تولید محتوا 94 بازدید

بسیاری از کسب­ و کارها همواره به دنبال افزایش نرخ تعامل مخاطبان با محصولات و خدمات خود هستند. علاوه بر حس نیاز برای این موضوع، بسیاری از مشتریان از ویژگی­ها و خصوصیات محصولات ارائه شده اطلاع کافی ندارند و همچنین نمی‌­دانند آیا این محصول برای آن‌ها کاربردی هست یا خیر؟ یکی از ابزارهای بسیار سودمند جهت رفع این نیازها، برگزاری وبینار (Webinar) است. وبینارها به درک صحیح مشتری از محصولات شما کمک می‌کنند، همچنین مشتریان با حضور در وبینار ارائه شده از سوی صاحبان برند یا مدیران روابط عمومی، علاقه بیشتری جهت تعامل با برند پیدا خواهند کرد. ما در این مقاله از آکادمی کاپریلا سعی کردیم با معرفی راه­های کاربردی، به شما کمک کنیم تا از این ابزار قدرتمند برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید و روشهای افزایش مخاطبان وبینارها را یاد بگیرید. امروزه وب‌سایت­ها و نرم افزارهای زیادی در این خصوص ساخته شده‌­اند و انتخاب بستر مناسب شما جهت ارائه وبینار، کاملاً به خود شما بستگی دارد. برخلاف آنچه بسیاری از افراد بر این باور هستند که وبینارها فقط در زمینه آموزش کاربرد دارند، می‌توان از این ابزار نوظهور در زمینه‌های دیگر نیز به خوبی استفاده کرد. قبل از شروع بحث، قصد داریم تعریف درستی از وبینار و چیستی آن ارائه دهیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

وبینار (Webinar) چیست؟

بسیاری از شما ممکن است در دنیای غیر آنلاین، بارها در کنفرانس­ها و سمینارهای مختلف شرکت کرده باشید. برای شرکت در یک کنفرانس، شما باید پس از ثبت‌نام در مکان برگزاری کنفرانس حضور پیدا کنید. اما این مسئله زمانی سخت می‌شود که سمینار مورد نظر شما در شهر دیگری برگزار شود. در دنیای اینترنت، وبینارها نقش کنفرانس­ها و سمینارها را بازی می­‌کنند. کلمه “Webinar” از عبارت “Web conferences” و ” Web-based seminar” گرفته شده­ است. در واقع شما و سایر افراد حاضر، با استفاده از وبینار می‌توانید در یک زمان خاص، آنلاین شده و با استفاده از یک لینک، به اتاق اینترنتی مختص به برگزاری کنفرانس مدنظر خود بروید.

شیوه ارائه در وبینارها معمولاً به صورت پاورپوینت، گفتگو و پرسش و پاسخ است. در وبینارها شما به طور زنده و مستقیم می‌­توانید با مخاطبان خود ارتباط داشته باشید و مدرس یا برگزارکننده، به کمک صدا و تصویر می‌تواند به انتقال موضوعات و اطلاعات مدنظر خود بپردازد. وبینارها در سالیان اخیر به فروش شرکت­ها کمک بسیاری کرده‌­اند. یکی از دلایل عمده استفاده از وبینار، عدم وابستگی آن به مکان است، چرا که لازم نیست برای شرکت در کنفرانس مورد علاقه خود به شهر دیگری سفر کنید یا در منطقه‌ای خاص حضور پیدا کنید.

وبینار چیست
ویژگیها و امکانات وبینار

چگونه وبینار مارکتینگ موفق برگزار کنیم؟

پس از اینکه شما به این نتیجه رسیدید که این ابزار برای کسب و کار شما مفید خواهد بود، باید راه­های زیر را طی کنید تا بتوانید یک وبینار موفق برگزار کنید. در این بخش ما قصد داریم تمام نکات موثر برای ایجاد یک وبینار موفق را بررسی کنیم. البته توجه کنید که ممکن است برخی از موارد زیر، متناسب با کسب و کار شما نقش کم­رنگ‌­تری داشته باشد.

انتخاب موضوع جذاب و پرطرفدار

اولین قدم برای ارائه یک وبینار موفق، انتخاب موضوع جذاب است؛ موضوعی که بیشترین طیف نیازهای مخاطبان شما را در بر بگیرد. به طور مثال اگر مخاطبان شما عمدتاً افراد علاقه‌مند به ورزش هستند، انتخاب موضوعی ورزشی جذابیت بیشتری نسبت به یک موضوع فنی خواهد داشت. اینکه چه موضوعی انتخاب کنید، کاملاً به شناخت شما از پرسونای مخاطبان و مشتریان شما برمی‌­گردد. هر چه ویژگی و خصوصیات بیشتری از مخاطبان خود بدانید، در انتخاب موضوع موفق‌­تر عمل خواهید کرد. البته به این نکته توجه کنید که موضوع انتخابی باید شفاف و غیر مبهم باشد. کاربردی بودن موضوع هم از دیگر ویژگی‌های یک موضوع ایده‌آل است.

انتخاب روز و زمان مناسب

پس از انتخاب موضوع مد نظر خود، شما بایستی با شناختی که از مخاطبان خود دارید، زمان مناسب برای برگزاری وبینار را انتخاب کنید. این موضوع از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است. چرا که ممکن است موضوع شما بسیار جذاب باشد ولی به دلیل انتخاب زمان نامناسب، بسیاری از علاقه‌مندان نتوانند در آن حضور داشته باشند. فرض کنید شما وبیناری برای افراد کارمند تدارک دیده‌اید، کارمندان عموماً از ساعت 8 الی 14 در ادارات خود مشغول به کار هستند و نمی‌توانند در وبینار شرکت نمایند؛ بنابراین انتخاب زمان خارج از این بازه منطقی به نظر می‌رسد.

طبق تحقیقات صورت گرفته، بهترین روز برای برگزاری وبینار اواسط هفته (دوشنبه و سه شنبه) است، زیرا در روزهای ابتدای هفته افراد در حال انجام مهمترین کارهایشان هستند و در روزهای آخر هفته نیز، معمولاً در حال برنامه­‌ریزی برای استراحت هستند. به طور کلی انتخاب زمان و روز مناسب کاملاً به شرایط مخاطبان مد نظر شما بستگی خواهد داشت و با انتخاب درست می‌­توانید بیشترین بازدهی را داشته باشید.

ایجاد محتوای تبلیغاتی جذاب

پس از انتخاب موضوع و زمان وبینار، شما باید محتوایی برای معرفی وبینار خود بسازید. این محتوا می‌تواند یک پوستر و بنر تبلیغاتی، یک ویدیو یا موشن‌گرافیک، یک متن یا تلفیقی از این دسته‌ها باشد. این محتوا باید جذاب باشد تا افراد به آن توجه کرده و از برگزاری وبینار شما آگاه شوند. برای ایجاد محتوا، در انتخاب رنگ و فونت دقت کنید. بهتر است در تولید ویدیو یا موشن‌گرافیک، از سناریو حساب شده‌ای استفاده کنید. در این محتوای تولید شده باید اطلاعات کامل وبینار را قرار داده و همچنین با استفاده از لینک و آدرس­های درست، مخاطبان را به صفحه ثبت ­نام هدایت نمایید.

ساخت صفحه فرود مناسب

محتوای تبلیغاتی به دلیل ماهیت محدود خود، نمی‌توانند تمام توضیحات مربوط به وبینار را در خود جای دهند، بنابراین شما می‌بایست با ایجاد یک صفحه فرود، اطلاعات کامل مربوط به وبینار را در آن قرار دهید. این صفحه فرود می‌تواند بخشی از وب‌سایت شما باشد. البته امروزه وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات وبیناری این صفحه را در اختیار شما قرار خواهند داد. به طور مثال، وب‌سایت ایرانی “evand”  از جمله این پلتفرم­ها هستند. تصویر زیر یکی از صفحات فرود در سایت ایوند می‌­باشد.

