سئو 226 بازدید

اگر شما هم صاحب یا مدیر یک وبسایت و یا یک فروشگاه اینترنتی هستید، به خوبی می‌دانید که بالا بردن ترافیک و افزایش بازدید سایت، مستقیماً با افزایش فروش و درآمد شما رابطه مستقیم دارد. به همین دلیل شما باید هر روز و هر ماه تلاش کنید تا ترافیک و بازدید سایت خود را افزایش دهید. ما در این مقاله قرار است روش‌های موثر و رایگانی را جهت افزایش بازدید سایت به شما معرفی کنیم چون اکثر کسب و کارهای اینترنتی، هر روزه محصولات و خدمات بسیار زیادی را برروی سایت خود بارگزاری می‌کنند، اما با این وجود، فروش خوبی ندارند. پس با ما در این مطلب از وبلاگ کاپریلا همراه باشید تا این مشکل را برای همیشه حل کنید و تنها با چند راهکار ساده بتوانید بازدید سایت خود را افزایش دهید و فروش بیشتری داشته باشید. علاوه برفروش بیشتر، با بالا رفتن ترافیک ساده، محتواهای شما نیز بیشتر مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

در ادامه این مطلب، برای شما از روش‌های ارگانیک افزایش بازدید خواهیم گفت، روش‌هایی که برای شما به طور رایگان یا با حداقل هزینه، مخاطبین زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد. ضمناً وقتی از رایگان بودن صحبت می‌کنیم، منظور روش‌هایی است که از تبلیغات اینترنتی و هزینه‌های مستقیم تبلیغات نمایشی استفاده نمی‌کند، چون هر تلاشی برای فعالیت‌های بازاریابی و بازاریابی دیجیتال، به دلیل پرداخت حقوق پرسنل و هزینه‌های مدیریت سایت و… رایگان تمام نمی‌شود.

بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو (سئو)

یکی از بهترین‌های روش‌هایی که باعث افزایش تضمینی و باکیفیت بازدید سایت می‌شود، بهینه‌سازی صفحات سایت برای تمامی موتورهای جستجو به خصوص گوگل است. اگر شما به دنبال جذب بازدیدکننده طبیعی هستید، باید حتماً به این نکته توجه کنید و وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. در این صورت، ترافیک واقعی و هدفمندی را به دست خواهید آورد. سئو (SEO) روشی است که با کیفیت‌ترین مخاطبین را به سمت سایت شما هدایت می‌کند. پس می‌توان به جرات گفت سرمایه‌گذاری بر روی سئو یکی از بهترین استراتژی‌های افزایش مخاطب و فروش آنلاین است.

در این روش، باید در حوزه کسب و کاری خود تمامی کلمات و عبارت کلیدی را پیدا کنید و سعی کنید بر روی این کلمات، کار کنید تا سایت شما رتبه خوبی را در گوگل دریافت کند. به عبارتی باید کاری کنید که کاربر با جستجوی این کلمات کلیدی وبسایت شما را در نتایج اولیه گوگل ببیند. در این صورت ترافیک سایت شما روزانه افزایش پیدا می‌کند و از طریق گوگل علاوه بر ترافیک واقعی و کاملا رایگان، مخاطبین هدف بسیار زیادی جذب خواهید کرد. پس یکی از بهتری روش‌های افزایش ترافیک سایت، بهینه‌سازی تک تک صفحات برای موتورهای جستجو است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نوشتن مقالات پربازدید برای افزایش بازدید سایت

یکی از روش‌های کارآمد جهت افزایش ترافیک و بازدید سایت، نوشتن و انتشار محتواهای پربازدید است. شما باید محتواهای همیشه سبزی را برای وبسایت خود ایجاد کنید که با استفاده از آن بتوانید همیشه مخاطبین زیادی را به سمت سایت خود سرازیر کنید. اما سوال اینجاست که به چه محتوایی محتوای همیشه سبز گفته می‌شود؟

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز که شاید به اختصار به آن محتوای سبز هم گفته شود، همانگونه که از نامش پیداست مانند درختی است که در تمام فصول سال سبز می‌ماند. محتواهای همیشه سبز هم در طول زمان همیشه سبز می‌مانند و تاریخ انقضا ندارند. آن‌ها با گذر زمان معنا و مفهوم‌شان را از دست نمی‌دهند و به سرعت قدیمی نمی‌شوند. از این رو همیشه مخاطبین خود را دارند و ترافیک و بازدید سایت‌تان را همیشه بالا می‌برند. پس تولید محتوای سبز می‌تواند باعث افزایش بازدید سایت شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

