بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند کسب و کاری راه‌اندازی کنند، ایده‌ای برای اینکه چه کاری را شروع کنند، ندارند؛ یا حتی نمی‌دانند چه کسب و کارهایی وجود دارد که از طریق آن‌ها بتوانند درآمد مناسبی به‌دست آورند؟ اگر از ایده‌های کسب و کارهای قدیمی و شناخته‌شده خسته شده‌اید و به دنبال ایده‌های جدیدی برای درآمدزایی می‌گردید، ما در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا برای شما بیش از 20 ایده‌ی کسب و کارهای نوین را لیست کرده‌ایم؛ پس از شما دعوت می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید تا این کسب و کارهای مدرن را بشناسید و با هر یک بیشتر آشنا شوید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

لیست بهترین کسب و کارهای نوین

همان طور که در قسمت قبل گفتیم، افراد زیادی وجود دارند که اطلاعی از کسب و کارهای نوین ندارند و نمی‌دانند که چه مشاغلی در دنیای مدرنِ امروز، از درآمد مناسبی برخوردار هستند؛ در ادامه ما لیستی با بیش از 20 آیتم از کسب و کارهای نوین را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم و قرار است هر کدام را با هم بررسی کنیم. این لیست شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. دراپشیپینگ
  2. تولید و فروش تی‌شرت‌های سفارشی
  3. نوشتن کتاب و انتشار آن
  4. کتاب خود را بنویسید یا ضبط کنید!
  5. ایجاد و فروش محصولات آنلاین
  6. تولید و فروش محصولات چاپی سفارشی
  7. راه‌اندازی کسب‌وکار خیریه
  8. ارائه سرویس یا خدمات
  9. راه‌اندازی یک بوتیک آنلاین
  10. تولید محصولات دست ساز و خانگی
  11. اینفلوئنسری یا بلاگری
  12. ارائه خدمات در زمینه حیوانات خانگی
  13. عضوگیری برای مشاغل آنلاین
  14. آموزش آنلاین
  15. کوچینگ
  16. افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش
  17. دستیار مجازی
  18. نگه‌داری از کودکان
  19. تولید محتوای تصویری و فروش عکس
  20. ادمین شبکه‌های مجازی
  21. فعالیت در صنعت زیبایی، صنعتی همیشه پیشرو!
  22. تولید و فروش لوازم جانبی گوشی
  23. تولید محتوا

در ادامه هر یک از مشاغل فوق را معرفی می‌کنیم و هر را بیشتر تشریح می‌نماییم.

لیست بهترین کسب و کارهای نوین
لیست بهترین کسب و کارهای نوین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دراپشیپینگ

یکی از آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین ایده برای کسب و کارهای نوین، ایده‌ی دراپشیپینگ (DropShipping) می‌باشد؛ در این روش شما لازم نیست خودتان محصولاتی را تهیه کنید یا انباری برای نگه‌داری آن‌ها محیا نمایید، فقط کافی است به‌عنوان یک واسطه عمل کرده و درخواست سفارش را از مشتری به تأمین‌کننده محصولات ارسال بفرمایید. شایان ذکر است که در این کسب و کار نوین، تمامی امور مربوط به تأمین موجودی و ارسال سفارشات، بر عهده‌ی تأمین‌کننده است و شما فقط وظیفه دارید تا از موجودی اجناسِ تأمین‌کننده آگاهی داشته باشید تا بتوانید اطلاعات درستی به مشتری ارائه دهید.

تولید و فروش تی شرت های سفارشی

در این کسب و کار مدرن، شما به‌عنوان یک فروشنده، طرح‌های سفارشی و مخصوصی را به کمک یک کارگاه چاپ طرح روی لباس (تأمین‌کننده)، آماده کرده و به فروش می‌رسانید. برای اینکه کسب و کار شما در زمینه‌ی تولید و فروش تی‌شرت‌های سفارشی موفق‌تر باشد، توصیه می‌کنیم تا از مشتریانِ خود طرح‌های سفارشی نیز قبول کنید و در هر تعدادی که نیاز دارند، برای آن‌ها چاپ و ارسال نمایید. شایان ذکر است که این مدل از کسب و کار، کمی شبیه دراپشیپینگ می‌باشد؛ زیرا شما مستقیماً تولیدکننده یا تأمین‌کننده نیستید، بلکه پس از قبول سفارش، آن‌ها را برای تأمین‌کننده می‌فرستید تا کارهای تولید تی‌شرت و تأمین موجودی صورت بگیرد؛ تفاوت این کار با دراپشیپینگ در این است که پیگیری‌های تولید محصول و همچنین انجام امور ارسال کالا، بر عهده‌ی خودتان است. البته در این کسب و کار، خود شما نیز می‌توانید به‌عنوان تأمین‌کننده عمل کنید. یعنی هم تأمین‌کننده باشید و هم فروشنده؛ در این صورت سود و درآمد شما بسیار بیشتر خواهد بود.

تی شرت سفارشی
تی شرت سفارشی

کتاب خود را بنویسید یا ضبط کنید!

کتاب، یکی از دیگر از محصولاتی است که همیشه طرفداران خود را داشته و خواهد داشت. موضوعات و سبک‌های مختلفی برای نوشتن کتاب وجود دارد و همچنین انواع مختلفی از کتاب! بله درست خواندید؛ انواع مختلفی از کتاب در بازار وجود دارد، مانند: کتاب‌های چاپی، کتاب‌های الکترونیک و کتاب‌های صوتی. شما با توجه به دانش و خلاقیتی که دارید می‌توانید در یکی از سبک‌های مختلف کتاب (آشپزی، رمان، آموزشی، شعر، عکاسی، کمیک‌های تصویری و…) کتاب نوشتن را شروع کنید و بر اساس بودجه‌ای که دارید قادر خواهید بود تا آن را در نسخه‌های مختلف چاپی، الکترونیکی یا صوتی منتشر نمایید. گفتنی است که با پیشرفت تکنولوژی و همچنین افزایش هزینه‌های چاپ کتاب، بسیاری از نویسندگان کتاب‌های خود را فقط در قالب نسخه‌های الکترونیکی یا صوتی منتشر می‌کنند؛ شما نیز می‌توانید همین الآن دست به کار شوید و کتاب خود را بنویسید یا ضبط کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید و فروش محصولات آنلاین

یکی از کم هزینه‌ترین و بی‌دردسرترین کسب و کارهای نوین، «فروش محصولات آنلاین» می‌باشد؛ برخلاف مدل‌های دیگر کسب و کار، شما دغدغه‌ی انتقال کالا، انبار گردانی، تأمین موجودی یا دردسرهای ارسال یا پست محصولات را ندارید. در این کسب و کار شما باید ببینید که چه محصولات و محتوای آنلاینی وجود دارد که افراد حاضر هستند برای دانلود و استفاده از آن‌ها، هزینه پرداخت کنند. فایل‌های آنلاینی که معمولاً افراد حاضرند برای دانلود آن‌ها هزینه پرداخت کنند عبارت‌اند از: موسیقی، فیلم، عکس‌های با کیفیت و تخصصی، جزوات و دوره‌های آموزشی، برنامه‌های کاربردی و… .

تولید و فروش محصولات چاپی سفارشی

مردم همیشه علاقه دارند محصولاتی خاص و منحصر به فرد داشته باشند و یکی از راه‌های رفع این نیاز مردم، چاپ به‌صورت سفارشی می‌باشد؛ شما با ایجاد یک کسب و کار مبتنی بر تقاضا، می‌توانید با دریافت سفارش از مشتریان خود، محصولاتی مانند: انواع کارت‌پستال، پوستر، عکس‌های پولارویدی، ماگ، استیکر و برچسب، کاغذهای نامه و عملاً هر نوع محصول قابل چاپی را تهیه نموده و به فروش برسانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

راه اندازی کسب و کار خیریه

با راه‌اندازی کسب و کاری با مقاصد خیریه، هم می‌توانید سرمایه‌گذاران خوبی پیدا نموده و هم به واسطه‌ی کارهای خیریه و عام‌المنفعه، برای تجارت خود تبلیغات کنید. کسب و کارهای مختلفی وجود دارد که شعار آن‌ها کمک به دیگران و افزایش کیفیت سطح زندگی افراد جامعه می‌باشد و این قبیل کسب و کارها با همین شعار و عمل به وعده‌های خود، مشتریان و سرمایه‌گذاران زیادی را جذب تجارت خود کرده‌اند. برای تحقق این ایده‌ی کسب و کار هم می‌توانید از مؤسسات خیریه کمک بگیرید و محصولات یا خدمات خود را از طریق آن‌ها به مردم عرضه نمایید، هم اینکه می‌توانید خودتان دست به کار شده و یک کسب و کار مبتنی بر انجام امور خیریه تأسیس کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ارائه سرویس یا خدمات

سرویس‌های مبتنی بر مشاوره یا انجام کارهای مختلف، یکی دیگر از کسب و کارهایی است که به واسطه‌ی افزایش نفوذ تکنولوژی و فناوری‌های مجازی در جامعه، شکل‌گرفته‌اند و درآمد به نسبت بالایی هم دارند. در این نوع از کسب و کار، افرادی که دارای مهارت یا دانش خاصی هستند، به‌عنوان یک مشاور یا فردی که کار را به‌صورت کامل انجام می‌دهد، فعالیت می‌کنند.

اگر مهارتی دارید که متقاضی برای آن در جامعه در فراوان است، هرگز آن را به‌صورت رایگان ارائه نکنید! بسیاری از مهارت‌های مانند: طراحی گرافیک، ساخت و طراحی وب‌سایت، عکاسی، ساخت و ادیت ویدیوهای تبلیغاتی یا خصوصی، خدمات نظافت، سئو و دیجیتال مارکتینگ، تعمیرات وسائل خانه، نگهداری از بزرگ‌سالان و بسیاری دیگر از کارها و مهارت‌ها جزو مشاغل خدماتی و ارائه‌ی سرویس به افراد مختلف جامعه می‌باشند که شما می‌توانید از آن‌ها به خوبی درآمد کسب کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

راه اندازی یک بوتیک آنلاین

بوتیک‌های آنلاین یکی از پرطرفدارترین مشاغلی هستند که امروزه با آن‌طرف هستیم. راه‌های زیادی برای ایجاد یک بوتیک آنلاین و فروش البسه در آن وجود دارد؛ شما می‌توانید هم با ایجاد صفحات تجاری در شبکه‌های مجازی مانند: اینستاگرام، کانال‌های تلگرامی و وب‌سایت‌های فروشگاهی، به معرفی و فروش محصولات خود بپردازید. برای تأمین موجودی هم 3 راه به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  1. طراحی و دوخت لباس
  2. خرید البسه و انبار کردن آن‌ها
  3. دارپشیپینگ

در ادامه هر یک را توضیح می‌دهیم تا با آن‌ها آشنا شوید.

بوتیک آنلاین
بوتیک آنلاین

طراحی و دوخت لباس سفارشی

اگر دارای دانش و مهارت کافی برای طراحی لباس و تولید آن هستید، به شما توصیه می‌کنیم تا لباس‌هایی با طراحی مخصوص خودتان آماده کرده و به‌صورت انحصاری در بوتیک آنلاین خود به فروش برسانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خرید البسه و انبار کردن آن ها

اگر از دانش طراحی و دوخت لباس بهره‌مند نیستید، می‌توانید اجناس مختلف و مورد نیز خود را از تولیدی‌ها، عمده‌فروشان و یا حتی بوتیک‌های دیگر خریداری کنید و سپس در فروشگاه آنلاین خود به فروش برسانید. از طرفی کسب و کارهای مختلفی مبتنی بر فروش اجناس استوک وجود دارد و شما می‌توانید با تهیه‌ی اجناس استوک، آن‌ها را با قیمت پایین‌تری به فروش برسانید و از این راه نیز کسب درآمد کنید.

دراپشیپینگ در حوزه پوشاک

با استفاده از دراپشیپینگ قادر خواهید بود تا فقط به‌عنوان واسطه عمل کنید؛ شما محصولات تأمین‌کننده را در صفحات مجازی و بوتیک آنلاین خود به نمایش گذاشته و پس از ثبت سفارش، از طریق تأمین‌کننده محصولات را ارسال می‌کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید محصولات دست ساز و خانگی

محصولات دست‌ساز زیادی وجود دارد که هم در کارگاه و هم در خانه‌ی خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید؛ و در ادامه می‌توانید این محصولات را هم به وسیله‌ی شبکه‌های مجازی و هم به‌صورت حضوری به فروش برسانید و از این طریق درآمد کسب کنید. محصولاتی که می‌توانید در خانه هم آن‌ها را تولید کرده و به فروش برسانید عبارت‌اند: از محصولات رزین، شمع، صابون‌های معطر، وسائل چوبی کوچک، جواهرآلات دست‌ساز، ظروف سفالی کوچک، ویترای و… .

اینفلوئنسری یا بلاگری

امروز شبکه‌های مجازی و تعداد فالوورها، حرف اول را در هر تجارتی می‌زنند؛ بسیاری از کسب و کارها برای اینکه در زمینه‌ی فروش در فضای آنلاین موفق عمل کنند و برخی از کمپین‌های تبلیغاتی خود را راه‌اندازی نمایند، به بلاگرها و اینفلوئنسرها نیاز دارند و حتی حاضر پول خوبی در ازای تبلیغ کسب و کارشان به آن‌ها پرداخت نمایند؛ در این راستا، شما می‌توانید با تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر یا بلاگر و با جذب فالوور، هم از راه تبلیغات کسب درآمد کنید و هم اینکه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده و محصولات یا خدمات خودتان را به فالوورهای خود ارائه دهید. بد نیست بدانید که بلاگرها و اینفلوئنسرها زیادی وجود دارند که پس از کسب شهرت و رسیدن به درآمد بالا، برند و تجارت خود را راه‌اندازی نمودند و سپس به کمک محبوبیتی که داشتند آن را تبلیغ کرده و گسترش دادند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود که دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» را هم بخوانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ارائه خدمات در زمینه حیوانات خانگی

امروزه شاهد افزایش تعداد حیوانات خانگی و همچنین تعداد افرادی که از آن‌ها نگهداری می‌کنند، هستیم، که این امر بستری مناسب و درآمدزا را برای شما فراهم کرده است؛ با توجه به محدودیت تردد حیوانات خانگی در اماکن عمومی، هزینه‌ی بالایی حفظ بهداشتِ حیوانات خانگی و تضمین سلامتی جسمی و روحی این حیوانات، شما می‌توانید کسب و کاری مبتنی بر ارائه‌ی خدمات نگهداری و رسیدگی به حیوانات خانگی را راه‌اندازی کنید. در این شغل شما خدماتی همچون: اصلاح موی حیوانات، تیمار کردن آنان در صورت بیماری، گرفتن ناخن حیوانات، فروش غذای مخصوص، ایجاد محیطی امن برای بازی و فعالیت حیوانات خانگی، آموزش صحیح آن‌ها و… را ارائه دهید. اگر در برخی از مناطق امکان تردد حیوانات خانگی در معابر عمومی وجود داشت، می‌توانید حیوانات خانگی را از صاحبان آن‌ها گرفته، به پیاده‌روی برده و سپس نزد آن‌ها بازگردانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

عضوگیری برای مشاغل آنلاین

سیستم‌های مجازی زیادی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توان بستری برای ارائه‌ی خدمات و محصولات – در ازای خرید اشتراک یا پرداخت حق عضویت – برای کاربران فراهم کرد؛ در این کسب و کار نوین، شما می‌توانید سرویس‌ها و خدمات مجازی را از طریق یک وب‌سایت یا شبکه‌ی اجتماعی در اختیار کاربران قرار دهید و کاربران هم به شرطی که حق عضویت را پرداخته باشند، قادر خواهند بود تا از سرویس‌ها و خدمات شما استفاده کنند. شایان ذکر است که مدل کسب و کار مبتنی بر عضویت، بیشتر، برای وب‌سایت‌ها و حوزه‌های تخصصی کاربرد دارد یا وب‌سایت‌هایی که امکان آموزش آنلاین را برای افراد مختلف فراهم می‌کنند.

تدریس آنلاین

یکی دیگر از کسب و کارهای نوین که بسیاری از افراد به سادگی از کنار آن می‌گذرند، «تدریس آنلاین» می‌باشد. شما در هر زمینه‌ای که مهارت و دانش کافی دارید، می‌توانید به‌صورت آنلاین در آن زمینه به تدریس بپردازید و از این طریق کسب درآمد کنید.

شایان ذکر است یکی از وب‌سایت‌های موفقی که در ایران به آموزش آنلاین می‌پردازد، وب‌سایت فرادرس می‌باشد؛ این وب‌سایت با داشتن منابع علمی معتبر و تخصصی، به تولید و انتشار انواع دوره‌های آموزش آنلاین در حوزه‌های مختلف، می‌پردازد. شما با همکاری با این پلتفرمِ آموزشی می‌توانید تا حتی چند ده میلیون تومان در ماه از تدریس دوره‌های آموزشی درآمد داشته باشید. همچنین می‌توانید با برگزاری وبینارهای آموزشی در پلتفرم فرادرس در حوزه تخصص خود، به درآمد برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط همکاری با این پلتفرم، پیشنهاد می‌شود به این لینک [+] مراجعه کنید.

همکاری با فرادرس – تدریس با فرادرس
همکاری با فرادرس – تدریس با فرادرس
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کوچینگ

کوچینگ (Coaching) یکی دیگر از کسب و کارهای نوین است که در سال‌های اخیر به خوبی جای خود را در ایران باز کرده است. شایان ذکر است که بسیاری از افراد، این شغل را نوعی مربی‌گری می‌دانند اما نه فقط در حوزه‌های ورزشی یا فوتبال! کوچینگ در زمینه‌های زیادی از جمله: تجارت، توسعه فردی، مدیریت زمان، لایف استایل و… به افراد کمک می‌کند تا در آن زمینه موفق شوند و زندگی بهینه‌تری داشته باشند. همان طور که گفته شد، این شغل اخیراً در ایران جا افتاده و تقاضا برای داشتن یک کوچ در کشور ما رو به افزایش است؛ لذا تبدیل شدن به یک کوچ (Coach) می‌تواند درآمد بالایی برای شما به ارمغان بیاورد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

در این نوع از کسب و کار، شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف، در ازای تبلیغات و بازاریابی برند و محصولات خود، به شرکت‌ها یا افراد دیگر پول پرداخت می‌کنند؛ بگذارید کمی این کسب و کار را بازتر کنیم. برخی شرکت‌های تبلیغاتی و برندهای معروف – که دارای مخاطبان و کانال‌های تبلیغاتی قوی هستند – به شرکت‌ها و کسب و کارهای دیگر کمک می‌کنند تا محصولات و خدمات خود را تبلیغ نمایند و در ازای انتشار تبلیغات و فروش محصولات، از آن‌ها هزینه دریافت می‌کنند؛ به این نوع از بازاریابی و کسب و کار، بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ می‌گویند. اگر توجه کرده باشید، وب‌سایت‌های زیادی در فضای آنلاین و همچنین صفحات مجازیِ مختلفی در شبکه‌های اجتماعی، محصولات و برندهای مختلفی را تبلیغ می‌کنند و به فروش می‌رسانند؛ این وب‌سایت‌ها و صفحات مجازی از مدل کسب و کار بازاریابی وابسته پیروی کرده و از این طریق به کسب درآمد مشغول هستند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دستیار مجازی

اگر از سازماندهی، پیگیری و ارتباط با افراد مختلف لذت می‌برید اما ترجیح می‌دهید تا در خانه‌ی خود باشید، شغل «دستیار مجازی» را به شما پیشنهاد می‌دهیم. یک دستیار مجازی تمامی فعالیت‌های یک دستیار یا منشی شخصی را انجام می‌دهد، اما به‌صورت مجازی و از راه دور! وظایف یک دستیار مجازی عبارت‌اند: از پاسخ‌گویی به ایمیل‌ها، پیگیری نامه‌های اداری، هماهنگی برای برگزاری جلسات، برگزاری وبینارها و کنفرانس‌های مجازی، برقراری تماس‌های صوتی برای پیگیری امور و… .

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نگه داری از کودکان

با توجه به افزایش مشغله‌های زندگی و نیاز والدین به کار، نگهداری از کودکان در حال تبدیل شدن به یک دغدغه و بحران جدی می‌باشد. در زمان‌های قدیم، مهدهای کودک و همچنین پارک‌های بازی سرپوشیده‌ای وجود داشت (و هنوز هم دارد) که افراد، کودکان خود را به آن‌ها می‌سپردند و پس از گذشت زمانی، کودکان خود را تحویل می‌گرفتند؛ اما وجود بیماری‌های همه‌گیری نظیر کرونا و همچنین افزایش ساعت کاری برخی از والدین، نیاز به سرویس نگهداری از کودکان در خانه، بسیار حس می‌شود. بنابراین، شما می‌توانید با راه‌اندازی یک کسب و کار و استخدام افراد مطمئن و با تجربه در نگه‌داری از کودکان، خدماتی همچون نگه‌داری از کودکان در خانه، گردش کوکان در سطح شهر، بردن کودکان به کلاس‌های مختلف و آموزش آن‌ها را ارائه کرده و والدین زیادی را جذب کسب و کارِ خود نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید محتوای تصویری و فروش عکس

اگر به‌اندازه‌ی کافی در فضای مجازی و دنیای هنر چرخیده باشید، حتماً اسم NFT به گوشتان خورده است؛ و همچنین اگر شما ذوق و مهارت هنری بالایی در نقاشی، عکاسی، طراحی گرافیکی و دیگر حوزه‌های هنر تصویری دارد، می‌توانید با استفاده از فناوری NFT، محصولات و کارهای خود را به فروش رسانده و درآمدی بیش از آنچه که انتظارش را دارید کسب کنید. همچنین سایت‌های عکس استوک زیادی وجود دارند که عکس‌های مختلفی را از عکاسان می‌خرند و در وب‌سایت خود به‌صورت رایگان یا پولی قرار می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید این لینک [+] مراجعه کنید.

فروش عکس
فروش عکس
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ادمین شبکه های مجازی

ادمین شبکه‌های اجتماعی، کاری است که نیازمند زمان، حوصله و مهارت مدیریت است؛ بسیاری از بلاگرها، اینفلوئنسرها، سلبریتی‌ها و حتی دولت‌مردان، زمان و فرصت کافی برای مدیریت شبکه‌های مجازی خود را ندارند و در اینجاست که شغل ادمین شبکه‌های مجازی، پا به عرصه‌ی کسب و کارهای نوین می‌گذارد. به‌عنوان یک ادمین شبکه‌های مجازی، تعیین استراتژی‌های لازم برای افزایش فالوور، دریافت و انتشار تبلیغات برای کسب درآمد، پاسخ به نظرات، تولید محتوای جذاب، تجزیه و تحلیل محتوای روز و بسیاری دیگر از فعالیت‌های شبکه‌های مجازی، بر عهده‌ی شما می‌باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت در صنعت زیبایی، صنعتی همیشه پیشرو!

صنعت زیبایی، یکی از صنایعی است که روزبه‌روز در حال تغییر و توسعه می‌باشد؛ هر روزه ابزارها، روش‌ها و محصولات جدیدی در زمینه‌های مختلف زیبایی و مراقبت‌های بهداشتی معرفی می‌شوند. شما با ورود به حوزه‌ی زیبایی و بهداشت، می‌توانید محصولات و خدمات متفاوتی را به مشتریان خود و همچنین کاربران فضای مجازی ارائه دهید. برای فعالیت در این صنعت پردرآمد، شما 3 راه پیش رو دارید:

  1. ارائه محصولات
  2. ارائه خدمات
  3. آموزش

در ادامه به تشریح هر یک می‌پردازیم.

ارائه محصولات

محصولات متنوعی در حوزه‌ی زیبایی و مراقبت شخصی وجود دارد که عبارت‌اند از: صابون‌های مخصوص صورت، انواع شامپوهای بدن، شامپوهای تقویت‌کننده مو، انواع رنگ‌های ثابت و غیرثابت، ماسک‌های صورت، کرم‌های ترمیمی، کرم‌های مراقبتی و….

ارائه خدمات

علاوه‌بر فروش و ارائه‌ی محصولات، می‌توانید خدمات مختلفی هم به افراد بازار هدف ارائه کنید؛ مانند: انجام کارهای زیبایی و مراقبتی در خانه (کوتاهی و رنگ مو، ماساژهای پوستی، ناخن‌کاری و…)، ارائه‌ی خدمات تخصصی در مزون‌های زیبایی و… .

آموزش

آموزش انواع متدها و روش‌های آرایش چهره، به‌صورت حضوری یا مجازی (بیوتی بلاگرها)، آموزش روش‌ها و طریقه‌ی استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی، معرفی و بررسی محصولات مراقبتی و… .

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید و فروش لوازم جانبی گوشی

اکسسوری و لوازم جانبی تلفن همراه، همیشه یکی از پرطرفدارترین و پرسودترین کسب‌وکارها بوده است؛ امروزه با پیشرفت فناوری و افزایش روش‌های تولید انواع اکسسوری موبایل، علاوه بر فروش لوازم جانبی از پیش‌ساخته‌شده و کارخانه‌ای، می‌توانید انواع لوازم جانبی شخصی‌سازی شده و سفارشی مانند: قاب گوشی را به کاربران و مشتریان خود به فروش برسانید. گفتنی است که در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام، فروش قاب‌های سفارشی یکی از کسب‌وکارهای پرسود و پر طرفدار محسوب می‌شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
کسب و کارهای نوین
کسب و کارهای نوین

تولید محتوا

تولید محتوا یکی دیگر از کسب و کارهای نوین است که روز به‌روز اهمیت خود را بیشتر بر همگان آشکار می‌کند؛ تقریباً تمامی روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی و فروشِ موفق، به تولید محتوای مناسب، مفید و تأثیرگذار نیاز دارند. محتوایی که تولید می‌کنید می‌تواند به شکل‌های مختلفی باشد، مانند: مقاله و محتوای متنی، بنرهای تبلیغاتی و اینفوگرافیک‌ها، ویدیوهای تبلیغاتی، انیمیشن، فایل‌های صوتی مانند پادکست و… . شما می‌توانید بر اساس علاقه، مهارت و دانشی که دارید در هر یک حوزه‌های مختلف تولید محتوا ورود کرده و به کسب درآمد مشغول شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه کسب و کار

سخن پایانی در خصوص کسب و کارهای نوین

کسب و کارهای مدرن مختلفی در دنیا وجود دارد، اما برخی از آن‌ها به دلایل مختلفی از جمله تفاوت فرهنگی و قوانین شهروندی، در ایران قابل‌اجرا نیستند؛ ولی ایده‌های کسب و کارهای نوینی که در بالا برای شما بیان کردیم، همگی در ایران قابل‌اجرا بوده و حتی نمونه‌های بسیاری از آن‌ها را خودتان هم مشاهده کرده‌اید! لذا در این راستا می‌توانید با توجه به مهارت، دانش و بودجه‌ای که در اختیارتان می‌باشد، یکی از کسب‌وکارهای بالا را انتخاب کرده و سپس نسبت به راه‌اندازی آن اقدام نمایید.

 امیدواریم که با توجه به توضیحاتی که داده شد، توانسته باشیم شما را برای انتخاب بهترین کسب و کار نوین راهنمایی کرده باشیم. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «کسب و کارهای نوین» دارید، یا مشاغل دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که کسب‌وکار مدرن مورد نظر خود را راه‌اندازی کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 6 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.