به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار یا یک بازاریاب، برای حضور مؤثر در عرصه فروش و عرضه‌ی محصولات، شما باید استراتژی‌های درست بازاریابی و ایده‌های فروش جذاب داشته باشید؛ زیرا بدون داشتن یک استراتژی بازاریابی درست و یک ایده‌ی فروش جذاب، قادر به پیشرفت و رقابت با کسب‌وکارهای دیگر نخواهید بود. برای اینکه از ایده های فروش محصولات و استراتژی‌های بازاریابی، آگاهی کاملی پیدا کنید، شما را به خواندن ادامه‌ی این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا دعوت می‌کنیم. لطفاً تا پایان ما را همراهی کنید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

ایده های فروش محصولات

ایده های زیادی برای فروش محصولات وجود دارد اما شما باید بر اساس هویت کسب‌وکار خود و نوع محصولی که قصد فروش آن را دارید، ایده و راه مناسب را انتخاب کنید. در ادامه ایده های فروش متنوعی را با هم بررسی خواهیم کرد. این ایده‌ها عبارت‌اند از:

  • اعلام تخفیفات فصلی یا برگزاری حراج‌های مناسبتی
  • دادن جایزه یا هدیه به مشتریان
  • ارائه امکان روش‌های پرداخت متنوع
  • ارسال رایگان
  • تعویض کالا
  • ارائه خدمات پس از فروش
  • راه اندازی باشگاه مشتریان
  • انتشار بن‌های خرید و یا کدهای تخفیف
  • ارائه پکیجی از محصولات
  • ایجاد اعتماد در مشتریان با تبلیغات مناسب
  • ارائه امکان تست رایگان قبل از خرید
  • تعویض محصول نو با کالای دست دوم
  • ساخت یک ویترین جذاب و متفاوت
  • ارائه خدمات گارانتی و ضمانت پس از فروش
بهترین ایده های فروش محصولات
بهترین ایده های فروش محصولات
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

اعلام تخفیفات فصلی یا برگزاری حراج های مناسبتی

حراج همیشه گزینه‌ای مناسب برای جذب مشتری است. فرقی نمی‌کند کشور در چه شرایط اقتصادی به سر می‌برد، برگزاری حراج همیشه، نظر بسیاری از مشتریان بالقوه را جلب می‌کند. در این راستا، شما می‌توانید به مناسبت‌های مختلف ملی و دینی، برای فروش هر چه بیشتر محصولاتِ خود، حراج یا تخفیفات فصلی برگزار کنید.

دادن جایزه یا هدیه به مشتریان

یکی دیگر از ایده های فروش محصولات این است که به ازای «خرید تا سقف مبلغی خاص» یا به ازای «خرید تعداد خاصی از محصولات خود»، به مشتریانتان هدیه و یا جایزه‌ای به رایگان تقدیم کنید؛ این کار هم باعث خوشحالی و جلب رضایت مشتری می‌شود و هم اینکه انگیزه‌ی خرید بیشتر از شما را در افراد ایجاد می‌کند. شایان ذکر است که یکی دیگر از روش‌های هدیه این است که لوگوی برند خود را بر روی کالایی که هدیه می‌دهید، درج کنید تا جنبه‌ی تبلیغاتی هم برای شما داشته باشد.

ارائه امکان روش های پرداخت متنوع

بسیاری از افراد توانایی خرید نقدی را ندارند و یا ترجیح می‌دهند هزینه خرید خود را به‌صورت اقساطی یا چک‌های مدت‌دار پرداخت کنند؛ شما با قرار دادن روش‌های پرداخت مختلف مانند پرداخت اقساطی یا پرداخت با چک، می‌توانید دامنه‌ی مشتریان بالقوه‌ی خود را افزایش دهید و به افزایش فروش خود کمک کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ارسال رایگان

یکی دیگر از روش‌های جذب مشتری و ایده های افزایش فروش محصولات، ارسال رایگان کالاها و اجناس می‌باشد؛ در این راستا، شما می‌توانید برای محدوده‌ای خاص از اطراف محل کسب‌وکار خود، امکان ارسال رایگان قرار دهید. همچنین می‌توانید به ازای خرید تا مبلغ خاصی، امکان ارسال رایگان را برای مشتریان خود فراهم کنید؛ مانند دیجی‌کالا که اگر مشتریانش بیشتر از مبلغ خاصی خرید کنند، ارسال کالاها برایشان رایگان می‌شود.

