اکسپلور اینستاگرام جایی است که کاربرانی که شما را فالو ندارند، می‌توانند به راحتی پست‌های شما را ببینند؛ این موضوع برای برندها اتفاق بسیار خوبی است. الگوریتم اینستاگرام از طریق پیگیری رفتار کاربران متوجه علایق آن‌ها می‌شود و هر محتوایی که مورد علاقۀ کاربران باشد را در صفحۀ اکسپلور به نمایش می‌گذارد. در نتیجه، برندهای مختلف می‌توانند با تولید محتوای مناسب و مرتبط با علایق کاربران در اینستاگرام، مخاطبین خود را جذب کنند.

ورود پست و ویدئو به اکسپلور اصلاً کار سختی نیست؛ در این مطلب از آکادمی کاپریلا به شما نحوۀ ورود به اکسپلور اینستاگرام را آموزش می‌دهیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

مردم زمانی وارد صفحۀ اکسپلور اینستاگرام می‌شوند که از محتوای افرادی که دنبال‌شان می‌کنند خسته شده باشند و دل‌شان محتواهای جدیدتری بخواهد! منبع این گفته، اینستاگرام است. آیا معنی واژۀ Explore را به فارسی می‌دانید؟ وقتی که می‌خواهیم چیزی جدید را کشف کنیم، فعل Explore را به کار می‌بریم. اکسپلور اینستاگرام هم در واقع جایی است که افراد برای کشف محتوای جدید به آن رجوع می‌کنند.

وقتی که اینستاگرام‌تان را باز می‌کنید، بخشی که با ذره‌بین نشان داده می‌شود، همان اکسپلور اینستاگرام است. مثل تصویر زیر:

در واقع اکسپلور اینستاگرام در صفحۀ جستجو یا سرچ اینستاگرام قرارا گرفته است. این صفحه همیشه در حال تغییر و آپدیت است. مثلاً همان نواری که در بالا IGTV، Travel و بقیه را جدا کرده است، به‌تازگی به این صفحه اضافه شده و برای آسان‌تر شدن جستجوی کاربران در رسیدن به هدف‌شان است.

صفحۀ اکسپلور اینستاگرام، همانطور که کمی بالاتر هم گفتیم، جایی است که براساس علایق کاربران محتواهای خاصی را به نمایش می‌گذارد. مثلاً اکسپلور صفحۀ شخصی خودم (نویسنده)، پر از فروشگاه‌های آنلاین لباس زنانه است! هیچ‌کدام از پست‌هایی که من در اکسپلور اینستاگرام خودم می‌بینم، از پیج فروشگاه‌هایی که فالو دارم نیست و همه‌شان برندهای جدیدی هستند که فروشگاه آنلاین دارند.

در نهایت همین فرمت خاص صفحۀ اکسپلور به کسب و کار شما در بیشتر دیده شدن، کمک شایانی می‌کند. همه‌چیز بستگی به کیفیت و خلاقیت محتوایی که تولید می‌کنید دارد. خیلی از فالوئرهای ارگانیک شما می‌توانند از همین صفحه با شما آشنا شوند.

حالا بهتر است تا با هم کمی در مورد روند کار الگوریتم اینستاگرام در مورد صفحۀ اکسپلور صحبت کنیم.

الگوریتم صفحۀ اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

اکسپلور اینستاگرام از الگوریتم خاصی در انتخاب پست‌ها برای نمایش آن‌ها در صفحه استفاده می‌کند. عوامل زیادی در انتخاب محتوای برگزیده برای نمایش در صفحه اکسپلور دخیل هستند و همچنین عنوان دسته‌بندی‌ای که پست شما هم در آن قرار می‌گیرد، اهمیت زیادی دارد.

براساس تجاربی که تابحال داشتیم و احتمالاً خودتان هم نتیجه‌گیری‌هایی از آن داشتید، نکات زیر تنها مواردی هستند که می‌توان در مورد الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام نتیجه گرفت.

مهم‌ترین ورودی الگوریتم اینستاگرام براساس محتواهایی است که هر کاربر در حال حاضر آن را دنبال می‌کند.

اپلیکیشن اینستاگرام از عملکرد و علایق کاربران یادداشت‌برداری می‌کند و هرچه که به نظر برایشان جذاب باشد، به آن‌ها نشان می‌دهد. دقیقاً همانطوری که خودتان در صفحۀ اکسپلورتان می‌بینید. این نکته مهم‌ترین چیزی است که باید آن را مدنظر داشته باشید: شما باید فقط برای کاربران‌تان تولید محتوا کنید.

این یعنی که اگر کاربری یک برند یا کسب و کار دیگری که مشابه با شما است را فالو و لایک کند، احتمال اینکه پست‌های شما در صفحه اکسپلور اینستاگرام آن کاربر دیده شود، خیلی بالا خواهد بود.

مثلاً چند وقت پیش من (نویسنده مطلب) به دنبال صفحۀ فروشگاهی شال و روسری آنلاین بودم و حالا هربار که اکسپلور اینستاگرام خود را باز می‌کنم، با پست‌های متعددی از شال و روسری روبرو می‌شوم. این موضوع حتماً برای شما هم آشنا خواهد بود.

بیشتر محتواهای پرطرفدار اینستاگرام ویدئوها هستند؛ اینستاگرام هم به سمت همین نوع محتوا گرایش پیدا کرده است.

در واقع به‌نظر می‌رسد که ویدئوهایی که در اینستاگرام منتشر می‌شوند، از بقیه موارد محتوایی رتبه‌بندی بالاتری دارند. همچنین ویژگی نمایش خودکار برروی ویدئوها باعث می‌شود تا بهتر و بیشتر از تصاویر دیده شوند و تعامل کاربران با ویدئوها بیشتر خواهد بود. مثلاً به تازگی قسمت تجدید دیدار بازیگران فرندز اکران شد و من (نویسنده) در اینستاگرام اخبارش را چک می‌کردم. هربار که اکسپلور خود را باز می‌کنم با ویدئویی روبرو می‌شوم که مثل تصویر زیر من را به خودش جذب می‌کند.

نکتۀ مهم بعدی استوری‌های تصویری‌ای هستند که کمتر در آن متن و نوشته وجود دارد.

کاربران بیشتر به استوری‌هایی تمایل نشان می‌دهند که در آن محتوای بصری وجود دارد؛ آن دسته از استوری‌هایی که در آن‌ها متن نوشته می‌شود، کمتر دیده می‌شوند و طرفداران کمتری هم دارد. در این مورد هم باید محتواهایی را منتشر کنید که بیشترین ارتباط را با موضوع برند شما دارند.

سعی کنید محتواهای افراد دیگر را مجدداً به اشتراک نگذارید.

چنین محتواهایی که مجدداً به اشتراک گذاشته می‌شوند مورد قبول الگوریتم اینستاگرام نیستند و حتی شاید باعث تنزل رتبه در الگوریتم اینستاگرام شود.

به محض اینکه الگوریتم اینستاگرام را بیشتر و بهتر درک کنید، می‌توانید محتواهای باکیفیت و خلاقانه‌ای در صفحۀ تجاری‌تان منتشر کنید. البته یادتان باشد که برای تحلیل رفتار کاربران به داده‌های اینستاگرامی نیاز دارید که می‌توانید در اینسایت اینستاگرام آن را پیدا کنید.

ویژگی‌های جدید صفحه اکسپلور اینستاگرام

اینستاگرام تمام تلاش خود را انجام داده تا صفحۀ اکسپلور اینستاگرام هر کاربری را براساس نیاز و علاقمندی‌های منحصربفرد او شخصی‌سازی کند. در این بخش در مورد ویژگی‌های جدیدی که اینستاگرام به صفحۀ اکسپلور اضافه کرده صحبت می‌کنیم.

استوری های اینستاگرامی به صفحه اکسپلور اضافه شده‌اند.

درست مثل زمانی که صفحۀ اکسپلور پست‌های تصویری و ویدئویی را براساس علاقمندی افراد می‌چیند، استوری‌ها هم به مراتب براساس علایق کاربران شخصی‌سازی می‌شوند. حالا دیگر شما به استوری افرادی دسترسی دارید که آن‌ها را فالو ندارید، اما محتواهای آن‌ها برای شما جذاب خواهد بود؛ چون شبیه به محتوای افرادی است که شما به آن علاقمند هستید و آن‌ها را دنبال می‌کنید.

این مهم فرصتی بزرگ و ارزشمند برای برندها است، چون استوری‌های شما دیگر فقط برای فالوئرهایتان نمایش داده نمی‌شود، بلکه افرادی که شما را فالو ندارند هم می‌توانند استوری‌های شما را ببینند. دیگر هر فردی می‌تواند به استوری‌های شما دسترسی داشته باشد و با آن تعامل داشته باشد. ما در این مقاله به شما نکاتی آموزش می‌دهیم تا استوری های اینستاگرام‌تان به صفحۀ اکسپلور برود.

نکته: ویژگی اضافه شدن استوری اینستاگرام به صفحۀ اکسپلور به‌تازگی پیاده‌سازی شده و طبق گفتۀ اینستاگرام هنوز برای خیلی از اکانت‌های اینستاگرامی فعال نشده؛ اما در نهایت برای همه فعال خواهد شد. فقط کمی صبر کنید و تولید محتوای استوری اینستاگرام را جدی بگیرید.

کانال‌های موضوعی جدید در صفحۀ اکسپلور اینستاگرام اضافه شده‌اند.

نوار موضوعی‌ای که در تصاویر بالا و همچنین تصویر پایین می‌بینید، به تازگی به اکسپلور اینستاگرام اضافه شده است. با کمک این روش افراد می‌توانند محتواهایی که به آن علاقمند هستند را با انتخاب خودشان دنبال کنند.

روزانه حدود 200 میلیون نفر از صفحه اکسپلور دیدن می‌کنند، پس تعجبی ندارد که اینستاگرام بخواهد صفحه اکسپلور را به طریقی دسته‌بندی کند تا برای کاربران بهتر و راحت‌تر باشد. وقتی که صفحۀ اینستاگرام‌تان را باز می‌کنید، می‌توانید نوار موضوعات را ببینید. علاوه بر دسته‌بندی موضوعات، لیستی از هشتگ‌هایی وجود دارد که شاید برای شما جالب به‌نظر بیاید. اگر صاحب برند هستید و قصد دارید به صفحه اکسپلور اینستاگرام بروید، بهتر است با کمک هشتگ مارکتینگ و انتخاب هشتگ‌های درست، محتوای خود را به خوبی دسته بندی کنید.

IGTV هم به صفحه اکسپلور اضافه شده است.

حالا دیگر IGTV اینستاگرام هم بخش مخصوص به خودش را برروی صفحه اکسپلور دارد. این خبر خوبی برای تولید کنندگان محتوای ویدئویی و کسب و کارهاست. وقتی که برروی بخش IGTV کلیک می‌کنید با ویدئوهایی از افرادی که فالو دارید و حتی ناشناس‌ها خواهد بود و شاید جزو علایق شما باشد و بخواهید در نهایت آن صفحه را فالو کنید مواجه خواهید شد.

این یک راه عالی دیگر اینستاگرام برای تشویق افراد به تولید محتوای ویدئویی هر چه بیشتر است. پس به محتواهای ویدئویی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

از آنجایی که الگوریتم اینستاگرام فقط پست‌هایی را به کاربران نشان می‌دهد که به آن علاقه‌مند هستند و می‌تواند برایشان جذاب باشد، اگر پست شما وارد صفحه اکسپلور شود، مخاطب‌های هدف شما آن را می‌بینند. در واقع با کمک اکسپلور اینستاگرام این فرصت به شما داده می‌شود که با مشتریان بلقوه‌تان راحت‌تر ارتباط بگیرید.

نکتۀ مهم آن هم این است که این کار خرجی بر دست شما نمی‌گذارد. تنها زحمتی که باید بکشید این است که با خلاقیت هرچه تمام‌تر، به استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام فکر کنید و برای آن برنامه بریزید تا بیشتر از پیش به اکسپلور اینستاگرام بروید.

در این بخش چند نکتۀ حیاتی که استراتژی تولید محتوای شما را در اینستاگرام بهبود می‌بخشد نام می‌بریم. با ما همراه باشید.

از آمارهای اینسایت اینستاگرام غافل نشوید.

کمی قبل‌تر گفتیم که فقط برای مخاطب هدف خود تولید محتوا کنید، نه الگوریتم اینستاگرام! از آمارهای اینسایت اینستاگرام غافل نشوید و سعی کنید هربار که پست یا استوری‌ای را منتشر می‌کنید، نتیجۀ آماری آن را از طریق اینسایت اینستاگرام ببینید و تجزیه و تحلیل کنید.

این امکان وجود دارد که تابحال پست‌های شما وارد صفحه اکسپلور شده باشند؛ همین نکته را هم می‌توانید از اینسایت متوجه شوید. ممکن است همین مهم از دستتان در رفته باشد. اما خبر خوب این است که حالا دیگر تعداد بازدیدکننده‌ها، جایی که از آن آمده‌اند، ساعات فعالیت حداکثری مخاطبان و غیره را می‌توانید داشته باشید.

برای دسترسی به آمارهای هر پست، کافی است تا وارد پروفایل خود شوید و برروی پست مربوطه کلیک کنید. گزینۀ View Insights را لمس کنید و عملکرد کاربران‌تان در مواجهه با محتوای خود را بسنجید. زیر بخش Discovery گزینه‌ای به اسم From Explore وجود دارد که تعداد کاربرانی که از صفحه اکسپلور پست اینستاگرامی شما را دیده‌اند را نشان می‌دهد.

تحلیل اکسپلور از اینسایت
نکته: عکس از اینسایت اکانت اینستاگرام فرادرس و کاپریلا نیست.

از طریق اینسایت و تعداد افرادی که برای هر پس از اکسپلور وارد شده‌اند، می‌توانید بهترین نوع محتوایی که کاربران‌تان دوست دارند را پیدا کنید و از آن برای تولید محتواهای آینده ایده بگیرید. البته یادتان باشد که محتوایی که تولید می‌کنید باید با موضوع کسب و کارتان مرتبط باشد.

پیشنهاد: پیشنهاد کاپریلا به شما این است که بیشتر از محتواهای ویدئویی برای اینستاگرام کسب و کارتان استفاده کنید. توجه افراد بیشتر جلب این نوع از محتوا می‌شود.

بهترین زمان برای انتشار پست را پیدا کنید.

اگر می‌خواهید به اکسپلور بروید، باید به دو دلیل زمان مناسب انتشار پست‌ها را پیدا کنید. دلیل اول این است که وقتی که بیشترین تعداد فالوئر آنلاین را دارید محتوایی را منتشر کنید، بیشترین Engagement را در همان زمان می‌گیرید. مثلاً احتمال اینکه بیشتر لایک شوید، کامنت بگیرید یا حتی تعامل بیشتری با پست‌های شما شود، وجود دارد.

زمانی که تعامل با یک محتوا در اینستاگرام، مخصوصاً در ساعات اولیۀ انتشار زیاد می‌شود، به الگوریتم اینستاگرام سیگنالی ارسال می‌شود تا این پست را باارزش بداند و آن را در صفحه اکسپلور قرار دهد تا افراد بیشتری آن را ببینند.

دلیل دوم هم این است که زمانی که اکثر کاربران شما بیشترین فعالیت را در اینستاگرام داشته باشند و پست اینستاگرامی شما در آن لحظه منتشر شود، احتمال اینکه دیگر مخاطبین هدف‌تان هم آنلاین باشند و در صفحۀ اکسپلور اینستاگرام به پست شما برسند وجود خواهد داشت. به احتمال زیاد در حین گشتن در صفحۀ اکسپلور با صفحۀ اینستاگرامی شما برخورد می‌کنند و با آن آشنا می‌شوند.

برای پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام بهتر است به اینسایت حساب کاربری‌تان مراجعه کنید. برای اینکه داده‌های اینسایت را داشته باشید باید حتماً اکانت تجاری اینستاگرام بسازید.

به استایل پست و استوری‌های خود پایبند باشید!

حالا که قرار است استوری‌ها هم از این به بعد در صفحه اکسپلور اینستاگرام دیده شوند، بهتر است بیشتر از قبل به سبک پست و استوری گذاشتن‌تان پایبند بمانید و صفحۀ اینستاگرامی یکدستی داشته باشید.

طبق گزارشی که تک رانچ (منبع خبری موثق حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات) ارائه داده، احتمال اینکه استوری‌هایی که محتوای درون آن بیشتر نمایندۀ پست‌های فید اصلی یک صفحه تجاری باشند به صفحه اکسپلور برود خیلی زیاد است. این یعنی شما باید در محتواهایی که در استوری‌های خود درج می‌کنید دقت کنید؛ همین محتواهای کوچک و به‌ظاهر بی‌اهمیت می‌تواند رقم‌زنندۀ یک فروش یا عدم فروش باشد!

