یا کسب و کار شما را به دید دیگران می‌رسانند. به‌طور کلی، هدف این نوع بازاریابی، کمک به شناساندن و ارتقای سطح فروش و تبلغاتی بیزنس شماست.

البته همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام، ابزارهای مختلفی مثل استوری اینستاگرام، امکان برگزاری لایو اینستاگرام و IGTV و غیره را در دست دارد. ابزارهایی که با فراهم‌ کردن امکان تولید محتوای تصویری، موقعیتی ویژه برای رساندن شما و برندتان به اهداف مورد نظر را ایجاد خواهد کرد.

البته در این بین تعیین کننده اصلی اینکه بازاریابی شما در اینستاگرام به درستی پاسخ می‌دهد یا خیر، الگوریتم اینستاگرام است. در ادامه در مورد الگوریتم اینستاگرام، داور عملکرد شما در این پلتفرم صحبت می‌کنیم.

بازاریابی در اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

قصه پر فراز و نشیب الگوریتم اینستاگرام، برخلاف افسانه‌سرایی‌های مرسوم، یک تعریف ساده و واحد دارد. وقتی درباره این موضوع، لب به‌سخن باز می‌کنیم، حتماً منظورمان درباره هوش مصنوعی اینستاگرام است که پشت پرده، به تماشا و البته هدایت نشسته است. این الگوریتم، در هر ثانیه، داده‌های همه کاربران را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد تا مبتنی بر علایق و انتخاب‌شان، محتواهای مشابه یا مربوطه را به آن‌ها نشان دهد. احتمالاً گاهی پیش آمده که از خودتان بپرسید، چطور شده است که اینستاگرام دائماً محتوای دلخواه شما را به‌شما نشان می‌دهد. خب! راز این اتفاق در همین الگوریتم است.

دقت کنید: تمام تلاش الگوریتم اینستاگرام این است که محتواهای مورد علاقۀ کاربر را پیدا کند و به او نمایش دهد. بنابراین شما باید برای مخاطبین خود تولید محتوا کنید، نه الگوریتم اینستاگرام!

حالا بیایید ربط این الگوریتم را در مورد مارکتینگ و بازاریابی در اینستاگرام مورد بررسی قرار دهیم. در مورد این که شما چگونه می‌توانید محتوای مورد نظرتان را مورد توجه دیگران قرار دهید، فقط و فقط گزینه‌ای به اسم کیفیت بالای محتوا وجود دارد. به زبان ساده‌تر، شما نیازمند این هستید که در ابتدا محتوای خود را -چه در قالب پست و چه در قالب IG TV یا استوری- آن‌چنان جذاب و باکیفیت بسازید که ابتدا در هشتگ محتوای مربوطه بالا بیاید و سپس در قسمت اکسپلور، به افرادی که دنبال‌تان نمی‌کنند هم نشان داده شود.

به‌عنوان مثال، اگر همین حالا هشتگ #پیتزا را در اینستاگرام سرچ کنید، بیش از 800 هزار محتوای تصویری در اختیار شما قرار می‌گیرد. چند تصویر یا ویدئوی اول، که شما به‌راحتی در حال مشاهده آن‌ها هستید، تنها بخش کوچکی از اکانت افراد یا کسب و کارهایی هستند که برای تولید محتوای مربوط به پیتزا، برنامه‌ریزی شده‌اند؛ الگوریتم جادویی اینستاگرام هم، محتوای آن‌ها را طبق آزمون و خطاهایی که نسبت به علاقمندی مخاطبین انجام داده، در بالاترین موارد بعد از سرچ‌ کردن قرار داده است.