گرفتن بک لینک

بک لینک، پیوندی به وبسایت شما از یک وبسایت دیگر است. لینک سازی یا لینک بیلدینگ، یکی از روش‎‌هایی است که به صورت غیر مستقیم باعث افزایش بازدید وبسایت و بهبود سئو می‌شود. به دو صورت می‌توانید بک لینک ایجاد کنید. اولین راه خرید بک لینک است و دومی راه ساخت بک لینک رایگان است. بک لینک‌ها به صورت مستقیم تاثیری در فروش و موفقیت کسب و کار شما نمی‌گذارند اما گوگل از بک لینک‌‎ها جهت رتبه‌بندی به وبسایت شما در نتایج خود استفاده می‌‎کند. در صورتی که وب‌سایت‎‌های معتبر به سایت شما در محتوا و یا وبسایت خود اشاره کرده باشند، گوگل در صورت مشاهده، به سایت شما اعتماد بیشتر می‌کند و در نتیجه این روش در رتبه‌بندی‌های گوگل تاثیرگذار خواهد بود. سعی کنید به صورت رایگان با ساخت بک لینک‌های مفید در گوگل مورد توجه قرار بگیرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انتشار محتوای سایت در شبکه‌های اجتماعی

یکی از ابزارهای بازاریابی رایگان در کل دنیا، شبکه‌های اجتماعی هستند. از این‌رو رسانه‌های اجتماعی یک بستر بسیار مناسب جهت افزایش ترافیک سایت نیز به شمار می‌روند. هر روزه افراد بسیار زیادی زمان خود را صرف بازدید از شبکه‌های اجتماعی می‎‌کنند. پس شما با انتشار پست در این رسانه می ‌توانید بازدید سایت خود را به راحتی افزایش دهید. از اینستاگرام، لینکدین و توییتر جهت افزایش بازدید و پروموت کردن بلاگ سایت استفاده کنید. در این صورت شما می‎‌توانید فالورهای خود را به بازدیدگنندگان وبسایت خود تبدیل کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

افزایش رایگان بازدید سایت

استفاده از  برچسب‌ها در شبکه‌های اجتماعی

یکی از روش‌هایی که بر روی بالا رفتن بازدید سایت تاثیرگذار است، استفاده از هشتگ‎‌ها برای جذب ورودی صفحات وبسایت و پست‌های وبلاگ است. با استفاده از هشتگ‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، کاربرانی که خدمات و یا محصولات شما را جستجو می‌کنند، پست‌های مرتبط با وبسایت‌تان را راحت‌تر پیدا می‌کنند. هشتگ‌گذاری نیاز به یک دانش درست دارد. تعداد هشتگ‌ها نباید خیلی زیاد و یا خیلی کم باشد. در نتیجه اگر این هشتگ‌ها به درستی در صفحات قرار بگیرند، ترافیک بیشتری را برای وبسایت شما به دنبال خواهند داشت.

استفاده از صفحه فرود (Landing Page) برای افزایش بازدید سایت

صفحه فرود یا همان لندینگ پیج یکی دیگر از روش‌های رایگان و ضروری است که باعث افزایش ترافیک سایت شما می‌شود. این صفحات، مختص پیشنهادات ویژه شما برای مخاطب هستند. برای مثال ایجاد یک کد تخفیف، دانلود راهنمای رایگان یک محصول، دانلود شروع یک دوره آموزشی و… . در واقع صفحه فرود حاوی برخی جزئیاتی است که کاربران برای پیش‌روی در قیف فروش، تبدیل شدن به مشتری و تمرکز بر روی یک فراخوانی به اقدام یا CTA خاص نیاز دارند.

به عبارت ساده‌‎تر، لندینگ پیج‌ها همان صفحاتی هستند که کاربر را به اقدام وادار می‌کنند و بازدید و فروش سایت را بالا می‌برند. با ایجاد یک صفحه فرود درست و بهینه می‌توانید به صورت رایگان بازدید سایت خود را افزایش دهید. فراموش نکنید که این صفحات در طول زمان و در هر شرایطی اهداف مختلفی را به دنبال خواهند کرد.

استفاده از عناوین و کلمات کلیدی بلند

جهت بالابردن بازدید سایت، تمرکز خود را بر روی مقالاتی بگذارید که عناوین بلندتری دارند، چون در این صورت، کاربر با جستجوی کل مقاله و یا قسمتی از آن باز به سایت شما می‌رسد. همین امر باعث می‌شود تا بازدید و ترافیک سایت افزایش پیدا کند. پس از عناوین بلند استفاده کنید. این موضوع در انتخاب کلمات کلیدی نیز صدق می‌کند. شاید کلمات کلیدی کوتاه در اغلب موارد بیشتر از عبارت کلیدی بلند جستجو شوند، اما فراموش نکنید رتبه‌بندی کلمات کلیدی کوتاه همیشه کار سخت‌تری است. استفاده از کلمات کلیدی بلند به شما این شانس را می‌دهد که ابتدا در این عبارات کلیدی در صفحات اول گوگل دیده شوید؛ در نتیجه بازدید و ترافیک سایت شما بالا می‌رود. حال اگر بر روی کلمات کلیدی کوتاه‌تر کار کنید، راحت‌تر در رتبه‌بندی گوگل قرار خواهید گرفت.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ایمیل مارکتینگ