به رنگ برند Go-To دقت کنید.
به جزئیات ریزی که در هماهنگی با رنگ برند به وجود آمده‌اند دقت کنید!

صفحۀ Go to SkinCare در اینستاگرام دارای چنین سبک خاصی برای تولید محتوا است. حتی در رنگ پس‌زمینه‌ای که برای استوری‌های پرسش و پاسخ خود انتخاب می‌کنند هم دقت دارند و سعی می‌کنند هماهنگی را رعایت کنند.

نکتۀ مهم دیگری که باید در مورد استوری‌های مستعد ورود به صفحه اینستاگرام بدانید این است که از تصاویر پویاتری برای خلق محتوای استوری استفاده کنید. هرچه تصاویر پویایی بیشتری داشته باشند، تعامل افراد با آن هم بیشتر خواهد شد. برای این کار می‌توانید از گیف‌ها، استیکرهای انیمیشنی و در کل هر چیزی که ثابت نباشد، استفاده کنید.

به جای تصویر بی‌حرکت و ثابت، از ویدئو استفاده کنید.

بیشتر محتواهایی که در اکسپلور اینستاگرام وارد می‌شوند، ویدئوها هستند. البته این مهم به علت حضور IGTV و استوری های اینستاگرام در صفحۀ اکسپلور است. به گزارش خبرگزاری تک رانچ “ویدئوها پتانسیل کسب رتبه و جایگاه بالاتری دارند، چون نمایش خودکار آن‌ها در صفحه اکسپلور توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

اما مشکلی که وجود دارد این است که ساخت محتوای ویدئویی نیازمند زمان بسیار زیادی است. از طرفی شما هم نمی‌توانید از صدها تصویری که دارید به سادگی بگذرید. روش‌های زیادی برای تبدیل تصاویر ایستا و ثابت به تصاویر پویا وجود دارند؛ مثل خلق موشن‌گرافی، بومرنگ گرفتن و غیره. از این روش‌ها در جذاب کردن تصاویرتان استفاده کنید.

از ویدئوهای جذاب و کوتاه برای تبلیغ محصول‌تان استفاده کنید.

عکاسی محصول ایدۀ خیلی خوب است که جزو بایدهای کسب و کار محسوب می‌شود. اما اگر هدف‌تان از عکاسی محصول این است که وارد اکسپلور شوید، بهتر است به جای تهیۀ عکس، از ویدئوهای کوتاه و جذاب برای جذب مخاطب استفاده کنید.

برندهای مرتبط را در پست‌های خود تگ کنید.

فرض می‌کنیم که شما فروشگاه آنلاین لباس زنانه دارید. برای عکاسی محصولاتتان از کیف و کفش‌های برند دیگری هم استفاده کردید. زمانی که این برند را در پست خود تگ کنید، به الگوریتم اینستاگرام می‌فهمانید که ارتباطی بین اکانت شما و اکانت تگ شده وجود دارد. در نتیجه، الگوریتم اینستاگرام با این نتیجه‌گیری، پست شما را در صفحه اکسپلور فالوئرهای آن برند ظاهر می‌کند تا بیشتر دیده شوید.

در واقع شما به راحتی مخاطب‌های هدف خود را با همین تاکتیک ساده به دست می‌آورید. پس اگر زمانی با یک برند دیگر همکاری کردید، حتما آن را تگ کنید، یا محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید. اگر هم زمانی خواستید از کسب و کاری یا شخصی تشکر کنید، حتماً او را تگ کنید.

برای ویدئوهای IGTV اینستاگرام زمان بگذارید.

حالا که IGTV اینستاگرام بخش مخصوص به خودش را دارد، چرا از آن به نحو احسنت استفاده نکنید؟ دیگر با اضافه شدن این بخش به اکسپلور اینستا، می‌توانید محتوای IGTV تولید کنید و مرکز توجه کاربران در صفحه اکسپلور شوید.

مهم‌ترین و بهترین واقعیت در مورد IGTV این است که از آن جایی که ویدئوهای آن بیشتر از ثانیه است، بهترین فرصت برای معرفی خود و برندتان فراهم می‌شود. ویدئوهای فید اصلی معمولاً کمتر از ثانیه هستند و امکان معرفی برند در آن وجود ندارد. اما با کمک IGTV، می‌توانید بیشتر برای معرفی خودتان زمان بگذارید.

اگر محتوایی که در IGTV اینستاگرام تولید می‌کنید جذاب و خلاق باشد، احتمال این که فالوئرهای جدیدی به صفحۀ شما اضافه شوند هم بیشتر خواهد شد.

اگر می‌خواهید شانس خود را با IGTV اینستاگرام امتحان کنید، اما هیچ ایده‌ای از نحوۀ تولید محتوای IGTV ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً مطلب راهنمای کامل IGTV اینستاگرام را از آکادمی کاپریلا مطالعه کنید.  

هشتگ اینستاگرام را غنیمت بشمارید!

شاید باورش برای شما امکان پذیر نباشد، اما هشتگ های اینستاگرامی می‌توانند معجزه کنند! پست‌هایی که حداقل یک هشتگ اینستاگرام دارند، حدود 12.6% بیشتر از پست‌های بدون هشتگ، اینگیجمنت (تعامل) می‌گیرند. اگر شما هم می‌خواهید لایک‌های بیشتری در اینستاگرام بگیرید و وارد صفحه اکسپلور شوید، استفاده از هشتگ‌ها ضروری است.

هشتگ‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا در فید اصلی افرادی که آن هشتگ را دنبال کرده‌اند هم دیده شوید. پس با استفاده از هشتگ‌های مرتبط و ساده می‌توانید با بخش دیگری از افراد ازتباط بگیرید و احتمالاً وارد صفحه اکسپلور هم بشوید.

از هشتگ در استوری های اینستاگرامی هم استفاده کنید. با این کار افراد بیشتری استوری‌های شما را می‌بینند. اما در هر صورت یادتان باشد که هشتگ‌های مرتبط را به کار ببرید. هرچه افراد بیشتری هشتگ مرتبط شما را ببینند، اینگیجمنت پست و استوری شما هم بیشتر می‌شود و در نهایت به صفحه اکسپلور وارد می‌شوید.

موضوعات ترند و داغ را انتخاب کنید.

بعضی وقت‌ها هم لازم است که در جهت جریان آب شنا کنید! همیشه بروز باشید و سعی کنید در تقویم محتوایی‌تان حتماً جایی برای موضوعات ترند هم باز کنید. شاید بعضی اوقات نسبت به برخی حوادث واکنش‌های خسته‌کننده و آزاردهنده‌ای دیده شود، اما یادتان باشد که خیلی از افراد هم ترندهای روز را دنبال می‌کنند.

برای استفاده از ترندهای روز در محتوای خود باید این نکته را در نظر داشته باشید که حتماً موضوع آن مرتبط به پستی که می‌گذارید باشد و برای کاربران جذاب باشد. مثلاً در زمان نگارش این مقاله، میم زیر ترند شده و موضوع قطعی مکرر برق هم بحث‌های زیادی را در بین مردم به دنبال داشته است.

با استفاده از چنین میم‌هایی و خنداندن کاربران‌تان می‌توانید برند خود را ارتقا دهید و آن را تبلیغ کنید تا در ذهن افراد بمانید.

از دعوت به اقدام (Call to Action) استفاده کنید.

دعوت به اقدام می‌تواند به افزایش تعامل مخاطب با برند شما کمک کند. شما می‌توانید از جمله‌ها و عباراتی مثل «دوستی که به این پست نیاز داره رو تگ کنید» و امثال این مورد استفاده کنید. شما با این کار فالوئرهای خود را به تعامل با خودتان تشویق می‌کنید.

جمع‌بندی

ورود پست به صفحه اکسپلور اینستاگرام اصلاً سخت نیست. بارها دیده‌ام که در بخش لوکیشن (موقعیت مکانی) اینستاگرام، Explore را گذاشته‌اند! شما برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام نیازی به درج لوکیشن در اکسپلور ندارید. اگر کسی به شما این را گفته بهتر است بدانید که فقط میزان علاقۀ کاربران شما به محتوایی که تولید می‌کنید، می‌تواند تعیین کنندۀ حضور شما در صفحه اکسپلور باشد.

کاربران خود را خوب بشناسید و برای دل آن‌ها تولید محتوا کنید. شاید اینجا جایی باشد که بهتر است هرچه زودتر علایق خود را کنار بگذارید و گوش شنوای مشتریان و مخاطبین هدف خود باشید. اگر در مورد اکسپلور اینستا سوالی دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید.

 

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.