تعویض کالا

ایده‌ی تعویض کالا می‌تواند یکی از ویژگی‌های جذاب برای خریداران جهت خرید از شما باشد. در این راستا، شما با تعیین شروط خاصی می‌توانید امکان تعویض کالا را در اختیار مشتریان خود قرار دهید؛ مثلاً اگر مشتری پس از دریافت کالا از شما، متوجه شود که آن کالا از اول دچار ایرادی بوده، بتواند بدون کندن اتیکت و برچسب‌های روی کالا، آن را با کالای دیگری تعویض کند (مثلاً شخصی پیراهنی از شما می‌خرد ولی بعداً از مدل دیگری خوشش می‌آید). همچنین می‌توانید، شرط‌های دیگری جهت تعویض – بر اساس ویژگی‌های کالای خود – برای مشتریان تعیین کنید.

ارائه خدمات پس از فروش

بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها، گزینه‌ی خدمات پس از فروش را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند؛ وجود این‌چنین خدماتی، به مشتری اطمینان خاطر می‌دهد که در صورت بروز مشکلی خاص، به‌راحتی می‌تواند از طریق خود شما (که فروشنده‌ی محصول هستید)، مشکلش را برطرف کند. شایان ذکر است که این خدمات پس از فروش می‌تواند در حوزه تعمیرات، تعویض و حتی پشتیبانی صورت بگیرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

راه اندازی باشگاه مشتریان

ساخت باشگاه مشتریان، فوائد زیادی دارد؛ به کمک ایجاد باشگاه مشتریان و ثبت نام مشتریان در آن، شما می‌توانید اطلاعات ارزشمندی از کاربران و مشتریان خود کسب کنید. اطلاعاتی که از طریق باشگاه مشتریان قادر به دریافت خواهید بود، عبارت‌اند از:

  • نام و نام خانوادگی
  • سن
  • تاریخ تولد
  • شغل
  • محل زندگی
  • شماره تماس
  • علایق

و…

با داشتن این اطلاعات، آپشن‌های زیادی از جمله: اطلاع‌رسانی به مشتریان برای شرکت در تخفیفات و جشنواره‌های فروش، تبریک تولد مشتری، ایجاد بن‌های تخفیف شخصی‌سازی شده بر اساس سلایق و عادت خرید مشتری و…. را در اختیار خواهید داشت. علاوه‌بر موارد گفته‌شده، ایجاد یک سیستم کسب امتیاز و برگزاری قرعه‌کشی برای کاربرانی که در باشگاه مشتریان شما ثبت‌نام کرده‌اند، باعث ایجاد انگیزه برای خرید بیشتر از شما می‌گردد.

ایده برای افزایش فروش
ایده برای افزایش فروش
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انتشار بن های خرید و یا کد های تخفیف

این ایده‌ی فروش، برای اقشار «متوسط» و «متوسط رو به پایینِ» جامعه، بسیار ایده‌ی جذابی است. شما با پخش بن‌های خرید و یا کدهای تخفیف، قادر خواهید بود تا مشتریان خود از سطوح و اقشار مختلف جامعه را به خرید بیشتر از خودتان ترغیب کنید. به‌عنوان مثال، بارها برای ما پیش آمده که بن‌های خرید کارمندی دیده‌ایم و یا در موردشان شنیده‌ایم، شما هم با ایجاد بن‌هایی مخصوص کارمندان، می‌توانید آن‌ها را برای خرید تشویق کنید.

ارائه پکیجی از محصولات

ارائه‌ی محصولات به شکل پکیج، طرفداران زیادی دارد. در این روش، شما یک پکیج کالایی طراحی می‌کنید که در آن محصولاتِ کم‌طرفدار را در کنار محصولات پرطرفدار قرار می‌دهید، یا محصولاتی که مکمل یکدیگر هستند را با هم در یک پکیج کالایی عرضه می‌کنید. زمانی که مخاطب پکیج محصولات شما را می‌بیند، با خود فکر می‌کند که با هزینه‌ای کمتر، کالای بیشتری می‌تواند داشته باشد؛ البته تا حدودی هم باید این مورد را رعایت کنید و قیمت تمام‌شده‌ی پکیج کالایی شما، از مجموع قیمت فروش کالاهای درون پکیج به‌صورت تکی، کمتر باشد.

ایجاد اعتماد در مشتریان با تبلیغات مناسب

جلب اعتماد مخاطبان، یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که برای پیشرفت کسب‌وکار خود و افزایش فروشتان باید رعایت کنید. برای ایجاد اعتماد در مشتریان، نیازمند تبلیغات و شعارهای تبلیغاتی مناسبی هستید، تا آن‌ها با شنیدن و دیدن این شعارهای تبلیغاتی، حس اعتماد به کسب‌وکار و کالای شما در وجودش شکل بگیرد.

ارائه امکان تست رایگان قبل از خرید

یکی دیگر از ایده های فروش محصولات، تست رایگان قبل از خرید است؛ در این ایده، شما با آماده‌سازی بستری برای تست و آزمایش محصولات خود توسط مشتریان، نظر آن‌ها را از بابت کیفیت کالا، جلب خواهید کرد. از دیگر مزایای تست رایگان، این است که احتمال مرجوعی یا تعویض کالا به‌شدت پایین می‌آید و شما مشکلات تعویض یا مرجوعی کالا را دیگر نخواهید داشت (یا حداقل خیلی کمتر خواهد شد).

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تعویض محصول نو با کالای دست دوم

به‌عنوان مثال تصور کنید شما در کار فروش گوشی موبایل هستید؛ در این صورت می‌توانید با فراهم آوردن گزینه‌ی تعویض موبایل قدیمی با موبایل نو، مشتریان زیادی را جذب کنید. بسیاری از افراد توانایی مالی خرید گوشی نو را ندارند و یا حوصله‌ی فروش گوشی قدیمیِ خود و خرید گوشی جدید را ندارند؛ با این ایده‌ی فروش، شما نیاز این دسته از افراد جامعه برای خرید گوشی جدید را برطرف می‌کنید و به‌تبعِ آن، میزان فروش خود را افزایش می‌دهید.

ساخت یک ویترین جذاب و متفاوت

یک ویترین جذاب، مانند یک لباس زیبا در اولین قرار عمل می‌کند؛ همیشه تأثیر اولی که روی مخاطب می‌گذارید، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این راستا، با تهیه‌ی یک ویترین جذاب، قفسه‌بندی مناسب و دیزاین داخلی گیرا و متفاوت، مشتریان بالقوه‌ی زیادی را به خود جذب خواهید کرد. اگر شما محصولات بسیار خوبی داشته باشید ولی ویترین و قفسه‌بندی مناسبی برای ارائه‌ی آن‌ها نداشته باشید، بسیاری از افراد، بی‌تفاوت از کنار کسب‌وکار شما رد خواهند شد و یا اصلاً رغبتی به خرید از شما در آن‌ها شکل نمی‌گیرد.

نمونه ویترین جذاب برای افزایش فروش
نمونه ویترین جذاب برای افزایش فروش

ارائه خدمات گارانتی و ضمانت پس از فروش

ارائه‌ی گارانتی و ضمانت پس از فروش، حس اعتماد را در مشتریان تقویت می‌کند؛ همچنین آن‌ها از خرید خود اطمینان خاطر کسب می‌کنند، تا اگر روزی به مشکلی برخوردند، شما در کنار آن‌ها هستید. برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ی برخی از افراد سودجو، می‌توانید قوانینی برای سرویس گارانتی و ضمانت پس از فروش خود وضع کنید؛ اما به یاد داشته باشید که قوانین سخت‌گیرانه در زمینه گارانتی و ضمانت پس از فروش، آن حسِ اعتماد و اطمینان را در مشتری از بین می‌برد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انواع استراتژی های بازاریابی برای افزایش فروش محصولات

برای فروش بیشتر، شما جدای از ایده های فروش، به استراتژی‌های بازاریابیِ مناسبی برای تبلیغ محصولات خود نیاز دارید. در دنیای فروش، استراتژی‌های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات وجود دارد که شما بر اساس هویت کسب‌وکار خود و ویژگی‌های کالا یا خدمتی که ارائه می‌دهید، باید آن‌ها را انتخاب کنید؛ هر کدام از استراتژی‌های بازاریابی که در زیر مشاهده می‌کنید، در حوزه‌های مختلف فروش و کسب‌وکار، تأثیرگذاری متفاوتی دارند. این استراتژی‌ها و روش‌ها عبارت‌اند از:

  1. روش‌های سنتی برای بازاریابی و تبلیغات
  2. روش‌های آنلاین برای بازاریابی و تبلیغات

در ادامه هر کدام از موارد فوق را معرفی کرده و تکنیک‌های مختلفی برای پیاده‌سازی آن‌ها را بر می‌شمریم.

انواع استراتژی های فروش محصولات
انواع استراتژی های فروش محصولات

روش های تبلیغاتی سنتی برای افزایش فروش محصولات

برخی از روش‌های تبلیغات و بازاریابی در کسب‌وکارهای مختلف، از دیرباز وجود داشته‌اند و در حال حاضر نیز کارایی خود را از دست نداده‌اند. از آنجایی که این روش‌ها، قدیمی هستند، به آن‌ها روش‌های سنتی برای بازاریابی و تبلیغات گفته می‌شود. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • تبلیغات از طریق بروشور، تراکت و پوستر
  • تبلیغات پیامکی
  • تبلیغات از طریق کارت ویزیت
  • تبلیغات متحرک
  • تبلیغات تلویزیونی و رسانه‌ای
  • درج آگهی‌های تبلیغاتی در روزنامه‌ها و مجلات

در ادامه، در مورد هر یک از روش‌های تبلیغاتی فوق برای افزایش فروش محصولات توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

روش های تبلیغاتی سنتی برای افزایش فروش محصولات
روش های تبلیغاتی سنتی برای افزایش فروش محصولات

تبلیغات از طریق بروشور، تراکت و پوستر

از سالیان گذشته تا الآن، ما شاهد انواع مختلف و متنوعی از تراکت‌ها، پوسترها و بروشورهای تبلیغاتی بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود. درست است که دنیا به سمت تبلیغات دیجیتال و فضای مجازی پیش می‌رود، اما تبلیغات فیزیکی و سنتی، هنوز هم تأثیرگذاری بالایی در ذهن مخاطبان کسب‌وکارهای مختلف دارند. در این راستا، شما با تهیه‌ی یک بروشور تبلیغاتی می‌توانید محصولات خود را معرفی کنید و با قرار دادن لینک، آی‌دی و یا QR کد، امکانی را برای دسترسی خواننده به وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود، فراهم نمایید.

تبلیغات پیامکی

یکی دیگر از استراتژی‌های بازاریابی، استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی است. در این استراتژی تبلیغاتی، شما می‌توانید پیامک‌های خود را هم به‌صورت رندوم و یا هم به‌صورت هدفمند ارسال کنید. در بالا، به‌عنوان یکی از ایده های فروش محصولات گفتیم که یک باشگاه مشتریان راه‌اندازی کنید و شماره تماس مشتریان خود را از طریق ترغیب آن‌ها برای ثبت‌نام در این باشگاه به‌دست آورید؛ شما با استفاده از این شماره تماس‌ها می‌توانید پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به برگزاری جشنواره‌های فروش، ارائه‌ی محصولات جدید و… را به‌صورت هدفمند برای مشتریان خود ارسال نمایید. اگر هم تا کنون موفق به راه‌اندازی یک باشگاه برای مشتریان خود نشده‌اید، می‌توانید مانند بسیاری دیگر از کسب‌وکارها به‌صورت رندوم، پیامک‌های تبلیغاتی خود را برای مشتریان خود بفرستید.

تبلیغات از طریق کارت ویزیت

کارت ویزیت یا همان کارت تبلیغاتی، حسی نوستالژیک و کلاسیک در مشتریان ایجاد می‌کند؛ مخصوصاً اگر کارت تبلیغاتیِ شما از طراحی جذاب و منحصر به فردی برخوردار باشد. بارها در خودمان و دوستانمان دیده‌ایم که یک کارت تبلیغاتی جذاب، چقدر نظرمان را جلب کرده است و باعث شده تا آن مغازه یا کسب‌وکار در ذهن ما نقش ببندد؛ لذا یکی از استراتژی‌های خوب برای فروش محصولات، تهیه کارت ویزیت یا کارت تبلیغاتی می‌باشد.

تبلیغات متحرک

تبلیغات متحرک بر روی اتوبوس‌های شهری، واگن‌های مترو و تاکسی‌های شهری، محدوده‌ی تبلیغاتی شما را از آنچه که تصور می‌کنید، گسترده‌تر خواهد کرد. همچنین به‌دلیل تردد مداوم آن‌ها در مسیرهای مختلف، اقشار مختلف جامعه، تبلیغِ محصول یا خدمات شما را خواهند دید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله «تبلیغات تاکسی: انواع تبلیغات در تاکسی ها + مزایا، معایب و راهکارها» مراجعه کنید.

تبلیغات تلویزیونی و رسانه ای

تبلیغات تلویزیونی و به شکل مدرن‌تر، تبلیغات در پلتفرم‌های پخش آنلاین فیلم، یکی دیگر از روش‌های بازاریابی است که از تأثیر به‌سزایی بر روی ذهن مخاطب و مشتریان بالقوه برخوردار است. شما با تهیه و ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی یا یک زیرنویس تبلیغاتی برای پخش در تلویزیون و پلتفرم‌های پخش آنلاین فیلم و همچنین با تهیه عکس‌های تبلیغاتی برای انتشار در پلتفرم‌های پخش آنلاین فیلم (مانند فیلمو، فیلم‌نت و…) قادر خواهید بود تا طیف گسترده‌ای از جامعه را هدف تبلیغات و بازاریابی خود قرار دهید. از اهمیت تبلیغات تلویزیونی باید به این نکته اشاره کنیم که بسیاری از این نوع تبلیغات به قدری محبوب شدند که جای خود را در میان مردم باز کردند و تا سال‌ها مردم شعار تبلیغاتی آن ویدیو را در ذهن خود سپرده‌اند. حتماً شما هم چند نمونه از این تبلیغات را در ذهن خود دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله «انواع رسانه های تبلیغاتی – کدام رسانه را برای تبلیغات انتخاب کنیم؟» رجوع کنید.

ایده برای افزایش فروش
ایده برای افزایش فروش
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

درج آگهی های تبلیغاتی در روزنامه ها و مجلات

درج آگهی و عکس‌های تبلیغاتی در روزنامه و مجلات، مخاطبان خود را دارد. بسیاری از افراد میان‌سال و کهن‌سال جامعه، همچنین برخی از نوجوانان، به خواندن روزنامه و یا مجله‌ی خاصی علاقه‌ی زیادی دارند؛ شما با درج پیام‌های تبلیغاتی خود در روزنامه‌ها و مجلات سنتی و همچنین نسخه‌های آنلاین آن‌ها، می‌توانید مخاطبان خاصی را مورد هدف قرار دهید.

روش های تبلیغاتی آنلاین برای افزایش فروش محصولات

با روی کار آمدن اینترنت و همه‌گیر شدن آن، بسیاری از مردم وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند. همین امر باعث شده تا بسیاری از کسب‌وکارها، از فضای اینترنت، به‌عنوان ویترینی برای نمایش و عرضه محصولات و خدمات خود استفاده کنند. شایان ذکر است که در این راستا، مفهومی به نام دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی آنلاین شکل گرفته و روش‌ها و استراتژی‌های متنوعی برای افزایش فروش محصولات در بستر اینترنت به‌وجود آمده است.

لازم به ذکر است که روش‌های تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ، عموماً یا بر پایه‌ی وب‌سایت و یا بر پایه‌ی شبکه‌های اجتماعی هستند. این روش‌ها، عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی وب‌سایت
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)
  • تولید محتوا
  • معرفی محصولات
  • مقایسه‌ی کالاها
  • فروش آنلاین
  • پشتیبانی آنلاین
  • تبلیغات کلیکی
  • ریپورتاژ
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات ایمیلی

در ادامه، در مورد هر کدام از این روش‌ها، توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

روش های تبلیغاتی آنلاین برای افزایش فروش محصولات
روش های تبلیغاتی آنلاین برای افزایش فروش محصولات
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

راه اندازی وب سایت

راه‌اندازی وب‌سایت یکی از اصلی‌ترین عناصر بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ است. ساخت وب‌سایت مزایای بسیاری دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید پرقدرت‌تر و با دست بازتری به دیجیتال مارکتینگ بپردازید تا فروش خود را افزایش دهید. روش‌ها و مزایای زیادی برای افزایش فروش از طریق راه‌اندازی وب‌سایت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بهینه ‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو یا همان سئو (SEO) به فعالیت‌ها و اقداماتی گفته می‌شود که موجب افزایش رتبه‌ی وب‌سایت شما در گوگل رنکینگ پیج می‌گردد؛ این افزایش رتبه در پیج رنک گوگل، باعث بالاتر آمدن لینک شما در نتیجه‌ی جست‌وجوی کاربران می‌شود. هرچه لینک شما جایگاه بالاتری در نتیجه‌ی جست‌وجوی کاربران کسب کند، بازدید از وب‌سایت شما بیشتر می‌شود و از این طریق تعداد زیادی از کاربران اینترنتی را می‌توانید به مشتریان بالقوه‌ی خود تبدیل کنید. برای آموزش روش‌های سئو می‌توانید مقاله‌ی «سئو (SEO) چیست؟ – راهنمای جامع بهبود سئوی سایت به زبان ساده» را مطالعه بفرمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
تولید محتوا

شما با تولید انواع مختلفی از محتوا، قادر خواهید بود تعداد بیشتری از کاربران و مشتریان بالقوه را به وب‌سایت و کسب‌وکار خود جذب کنید. توجه کنید که وقتی از تولید محتوا صحبت می‌کنیم، منظور ما فقط محتوای ویدیویی نیست، بلکه تولید محتوا انواع مختلفی از جمله: محتوای متنی (مقاله‌نویسی)، محتوای تصویری (عکس و اینفوگرافیک) و محتوای ویدیویی را شامل می‌شود. نکته‌ی مهم دیگری که در این خصوص باید به آن توجه داشته باشید، این است که محتوای متنی، Base و پایه‌ی محتواهای دیگر است؛ به‌عبارت دیگر، برای اینکه محتوای تصویری یا ویدیویی شما تأثیر بیشتری بر روی مخاطب بگذارید، باید متنی مناسب و مفید نیز آماده کنید. برای نوشتن یک مقاله و محتوای متنی تبلیغاتی، می‌توانید به لینک «اصول محتوا نویسی و نگارش مقاله برای سایت ها» مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
معرفی محصولات

برای معرفی محصولات در شبکه‌های اجتماعی یا به‌صورت سنتی (از طریق بروشور، آگهی تلویزیونی و…) با محدودیت‌های مختلفی همچون محدودیت زمان توضیح، محدودیت در نوشتن اطلاعات محصولات و… روبه‌رو هستید؛ اما در وب‌سایت می‌توانید محصولات را به شیوه‌ای کامل، با جزئیات بیشتر و به‌صورت منظم‌تری معرفی کنید. به‌عنوان مثال، این کار را می‌توان با ایجاد جدولی برای توضیح مشخصات و ویژگی‌های محصول انجام داد.

مقایسه‌ی کالاها

از دیگر مزایای داشتن یک وب‌سایت و قرار دادن محصولات در آن، امکان مقایسه‌ی راحت محصولات و کالاهای مختلف برای کاربران است؛ اینکه کاربری بتواند به‌سادگی 2 یا 3 محصول را همزمان کنار هم قرار دهد و به مقایسه و بررسی آن‌ها بپردازد، امری بسیار خوشایند، مفید – و در پاره‌ای از اوقات، ضروری – برای او محسوب می‌شود.

فروش آنلاین

ثبت سفارش و فروش آنلاین محصولات، یکی دیگر از ابزارها و مزایای ساخت وب‌سایت است. با ایجاد یک سیستم ثبت سفارش و فروش آنلاین، شما محدودیت زمانی و مکانی را برای خریداران از بین می‌برید و آن‌ها به‌راحتی می‌توانند در هر روز و هر ساعتی، محصولات مورد نیاز خود را ثبت و خریداری نمایند.

پشتیبانی آنلاین

برخی از محصولات و یا خدماتی که توسط کسب‌وکارهای مختلف ارائه می‌شود، ممکن است نیاز به پشتیبانی و مشاوره‌ی آنلاین داشته باشند. به‌عنوان مثال، یک کسب‌وکار در زمینه ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت خانگی را در نظر بگیرید؛ مشتریان این دسته از کسب‌وکارها ممکن است برای راه‌اندازی سرویس خود، تمدید سرویس فعلی یا تغییر سرویسشان به سرویس دیگر، نیازمند پشتیبانی و مشاوره به‌صورت آنلاین باشند.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا PPC نوعی از تبلیغات آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ است که به زبان ساده یعنی اینکه از بازدید و ترافیک وب‌سایت‌های دیگر، برای تبلیغات خود استفاده کنید. اما این امر چگونه صورت می‌گیرد؟ در این روش شما یک بنر تبلیغاتی تهیه می‌کنید و با وب‌سایت‌های پر بازدید، برای درج آن بنر تبلیغاتی در وب‌سایتشان، صحبت می‌کنید و در ازای کلیکی که کاربران بر روی تبلیغ شما انجام می‌دهند، به وب‌سایت ارائه‌دهنده‌ی خدمات تبلیغات کلیکی، پول پرداخت می‌کنید.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
ریپورتاژ

از دیگر روش‌های بازاریابی آنلاین بر پایه‌ی سایت، می‌توانیم به «ریپورتاژ» اشاره کنیم. ریپورتاژ یا به بیان ساده، مقاله‌ی تبلیغاتی، نوعی از تولید محتوا محسوب می‌شود که در آن نویسنده، مقاله‌ای در مورد موضوعی می‌نویسد و به‌طور نامحسوس یا حتی محسوس، از مزایای کسب‌وکار و محصولات شما در رابطه با آن موضوع خاص، سخن می‌گوید.

فرض کنید که در حال خواندن یک مقاله پیرامون انواع پاور بانک هستید و در میان مطالب نوشته شده، متوجه می‌شوید که نام برند خاصی از پاور بانک، تکرار می‌شود؛ یا چند لینک از وب‌سایت تولیدکننده‌ی پاور بانک در آن گذاشته شده است. به این نوع از مقالات ریپورتاژ گفته می‌شود. شما نیز می‌توانید برای افزایش فروش محصولات خود از تکنیک ریپورتاژ نویسی استفاده کنید.

کسب‌وکارها و وب‌سایت‌های مختلفی سرویس‌های ریپورتاژ را به شما ارائه می‌دهند که یکی از آن‌ها «نشریلا» می‌باشد. نشریلا یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا

فعالیت در شبکه های اجتماعی

همان‌طور که می‌دانیم، شبکه‌های اجتماعی و یا همان شبکه‌های مجازی، نفوذ عمیق و گسترده‌ای بر جامعه‌ی جهانی، از جمله‌ی جامعه ما داشته‌اند. بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و برندهای معروف در حوزه‌های مختلف کاری، دارای اکانت‌های فعالی در شبکه‌های اجتماعی هستند که در آن‌ها به انتشار محتوا می‌پردازند. در شبکه‌های مجازی، بر اساس هدفی که هر کدام از این شبکه‌ها دارند، می‌توانید به انواع روش‌های تبلیغات آنلاین (دیجیتال مارکتینگ) بپردازید. برای اینکه با شبکه‌های اجتماعی محبوب و کاربرد هر کدام آشنا شوید، توصیه می‌کنیم مقاله‌ی «اهداف شبکه های اجتماعی و کارکرد آنها» را مطالعه فرمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات ایمیلی

از دیگر روش‌های بازاریابی و تبلیغات آنلاین، «تبلیغات ایمیلی» است. در این نوع از تبلیغات شما با در دست داشتن ایمیل مشتریان فعلی و یا مشتریان بالقوه‌ی خود، می‌توانید همانند تبلیغات پیامکی، آن‌ها را از انواع رویدادهای فروش و تخفیف آگاه کنید؛ علاوه‌بر آن می‌توانید لینک‌های تخفیف شخصی‌سازی شده، اطلاعات فروش، فاکتورهای فروش، پیام‌های پشتیبانی، اطلاعات محصولات جدید و بسیاری دیگر از محتواهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی خود را به بدون صرف هزینه‌ای سنگین، به‌دست آن‌ها برسانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره ایده های فروش محصولات

تجربه نشان داده است که هر ایده‌ی فروشی بدون یک استراتژی بازاریابی قوی و مناسب، با شکست مواجه خواهد شد؛ لذا برای اینکه ایده های فروش شما بهترین نتیجه را برایتان رقم بزنند، نیاز دارید که یک استراتژی بازاریابی قوی و درست را طرح نموده و آن را در عمل اجرا کنید. استراتژی‌های بازاریابی مختلفی را در بالا برای شما نام بردیم و توضیح دادیم که شما بر اساس ویژگی‌های محصولات خود و هویت کسب‌وکارتان باید آن‌ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب استراتژی‌های بازاریابی، باید ایده های فروشی که مناسب شما و کسب‌وکارتان هست را انتخاب بفرمایید تا با ترکیب استراتژی بازاریابی و ایده های فروش محصولات، به نتایج سودمندی دست پیدا کنید.

امیدواریم که مطالعه‌ی این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و با اطلاعاتی که از این مقاله به‌دست آورده‌اید، بتوانید بهترین مسیر برای افزایش فروش و توسعه‌ی کسب‌وکار خود را بپیمایید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «ایده های فروش محصولات» دارید، یا ایده‌ها و روش‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر قصد دارند تا میزان فروش محصولات خود را افزایش دهند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها