احتمالاً اگر قرار بود که دربارۀ مهم‌ترین و واقعی‌ترین جاهایی که می‌شود از عکس خودمان استفاده کنیم حرف بزنیم، پروفایل اینستاگرام یکی از آن‌ها بود! چون وقتی شخصی به صفحۀ اینستاگرام ما سر می‌زند، تصویر پروفایل‌مان اولین تصویری است که او را در مورد ما یا کسب و کاری که داریم آگاه می‌سازد. البته وقتی پای صفحۀ یک کسب و کار در میان باشد، عکس پروفایل اینستاگرام به مراتب موضوعی مهم‌تر خواهدبود. چون هرچه که باشد، شما فقط چند ثانیه وقت دارید تا مخاطبین جدید را به صفحۀ خود هدایت کنید و آن‌ها را مجذوب صفحه‌تان کنید.

عکس پروفایل صفحه شما در اینستاگرام، برگ برندۀ شماست؛ دقیقاً همان چیزی است که برای جذب مخاطبین جدیدتان به آن نیاز دارید. البته لازم است که بدانید عکس پروفایل اینستا تنها چیزی نیست که برای جذب مخاطب به آن نیاز دارید، بلکه یکی از آن موارد مهم است. پس بسیار مهم است که درست انتخابش کنید. در این مطلب از آکادمی کاپریلا هم، ما به یاری شما آمده‌ایم تا درمورد انتخاب تصویر پروفایل اینستاگرام کسب و کارتان یا صفحۀ شخصی‌تان، تا دندان مسلح شوید!

اندازه دقیق تصویر پروفایل اینستاگرام

قبل از هر کاری باید ابعاد تصویر پروفایل اینستاگرام را بدانید تا بتوانید عکسی باکیفیت برای آن تهیه کنید. تصویر شما در صورتی می‌تواند برای مخاطبتان جذاب باشد که واضح و باکیفیت باشد. اندازۀ تصویر پروفایل اینستا با ابعاد 110 * 110 پیکسل در موبایل و 180 * 180 پیکسل در دسکتاپ و البته در قالب یک دایره نمایان می‌شود. پس بهتر است عکسی را انتخاب کنید که ابعاد آن 200 * 200 پیکسل باشد و آن را برروی پروفایل خود بارگذاری کنید.

نحوۀ تعویض تصویر پروفایل در اینستاگرام

برای انجام این کار کافی است که این مسیر را طی کنید:

  • باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام
  • ورود به قسمت پروفایل
  • لمس/کلیک کردن گزینه edit profile (دقیقاً زیر گزینه bio)
  • ورود به قسمت تغییر تصویر پروفایل (change profile photo)

حالا شمایید و گزینه‌های متعددی که از طریق‌شان می‌توانید تصویرتان را انتخاب کنید:

  • گزینه‌ای برای برداشتن تصویر کنونی‌تان (Remove Profile Photo)
  • وارد کردن یک تصویر از حساب فیس‌بوک‌تان (Import from Facebook)
  • ایجاد/انتخاب یک عکس توسط موبایل‌تان (New Profile Photo)

به‌محض انتخاب تصویر موردنظر، می‌توانید با جابه‌جایی یا زوم کردن در تصویر، به قاب دلخواه‌تان برسید.

چگونه یک عکس پروفایل اینستاگرام را ببینیم؟

  برای دیدن عکس پروفایل یک صفحه در اینستاگرام، به یک مرورگر نیاز داریم. حتی فکرش هم نکنید که با لمس کردن تصویر یک پروفایل، آن را به‌صورت فول‌سایز تماشا می‌کنید، چون همه راه‌ها به اینجا ختم می‌شود:

  • اکانت مورد نظرتان را باز کنید.
  • روی سه‌نقطه‌ای که در بالای گوشه سمت راست صفحه می‌بینید کلیک کنید.
  • روی «copy profile URL» کلیک‌کرده و آنرا در مرورگر موبایل/کامپیوتر خود paste کنید.
  • روی عکس بزنید تا به‌صورت کامل نشان داده شود.

بسته به نوع دستگاه موبایل شما، ممکن است که این روش برایتان ناکارآمد باشد. البته ناراحت نشوید، چون این امکان از طریق ابزاری مثل instadp یا IZUUM فراهم شده است.

نکات مهمی که باید در مورد عکس پروفایل اینستاگرام بدانید

حالا نوبت آن رسیده که عکس مناسب صفحۀ شخصی یا کسب و کارتان را با توجه به نکات پیش رو انتخاب و بارگذاری کنید.

تصویر شخصی یا تجاری؟!

در ابتدا شما باید تصمیم بگیرید که تصویر مدنظرتان، شخصی است یا تجاری؛ همان تصویری که قرار است بیشترین مفهوم از صفحه شما را برساند. این توضیحات به‌شما کمک زیادی خواهدکرد:

انتخاب یک لوگو یا نشان مربوط به کسب‌وکارتان، حس و حال شغلی و تجاری صفحه شما را به مخاطب القا می‌کند. این امر مهم، به‌راحتی باعث تقویت بازدیدها و کسب بازخوردهای مثبت و البته جذب دنبال‌کننده‌های وفادار به شما و تجارت‌تان خواهد شد! استفاده از لوگو به برند شدن کسب و کار شما هم کمک بسیار خواهد کرد.

انتخاب یک تصویر شخصی هم همه این توجهات را به‌سمت شخص شما متمرکز می‌کند. اگر شما یک عکاس، یک فعال شبکه‌های اجتماعی یا مشخصاً یک بلاگر هستید، این انتخاب برایتان مناسب است.

حالا شما بگویید، صفحه‌ای که می‌خواهید برای آن عکس پروفایل انتخاب کنید، شخصی است یا تجاری؟ اگر اکانت تجاری اینستا دارید بهتر است آن را برند کنید اما اگر شخصی است، بهتر است تصویر خودتان را بگذارید. انتخاب با شماست!

اهمیت لبخند، برای دستۀ دوم!

اگر از آن‌دسته افرادی هستید که تصمیم دارید تصویر خودتان را برروی پروفایل‌تان بگذارید، لطفاً لبخند بزنید! چهره بشاش شما، به ارتباطی صمیمانه در اولین برخورد منجر می‌شود. به‌یاد داشته باشید که افراد مشتاق به ایجاد ارتباط شخصی یا تجاری با دیگران، پیش از هرچیزی به‌دنبال اعتماد کردن به فرد مورد نظرشان هستند. یک لبخند زیبا، همه آن‌چیزی است که می‌تواند باعث ایجاد این ارتباط شود. پس بخندید، ارتباط چشمی برقرار کنید و شخصیت‌تان را در ژستی که می‌گیرید به ارمغان بیاورید. به عبارتی دیگر، کاریزماتیک باشید!

به‌روز باشید!

این اصلاً جالب نیست که در اواسط یک تابستان خیلی گرم، عکس پروفایل‌تان تصویری از شما، آن‌هم در حالی‌که کاپشن به‌تن در کنار حجم زیادی از برف ایستاده‌اید را نشان بدهد! یک فالوئر جدید در مواجهه با چنین وضعیتی، ممکن است گمان کند که شما به اینستاگرام دسترسی ندارید یا حداقل توجه کافی در به‌روز کردن تصویر پروفایل‌تان به‌خرج نمی‌دهید. پس به‌جای انتخاب تصویری که مربوط به یک فصل خاص در سال است، سعی در انتخاب تصویری داشته باشید که شما را به فردی برای تمام فصول تبدیل می‌کند!

همچنین انتخاب یک پس‌زمینه خنثی برای تصویر مورد نظرتان، راه‌حل رهایی از مشکلات این‌چنینی است و می‌تواند تصویر شما را برای مدت زمان طولانی قابل استفاده نگه‌دارد.

از عکس تمام قد برای پروفایل اینستاگرام استفاده نکنید.

ابعاد عکسی که برای پروفایل اینستاگرام مشخص شده است، فضایی تقریباً کوچک را برای به‌نمایش گذاشتن آن فراهم می‌کند. این یعنی اگر یک عکس تمام قد از خودتان انتخاب کنید، نمی‌توانید زیاد روی آن مانور دهید. بهتر است که وقتی در حال انتخاب یک عکس هستید، تمرکزتان را روی قسمتی که به چهره شما منتهی می‌شود حفظ کنید. این امر در مورد وقتی‌که می‌خواهید از لوگو یا نشان تجاری‌تان برای پروفایل استفاده کنید هم صدق می‌کند. مشخصاً باید در تصویر مورد نظر، امضا یا نشان تجاری‌تان به‌وضوح نمایان باشد.

پس‌زمینۀ مناسبی برای تصویر پروفایل اینستاگرام‌تان انتخاب کنید.

اگر از تصویر چهره‌تان برای پروفایل استفاده می‌کنید، پس‌زمینه‌ای که استفاده می‌کنید بسیار مهم است. شما می‌توانید از یک رنگ مشخص یا یک دیوار تزئینی برای این کار استفاده کنید، اما خاطرتان باشد که هنوز مهم‌ترین بخش عکس که باید روی آن متمرکز بمانید، خود شمایید! البته نباید فراموش کنید که رنگ پس‌زمینه‌ای که به‌کار می‌گیرید، باید با رنگ‌بندی کلی صفحه‌تان که متشکل از عکس‌های پست‌شده و استوری‌های آرشیوی است هماهنگ باشد. مثلاً هایلایت استوری اینستاگرام‌تان را مثل تصویر پروفایل ست کنید.

البته باید یادتان باشد که برای برند شدن، یکی از راه‌ها همان هماهنگی رنگ پس‌زمینۀ پست‌ها و کاور هایلایت‌ها با تصویر پروفایل است. این مورد باعث می‌شود که تصویر درستی از شما در ذهن مخاطب‌تان هک شود و به‌عبارتی آگاهی از برند شما افزایش پیدا می‌کند.

عکس مرتبط با فعالیت پیج اینستا بگیرید.

عکاسی می‌کنید؟ اگر جوابتان بلی است، یک عکس باکیفیت و ژست مناسب عکس پروفایل اینستا بگیرید و آن‌را برروی پروفایل بارگذاری کنید.

هنرمند هستید؟ یا شاید نقاش!؟ یک دوست‌دار حیوانات یا یک آرایشگر؟ شما می‌توانید اشیاء یا چیزهایی که مرتبط با شغل‌تان است را وارد تصویر پروفایل‌تان در اینستاگرام کنید. به‌خاطر داشته باشید که تصویر پروفایل شما بیان‌گر شخصیت و کارتان به‌صورت هم‌زمان است، پس چیزهای مرتبط را برای اضافه‌کردن در تصویر پروفایل به‌کار بگیرید.

نور تصویر پروفایل اینستاگرام در وضوح آن تاثیر زیادی دارد.

 بهتر است تصویری را انتخاب کنید که در نور کافی و مناسب تهیه شده و کانتراست طبیعی هم داشته باشد. سایه‌های ملایم همراه با نور مکمل و کافی، به واضح شدن تصویرتان کمک می‌کند. شما می‌توانید کنار یک پنجره بایستید و از منبع طبیعی نور برای تهیه عکس مناسب استفاده کنید. البته درنظر داشته باشید که فلش‌های دوربین باعث ایجاد سایه‌های وحشتناک و نور غیر طبیعی می‌شوند.

خودتان هم خیلی خوب می‌دانید که عکس تاریک و بی‌کیفیت، تاثیر بدی برروی کاربران می‌گذارد.پس سعی کنید که بهترین عکسی که می‌توانید بگیرید را برروی پروفایل اینستاگرام خود بگذارید.

حرف آخر

در این مطلب سعی‌مان بر این بود که هرچیزی که در مورد تعویض عکس پروفایل اینستاگرام نیاز بود بدانید را به شما آموزش دهیم. اگر می‌خواهید در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود موفق باشید، باید برای تمام قدم‌هایی که برمی‌دارید حوصله کنید و زمان بگذارید تا بهترین خود را انجام دهید. حالا هم می‌توانید بهترین عکس‌تان را انتخاب کنید و به پیشواز موفقیت‌های شخصی یا تجاری‌تان بروید. اگر اکانتی که دارید تجاری است، حتماً از طریق اینسایت عملکردتان را ارزیابی کنید.

اگر سوالی دارید در بخش نظرات از ما بپرسید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.