در سال 2021، اینستاگرام حدود 1.074 میلیارد کاربر در سرتاسر جهان دارد. تعداد کاربرهای ایرانی اینستاگرام به‌صورت دقیق مشخص نیست، اما نمی‌توان تعداد زیاد آن‌ها را انکار کرد! کاربران اینستاگرام به‌طور متوسط حدود 53 دقیقه در روز، زمان خود را به گشت و گذار در اپلیکیشن اینستاگرام اختصاص می‌دهند. حدود 80 درصد از کاربران برای خرید کالاهای موردنیازشان، از اینستاگرام استفاده می‌کنند. یک آمار جالب دیگر هم نشان‌دهندۀ این است که حدود 50% از کاربران اینستاگرام، حداقل 1 اکانت تجاری را فالو می‌کنند. (منبع تمام داده‌های ارائه شده)

در نتیجۀ تمامی این آمارها باید گفت که استفاده از همه جوانب این پلتفرم، به موفقیت کسب و کارتان کمک بسیاری خواهد کرد. مثلاً با کمک لایو اینستاگرام می‌توانید تصاویر زنده‌ای از کسب و کارتان به کاربران نشان دهید که جنبۀ انسانی برند شما را پوشش دهد و ارتباط نزدیکی با آن‌ها برقرار کند. استوری اینستاگرام می‌تواند ابزاری برای معرفی محصولات یا حتی آموزش‌های برند شما باشد. اما از IGTV چه استفاده‌ای می‌توانید بکنید؟

IGTV اینستاگرام، این اجازه را به کاربران خود داده تا ویدئوهایشان را با کیفیت بالا و تا مدت زمان 60 دقیقه با امکان نمایش عمودی یا افقی منتشر کنند. کمی قبل‌تر، ویدئوهای اینستاگرامی فقط محدود به 1 دقیقه یا 15 ثانیه می‌شدند؛ اما حالا IGTV به کمک خیلی از کسب و کارهای اینستاگرامی آمده است.

شما می‌توانید با کمک IGTV اینستاگرام محصولات، نکات آموزشی و حتی آموزش‌های خود را معرفی و به‌اشتراک بگذارید. این نوع از محتواها منجر به ایجاد ارتباط بلندمدتی بین شما و مخاطبین‌تان می‌شوند. در این مطلب از آکادمی کاپریلا، شما را با IGTV و نحوۀ استفاده از آن برای کسب و کارتان آشنا می‌کنیم تا بتوانید محتواهایی تولید کنید که هیچ‌کس نتواند از تماشای آن بگذرد! تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

IGTV اینستاگرام چیست؟ (آی جی تی وی)

IGTV که مختصر Instagram TV است، به قابلیتی از اینستاگرام گفته می‌شود که با کمک آن می‌توان ویدئوهای بلند 1 ساعته را بارگذاری کرد؛ در واقع به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام در نظر داشته تا با این کار به اصطلاح عامیانه روی دست یوتیوب بلند شود! چون ویدئوهایی که در یوتیوب وجود دارند، همراه با تبلیغات آزاردهندۀ یوتیوب نمایش داده می‌شوند، اما با آی جی تی وی اینستاگرام، این امکان وجود دارد که شما یک ویدئوی باکیفیت تا حدود 1 ساعت را منتشر کنید و هیچ تبلیغی برای مخاطبین شما مزاحمت ایجاد نکند!

در ابتدا ویدئوهای IGTV اینستاگرام فقط به‌صورت عمودی (9:16) منتشر می‌شدند اما حالا امکان انتشار ویدئوهای افقی (16:9) هم وجود دارد.  در واقع آن دسته از تولیدکنندگان محتوایی که ویدئوهایشان را در یوتیوب به‌اشتراک می‌گذارند می‌توانند همان فیلم‌ها را در IGTV اینستاگرام هم منتشر کنند. درست مثل روندی که نواب ابراهیمی، اینفلوئنسر در زمینۀ آشپزی دنبال می‌کند.

زمانی که یک ویدئو را در IGTV اینستاگرام منتشر می‌کنید، یک کلیپ 15 ثانیه‌ای از آن پیش‌نمایش داده می‌شود. این پیش‌نمایش در صفحۀ اصلی یا همان فید اینستاگرام خواهد بود. یعنی شما 15 ثانیۀ اول پیش‌نمایش در فید را زمان دارید تا نگاه‌های بسیاری را به‌سمت خود هدایت کنید و بازدید از ویدئوی خود را افزایش دهید. علاوه‌بر این بعد از انتشار این ویدئوها، قسمت دیگری در پروفایل شما به‌وجود می‌آید که تمام ویدئوهای IGTV شما را در آن نشان می‌دهد.

در بخش اکسپلور هم IGTVهایی که الگوریتم اینستاگرام تشخیص می‌دهد مناسب کاربر هستند، نمایش داده می‌شود. البته این امکان در ایران کمتر وجود دارد. زمانی که کاربری برروی یک IGTV کلیک می‌کند و تا آخر آن را می‌بیند، اینستاگرام بعد از اتمام ویدئو به‌صورت پیش‌فرض IGTV دیگری را از اکانت دیگری برای او (کاربر) پخش می‌کند.

نکته: برخلاف قابلیت استوری و لایو اینستاگرام، IGTV اجازۀ آپلود کردن ویدئوهایی که همزمان رکورد کرده‌اید را نمی‌دهد. یعنی شما باید برای انتشار ویدئو در IGTV، آن را از قبل در گالری‌تان داشته باشد و سپس بارگذاری و منتشر کنید. باکیفیت‌ترین ویدئوهایتان رابرای انتشار در IGTV کنار بگذارید!

IGTV را از کجا پیدا کنیم؟

قابلیت IGTV اینستاگرام در سال 2018 برای دو سیستم عامل اندروید و iOS به دو شکل اپلیکیشن مستقل و جزئی از اپلیکیشن اینستاگرام منتشر شد. علی‌رغم اینکه این دو، دو اپلیکیشن مجزا بودند، در نهایت با هم ترکیب شدند. هردوی این اپلیکیشن‌ها از لحاظ بصری شبیه به‌هم‌اند اما برای دسترسی به IGTV، داشتن یک حساب کاربری اینستاگرام الزامی است.

اپلیکیشن اختصاصی IGTV در گوگل پلی

IGTV برای دستگاه‌های موبایل ایجاد و توسعه داده شد. این قابلیت، قبلاً در گوشه و بالای سمت راست بخش home page اینستاگرام قابل دسترسی بود اما حالا برای دیدن IGTV هر صفحه‌ای از اینستاگرام باید وارد پروفایل آن صفحه شد و بخش IGTV را دید. قبلاً به‌محض کلیک کردن بر روی این بخش از اینستاگرام، IGTV به‌صورت خودکار اقدام به پخش ویدئو از اکانت‌های مختلف می‌کرد، اما حالا برای دیدن IGTV هر اکانتی، باید وارد آن پروفایل شوید.

چه افرادی می‌توانند از IGTV استفاده کنند؟

از مزایای این قابلیت، عدم انحصار استفاده از آن است و از اینستاگرامرهای معروف تا افراد دیگر، قادر به استفاده از آن خواهند بود. برخلاف کلاب‌هاوس که از ابتدای ورودش فقط به آیفون‌داران دعوت‌نامه می‌فرستاد، اینستاگرام هیچ‌وقت قید کاربران اندرویدی‌اش را نزد! ناگفته نماند که علاوه‌بر دو نسخۀ اندروید و iOS، آپلود کردن ویدئوها از طریق وب نیز امکان‌پذیر است.

اینطور انتظار می‌رود که تمرکز اصلی IGTV بر روی کاربران جوان‌تر باشد؛ البته منظور از افرادی‌ است که می‌خواهند تولیدکننده محتوا باشند. از این رو، این قابلیت آماده است تا با پلتفرم Youtube به رقابت بپردازد.

با تولید ویدئوهای جالب و انتشار آن در IGTV اینستاگرام می‌توانید با کاربران‌تان بهتر و بیشتر از قبل ارتباط برقرار کنید و امکان اینکه به افراد بیشتری معرفی شوید وجود خواهد داشت.

