استفاده از قابلیت لایو در اینستاگرام، امکان ارتباط مستقیم شما و کسب‌وکارتان را با مخاطبان‌تان فراهم می‌کند. شما می‌توانید از طریق ویدئوهایی که از طریق لایو برای مخاطبان پخش می‌کنید، یک تعامل و ارتباط بهتر و کامل‌تری را ایجاد کنید. رایج‌ترین و مهم‌ترین استفاده از قابلیت لایو در اینستاگرام، ارتباط زنده شما با مشتریان و مخاطبان است که علاوه بر ایجاد یک حس متقابل، باعث اعتماد دوطرفه و جا افتادن نام تجاری (افزایش آگاهی از برند) شما خواهد شد.

مثلاً به این فکر کنید که شما صاحب یک فروشگاه آنلاین لباس در اینستاگرام هستید. با برگزار کردن لایوهای منظم و به موقع می‌توانید علاوه بر در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم برای مشتریان، یک اعتماد متقابل را هم فراهم کنید تا مخاطب دقیقاً بداند با چه کسی طرف است. لازم به ذکر است که برگزاری لایو در اینستاگرام، میزان اینگیجنت (تعامل) افراد با پیج‌تان را افزایش می‌دهد.

لایو اینستاگرام برای کسب و کار
لایو اینستاگرام برای کسب و کار

بسیاری از کاربران (مخصوصاً صاحبان کسب‌وکارهای اینستاگرامی) فکر می‌کنند که قابلیت لایو اینستاگرام صرفاً یک مُد است که به زودی بلااستفاده خواهد شد. اما جالب است بدانید که طبق آمار و ارقام منابع معتبر آمریکایی، 80 تا 82 درصد مخاطبان، تماشای یک لایو اینستاگرامی را به خواندن کپشن‌های طولانی پست‌ها یا مطالب موجود در وبلاگ‌ها ترجیح می‌دهند.

البته ما ایرانی هستیم و احتمالاً این آمار و ارقام برای ما درست نباشد؛ اما با کمی دقت در رفتار مخاطب‌هایتان، به خوبی می‌توانید حدس بزنید که لایو گذاشتن در اینستاگرام، چقدر تاثیرگذار است!

این اتفاق کاملاً طبیعی است؛ چون مخاطبان و مشتریان شما به اینستاگرام آمده‌اند تا تصاویر مختلف را ببینند و اگر قرار بود متن‌های طولانی را مطالعه کنند، به سراغ وبلاگ‌ها یا بروشورها می‌رفتند.

برای مثال فرض کنید که شما یک فروشگاه ماهی و آکواریوم آنلاین در اینستاگرام دارید. لایو گذاشتن منظم و به موقع از آکواریوم‌های جدید، ماهی‌های خاص و کیفیت کارتان باعث می‌شود که مشتری همان حس بازدید از مغازه را داشته باشد و در عین حال از کیفیت کاری شما مطمئن شود. توجه کنید که مشتریان و مخاطبان شما این انتظار را از شما خواهند داشت که بتوانند از طریق قابلیت‌هایی مثل لایو، همه آن چیزهایی که در مورد محصول مورد نظرشان می‌خواهند را تماشا کنند.

ما در ادامه این مقاله از آکادمی کاپریلا سعی کردیم تا با ارائه چندین نکته کاربردی و بررسی ایده‌های خلاقانه، قابلیت لایو در اینستاگرام را به صورت کامل برای شما مرور کنیم.

آموزش لایو اینستاگرام فقط در سه مرحله

لایو گذاشتن در اینستاگرام بسیار ساده و آسان است. برای شروع (همان‌طور که می‌دانید) باید یک حساب کاربری یا یک اکانت داشته باشید.اگر هنوز اکانتی ندارید، مطلب چگونه اکانت اینستاگرام بسازیم را بخوانید.

  • مرحله اول: شما می‌توانید با لمس کردن قسمت به‌اضافه (Plus) که با نماد “+” قابل شناسایی است، لایو خود را برگزار کنید. این قسمت، دقیقاً همان بخشی است که شما می‌توانید پست یا استوری خود را آپلود کنید. به محض لمس کردن این بخش، سه گزینه Post، Story و Live پیش روی شما خواهند بود، که شما باید گزینه Live را انتخاب کنید.
دکمه لایو اینستاگرام
بر روی قسمتی که با خط نارنجی کشیدیم، بزنید.
  • مرحله دوم: از بین چندین فیلتر تصویر اینستاگرام یکی را انتخاب کنید تا تصویر شما همان‌طور به نظر برسد.
  • مرحله سوم: حالا که فیلتر مورد نظرتان را انتخاب کردید، روی همان شکل دایره‌ای اول (که شبیه علامت ضبط کردن صداست) اشاره کنید تا لایو اینستاگرام شما کلید بخورد.

