تولید محتوا 2038 بازدید

اینفوگرافیک مارکتینگ (Infographic marketing) به استفاده از محتوای اینفوگرافیک‌ اشاره دارد که توسط آن بتوان به اعتبار برند و اهداف تجاری دست پیدا کرد. بازاریابی اینفوگرافیک‌ مزیت‌های زیادی داشته و بر روی سئو سایت و هر چه بیشتر دیده شدن صفحات آن هم تاثیر مثبتی می‌گذارد. در این مقاله از آکادمی کاپریلا به بازاریابی اینفوگرافیکی، مزایای آن و تمام نکات مرتبط به طور کامل اشاره شده است. اگر هنوز نمی‌دانید که آیا استفاده از بازاریابی اینفوگرافیک برای کسب و کار شما ضروری است یا خیر؛ و یا اگر دوست دارید بدانید که اینفوگرافیک مارکتینگ چه مزیت‌هایی دارد و روش‌های انجام آن به چه شکل است، با ما همراه باشید.

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک را در فارسی به صورت «اطلاع‌نگاشت» یا «گرافیک اطلاع‌رسان» ترجمه کردند اما در فضای بازاریابی و آنلاین، از همان معادل اینفوگرافیک استفاده می‌شود و به گرافیک‌های حاوی دانش و اطلاعات گفته می‌شود که داده‌های کاربردی را در قالب جذاب گرافیکی به کاربران ارائه می‌کند تا بتواند پیام مورد نظر را در یک نگاه و بدون نیاز به مطالعه طولانی متون به کاربر منتقل کند. اینفوگرافیک‌ها در عین جذاب بودن، بسبار چالشی هستند و باید بتوان عمق مطلب را با کمترین اطلاعات متنی و بهترین جلوه‌های گرافیکی نشان داد. در واقع اینفوگرافیک‌ها باید مانند یک متن، به صورت واضح پیام را منتقل کند اما در عین حال بسیار جذاب‌تر از متن باشد.

برای اینکه بتوان اینفوگرافیک‌های با کیفیتی ایجاد کرد، لازم است که تحقیق مناسبی برای داده‌ها و موضوع آن صورت پذیرد و به موازات آن، طرح‌های مناسب، جذاب و منطقی برای آن در نظر گرفته شود. زمانی که قرار است که از اینفوگرافیک برای بازاریابی و تبلیغات استفاده شود، باید در مورد برند، محصول و یا خدمات مورد نظر آگاهی کافی وجود داشته باشد.

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتر و تخصصی‌تری از اینفوگرافیک به دست آورید، می‌توانید به وبسایت‌های فارسی infographics و infogram مراجعه کرده و نمونه‌های واقعی اینفوگرافیک را نیز مشاهده کنید.

اینفوگرافیک چیست

اینفوگرافیک مارکتینگ چیست؟

اینفوگرافیک مارکتینگ در طی سالهای اخیر به یکی از ابزارهای محبوب و موثر بازاریابی محتوایی در ایران و جهان تبدیل شده است. در حالی که محتوای معمولی سعی دارد با تولید و انتشار مطالب مفید، توجه مخاطبان را جلب کند، اینفوگرافیک‌ها تصاویر و طرح‌‌های خلاقانه را با متن‌های کوتاه و مختصر ترکیب کرده و بدین شکل سعی دارند به مخاطبان، آموزشی ارائه داده و پیام‌های مورد نظر را به آنها انتقال دهند. زمانی که شرکت‌های مختلف متوجه شدند که اینفوگرافیک‌ مارکتینگ تا چه اندازه می‌تواند دیده شدن برند (Brand Visibility) آنها را افزایش داده و یکی از راه‌های جذاب و تاثیرگذار تبلیغات باشد، کیفیت اینفوگرافیک‌ها افزایش پیدا کرد؛ اینفوگرافیک‌های خلاقانه و باکیفیت به وفور یافت می‌شد و این، یک اتفاق خوب در دنیای بازاریابی محتوایی به شمار می‌رفت.

پیشرفت تکنولوژی و دسترسی گسترده بیشتر افراد به اینترنت، محتوا‌های بصری را به منظور جلب توجه بهتر کاربران، به یکی از ضرورت‌ها تبدیل کرده است. باید یادآور شویم که اینفوگرافیک‌های با کیفیت و خلاقانه، تقریبا سه برابر بیشتر از قالب‌های دیگر محتوا مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد و توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد همچنان نیز اینفوگرافیک‌ها یکی از ابزارهای موثر بازاریابی محتوا هستند که نباید از آنها غافل شد.

وقتی از اینفوگرافیک مارکتینگ صحبت می‌کنیم، منظور بازاریابی کردن یک محصول یا برند با استفاده از ابزار اینفوگرافیک است؛ اینفوگرافیک‌ها حتماً برای تبلیغ مستقیم برند استفاده نمی‌شود و برای اهدافی نظیر آگاه‌سازی از برند، برندسازی، جذب مخاطب، افزایش ترافیک، آموزش کار با محصول و … استفاده می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت که این روش بازاریابی، مشابه بازاریابی محتوایی می‌باشد که در آن، فقط از محتوای اینفوگرافی استفاده می‌شود.

کاربرد اینفوگرافیک
نمونه آموزش کار با سایت با اینفوگرافیک

افزایش تقاضا برای بازاریابی اینفوگرافیک

همانطور که می‌دانید در دنیای امروز، اکثریت مشاغل برای تقویت و اثرگذارتر کردن بازاریابی برند خود، از بازاریابی دیجیتال بهره می‌گیرند. در واقع فضای وب، فرصت فوق‌العاده‌ا‌ی را فراهم کرده تا همه شرکت‌ها بتوانند کمپین‌های بازاریابی خود را تقویت کنند و بدین شکل، فروش و سود بالاتری را برای سازمانشان رقم بزنند. در دنیای بازاریابی امروز که که اینترنت و وب به زندگی مردم متصل است، تمایز محتواهای تجاری اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اینفوگرافیک مارکتینگ فرصتی را برای شرکت‌‌ها ایجاد کرده تا بتوانند اطلاعات و پیام‌های مورد نظر خود را در قالب بصری و متمایز از رقبا ارائه داده و توجه مخاطبان را جلب کنند.

بازاریابی محتوایی هر روز رشد کرده و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مختلف محتوا در بازاریابی محتوایی به کار گرفته می‌شود که در میان محتواهای خلاقانه و تصویری، اینفوگرافیک‌‌ها اولویت بیشتری پیدا کردند. محتوایی که برای خوانندگان و کاربران سایت از جذابیت بیشتری برخوردار است، ضمن اینکه در سئو وبسایت تاثیر مثبتی دارد و می‌تواند رتبه سایت را بهبود دهد.

چگونه اینفوگرافیک‌ها بر روی سئو تاثیر دارند؟

بیشتر اینفوگرافیک‌های سایت‌‌ها همراه با یک مقاله ارائه می‌شوند و معمولاً تنهایی به کار برده نمی‌شوند. زمانی که مقالات سایت شما همراه با اینفوگرافیک‌های مرتبط با آن منتشر شوند، تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب خواهد داشت. مقاله همراه با اینفوگرافیک‌، علاوه بر اینکه پیام را به صورت دقیق‌تر و جذاب‌تر به مخاطبان ارائه می‌دهد، آنها را مدت زمان بیشتری در سایت نگه ‌می‌دارد و با کمک این نتایج، سئو سایت را نیز تقویت می‌کند.

اینفوگرافیک‌ها در کنار جلب توجه کاربران، برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی نیز بسیار مفید هستند. مخاطبان، محتواهای تصویری به ویژه اینفوگرافیک‌‌ها را در مقایسه با محتواهای متنی، به میزان بیشتری با دیگران در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

در اجرای اینفوگرافیک‌ مارکتینگ‌ می‌توان برای نتیجه‌گیری بهتر، استراتژی‌هایی را به کار برد که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • تمرکز بر اشتراک‌گذاری اینفوگرافیک‌ها در شبکه‌‌های اجتماعی مثل اینستاگرام
  • تبلیغ شدن اینفوگرافیک‌ها در کانال‌های هدف پربازدید
  • اشتراک‌گذاری در انجمن‌های تخصصی
  • تبلیغ اینفوگرافیک‌ها توسط افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسر) صنعت خود

تمام موارد گفته شده در این بخش، در نهایت به بهبود سئو و برندینگ منجر می‌شود. اشتراک‌گذاری این دسته از فایل‌‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تعداد بیشتری از مخاطبان را با نام برند شما و لینک وبسایتتان آشنا کرده و آنها را به سمت سایت شما بکشاند و در نتیجه، ترافیک سایت و کاربران فعال آن را افزایش دهد. از جنبه دیگر، اشتراک‌گذاری اینفوگرافیک‌ها در شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های گفتگوی مختلف همراه با لینک سایت‌تان، بک لینک‌های ارگانیک را برایتان ایجاد خواهد کرد. تعداد و کیفیت بک لینک‌ها یکی از عوامل مهم برای بهبود سئو است.

مراحل انجام بازاریابی اینفوگرافیک

پس از آشنایی با کاربرد اینفوگرافیک مارکتینگ و مزایای آن، نوبت به مراحل انجام و چگونگی اجرای آن می‌رسد. این بخش، مراحل اجرای بازاریابی اینفوگرافیک را به صورت مرحله به مرحله شرح می‌دهد.

مرحله اول: انتخاب موضوع

زمانی که تصمیم گرفتید برای سایت خود اینفوگرافیک منتشر کنید، در درجه اول باید یک موضوع مناسب برای آن انتخاب کنید. انتخاب موضوع اینفوگرافی مهم‌ترین اقدام برای ایجاد و ساخت یک اینفوگرافیک تاثیرگذار است.

سبک‌‌های مختلف اینفوگرافی

برای انتخاب موضوع، شما می‌توانید تمام سبک‌‌های مختلف اینفوگرافیک را در نظر بگیرید و از آن برای انتخاب موضوع اینفوگرافیک خود بهره بگیرید. در واقع این کار جرقه‌‌های زیادی را در ذهن شما برای ایده اینفوگرافیک مارکتینگ ایجاد می‌کند.

برخی از سبک‌های اینفوگرافیک جدول زمانی (timeline) است که برای نشان دادن تاریخچه زمانی تکامل فناوری‌ها، دیدگاه‌ها و … می‌تواند بسیار عالی باشد. اینفوگرافیک‌های آموزشی، سبک دیگری است که می‌تواند گزینه خوبی برای الهام‌بخشی موضوع باشد. سبک آموزشی برای تجزیه و تحلیل مراحل انجام یک فرایند یا نحوه کار با یک مساله و یا حتی ارائه نکات آموزشی تخصصی، انتخاب خوبی است.

اینفوگرافیک‌های مقایسه‌ای نوع دیگری است که می‌تواند برای بیان مقایسه دو کالا و یا دو آیتم مورد استفاده قرار گیرد و تفاوت‌ها را در قالب یک فایل بصری و با زبان ساده به مخاطبان ارائه دهد. شما می‌توانید سبک‌های مختلف را بررسی کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. بدون شک از این تجزیه و تحلیل‌ها، ایده‌های خوبی در ذهنتان شکل خواهد گرفت.

موضوعات داغ و ترندهای روز

ترندهای روز در حوزه صنعت و کسب و کارتان، یک راه عالی برای ایده گرفتن و انتخاب موضوع اینفوگرافیک خواهد بود. موضوعات پرطرفدار و ترند را در کسب و کار خود پیدا کنید. اگر برای پیدا کردن موضوعات داغ مشکل دارید، می‌توانید از ابزارهایی مثل گوگل ترندز یا هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

استفاده دوباره از پست‌های قدیمی

شما می‌توانید از پست‌ها و مقالات قدیمی منتشر شده در سایت خودتان بهره برده و یک موضوع عالی اینفوگرافیک را از آن استخراج کنید. برای این منظور، مقالات و پست‌هایی که بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته و ارزش بازبینی مجدد دارد، انتخاب مناسبی است. همچنین محتواهای همیشه سبز که با گذر زمان ارزش خود را از دست نمی‌دهند، گزینه خوبی برای بازبینی دوباره خواهند بود. این نوع از محتواها و مقالات را می‌توان در قالب یک اینفوگرافیک، مجدداً در سایت و یا شبکه‌های اجتماعی شما منتشر کرد.

تغییر زاویه دید

ممکن است که قبلا یک اینفوگرافیک جذاب در ارتباط با حیطه کاری شما منتشر شده باشد که مورد استقبال مخاطبان زیادی نیز قرار گرفته است. حالا می‌توانید از آنها برای انتخاب موضوع یک اینفوگرافیک جدید ایده بگیرید، البته به شرطی که بخواهید آن را از نگاه دیگری انتشار دهید؛ یعنی آن اینفوگرافیک را از زاویه متفاوت مورد بررسی قرار دهید. البته برای اینکار باید بتوانید اینفوگرافیک‌های دو قطبی را پیدا کرده و آنها را با استدلال متفاوت دیگری که شاید منتقدان زیادی داشته باشد، بررسی کنید. برای مثال، می‌توان اینفوگرافیک‌های گیاه‌خواری را اشاره کرد که به صورت دو قطبی بوده و می‌تواند از دیدگاههای مختلفی مورد بررسی قرار گیرد و ارائه شود.

چند نکته مهم

اینفوگرافیک‌‌ها باید در برگیرنده اطلاعاتی ارزشمند و با مفهومی مفید باشد و آن را به خوبی به مخاطب انتقال دهد. قرار نیست که اینفوگرافیکی بسازید که فقط نام برند، محصول و یا خدمات شما را تبلیغ کند و یا صرفاً زیبایی گرافیکی خود را نمایش دهد، چون در چنین حالتی نتیجه مورد نظر را حاصل نکرده و هزینه شما را هدر می‌دهند. همیشه در اینفوگرافیک‌‌ها مانند شاخه‌های دیگر بازاریابی محتوا‌یی، هدف اصلی باید ارائه ارزش به مخاطب باشد که در کنار آن، جنبه تبلیغاتی و تجاری را به طور غیر مستقیم در خود جای دهد.

تاثیر اینفوگرافیک بر سئو
نمونه اینفوگرافیک خبری (روابط عمومی برند)

مرحله دوم: تحقیق

پس از آنکه موضوع مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید به دنبال منابع معتبر باشید. منابعی که بتواند به شما در ساخت یک اینفوگرافیک موثر کمک کند.

آمارها و حقایق

یکی از منابع خوب و قابل ارجاع، داده‌ها و آمارهای صنعت و حوزه کاری شما خواهد بود. اگر در حوزه کاریتان داده‌‌ها و آمارهایی وجود دارد که می‌توان آنها را در قالب یک فایل بصری ارائه کرد، حتماً از آنها استفاده کنید. برای مثال نظرسنجی‌های مشتریان، گزارش تحقیقات بازار، آمارهای فروش و بسیاری دیگر از موارد این‌چنینی را می‌توان اشاره کرد.

با توجه به موضوع اینفوگرافیک‌ مارکتینگ، سایت‌های خارجی و ایرانی زیادی وجود دارد که می‌توانید به عنوان منبع به آنها استناد کنید. برای استفاده از آمار و داده‌ها در اینفوگرافیک خود، حتماً دقت کنید که آمارها جدید و به روز بوده و از منابع معتبر استخراج شده باشد. همچنین منابعی که استفاده می‌کنید را در پاورقی اینفوگرافیک خود درج کنید.

