با افزایش تاثیر و اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ، کسب‌وکارهای بسیاری به این فکر افتادند که از بهترین و مناسب‌ترین اینفلوئنسرها برای گسترش برندشان استفاده کنند. راه‌های زیادی وجود دارند که که به شما در پبدا کردن اینفلوئنسر مناسب کمک خواهند کرد. مثلاً شما می‌توانید هشتگ‌های مربوط به برندتان را در اینستاگرام سرچ کنید تا ببینید چه اینفلوئنسرهایی در تبلیغ از شما پست گذاشته‌اند. پیدا کردن اینفلوئنسرهای علاقه‌مند به برند شما و ایجاد یک کمپین تبلغاتی در اینستاگرام همه آن‌چیزهایی است که شما به آن نیاز خواهید داشت.

اگر شما هم مشتاق هستید تا برای تبلیغ و پروموت محصولات و خدمات‌تان یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کنید و در این راه به اینفلوئنسرها نیاز دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب از آکادمی کاپریلا را تا انتها بخوانید.

منظور از کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چیست؟

فراتر از هر تبلیغ روتین و معمولی در اینستاگرام، روشی به اسم کمپین تبلیغاتی وجود دارد که به صورت همه‌جانبه و اختصاصی به گسترش کسب‌وکار شما منجر می‌شود. در این نوع از تبلیغات، از چندین اینفلوئنسر برای تبلیغ محصول یا به طور کلی برند استفاده می‌شود تا مخاطبان بیشتری به دایره مشتریان کسب و کار شما اضافه شوند.

درک مفهوم کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چندان سخت نیست اما عملی کردن آن بسیار پیچیده و نکته‌دار است. مهم‌ترین هدف یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام، افزایش محبوبیت و علاقه‌مندی مخاطبان به یک محصول مشخص یا یک برند خاص است. اینفلوئنسرهای به کار گرفته‌شده در یک کمپین تبلیغاتی همواره سعی دارند تا با ارائه و ایجاد محتوای مفید و جذاب، علاقه‌مندی به یک برند مشخص را افزایش بدهند.

نکات بسیاری در راستای پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی وجود دارند. در ادامه این مقاله سعی شده است تا 10 نکته مهم در جهت شناسایی اینفلوئنسرهای مناسب برای کمپین تبلیغاتی به شما ارائه شود. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نکته اول: اینفلوئنسرهایی که در مورد برند شما صحبت می‌کنند را پیدا کنید.

همان‌طور که در شروع بحث اشاره کردیم، پیدا کردن یک اینفلوئنسر که طرفدار برند شما باشد بسیار مهم است. این دسته از اینفلوئنسرها در ابتدا به صورت خودجوش و بدون بستن هیچ ‌قراردادی شروع به تبلیغ از برند شما می‌کنند.

بیایید یک تجزیه و تحلیل موشکافانه در این مورد داشته باشیم. دقت کنید که این حرکت اینفلوئنسرها می‌تواند نشانگر یک چراغ سبز به شما و کسب‌وکارتان باشد. امکان پیدا کردن این نوع اینفلوئنسرها از طریق سرچ کردن هشتگ‌های مربوط به اسم یا شعار برندتان وجود دارد و شما می‌توانید با یک تحلیل ساده از میزان فالوورها، میزان بازدیدها و نوع اینفلوئنسرها تصمیم خود برای ایجاد یک کمپین تبلغیاتی را بگیرید.

اینفلوئنسرها به دو دسته میکرو اینفلوئنسرها و مگا اینفلوئنسرها تقسیم می‌شوند؛ البته خیلی بیشتر از این دسته‌ها هستند، اما ما فقط همین‌ها را نام می‌بریم. میکرو اینفلوئنسرها از دامنه فالوورهای کمتری برخوردارند اما به واسطه ارتباط بسیار نزدیک با مخاطبان‌شان، می‌توانند تاثیر بسیاری روی تبلیغ مستقیم یک برند بگذارند.