به محض شروع شدن لایو شما در اینستاگرام، کم‌کم سروکله مخاطبان و فالوئرهای شما پیدا می‌شود و شما می‌توانید حضور آن‌ها و کامنت‌هایشان را مستقیماً ببینید.

قابلیت لایو در اینستاگرام این اجازه را به شما می‌دهد که برای هر مدت زمانی که مد نظرتان است، کامنت‌ها را ببندید تا حواس مخاطبان و مشتریان روی تماشای ویدئوی شما متمرکز شود. برای این کار، گزینه سه‌نقطه در قسمت Comments (همان پایین صفحه) را لمس کنید تا یک صفحه باز شود. از بین گزینه‌ها، گزینه Turn Off Comments را انتخاب کنید.

لایو اینستاگرام
برای اینکه کامنت‌های لایو اینستاگرام‌تان را خاموش کنید، بر روی قسمت‌هایی که خط قرمز کشیدیم بزنید.

همچنین شما می‌توانید با قبول کردن درخواست یا Request دیگران، آن‌ها را وارد لایو خودتان بکنید و به اصطلاح یک لایو مشترک راه بیندازید.

برای مثال فرض کنید که شما صاحب یک فروشگاه مخصوص کتاب‌های کنکور در اینستاگرام هستید. حالا هم یک لایو گذاشته‌اید تا به سوالات تکراری مخاطبانتان پاسخ بدهید و در کنار آن، به معرفی کتاب‌های جدید بپردازید. شما می‌توانید قبل از شروع لایو، یک استوری در پیج خود بگذارید و از مخاطبان و مشتریان‌تان بخواهید تا همه سوالات و دغدغه‌های خود را مطرح کنند.

وقتی که یک 24 ساعت کامل از استوری گذشت و شما همه سوالات را جمع‌آوری کردید، لایو خود را سر ساعتی که به مخاطبان‌تان اعلام کرده‌اید، شروع کنید.

شما می‌توانید در ابتدای لایو، کامنت‌ها را ببندید و به مخاطبان این اطمینان را بدهید که پس از تمام شدن توضیحات‌تان، کامنت‌ها را مجدداً باز خواهید کرد تا اگر باز هم سوالی وجود دارد، پرسیده شود؛ شما می‌توانید با مراجعه به همان گزینه سه‌نقطه، گزینه Turn On Comments را لمس کنید تا امکان کامنت گذاشتن فعال شود.

در ادامه شما می‌توانید از یک استاد، یک مهمان یا یک همکار دعوت ( Request) کنید تا یک لایو کامل و مشترک داشته باشید. همچنین می‌توانید کمی خلاقیت به خرج بدهید و Request یکی از شاگردان یا مشتریان ممتازتان را قبول و او را به لایو خودتان اضافه کنید؛ این کار می‌تواند به تشویق مشتریان یا جلب اعتماد آن‌ها منجر شود. قبول کردن Request یک مخاطب در اینستاگرام فارسی، به اصطلاح “بالا آوردن شخصی در لایو شما” نامیده می‌شود.

قابلیت Live Room و شکل جدیدی از ارتباطات

با شیوع اپیدمی ویروس کرونا، شکل ارتباطات از آن حالت معمولی و همیشگی خودش خارج شد. در همین بین، اپلیکیشن‌هایی مثل کلاب‌هاوس با طراحی یک فضای گسترده که امکان ارتباط دسته‌جمعی را فراهم می‌کرد، محبوب شدند. اما کلاب‌هاوس یک اپلیکیشن برای ارتباطات جمعی و صوتی بود و ارتباطات تصویری را پوشش نمی‌داد.

بنابراین اپلیکیشن اینستاگرام با طراحی قابلیت Live Room باعث شد تا یک لایو مشترک (که تا پیش از این فقط گنجایش دونفر را داشت) با ظرفیت 4 نفر به صورت همزمان را فراهم کند. این قابلیت اینستاگرام یکی از بهترین و به روزترین ابزار مفید برای ارتقا و گسترش کسب‌وکارهای آنلاین محسوب می‌شود. دراین قابلیت جدید، می‌توان با همان دستورالعمل‌های قبلی، کامنت‌ها را بست، کامنت‌های بی‌ادبانه و آزاردهنده را گزارش (Report) داد و برای لایو یک اسم انتخاب کرد. توجه کنید که اگر یکی از 4 نفر اعضای لایو در Live Room یک مخاطب را بلاک کرده باشد، آن مخاطب نمی‌تواند وارد لایو روم بشود.

لایو اینستاگرام برای کسب و کار
لایو روم (Liveroom) اینستاگرام

برای مثال فرض کنید که شما صاحب یک فروشگاه کامپیوتر و لوازم جانبی آن در اینستاگرام هستید. فروشگاه شما از یک مجموعه تخصصی تشکیل شده است و شما قرار است یک لایو روم با عنوان نقد و بررسی مک بوک پرو در یک تاریخ معین برگزار کنید. شما می‌توانید با ایجاد یک لایو روم و دعوت از 3 نفر از متخصصین مجموعه و همچنین خودتان، این لایو را راه بیندازید.

این کار می‌‌تواند یک لایو کامل و بسیار مفید برای مخاطبان و مشتریان شما محسوب شود. نکته جالب در مورد Live Room این است که شما می‌توانید این نوع لایو را تا 4 ساعت ادامه بدهید؛ در حالی‌که یک لایو معمولی نهایتاً تا یک ساعت ظرفیت داشت.

برای برگزاری یک لایو روم دستورالعمل زیر را انجام بدهید:

  • مرحله اول: اپلیکیشن ایسنتاگرام خود را آپدیت کنید و از همان مسیری که یک لایو معمولی را می‌گذاشتید وارد شوید. حالا مجدداً گزینه Live را لمس کنید.
  • مرحله دوم: یک اسم مناسب برای لایو خودتان انتخاب کنید تا نظر مشتریان و مخاطبانتان جلب بشود.
لایو اینستا
برای درج عنوان لایو، از مسیری که در این تصویر دور آن خط قرمز کشیدیم پیش بروید.
  • مرحله سوم: گزینه Go Live in a Room را لمس و سپس افرادی را که می‌خواهید در این لایو روم 4 نفره باشند را انتخاب کنید. البته باید کمی منتظر بمانید تا آن‌ها درخواست شما را قبول کنند تا Live Room شروع شود.

فرمولی به اسم SMART

برای اینکه بدانید لایو اینستاگرامی‌تان قرار است با چه هدفی برگزار شود، باید فرمول SMART را مد نظر داشته باشید. این فرمول، مخفف واژه‌های خاص (Specific)، قابل اندازه‌گیری (Measurable)، دست‌یافتنی (Attainable)، مربوط (Relevant) و به موقع (Timely) است. در ادامه بیشتر متوجه خواهیم شد که این واژه‌ها دقیقاً به چه منظور هستند و چرا به ما برای گسترش کسب‌وکارمان کمک خواهند کرد.

لایو اینستا
هدف‌تان را با فرمول اسمارت مشخص کنید.
  • خاص بودن: هدف شما باید خاص باشد. خاص بودن به معنای این است که شما باید یک هدف بسیار مشخص برای برگزاری لایو اینستاگرام داشته باشید. مثلاً اگر هدف شما یک لایو خوب در اینستاگرام باشد، اشتباه است. برای مثال با خود بگویید “هدف من از برگزاری لایو اینستاگرامی این است که 50 درصد به مشتریانم اضافه شود”. با این هدف، شما می‌دانید که دقیقاً باید چه کار کرد تا 50 درصد مشتری به مشتریان شما اضافه شود.
  • قابل اندازه‌گیری بودن: یک هدف قابل اندازه‌گیری برای لایو اینستاگرامی‌تان تعیین کنید. مثلاً با خود بگویید “من می‌خواهم با اجرای این لایو، دقیقاً 150 تا فالوئر جدید به پیج خودم اضافه کنم”. این‌طوری شما می‌دانید که دقیقاً چه چیزی از یک لایو اینستاگرامی می‌خواهید.
  • دست‌یافتنی بودن: هدفتان را تخیلی و دور از انتظار تعیین نکنید. مثلاً اگر هدف شما از برگزاری لایو اینستاگرام، جمع کردن بیشترین فالوئر در جهان باشد، اشتباه است (مگر اینکه شما کریستیانو رونالدو باشید). هدفتان را واقعی‌تر و دست‌یافتنی‌تر کنید. مثلاً بگویید “هدف من از لایوهای اینستاگرامی، دستیابی به 1500 فالوئر است”.
  • مربوط بودن: بررسی کنید که آیا هدف شما از این لایو اینستاگرامی به کسب‌وکار یا برند شما چقدر کمک می‌کند؟ مثلاً برگزاری یک لایو با عنوان ترافیک شهر تهران، برای یک فروشگاه لباس بچه‌گانه اصلاً مناسب نیست. شما باید یک لایو مربوط به کسب‌وکارتان برگزار کنید. مثلاً یک لایو با موضوع معرفی لباس‌های تابستانی و مناسب کودکان، مربوط‌ترین هدف برای یک فروشگاه لباس ‌های بچه‌گانه است.
  • به موقع بودن: برای رسیدن به هدف تعیین شده خودتان، یک زمان مشخص کنید. این کار از لحاظ روانی بسیار موثر است و باعث افزایش انگیزه و تمرکز شما می‌شود. مثلاً با خودتان بگویید “من می‌خواهم تا پایان شهریورماه حداقل 2 لایو تخصصی به همراه یک مهمان ویژه داشته باشم”. این باعث می‌شود که شما علاوه بر داشتن یک تقویم‌ کاری برای لایو اینستاگرام، یک چشم‌انداز کلی از کاری که می‌خواهید بکنید، داشته باشید.

یک نقشه راه برای لایو اینستاگرام داشته باشید

لایو اینستاگرام خودتان را شبیه یک‌چیزی مثل نقشه راه در نظر بگیرید. دقت کنید که بدون این نقشه، مسیر شما مطمئناً به بی‌راهه خواهد رفت.

شما نیاز دارید تا برای رسیدن به مقصد، همه ایستگاه‌های علامت‌زده‌ شده و لازم را پشت سر بگذارید. برای ایجاد یک لایو اینستاگرامی درست‌وحسابی، باید از قبل بدانید که طرح کلی آن دقیقاً چه چیزی است؛ باید همه نکاتی که در طی لایو می‌خواهید پوشش بدهید را مشخص و مدت‌زمان آن را تعیین کنید.

برای مثال شما باید برنامه‌ریزی کنید که در لایو اینستاگرامی‌تان برای معرفی محصول جدید، قصد دارید دقیقاً 40 دقیقه حرف بزنید و همه نکات مد نظرتان را با حوصله توضیح بدهید. اجرای یک لایو اینستاگرامی، آن هم بدون آگاهی از اینکه قرار است چه بکنید، هرگز موفق نخواهد بود.

لایو اینستا
نقشه راه یک لایو اینستاگرامی موفق

برای مثال فرض کنید که شما صاحب یک کسب‌وکار اینستاگرامی در حوزه لوازم خانگی هستید. حالا هم قرار است در یک لایو اینستاگرامی، با صاحب جدیدترین برندی که با آن قرارداد بسته‌اید، گفت‌وگو کنید. شما باید بدانید که قرار است این لایو دقیقاً چند دقیقه طول بکشد و حواستان باشد که همه سوالات مطرح‌شده، پاسخ داده شوند.

سعی کنید همه سوالات مخاطبان و مشتریان را تا حد ممکن جمع‌آوری کنید و پاسخ بدهید. به این فکر کنید که از طریق چه سوالاتی می‌توانید به شناخت بهتر این برند جدید و تاثیر آن بر کسب‌وکارتان کمک کنید. در نهایت، همه این نکات باعث می‌شوند که شما با در دست‌داشتن یک نقشه راه، به سمت یک مقصد مشخص حرکت کنید.

نوشتن و یادداشت کردن نکات لازم برای ایجاد یک لایو اینستاگرامی، بسیار کمک‌کننده است. برای مثال اگر قرار است از یک محصول یا یک سری محصولات جدید رونمایی کنید، باید بتوانید همه مزایا و ویژگی‌ها را به مشتریان نشان بدهید تا آن‌ها برای خرید کردن ترغیب بشوند. تسلط شما روی محتوای ارائه‌شده از طریق لایو اینستاگرام باعث جذب مخاطب و مشتریان بیشتری خواهد شد.

راه جذب مخاطبان در لایو اینستاگرام چیست؟

همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، لایو اینستاگرام باعث به وجود آمدن یک اعتماد متقابل خواهد شد؛ البته به شرطی که بتوانید فالوئرهایتان را برای تماشای آن راضی کنید. مخاطبان و مشتریان شما می‌توانند از طریق لایو، مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند و از کیفیت کار شما مطمئن شوند. ایجاد یک رابطه خوب و مفید، نیازمند انرژی و وقت قابل توجهی است. پاسخ دادن به چند سوال در یک لایو اینستاگرامی، چیزی نیست که به گسترش و رونق کسب‌وکار شما منجر شود. شما باید بدانید که مخاطبان و مشتریان شما دقیقاً چه چیزی می‌خواهند تا بتوانید آن‌ها راضی نگه دارید و رو به جلو حرکت کنید.

اینستا لایو
جذب مخاطب برای لایو اینستا

در این قسمت، ما 6 نکته مهم و کاربردی برای جذب مخاطبان به لایو اینستاگرام را برای شما ارائه خواهیم داد:

  • نکته اول: با یک اینفلوئنسر متخصص در کار خودتان همکاری کنید: اینفلوئنسرهای متخصص در حوزه کاری شما، همان افرادی هستند که مخاطبان شما آن‌ها را می‌شناسند، دنبالشان می‌‌کنند و احترام خاصی برایشان قائلند.

همکاری با چنین افرادی باعث شناخته‌تر شدن و گسترش برند شما خواهد شد. با دعوت از این افراد در لایو اینستاگرام می‌توانید به صورت مستقیم از آن‌ها استفاده کنید و به مشتریانتان این اطمینان را بدهید که شما یک برند حرفه‌ای هستید. شما می‌توانید از قابلیت Live Room هم استفاده کنید و سه اینفلوئنسر را به صورت همزمان روی لایوتان داشته باشید.

برای مثال فرض کنید شما صاحب یک کسب‌وکار اینستاگرامی در حوزه فشن و مد هستید. برنامه پیش روی شما در ماه آینده، برگزاری یک لایو اینستاگرامی موفق با حضور یک یا سه اینفلوئنسر است. شما می‌توانید با یک تحقیق و بررسی مفصل و کامل، از یک یا چند فشن‌بلاگر، استایلیست یا اینفلوئنسر حوزه مد استفاده کنید. این اینفلوئنسر، به صورت تخصصی در مورد کسب‌وکار شما صحبت خواهد کرد و شما با استفاده از او می‌توانید به گسترش برند خودتان در اینستاگرام کمک کنید.

  • نکته دوم: اتفاقات و رویدادهای مهم را به صورت زنده پخش کنید: همه اتفاقات جالب، مرتبط و مهم در مورد کسب‌وکارتان را از طریق لایو به صورت زنده پخش کنید. مثلاً ممکن است که شما به عنوان کارآفرین برتر سال انتخاب شده باشید و در یک روز مشخص برای کسب جایزه به مراسم مربوطه بروید؛ پوشش زنده چنین رویدادی می‌تواند پرستیژ کاری شما را تا حد خیلی زیادی بالا ببرد. یا فرض کنید که شما صاحب یک فروشگاه کتاب‌های فرانسه در اینستاگرام هستید؛ هفته آینده هم یک کنفرانس یا جلسه در مورد کتاب‌های جدید دارید. پخش زنده این کنفرانس یا جلسه از طریق لایو اینستاگرام، می‌تواند به بالا بردن شناخت مخاطب و مشتری در مورد برند شما کمک کند.
  • نکته سوم: یک دوره آموزشی آنلاین برگزار کنید: لایو اینستاگرام می‌تواند بهترین مکان برای برگزاری یک دوره آموزشی باشد؛ این کار علاوه بر درآمدزایی (بابت ثبت نام هر داوطلب) می‌تواند لایو شما را به یک محتوای مفید و کاربردی تبدیل کند. فرض کنید که مثلاً شما یک کسب‌وکار اینستاگرامی در مورد آموزش زبان آلمانی دارید. حالا تصمیم گرفته‌اید تا یک دوره آموزشی خصوصی به صورت لایو برگزار کنید و یک مبلغ هم برای ثبت نام داوطلبان اعلام کرده‌اید. شما می‌توانید با لمس کردن قسمت دوربین در بخش بالا و سمت چپ صفحه اینستاگرام، به بخش Setting بروید و از آن قسمت، گزینه Hide Story را انتخاب کنید. شما می‌توانید از این طریق، هرکسی که ثبت نام کرده است را وارد لایو و از حضور بقیه افراد ممانعت کنید.
  • نکته چهارم: برگزاری یک جلسه پرسش و پاسخ: برگزاری یک جلسه پرسش و پاسخ مستقیم از طریق لایو اینستاگرام، باعث می‌شود تا مخاطبان و مشتریان شما اطلاعات کامل راجع به شما داشته باشند. دقت کنید که بهتر است قبل از برگزاری لایو اعلام کنید که قصد شما از برگزاری این لایو، یک جلسه پرسش و پاسخ است تا همه مخاطبان شما آماده سوال پرسیدن باشند. برای مثال فرض کنید که شما یک فروشگاه موبایل آنلاین در اینستاگرام دارید. تصمیم کنونی شما این است تا در مورد مسائلی مثل تخفیفات، بحث رجیستری یا قیمت‌های جدید، یک لایو برگزار کنید. شما می‌توانید با اعلام زمان و موضوع لایو، به مخاطبان و مشتریان این فرصت را بدهید تا برای پرسش سوالات‌شان کاملاً آماده بشوند.
  • نکته پنجم: با یکی از همکاران‌تان در لایو گفت‌وگو کنید: گفت‌وگو یا حتی مصاحبه با یکی از همکارن‌تان در یک لایو اینستاگرامی، نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما در حوزه کاری‌تان است. مثلاً اگر شما صاحب یک فروشگاه گل و گیاه در اینستاگرام هستید، می‌توانید یک لایو ترتیب بدهید تا در طی آن با یکی از همکاران‌تان مفصل صحبت کنید. شما می‌توانید در مورد اوضاع فعلی گل و گیاه، میزان استقبال مشتریان، تجربه‌های مشترک در نگهداری انواع گیاهان حساس و خیلی‌چیزهای دیگر گفت‌وگو کنید.
  • نکته آخر: با یکی از مشتریان خود لایو بگذارید: هیچ لزومی وجود ندارد که شما فقط با یک همکار یا یک اینفلوئنسر لایو بگذارید. شما می‌توانید از یکی از مشتریان پروپاقرص‌تان بخواهید که در برنامه لایو شما بیاید و در مورد خدماتی که از شما گرفته است، صحبت کند. این کار باعث می‌شود تا مشتریان و مخاطبان دیگر شما هم از تجربیات یک آدم واقعی استفاده کنند.

مثلاً فرض کنید که شما یک مربی تناسب اندام هستید که در اینستاگرام مشاوره می‌دهید. شما می‌توانید یکی از هنرجوهایتان را در لایو بالا بیاورید و با او در مورد رضایت‌مندی و نحوه تناسب اندامش صحبت کنید. در نهایت این لایو را ذخیره (Save) کنید و در پروفایل‌تان قرار بدهید؛ این کار باعث می‌شود تا مخاطبان و هنرجوهای بعدی بتوانند از این لایو به عنوان یک سوپاپ اطمینان استفاده کنند. با چنین لایوی، شما می‌توانید با یک تیر، دو نشان بزنید. برای ذخیره ویدئوی لایو، کافی است پس از تمام شدن لایو اینستاگرامی‌تان، روی گزینه Save در قسمت بالا و سمت راست صفحه اشاره کنید.

افزودن چند لینک در بیو اینستاگرام؛ معرفی بهلینک

شاید نیاز باشد تا محتوای لایوتان را به‌صورت متنی یا حتی تصویری برروی سایت خود آپلود کنید؛ یا حتی دل‌تان بخواهد که از طریق محتوای لایوتان، محصولی را در سایت معرفی کنید، برای این کار می‌توانید از ابزارهای رایگانی مثل بهلینک برای درج چند لینک در بیو اینستاگرام‌تان استفاده کنید.

جمع‌بندی

قابلیت لایو اینستاگرام یکی از بهترین ابزارهای گسترش کسب‌وکار اینترنتی شماست. شما با استفاده از نکات مهم و کاربردی این مقاله می‌توانید به راحتی و با دقت به تولید محتوای تصویری مفید برای کارتان بپردازید. دقت کنید که یک لایو اینستاگرامی دقیقاً شبیه یک شمشیر دولبه است؛ از گفتن نظرات خام، حرف‌های نامربوط و اظهار نظر در مواقعی که عصبانی هستید، خودداری کنید تا زحمات‌تان برای کسب سود و مشتری بیشتر به هدر نرود.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.