نقل قول‌ها

نقل قول‌‌ها، گزینه خوبی برای تحقیق است و می‌تواند به عنوان داده‌های اینفوگرافیک شما مورد استفاده قرار گیرد. از آنجا که نقل‌ قول‌ها معمولاً از افراد متخصص و معتبر در هر حوزه کاری است، می‌تواند اعتبار اینفوگرافیک را افزایش دهد.

مرحله سوم: نوشتن

پس از آن که موضوع را انتخاب کردید و در مورد آن اطلاعات و داده‌های مفید را از منابع معتبر به دست آورید، نوبت آن می‌رسد که این اطلاعات را در قالب یک داستان و روایت قدرتمند و بدون توضیحات اضافی بیان کنید. برای طراحی سناریوی اینفوگرافی، لازم است که سه اقدام زیر را انجام دهید:

تفکر بصری

کلید و عنصر اساسی برای نوشتن طرح یک اینفوگرافیک، تفکر بصری است. متن به کار برده شده در یک اینفوگرافیک باید به صورت خلاصه و ساده بیان شود و در عین حال، آیتم‌های گرافیکی آن را پشتیبانی کند. برای نتیجه‌گیری موثر، بهتر است که از یک کپی رایتر (نویسنده تبلیغاتی) که سابقه طراحی نیز دارد، کمک بگیرید. قرار نیست که با کلمات بازی کرد و به صورت پیچیده آنها را ارائه داد، بلکه باید همه چیز به صورت ساده نشان داده شود.

ساختن یک داستان

شما باید یک روایت و داستان قوی را در اینفوگرافیک خود داشته باشید، اگر این گونه نباشد، نقطه ارتباط شما با مخاطب قطع شده و او را گیج می‌کند. روایت باید به گونه‌ای باشد که بتواند خوانندگان را به سفر برده و آنها را در این سفر غرق کرده و احساساتشان را تحت تاثیر قرار دهد.
بهترین راه این است که خود را جای مخاطبین هدف قرار دهید و هدف اینفوگرافیک را نیز بررسی کنید و ببینید چقدر با یکدیگر همخوانی دارد. مطمئن شوید که روایت شما می‌تواند از نقطه‌ای به نقطه دیگر حرکت کرده و مخاطبان می‌توانند قبل از اینکه نتیجه را درک کنند، اطلاعات را جذب کند.

اینفوگرافیک‌ها باید دارای سرفصل‌هایی جذاب باشد که تاثیرگذاری فوری را ایجاد کنند. همچنین این سرفصل‌ها باید بتواند وعده‌های آموزشی ارزشمندی را به مخاطب ارائه دهد. مقدمه اینفوگرافیک خیلی مهم است و باید بخش‌های دیگر و زیرعنوان‌ها را در جملاتی بسیار کوتاه خلاصه کرد؛ بنابراین سرفصل‌ها و عناوین فرعی اینفوگرافیک، می‌تواند قابلیت درک آن را برای مخاطبان بالا برده و به موضوع اصلی را به صورت قابل هضم ارائه کند.

تصحیح و ویرایش

متن استفاده شده در محتوای اینفوگرافیک مارکتینگ باید از نظر اشتباهات املایی و نگارشی مورد بررسی قرار گیرد، چون این اشتباهات املایی، ارزش آن را پایین می‌آورد. وقتی خواستید نسخه نهایی را انتشار دهید، اطمینان حاصل کنید که به طور کامل بررسی شده است. فراموش نکنید که اینفوگرافی مانند یک پست مقاله‌ای نیست که امکان ویرایش آن، پس از انتشار وجود داشته باشد.

مرحله چهارم: طراحی

در بحث طراحی اینفوگرافیک مارکتینگ، فقط زیبایی آن مد نظر نیست، بلکه کاربرد اینفوگرافیک نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. اینفوگرافیک باید بتواند محتوای شما را در قالب یک طرح زیبا و کاربردی به مخاطب ارائه دهد. در طراحی جلوه بصری اینفوگرافیک، به موارد زیر توجه داشته باشید:

وضوح طرح

هدف اصلی اینفوگرافیک این است که بتواند دانش را در قالب‌ نشانه‌های بصری به مخاطب ارائه دهد. اینفوگرافیک نباید مملو از عناصر تصویری و متن باشد و به صورت خیلی شلوغ طراحی شود. از اینکه فضای خالی در طراحی شما وجود داشته باشد نترسید. در اطراف طرح خود یک فضای خالی در قالب یک حاشیه ثابت قرار دهید تا به صورت نامنظم دیده نشود. اندازه مناسب برای اینفوگرافیک‌ها ۱۰۰۰*۸۰۰ پیکسل است، اگر این اندازه برای طرح شما کافی نبود، آن را به صورت عمودی افزایش دهید.

آموزش بازاریابی اینفوگرافیک
نمونه اینفوگرافیک عمودی (برای مشاهده نسخه اصلی، روی عکس کلیک کنید)

فونت‌‌ها و رنگ‌ها

رنگ‌‌ها، می‌تواند به راحتی مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد و درک آنها را از یک اثر هنری تغییر دهد. بنابراین انتخاب رنگ و فونت‌‌های اینفوگرافیک، از اهمیت زیادی برخوردار است و باید آن را جدی بگیرید. رنگ انتخابی باید مناسب با موضوع و طرح مورد نظرتان باشد. برای مثال اگر موضوع اینفوگرافیک در ارتباط با مسائل جدی مثل فقر و یا کم‌آبی است، رنگ‌های روشن و شاد، انتخاب خوبی نخواهد بود. همچنین سعی کنید از جدول رنگ‌هایی که با یکدیگر همخوانی دارند و یا مکمل یکدیگر هستند، بهره ببرید.

فونت متن‌‌‌ها و سازگاری آنها با طرح و رنگ و موضوع، نکته دیگری است که نباید از آن غافل شد. از بکارگیری فونت‌های گوناگون پرهیز کنید. شما می‌‌توانید حداکثر سه فونت را برای متن اینفوگرافیک خود استفاده کنید، اما در حالت ایده‌آل آن، دو فونت توصیه می‌شود.

انتقال و ارائه داده‌ها

انتقال داده و پیام در اینفوگرافیک باید متناسب با طرح و سبک آن باشد و اینگونه به نظر نرسد که این داده‌ها به صورت مستقیم از یک نمودار فایل اکسل برداشته شده است. برای این منظور باید در انتخاب طراح خود دقت لازم داشته باشید و کار را به فردی بسپارید که بتواند داده‌ها و اطلاعات در قالب طرح گرافیکی به خوبی انتقال دهد. در نهایت، شما می‌توانید یک شیوه جذاب و عالی را برای انتقال داده‌ها در اینفوگرافیک خود به کار ببرید اما باید همیشه هدف اصلی این باشد که موارد کلیدی و مهم در سریع‌ترین شکل ممکن به مخاطب ارائه شود.

برندینگ

نیازی نیست که نگران گنجاندن لوگوی شرکت در دل محتوای اینفوگرافیک باشید. شما می‌توانید به سادگی لوگوی شرکت و آدرس سایت خود را به صورت پاورقی در اینفوگرافیک جای دهید. با این کار مخاطبان و خوانندگان با شرکت شما آشنا شده و می‌توانند به راحتی سایت و شبکه‌های اجتماعی شما را پیدا کنند.

آموزش تولید اینفوگرافیک
نمونه فرمت خام اینفوگرافیک تخصصی

مرحله پنجم: ترویج و تعامل

هنگامی که طراحی اینفوگرافیک شما کامل شد و مطمئن شدید که می‌تواند ارزشی را به مخاطب ارائه دهد و ارزش اشتراک‌گذاری را نیز دارد، لازم است که نکاتی را برای ایجاد و افزایش تعامل استفاده نمایید. این نکات به شرح زیر است:

بهینه‌سازی صفحات فرود

مطمئن شوید که صفحه فرود شما، به صورت کاربرپسند طراحی شده است. آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف را در زیر اینفوگرافیک برای اشتراک‌گذاری آن قرار دهید. نسخه آماده توییت برای انتشار اینفوگرافی در توییتر را در صفحه قرار دهید. همچنین می‌توانید یک کد جایگذاری html را قرار داده تا به وسیله آن، مخاطبان شما اگر تمایل داشتند اینفوگرافیتان را در سایت خود قرار دهند.

فهرست‌های اینفوگرافیک

فهرست‌‌ها یا دایرکتوری اینفوگرافیک می‌تواند اینفوگرافیک‌های جدید را به صورت دسته‌بندی شده و منظم مخاطبان نمایش دهد. استفاده از آن باعث ایجاد بک لینک و افزایش ترافیک سایت می‌شود. برای این منظور، سایت‌‌های مختلف را بررسی کنید و مقدمه و فهرستی را برای ترویج اینفوگرافیک خود در نظر بگیرید.

اطلاع‌رسانی

افرادی که در حوزه وبلاگ‌نویسی فعالیت می‌کنند، همواره به دنبال این هستند که محتواهای تصویری با کیفیت را برای مقالات خود تهیه کنند. وقتی که اینفوگرافیک برای مخاطبان جذاب است، شما باید سعی کنید که وبلاگ‌نویسان مطرح را پیدا کرده و به آنها بگویید در زمان تحقیق، با مقاله آنها روبرو شدید. سپس پیشنهاد دهید که آیا دوست دارند یک اینفوگرافیک مرتبط با آن مقاله را داشته باشند یا خیر. اگر تمایل داشتند، اینفوگرافیک‌ را برایشان ارسال کرده تا آن را همراه با لینک سایت شما در سایت خودشان منتشر کنند.

 ایمیل

برای افزایش تعامل و بیشتر دیده شدن اینفوگرافیک‌‌ها، می‌توانید از طریق ایمیل مارکتینگ، کاربران را به سمت سایت خود (برای مشاهده نسخه اصلی و کامل اینفوگرافیک) بکشانید. سپس آنها را تشویق کنید که اینفوگرافیک‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، نقطه‌ای کلیدی و حیاتی برای افزایش تعامل و جذب بیشتر مخاطبان می‌باشد. اینفوگرافیک‌‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کنید. برای اشتراک‌گذاری در توییتر و اینستاگرام، از هشتگ‌های مرتبط استفاده نمایید. دکمه اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی را در صفحه فرود سایت خود نیز قرار دهید.

بازاریابی اینفوگرافیک

نتیجه‌گیری

اجرای فعالیت‌های بازاریابی سنتی و تبلیغات آنلاین، نیازمند صرف هزینه‌های بسیار بالایی است که در دنیای امروز نمی‌تواند نتیجه دلخواه را تضمین کند. در مقابل، بازاریابی محتوایی که محتوای اینفوگرافی نیز یکی از مدل‌های آن است، یک روش عالی برای جذب مخاطب در کوتاه‌مدت، افزایش فروش در میان‌مدت و جلب اعتماد و برندسازی در بلندمدت است. شما هر چقدر که محتواهای بیشتر و البته با کیفیت‌تری تولید کنید، می‌توانید میزان فروش و سود خود را نیز افزایش دهید. در عصر دیجیتالی که در آن هستیم، تولید محتوای عالی از ضرورت‌ها به شمار می‌رود و بیشتر شرکت‌ها، محتواهای جذاب بصری را در اولویت قرار می‌دهند. در میان انواع شیوه‌های تولید و بازاریابی محتوایی، اینفوگرافیک مارکتینگ اصولی روش موثری است که با هزینه کم (نسبت به سایر محتواهای بصری مخصوصاً ویدئو) می‌تواند تاثیر‌گذاری زیادی بر روی مخاطب داشته و او را به برند شما جذب کند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.