یکی از روش‌هایی که تعامل شما را با مخاطب بالا می‌برد، ایمیل مارکتینگ است. ارسال خبرنامه‌های منظم در طول ماه و ارسال یک پیشنهاد از طریق ایمیل یک راه عالی برای ارتباط با مشتری است. با ارسال یک خبرنامه و لینک به سایت خود، می‌توانید بازدید وب‎سایت خود را افزایش دهید. از طریق ارسال ایمیل، خبرنامه و یا یک پیشنهاد ویژه می‌توانید کاربر را تشویق کنید تا از وبسایت شما بازدید کند. فقط باید ایمیل مارکتینگ شما اصولی انجام بپذیرد. گاهاً ما با بمباران کردن کاربر، کاری می‌کنیم که با دیدن ایمیل ما، آن را حذف و یا لغو کند. بنابراین باید با استفاده صحیح از این ابزار نسبت به افزایش بازدید سایت خود اقدام کنیم.

پست مهمان و انتشار محتوا در وبسایت‌های دیگر

امروزه همه این را به خوبی می‌دانند که محتوا حرف اول را در وبسایت می‎‌زند. اما همیشه یکی از چالش‌های تولید محتوا، ایجاد محتوای با کیفیت است. خیلی از سایت‌ها نمی‌توانند محتوایی با کیفیت ایجاد کنند. به همین دلیل مشتاقانه از تولیدکنندگان محتوا استقبال می‌کنند تا محتواهای خود را برروی وبسایت آن‌ها منتشر کنند. احتمالاً تا به حال واژه پست مهمان را شنیده‌اید و یا با آن آشنایی دارید. انتشار پست مهمان یکی از بهترین روش‌هایی است که بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد. در این خصوص سایت‌های محتوایی بسیار زیادی وجود دارند که شما به عنوان یک نویسنده مهمان می‎‌توانید در آن‌ها ثبت‌ ‎نام کنید و برای آن‌ها محتوا ایجاد کنید در نتیجه در محتوای خود می‌توانید لینک وبسایت‌تان را تبلیغ کنید. این روش کمک می‌کند تا روزانه تعداد بازدیدکنندگان شما افزایش پیدا کنند.

آموزش افزایش ترافیک سایت رایگان

تحلیل و بررسی رقبا برای افزایش بازدید وبسایت

اگر قصد دارید بهترین سئو و بیشترین بازدید را برای سایت خود ایجاد کنید باید چشم از مخاطب خود بر ندارید. هر روز باید آن‌ها را آنالیز کنید و ببینید که منابع اصلی ترافیک رقبا دقیقاً از کجا تامین می‌شود. باید درک کنید رقبای اصلی شما از چه کانال‌هایی بیشترین مخاطب را دارند، تا شما هم بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. خوب از کجا منابع رقبا را کشف کنید؟

یکی از ابزارهای ساده، ابزار الکسا است. در الکسا به سایت رقبا بروید بر روی Upstream Sites بزنید تا ببینید کدام سایت‌ها قبل از صفحه فرود سایت رقیب باز شدند. برای مثال اگر سایت قبلی گوگل باشد یعنی رقیب شما سئو بسیار خوبی دارد و از طریق گوگل مخاطب جذب می‌کند. برای اطلاعات بیشتر، مقاله ۷ ابزار برتر آنالیز و رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها را مطالعه کنید.

جمع‌بندی

همانگونه که در  این مقاله خواندید، روش‌های بسیار زیادی برای افزایش بازدید سایت وجود دارند. اما چیزی که در تمامی این روش‌ها مهم و کلیدی بود، تولید محتوای درست و بهینه است. در بسیاری از شرایط شما می‌توانید از طریق فرمت‌های گوناگون برای وبسایت خود محتوا تولید کنید و آن را منتشر کنید. با نشر محتوا از طریق کانال‌های دیگر بازدیدکنندگان زیادی جذب وبسایت شما می‌شوند. در نتیجه هر روز بازدید سایت شما و ترافیک آن بیشتر و بیشتر می‌شود. تمامی روش‌هایی که در طول مقاله ذکر کردیم به صورت رایگان یا بدون هیچ هزینه تبلیغاتی انجام می‌شوند. تنها باید بر روی تک تک آن‌ها متمرکز شوید و با انجام مستمر این روش‌ها بازدید سایت خود را افزایش دهید. انجام هر یک از این روش‌ها به خودی خود می‌تواند بازدید سایت را تا چند برابر افزایش دهد.

اگر شما روش دیگر و بهتری برای افزایش بازدید سایت بدون نیاز به هزینه‌های بالا می‌شناسید، حتماً در بخش نظرات به ما هم اطلاع دهید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.