مگا اینفلوئنسرها هم از فالوورهای میلیونی برخوردار شده‌اند و وضعیتی کاملاً متفاوت نسبت به دیگر اینفلوئنسرها دارند؛ این دسته از اینفلوئنسرها دستمزد بالایی دارند و می‌توان در مورد یک کمپین تبلیغاتی گسترده (مثل تبلیغات اختصاصی یک فیلم یا سریال خانگی جدید) با آن‌ها وارد مذاکره شد.

شما باید همه این مطالب و دسته‌بندی‌ها را به خاطر بسپارید تا در مواجهه با اینفلوئنسرهای طرفدار برندتان، تصمیم درست را اتخاذ کنید. برای پیدا کردن اینفلوئنسرهای طرفدار برند یا کسب‌وکار شما، کافی است که مثل همیشه حواستان به استوری‌ها و دایرکت‌هایی که برای شما گذاشته می‌شوند، باشد. استوری‌هایی که دائماً شما را منشن (Mention) می‌کنند را به درستی بررسی کنید؛ احتمالاً یکی از اینفلوئنسرها در حال تبلیغ برای برند شماست و می‌تواند همان گزینه مناسب برای کمپین تبلیغاتی باشد.

برای مثال فرض کنید که شما مسئول انتخاب یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی برند پفک نمکی در اینستاگرام هستید. تصور کنید که استوری‌ها یا پست‌های بسیاری در تبلیغ برند شما گذاشته شده است و دایرکت‌های بسیاری هم در این رابطه دارید. اولین کاری که شما باید انجام بدهید این است که این استوری‌ها یا پست‌ها و محتواهایشان را بررسی کنید. ببینید که برند یا محصول شما به چه نحوی در تصویر موجود در استوری یا پست مربوطه گنجانده شده است. خلاقیت، نوع تولید محتوا و اندازه مخاطبان آن پیج را بررسی کنید. برای مثال فرض کنید که یک اینفلوئنسر اقدام به تولید یک کلیپ فان یا خنده‌دار کرده و در آن از محصول پفک نمکی به وضوح استفاده کرده است؛ مخاطبان قابل توجهی هم به این کلیپ واکنش مثبت نشان داده‌اند و همه‌چیز آماده است تا شما این اینفلوئنسر را به کمپین تبلیغاتی خود اضافه کنید.

نکته دوم: اینفلوئنسرهای محبوب مخاطبین‌تان را بشناسید.

پیدا کردن یک اینفلوئنسر بر مبنای ذائقه فالوورهایتان، یکی دیگر از نکات مهم برای تشکیل کمپین تبلیغاتی مفید است. توجه کنید که شما یک جامعه هدف دارید که مخاطبان یا فالوورهای پیج اینستاگرامی شما را تشکیل می‌دهند. بخشی از این جامعه هدف را مخاطبینی تشکیل داده‌اند که همه‌جوره از برند شما حمایت می‌کنند و اصطلاحاً مخاطب پروپاقرص شما و کسب‌وکارتان محسوب می‌شوند؛ این گروه از مخاطبان را شناسایی کنید و یک لیست 10 یا 15 نفره از آن‌ها بسازید. سر یک فرصت مناسب به سراغ این لیست بروید و بخش فالوئینگ‌های پیجشان را مورد بررسی قرار بدهید.

دقت کنید که آن‌ها کدام اینفلوئنسرها را دنبال می‌کنند و بررسی کنید که این اینفلوئنسرها دقیقاً چه محتوایی را به مخاطبین‌شان ارائه خواهند داد. به طور مثال ممکن است که عمده مخاطبین طرفدار برند شما، یک یا چند اینفلوئنسر مشترک را دنبال کنند. فرض کنید که اکثر این اینفلوئنسرها محتوای خنده‌دار یا سرگرم‌کننده می‌سازند و از میزان تاثیرگذاری بالایی بهره‌مند شده‌اند. شما می‌توانید به راحتی با آن‌ها وارد یک قرارداد برای شروع یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام بشوید. با این کار هم مخاطبین بیشتری را جذب می‌کنید و هم می‌توانید مخاطبین وفادار خودتان را بیش از پیش تحت تاثیر قرار بدهید.

قبل از اینکه به بخش بعدی از این مطلب برویم، به شما پیشنهاد می‌کنم که حتماً این دو مطلب از آکادمی کاپریلا را بخوانید؛ چطور پرسونا بسازیم؟ و همینطور روش به دست آوردن فالوورهای واقعی جدید چیست؟

نکته سوم: از محتوای تولیدشده توسط مخاطب استفاده کنید.

تاحالا به پست‌ها یا استوری‌هایی که مخاطبین‌تان برای شما ساخته‌اند توجه کرده‌اید؟ حتماً برایتان پیش آمده است که مخاطب یک عکس یا کلیپ از محصول شما پست یا استوری کند و ضمن ایجاد یک کپشن خلاقانه، تجربه خوب استفاده از برند شما را با دیگران به اشتراک بگذارد. این نوع محتوا که توسط مخاطبین شما تولید می‌شود را اصطلاحاً UGC یا محتوای تولیدشده توسط مخاطب می‌نامند.

این نوع محتواها را از دست ندهید، آن‌ها را شناسایی کنید و نشان دهید که آمادگی استقبال از این محتواها را دارید. توجه کنید که شما می‌توانید از پتانسیل نهفته در مخاطبین‌تان به خوبی بهره ببرید و از آن‌ها به عنوان یک میکرو اینفلوئنسر برای کمک به کمپین تبلیغاتی‌تان استفاده کنید. برای مثال فرض کنید که شما مسئول صفحه اینستاگرامی یک برند نوشیدنی هستید و می‌خواهید که یک کمپین تبلیغاتی راه بیندازید. شما می‌توانید از محتوای UGC به خوبی استفاده کنید و با استوری کردن آن، فیدبک لازم را از فالوورهایتان دریافت کنید. این کار هم باعث شناسایی میزان استقبال مخاطبین از این نوع محتواها می‌شود و هم می‌تواند دیگر فالوورهایتان را به انجام تولید محتوای UGC ترغیب کند.

شما می‌توانید با استفاده از محتوای UGC یک کمپین تبلیغاتی خودجوش و رقابتی هم راه بیندازید. مثلاً فرض کنید که شما مسئول تبلیغاتی همان نوشیدنی معروف در اینستاگرام هستید؛ یک مسابقه اینستاگرامی راه بیندازید و از همه مخاطبین و علاقه‌مندان بخواهید که کلیپی با محوریت محصول شما بسازند و شما را در کپشن آن پست تگ کنند. به آن‌ها این اطمینان را بدهید که در نهایت به کلیپ یا محتوایی که بیشتر از همه مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد، جایزه خواهید داد. با اجرای این ایده، هم تبلیغ روتین و معمولی برند و محصول شما سر به فلک خواهد کشید و هم شما یک کمپین تبلیغاتی خودجوش بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای را ایجاد می‌کنید.

نکته چهارم: پادکست‌ها، خبرنامه‌هاو وبلاگ‌ها را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید.

پیدا کردن اینفلوئنسرهایی که به صورت تخصصی در حوزه صنعت شما فعالیت می‌کنند، بسیار مهم است. توجه کنید که اعتبار و موفقیت یک اینفلوئنسر صرفاً به تعداد فالوورهای بالا یا تیک آبی اینستاگرام نیست. شما باید مطمئن شوید که اینفلوئنسر مورد نظرتان به خوبی در مورد صنعت شما اطلاعات دارد و با تجزیه و تحلیل درست می‌تواند یک استراتژی و یک محتوای عالی را در کمپین تبلیغاتی به کار بگیرد. دقت کنید که شما نباید صرفاً به تعداد فالوورهای یک اینفلوئنسر برای انتخاب او در کمپین تبلیغاتی توجه کنید؛ این کار بسیار حرفه‌ای، دم دستی و هزینه‌بردار است.

البته لازم است که این را هم بدانید که خیلی از اینفلوئنسرهایی که فالوورهای تعداد بالا دارند، با خرید فالوور فیک به آن‌جا رسیده‌اند. در مطالب بعدی‌مان حتماً از نحوۀ تشخیص فالوور فیک برای شما می‌گوییم. اما یادتان باشد که لزوماً کسی که تعداد فالوورهای بالایی دارد، اینفلوئنسر مناسبی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما نیست.

پادکست‌ها، خبرنامه‌ها و وبلاگ‌های مختلف مخصوصاً آن‌هایی که در دایره فعالیت برند شما هستند را با دقت مورد بررسی قرار بدهید. توجه کنید اینفلوئنسرهایی که به صورت منظم پادکست تولید می‌کنند یا به تجزیه و تحلیل تخصصی مطالب می‌پردازند، از مخاطبین و سطح کاری بسیار بالاتری برخوردارند. برای مثال فرض کنید که شما صاحب یک کسب‌وکار در حوزه طراحی مد و لباس هستید. حالا تصمیم گرفته‌اید که یک کمپین تبلغیاتی راه بیندازید و می‌خواهید از اینفلوئنسرهای متخصص این حوزه استفاده کنید. شما می‌توانید اپیزودهای پادکست‌های تخصصی مد مثل پادکست مُدکست را مورد بررسی قرار بدهید و در مورد انتخاب اینفلوئنسر مناسبتان فکر کنید.

نکته پنجم: هشتگ‌های اختصاصی خودتان را مرتباً چک کنید.

هشتگ یا هشتگ‌هایی که به صورت اختصاصی برای برند و محصولات‌تان ایجاد کرده‌اید را به صورت منظم و با دقت بررسی کنید. نظارت بر هشتگ‌ها می‌تواند یکی از بهترین روش‌های برای پیدا کردن یک اینفلوئنسر مناسب در جهت موفقیت کمپین تبلیغاتی شما باشد.

با سرچ کردن هشتگ‌های اختصاصی خودتان احتمالاً با صدها محتوای تصویری مختلف روبه‌رو خواهید شد که تجربه استفاده از محصولات شما را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. حتی اگر تا حالا به فکر ایجاد هشتگ‌های اختصاصی نبوده‌اید، می‌توانید از همین حالا هشتگ‌های مربوط به کسب‌وکارتان را استفاده کنید. برای مثال اگر شما صاحب یک کسب‌وکار در زمینه صنایع دستی گیلان هستید، می‌توانید از هشتگ‌های #صنایع_دستی یا #صنایع_دستی_گیلان برای پیدا کردن اینفلوئنسرها استفاده کنید.

فرض کنید که شما مسئول کمپین تبلیغاتی بستنی کاله در اینستاگرام هستید. شما می‌توانید به راحتی با سرچ کردن هشتگ‌های اختصاصی خودتان، به محتواهای مختلفی دست پیدا کنید. دقت کنید که کدام‌یک از افراد به صورت خلاقانه و حرفه‌ای برای محصولات شما محتوا تولید کرده‌اند. میزان استقبال مخاطبان را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهید. اگر اینفلوئنسر مورد نظر مناسب بود، وارد یک قرارداد برای اجرای موفقیت‌آمیز کمپین تبلغیاتی‌تان بشوید.

در مطلب دیگری  از آکادمی کاپریلا در مورد میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ به صورت مفصل صحبت کرده‌ایم. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً این مطلب را هم بخوانید.

نکته ششم: میزان بودجه خود برای اینفلوئنسر مارکتینگ را از قبل تعیین کنید.

قبل از انجام هرکاری برای پیدا کردن یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی، بهتر است برای بودجه خودتان یک سقف تعیین کنید. استفاده از اینفلوئنسرها می‌تواند میلیون‌ها تومان هزینه داشته باشد. دقت کنید که ما مجدداً تاکید می‌کنیم انتخاب اینفلوئنسرها از روی تعداد بازدیدها یا فالوورهایشان اصلاً کار درستی نیست؛ دستمزد اکثر این افراد بیش از ده‌ها میلیون است و اگر شما صرفاً به همین دلیل وارد قرارداد با آن‌ها بشوید، پول خود را دور انداخته‌اید.

از آن‌جایی که هنوز هیچ صنفی برای این حوزه وجود ندارد، میزان دستمزدها کاملاً سلیقه‌ای و بدون حساب و کتاب است. خیلی‌ها از قانون معروف 1 درصد برای تعیین دستمزد اینفلوئنسرها استفاده می‌کنند. طبق این قانون، هر یک درصد از فالوورهای پیج اینفلوئنسر چیزی حدود (مثلاً) 300 هزار تومان ارزش خواهد داشت. اما همان‌طور که گفته شد، شما نباید به هیچ‌وجه ملاک انتخابتان را روی تعداد فالوورهای اینفلوئنسر بگذارید. شما می‌توانید میزان بودجه یا هزینه قراردادتان را با توجه به عوامل مهم‌تری مثل مدت‌زمان تولید محتوا، مدت کمپین تبلیغاتی، میزان مشارکت، نحوه تولید محتوا و.. تعیین کنید.

نکته هفتم: از میکرو اینفلوئنسرها برای تاثیرگذاری بهتر استفاده کنید.

تیک آبی اینستاگرام، فالوورهای میلیونی و شهرت بیش از اندازه بعضی از مگا اینفلوئنسرها ممکن است جذاب و وسوسه‌انگیز باشد، اما همان‌طور که بارها گفتیم، استفاده از این افراد فقط به این دلایل سطحی اصلاً درست نیست. گزارش‌ها و تحلیل‌های معتبر مثل تحلیل پلتفرم Fohr نشان می‌دهد که میزان نفوذ، تاثیرگذاری و میانگین نرخ مشارکت میکرو اینفلوئنسرها بیشتر از مگا اینفلوئنسرهاست. به عبارت ساده‌تر، درست است که میکرو اینفلوئنسرها از میزان فالوورهای کمتری نسبت به مگا اینفلوئنسرها برخوردارند، اما همین تعداد پایین فالوورها باعث شده است آن‌ها بیش از هر کسی با مخاطبین خودشان در ارتباط باشند.

فالوورهای یک میکرو اینفلوئنسر را عمدتاً دوستان، آشنایان و همکارانشان تشکیل می‌دهند؛ همین باعث می‌شود که علاوه بر شناخت بهتر و دوطرفه، یک اعتماد قابل قبول نسبت به میکرو اینفلوئنسر به وجود بیاید. بنابراین در همان لحظه‌ای که محصول یا برند کسب‌وکار شما توسط یک میکرو اینفلوئنسر تبلیغ می‌شود، افراد بیشتری (نسبت به فالوورهای میلیونی یک مگا اینفلوئنسر) به شما و برندتان اعتماد خواهند کرد.

برای مثال اکثر افراد برای خندیدن و شاد شدن به سراغ پیج افرادی می‌روند که به اصطلاح مگا اینفلوئنسر هستند و در زمینه محتواهای فان و سرگرم‌کننده فعالیت می‌کنند. طبیعی است که مخاطبین استوری‌ها یا پست‌های مربوط به تبلیغات را جدی نمی‌گیرند و سعی می‌کنند که آن‌ها را نادیده بگیرند. مخاطبین این پیج‌ها سعی می‌کنند تا با رد کردن محتواهای مربوط تبلیغات، سراغ اصل مطلب (که همان محتواهای خنده‌دار است) بروند. بنابراین ایجاد کمپین تبلیغاتی یا وارد قرارداد شدن با این افراد می‌تواند اولین و آخرین اشتباه استراتژیک شما باشد.

شما می‌توانید با استفاده از میکرو اینفلوئنسرها و حتی نانو اینفلوئنسرها (با فالوئرهای 10K و پایین‌تر) به اهداف واقعی‌تر خود در کمپین تبلیغاتی اینستاگرام دست پیدا کنید. این کار هم از لحاظ هزینه به نفع شما خواهد بود و هم انگیزه لازم برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی بیشتر را فراهم می‌کند. شما می‌توانید از چندین نانو اینفلوئنسر یا میکرو اینفلوئنسر (بسته به بودجه معین‌شده) برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی استفاده کنید. توجه کنید که نرخ میزان مشارکت در پست‌ها و استوری‌های یک نانو اینفلوئنسر حدود 4 درصد است؛ این میزان از نرخ مشارکت و تاثیرگذاری از نرخ مشارکت مگا اینفلوئنسرها هم بیشتر است.

نرخ مشارکت در اینستاگرام (Instagram Engagement Rate) به معنای این است که مخاطبان چقدر پیج اینستاگرامی مورد نظر را جدی می‌گیرند. این نرخ می‌تواند شامل میزان لایک، کامنت، ارسال به دیگران، منشن کردن، سیو کردن و دیگر واکنش‌ها به پست‌ها یا استوری یک پیج باشد.

نکته هشتم: عملکرد واقعی اینفلوئنسر را مورد بررسی کامل قرار بدهید.

ارزیابی و بررسی دقیق این موضوع که اینفلوئنسر مورد نظر شما چقدر از عملکرد واقعی بهره‌مند است، بسیار اهمیت دارد. برای اینکه از عملکرد اینفلوئنسر در اینستاگرام مطمئن شوید، می‌توانید کامنت‌های یکی از پست‌های صفحه اینفلوئنسر را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهید.

سعی کنید ببنید که چند اکانت واقعی هستند، چندتا از آن‌ها کامنت‌های مرتبط گذاشته‌اند و چندتا از آن‌ها اسم و عکس‌های واضحی دارند. همانطور که کمی قبل اشاره کردیم، بسیاری از اینفلوئنسرها با دستکاری و خرید فالوورها، کامنت‌ها و لایک‌ها اقدام به بزرگنمایی تقلبی و فیک می‌کنند.

ما معمولاً این نوع اقدامات را تحت عناوینی مثل فالوور فیک یا لایک و کامنت فیک می‌شناسیم. قبل از بستن هرگونه قرارداد با هر اینفلوئنسری بهتر است که میزان مشارکت مخاطبین با پیج او را بخواهید. از او بخواهید که نرخ مشارکت فالوورها در رابطه با پست‌ها یا استوری‌‌هایش را در قالب یک نمودار یا از طریق بخش Insight اکانتش به شما نشان بدهد. شما حق دارید که از واقعی بودن و شفافیت عملکرد اینفلوئنسر مورد نظرتان مطمئن شوید.

نکته نهم: ‌از عملکرد موفق رقیبان خود الگو بگیرید.

این موضوع به هیچ‌وجه در رابطه با کپی یا تلقید کردن استراتژی رقیبان نیست؛ شما می‌توانید روند عملکرد موفق کمپین تبلیغاتی رقیبان‌تان را مورد بررسی قرار بدهید و از آن‌ها الگو بگیرید. به اینفلوئنسرهایی که به پست‌ها، استوری‌ها، محتوا و به طور کلی خدمات رقبای شما واکنش (مثبت یا منفی) نشان می‌دهند به خوبی توجه کنید. این که یک اینفلوئنسر از محصولات رقیب شما خوشش می‌آید، به منزله این است که احتمالاً با شما و برندتان هم ارتباط برقرار خواهد کرد. دقت کنید که رقیب شما از چه استراتژی مناسبی استفاده کرده است که این اینفلوئنسر به تولید محتوای UGC ترغیب شده است. همان‌طور که در ابتدای این مقاله توضیح دادیم، محتوای UGC همان محتوایی است که توسط مخاطب یا اینفلوئنسر به صورت خودجوش تولید می‌شود.

برای مثال فرض کنید که شما مسئول پیچ اینستاگرامی یک آرایشگاه زنانه هستید. حالا هم تصمیم دارید که با اجرای موفق یک کمپین تبلغیاتی در اینستاگرام، مشتریان و مخاطبان‌تان را به بالاترین حد برسانید. از طرفی یکی از رقبای شما خیلی موفق عمل کرده است و اینفلوئنسرهای بسیاری برای او تبلیغ می‌کنند. بررسی کنید که راز موفقیت رقیب شما چه چیزی است؛ تخفیف‌های به موقع؟ آپشن‌های خلاقانه؟ مسابقات اینستاگرامی؟ تولید محتوای باکیفیت؟ استفاده از نانو اینفلوئنسرها؟ سعی کنید که با فراهم کردن موقعیتی مشابه موقعیت رقیب‌تان به سطحی مشابه در جذب محتوای UGC یا جلب توجه اینفلوئنسرها برسید.

نکته آخر: نظرات و پیشنهادات فالوورهایتان را بپرسید.

هیچ کسی بهتر از فالوورهایتان نمی‌تواند به شما در کشف اینفلوئنسر مناسب کمک کند. توجه کنید که هدف نهایی شما جلب رضایت فالوورهایتان است و باید طبق سلایق آن‌ها گام بردارید. هر گام اشتباه ممکن است همه زحمت‌های شما را به باد بدهد و طرفداران دوآتیشه کسب‌وکار شما را ناامید کند. فالوورهای شما چشم و گوش صفحه اینستاگرامی‌تان هستند؛ از آن‌ها بپرسید که دوست دارند شما با کدام اینفلوئنسر وارد همکاری تبلیغاتی بشوید.

فراموش نکنید که آن‌ها بیشتر از شما اینفلوئنسرهای مختلف را می‌شناسند و می‌توانند با دلایل قانع‌کننده و توصیه‌های مناسب، شما را یاری کنند. برای مثال شما می‌توانید یک سوال در همین رابطه در استوری پیج‌تان مطرح کنید. مثلاٌ از آن بپرسید: “شما ترجیح می‌دین که کدوم اینفلوئنسر یا شاخ اینستاگرامی برای برند ما تبلیغ کنه؟ راستی دلایل خودتون هم برامون دایرکت کنید“. با انجام چنین حرکتی هم به مخاطبان‌تان نشان داده‌اید که چقدر نظرشان برای شما مهم است و هم از بهترین و دقیق‌ترین توصیه‌ها بهره‌مند خواهید شد.

برای برگزاری کمپین تبلیغاتی با اینفلوئنسر آماده شوید!

در این مطلب تمام نکات مهم برای برگزاری کمپین با اینفلوئنسر و همکاری با او را گفتیم؛ حالا نوبت آن رسیده که در مورد موارد تکمیلی صحبت کنیم.

سعی کنید قبل از ورود افراد تازه‌وارد به پیج کسب و کارتان، آن را حسابی تزئین و آماده کنید! یعنی شما باید پروفایل خود را بهینه‌سازی کنید. بیو مناسبی برای صفحه اینستاگرام کسب و کارتان بنویسید و سعی کنید حتماً در آن شعار مناسبی قرار دهید.

راه ارتباطی افراد با خودتان را هم درج کنید. این کار را هم از طریق گزینۀ Contact که فقط برای اکانت‌های تجاری اینستاگرام فعال است می‌توانید انجام دهید و هم از طریق درج لینک در بیو اینستاگرام. توصیۀ  ما به شما درج لینک در بیو است. اما از آن‌جایی که فقط یک لینک در بیو می‌توانید قرار دهید، با کمک ابزار رایگانی مثل بهلینک چندین راه ارتباطی خود را در اینستاگرام قرار دهید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.