آیا دل‌تان می‌خواهد یک حقیقت باورنکردنی و جالب بدانید؟ اکانت‌های اینستاگرامی‌ای که مرتباً مسابقه برگزار می‌کنند، نسبت به اکانت‌های دیگری که در آن‌ها خبری از برگزاری مسابقات نیست، حدود 70 درصد بیشتر از سایرین رشد فالوور دارند. (منبع)

اگر خیلی اهل اینستاگرام باشید، نباید این مورد برایتان دور از ذهن باشد؛ چون وقتی از اینستاگرام صحبت می‌کنیم، در واقع از پلتفرمی سخن می‌گوییم که 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه (منبع) دارد. قطعاً در چنین پلتفرمی، برگزاری انواع مسابقه می‌تواند برروی ریچ (Reach) و افزایش تعامل مخاطبان برند تاثیر بگذارد.

اگر شما هم برای اکانت اینستاگرام‌تان رویاهای بزرگی دارید، می‌توانید حساب بزرگی برروی برگزاری انواع مسابقه اینستاگرامی باز کنید.

با این حال درک اینکه چگونه یک مسابقه اینستاگرامی راه بیاندازید که بازخورد مورد انتظارتان را از آن بگیرید، می‌تواند کمی زمان‌بر و در برخی موارد مشکل باشد. مطمئناً مسابقات اینستاگرامی می‌توانند به طور ناگهانی مکالمات بین شما و مخاطبین‌تان را افزایش دهند.

انواع مسابقه به شما کمک می‌کند تا UGC یا همان محتوای تولید شده توسط کاربر در صفحه اینستاگرامی‌تان زیاد شود؛ وقتی تمام این اتفاق‌ها بیفتد، الگوریتم اینستاگرام متوجه حضور و فعالیت صفحه اینستاگرامی شما می‌شود.

اما باید از کجا شروع کنید و چه نکاتی را قبل از شروع بدانید؟ در این مطلب از آکادمی کاپریلا در مورد انواع مسابقه اینستاگرام و نکات مهمی که برای برگزاری آن باید بدانید، صحبت می‌کنیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

قوانینی که باید قبل از برگزاری انواع مسابقه در اینستاگرام بدانید

قطعاً یادگیری قوانین برگزاری انواع مسابقه در اینستاگرام، بخش هیجان‌انگیز ماجرا نیست؛ اما باید تاکید کنیم که مهم‌ترین بخش ماجراست!

اخیراً اینستاگرام بر روی برگزاری مسابقات در این پلتفرم حساسیت نشان‌ داده است. در نتیجه در ادامه از قوانینی برای شما می‌گوییم که رعایت آن می‌تواند از برند شما محافظت کند.

Giveaway به معنی همان جوایز اهدایی است؛ معمولاً چنین تصویری به معنی برگزاری مسابقه است.

از همه قوانین پیروی کنید!

این مورد به‌نظر کاملاً بدیهی است، اما وقتی می‌گوییم از همه قوانین حاکم باید پیروی کنید، یعنی به معنی واقعی کلمه باید حتماً آن را در ذهن خود داشته باشید و از آن تبعیت کنید.

قطعاً هیچ برندی دوست ندارد از قصد قوانین را زیر پا بگذارد، اما در اینستاگرام با مخاطبانی از سرتاسر دنیا سروکار داریم و لازم است که همیشه این نکته را به خاطر داشته باشیم.

اگر ساکن ایران هستید، لطفاً به قوانین کشورمان احترام بگذارید. قوانین خیلی ساده هستند و خودِ شمایی که این مطلب را می‌خوانی به خوبی از آن خبر دارید.

مثلاً سعی کنید در تمامی پست‌ها و استوری‌هایتان حجاب داشته باشید؛ شوخی با مقدسات و خط قرمزها جزو محتواهایتان نباشد و خیلی از موارد دیگر!

حتماً حالا می‌پرسید که اینستاگرام چه ربطی به این قوانین دارد؟

وقتی که شما قوانین کشورتان را زیر پا می‌گذارید، با اکانت‌هایی روبه‌رو می‌شوید که شما را به علت قانون‌شکنی ریپورت می‌کنند (گزارش می‌دهند) و اینستاگرام در بهترین حالت پست شما را پاک می‌کند و در بدترین حالت، باید با اکانت‌تان برای همیشه خداحافظی کنید.

انواع مسابقه

قوانین را در همه‌جا رعایت کنید؛ مخصوصاً فضای دیجیتال!

اگر قرار است با اینفلوئنسری همکاری کنید و باهم مسابقه برگزار کنید و جوایز اهدا کنید، حتماً با او در مورد پیروی از قوانین حاکم صحبت کنید.

قوانین مسابقه اینستاگرامی‌تان را تعیین کنید

هرکدام از انواع مسابقه که در اینستاگرام برگزار می‌کنید، باید قوانین تعیین‌شده و رسمی‌ای از طرف شما داشته باشد تا شرکت‌کنندگان‌تان آن را رعایت کنند. سعی کنید این قوانین را در صفحه اول وبسایت‌تان یا در یکی از پست‌هایتان قرار دهید تا به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان صفحه‌تان قرار گیرد.

همچنین شما می‌توانید این قوانین را در بخش کامنت همان پستی که مسابقه‌ای است قرار دهید؛ در هر صورت یادتان باشد که باید به مخاطبین‌تان بگویید که قوانین مسابقه را از کجا پیدا کنند.

اگر قرار است مسابقه‌تان فقط برای افراد مشخصی از محدوده جغرافیایی خاصی برگزار شود، همان ابتدای پست آن را قید کنید تا دیگر قوانین را نخوانند و معطل نشوند.

نکته مهم: مهم‌ترین موضوعی که در قوانین برگزاری مسابقه اینستاگرامی باید به آن بپردازید این است که اینستاگرام هیچ مشارکتی در این مسابقه ندارد و در قبال آن مسئولیتی هم قبول نمی‌کند. طبق دستورالعمل‌هایی که اینستاگرام در وبسایتش منتشر کرده، شما باید حتماً این مورد را قید کنید.

تگ کردن اشتباه و نادرست را تشویق نکنید!

اگر از مخاطبین‌تان بخواهید که در کامنت‌های زیر پست‌تان، یکدیگر را منشن و تگ کنند، اصلاً اشکالی ندارد. البته باید چک کنید که کسی اکانت‌های فیک یا مثلاً سلبریتی‌ها را برایتان تگ نکرده باشد!

کاری که نباید انجام دهید این است که از افراد بخواهید در عکس‌ها و پست‌هایی که منتشر می‌کنند، دیگر افراد را تگ کنند.

مثلاً شما نمی‌توانید از مخاطبین‌تان بخواهید برند شما را در عکسی تگ کنند که اصلاً خدمات یا محصولات شما در آن حضور ندارد و به شما هم ارتباطی ندارد! در این مواقع می‌توانید از آن‌ها بخواهید که از هشتگ‌های مخصوص برند شما استفاده کنند.

همچنین شما نمی‌توانید از آن‌ها بخواهید که دوستان‌شان را در عکسی تگ کنند که در آن حضور ندارند!  باز هم تاکید می‌کنیم که تگ کردن دوستان و آشنایان در بخش نظرات، کاملاً درست است.

انواع مسابقه اینستاگرامی

حالا که همه قوانین مربوط به برگزاری اینستاگرام را می‌دانید، بهتر است در مورد انواع مسابقه هم صحبت کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام نوع تناسب بیشتر و بهتری با برند شما دارد؟! در ادامه در مورد انواع مسابقه صحبت می‌کنیم.

لایک و/یا کامنت کنید تا برنده شوید

این روش، در واقع رایج‌ترین روش اجرای مسابقه اینستاگرام است. همچنین اگر فقط پای لایک کردن به تنهایی در میان باشد، یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای جذب مخاطب به مسابقه است.

از بین لایک‌ها و کامنت‌های این پست جایزه می‌دیم!

این روش از نظر نظارتی هم برای شما آسان‌تر است؛ چون نیازی نیست که حتماً هشتگ‌ها را چک کنید یا آن‌ها را بررسی کنید تا کسانی که در مسابقه شرکت می‌کنند را با دقت بیشتری بکاوید.

مثلاً برند پاشیک در گرگان، از مخاطبان خود می‌خواهد که پست‌ها را لایک کنند و برای آن کامنت بگذارند تا بتوانند وارد مسابقه شوند و در قرعه‌کشی بن 200 هزار تومانی خرید شانسی داشته باشند.

قرعه کشی اینستاگرام

پاشیک یکی از برندهای فروش کفش‌های تولید داخلی است که برای بالا بردن میزان تعامل افراد، از آن‌ها دعوت به شرکت در مسابقه لایک و کامنت می‌کند.

همه‌ی این موارد به کنار، شاید لایک کردن و کامنت گذاشتن در زیر پست‌های شما کمی تعامل (Engagement) صفحه‌تان را بالا ببرد، اما نمی‌توان امیدوار بود که از این طریق، لید یا سرنخ برای شما تولید شود. منظور از لید یا سرنخ به زبان ساده همان فروش کالا است. البته توضیح لید کمی تخصصی‌تر است که به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً مطلب لید چیست از مجله کاپریلا را بخوانید.

البته در مورد کامنت گذاشتن می‌توان کمی امیدوار بود، اما اگر فقط لایک کردن را جزو شرط مسابقه می‌دانید، نباید منتظر لیدهای باکیفیت باشید!

وقتی که کامنت‌های زیر پست‌های شما زیاد شود، افراد سعی می‌کنند ارتباط بیشتری با برند شما بگیرند و افراد جدید هم با دیدن تعداد کامنت‌ها، بیشتر مشتاق به دانستن و آگاه شدن از برند و محصولاتتان می‌شوند.

برگزاری مسابقه نوشتن کپشن تصویر در اینستاگرام

ذات ما آدم‌ها، شوخ‌طبعی را دوست دارد و ما همیشه تمایل داریم که این حس را به بقیه هم منتقل کنیم. برگزاری مسابقه‌ای با مضمون نوشتن کپشن تصویر، می‌تواند حس شوخ‌طبعی مخاطبین شما را برانگیزد و وفاداری مخاطبین‌تان را چندبرابر کند.

تنها چیزی که به آن نیاز دارید این است که یک تصویر نامعمول در صفحۀ اینستاگرام‌تان پست کنید و از مخاطبین‌تان بخواهید که در مورد آن کپشن بنویسند.

مثلاً در تصویر زیر، تیم هاکی The Sudbury Wolves OHL برای آغاز بازی‌های فصلی‌شان این پست را منتشر کردند و از طرفداران‌شان خواستند تا هر کپشنی که به ذهن‌شان می‌رسد برایشان بنویسند. در ازای بهترین کپشنی که نوشته می‌شود، دو بلیط بازی شروع فصل به آن‌ها اهدا خواهد شد.

انواع مسابقه

این تصویر فقط برای نمونه است؛ خودتان می‌توانید در مورد برند خودتان تصمیم خلاقانه‌تری بگیرید!

دوستان‌تان را تگ کنید

یکی از انواع مسابقه اینستاگرامی، تگ کردن دوستان در زیر تصویر است. این روش می‌تواند موقعیت مناسبی برای به نمایش گذاشتن محتوای صفحه‌تان برای افرادی باشد که شما را نمی‌شناسند یا تاحالا ندیده‌اند. مفهوم این نوع از مسابقه ساده است: دوستان خود را تگ کنید تا جایزه ببرید.

هر کدام از افرادی که تگ می‌شوند، نوتیفیکیشنی دریافت می‌کنند و وقتی آن را باز کنند، محتوای شما به نمایش در می‌آید. در ادامه اگر خوش‌شانس باشید، فالوور جدیدی به شما اضافه خواهد شد!

مسابقات مبتنی بر مهارت یا جزئیات

وقتی که محصول یا خدماتی ارائه می‌دهید، معمولاً مشتریان زیادی پیدا می‌کنید که به جزئیات کارهای شما دقت می‌کنند. وقتی که مسابقه سوال و جوابی در مورد جزئیات راه می‌اندازید، با افرادی روبه‌رو می‌شوید که شدیداً پیگیر شما هستند و افراد دیگری که قبلاً به این جزئیات اهمیت نمی‌دادند، از کامنت‌ها به دنبال پیدا کردن موارد جزئی خواهند بود.

همچنین شما می‌توانید سوال‌های جزئی را در مورد موضوعی مرتبط با محصولات یا خدمات‌تان بپرسید؛ مثلاً شرکت‌های گردشگری و آژانس‌های مسافرتی می‌توانند به جای سوال پرسیدن از مکان‌های گردشگری، از موقعیت مکانی باجه‌های فروش تور یا بلیط‌شان سوال کنند.

با این روش، خیلی از افرادی که هیچ ایده‌ای در مورد برند شما ندارند و به تازگی در موردتان شنیده‌اند، به تحقیق و جستجو در موردتان می‌پردازند.

اگر از طرفداران‌تان بخواهید که کمی از مهارت‌شان که مرتبط با موضوع برند شما است بگویند، گزینه خوبی خواهد بود؛ حالا اگر خودتان دوره آموزشی آن مهارت‌ها یا منابع مختلف مرتبط با آن را ارائه دهید، دیگر نور علی نور خواهد بود! کسانی که در چنین مسابقه‌ای شرکت می‌کنند، می‌توانند به عنوان اثبات اجتماعی برند شما عمل کنند.

مثلاً اگر صاحب یک رستوران خیلی خفن هستید، از مخاطبین‌تان بخواهید که از طرز درست کردن یک غذای خاص از منوی شما فیلم بگیرند و برای شما بفرستند. به آن ویدئویی که با دقت و ظرافت بیشتری غذا را می‌پخت، هدیه دهید. اصلاً می‌توانید انتخاب فرد ماهرتر را به عهدۀ دیگر مخاطبین خود بگذارید؛ برای مدتی ویدئوهای ارسالی را در صفحه‌تان پست کنید و انتخاب بهترین غذا را به عهدۀ مخاطبین بگذارید.

مسابقات مبتنی بر محتوای تولید شده توسط کاربر

انواع مسابقه اینستاگرامی می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای تولید شده توسط کاربر را به دست آورید. برای این کار می‌توانید هشتگی اختصاصی راه بیاندازید و از کاربران‌تان بخواهید تا جلوی دوربین بیایند و نظراتشان را در مورد محصول شما بگویند.

قبل از هر چیزی سعی کنید حتماً در قوانین مسابقه‌تان این مورد را درج کنید که این عکس‌ها و تصویرهایی که بر روی هشتگ اختصاصی مسابقه شما پست یا استوری می‌شوند، توسط خیلی از افراد در اینترنت دیده می‌شوند و بهتر است پیج کاربران‌تان به صورت عمومی نمایش داده شود.

مثلاً اگر شما یک آژانس هواپیمایی هستید، می‌توانید از کاربران‌تان خواهش کنید که در حین سفرشان از محصولات یا خدماتی که به آن‌ها ارائه دادید استوری یا پست تهیه کنند.

انواع مسابقه

علی بابا، با هشتگ اختصاصی‌اش!

البته در تصویر بالا علی‌بابا قول هدیه یا جایزه‌ای به کسی نداده؛ فقط گفته که اگر با این هشتگ عکس‌های سفرتان را منتشر کردید، ما هم آن را در صفحۀ اصلی‌مان منتشر می‌کنیم.

قصدمان از انتشار این تصویر از علی‌بابا نحوۀ دعوت به اقدام بود. امیدواریم از این روش ایده خوبی گرفته باشید.

برگزاری مسابقه اینستاگرامی با استوری اینستاگرام

با کمک قابلیت استوری اینستاگرام و استیکر Question box می‌توانید مسابقه‌ای با هدف مشخص راه‌اندازی کنید. یادتان باشد که استوری فقط برای 24 ساعت می‌ماند، در نتیجه مسابقه‌ای 24 ساعته راه‌اندازی کنید. از انگیزه خوبی برای جمع‌آوری شرکت‌کننده در مسابقه‌تان استفاده کنید.

چگونه مسابقه اینستاگرامی برگزار کنیم؟

حالا که انواع مسابقه اینستاگرامی را به شما توضیح دادیم، وقت آن رسیده که با نحوه برگزاری آن بیشتر آشنا شوید. در ادامه مراحل راه اندازی انواع مسابقه اینستاگرامی را به شما توضیح می‌دهیم.

اهداف واضحی برای مسابقه اینستاگرام تعیین کنید.

از برگزاری یک مسابقه، چه چیزی می‌خواهید؟ این سوالی است که قبل از برگزاری انواع مسابقه باید از خودتان بپرسید. آیا می‌خواهید حساب کاربری‌تان برای افراد مختلف به نمایش گذاشته شود؟ به فالوورهای واقعی جدید نیاز دارید؟ قصد دارید محتواهای تولید شده توسط کاربر جمع کنید تا بعداً آن‌ها را پست کنید؟ یا فقط می‌خواهید در مورد اینکه مشتری‌هایتان چگونه از خدمات و محصولاتتان استفاده می‌کنند، بیشتر بدانید؟!

وقتی برای این سوال‌ها جوابی پیدا کنید، می‌توانید مسابقه اینستاگرامی مناسبی انتخاب کنید و نتایج آن را اندازه‌گیری کنید.

مثل خیلی دیگر از اهداف در استراتژی بازاریابی، اهداف برگزاری انواع مسابقه در اینستاگرام هم باید S.M.A.R.T باشد؛ یعنی مشخص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و در محدوده زمانی مشخص باشد.

برای جزئیات برگزاری مسابقه اینستاگرامی برنامه‌ریزی کنید.

به محض اینکه برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی‌تان اهداف مشخص و قابل دستیابی تعیین کنید، می‌توانید برای دستیابی به آن برنامه‌ریزی کنید. در این بخش 7 سوال اصلی و کلیدی که باید به آن جواب دهید را لیست می‌کنیم.

  • از شرکت‌کنندگان در مسابقه چه می‌خواهید؟

وقتی که جوابی برای این پرسش پیدا کردید، متنی بنویسید که در آن شرایط مسابقه‌تان را کامل ذکر کرده باشد. مثلاً اگر می‌خواهید شرکت‌کنندگان مسابقه از هشتگ خاصی برای شرکت در مسابقه‌تان استفاده کنند، حتماً آن را در متن شرایط شرکت در مسابقه ذکر کنید.

  • قوانین مسابقه‌تان چیست؟

قوانین کامل و دقیق مسابقه‌تان را به صورت آنلاین منتشر کنید و آن را در دسترس همه قرار دهید. برای این کار می‌توانید لندینگ پیج مخصوصی در وبسایت‌تان ایجاد کنید یا از بلاگ‌تان استفاده کنید و لینک آن را در بیو شبکه‌های اجتماعی‌تان بگذارید.

بیو اینستاگرام معمولاً فقط اجازه درج یک لینک را به شما می‌دهد؛ اگر می‌خواهید به جز لینک مسابقه‌تان، لینک‌های دیگری هم در آن قرار دهید، می‌توانید از ابزارهای رایگان افزودن چند لینک در بیو استفاده کنید. یکی از این ابزارها بهلینک است.

  • مسابقه‌تان تا چه مدتی برقرار خواهد بود؟

برای آغاز و پایان مسابقه اینستاگرامی‌تان، تاریخ مشخص کنید. سعی کنید حتماً در شرایط شرکت در مسابقه آن را درج کنید.

  • آیا از هشتگ مخصوصی برای کمپین استفاده می‌کنید؟

معمولاً با به کار گیری هشتگ می‌توانید شرکت‌کنندگان را به راحتی پیدا کنید و عملکرد آن‌ها را بررسی  کنید. اگر می‌خواهید از هشتگ استفاده کنید، بهتر است در تمام محتواهای تبلیغاتی‌تان (پروموت مسابقه) از این هشتگ استفاده کنید تا شرکت‌کنندگان آن را ببینند. بارها به نگارش‌تان دقت کنید و حتماً مطمئن شوید که برند دیگری از این هشتگ استفاده نکرده باشد.

  • چگونه می‌خواهید برنده مسابقه را مطلع کنید؟

با دقت به این فکر کنید که آیا اعلام نام برنده برای مسابقه‌تان بهتر است یا فقط بگویید که برنده مشخص شده؟! مثلاً اگر برنده شما زیر سن 18 سال باشد، شاید بهتر است که بگویید برنده انتخاب شده و نام او را نبرید. در هر صورت باید مشخص کنید که چطور به برنده اطلاع می‌دهید و او را با دادن هدیه خوشحال می‌کنید. برای این کار می‌توانید هم از طریق تگ کردن در پست و هم از طریق دایرکت دادن استفاده کنید.

شرکت در مسابقه را برای افراد مختلف آسان کنید.

به خاطر داشته باشید که اینستاگرام در اصل یک اپلیکیشن مبتنی بر تلفن‌های همراه است؛ در نتیجه نباید انتظار داشته باشید که شرکت‌کنندگان در مسابقه، با استفاده از کیبورد کامپیوتر برایتان تایپ کنند یا وارد اینستاگرام شوند! پس مسابقه‌تان را طوری طراحی کنید که برای کاربران موبایل کاربردی باشد!

مثلاً شما می‌توانید از گزینه‌های زدن برروی لینک و تایپ کردن در کامنت و غیره کمتر استفاده کنید و به جای آن موارد ساده‌تری را به کار گیرید.

هدیه مناسبی برای مسابقه انتخاب کنید.

هدیۀ شما باید آنقدری باارزش باشد که افراد را تشویق به شرکت در مسابقه‌تان کند؛ اما یادتان باشد که آنقدری ارزشمند نباشد که افرادی که هیچ علاقه‌ای به برند شما ندارند را وارد مسابقه کند.

مثلاً می‌توانید نمونه‌ای از محصول یا بخشی از خدمات‌تان را به عنوان هدایای مسابقه‌تان معرفی کنید. در چنین شرایطی، افرادی که تمایل به خرید محصولات‌تان دارند، از طریق استفاده رایگان از آن، علاقمندی بیشتری به برندتان پیدا می‌کنند و محصولات دیگرتان را خریداری می‌کنند.

مسابقه را در کانال‌های دیگر هم پروموت کنید.

منظور از پروموت کردن، همان ترویج یا تبلیغ کردن است. شما باید مطمئن شوید که هواداران برندتان، از برگزاری مسابقه اینستاگرامی‌تان خبردار می‌شوند. این امکان وجود دارد که برخی از هواداران شما در اینستاگرام شما را فالو نداشته باشند یا اصلاً فعالیتی در این پلتفرم نداشته باشند، در نتیجه بهتر است همه کانال‌های خبررسانی را برای اطلاع‌رسانی برگزاری مسابقه اینستاگرامی انتخاب کنید.

زمانی که انواع مسابقه را در کانال‌های مختلف تبلیغ و خبررسانی می‌کنید، باید حتماً لینک ورود به مسابقه را هم در آن درج کنید تا مخاطبین‌تان بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

از اینستاگرام ادز استفاده کنید.

اگر ساکن ایران هستید، این بخش را نخوانید! اینستاگرام ادز برای ایران فعال نیست؛ اما اگر ساکن خارج از کشور هستید و اینستاگرام ادز برای شما فعال است، می‌توانید به راحتی شرکت‌کنندگان جدیدی را به مسابقه خود اضافه کنید.

عملکردتان را بسنجید و نتایج را ارزیابی کنید.

در مورد معیارهای کلیدی‌تان و وقت‌هایی که باید آن را بسنجید، تصمیم بگیرید. مثلاً شاید نیاز باشد موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • تعداد نظرات (کامنت‌ها) و شرکت‌کنندگان در مسابقه
  • میزان اینگیجمنت پیج (منظور از Engagement همان نرخ تعامل افراد با صفحه اینستاگرام شماست؛ برای ارزیابی اینگیجمنت بهتر است اکانت تجاری اینستاگرام داشته باشید تا با کمک اینسایت اینستاگرام میزان آن را بسنجید.)
  • تعداد فالوورها
  • ترافیک وبسایت یا لندینگ پیج‌هایتان
  • فروش یا تهیه نمونه محصول
  • صمیمیت منفی یا مثبت

اگر می‌خواهید یک مسابقه سالانه راه‌اندازی کنید، بهتر است میزان پیشرفتی که از سال قبل تا امسال داشتید را اندازه‌گیری کنید.

علاوه‌بر این بهتر است سوال‌هایی که از شما پرسیده می‌شود را با دقت بررسی کنید. مثلاً چک کنید که چه کامنتی مکرراً زیر پست‌های شما گذاشته می‌شود. آیا مخاطبین شما نحوه شرکت در مسابقه را به درستی متوجه شدند؟ آیا اطلاعاتی از مشتری‌های بلقوه‌تان به دست آوردید؟ این اطلاعات می‌تواند به بهتر شدن مسابقه‌های آتی‌تان کمک کند.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید افزایش فروش و فالوور داشته باشید، بدون شک راه‌اندازی مسابقات اینستاگرامی می‌تواند برای شما انتخاب عالی‌ای باشد. فقط یاد بگیرید که چطور مسابقات درستی برگزار کنید تا به نتایج دلخواه‌تان برسید.

یادتان باشد که اگر برای همیشه فالوورهایتان را به برگزاری مکرر مسابقات عادت دهید و این کار را برای هر هفته و هرروز انجام دهید، در آخر روزی می‌رسد که به خودتان می‌آیید و می‌بینید که همه فالوورها و مشتری‌هایتان فقط به‌خاطر جوایز رایگانی که هدیه می‌دهید وارد پیج‌تان شدند. سعی کنید این نکته را جدی بگیرید و برای تولید محتوای پیج‌تان برنامه‌ریزی جدی‌ای داشته باشید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.