افزایش فروش با وبینار
ساخت صفحه فرود اختصاصی وبینار

تبلیغ وبینار

حال زمان آن رسیده تا با انتشار محتوای تبلیغاتی خود در شبکه‌­های اجتماعی و وب‌سایت­های مرتبط، به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنید. معمولاً این موضوع یک هفته تا یک ماه قبل از شروع وبینار انجام خواهد شد. با توجه به شناختی که از مخاطبان دارید، موقعیت­هایی که ممکن است در معرض دید آن‌ها باشد را شناسایی کرده و با تبلیغ مستمر، افراد را برای شرکت در وبینار تشویق کنید. در این مرحله قدرت شبکه‌­های اجتماعی را نباید نادیده گرفت. البته وب‌سایت­هایی همچون ایوند نیز بستری برای تبلیغات وبینار شما خواهند بود.

استفاده از ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ نیز می‌تواند مؤثر باشد. شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام و لینکدین از جمله مشهورترین شبکه‌های مورد استفاده ایرانی‌­ها هستند. البته از رشد و اثر شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز نباید غافل شد. استفاده درست از بازاریابی ایمیلی و دیجیتال مارکتینگ در این زمینه کمک شایانی به شما خواهد کرد.

استفاده از تکنیک شمارش معکوس

معمولاً صدای تیک تاک ساعت و شمارش معکوس به افراد حس پایان یافتن زمان و اقدام فوری را می‌دهد. شما می‌­توانید از این تکنیک برای تشویق افراد جهت ثبت نام در وبینار استفاده کنید. با نزدیک شدن به زمان وبینار و با ارائه شمارش معکوس در وب‌سایت یا شبکه­‌های اجتماعی، به افراد این حس را بدهید که در حال از دست دادن فرصت خاصی هستند.

استفاده از یادآور تقویم

با جاسازی کدهای مخصوص ثبت تقویم در محتوای تبلیغاتی، وبینار شما به طور خودکار در تقویم مخاطبان ثبت می‌­شود و با نزدیک شدن به زمان برگزاری وبینار، پیام یادآوری برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

بررسی روند تبلیغات

در هر کمپین تبلیغاتی، بررسی نتایج بسیار مهم است؛ چرا که شما با نتایج به دست آمده ­می‌­توانید کمپین‌­های بعدی را به درستی مدیریت کنید. در این بخش شما بایستی محتوای تبلیغاتی خود را در صورت لزوم تغییر دهید، با استفاده از روش تست A/B بهترین محتوا را انتخاب کنید و همچنین مطمئن شوید که کال تو اکشنهای شما به درستی کار می­‌کنند. در این قسمت شما بایستی به کمک افراد متخصص بازاریابی، به بهبود روش­های تبلیغاتی خود بپردازید.

فضای ارائه وبینار

پس از ثبت نام شرکت‌کنندگان، شما می‌بایست در زمان میزبانی از فضایی استفاده نمایید که به خوبی برای مخاطبان قابل دسترسی و استفاده باشد. توجه داشته باشید که انتخاب سرویسی که متناسب با سرعت اینترنت مخاطبان باشد بسیار مهم است. فرض کنید شما وبیناری برای افرادی برگزار می‌کنید که در مناطقی با سرعت اینترنت پایین زندگی می‌کنند. شما بایستی از ابزاری استفاده کنید که مخاطبان به راحتی به آن متصل شده و در وبینار شما شرکت کنند.

چگونه به کمک وبینار مارکتینگ، فروش خود را افزایش دهیم؟

همانطور که در ابتدای بحث گفتیم، وبینارها یکی از روش­های مهم برای افزایش فروش محصولات به مشتریان هستند. البته به این نکته دقت نمایید که قرار نیست شما در وبینار به طور مستقیم به افراد محصولات خود را بفروشید، بلکه می­‌بایست با ارائه مطالب مفید، مخاطبان را برای استفاده از محصولات خود ترغیب کنید. جهت تحقق این امر، شما باید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

موضوع وبینار

این نکته خیلی مهم است که شما موضوع درستی برای وبینار خود انتخاب کنید. در ابتدا باید با شناسایی مخاطب خود ببینید که آن‌ها به چه موضوعاتی علاقه‌مند هستند؛ سپس از فردی برای ارائه استفاده کنید که تجربه و دانش خوبی در آن خصوص داشته باشد و بتواند به خوبی از عهده برگزاری وبینار بر آید. فرض کنید شما یک کسب و کار اینترنتی در زمینه طراحی وب‌سایت هستید، انتخاب موضوعاتی همچون «مدیریت وب‌سایت شخصی» یا «افزایش بازدید از وب‌سایت»، می‌­تواند سرفصل­های جذابی برای مخاطبان باشد به شرط آن که از فردی برای ارائه استفاده کنید که تجربه خوبی در این خصوص داشته باشد. موضوعات آموزشی معمولاً طرفداران بیشتری بین مخاطبان دارند. بنابراین سعی کنید در هر کسب و کاری که فعال هستید، با انتخاب موضوعات آموزشی مخاطبان را به وبینار خود دعوت نمایید.

در مثال وبینارهای شرکت طراحی سایت، می‌توانید در خلال وبینار ضمن نمایش دانش و تخصص خود، شرکت‌کنندگان را با خدمات خود آشنا کنید:

محتوای مناسب

بسیاری از افراد در وبینارها به صورت مستقیم به فروش محصولات خود می‌پردازند که کار بسیار اشتباهی است و بیشتر مشتریان شما را فراری می‌دهد. مخاطبان علاقه‌مند هستند تا در وبینار بیشتر یاد بگیرند. اگر حس کنند شما قصد دارید با استفاده از وبینار و یک موضوع جذاب از آن‌ها سؤاستفاده کنید، به راحتی ارتباط خود را با شما قطع خواهند کرد. وبینارها بیشتر محل ارائه حقایق، بینش­ها و مطالب ارزشمند است. بنابراین با استفاده از اطلاعاتی که واقعاً مخاطبان به دنبال آن هستند، وبینار را برگزار نمایید. مهم است که بتوانید بین محتوای آموزشی وبینار با معرفی و تبلیغ خدمات خود ارتباط برقرار کنید تا علاوه بر آموزش، معرفی خدمات و محصولات شما جنبه‌ای تبلیغاتی و آزاردهنده نداشته باشد.

ارائه مطلوب خدمات و محصولات

مخاطبان شما باید بدانند که مطالبی که برای آن‌ها ارائه می‌دهید، مربوط به کسب و کار شما است. این موضوع با فروش مستقیم فرق می­‌کند. فرض کنید شما نویسنده کتابی در زمینه روانشناسی هستید و وبیناری در خصوص «حل تعارض با همسر» برگزار کرده‌اید. خوب است که در خلال صحبت‌هایتان به این نکته اشاره کنید که در خصوص موضوع وبینار کتابی هم نوشته‌اید و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر آن را تهیه نمایند.

ارتباط موثر در وبینار

هنگام برگزاری وبینار، سعی کنید همواره ارتباط خود را با مخاطبان حفظ کنید. در کنفرانس­های حضوری ارتباط چشمی یکی از بهترین روش­ها برای این کار است ولی در وبینار این فرصت را در اختیار ندارید. در عوض می‌توانید سوالات مختلف حین ارائه بپرسید، در ابتدا یا انتهای وبینار افراد تیم خود را معرفی نمایند و یا آدرس شبکه‌های اجتماعی خود و کسب و کارتان را در اختیار مخاطبان قرار دهید. برای ارتباطی موثرتر با مخاطبان وبینار، می‌توانید از نظرسنجی استفاده کنید. یک نظرسنجی موثر، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • برای جلوگیری از سردرگمی مخاطب، سوالات محدودی مطرح کنید.
  • از سوالات ساده به زبان روان استفاده کنید که پاسخ‌های دقیق و واحدی داشته باشد.
  • سوالاتی را مطرح کنید که پیدا کردن پاسخ آن هم برای شما و هم برای مخاطب مفید است.
  • سوالات زیادی را در مدت زمان کوتاه مطرح نکنید. زمان ایده‌آل برای پاسخ به هر سوال، معمولاً حدود 7 دقیقه است.
  • قبل از طرح سوالات نظرسنجی، درباره آن توضیح دهید و به مخاطب بگویید در کدام قسمت از وبینار باید به دنبال جواب آن باشند.
  • پاسخ سوالات را در اختیار افراد قرار دهید تا اگر موفق به یافتن آن نشده‌اند، سوالات بی‌جواب نماند.

سوالات مناسب نظرسنجی در وبینار، تعامل کاربران را افزایش داده و داده‌های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود روند ارائه محصولات و خدمات خود، تولید و انتشار محتوای جدید و حتی کسب تجربه بیشتر برای نحوه صحبت با مخاطبان مورد نظر خود، استفاده کنید. بعد از اتمام وبینار، با استفاده از شماره تلفن یا آدرس ایمیل شرکت‌کنندگان، از آن‌ها جهت حضور در وبینار تشکر کنید. زیرا ارتباط موثر شما با مخاطبان باعث می­‌شود آن‌ها محصول یا خدمات شما را به دوستان، خانواده و اطرافیان خود معرفی کرده و این موضوع به رشد شرکت‌کنندگان وبینار شما کمک خواهد کرد.

آموزش وبینار مارکتینگ
نمونه وبینار رایگان برای جذب مخاطب هدف کسب و کار

ارتباط دوباره با شرکت‌کنندگان

برای اینکه مخاطبان پس از اتمام وبینار شما را فراموش نکنند، می­‌بایست به آن‌ها دلیلی برای بازگشت بدهید. مثلاً می‌­توانید کد تخفیف محصولات خود را به آن‌ها بدهید. یک خبر خوب یا ارائه فرصتی خاص، به آن‌ها حس خوبی می‌دهد. این خبر می‌تواند در خصوص وبینار بعدی شما یا در مورد محصول جدید شما باشد. در کل سعی کنید افراد از اینکه در وبینار شما شرکت کرده‌­اند، حس خوبی داشته باشند. به مخاطبان خود نشان دهید که از مشارکت آن‌ها در وبینار خود قدردانی می‌کنید.

به مخاطبان حاضر در وبینار، احساس خاص بودن بدهید و به خاطر زمانی که با شما گذرانده‌اند به آن‌ها پاداش دهید. این پاداش می‌تواند کدهای تخفیف، پیشنهاد فروش محدود محصول یا خدمات جدید و … باشد. به خاطر داشته باشید که این پاداش، باید حتماً با کسب و کار شما همخوانی داشته باشد تا مخاطب را به تعامل دوباره با شما ترغیب کند. به عنوان مثال، اهداء یک گوشی موبایل یا کارت تخفیف از فروشگاه‌های دیگر که به برند شما هیچ ربطی ندارد، به هیچ عنوان مخاطب را به تعامل دوباره با شما دعوت نمی‌کند.

اشتباهاتی که نباید در وبینار مرتکب شوید.

پس از زحمت بسیار و صرف هزینه و زمان برای برگزاری یک وبینار موفق، برخی اشتباهات ممکن است منجر به هدر رفتن زحمات شما شود. ما در این بخش به سه نکته طلایی اشاره خواهیم کرد که شما بایستی از آنها اجتناب کنید.

دیر شروع کردن تبلیغات و بازاریابی وبینار

همان‌طور که اشاره شد، بهترین زمان تبلیغ، بین دو الی چهار هفته قبل از روز واقعی وبینار می‌­باشد. اگر شما دیرتر از وقت ذکر شده شروع به تبلیغات کنید ممکن است مخاطبان شما به درستی از وبینار اطلاع پیدا نکنند. البته این بسیار طبیعی است که روزهای ابتدایی تبلیغات، تعداد افراد ثبت نامی بسیار کم باشند. طبق تحقیقات انجام شده، 67 درصد از ثبت نام‌کنندگان یک هفته مانده به شروع وبینار ثبت نام خود را قطعی خواهند کرد و 33 درصد نیز روز خود وبینار به شمار ثبت نام‌کنندگان اضافه خواهند شد.

عدم احترام به وقت حضار

39 الی 45 دقیقه، بهترین مدت زمان برای برگزاری یک وبینار است. با این حال اگر برای وبینار خود مدت زمان معینی را تعریف کرده‌اید، سعی کنید مطالب را به گونه‌ای ارائه دهید که طبق زمان تعیین شده به پایان برسد. گاهی مشاهده می‌­شود که مدرسان به بحث و پرسش و پاسخ با مخاطبان خود پرداخته و ممکن است از زمان اصلی وبینار منحرف شوند. بهترین روش این است که شما زمان پرسش و پاسخ را در انتهای وبینار تعیین کنید تا افرادی که علاقه به حضور ندارند، پس از پایان وبینار با رضایت­مندی خارج شوند.

سخنران کم‌مهارت و بیان خسته‌کننده

افراد به دلیل موضوع جدید و دانشی که امیدوارند از طریق وبینار به دست بیاورند، در آن‌ها ثبت نام می‌کنند. به همین دلیل مهم است که سخنرانان یا مدرس وبینار بتواند در رابطه با موضوعی که به وبینار اختصاص داده‌اید، به خوبی صحبت کند. انتخاب درست سخنران کمک به‌سزایی به رضایت مخاطبان خواهد کرد. سعی کنید با بررسی وبینارهای مختلف و کشف نقاط ضعف و قدرت آن‌ها، مهارت ارائه جذاب را در خود یا سخنرانان خود تقویت نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره آموزشی زیر در 6 ساعت و با سرفصل اصلی زیر، تمام دانش مورد نیاز شما را از اصول فن بیان به شما آموزش می‌دهد. برای مشاهده توضیحات و سرفصل کامل، می‌توانید به سایت فرادرس مراجعه کنید.

  • درس یکم: مقدمه ای بر فن بیان
  • درس دوم: انواع ارتباط
  • درس سوم: آفات بیان
  • درس چهارم: موانع سخنوری و سخنرانی مقابل دیگران
  • درس پنجم: تکنیک های تقویت بیان
  • درس ششم: اصول تنفس و صداسازی
  • درس هفتم: راهکارهای ذهنی غلبه بر استرس و اضطراب
  • درس هشتم: راهکارهای فیزیکی غلبه بر استرس و اضطراب
  • درس نهم: تمرین های نهایی بهبود بخشیدن بیان (۱۵ تمرین موثر)

برای دانلود دوره آموزش مقدماتی فن بیان و اصول سخنوری: اینجا را کلیک کنید (+).

دوره های آموزشی مرتبط با وبینار

تبلیغ وبینار و افزایش شرکت‌کنندگان

از روش‌های مختلفی برای تبلیغ وبینار استفاده می‌شود که در ادامه شما را با برخی از آن‌ها آشنا خواهیم ساخت.

در طول وبینار، قرعه‌کشی و جایزه داشته باشید.

گاهی اوقات جوایز می‌توانند انگیزه اضافی باشند تا مخاطبان بیشتری برای شرکت در آن ثبت‌نام کنند. بهتر است جوایزی را انتخاب کنید که با علاقه مخاطبان شما مطابقت داشته باشد. تا پیش از این، برندها سعی می‌کردند از جوایز بسیار نفیس برای جلب توجه مخاطبان استفاده کنند اما حالا، بهترین انتخاب برای جایزه، چیزی است که ارزش معنوی بالاتری داشته و با کسب و کار شما مرتبط باشد.

به افراد حاضر در وبینار اجازه دهید به دیگر شرکت‌کنندگان دسترسی داشته باشند.

به طور سنتی، وبینارها برخلاف شبکه‌های اجتماعی که در آن واحد چندین نفر را به هم متصل می‌کنند، رسانه‌ای برای ارتباط یک نفر با چندین نفر هستند. این روند که در رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شود، باعث شده تا مخاطبان علاقه بیشتری به آن پیدا کنند. بهتر است شما نیز در طول وبینار اجازه دسترسی مخاطبان به یکدیگر را بدهید. ارتباط افراد با یکدیگر، به تعامل بیشتر آن‌ها با شما هم کمک می‌کند. مثلاً می‌توانید یک گروه تلگرامی برای پشتیبانی آموزشی وبینار ایجاد کنید.

یک پیشنهاد منحصر به فرد به شرکت‌کنندگان بدهید.

تجربه نشان می‌دهد که کمبود در هر چیزی، باعث افزایش تقاضا می‌شود. به ثبت‌نام کنندگان وبینار خود اطلاع دهید که با شرکت در وبینار، قبل از دیگران به اطلاعات و اخبار مهم درباره برگزاری وبینارهای دیگر دسترسی پیدا می‌کنند و یا پیشنهاداتی منحصربه‌فرد ارائه داده و به آن‌ها بگویید که بعد از وبینار، می‌توانند یک کتاب الکترونیکی یا گزارش ویژه آنلاین را دریافت کنند که تنها برای آن‌ها در دسترس است.

زمان برگزاری وبینار را به ثبت‌نام کنندگان یادآوری کنید.

در زمان ثبت‌نام افراد در وبینار خود، یک راه ارتباطی با آن‌ها را درخواست کنید. این مسیر ارتباطی می‌تواند شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس شبکه‌های اجتماعی یا هر روش دیگری باشد. برای این یادآوری، می‌توانید از پیامک، تماس مستقیم، ارسال ایمیل و … استفاده کنید.

ارتباط با مخاطبان بعد از برگزاری وبینار

بعد از این که تمام جلسات وبینار شما برگزار شد و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده‌اید، زمان آن رسیده تا این ارتباط را حفظ کرده و گسترش دهید. برای این کار، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. این راه‌های ارتباطی بعد از وبینار، دقیقاً به اندازه کمپین‌های تبلیغاتی قبل از آن مهم هستند. برخی از روش‌های اصلی برقراری ارتباط با مخاطبان بعد از وبینار، عبارت است از؛

  1. ایجاد مطالب وبلاگ با محتوای مرتبط با وبینار
  2. ایجاد اینفوگرافیک که آمار دقیق را به صورت بصری و جذاب ارائه می‌دهد. شما قرار نیست مخاطبان خود را با حجم زیادی از اطلاعات تحت فشار قرار دهید، اما باید آن‌ها را از موضوعات مورد بحث و همچنین نحوه یافتن راه حل برای مشکلات اصلی خود آگاه کنید.
  3. ارائه کتاب الکترونیکی که کاملاً به همان موضوع وبلاگ و اینفوگرافیک، پرداخته است. این کتاب الکترونیکی باید علاوه بر چگونگی حل مسئله‌ای که در حال رسیدگی به آن هستید، بر نحوه کمک برند شما به مشتریان برای غلبه بر یک چالش خاص، نیز متمرکز شده باشد.
  4. ارائه داستان موفقیتی که نشان می‌دهد چگونه مشتریان از پیشنهادات شما برای حل مشکلات خود و ایجاد ROI بهتر، بیشترین بهره را می‌برند.
  5. ارسال ایمیل نهایی که شامل خلاصه‌ای مرتب از همه مواردی است که برند شما ارائه می‌دهد. در این ایمیل می‌توانید به محتواهای مفید دیگر که در وبلاگ ارائه کرده‌اید، لینک دهید.

با روش‌های ارائه شده در این مقاله، ارتباط موثر شما با مخاطبان و شرکت‌کنندگان در وبینار را حفظ خواهد شد که به برند شما کمک می‌کند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها