این روزها مرکز ثقل هدایت ترافیک‌های سودآور به لندینگ پیج‌ها، افزایش نرخ تبدیل و ایجاد مخاطبین درگیر با برند، پلتفرم اینستاگرام است که به اصطلاح عامیانه، گل سرسبد شبکه‌های اجتماعی برای برندهاست!

اگر حضور شما در اینستاگرام آنچنان که انتظار دارید قوی نیست، شاید وقت آن رسیده باشد که یاد بگیرید چگونه استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را برای به دست آوردن و افزایش فالوورهای واقعی در اینستاگرام تغییر دهید. هرچه تعداد مخاطبان شما بیشتر شوند، فرصت‌های بیشتری برای تعامل با کاربران و ایجاد تجربیات بی‌نظیر برای آن‌ها فراهم می‌شود و در نهایت همین تجربه‌هاست که می‌تواند برای شما افزایش فروش به دنبال داشته باشد.

به این عبارت با دقت توجه کنید: “فالوور واقعی یا ارگانیک“؛ بین فالوور واقعی یا ارگانیک و راه آسان‌تر آن یعنی فالوور فیک، تمایز و تفاوت بسیاری وجود دارد! گاهی اوقات برندها برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر در اینستاگرام، راه‌های ساده‌تری را انتخاب می‌کنند. پرداخت هزینه برای لایک و سایت‌های فالووریاب همه جا هست، اما این میانبرها هرگز ارزش لازم را ندارند، چون الگوریتم اینستاگرام به طور منظم برای از بین بردن حساب های فیک و غیرفعال به روز می‌شود.

پرواضح است که اگر فالوورهای علاقمند به خرید که دائماً به صفحه اصلی شما سر بزنند و برند شما را به دوستان و فالوورهای خودشان معرفی کنند، وجود نداشته باشند، تعداد فالوورهای اینستاگرامی ارزش چندانی ندارد. حالا شما هرچقدر که می‌خواهید برای بزرگ کردن عدد فالورهای خود هزینه کنید! اما مطمئن باشید که ته این راه شکست خواهد بود. با نکات معرفی شده در این مطلب از آکادمی کاپریلا در مورد راه های افزایش فالوور اینستاگرام صحبت می‌کنیم تا عملکرد بهتری در این شبکه اجتماعی پرطرفدار داشته باشید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

12 روش تضمینی افزایش تعداد فالوور اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام

برای افزایش فالوور اینستاگرام نیازی به پرداخت هزینه در ازای اکانت‌های فیک ندارید، همین کارهای ساده‌ای که در ادامه در مورد آن صحبت می‌کنیم می‌توانید کارتان را راه بیاندازید.

حساب کاربری اینستاگرام خود را کامل و بهینه کنید.

قبل از اینکه به دنبال پیدا کردن روش‌های مختلف برای جذب مخاطبین بیشتر در اینستاگرام باشید، باید دکور پروفایل‌تان را تغییر دهید! یکی از مراحل بسیار مهم فعالیت مناسب در فضای اینستاگرام، بهینه‌سازی کامل حساب کاربری اینستاگرام است. برای این کار می‌توانید از بیو اینستاگرامی خود شروع کنید؛ جایی که برند شما در اینستاگرام برای اولین بار معرفی می‌شود و به عنوان صفحه اصلی حساب کاربری‌تان به آن رجوع می‌شود.

بدون داشتن بیوگرافی (قسمت معرفی)، کپشن برای تصویر، نام کاربری یا تصویر پروفایل مناسب، مخاطبان متوجه تعلق حساب کاربری اینستاگرام‌تان به شما نخواهند شد. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما در اینستاگرام، بیوگرافی و تصویر شما به شکل گیری هویت برند شما کمک می‌کند. لینک موجود در بیوگرافی اینستاگرام شما محلی برای هدایت بازدیدکنندگان اینستاگرامی به سایت شما است و به همین خاطر بهینه‌سازی حساب کاربری شما ضروری است.

اگر نمی‌دانید که چه لینکی در این قسمت قرار دهید، صفحات بازاریابی یا محصولاتی که مربوط به کلمات کلیدی، هشتگ‌ها یا کمپین‌های خاص حساب اینستاگرام‌تان هستند را امتحان کنید. لینک دادن به صفحه اصلی شما کار درستی است؛ اما چرا هنگام انتقال از قسمت bio به یک سایت دیگر، تجربه خاص‌تری برای کاربران فراهم نکنید؟ منظور این است که هر بار که مطلبی را پست می‌کنید می‌توانید از کاربران بخواهید که برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت شما مراجعه کنند.

البته یک مشکلی وجود دارد! آن هم این است که در بیو اینستاگرام فقط 1 لینک می‌توان درج کرد. البته برای این موضوع یک راه حل خوب وجود دارد که شما می‌توانید از به‌لینک برای درج بیش از یک لینک در اینستاگرام خود استفاده کنید. با استفاده از بهلینک، شما می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی دیگرتان هم لینک بدهید و مخاطبین خودتان را در مورد سوالات مهم و رایج و حتی نحوه تماس با خودتان راهنمایی کنید.

علاوه بر این‌ها، سعی کنید نام کاربری خود را تا آنجا که ممکن است به گونه‌ای انتخاب کنید که جستجوی آن راحت بوده و به نام برندتان نزدیک باشد. اگر نام تجاری شما طولانی‌تر است، نام کاربری خود را به نحوی کوتاه‌تر کنید که مخاطبان همچنان آن را بشناسند. از اضافه کردن اعداد یا کاراکترهای خاص به نام کاربری خودداری کنید و در صورت امکان آن را با نام کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی دیگری که دارید، مطابقت دهید.

بهترین راه برای بهینه‌سازی حساب شما، ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینستاگرامی و دنبال کردن آن است. وقتی که برای حضور در شبکه‌های اجتماعی مختلف هدف و برنامه داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید حضور موثرتری از برندتان به صورت آنلاین نشان دهید.

به تقویم محتوایی پایبند باشید.

بدترین کاری که می‌توانید در هنگام تلاش برای جذب فالوور در اینستاگرام انجام دهید این است که مطالب و محتواهایتان را در زمان‌های مختلف و به صورت شانسی منتشر کنید. اگراز همان ابتدا آنقدر خوش‌شانس بوده‌‌اید که کاربران و فالوورهایتان را به صفحه اینستاگرام خود جذب کنید، باید آنقدر به صورت منظم برایشان تولید محتوا کنید تا یادشان بماند که زمانی شما را به هر علتی فالو کردند.

برای مقابله با این مسئله، برنامه‌ای منظم برای تولید محتوا داشته باشید. به طور معمول، برندها نباید بیش از چند بار در روز در اینستاگرام مطلب ارسال کنند تا از اسپم شدن جلوگیری شود. اما هر برنامه‌ای که برای خودتان مشخص کرده‌اید را به طور ثابت ادامه دهید. تقریباً 200 میلیون کاربر اینستاگرام روزانه از این برنامه استفاده می‌کنند، بنابراین برای جذب فالوور اینستاگرام بیشتر سعی کنید چند بار در روز مطالبی ارسال کنید.

داشتن یک تقویم محتوا به شما اجازه می‌دهد تا تجربه ثابتی برای مخاطبان خود فراهم کنید و برندتان را در ذهن آن‌ها زنده نگه دارید. با تولید محتوای منظم می‌توانید الگوریتم اینستاگرام را با خودتان دوست کنید! و مخاطب‌های بیشتری به دست آورید.

از قبل محتوای پست‌های اینستاگرامی خود را آماده کنید.

الگوریتم اینستاگرام کارش این است که مطالب موردعلاقه هر کاربر را به او نشان دهد، اما یک کار مهم دیگری هم دارد! الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند که مخاطب نیازها و علاقمندی‌های خودش را در صفحه‌هایی که فالو ندارد و نمی‌شناسد هم پیدا کند. اکسپلور اینستاگرام جایی است که برند شما می‌تواند شانس دیده شدن هرچه بیشتر محتواهایش را امتحان کند. ارسال مطالب در زمان‌های مناسب می‌تواند از طریق بالا بردن تعامل مخاطب فعلی‌تان با محتوا، آن پست‌ها را به دست کاربران دیگر در اکسپلور هم برساند.

با برنامه‌ریزی قبل از موعد برای ارسال مطالب، تیم شما دیگر تحت فشار پست‌های روزانه نخواهد بود. بهتر است که مطالب لازم را از قبل آماده کنید و در ساعات مناسب آن‌ها را در اینستاگرام‌تان منتشر کنید.

برای پیدا کردن زمان مناسب برای انتشار پست اینستاگرامی هم بهتر است به بخش اینسایت اینستاگرام در پروفایل خود بروید. در این بخش بهترین و شلوغ‌ترین روز و ساعت بیشترین فعالیت کاربران‌تان گزارش داده می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری برای آن داشته باشید.

از اهمیت کار با سفیر برند و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی غافل نشوید.

شناخت ارزش واقعی مخاطبان به هنگام جذب کردن فالوورهای بیشتر در اینستاگرام، موضوع مهمی است. هر چه تعداد مخاطبان شما به صورت واقعی و ارگانیک بیشتر شود، خریداران و مشتریان علاقمند بیشتری نیز خواهید داشت.

بهترین روش برای جذب مشتریان به فالو کردن شما، حضور داشتن پیوسته در حساب کاربری اینستاگرام‌تان است. فعالیت در حساب کاربری خودتان و حضور در صفحات دیگران، امری حیاتی است. از مطالب ارسال شده توسط کاربران یا همان محتوای تولید شده توسط کاربر حمایت کنید و اصلاً سعی کنید بهانه‌ای به دست مخاطبین خود بدهید تا برای شما محتوا تولید کنند تا در نهایت برندتان وارد پست‌های مشتریان بیشتر شود.

شما همچنین می‌توانید برای شناساندن برندتان به گروه بزرگتری از مخاطبان، مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید. این نوع از مسابقات با نشان دادن این موضوع که هواداران‌تان مایل به منتشر کردن مطالب شما یا ارسال مطالب خودشان راجع به شما هستند، می‌تواند می‌تواند حضور شما در شبکه‌های اجتماعی را اثبات کند. یکی از روش‌های دیگر برای دسترسی به مخاطبان بیشتر، همکاری با حساب‌های اینستاگرامی بزرگتر مانند اشخاص تأثیرگذار یا همان اینفلوئنسرها برای به اشتراک گذاشتن مطالب شما با مخاطبین‌شان است.

تنها کاری که باید انجام بدهید این است که نشان بدهید ارزش صرف وقت و هزینه را دارید. سعی کنید زیرکانه تبلیغ کنید و طوری کارتان را انجام بدهید که اصلاً شبیه به فروش نباشد. به دنبال برنامه‌های همکاری بازاریابی با کسب و کارهای دیگر باشید تا مخاطبان اینستاگرامی خود را افزایش دهید. مثلاً اگر فروشگاه لباس زنانه مثل مانتو، شلوار و غیره دارید، با یک فروشگاه آنلاین کیف و کفش همکاری کنید تا فالوورهای هم‌دیگر را برای فروش از حضور خود مطلع کنید.

خرید فالوور اینستاگرام فیک اکیداً ممنوع است!

فالوور فیک اینستاگرام

بین حساب‌های اینستاگرامی که فالوورهای جعلی و فیک دارند با آن‌هایی که دارای فالوور واقعی هستند، فرق زیادی در حد زمین و آسمان وجود دارد. شاید خرید فالوور اینستاگرام وسوسه انگیز و آسان‌ترین راه باشد، ولی عواقب آن در مقایسه با رشد طبیعی و واقعی تعداد فالوورها، اصلاً ارزش این کار را ندارد.

علاوه بر این‌ها، دیگر همۀ مخاطبین قدرت تشخیص صفحه اینستاگرامی‌ای که با فالوور فیک بالا آمده و آن صفحه‌ای که کاملاً ارگانیک هست را دارند. با یک نگاه ساده به تعداد کامنت‌ها و لایک‌ها می‌توان فیک یا ارگانیک بودن فالوور را تشخیص داد. استفاده از فالوور فیک در دراز مدت می‌تواند تصویر بدی برای برند شما به همراه داشته باشد.

فالوورهای فیک در اینستاگرام باعث ایجاد مشکلات زیر می‌شوند:

  • فالوورهای جدید را گمراه می‌کنند: اگر کاربران با صفحه‌ غیرفعالی مواجه شوند که ده‌ها هزار فالوور دارد، این موضوع اعتبار حساب کابری اینستاگرام دارای فالوور فیک را کاهش می‌دهد. افراد را به دروغ وادار به دنبال کردن خودتان نکنید. برای داشتن تعاملات بهتر، اعتماد و ارتباط عمیق‌تری با مخاطبان ایجاد کنید. این صمیمیت هم از طریق صداقت به دست می‌آید.
  • هیچ بازگشت سرمایه‌ای ندارند: ممکن است خرید فالوور کار آسانی به نظر برسد، ولی بات‌های اینستاگرامی یا فالوورهای جدید غیرفعال خریداری شده، از شما خرید نخواهند داشت. مگر غیر از این است که همه چیز برای افزایش فروش در کسب و کار انجام می‌شود؟ مردم در اینستاگرام فقط به یک دلیل برندها را دنبال می‌کنند و آن هم این است که این افراد مطالب ارسالی شما و یا به طور کلی شرکت شما را دوست دارند. این مردم، مشتریان اصلی شما هستند و جریانات مالی کسب و کار شما را فراهم می‌کنند.
  • باعث سر زبان افتادن برند شما نمی‌شوند: اگر شما 10000 فالوور فیک و غیرفعال داشته باشید، چه تعداد از آن‌ها زیر مطالب شما نظر خواهند داد یا آن را لایک کرده و به اشتراک خواهند گذاشت؟ بیشتر اوقات این ربات‌ها یا حساب‌های جعلی توسط اینستاگرام حذف می‌شوند و حساب شما ساکت و بی سر و صدا باقی می‌ماند.

افراد واقعی می‌توانند مطالب شما را به اشتراک بگذارند، آن‌ها را لایک کرده و زیر آن‌ها نظرشان را در مورد پست بنویسند و با آن تعامل داشته باشند. علاوه بر این، پاسخ دادن به نظرات این کاربران باعث خوشحالی آن‌ها می‌شود و در نتیجۀ آن احتمال معرفی برند شما به دیگر دوستان‌شان خیلی زیاد خواهد بود.

برای مثال شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی Lush همیشه به چندین سوال کاربران در مورد محصولاتشان جواب می‌دهد که باعث می‌شود تا این کاربران تعامل خود را با مطالب ارسالی حفظ کرده، صفحه این شرکت را دنبال کرده و یا مطالب را با دیگران به اشتراک بگذارند. این تعاملات همیشه دارای ارزش بیشتری نسبت به داشتن فالوورهای غیرفعال خواهد بود.

فالوور اینستاگرامصفحه اینستاگرام خودتان را در همه جا تبلیغ کنید.

اگر صفحه اینستاگرام خودتان را تبلیغ نکنید، مردم از حساب شما بی‌خبر خواهند ماند. حتماً حساب اینستاگرام خودتان را در کنار آدرس وبسایت و دیگر رسانه‌های اجتماعی‌تان ذکر کنید تا کاربران از حضور شما در دیگر شبکه‌های اجتماعی مطلع شوند.

نشان دادن حضورتان و بالا بردن سطح آگاهی افراد یکی از بهترین راه‌های شناخته شدن است. اگر واقعاً می‌خواهید تعداد فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید به مردم نشان دهید که چگونه می‌توانند به شما دسترسی داشته باشند. می‌توانید در وبسایت‌تان گزینه‌ها و دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی را فعال کنید تا در تمام شبکه‌های اجتماعی، صفحه اینستاگرام خودتان را به مردم نشان دهید.

یکی دیگر از ایده‌های جالب، تبلیغ در تمامی حساب‌های رسانه‌های اجتماعی دیگرتان است. به عنوان مثال، موزه هنر مدرن به طور مداوم از طریق حساب توییترش، اطلاعاتی راجع به صفحه اینستاگرام خود در اختیار مردم می‌گذارد. شما به راحتی می‌توانید کاربران را از طریق دیگر شبکه‌های اجتماعی به سمت اینستاگرام خودتان هدایت کنید.

با این حال، فقط از افراد انتظار دنبال کردن شما نداشته باشید. به جای آن بهتر است محتوای خاصی در صفحه اینستاگرام منتشر کنید تا کاربران دلیلی برای دنبال کردن شما داشته باشند. خوشبختانه از آنجا که اینستاگرام ویژگی‌های جدید زیادی برای پست محتوا مانند استوری، IGTV و Reels به برنامه خود اضافه کرده است، شما فرصت‌های بهتری برای افزایش تعداد فالوور اینستاگرام از طریق انتشار محتوای خلاقانه خواهید داشت.

مطالب دلخواه و مورد علاقۀ فالوورهایتان را منتشر کنید.

با اینکه گفتن این موضوع از انجام دادن آن آسان‌تر است، بهتر است متوجه شوید که فالوورهای شما به دنبال چه نوع مطالبی هستند. خیلی زود متوجه خواهید شد که بعضی از مطالب در اینستاگرام طرفدار بیشتری نسبت به دیگر شکل‌های محتوایی دارد. برای همین باید آزمایشاتی در این مورد انجام داد و بعد از کسب تجربه در مورد آن نتیجه گیری کرد.

بعضی اوقات کوچکترین جزئیات مانند فیلترهای خاص، متن پست، نوع محتوا یا زمان ارسال مطلب می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. همیشه با ترندهای جدید اینستاگرامی پیش بروید تا محبوبیت محتوای شما افزایش پیدا کند. برای بهتر شدن تجزیه و تحلیل‌های لازم، بهتر است محتوای برند شما با کمک ابزار تحلیلی اینستاگرام پیش برود. این ابزار یعنی اینسایت به شما کمک می‌کند تا محتوای منتشر شده در حساب‌های مختلف اینستاگرام را راحت‌تر بررسی و دنبال کنید.

با تجزیه و تحلیل فیلترها و متون زیرنویس مختلف و شناخت نوع مطالب پراهمیت برای مخاطبان، اعتماد شما نسبت به استراتژی محتوای خودتان بیشتر خواهد شد. اگر نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، سعی کنید اقدامات رقبای خودتان را مورد بررسی قرار دهید. البته تقلید کامل از روش‌های رقیبان‌تان درست نیست ولی می‌توانید راجع به کارهایی که آنها برای بالا بردن سطح تعامل با کاربران انجام می‌دهند، نکاتی یاد بگیرید. انجام تحقیقات رقابتی تا حدی می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

گفتگو با فالوررهای اینستاگرام را شروع کنید.

گفتگو با فالوورهای اینستاگرام

یکی از بهترین راه‌های افزایش فالوور اینستاگرام ایجاد آگاهی در مخاطبان از طریق گفتگو است. طبق شاخص Sprout Social در سال 2020، مصرف‌کنندگان با محتوای تصویری مانند عکس‌ها (%68) و ویدیو (%50) تعامل بیشتری دارند و %30 از آن‌ها با پست‌های نوشتاری ارتباط برقرار می‌کنند. اینستاگرام بهترین بستر برای جذب چنین مخاطبانی است. شما می‌توانید با هماهنگ کردن ویژگی‌های بصری با متن تبلیغی مناسب برای آن‌ها، میزان تعاملات خود با مخاطبان‌تان را افزایش دهید.

مردم همچنان در رسانه‌های اجتماعی با برندهای موردنظرشان از طریق سوالات پرسیده شده در پیام‌ها یا تعریف و تمجید از برندها و محصولات مورد علاقه در تماس هستند. شما هم برای پیشرفت کسب و کار خودتان بهتر است در اینستاگرام فعال باشید و گفتگوی لازم را با مشتریان داشته باشید. یعنی باید به افراد انگیزه‌ای برای برقراری ارتباط با خودتان بدهید.

سعی کنید تا حد امکان به سوالات و نظرات فالوورهای اینستاگرام‌تان پاسخ دهید؛ همین کار ممکن است باعث اضافه شدن یک مشتری و فالوور و بهتر شدن رابطه شما با مخاطبان شود. تحقیقات انجام شده راجع به شاخص اجتماعی همچنین نشان داد که %89 از مصرف‌کنندگان بعد از دنبال کردن در رسانه‌های اجتماعی از آن برند خرید می‌کنند. بنابراین مهم است که وفاداری و توجه کاربرانی که از صفحه شما بازدید می‌کنند را جلب خودتان کنید تا میزان فالوور اینستاگرام شما بیشتر شود.

اقدامات فالوورهای اینستاگرام بعد از فالو کردن پیجهشتگ هایی که نرخ تبدیل را بالا می‌برند و مناسب هستند را انتخاب کنید.

یکی از روش‌های کاربردی برای افزایش تعداد فالوورها در اینستاگرام، استفاده از هشتگ‌های مناسب است. سال‌هاست که از هشتگ‌ها به عنوان ابزار اساسی برای شناخته شدن و گسترش دایره اجتماعی استفاده می‌شود. شما به عنوان یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار باید تعداد طرفداران‌تان و فالوورهایتان را بیشتر کنید که این کار از طریق استفاده از هشتگ‌ها امکان‌پذیر است.

برای شروع، هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که زیاد از آن‌ها استفاده نشده باشد. یکی از محققان حوزه رسانه‌های اجتماعی در توضیحات خود اشاره می‌کند که هشتگ love#  برای بیش از 184 میلیون عکس استفاده شده است. نشان دادن محتوای اینستاگرامی در میان میلیون‌ها تصویر و فیلم، کار راحتی نیست.

باید هشتگ‌هایی را پیدا کنید که احتمال استفاده شدن آن‌ها توسط مخاطبان هدف شما بیشتر باشد. اگر ارتباط مناسبی بین محتوا و هشتگِ استفاده شده باشد، احتمال این که این دسته از کاربران حساب شما را دنبال کنند بیشتر است. استفاده از هشتگ‌های منحصر به فرد، یکی از راه‌های دسته‌بندی پست‌های مرتبط به برند و کمپین‌های شماست.

برای مثال برند M&M به درستی از هشتگ‌های مربوط به مراسمی که در آن حضور دارد، استفاده می‌کند. با به کار بردن هشتگ‌هایی مانند mmspotlight# این برند به طور مستقیم مخاطبان مراسم کنسرت Spotlight را هدف قرار داده و میزان آگاهی آن‌ها از این برند را افزایش می‌دهد.

درک درست از کارایی هشتگ‌ها در اینستاگرام به اندازه استفاده از آن‌ها مهم و حیاتی است. با استفاده از ابزار تحلیل هشتگ می‌توانید به عملکرد یک هشتگ خاص و داده‌های مربوط به استفاده از آن دسترسی مستقیم داشته باشید تا ببینید که کدام هشتگ برای شما مناسب است. برای استفاده از هشتگ می‌توانید مطالب هشتگ چیست و هشتگ مارکتینگ از آکادمی کاپریلا را مطالعه کنید تا به نحو صحیحی از آن استفاده کنید.

هیچوقت ندانسته از هشتگ‌ها استفاده نکنید، چون جذب فالوور برای حساب شما به استفاده صحیح از آنها بستگی دارد.

مجموعه‌ای از ویدئوهای IGTV برای فالوور اینستاگرام بسازید.

همانطور که از ابتدا هم انتظار می‌رفت، حالا دیگر IGTV به بخش مهمی از محتواهای روزانۀ کسب و کارها و لیست تماشای کاربران تبدیل شده است. به لطف قرنطینۀ دوران کرونا هم این گرایش به ویدئوهای IGTV اینستاگرام روز به روز بیشتر از قبل شد. ایجاد مجموعه محتوای IGTV برای یک موضوع خاص در صفحه اینستاگرام شما می‌تواند بهانۀ خوبی برای تعامل هرچه بیشتر کاربران با کسب و کار شما باشد.

اعتقاد اینستاگرام بر این است که محتواهای ویدئویی جای بهتری در بین دیگر انواع محتوا در بین افراد دارد. شما هم می‌توانید از این موقعیت استفاده کنید و محتواهای آموزشی کسب و کارتان را با فالوورهای خود از این طریق به اشتراک بگذارید.

اگر هیچ ایده‌ای از IGTV و نحوۀ عملکرد آن ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب IGTV چیست از آکادمی کاپریلا را بخوانید.

لایو اینستاگرامی برای فالوور اینستاگرام بگذارید.

تصاویر لایو اینستاگرام بدون ویرایش و حقیقی‌اند؛ درست همان چیزی که می‌تواند وجهه انسانی برند شما را با صداقت تمام به فالوور اینستاگرام نشان دهد.

از زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، خیلی از برندها در اینستاگرام به سمت برگزاری لایو اینستاگرامی با دیگر برندها رفته‌اند. در چنین شرایطی فالوورهای هر کدام از طرفین با برندها آشنا می‌شوند و احتمال اینکه آن را دنبال کنند، به جذابیت موضوعی که در مورد آن صحبت می‌کنند بستگی دارد.

شما می‌توانید لایوهای پرسش و پاسخ هم برگزار کنید و در آن به سوالات هرکدام از فالوورهای خود پاسخ دهید.

فالوورهای اینستاگرامی خودتان را خوشحال کنید.

نکته آخر هم اینکه اگر فالوورهای اینستاگرامی خودتان را خوشحال کنید، تأثیر مستقیم آن بر رشد مخاطبان را خواهید دید. در این مطلب نکته‌های زیادی را به شما یادآوری کردیم. حالا شما باید از این نکات به نحو درست برای شناساندن برند خودتان به کاربران و افزایش آگاهی از برند استفاده کنید.

در خیلی از موارد بهتر است از پست‌هایی استفاده کنید که برای آوردن لبخند به لبان فالوورها و ایجاد روابط مشتری مدار طراحی شده‌اند. به یاد داشته باشید که فالوورهای خودتان را دوستان خودتان بدانید و محتوایی منتشر کنید که می‌خواهید دوستان‌تان از آنها لذت ببرند. ممکن است این کار به معنی پست مطالب خنده‌دار، انگیزشی یا به اشتراک‌گذاری عکس‌ها یا آثار هنری جالب باشد (البته با ذکر منبع) تا فالوورها در طول روز خستگی کمتری احساس کنند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 8 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.