 اهمیت ورود به اکسپلور را دست کم نگیرید. اگر هیچ ایده‌ای از نحوۀ ورود به اکسپلور اینستاگرام ندارید، حتماً مطلب راهنمای ورود به اکسپلور اینستاگرام را از آکادمی کاپریلا بخوانید.11111111

اینستاگرام مارکتینگ

عناصر مهم و دخیل در اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی در اینستاگرام

هر کسب و کاری، برای توسعه و رشد باید فعالیت در اینستاگرام را جدی بگیرد. اگر تابحال در مورد نحوۀ فعالیت در اینستاگرام و عنصرهای اصلی آن چیزی نمی‌دانستید، ادامۀ این مطلب را با دقت بیشتری بخوانید و خلاصۀ آن را برروی کاغذی یادداشت کنید تا همیشه ملکۀ ذهن‌تان بماند.

تولید محتوای باکیفیت و اصیل

تولید محتوای ارگانیک، همیشه جوابگو است. سیستم هوش مصنوعی اینستاگرام، که پیش‌تر از این با عنوان الگوریتم اینستاگرام از آن یاد کردیم، رابطه تنگاتنگی با محتوای ارگانیک دارد.

محتوای ارگانیک، شامل محتواهایی است که به سوالات و کنجکاوی مخاطبان پاسخ می‌دهد. مثلاً فرض کنید، که شما می‌خواهید دستور پخت غذاهای شمالی ایران را بیاموزید؛ همچنین، مایلید که این کار را از طریق یک صفحه اینستاگرامی انجام دهید. طبیعتاً اولین‌کاری که خواهید کرد، سرچ عبارت “غذای شمالی” است. پس از جست‌وجوی این عبارت، تعدادی صفحه، به شما معرفی خواهند شد که آموزش غذای شمالی را به‌ صورت ساده و ویدئویی به‌ شما خواهند داد. خب! شما یک نیاز ارگانیک یا اساسی را از طریق اینستاگرام رفع کرده‌اید.

تولید محتوای ارگانیک، اعم از پست، استوری و IG TV، بسته به تکراری نبودن محتوا، اگر باعث جذب مخاطب بیشتر شود و پاسخ کافی به نیازهای دیگران بدهد، جوابگو است. همچنین، نیاز است که آن‌قدر محتوای باکیفیتی تولید کنید که میزان استقبال مخاطبان از صفحه شما بیشتر شود و محتواهای شما را در نتایج تاپ و اولیه هشتگ‌های مرتبط و بخش اکسپلور برساند. آن‌ وقت است که به تایید الگوریتم اینستاگرام خواهید رسید تا سیل عظیم مخاطبان مشتاق را به سمت استراتژی بازاریابی اینستاگرام خودتان شاهد باشید.

تبلیغات از طریق استوری

احتمالاً با عبارت مشهور “لینک رو بکشید بالا” بسیار برخورد کرده‌اید. تبلیغات از طریق استوری صفحه اینستاگرام‌تان، کمک شایانی به ترویج و تبلیغ محصولات، محتوا یا خدمات‌تان خواهد کرد. توجه داشته باشید که هر چقدر خلاقانه‌تر عمل کنید، مخاطبان بیشتری را برای دیدن محتواهای بعدی یا استوری‌های بیشتر، جذب خواهید کرد.

اگر محصول جدیدی به فروشگاه اینترنتی‌تان اضافه کردید و قصد دارید آن را تبلیغ کنید، یکی از راه‌های تبلیغ آن این است که در بخش استوری اینستاگرام این محصول، ویژگی و کاربردش را معرفی کنید و از کاربران خود دعوت کنید تا از طریق کشیدن صفحه به بالا، وارد صفحه خرید آن شوند.

اینفلوئنسر مارکتینگ؛ قدرت بلاگرها را دست کم نگیرید!

بازار اینفلوئنسرها و به‌طور کلی اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران بسیار شلوغ است. اینفلوئنسرها، همان افراد بسیار معروف با فالوئرهای خیلی بالا یا حتی 1000 فالوور هستند که تقریباً همه ما اسم و صفحه تعدادی از آن‌ها را بلدیم و دیده‌ایم یا حداقل چندبار با محتوای تولید شده توسط آن‌ها برخورد کرده‌ایم. حالا، مارکتینگ یا بازاریابی محصولات مختلف یا معرفی تجاری انواع برندها را با این افراد پیوند بزنید؛ نتیجه، چیزی است که با اسم اینفلوئنسر مارکتینگ شناخته می‌شود.

بازاریابی در اینستاگرام

فرآیندی که درمورد آن به بحث نشسته‌ایم، تنکیک استفاده از شهرت و مخاطبان اینفلوئنسرها برای کسب مشتری یا شناساندن برند به‌خصوصی است. مثلاً یک فروشگاه بزرگ عینک آفتابی، برای تبلیغ عینک‌های خود در تهران، وارد قراردادی با یکی از این افراد پرمخاطب می‌شود. این افراد هم، بسته به تعداد فالوئرهایشان، قیمتی را به ازای هر پست و استوری، به آن‌ها ارائه می‌دهند. به‌طور کلی، اینفلوئنسرها، به حد قابل توجهی، یکی از تولیدکنندگان محتوای ارگانیک در سطح اینستاگرام به‌شمار می‌روند.

 البته لازم به ذکر است که همۀ افراد پرمخاطب با فالوورهای فراوان، لزوماً اینفلوئنسرهای موفقی نیستند! برخی از این افراد ممکن است با فالوور فیک بالا آمده باشند. خیلی دیگر از آن‌ها اصلاً محتوای غنی‌ای تولید نمی‌کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ، اصلاً روش آسانی نیست! سعی کنید آن را جدی بگیرید.

ایجاد یک پروفایل مناسب

برای شروع یک مسیر موفق به‌سمت اینستاگرام‌مارکتینگ، لازم است که در ابتدا، درک کنید که بازاریابی شما قرار است در اینستاگرام پیش برود. یکی از بخش‌های مهم مسیر شما، ایجاد پروفایل در اینستاگرام است.

پروفایل صفحه‌ای است که قرار است شما توسط آن همه کارهای مربوط به کسب و کارتان و محتوای مرتبط را انجام دهید. پروفایل‌های حرفه‌ای اینستاگرام، شناسنامه هر فرد، گروه یا یک برند خاص است. با تبدیل‌کردن نوع پروفایل‌تان از حالت معمولی، به حالت تجاری، وجهه بهتری به خود و کسب‌ و کارتان هدیه دهید. تقریباً همه صفحات کسب‌ و کار ایرانی، این نکته را به‌ خوبی درک کرده‌اند و این امر، به یک باید تبدیل شده است.

اگر با نحوۀ تبدیل اکانت اینستاگرام به اکانت تجاری اینستا آشنا ندارید، مطلب چگونه اکانت تجاری اینستاگرام بسازیم را از مجله کاپریلا بخوانید.

ایجاد یک پروفایل تجاری در اینستاگرام از طریق فیسبوک

برای تبدیل نوع کاربری صفحه خود از حالت معمولی به تجاری (Business Profile)، در برخی موارد نیاز به یک حساب فیسبوک هم دارید. از آن‌جا که تقریباً همه ما ایرانی‌ها، تجربه‌ای قدیمی در این شبکه داشته‌ایم، احتمالاً هنوز دسترسی به صفحه فیسبوک‌مان، امکان‌پذیر است. حالا، برای ایجاد چنین صفحه‌ای در اینستاگرام، ابتدا وارد بخش Account Setting صفحه خود در اپلیکیشن اینستاگرام شوید. سپس، گزینه switch to business profile را انتخاب کنید. اطلاعات ورودی به صفحه فیسبوک‌تان را وارد کنید. در ادامه، شما با افزودن اطلاعات مهم کاری (مثل آدرس ایمیل، شماره تماس، لوکیشن دقیق فروشگاه و..)، یک بیزنس‌ پروفایل یا بیزینس اکانت اینستاگرام برای خودتان فراهم کرده‌اید.

چرا ساخت اکانت تجاری اینستاگرام برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

ایجاد یک فضای یک‌دست در صفحه اینستاگرام‌تان، با آن‌ چیزی که کسب و کار شما ارائه می‌دهد، بسیار مهم است؛ حتی مهم‌تر از همه چیزهایی که تا الان گفتیم. انتخاب یک نام کاربری مرتبط با اسم برندتان، ایجاد رنگ‌بندی پست‌ها، نوع عکس پروفایل و توضیحات قسمت بیوگرافی، چیزهایی از این قبیل محسوب می‌شوند. مثلاً اگر شما برندی با عنوان “فرش ایرانیان” دارید، باید نام کاربری یا یوزرنیم صفحه‌تان را با همان عنوان ایجاد نمایید یا از همان رنگ و لعابی که در وب‌سایت یا تبلیغات‌تان ارائه داده‌اید، استفاده کنید.

بازاریابی در اینستاگرام

دو نکته مهم و اساسی

قسمت بیوگرافی اینستاگرام و عکس پروفایل اینستا، دو بخش حائز اهمیت در ایجاد یک پروفایل تجاری حرفه‌ای تلقی می‌شوند.

معمولاً توصیه می‌شود که از آرم یا لوگوی تجاری برندتان، برای عکس پروفایل استفاده کنید؛ این تکنیک، برای شناساندن هرچه دقیق‌تر و بهتر کسب و کار مورد نظر به بازدیدکنندگان است. هرچند که تکنیک دیگری با عنوان پرسنال‌ برندینگ هم وجود دارد که از عکس چهره، به‌جای لوگو یا آرم استفاده می‌شود؛ این تکنیک، به‌منظور ایجاد یک ارتباط بهتر و واقعی‌تر اجرا می‌شود. هرچند، تاثیر منحصر به‌فرد انتخاب لوگو برای عکس پروفایل، قابل مقایسه با هیچ تکنیک دیگری در این زمینه نیست.

برای ایجاد یک بیوگرافی جذاب هم، بهتر است که به نکات زیر توجه کنید:

  • همه‌اش درباره مشتریان است: باید توجه داشته باشید که متن مورد نظرتان برای بخش بیوگرافی صفحه اینستاگرام، باید برای مشتریان نوشته شود. به زبان ساده‌تر، شما باید درمورد کارتان و مزایای خدماتی که ارائه می‌دهید، بنویسید. به‌طور مثال، اگر شما یک گروه آموزش زبان ژاپنی در شیراز هستید، بهتر است به‌جای نوشتن یک بیوگرافی با عنوان: “آموزش زبان ژاپنی: حضوری و آنلاین”، متنی با عنوان: “اینجا قراره زبان سامورایی‌ها رو کنار هم یاد بگیریم، با کلی اصطلاح محاوره‌ای و پرکاربرد. هم روی ماهتون رو می‌تونیم ببینیم و هم می‌تونیم آنلاین کنارتون باشیم” را به‌کار بگیرید.
  • تبلیغ رویدادها، خدمات یا دوره‌های آموزشی: از قسمت بیوگرافی، یک منبع محرک برای پیوستن مخاطبان به دوره‌های آموزشی یا رویدادهای تجاری برندتان بسازید.
  • یک لینک، یک راه مستقیم: با قراردادن لینک‌های مرتبط (خواه لینکی که به سایت‌تان ختم می‌شود و خواه لینکی که به صفحه خرید محصولات مرتبط است)، در بیوگرافی اینستاگرام، کاربران را به تعامل با کسب و کارتان عادت دهید.
  • ایموجی‌ها و ابراز احساسات تجاری: احساسات تجاری! این عنوانی است که خودم به این بخش هدیه کردم. شما با استفاده از ایموجی‌ها یا شکلک‌ها، می‌توانید یک ارتباط بصری، بامزه و کاربردی با مخاطب ایجاد کنید. مثلاً استفاده از شکلک پرسشگر در کنار متن بیوگرافی یک گروه آموزشی، حس پرسش، آموزش و یادگیری را به مخاطب القا می‌کند.

البته ناگفته نماند که شما برای نوشتن بخش بیوگرافی صفحه اینستاگرام، مجاز به استفاده از فقط 150 کارکتر یا حرف خواهید بود. پس در این مورد، خوب فکر کنید و درست تصمیم بگیرید. شاید نیاز باشد کار را به یک کپی‌رایتر بسپارید.

امکاناتی که اینستاگرام برای بازاریابی در این شبکه اجتماعی به صورت رایگان در اختیار افراد قرار داده است.

ویژگی‌های تعبیه‌شده توسط اپلیکیشن اینستاگرام، امکانات لازم برای ساخت یک استراتژی بازاریابی دیجیتال در این شبکه فراهم کرده‌اند. بیایید چندتا از این امکانات را با هم مرور کنیم:

  • هشتگ‌ها: هشتگ‌ها، زنجیره اتصال مخاطب به دنیای وسیع محتواهای گوناگون است. وقتی هشتگ‌های پرکاربرد اینستاگرامی را در محتوای بازاریابی خود اعمال می‌کنید، در واقع به مخاطبان آن محتوا کمک کرده‌اید تا به خواسته‌ها و دغدغه‌هایشان راحت‌تر و سریع‌تر برسند. چون بسیاری از کاربران، محتواها را صرفاً با هشتگ مربوط به آن‌ها دنبال می‌کنند. با امکانی که اینستاگرام، چندین‌وقت پیش فراهم کرد، مخاطبان می‌توانند هشتگ‌ها را فالو کنند، تا بهترین محتواهای مربوط به هشتگ‌ها، توسط الگوریتم اینستاگرام به آن‌ها پیشنهاد شود.حالا، بهتر است که به فکر ایجاد یک هشتگ اختصاصی برای خودتان و برندتان باشید. هشتگی که بتوانید آن را مختص خود نگه‌ دارید و آن را بین مخاطبان‌تان جا بیندازید. فرض کنید که شما کسب‌ و کاری با عنوان “چای بهاره گیلان” را در دست دارید. ایجاد هشتگ #چای_بهاره_گیلان می‌تواند محتوای اختصاصی شما را، به‌ راحتی در اختیار مخاطبان و افراد مشتاقی که تا حالا با شما آشنا نشده‌اند برساند.

برای این که بتوانید در مورد هشتگ‌ها حرفه‌ای‌تر عمل کنید، حتماً مطلب هشتگ مارکتینگ وبلاگ کاپریلا را بخوانید.

بازاریابی اینستاگرام

  • استوری‌ها: آمار جهانی نشان می‌دهد که از سال 2019 تا همین‌ موقع، بالغ بر 500 میلیون کاربر، از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند. استوری‌ها، هیجان‌انگیزترین بخش اشتراک‌گذاری لحظات خود با دیگران است؛ بخشی که عمری کوتاه و یک‌روزه دارد و 15 ثانیه هم بیشتر طول نخواهد کشید. افزودن استوری‌ها به استراتژی اینستاگرام‌ مارکتینگ، کاری معقولانه و به‌جا است. با کمک استوری اینستاگرام، شما می‌توانید لحظات بسیاری را برای جذب مخاطب، رفع سوال‌ها و تبلیغ خلاقانه محصولات و خدمات‌تان خلق کنید.
  • اینستاگرام‌ لایو (پخش زنده): برای یک بحث و گفت‌وگوی مفصل و مستقیم با مخاطبان و همچنین پوشش مستقیم رویدادها، لایو اینستاگرام به یاری شما خواهد آمد. البته این بخش از اینستاگرام می‌تواند به‌ضرر شما هم تمام شود. دقت کنید تا وقتی‌که محتوای خیلی مهمی برای پخش زنده ندارید، بهتر است که از این قابلیت استفاده نکنید؛ چون ممکن است مخاطبان‌تان احساس کنند که با شرکت در لایو شما، فقط وقت خود را تلف کرده‌اند و شما را آنفالو کنند! مثلاً اگر شما صاحب کسب‌ و کاری در حوزه کیف و کفش زنانه‌اید، می‌توانید یکی از نمایشگاه‌های سالانه خود را از طریق لایو اینستاگرام پوشش بدهید، تا مشتریان بیشتری جذب نمایشگاه شوند یا سوال‌های خود را با شما در میان بگذارند.
  • بخش IG TV: این بخش از امکانات اینستاگرام، مختص محتواهای ویدئویی طولانی است. بخش IG TV، به صاحبان کسب‌ و کار، امکان تولید محتوای کامل و مفصل را می‌دهد. این امکان، توانایی انتشار ویدئوهایی با مدت‌ زمان 10 دقیقه تا 1 ساعت را فراهم خواهد کرد. فرض کنید که شما به “آموزش ساخت کلبه و ویلای چوبی” در اینستاگرام می‌پردازید. تهیه ویدئوهای طولانی از خلاصه پروسه ساخت کلبه‌ها، یک ایده خوب برای این بخش خواهد بود.

استراتژی بازاریابی در اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام هم، مثل همه پروسه‌های دیگر، باید دارای یک استراتژی باشد. استراتژی‌ای که با ایجاد تاکتیک‌های مشخص و کارآمد، مسیر خاکی موفقیت را برای شما آسفالت خواهد کرد. بیایید به چند موضوع قابل بحث در این مورد، بپردازیم:

  • شناسایی اهداف: ستون اول و مهم تهیه استراتژی موثر برای بازاریابی در اینستاگرام، تعیین و شناسایی اهداف مورد نظر شماست.
  • تعیین استراتژی برای محتواها در اینستاگرام: احتمالاً در ابتدای کار، سردرگم می‌شوید و این موضوع برای شما آزاردهنده خواهد بود. سوالاتی را مطرح کنید و سعی در پاسخ‌دادن به آن‌ها داشته باشید؛ سوالاتی از قبیل: “چگونه باید مخاطبان را سرگرم کرد؟ مشخصات مخطابان محتوای من چیست؟ این مخاطبان، مایلند که چه محتوایی را دریافت کنند؟ برندهای دیگر چگونه در ارتباط با مخاطبان، اعتمادسازی کرده‌اند؟” فرآیند پاسخ به این سوالات، باعث یادگیری شما و ایجاد یک استراتژی موثر برای ساخت یک برنامه بازاریابی موفق می‌شود.
  • تهیه یک تقویم محتوایی: حداقل برای یک یا دو ماه آینده، محتواهای خود را آماده کنید و در نظر داشته باشید که می‌خواهید در هفته، چندتا از این محتواها را منتشر کنید. این استراتژی، باعث می‌شود که شما همیشه با دستان پر به استقبال مخاطبان‌تان بروید. از داشتن تقویم محتوایی غافل نشوید!
  • پیگیری نحوه عملکرد: همه پروفایل‌هایی که به‌ حالت تجاری تبدیل می‌شوند، از قابلیت insight اینستاگرام بهره‌مند خواهند بود. این قابلیت، یک دید دقیق و مفصل از نحوه عملکرد، میزان بازدیدها از محتواها و برخی آمار این‌ چنینی را در اختیار شما خواهد گذاشت. با بررسی این آمار، می‌توانید نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنید. 

حرف آخر

در این‌که اینستاگرام، پرقدرت‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر است، شکی نیست؛ حداقل در ایران، این‌طور به‌نظر می‌رسد. این مهم، پتانسیل ایجاد و ارتقای کسب‌ و کارهای بسیار زیادی را برای کاربران به ارمغان آورده است. کافی است که اهداف را تعیین و مشخص کنید و سپس از پس استراتژی‌های برنامه‌ریزی‌شده بربیایید. در این مقاله، ما سعی کردیم تا همه نقاط مهم بازاریابی در اینستاگرام یا اینستاگرام‌ مارکتینگ را به شما آموزش دهیم. اگر سوالی دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید.

 

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.