افراد زیادی وجود دارند که بنابر دلایل مختلفی مایل هستند تا به‌صورت فریلنسر (آزادکار) و در خانه کار کنند، به همین منظور به‌دنبال مشاغلی هستند که به‌صورت دورکاری و فریلنسری بتوان آنها را انجام داد؛ اگر شما هم به‌دنبال فرصت‌های شغلی فریلنسری هستید، جای مناسبی آمده‌اید. در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا، قرار است ما لیستی از بهترین مشاغل فریلنسری را با هم بررسی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

تعریف فریلنسری

همان‌طور که از اسمش پیدا است، در مشاغل فریلنسری یا آزادکاری، شما فعالیت‌ها و وظایف خود را در خارج از محیط شرکت انجام می‌دهید؛ پس بر اساس این تعریف، هر شغلی را که بتوان خارج از محیط کاری عرف و شرکتی انجام داد، آزادکاری یا فریلنسری می‌گویند. همچنین، بهتر است بدانید که در زبان فارسی، برای مشاغل فریلنسری، واژه «دورکاری» را گاهاً استفاده می‌کنند که می‌توان گفت تعریف درستی نیست؛ دورکاری در فرهنگ بین‌المللی بیشتر به مشاغل ریموت جاب (Remote Job) گفته می‌شود که در این نوع مشاغل، شما به استخدام شرکتی در می‌آیید و امور و وظایف خود را از راه دور برای آن شرکت انجام می‌دهید، اما در تعریف درست فریلنسری (Freelancing)، یعنی آزادکاری، شما به استخدام هیچ شرکتی در نمی‌آیید، و خودتان می‌توانید از طریق گرفتن پروژه (بدون کارفرما) و به‌صورت خویش‌فرمایی به کسب درآمد بپردازید. حال در ادامه، می‌خواهیم لیستی از 20 بهترین مشاغل فریلنسری را باهم بررسی کنیم. این مشاغل عبارت‌اند از:

  • نویسندگی
  • ادیتوری عکس و ویدئو
  • مدیریت پروژه
  • برنامه‌نویسی
  • طراحی و ساخت وب‌سایت
  • طراحی UI/UX
  • طراحی گرافیکی
  • تولید محتوا
  • انیمیشن‌سازی
  • مدیر شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریاب دیجیتال
  • فروش غیرحضوری
  • فروش آنلاین
  • آموزش آنلاین
  • وبمستری
  • متخصص امنیت مجازی
  • دستیار مجازی
  • تولیدکننده‌ی پادکست
  • بلاگری
  • حسابداری

در ادامه شما را با هر یک از مشاغل فریلنسری فوق آشنا می‌کنیم.

لیست بهترین مشاغل فریلنسری
لیست بهترین مشاغل فریلنسری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بهترین مشاغل فریلنسری

در این قسمت زمان آن رسیده است تا لیستی بهترین مشاغل فریلنسری را باهم بررسی کنیم. شایان ذکر است که این لیست، شامل مشاغلی است که هم در ایران و هم در خارج از کشور می‌توانید آنها را به‌صورت فریلنسری انجام دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نویسندگی

شغلی قدیمی اما به‌روز شده. نویسندگی امروز به شکل‌های گوناگونی صورت می‌گیرد و همچنین کتاب‌ها امروز به اشکال مختلفی منتشر می‌شوند. به‌دلیل حمایت از محیط‌زیست، همچنین افزایش هزینه‌ی چاپ کتاب‌های کاغذی و همچنین کمبود وقت افراد برای مطالعه و حمل کتاب‌های فیزیکی، کتاب‌های الکترونیک (EBook) طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند؛ همچنین نویسندگان نیز از کتاب‌های الکترونیک حمایت می‌کنند؛ زیرا علاوه‌بر دلایلی که گفتی شد، هزینه‌ی چاپی پرداخت نمی‌کنند و سود بیشتری برای آن‌ها باقی می‌ماند.

نویسندگی و کپی رایتینگ – از بهترین مشاغل نویسندگی
نویسندگی و کپی رایتینگ – از بهترین مشاغل نویسندگی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ادیتوری عکس و ویدئو

هر روزه شاهد تصاویر و ویدئوهای شگفت‌انگیز و جذابی در فضای مجازی می‌باشیم، اما به نظر شما این تصاویر و ویدئوها خام هستند؟ بدون شک این‌طور نیست. شغل ادیتور عکس و ویدیو، یکی از مشاغلی است که به‌راحتی می‌توان به‌صورت آزادکاری یا همان فریلنسری آنها را انجام داد. برای شروع به کار در این حوزه، اول باید دوره‌های آموزشی کار با نرم‌افزارهای تخصصی ادیت مانند فوتوشاپ و دیگر نرم‌افزارهای موجود در این زمینه را یاد بگیرید؛ سپس با تمرین و تکرار، تجربه‌ی بیشتری کسب می‌کنید و هرچه ادیت‌های شما حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر باشد، هم کار بیشتری خواهید داشت و هم می‌توانید دستمزد بالاتری از کارفرمایان درخواست کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مدیریت پروژه

در هر حوزه‌ای که بخواهید فعالیت داشته باشید و پروژه‌ای را اجرایی کنید، نیازمند یک مدیر پروژه می‌باشید که از چم و خم قسمت‌های مختلف اجرایی کردن پروژه آگاهی و تجربه داشته باشد؛ به همین منظور بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، برای این‌که پروژه‌ی خود را به بهترین شکل اجرا کنند، یک مدیر پروژه استخدام می‌کنند و پس از تحویل پروژه، آن مدیر پروژه، با شرکت دیگری وارد همکاری می‌شود. در این راستا، شما بر اساس مهارت، دانش و تجربه‌ای که دارید می‌توانید به‌عنوان یک مدیر پروژه، به‌صورت آزادکاری بر روند پروژه‌های مختلف نظارت داشته باشید، و راهنمایی‌ها و پیگیری‌های لازم را اجرای کامل آن‌ها انجام دهید.

مدیریت پروژه – از بهترین مشاغل فریلنسری
مدیریت پروژه – از بهترین مشاغل فریلنسری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه نویسی

یکی دیگر از مشاغلی که کاملاً مناسب فریلنسری می‌باشد، برنامه‌نویسی است. در حوزه‌ی شغلی برنامه‌نویسی، شما نیازی به حضور در شرکت ندارید و می‌توانید به‌سادگی از طریق شبکه‌های ارتباطی آنلاین، با همکاران و زیر دستان خود در ارتباط باشید و کدها را تبادل کنید. امروزه بسیاری از شرکت‌های برنامه‌نویسی برای اینکه حقوق کمتری به کارمندان خود پرداخت کنند، برنامه‌نویسان خود را به‌صورت فریلنسر استخدام می‌کنند؛ همچنین شرکت‌های خارجی و بین‌المللی تمایل زیادی به استخدام نیروی کار حرفه‌ای به‌صورت آزادکار و حقوق کمتر هستند، که این دسته از کارمندان در کشورهای کمتر توسعه‌یافته، پیدا می‌شوند. به‌عنوان‌مثال اگر یک برنامه‌نویس در یک کشور خارجی ماهانه 5 هزار دلار حقوق بگیرد، یک برنامه‌نویسِ دورکار در کشورهای توسعه‌یافته، 2 هزار دلار حقوق خواهد گرفت که رقم زیادی در کشور وی می‌باشد اما برای کارفرمای خارجی نصف رقم پرداختی عادی می‌باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی و ساخت وب سایت

اگر به برنامه‌نویسی علاقه دارید اما به ساخت و توسعه‌ی نرم‌افزارهای مختلف علاقه‌ای ندارید، توصیه می‌کنیم وارد حوزه‌ی طراحی و ساخت وب‌سایت شوید. برای طراحی و ساخت وب‌سایت 2 راه در پیش روی شما وجود دارد؛ یکی استفاده از ابزارهای مختلف و طراحی وب‌سایت بدون نیاز به کدنویسی است، و دیگری یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی لازم برای طراحی و ساخت وب‌سایت. برای آشنایی بیشتر با هرکدام از این روش‌ها، پیشنهاد می‌کنیم که مقالات «مسیر یادگیری برنامه نویسی وب + نقشه راه جامع: فرانت اند Front-End و بک اند Back-End» و «۱۰ سایت ساز رایگان برتر در جهان – ساخت انواع سایت با چند کلیک» را مطالعه بفرمایید.

طراحی سایت از بهترین مشاغل فریلنسری
طراحی سایت از بهترین مشاغل فریلنسری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراح UI/UX

در ابتدا باید بگوییم که این عبارت مخفف رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری می‌باشد. در طراحی UI/UX شما به یکپارچه‌سازی فرایندها و تجربه‌ی کاربران در تعامل با نرم‌افزارهای مختلف می‌پردازید؛ به زبان ساده‌تر، شما کاری می‌کنید که وقتی کاربران با نرم‌افزارها یا پلتفرم‌های مختلف کار می‌کنند، احساس راحتی داشته باشند و به‌عبارتی از کار با نرم‌افزار و محیط آن لذت ببرند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراح گرافیکی

یکی از مشاغلی که هم به‌صورت تمام‌وقت و هم به‌صورت فریلنسری می‌توانید به آن مشغول باشید، طراحی گرافیکی می‌باشد. این مهارت و دانش در حوزه‌های مختلفی مانند بازاریابی و تبلیغات، وب‌سایت‌ها، پوسترهای آموزشی، طراحی جلد کتاب‌ها و… کاربرد دارد. برای ورود به حوزه‌ی طراحی گرافیکی شما نیازمند یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ قوی، و همچنین یادگیری کار با نرم‌افزارهای مختلف در این حوزه می‌باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید محتوا

برای تولید محتوا شما می‌توانید به‌صورت کاملاً فریلنسر فعالیت‌های خود را انجام دهید؛ اما تولید محتوا یعنی چه؟ هر وب‌سایت و همچنین اکانت در شبکه‌ی اجتماعی برای اینکه دیده شود، به محتوایی جذاب و کاربردی نیاز دارد؛ حال با توجه به پلتفرمی که قرار است در آن محتوا منتشر شود و حوزه‌ای که محتوا تولید می‌شود، فاکتورهای مختلفی میزان جذاب و کاربردی بودن محتوا را تعیین می‌کنند. به‌طور کلی محتوایی جذاب و کاربردی است که کپی نباشد، کیفیت بالایی داشته باشد، روان باشد و انسجام محتوایی داشته باشد.

محتوایی که برای پلتفرم‌های مختلف تولید می‌شود 3 شکل اصلی دارد که عبارت‌اند: از محتوای متنی، تصویری و صوتی؛ یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین نوع محتوا، محتوای متنی می‌باشد که تولید آن نسبت به محتوای تصویری (ویدئو، انیمیشن، اینفوگرافی، عکس و…) و محتوای صوتی (پادکست، فایل صوتی آموزشی و…) راحت‌تر و گاهاً تاثیرگذارتر است. برای آشنایی بیشتر و یادگیری تولید محتوای متنی، شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی «اصول محتوا نویسی و نگارش مقاله برای سایت ها» دعوت می‌کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انیمیشن سازی

حوزه‌ی انیمیشن‌سازی یکی از مشاغلی است که هم می‌توانید به‌صورت دورکاری برای شرکت‌های مختلف آن را انجام دهید و هم می‌توانید به‌صورت تکی آن را تأسیس کرده و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. برای انیمیشن‌سازی همانند طراحی گرافیک باید یک سیستم قوی داشته باشید و آموزش‌های مختلفی هم برای کار با نرم‌افزارهای تخصصی این حوزه بگذرانید؛ اما با یادگیری این مهارت، قادر خواهید بود انیمیشن‌های خود را در فضای مجازی مانند اینستاگرام و یوتیوب به نمایش بگذارید و جدای از سفارشات کارفرماها، برای خود با جذب فالوور و انتشار تبلیغات کسب درآمد کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مدیر شبکه های اجتماعی

شغلی نوین که به واسطه‌ی نفوذ بیشتر شبکه‌های اجتماعی و افزایش فعالیت بلاگرها و اینفلوئنسرهای مختلف شکل گرفته است. در شغل مدیریت شبکه‌های اجتماعی، شما تمام فعالیت‌های یک اکانت در شبکه‌های اجتماعی را نظارت می‌کنید و آنها را به بهترین شکل انجام می‌دهید. مشتریان شما افراد معروفی هستند که زمان یا حوصله‌ی کافی برای رسیدگی (جذب فالوور، انتشار محتوا، دریافت و انتشار تبلیغات، پاسخ به کامنت‌ها و پیام‌ها و…) به اکانت خود را ندارند، به همین منظور یک مدیر شبکه‌ی اجتماعی (همان ادمین) استخدام می‌کنند و کارها را به وی می‌سپارند.

ادمین شبکه‌های اجتماعی – از بهترین مشاغل فریلنسری
ادمین شبکه‌های اجتماعی – از بهترین مشاغل فریلنسری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریاب دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) روشی به نسبت نوین در حوزه‌ی بازاریابی می‌باشد. در این حوزه، ما ابزارهای آنلاین مختلفی را داریم که هر کدام از آنها هم به‌صورت مستقل و هم به‌صورت وابسته‌به‌هم کار می‌کنند و تأثیرات خاص خود را دارند. نکته‌ی مهمی که در این حوزه وجود دارد، این است که هر روز بحث دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای مورد استفاده در آن، تخصصی‌تر می‌شوند و شرکت‌ها برای انجام امور تبلیغاتشان در فضای مجازی، نیازمند افرادی هستند که به‌صورت حرفه‌ای از دانش و مهارت بازاریابی دیجیتال برخوردار باشند؛ به همین منظور شرکت‌های مختلفی که دارای بخش دیجیتال مارکتینگ می‌باشند یا به‌صورت مستقیم در این حوزه فعالیت می‌کنند، بازاریابان دیجیتال (Digital Marketers) را به‌صورت فریلنسر استخدام می‌نمایند. در این راستا، شما با یادگیری ابزارهای مختلف حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ، قادر خواهید بود به‌عنوان یک «دیجیتال مارکتر» فعالیت خود را به‌صورت آزادکار آغاز کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فروش غیرحضوری

بسیاری از فروشندگان به‌جای ارتباط حضوری با مشتریان، از طریق تلفن و دیگر راه‌های ارتباطی محصولات خود را به فروش می‌رسانند و پورسانت خود را از شرکت‌ها دریافت می‌نمایند. فروش غیرحضوری یکی از فرصت‌های شغلی فریلنسری است که به شرکتی که با آن فعالیت می‌کنید و نوع محصولی یا خدمتی که ارائه می‌دهید بستگی دارد؛ و شما برای کسب درآمد بیشتر از این شغل، می‌توانید به‌صورت فریلنسر برای چندین شرکت به‌صورت همزمان کار کنید محصولاتشان را به فروش برسانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فروش آنلاین

فروش آنلاین شاخه‌ای تخصصی‌تر از فروش غیرحضوری می‌باشد. در این حوزه‌ی کاری، شما محصولات را در یک پلتفرم آنلاین مانند وب‌سایت، شبکه‌ی اجتماعی یا اپلیکیشنی مخصوص خرید آنلاین، معرفی کرده و امکان بررسی، مقایسه و ثبت سفارش را برای کاربران قرار می‌دهید؛ در این مدل از فروش شما خودتان خیلی با مشتری ارتباط ندارید و صرفاً مشخصات محصولات و امکان خرید آنها را برای کاربران خود محیا می‌سازید. تنها ارتباطی که در این حوزه‌ی کاری با مشتری برقرار می‌کنید، در قسمت پشتیبانی و خدمات پس از فروش می‌باشد که آن هم باز به‌صورت دورکار و مجازی است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش آنلاین

شکل نه‌چندان جدیدی از آموزش که با همه‌گیری کرونا و قرنطینه‌های سراسری، بیشتر شناخته شد و مورد استفاده قرار گرفت. شما هر دانش یا مهارتی را که دارید می‌توانید از طریق ضبط ویدئوهای آموزشی یا برگزاری کلاس‌های آنلاین به دیگران آموزش داده و از این طریق درآمد کسب کنید. برای اینکه در این زمینه موفق‌تر عمل کنید، توصیه می‌کنیم با وب‌سایت‌هایی که در زمینه‌ی آموزش آنلاین فعالیت دارند یا آموزشگاه‌هایی که امکان آموزش آنلاین را برای شاگردان خود فراهم آورده‌اند، همکاری داشته باشید.

شایان ذکر است یکی از وب‌سایت‌های موفقی که در ایران به آموزش آنلاین می‌پردازد، وب‌سایت فرادرس می‌باشد؛ این وب‌سایت با داشتن منابع علمی معتبر و تخصصی، به تولید و انتشار انواع دوره‌های آموزش آنلاین در حوزه‌های مختلف، می‌پردازد. شما با همکاری با این پلتفرمِ آموزشی می‌توانید تا حتی چند ده میلیون تومان در ماه از تدریس دوره‌های آموزشی درآمد داشته باشید. همچنین می‌توانید با برگزاری وبینارهای آموزشی در پلتفرم فرادرس در حوزه تخصص خود، به درآمد برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط همکاری با این پلتفرم، پیشنهاد می‌شود به این لینک [+] مراجعه کنید.

همکاری با فرادرس – تدریس با فرادرس
همکاری با فرادرس – تدریس با فرادرس
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پشتیبانی آنلاین

تعداد زیادی از شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های پرداختی و همچنین هزینه‌های ساخت بخشی مجزا برای پشتیبانی، از پشتیبان‌های آنلاین و دورکار استفاده می‌کنند؛ در این روش شما به‌عنوان یک پشتیبان دورکار، تمامی آموزش‌های لازم و اطلاعات مورد نیاز برای پشتیبانی را با برگزاری کلاس‌هایی توسط خود شرکت، یاد می‌گیرید و سپس در هر محلی که خواستید و به‌صورت دورکاری، وظایف پشتیبانی خود را انجام می‌دهید.

وبمستری

مدیریت وب‌سایت یا همان وبمستری سمت شغلی است که در آن یک وبمستر بر تمامی فعالیت‌های یک وب‌سایت و نحوه‌ی عملکرد آن نظارت مستقیم یا غیرمستقیم دارد. به‌عنوان یک وبمستر شما باید دانش کافی در زمینه‌های مختلفی همچون طراحی و ساخت، تولید محتوا، سئو، نگهداری و به‌روزرسانی سرورها و… داشته باشید تا بتوانید به‌نحو احسن قسمت‌های مختلف یک وب‌سایت را مدیریت کرده و آن وب‌سایت را به‌همراه محتوایش توسعه دهید.

وبمستری – از بهترین مشاغل فریلنسری
وبمستری – از بهترین مشاغل فریلنسری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

متخصص امنیت مجازی

داشتن امنیت همیشه یکی از دغدغه‌های جامعه‌ی بشری بوده و با ظهور و نفوذ فضای مجازی و پلتفرم‌های آنلاین در بین زندگی مردم، داشتن امنیت در فضای مجازی به دغدغه‌ای بسیار مهم تبدیل شده است؛ زیرا تعداد بسیار زیادی بدافزار و همچنین هکر در دنیای مجازی وجود دارد که شما از وجود آنها و فعالیتشان بی‌خبر هستید. با توجه به دلایلی که گفته شد و اهمیت کسب‌وکارهای مجازی، بسیاری از شرکت‌ها و افراد معروف در فضای مجازی، نگران امنیت وب‌سایت یا اکانت شبکه‌ی اجتماعی خود هستند و برای حفظ امنیت آن از متخصصان امنیت مجازی یا همان امنیت سایبری کمک می‌گیرند. برای اینکه در پوزیشن شغلی متخصص امنیت مجازی بتوانید کار کنید نیازمند یادگیری دانش تخصصی در این زمینه و همچنین کسب تجربه می‌باشید تا بتوانید به بهترین شکل، امنیت وب‌سایت‌ها و اکانت‌های اجتماعی را برای مشتریان خود تأمین کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دستیار مجازی

یک دستیار مجازی، تمامی فعالیت‌های یک دستیار یا منشی شخصی را انجام می‌دهد، اما از راه دور و به‌صورت دورکاری! لازم به ذکر است که دستیاران مجازی وظایفی همچون: ارسال ایمیل‌های داخل شرکتی و خارج شرکتی، هماهنگی‌های لازم برای ایجاد کنفرانس‌ها، تعیین قرار‌های ملاقات، پیگیری کارها و پروژه‌ها، بایگانی اسناد و باقی وظایف یک دستیار یا منشی شخصی را در چارت کاری خود دارند.

دستیار مجازی از بهترین مشاغل فریلنسری
دستیار مجازی از بهترین مشاغل فریلنسری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید کننده پادکست

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، پادکست یکی از اشکال محتوایی است که روز به‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. تعریف پادکست عبارت است از مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی که به‌صورت قسمتی در قالب یک مجموعه به‌صورت آنلاین منتشر می‌شوند. پادکست‌ها موضوعات بسیار متنوعی دارند و برای تولید آنها تیمی متشکل از نویسنده، گوینده، ادیتور و حتی طراح پوستر نیاز است که همه‌ی این کارها را می‌توان به‌صورت دورکار انجام داد. برای کسب اطلاعات بیشتر از شما دعوت می‌کنیم تا مقاله‌ی «پادکست چیست؟ – معرفی پلتفرم های شنیدن پادکست + بهترین پادکست های ایرانی» را مطالعه بفرمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بلاگری

بلاگری با ظهور اینترنت و وب‌سایت‌ها پا به عرصه‌ی وجود گذاشت و در این راستا افراد زیادی شروع کردند به وبلاگ‌نویسی در مورد موضوعات مختلف؛ با گسترش شبکه‌های اجتماعی، بلاگری شکل جدیدی به خود گرفت و در انواع مختلفی با توجه به امکانات شبکه‌های اجتماعی مختلف، ایجاد شد. امروزه بلاگری یک شغل محسوب می‌شود و بلاگرهای زیادی هستند که تعداد فالوورهای بالایی دارند و با انجام تبلیغات یا قبول اسپانسر، کسب درآمد می‌کنند؛ حتی بسیاری از بلاگرها، مخصوصاً بلاگرهای زیبایی یا فشن و مد، پس از کسب معروفیت، برند خودشان را راه‌اندازی می‌کنند و کسب‌وکاری حرفه‌ای‌تر و پرسودتر از بلاگری برای خود ایجاد می‌نمایند.

حسابداری

مهارت و دانشی که می‌توان هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت دورکاری از آن درآمد کسب کرد. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و حتی کسب‌وکارهای بزرگ، در دوره‌های زمانی خاصی نیازمند حسابدار هستند، همچنین شرکت‌های مختلفی وجود دارد که به‌طور تخصصی در زمینه‌ی حسابداری و حسابرسی فعالیت می‌کنند و دفاتر حسابداری، اسناد و مدارک لازم برای انجام امور حسابداری را برای حسابداران فریلنسر ارسال می‌کنند؛ سپس این حسابداران آزادکار، امور لازم را انجام داده و کار تکمیل‌شده را به‌دست کارفرما می‌رسانند.

حسابداری – از بهترین مشاغل فریلنسری
حسابداری – از بهترین مشاغل فریلنسری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه کسب و کار

سخن پایانی درباره بهترین مشاغل فریلنسری

در مقاله‌ای که مطالعه کردید، بهترین مشاغل فریلنسری را با هم بررسی کردیم که هر کدام از آنها نیازمند داشتن مهارت یا دانش خاصی بودند؛ برای اینکه بتوانید بهترین شغل فریلنسری را برای خود انتخاب نمایید و در آن موفق باشید، قبل از هر چیزی باید توانایی‌ها، مهارت‌ها و دانش خود را ارزیابی کنید تا با دیدی کامل وارد یکی از حوزه‌های آزاد کاری بالا بشوید. طبعاً آموزش‌های پیشنهادی ما در این مقاله، در این خصوص به شما کمک شایانی خواهند نمود. پس اکیداً توصیه می‌کنیم که از آن‌ها استفاده کنید.

امیدواریم که مطالعه‌ی این مقاله کمک بزرگی برای انتخاب بهترین مشاغل فریلنسری به شما کرده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «بهترین مشاغل فریلنسری» دارید، یا مشاغل دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که به‌صورت فریلنسر یا آزادکار به کسب درآمد بپردازند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.