نکته: اگر می‌خواهید در اینستاگرام و با کمک IGTV تولید محتوا کنید، بهتر است در ویدئوهایتان دعوت به اقدام (CTA) را در نظر داشته باشید. مثلاً می‌توانید از مخاطبین‌تان بخواهید که برروی لینک‌های بیو اینستاگرام‌تان کلیک کنند. اگر می‌خواهید در بیو اینستاگرام‌تام چند لینک اضافه کنید، بهتر است از ابزار بهلینک برای آن استفاده کنید. چون اینستاگرام به خودیِ خود اجازۀ قرار دادن چند لینک در بیو را نمی‌دهد.

اهمیت محتواهای بلند

شما نمی‌توانید اهمیت محتواهای کوتاهی که در استوری و پست اینستاگرام منتشر می‌شوند را نادیده بگیرید. اما تصور کنید در محتوای بلندتر از پست و استوری، اطلاعاتی که مخاطبین‌تان می‌خواهند را بیشتر از پیش در اختیارشان قرار دهید! به‌نظر شما چقدر در ارتباط و تعامل شما با مخاطب‌تان تغییر و پیشرفت حاصل می‌شود.

واقعیت این است که امکان تهیه و انتشار ویدئوهای طولانی با جزئیات بیشتر، این فرصت را به شما می‌دهد تا بتوانید محتواهای ارزشمندتر و جذابی را به مخاطبان خود ارائه دهید..

هدف این است که با محتوایی که تولید می‌کنید، ارزشی به کاربران و مخاطبان خود اضافه کنید؛ این دقیقاً همان چیزی است که برای به‌وقوع پیوستن آن، به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت و IGTV اینستاگرام آن را در اختیار شما می‌گذارد.

چگونه در IGTV ویدئو منتشر کنیم؟

ویدئوهای IGTV همانطور که کمی بالاتر به آن اشاره کردیم، در خارج از فضای اینستاگرام ساخته می‌شوند و در اینستاگرام فقط امکان بارگذاری آن وجود دارد.  برای انتشار اولین IGTV خودتان، این 9 قدم را به‌ترتیب اجرا کنید.

قدم اول: ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید، به صفحه پروفایل خود بروید و گزینه‌ای با شکل  مثبت “+” که در سمت راست و بالای صفحه وجود دارد را لمس کنید.

قدم دوم: برروی گزینۀ زیر بزنید و یک ویدئو را از قسمت گالری‌تان که باز می‌شود انتخاب و آپلود کنید. اکثر صفحه‌های اینستاگرامی قادر به آپلود کردن ویدئوهایی تا مدت زمان 15 دقیقه‌اند و بعضی‌ها قادر به انتشار ویدئوهایی با مدت 60 دقیقه خواهند بود.

قدم سوم: حالا باید یک تصویر برای cover آی جی تی وی‌تان انتخاب کنید. این عکس می‌تواند بخش منتخبی از محتوای ویدئو یا از عکس‌های قسمت ‌camera roll باشد.

قدم چهارم: یک توضیح (ِDescription) و عنوان (Title) برای ویدئوی IGTV اینستاگرام‌تان درج کنید.

نکته: بازدیدکنندگان از ویدئوی IGTV شما می‌توانند با لمس عنوان ویدئوی‌تان، توضیحات آن را بخوانند. در این بخش امکان درج لینک‌های قابل کلیک وجود دارد. این امکان، در قالب یک گزینه با شکل یک فِلش در کنار عنوان ویدئو وجود دارد. این امر، روشی برای هدایت بازدیدکنندگان و مخاطبین شما به سایت کسب و کار یا حتی بلاگ و صفحۀ خرید محصول است. بهتر است این قابلیت را جدی بگیرید.

قدم پنجم: شما می‌توانید برای محتواهایی که در دنبالۀ یکدیگر هستند، گزینۀ Add your IGTV to Series را انتخاب کنید. حالا باید یک پیش‌نمایش (preview) 15 ثانیه‌ای برای پست‌کردن آماده و منتشر کنید.

قدم ششم: با لمس گزینه “Edit Preview” می‌توانید پیش‌نمایش‌تان را ادیت و انتخاب کنید. این امر، درباره تنظیم ویدئویی با ابعاد تصویر 9 به 16 است که برای تبدیل به یک پیش‌نمایش، به ابعاد تصویر 4 به 5 نمایان می‌شود.

قدم هفتم: تصویر کاور خود را با لمس گزینه “Edit Profile Cover” تصحیح یا انتخاب کنید.

قدم هشتم: شما می‌توانید از طریق Advanced Setting دکمۀ “Auto-Generated Caption” را انتخاب کنید؛ این گزینه باعث می‌شود تا برای هر IGTV اینستاگرام که منتشر می‌کنید، یک کپشن به‌صورت خودکار نوشته شود. البته خودتان خیلی بهتر می‌دانید که این کپشن‌ها به زبان انگلیسی درج می‌شوند! در نتیجه شاید این مورد خیلی به‌درد شما نخورد!

قدم نهم و آخر: گزینۀ “Post to IGTV” را برای انتشار و گزینۀ “Save as Draft” را برای انتشار در زمانی دیگر لمس کنید.

به‌محض اینکه اولین IGTV خود را منتشر کردید، متوجه یک گزینه که مربوط به ویدئوهای طولانی شما، یعنی همین IGTV است می‌شوید. درست مثل همان تصویری که از اینستاگرام نواب ابراهیمی و بخش IGTV آن دیدید.

چگونه محتوای مناسبی برای ویدئوی IGTV تهیه کنیم؟

برخلاف دیگر قابلیت‌های اینستاگرام (مثل استوری یا پست)، تهیه ویدئوی IGTV باید خارج از برنامۀ اینستاگرام و با رعایت چند تکنیک ضبط و آماده برای انتشار شود.

برای دریافت بهترین نتیجه در تولید یک ویدئوی طولانی برای IGTV، مشخصات فنی زیر را حتماً در نظر داشته باشید.

  • به خاطر داشته باشید که فرمت ویدئو باید  MP4  باشد.
  • کمترین زمان برای ویدئو، 60 ثانیه و بیشترین زمان 15 دقیقه است. البته امکان افزایش زمان به 60 دقیقه از طریق وب هم ممکن است.
  • حجم مجاز برای آپلود فایل ویدئو، حداکثر 650 مگابایت برای محتواهای زیر 10 دقیقه و 3.6 گیگابایت برای محتواهای 60 دقیقه‌ای در نظر گرفته شده است.
  • به اندازه 15 ثانیه، امکان نمایش محتوا به‌عنوان یک پیش‌نمایش وجود دارد. حتماً به پیش‌نمایشی که از محتوای IGTV اینستاگرام‌تان منتشر می‌کنید توجه کنید. شما باید یک 15 ثانیه‌ای جذاب و میخ‌کوب کننده برای مخاطب خود به اشتراک بگذارید تا دل‌شان بخواهد تا آخرین لحظه از ویدئوی IGTV شما را دنبال کنند و از آن چشم برندارند.

چگونه یک پیش‌نمایش از ویدئوی IGTV را بر روی صفحه Feed اینستاگرام منتشر کنیم؟

منظور از فید در اینستاگرام، همان صفحۀ اصلی اینستاگرام است. یعنی همان جایی که پست‌، استوری، لایو اینستاگرامی و IGTV اینستاگرام به نمایش گذاشته می‌شوند. البته شما فقط می‌توانید محتوای فالویینگ‌های خود را ببینید. در مطلب اصطلاحات رایج اینستاگرام، توضیحات کامل‌تری برای شما نوشتیم.

اینستاگرام، قابلیت اضافه‌کردن پیش‌نمایش 15 ثانیه‌ای ویدئوی IGTV کاربران را در صفحه پروفایل‌شان ایجاد کرده است. با استفاده از این قابلیت، محتواهای IGTV که در پروفایل صفحه کاربران ظاهر می‌شود، با نماد مخصوصی که در قسمت بالا و سمت راست آن پست وجود دارد، تشخیص داده خواهد شد.

البته اضافه‌کردن این پیش‌نمایش در صفحه پروفایل، الزامی نیست؛ در واقع این مورد امکانی برای دیده‌شدن بیشتر محتوا ایجاد می‌کند. شما هم باید سعی کنید از آن استفادۀ مفیدی انجام بدهید تا افراد بیشتری محتوای شما را ببینند.

با لمس گزینه “post a preview” در پروسه انتشار ویدئوی IGTV، یک پیش‌نمایش از آن برای فالوئرهایتان و یک پست در صفحه پروفایل‌تان نمایان خواهد شد.

چگونه یک مجموعه از محتواهای IGTV بسازیم؟

قابلیت IGTV series بهترین فرصت برای برندهای مختلف است. از طریق این امکان، می‌شود با تولید یک محتوای با کیفیت به رشد قابل توجه تعداد بازدیدکنندگان و مشتریان دست یافت. پس به این بخش هم دقت بسیاری کنید.

یک محتوای با کیفیت به هیچ وجه به معنای یک محتوای پر هزینه نیست. در واقع، بسیاری از ایده‌های تبلیغاتی یا مربوط به کسب و کار که به‌صورت فیلم و اپیزودهای متعدد در قالب سریال‌های IGTV منتشر می‌شوند، از این قبیل محتواها هستند که با هزینه بسیار پایین تولید می‌شوند. از تمام امکانات‌تان و دانش و خلاقیت خود، برای تولید محتوای باکیفیت استفاده کنید.

این مجموعه‌ها می‌توانند در قالب قسمت‌های هفتگی و در مورد یک موضوع مشخص و واحد تولید شوند.

اگر شما هم مایل به ساخت مجموعه IGTV خود هستید، این نکات استراتژیک به شما کمک خواهند کرد.

نکات مهم برای ایجاد مجموعه‌ای از محتواهای IGTV اینستاگرام

برای شروع فقط کافی است که گزینه “add to series” را لمس کرده و اولین ویدئو را به آن اضافه کنید. این امر، مستلزم انتخاب و درج عنوان و توضیحات مربوط به این مجموعه است.

پس از اضافه کردن ویدئو یا ویدئوهای مورد نظر در مجموعه ساخته شده، با انتخاب گزینه “post” یا “done”، مجموعه خود را منتشر کنید.

ساخت سری‌های متعدد و متفاوت، علاوه بر جذب مخاطبان بیشتر، به فهم این موضوع که آن‌ها چه انتظاری از شما خواهند داشت کمک می‌کند.

همچنین، توصیه می‌شود که از تِم و استایل‌های مستمر برای ساخت اپیزودها استفاده کنید تا یک رشته به‌هم پیوسته از محتواهای تصویری ایجاد شود.

وقتی‌که یک بازدید کننده به فهمِ آنچه که از شما انتظار دارد برسد، آن‌جاست که گزینه “فالو” را لمس و صفحه شما را دنبال می‌کند.

همه‌چیز در مورد بهترین‌های IGTV اینستاگرام برای انتشار

قابلیت IGTV اینستاگرام، یک ابزار کاربردی برای کارآفرینان، اینفلوئنسرهای مختلف در مقیاس‌های بزرگ تا کوچک و همه کسب‌وکارهایی که در پی کسب پیشرفت و توسعه‌اند، هست.

راز تولید محتوای درست، حفظ محتوای مورد نظر در حیطه شخصیت برندتان است. نکات زیر، شما را در ساختن یک محتوای جامع کمک خواهد کرد:

  1. تیزر

تیزرها، همان کلیپ‌های کوتاهی‌ هستند که محتوای اصلی را در نگاه عمومی، به یک محتوای جذاب و فرصتی برای برآوردن انتظارات تبدیل می‌کنند. تیزرها در ‌IGTV، راهی مناسب برای معرفی محصولات یا خدمات مورد نظر و هم‌چنین پیش‌نمایشی برای نشان‌دادن محتواهایی است که به‌طور کامل در یوتیوب یا پلتفرم‌های دیگر آپلود شده‌اند. سخت نگیرید، تولید این ویدئوها بسیار آسان است. نمونۀ این تیزرها را می‌توانید در تبلیغ فیلم‌های سینمایی که پخش می‌شود ببینید.

  1. آموزش

تهیه محتواهایی در رابطه با انواع آموزش‌ها در مورد کسب‌ و کار یا تولید محصولات به مخاطبین، یک راه دیگر برای ساخت محتوایی جامع است که توسط کسب‌وکار شما معرفی می‌شود.

با آموزش و راهنمایی مخاطبین، شما موفق به ایجاد یک ارتباط واقعی و نزدیک با آن‌ها خواهید شد.

  1. تحلیل و بررسی

این یک راه بی‌نظیر در مورد تولید محتواست؛ راهی که از طریق آن می‌توانید مخاطب را در راستای معرفی اختصاری محصول یا خدمات خود مشغول کنید. این تحلیل‌ها می‌توانند درباره بازی‌های کامپیوتری، کتاب‌ها، سریال‌ها، محصولات و… باشند.

یک تحلیل یا بررسی، باید منصفانه، بی‌طرفانه و با لحنی دوستانه ارائه شود. برای دیدن مشابه آن، می‌توانید به صفحۀ اینستاگرامی موبونیوز بروید و ویدئوهای تحلیل و بررسی مهدی شجاری را ببینید.

  1. وبینار

یک وبینار ممکن است یک کلاس یا گفت‌وگوی آنلاین باشد. این یک شکل فوق‌العاده از تولید محتوای تصویری در IGTV اینستاگرام است، حتی اگر در قالب یک کلیپ کوتاه 10 دقیقه‌ای باشد.

وبینارها راهی برای انتقال یک محتوای کامل به مخاطب و جذب مشتری‌های بلقوه از طریق کسب اعتمادشان به کسب‌و‌کارتان به‌شمار می‌رود. وقتی‌که IGTV اجازه قراردادن لینک در قسمت توضیحات ویدئو را به‌شما می‌دهد، هیچ مشکلی در رابطه با هدایت مستقیم بازدیدکنندگان و کسب بازاریابی بهینه نخواهید داشت.

دانش تجزیه و تحلیل

قابلیت insight اینستاگرام در IGTV به‌مراتب متفاوت‌تر از یک تجزیه و تحلیل ساده در مورد پست‌های اینستاگرام است. این مهم، لازمه کسب اطلاعات و یادگیری کامل است.

برای دسترسی به این قسمت، قسمت سه‌نقطه‌ای بالای تصویر کلیپی که در IGTV در حال پخش است را لمس کنید. سپس داخل گزینه view insight شوید. حالا شما با دریایی از اطلاعات مختلف (اعم از لایک، کامنت و..) در مورد کلیپ‌تان روبه‌رو می‌شوید.

قسمت view در IGTV بیانگر تعداد دفعاتی است که بازدیدکنندگان، ویدئوی شما را مشاهده کرده‌اند.

قابلیتinsight به‌ شما در تشخیص این‌که چه‌ چیزی برای مخاطبین‌تان پاسخگو است یا نیست کمک خواهد کرد. در نهایت هم این شما هستید که با توجه به علایق کاربران‌تان، محتوای آن‌ها را تولید می‌کنید.

حرف آخر

اینستاگرام و قابلیت‌های آن از جمله IGTV، یکی از بهترین روش‌های مدرن برای تبلیغ و البته کسب درآمد درباره تجارت‌های مختلف با صرف هزینه‌های بسیار کم است. البته باید روراست بود! هم ما با شما، و هم شما با کاربران‌تان! باید برای تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام، هزینه کنید. منظور از هزینه، صرفاً بخش مالی نیست؛ بلکه شما باید برای محتواهایی که در IGTV اینستاگرام یا حتی لایو و استوری اینستاگرام تولید می‌کنید، زمان بگذارید و با خلاقیت هرچه تمام‌تر، آن را برای کاربران‌تان جذاب‌تر کنید.

برای اینکه در اینستاگرام موفق شوید، قبل از هرچیزی باید بیو اینستاگرام جذاب و متفاوتی داشته باشید. به عکس پروفایل‌تان هم اهمیت بسیاری بدهید. با صرف وقت و اندوختۀ مالی، می‌توانید جزو بهترین برندهای اینستاگرامی باشید. اگر سوالی دارید در بخش نظرات از ما بپرسید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.