پیدا کردن روش ثروتمند شدن در ایران کار آسانی نیست؛ اما غیرممکن هم نیست و صرفاً نیاز به تلاش زیاد و مدیریت خاص دارد. افرادی زیادی ادعای داشتن ایده‌های بکر و خلاقانه برای ثروتمند شدن دارند؛ اما وقتی به مرحله چکش‌کاری می‌رسند، می‌بینند که بسیاری از این ایده‌ها قابلیت اجرایی ندارد. پس برای قرار گرفتن در مسیر پولدار شدن باید حتماً مطالعه کنید و فرصت‌های هر کسب‌وکاری را نیازسنجی نمایید و بعد با استفاده از تجربیات دیگران در این مسیر قدم بردارید. در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا سعی داریم روش‌های کاربردی برای هرچه سریع‌تر ثروتمند شدن را در اختیار شما قرار دهیم، پس اگر شما هم آرزوی پولدار شدن و ثروتمند شدن در ایران را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه شوید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

راه و روش ثروتمند شدن در ایران چگونه است؟

گذر زمانه اثبات کرده است که شرایط اقتصادی در کشور ایران برای برخی از افراد چنگی به دل نمی‌زند و برای بسیاری نامطلوب است؛ به همین دلیل ریسک سرمایه‌گذاری و تولید ثروت و کسب درآمد بسیار بالا در این کشور خواهد بود؛ اما بااین‌وجود، هنوز هم می‌توان روش‌هایی را برای ثروتمند شدن در ایران پیدا کرد. حرکت کردن در مسیر ثروتمند شدن، گاهی نیاز به تأمین سرمایه اولیه دارد و برخی از مواقع نیز بدون نیاز به سرمایه اولیه، می‌توان قدم‌های مؤثری را در این جهت برداشت. در این میان، پیروی از عملکرد افراد موفقی که از طریق یک ایده به پول و ثروت رسیده‌اند، یکی از بهترین میانبرها برای ثروتمند شدن در ایران خواهد بود. البته تقلید کورکورانه از این افراد، اصلاً صحیح نیست و باید نقاط قوت و ضعف کارهای آنها را شناسایی کنید تا با آگاهی کامل – در مسیری که آن‌ها، قبل از شما، در پیش گرفته‌اند – قدم بگذارید. بنابراین، بهترین کار این است که از رفتار و شیوه واکنش آنها با مشکلات پیش رو، الگو بگیرید.

چگونه پولدار شویم؟

همه افراد در سنین جوانی آرزو دارند که هر چه زودتر ثروتمند شوند و همواره به دنبال یافتن پاسخ این سؤال هستند که چگونه پولدار شویم؟

رسیدن به پاسخِ این سؤال و برآورده کردن رؤیای پولدار شدن برای اکثر افراد در حد یک آرزو باقی می‌ماند اما درصد کمی از افراد برای تبدیل شدنِ این رؤیا به حقیقت تلاش می‌کنند. مطالعات نشان داده است که تلاش برای ثروتمند شدن هیچ‌وقت دیر نیست و در هر گروه سنی می‌توان برای پیدا کردن روش ثروتمند شدن در ایران تلاش کرد؛ اما اگر از سنین جوانی این روند را شروع کنید، با تکیه بر توانایی فکری و جسمی بسیار بالای خود می‌توانید در راستای جمع‌آوری ثروت و رسیدن به موفقیت حرکت نمایید. همچنین در جوانی، زمان بیشتری برای گسترش ثروت و سرمایه خود خواهید داشت پس بهتر است هر چه سریع‌تر برای پولدار شدن اقدام کنید.

معمولاً از کودکی به ما یاد داده‌اند که راه‌اندازی هر کسب‌وکار تازه‌ای نیاز به سرمایه دارد؛ اما امروزه سرمایه اصلی افراد موفق این است که چگونه از هوش مالی خود استفاده کنند و در زمان مناسب با ابتکار و ریسک‌پذیری بالا برای تبدیل ایده به عمل قدم بردارند.

ازآنجایی‌که امروزه عصر اطلاعات و ارتباطات است و میزان رشد فناوری‌های نوین آن‌چنان زیاد بوده است که تمامی جنبه‌های زندگی ما ایرانیان در بر گرفته؛ لذا فرایند پولدار شدن در ایران از طریق روش‌های سنتی و قدیمی، دیگر برچیده شده است و جوانان امروزی – با ارائه خدمات و محصولات نوین در بستر اینترنت – می‌توانند راه صدساله‌ی کسب ثروت را در مدت‌زمان کوتاه‌تری نسبت به پدران خود طی کنند.

برای ثروتمند شدن در ایران چه کارهایی را انجام دهیم؟

امروزه شرایط بسیار تغییر کرده است و افراد، در هر گروه سنی می‌توانند در کسب‌وکار خود موفق عمل نموده و به ثروت برسند؛ اما پیش از کسب اطلاعات درباره روش‌های ثروتمند شدن در ایران نیاز است تا به فردی تبدیل شوید و کارهایی را انجام دهید که بتوانید در این مسیر درست قدم بردارید. در ادامه پیش‌نیازهای ثروتمند شدن را معرفی نموده درباره هریک توضیحاتی ارائه داده‌ایم:

پیشنیازهای ثروتمند شدن
پیشنیازهای ثروتمند شدن

به دنبال آموزش بروید.

یادگیری و آموزش برای فراگرفتن و افزودن به دانسته‌ها در عصر اطلاعات و ارتباطات امری ضروری و مهم است. پس، یکی از پیش‌نیازهای ثروتمند شدن در ایران این است که در زمینه کسب‌وکار موردعلاقه خود متخصص شوید و به تمام اطلاعات موردنیاز در آن حرفه اشراف داشته باشید. شایان ذکر است که با افزایش دانش و تخصص در حرفه موردنظر خود، به‌طور قطع با ایده‌های جدیدتری برای کسب درآمد روبه‌رو خواهید شد؛ بر این اساس، این تخصص و مهارت در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به کمکِ شما خواهد آمد و به‌راحتی از چالش‌های احتمالی عبور خواهید کرد؛ پس یادگیری را یاد بگیرید، به دنبال آموزش بروید و در زمینه کاری خود متخصص شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

یکی از بهترین وب‌سایت‌هایی که شما از طریق آن می‌توانید، آموزشِ موردنظر خود را در زمینه‌های مختلف پیدا کنید، «وب‌سایت آموزشیِ فرادرس» است. در این وب‌سایت، شما می‌توانید به‌صورت رایگان یا با هزینه‌ای بسیار اندک، مهارت‌ها یا تخصص‌هایی که نیاز دارید را یاد بگیرید. برای مراجعه به این وب‌سایت، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

به روز باشید.

در دنیایی که هر روز با تحولات گسترده‌ای روبه‌رو می‌شود، برای ثروتمند شدن باید خود را با شرایط جدید سازگار و هماهنگ کنید. پایبندی به تکنیک‌های گذشته، سبب هدر رفتِ زمان و هزینه شما گردیده و در مدت‌زمانِ کوتاهی از چرخه‌ی رقابت خارج خواهید شد. بنابراین، از قافله تکنولوژی عقب نمانید و با به‌روزرسانی دانشِ خود راه‌های بهتر و جدیدتری را برای مسیر پیشرفت کسب‌وکار شخصیتان پیدا کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

به کسب ارزش و اعتبار توجه داشته باشید نه به دست آوردن پول و ثروت!

برای ارزش‌دهی به کسب‌وکارِ خود، تنها به کسب درآمد و پول فکر نکنید، بلکه کیفیتِ محصولات و خدمات خود را متناسب با نیاز و بودجه مشتری تنظیم کنید یا اینکه محصول خود را با چنان کیفیتی عرضه کنید که مشتری حاضر باشد بابت آن – هر میزان که نیاز است – پول پرداخت کند تا جنس بهتری را خریداری کرده باشد. با این کار، ارزش و اعتبار خود را برای ارتقای کیفیت محصولتان خرج کرده‌اید و این ارزش و اعتبار – به‌خودیِ خود – تبدیل به نیرو محرکه و موتورِ کسب پول و ثروت برای شما خواهد شد.

درصورتی‌که از همان ابتدا برای به‌دست آوردنِ پولِ بیشتر، به کیفیت خدمات خود توجه نکنید، در بلندمدت متضرر خواهید شد و مشتریانتان را از دست خواهید داد؛ بنابراین، اگر مشتری از محصول و خدمات شما رضایت کافی داشته باشد، به یک مشتریِ وفادار نسبت به محصولات شما تبدیل خواهد شد، همچنین، مشتریان بیشتری را به سمت خرید محصول و دریافت خدمات شما هدایت خواهد کرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

هزینه های مازاد را حذف کنید.

هزینه‌های اضافی و مازاد همواره به‌عنوان یک چاهِ عمیق در مسیر ثروتمند شدن در ایران شناخته می‌شوند. برای حذف آنها، بهتر است به سبک زندگی خود توجه نموده و این چاه‌های هزینه را پیدا کنید. این هزینه‌های اضافی شامل: ترددهای غیرضروری، خرید لباس و مواد خوراکی غیرضروری و غیره است که کم کردن آنها صدمه‌ای به کیفیت زندگی شما نخواهد زد. با این اقدام، پول بیشتری را پس‌انداز خواهید کرد و یک قدم به سمت ثروتمند شدن برمی‌دارید. یک روش دیگر برای حذف هزینه‌های مازاد این است که میزان مخارج خود را در هر بازه زمانی تعیین نمایید تا بیشتر از آن خرج نکنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تنبلی را کنار بگذارید.

برای ثروتمند و پولدار شدن هیچ‌گاه کارهای خود را به تعویق نیاندازید! بهترین راه برای کنار گذاشتنِ تنبلی این است که «قانون ۵ ثانیه» را اجرایی کنید. این قانون می‌گوید که اگر برای شروع، یا ادامه دادنِ کاری، هیچ انگیزه‌ای ندارید، با خود تا از 5 تا 1 (به‌صورت معکوس) بشمارید و فارغ از بهانه‌های ذهنی‌تان، خود را به‌سمتِ انجامِ آن کار پرتاب کنید؛ به‌عنوان مثال سعی دارید که صبح‌ها رأس ساعت موردنظرتان از خواب بیدار شوید؛ برای این منظور، ساعت خود را هم کوک کرده‌اید و زنگ نیز می‌خورد؛ اما ممکن است به‌دلیل تنبلی یا نداشتن انگیزه (یا هر بهانه‌ی دیگری)، زنگ بیداری را خاموش کنید و دوباره بخوابید؛ «قانون 5 ثانیه» می‌گوید که بدون درنظر گرفتن بهانه‌هایتان و حتی بدون تفکر رخوت‌بار، خود را به بیرون از تختِ خوابِ خود پرتاب کنید! شما می‌توانید همین قانون را برای سایر عادت‌هایی که با تنبلی‌تان درآمیخته است به‌کار بگیرید تا به‌این‌ترتیب، بر تنبلی خود فائق شوید. شایان ذکر است که پایبندی مستمر به «قانون 5 ثانیه»، شما را فردی عمل‌گرا و پایبند به انجام کارهای مداوم – در گذر زمان – تبدیل خواهد کرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مدیریت زمان داشته باشید.

برنامه‌ریزی، مدیریت زمان و استفاده‌ی بهینه از آن را یاد بگیرید. یکی از پیش‌نیازهای ثروتمند شدن در ایران – که بسیار مغفول مانده است – ایجاد تناسب بین میزان درآمد و زمان است. به‌عبارت دیگر، باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که به ازای هر واحد زمانی که در طول روز صرف می‌کنید، همان میزان درآمد داشته باشید تا در پایان هر ماه بتوانید مقداری ثروت‌اندوزی کنید. درصورتی‌که برنامه‌ی زمان‌بندی نداشته باشید، با بُروز کوچک‌ترین مشکلی، خود را در میانه‌ی یک بحران بزرگ در زندگی خواهید یافت. پس مدیریت زمان را در برنامه‌های روزانه خود به‌صورت مناسب اعمال کنید تا برای شما منجر به کسب موفقیت و درآمد بالا شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فرصت ها و نیاز ها را شناسایی کنید.

شناسایی فرصت‌ها و نیازها باعث می‌شود که افراد به ثروت‌های بسیار بزرگ دست پیدا کنند. پس برای ثروتمند شدن در ایران، باید نیازهای روز جامعه خود را به‌خوبی شناسایی کنید و در مسیرِ برطرف کردنِ این نیازها – به‌درستی – قدم بردارید. شایان ذکر است که اگر کسب‌وکار شما در راستای رفع نیازهای جامعه باشد، از هدر رفتِ سرمایه خود جلوگیری خواهید کرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مانند افراد پولدار زندگی کنید.

از دیگر پیش‌نیازهای ثروتمند شدن در ایران – که اغلب به‌اشتباه اجرا می‌شود – زندگی به سبک افراد پولدار است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که برای تبدیل شدن به یک فرد پولدار، باید همه درآمد خود را صرف ریخت‌وپاش‌های اضافی کنند؛ درحالی‌که واقعیت زندگی افراد پولدار اصلاً این‌گونه نیست و تفسیر مردم از بخش ظاهریِ زندگی آنها به این شکل است! افراد پولدار، بخش قابل‌توجهی از درآمد خود را با تکنیک‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند تا درآمد و سود بیشتری را به‌دست آورند. پس برای زندگی کردن به سبک افراد پولدار سعی کنید مانند آنها فکر کنید و بخشی از درآمد خود را خرج کنید نه همه آن را.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مهارت پس انداز کردن را یاد بگیرید.

یکی دیگر از پیش‌نیازهای ثروتمند شدن در ایران این است که باید مهارت پس‌انداز کردن را یاد بگیرید. شما باید همواره بخشی از درآمد خود را پس‌انداز و در جایی مطمئن سرمایه‌گذاری کنید تا در مواجه با چالش‌ها و بحران‌ها، به یک‌باره دچار ورشکستگی نشوید.

نکته مهم و ضروری در یادگیری مهارت پس‌انداز کردن این است که پولِ حاصل از پس‌اندازِ خود – به‌صورت راکد – بر روی حساب بانکی‌تان قرار ندهید و آن را در جایی مطمئن سرمایه‌گذاری کنید تا در گذر زمان ارزش آن حفظ شود یا حتی به میزان ارزش آن افزوده گردد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مسئولیت پذیر باشید.

وقتی در یک مسیر حرکت می‌کنید به انتخاب خود اطمینان داشته باشید و ریسک آن را قبول کنید. بسیاری از افراد بعد از برخورد با نخستین شکست، به‌جای اینکه اشتباهات خود را بپذیرند، افراد دیگر را مقصر جلوه می‌دهند؛ درحالی‌که کسب ثروت و موفقیت از راه شکست و تجربه به‌دست می‌آید! پس، در مواقع روبه‌رو شدن با شکست، در ابتدا خطاها را شناسایی نموده و نسبت به اصلاح آنها قدم بردارید و سعی کنید دوباره آن خطاهای گذشته را تکرار نکنید.

در نظر داشته باشید که برای پولدار شدن باید «مسئولیت‌پذیری» را شعار زندگی خود قرار دهید اما فراموش نکنید که مسئولیت‌پذیری صرفاً یک شعار نباشد و در عمل، به این شعارِ خود پایبند باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

شغل دومی برای خود دست و پا کنید.

یکی دیگر از پیش‌نیازهای ثروتمند شدن در ایران، این است که به یک منبع درآمدی (یک شغل) اکتفا ننموده و حتماً برای خود یک «شغل دوم» یا «کسب‌وکارِ شخصی» دست‌وپا کنید. اگر یک فرد تا آخر عمرِ خود یک کارمند باقی بماند، به ثروت نمی‌رسد؛ لذا اگر کارمند هستید باید هر چه سریع‌تر به فکر «شغل دوم» یا «راه‌اندازی کسب‌وکار شخصیتان» در کنار شغلِ کارمندی باشید. فراموش نکنید که کار کردن بر روی کسب‌وکار شخصی، به زمان وابسته نیست، بازنشستگی ندارد و به میزان تلاشِ خود، از آن پول و درآمد کسب خواهید کرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پول قرض نگیرید.

یکی از کارهایی که نباید برای ثروتمند شدن باید انجام دهید پول قرض گرفتن است! بسیاری از افراد برای خرید خانه و ماشین و یا راه‌اندازی کسب‌وکار خود وام‌های هنگفت می‌گیرند و یا از دیگران پول قرض می‌کنند؛ درحالی‌که پس دادنِ وام یا قرض، کاری دشوار و سخت بوده و با توجه به شرایط اقتصادی موجود – این کار – با ریسک زیادی همراه است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کارآفرینی کنید.

کارآفرینی یک روش ثروتمند شدن در ایران است که بسیار کارآمد بوده و اگر به‌درستی و با شیوه اصولی کارآفرینی کنید، کسب موفقیت در آن می‌تواند تضمینی باشد. ایده‌های زیادی برای این روشِ پولدار شدن وجود دارد؛ اما برای ورود به این مسیر، باید محصولی کاربردی و خلاقانه را ارائه دهید که نسبت به نمونه‌های مشابه، برتریِ چشمگیری داشته باشد. فراموش نکنید که تولید ثروت و کسب سود از طریق کارآفرینی، فرآیندی زمان‌بر است و باید ریسک و چالش‌های آن را نیز بپذیرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

هدف گذاری کنید.

برای پولدار شدن حتماً اهداف و برنامه‌های خود را طبقه‌بندی کنید و متناسب با ضرورت‌ها نسبت به تحقق آنها قدم بردارید. هیچ‌گاه اهداف خود را نیمه‌کاره رها نکنید و برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. هنگامی‌که متناسب با برنامه‌ریزی خود دست به اقدام می‌زنید، انگیزه لازم را نیز در درون خود ایجاد کنید تا از مسیر برنامه‌ریزی‌شده منحرف نشوید و تا رسیدن به مقصد نهایی، ذهن شما متمرکز باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بیشتر تلاش کنید.

تلاش در زندگی امروزی – با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدنِ فناوری‌های مدرن – رنگِ دیگری به خود گرفته است. در عصر جدید، ترفندهای سنتی برای پولدار شدن کارآمد نخواهد بود؛ اما تلاش و پشتکار، قوی‌ترین اهرم برای یادگیری، ریسک‌پذیری و قرارگیری در مسیر موفقیت است. ازاین‌رو، بسیاری از افراد ثروتمند با تلاشِ خود سعی می‌کنند تا موانع را از پیش روی اهدافشان کنار بزنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

از افراد ثروتمند الگو بگیرید.

الگو گرفتن از زندگی افرادی که ثروتمند هستند، یکی دیگر از پیش‌نیازهای ثروتمند شدن در ایران است. برای این منظور، بهتر است که سطح اطلاعات خود را در مورد زندگی و تجربیات تجاری آنها افزایش دهید؛ لذا اکیداً پیشنهاد می‌شود که مراودات اجتماعی خود را با افراد پولدار بیشتر کنید تا از طریق هم‌صحبتی، افکار و باورهای آنها در ذهن شما نهادینه شود.

در کلاس های موفقیت شرکت کنید.

برای اینکه باورهای غلط و مأیوس‌کننده‌ی خود را با باورهای درست در زمینه کسب درآمد و روش ثروتمند شدن در ایران جایگزین کنید، بهتر است در کلاس‌ها، سمینارها و وبینارهای موفقیت و چگونه پولدار شویم؟، شرکت کنید. اساتید موفقیت می‌توانند راهکارهایی برای کسب درآمد و موفقیت به شما ارائه دهند تا با ذهنی باز در این مسیر قدم بردارید و به استقلال مالی برسید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پکیج های رؤیا فروشان را نخرید.

درست است که شرکت در کلاس‌هایی که رسیدن به موفقیت را به روش اصولی تدریس می‌کنند، می‌تواند شما سطح انرژی و انگیزه شما را بالا نگه دارد و سرنخ‌هایی برای موفق شدن را به شما نشان دهد؛ اما دوستانه اگر بخواهیم بگوییم بی‌خیالِ خرید پکیج‌هایی شوید که صرفاً به شما رؤیا می‌فروشند و تضمین می‌دهند که با خرید این پکیج زندگی شما زیرورو می‌شود!

به‌طور کلی پکیج‌هایی که با عنوان «موفق شوید» یا «ثروتمند شوید» می‌بینید یا صرفاً در ابتدا با وعده‌ی رایگان بودن به شما عرضه می‌شوند یا همان ابتدا از شما می‌خواهند که در ازای وارد شماره تماس یا ایمیلتان، فلان کتاب ارزشمند را هدیه خواهید گرفت! فراموش نکنید که این نوع پیام‌های تبلیغاتی، اصولِ کلی «فروش و تبلیغات» هستند و با این تکنیک‌ها می‌خواهند شما را از یک کاربر (یا مشتری بالقوه) به یک خریدار (یا مشتری بالفعل) تبدیل کنند و سود خودشان را از فروش پکیج‌هایشان بالا ببرند.

به خاطر داشته باشید که این پکیج‌ها، فایده‌ی خاصی در مسیر موفق شدن و ثروتمند شدن شما نخواهد داشت؛ در این راستا یک جمله‌ی تأمل‌برانگیز وجود دارد که می‌گوید: «کسی که می‌خواهد به شما در مقابل گرفتن پول، روش یک شبه ثروتمند شدن را یاد بدهد، دقیقاً همان کسی است که می‌خواهد توسط شما یک شبه ثروتمند شود».

لذا یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای ثروتمند این است که نسبت به این قبیل سوداگری‌ها آگاهی داشته باشید و از آن‌ها دوری کنید.

تخصص های کمیاب و نادر را فرا بگیرید.

وقتی صحبت از روش ثروتمند شدن در ایران به میان می‌آید ذهن اغلب افراد به سمت کسب‌وکارهای کلیشه‌ای معطوف می‌شود؛ درحالی‌که با فراگیری تخصص‌های خاص و نادر، ارزشِ خود را افزایش خواهید داد و شانس پولدار شدن خود را نیز بالا خواهید برد. پس، برای کسب درآمد بیشتر سعی کنید تخصص‌های کمیاب در هر زمینه‌ای را شناسایی کنید و بنا بر ضرورت و استعداد خود یک یا چند تا از آنها را یاد بگیرید.

در کشور ما، مشاغل تخصصی وجود دارد که یادگیری آن‌ها سخت نیست اما افراد کمی در این مشاغل، متخصص هستند؛ بنابراین، یادگیری این نوع تخصص‌ها، فرصت درآمدی خارق‌العاده‌ای را به دنبال خواهند داشت؛ تنها چیزی که در این خصوص باید مد نظر داشته باشید، این است که مقداری ذهن تیزبین خود را به‌کار بیاندازید و مشاغلِ تخصصی که با کمبود نیرو مواجه هستند را شناسایی کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مهارت «نه! گفتن» را یاد بگیرید.

«نه! گفتن» یک نوع مهارت است که بسیاری از افراد توانایی یادگیری و اِعمال را ندارند؛ به‌همین دلیل، این دسته از افراد، همیشه برای دیگران و بنا بر خواسته‌ی آنها زندگی می‌کنند. به‌ جرئت می‌توان گفت که مهم‌ترین تفاوتِ افراد موفق با افراد ناموفق در «قدرت نه گفتن» است! بنابراین، رمز موفقیت بسیاری از افراد پولدار صرفاً «نه گفتن» به خواسته‌ها و ایده‌های وسوسه‌برانگیز و انتقادات و پیشنهادات مخرب است. باور کنید؛ هیچ راز خاصی در کار نیست!

یاد بگیرید که به‌خوبی، به نظراتِ افرادِ مختلف، گوش فرا بدهید اما نگذارید آنها تمرکزتان را بر هم بزنند و شما را از مسیرتان منحرف کنند؛ در غیر این صورت، بزرگ‌ترین ضربه به مسیر موفقیت شما وارد خواهد شد. بر این اساس، تا جایی که امکان‌پذیر است نظرات افراد را بشنوید و به آنها فکر کنید، سپس با تحلیل و منطق مناسب تصمیمات هدفمندی را بگیرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

15 روش ثروتمند شدن در ایران

در ادامه این مطلب 15 روش ثروتمند شدن و پولدار شدن در ایران را به‌صورت فوق‌العاده کاربردی ارائه خواهیم داد که ورود به آنها تأثیر بسیاری در راه رسیدن شما به موفقیت در زمینه کسب ثروت خواهد داشت.

لیست بهترین روش‌های ثروتمند شدن در ایران
لیست بهترین روش‌های ثروتمند شدن در ایران

1.     سرمایه‌گذاری در بورس و بازارهای مالی

یک روش ثروتمند شدن در ایران، از مسیر سرمایه‌گذاری در بورس و بازارهای مالی می‌گذرد که البته در سراسر جهان نیز مرسوم است. اگرچه اخیراً وضعیت بازار بورس و اوراق بهادار ایران چندان مناسب نیست؛ اما هنوز هم افرادی هستند که با روزهای پر نوسانِ معاملات توانسته‌اند – با کمی دقت – سودهای کلانی را به‌دست بیاورند. البته ورود به این بازار، نیاز به دانش تحلیل بازار دارد و نباید بی‌گدار به آب زد. در این نوع سرمایه‌گذاری برای پولدار شدن باید از تجارب دیگران استفاده کنید و با تکیه بر دانش، تجربه و ریسک‌پذیری خود – در زمان مناسب – نسبت به خریدوفروش سهام قدم بردارید. درصورتی‌که به‌اشتباه اقدام به معامله در بورس و بازارهای مالی کنید، تمام سودهایی که از طریقِ این نوع سرمایه‌گذاری به‌دست آورده‌اید، می‌تواند با ضررهای زیادی همراه شود و تماماً یا بخش اعظمی از آن از بین برود. از طرفی دیگر سعی کنید با سود حاصل از فروش سهام در کسب‌وکار دیگری سرمایه‌گذاری کنید تا ثروت خود را گسترش دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با بورس:
پیشنهاد آموزشی مرتبط با بازارهای مالی:

2.     راه اندازی کسب و کار اینترنتی

امروزه یکی از روش‌های کسب درآمد و تولید ثروت، از طریق اینترنت می‌گذرد. بنابراین، یک روش اینترنتی برای ثروتمند شدن در ایران که سرمایه‌ای اولیه زیادی را نمی‌طلبد، راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی است. ساختن یک وب‌سایت جهت عرضه و معرفی کسب‌وکار خود و تبلیغات آنلاین برای آن، – مانند سایر کارها – یک ضرورت به شمار می‌آید. لازم است بدانید که بسیاری از سایت‌های مطرح دنیا با ایده اولیه‌ی بسیار ساده کار خود را شروع کردند و امروزه به یکی از شرکت‌های معتبر و پول‌ساز تبدیل شده‌اند؛ لذا، باید یک ایده جذاب و منحصربه‌فرد را برای کسب‌وکار اینترنتی خود پیدا کنید که از سایر رقبا جلوتر باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با راه اندازی کسب و کار اینترنتی:

3.     راه اندازی یک استارت آپ

راه‌اندازی یک استارت‌آپ یا کسب‌وکار نوپا و خلاقانه کار سختی است اما درصورتی‌که در زمینه تکنولوژی، اطلاعات بالایی داشته باشید، این نوع کسب‌وکارها تقریباً یک روش مطمئن برای ثروتمند شدن خواهند بود. برای شروعِ کار، باید یک ایده داشته باشید تا در این زمینه به فعالیت بپردازید؛ البته باید یک تیم از افراد توانمند و باهوش را نیز در کنار خود جمع کنید. در سال‌های اخیر جوانان زیادی در ایران اقدام به راه‌اندازی استارت‌آپ کرده‌اند و به‌عنوان افراد موفق به ثروت‌های میلیاردی رسیده‌اند؛ اما اگر توان راه انداختن یک استارت‌آپ را ندارید بدون اینکه دردسر زیادی را به جان به خرید، می‌توانید پول و سرمایه خود را در استارت‌آپ موفقِ دیگر افراد وارد کنید؛ با این اقدام، از طریق ایده‌ی و کسب‌وکار موفقِ دیگران، شما هم به ثروت خواهید رسید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با راه اندازی استارت آپ:

4.     راه اندازی یک شرکت خدماتی

یکی دیگر از روش‌های ثروتمند شدن در ایران، راه‌اندازی یک شرکت خدماتی است. این کار باید با نیازسنجی دقیق صورت بگیرد؛ زیرا توجه به نیاز افراد جامعه در راه‌اندازی این قبیل شرکت‌ها، بسیار مهم است. در این راستا، باید در یک تحقیق میدانی متوجه شوید که ساکنان یک منطقه یا محله بیشتر به چه چیزی نیاز دارند؟ این شرکت خدماتی می‌تواند در زمینه نگهداری از قشر سالمند در منزل، نگهداری از کودکان در منزل، نگهداری از حیوانات خانگی، تهیه مایحتاج زندگی، تمیز کردن منزل، شستشوی لباس و یا هر زمینه‌ی دیگری باشد. لذا، می‌توانید با راه‌اندازی یک شرکت و استخدام افراد مسئول و متعهد، با ارائه این خدمات، دستمزد بالایی دریافت کنید و به ثروت برسید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با راه اندازی یک شرکت خدماتی:

5.     سرمایه گذاری در بازار مسکن

یکی از روش‌های سنتیِ سرمایه‌گذاری در کشور ما – که امروزه نیز جواب می‌دهد – خرید ملک یا مسکن است. با توجه به افزایش جمعیت و بالا رفتن تقاضا برای خرید و اجاره املاک (چه به‌صورت مسکونی و چه به‌صورت تجاری) در صورت ورود به این بازار، می‌توانید به یک سود تضمین‌شده برسید. در این میان، اگر فرد ریسک‌پذیری نیستید با خرید یک واحد مسکونی یا تجاری و اجاره دادن آن می‌توانید علاوه بر افزایش سرمایه خود در بلندمدت، در کوتاه‌مدت نیز درآمدی از طریق اجاره ماهیانه‌ی آن به‌دست بیاورید. مهم‌ترین چالش‌های این روش ثروتمند شدن در ایران، نیاز داشتن به سرمایه اولیه زیاد و ریسک نقد شوندگی آن است. با توجه به تورم و رکود موجود در بازار مسکن کشورمان باید بدانید که ریسک این نوع سرمایه‌گذاری بسیار بالا است اما طبعاً هرچه ریسک بیشتر باشد، سود حاصل از آن نیز بیشتر خواهد بود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط سرمایه گذاری:

6.     فروش مهارت های شخصی به دیگران (مشاوره، کوچینگ، منتورینگ)

بسیاری از افراد دارای مهارت‌های فردیِ یونیک و خاصی هستند که می‌توانند به‌راحتی آنها را به دیگران آموزش دهند و پولدار شوند. این مهارت، می‌تواند موفقیت در زمینه تحصیلی، هنری، فنی و غیره باشد. برای این منظور، می‌توانید با تهیه ویدیوها آموزشی و ارائه مشاوره به دیگران از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بازاریابی کنید و به‌صورت حضوری و غیرحضوری افراد علاقه‌مند را آموزش دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با فروش مهارت های شخصی به دیگران:

7.     عرضه و فروش صنایع دستی

خرید صنایع‌دستی و اقلام سنتی که با مهارت خاصی تولید شده‌اند، یکی از علاقه‌مندی‌های افرادی است که برای فرهنگ و هنر کشور خود ارزش قائل هستند؛ بنابراین، اگر تواناییِ خاصی در زمینه ساخت این‌گونه اقلام دارید، به‌سادگی می‌توانید از طریق عرضه و فروش آنها کسب درآمد کرده و ثروتمند شوید. برای فروش صنایع‌دستی حتماً نیاز به تهیه مغازه و فروشگاه ندارید بلکه می‌توانید آثار هنری و دستی خود را از طریق اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید و با فنون دیجیتال مارکتینگ آنها را به فروش برسانید. به خاطر داشته باشید که هر چه صنایع‌دستی شما منحصربه‌فرد و خلاقانه‌تر باشد، دیگران ارزش بیشتری برای آن‌ها قائل خواهند بود و شانس شما برای ثروتمند شدن نیز بیشتر می‌باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با صنایع دستی:

8.     تهیه و عرضه غذا و فرآورده های خانگی

بسیاری از افراد از جمله زنانِ خانه‌دار، مهارت خاصی در تهیه برخی از غذاهای سنتی و مدرن و یا خوراکی‌های خاص دارند که در رقابت با نمونه‌های عرضه‌شده در بازار پیشی گرفته‌اند؛ بنابراین، می‌توانید با کسب مجوزهای لازم، آن مواد غذایی را تهیه کرده و به بازار عرضه کنید. در این بین، بازار فروش غذاهای آماده خانگی بیش از همه رونق داشته و طرفداران بسیاری دارد. شما برای عرضه و فروش غذاها و فراورده‌های خانگیِ خود می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف استفاده کنید. البته انتخاب یک برند مناسب نیز در افزایش فروش محصولات شما مؤثر خواهد بود. بسیاری از افراد بوده‌اند که با راه‌اندازی همین مشاغل خانگی اکنون صاحب شرکت‌های معتبر شدند و زمینه‌ی اشتغال دیگران را نیز فراهم کرده‌اند. پس یک روش خوب برای ثروتمند شدن در ایران فعالیت در زمینه تولید فرآورده‌های خوراکی و عرضه‌ی اغذیه خانگی است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با تهیه و عرضه غذا و فرآورده های خانگی:

9.     سرمایه‌گذاری در حوزه تفریح و سرگرمی

با رشد شهرنشینی، میزان دسترسیِ بسیاری از خانواده‌های ایرانی به تفریح و سرگرمی محدود شده است. بنابراین، یک روش ثروتمند شدن در ایران این است که متناسب با نیاز هر طبقه‌ی جمعیتی، یک نوع تفریح و سرگرمی ایجاد شود تا خانواده‌ها اوقاتِ فراغتِ مناسبی را در کنار فرزندان خود داشته باشند. به این نوع سرمایه‌گذاری، اقتصاد سرگرمی نیز گفته می‌شود که با صنعتی شدن زندگیِ خانواده‌ها، نیاز به آن، هر روز بیشتر احساس می‌شود. از جمله زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد سرگرمی می‌توان به: ساخت و مدیریت سالن‌های سینما و تئاتر، راه‌اندازی کافه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، راه‌اندازی شهربازی و غیره اشاره کرد.

10. راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای

سرمایه‌گذاری در صنعت خرده‌فروشی، یک روش ثروتمند شدن در ایران است که اخیراً بیش از همه موردتوجه افراد قرار گرفته است. به‌تبعِ آن، راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، یکی از ایده‌هایی است که با توجه به فرهنگ مصرف‌گرایی در ایران بسیار موفق عمل کرده است. این نوع کسب‌وکارها در شهرهای بزرگ جایگاه ویژه‌ای دارند و توانسته‌اند جایگزین خوبی برای سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های کوچک محلی باشند.

 ازآنجایی‌که فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کالا را با تخفیف به مصرف‌کننده عرضه می‌کنند – با توجه با کاهش قدرت خرید خانوارهای ایرانی – خرید از این نوع فروشگاه‌ها، با رونق چشمگیری مواجه شده است. برای کسب موفقیت در این مسیر و به ثروت رسیدن، باید شیوه‌های نوین عرضه کالا از جمله: ارائه تخفیفات ویژه، تحویل رایگان درب منزل، خرید گروهی و غیره را در پیش بگیرید تا در رقابت شدیدی که در این حوزه وجود دارد، دوام بیاورید و پس از آن به ثروتِ مطلوب خود دست‌یابید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای:

11. آموزش آنلاین زبان

در سال‌های اخیر کسب‌وکارهای آنلاین به میزان قابل‌توجهی توانسته‌اند به موفقیت برسند و صاحبان این نوع کسب‌وکارها اغلب با رشد چشمگیر درآمدی روبه‌رو بوده‌اند. بنابراین، یک روش ثروتمند شدن در ایران، غیرحضوری و آنلاین شدن کسب‌وکارها است و مورد استقبال بسیاری از افراد نیز قرار گرفته است. ازآنجایی‌که، آموزش آنلاین یکی از حوزه‌های پول‌ساز در ایران است به‌صورت هوشمندانه می‌توانید در زمینه آموزش زبان‌های خارجی اعم از: انگلیسی، اسپانیایی، چینی، ترکی، آلمانی و غیره ورود پیدا کنید. شایان ذکر است که با توجه به افزایشِ تعداد متقاضیانِ مهاجرت به دیگر کشورها، آموزش آنلاین زبان می‌تواند به یک صنعت پول‌ساز در دهه آینده تبدیل شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با آموزش آنلاین:

12. فروش وسایل دست دوم و استوک

خریدوفروش لوازمِ دست‌دوم همواره مورد استقبال افراد بوده است؛ بنابراین، شما با راه‌اندازی یک کانال ارتباطی در شبکه‌های اجتماعی و یا یک اپلیکیشن می‌توانید متقاضیان لوازم استوک را به یکدیگر وصل کنید. در این بین، می‌توانید این وسایلِ دست‌دوم را خریداری کنید و با کشیدن مقداری معقول بر روی قیمت آن، همان وسایل را به افرادی دیگری بفروشید و سود کسب کنید. البته خریدوفروش لوازم عتیقه – و دارای ارزش – برای کلکسیون‌دارها بسیار ارزشمند است و ورود در این مسیر نیز ایده مناسبی خواهد بود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با فروش وسلایل دست دوم و استوک:

13. عرضه و فروش محصولات محلی و سوغاتی شهرها

یک روش ثروتمند شدن در ایران، توجه به نحوه‌ی عرضه و فروش محصولات تولیدی و سنتیِ اقوامِ شهرهای مختلف است. در این روشِ بازاریابی، می‌توانید محصولات و سوغات شهرهای دیگر را به شهر خود بیاورید و به فروش برسانید. برای ورود به این مسیر، باید اطلاعاتی درباره سوغاتی‌های معروف شهرهای مختلف که تقاضای زیادی برای خرید دارند، کسب کنید و با یک سفر ارزان‌قیمت، به آن شهر سفر کرده و محصول موردنظر را تهیه و همراه خود به شهرتان بیاورید.

 شایان ذکر است که نحوه عرضه این نوع محصولات، می‌تواند از طریق فضای مجازی و یا اینکه فروش در مغازه‌های مختلف باشد؛ البته در صورت داشتن سرمایه لازم می‌توانید یک مغازه یا فروشگاه عرضه سوغاتی راه‌اندازی کنید تا با گذشت زمان به قطبِ فروش این محصولات در شهر خود تبدیل شوید و ثروت زیادی را برای خود رقم بزنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با عرضه و فروش محصولات محلی:

14. طراحی سایت

بسیاری از فعالان حوزه آی تی (IT) و کامپیوتر – نسبت به فعالان دیگر حوزه‌ها – مسیر همواری برای پولدار شدن از طریق حرفه‌ی خود را دارند. با توجه به رشد تکنولوژی و ضرورت استفاده از وب‌سایت برای معرفی محصولات، کالاها و خدمات، بسیاری از کسب‌وکارها باید طراحی و راه‌اندازی یک سایت اختصاصی را در اولویت قرار دهند. در این بین، افرادی که دارای مهارت در این زمینه هستند به‌سادگی می‌توانند با ارائه خدمات طراحی سایت و پشتیبانی از آن در مسیر پولدار شدن قدم بردارند. همواره افرادی بوده‌اند که از این طریق، به یک شرکت معتبر و شناخته‌شده تبدیل شدند و در حال ثروت‌اندوزی هستند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با طراحی سایت:

15. بازاریابی و فروش

بازاریابی، پول‌سازترین کسب‌وکارها در ایران است که برای ورود به آن نیاز به هیچ‌گونه سرمایه‌ای ندارید بلکه تنها مهارت داشتن در زمینه فروش و جذب مشتری مهم است. افراد بازاریاب با فروش محصولات تولیدکنندگان می‌توانند پورسانت دریافت کنند. بازاریابی آنلاین (دیجیتال مارکتینگ) به‌دلیل رشد تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی یکی از پرسودترین و پردرآمدترین کارها در ایران است. ازآنجایی‌که همه کسب‌وکارها به دنبال مشتری بیشتر هستند، می‌توانید با مهارت خود در بازاریابی، برای دیگران مشتریان و بازارهای تازه پیدا کنید و از این طریق به سودِ لازم برسید. البته بسیاری از تولیدکنندگان، اطلاعاتی درباره راه‌های فروش بیشتر از طریق بازاریابی را ندارند و شما در صورت داشتن مهارت می‌توانید این شیوه را به آنها پیشنهاد کنید.

 جوانانی که انرژی زیادی دارند با ورودشان به حرفه بازاریابی، آینده روشنی در انتظار آنها خواهد بود. پس یک روش ثروتمند شدن در ایران، استفاده از مهارت فروش و بازاریابی برای کمک به سایر کسب‌وکارها برای فروش بیشتر است و به همان میزان نیز شما بابت بازاریابی پول بیشتری را کسب خواهید کرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با بازاریابی و فروش:

بهترین روش ثروتمند شدن در ایران کدام است؟ راه اندازی کسب و کار یا سرمایه گذاری؟

اینکه برای کسب درآمد و پولدار شدن کدام روش بهتر است، بستگی به روحیه، ویژگی‌های شخصیتی و خصوصیات فردی شما دارد؛ اما به‌طور قطع، قدم برداشتن در هر دو روش می‌تواند در زندگیِ شما تحولات بسیاری را ایجاد کند. در این میان، افرادی بوده‌اند که با ارائه یک محصول یا خدمتِ جدید به لقب ثروتمندترین فرد جامعه رسیده‌اند، همچنین فراموش نکنید که تعداد افراد شکست‌خورده در هر دوی این روش‌ها نیز در جامعه کم نیستند که ایده آنها به موفقیت نرسیده است.

اما در بحث بهترین روش ثروتمند شدن در ایران باید گفت که شما برای ورود به دو مسیرِ سرمایه‌گذاری یا راه‌اندازی کسب‌وکار، باید مسیر منطقی و اصولی را طی کنید و با دریافت آموزش‌های لازم به این مسیرها قدم بگذارید؛ اما بهتر است بدانید که عموماً روشِ سرمایه‌گذاری، نتایج بهتری را نسبت به روشِ راه‌اندازی یک کسب‌وکار به دنبال خواهد داشت اما برای این منظور، باید از راهنمایی افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. خاطر نشان می‌گردد که هیچ‌کدام از این راه‌ها یک شبه شما را پولدار نمی‌کند، بلکه باید در هرکدام از این مسیرها، تلاشِ بسیاری کرد تا در آینده، موفقیت و ثروت زیادی را تجربه کنید.

مهم ترین رازهای ثروتمند شدن در ایران

زندگی افراد پولدار و ثروتمند همواره موردتوجه دیگران بوده است و غالب افراد فکر می‌کنند که آنها برای پولدار شدن، شانس داشته‌اند؛ درحالی‌که این افراد برای تحقق ایده‌ها و آرزوهای خود تلاش نموده و بایدها و نبایدهایی را در زندگی روزمره خود رعایت کرده‌اند تا به موفقیت دست یابند. در ادامه مقاله‌ی روش ثروتمند شدن در ایران می‌خواهیم رازهای پولدار شدن را نیز بیان کنیم تا با دید بازتری با واقعیتِ زندگی افراد پولدار و ثروتمند روبه‌رو شوید:

رازهای ثروتمند شدن در ایران
رازهای ثروتمند شدن در ایران
  • تعیین اهداف دست‌یافتنی: بسیاری از افرادِ پولدار هر روز بر اهداف خود تمرکز می‌کنند تا به‌خوبی موانع را دست یافتن به آنها پشت سر بگذارند. دقت داشته باشید که تعیین اهداف باید معقول و منطقی باشد و با تعیین کردنِ اهداف دست‌نیافتنی فقط فشار و استرس بیشتری را به خود وارد می‌کنید (بدون اینکه شانسی در عمل برای رسیدن به آن‌ها داشته باشید). لذا بهتر است که اگر هدف بلندی دارید، بهتر است آن را به اهداف کوچک‌تری بشکنید تا با تحقق یافتن اهداف کوچک‌تر، هدف بزرگتان نیز حاصل شود.
  • تهیه لیست کارهای روزانه: یکی دیگر از رازهای پولدار شدن در ایران این است که برای نزدیک شدن به اهداف خود، لیستی از کارهای روزانه تهیه کنید و برای رسیدن به هدف خاصی، در هر روز کارهای مشخصی را انجام دهید.
  • توجه به سلامت جسمانی: افراد برای کسب موفقیت و ثروتمند شدن نیاز به جسمی سالم و کارآمد دارند؛ به یاد داشته باشید که «سلامتی» با رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و دوری از تنبلی و سستی تأمین خواهد شد.
  • مطالعه روزانه: برای پولدار شدن سعی کنید با مطالعه روزانه، بر سطح دانش و اطلاعاتتان در زمینه کاری خود بیافزایید. اگر فرصت مطالعه‌ی کتاب‌های کاغذی را ندارید حتماً گوش دادن به کتاب‌های صوتی را در اولویت قرار دهید.
  • توجه به زندگی خانوادگی: یکی از رازهای مهم ثروتمند شدن در ایران و دیگر نقاط جهان که غالب افراد آن را در نظر نمی‌گیرند، این است که برای خانواده‌ی خود ارزش زیادی قائل شوید؛ چراکه پول، با تلاش به‌دست می‌آید اما فرصت زندگی با خانواده محدود است و با پول قابل خریداری نیست.

سایر رازهای ثروتمند شدن در ایران

  • تلویزیون تماشا نکنید: به اعتقاد بسیاری از اساتید موفقیت، تماشای تلویزیون، سبب هدر رفتن زمان و وقت مفید افراد می‌شود و هیچ نوع ارزشِ‌افزوده‌ای از این طریق عایدشان نمی‌گردد؛ بنابراین، برای تبدیل شدن به یک فرد پولدار و ثروتمند سعی کنید عادت تماشای تلویزیون را ترک کنید و آن را با سرگرمی‌های مفیدتر و خلاقانه مانند: مطالعه کتاب و ورزش جایگزین نمایید.
  • افکار منفی را دور بریزید: فکر منفی، یکی از عواملی است که سد راه موفقیت می‌باشد و افراد را با بهانه‌ها و باورهای غلط متقاعد می‌کند تا در مسیر اهداف ترسیم‌شده تلاش نکنند؛ پس یکی از رازهای پولدار شدن در این است که این افکار را در ذهن خود محو کنید و به‌جای آنها دلایلی قوی و مستحکم جایگزین کنید.
  • تسلیم نشوید: مسیر پولدار شدن طولانی است و نیاز به صرف زمان دارد؛ پس، برای رسیدن به این هدف باید وقت و تلاش زیادی داشته باشید و از موانع و شکست‌ها عبور کنید. به خاطر داشته باشید که راز موفقیت در این مسیر، این است که مقاوم و محکم در برابر تمام چالش‌ها به خودباوری برسید و هرگز تسلیم نشوید.
  • ثروت‌اندوزی کنید: ثروتمند شدن سخت است و نگه‌داشتن آن نیز سخت‌تر خواهد بود. سعی کنید در پستی‌وبلندی‌های بازار، همواره مقداری از سودِ حاصل‌شده را در حساب خود داشته باشید تا در زمان رکود دچار شکست نشوید.

لیست مقالات تکمیلی یا مشابه

جمع‌بندی و سخن پایانی در خصوص روش ثروتمند شدن در ایران

در این مطلب سعی کردیم تا بهترین روش ثروتمند شدن در ایران را به شما آموزش دهیم و پاسخ منطقی به این سؤال که چگونه پولدار شویم؟ را ارائه نماییم. راز مهمی که اغلب افراد آن را فراموش می‌کنند این است که ثروتمند شدن، فرآیندی است که از خودِ فرد و از درون او شروع می‌شود نه از شرایط پیرامون و بیرونش! هیچ‌گاه فراموش نکنید که پیش‌نیازها و رازهای ثروتمند شدن بسیار مهم‌تر و ارزشمندتر از خودِ ثروتمند شدن هستند؛ پس،‌ اکیداً توصیه می‌کنیم که آن‌ها را هرگز بی‌ارزش یا دستِ‌کم در نظر نگیرید.

به‌طور کلی به‌منظور کسب ثروت و موفقیت برای همه افراد، یک راه ثابت و همیشگی وجود ندارد. هر فردی می‌تواند از مسیر مختص به خود – و با توجه به توانایی‌ها و قابلیت‌هایش – این مسیر را طی کند؛ اما ویژگی‌های مشترکی همچون داشتن برنامه، هدف، برنامه‌ریزی، تلاش و پیگیری وجود دارد که می‌تواند منجر به موفقیت و تولید پول و ثروت شود. همچنین در این مسیر سعی کنید از تجربیات و راهنمایی افراد موفق کمک بگیرید.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «روش‌های پولدار شدن در ایران» دارید، یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که به یک فرد پولدار و ثروتمند شوند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 183 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

9 نظر در “۱۵ روش ثروتمند شدن در ایران – چگونه پولدار شویم؟ + ۲۰ رازی که فراموش کرده اید!

  • بهرام دوستی شاهملکی — says: ۱۴۰۲-۰۸-۱۹ در ۱۷:۴۸

    برای رسیدن به اهداف باید از تمرکز ذهن شروع کنیم.
    ابتدا ذهنمان را ثروتمند کنیم و سپس مسیرهای ثروت خود یکی پس از دیگری در مسیرمان قرار داده خواهد شد.
    شک نکنید.
    بهرام دوستی شاهملکی
    نویسنده کتاب راز میلیاردر شدن در بازارهای مالی

  • باباتبار — says: ۱۴۰۱-۱۱-۲۹ در ۰۴:۵۴

    درودبرشما
    عالی ومتفاوت بود
    آیا منبعی برای شناسایی سرمایه گذارمورداعتماد میشناسید؟
    ادم نمیدونه به کی اعتمادکنه که سرمایه شو بسپره دستش.
    وقتی خودش ازبقیه روشها نمیتونه استفاده کنه

  • 😐اینا رو همه می دونن من فک میکردم ی روشایی مثل dropshiping یا trading … اینا بگید مثل این روشا چیزی سراغ دارید ؟ و چطوری انجام دادنش

  • نگین فرجام — says: ۱۴۰۱-۱۰-۲۵ در ۱۲:۰۳

    سلام وقت بخیر ممنونم بابت جمع‌آوری این مطالب مفید و ارزشمند. واقعا تو هر جایی که باشی میتونی درامد کسب کنی فقط باید یکم زرنگ و به روز بود.به قول فوربز و دانشگاه کسب‌وکار بهترین سرمایه‌گذاری روی خودمونه. موفق باشید

  • شهرام ش. — says: ۱۴۰۱-۰۷-۲۵ در ۲۳:۱۴

    سلام به خاطر ارائه مطالب منطقی و کاربردی شما سپاسگزارم به جرأت بگم اولین مقاله در خصوص تولید پول و ثروت بود که صادقانه نوشته شده و با کمک به افزایش آگاهی عمومی از به دام افتادن مردم بخصوص جوانان عزیز در تله رؤیاپردازان سودای ثروت پیشگیری می کند.

    1. علی آبیار — says: ۱۴۰۱-۰۷-۳۰ در ۱۰:۴۳

      سلام بر شما.
      مقصود از کلام، تدبیر حمل مشعله‌ای بود در ظلام.
      تشکر بابت دیدگاهتون.
      پیروز باشید.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها