اگر جویای کار هستید و در شبکه اجتماعی لینکدین به دنبال شغل مورد نظر خود می‌باشید، قطعاً مخاطبان هدف شما «استخدام کنندگان» هستند و باید توجه آنها را جلب نمایید. اگر این سؤال در ذهن شما پیوسته برجسته می‌شود که چطور پروفایل لینکدین خود را برای استخدام کنندگان جذاب جلوه دهیم؟، به جای درستی آمده‌اید! زیرا ما در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم به‌صورت دقیق و کاربردی به پاسخ همین سؤالِ پرتکرار بپردازیم.

برای جلب توجه استخدام کنندگان در لینکدین چه کارهایی باید انجام داد؟

قبل از هر فعالیتی که در جهت جلب توجه استخدام کنندگان در لینکدین انجام می‌دهید (این فعالیت‌ها ممکن است شامل: شبکه‌سازی، مشارکت در پست‌های دیگران یا انتشار پست‌های جدید و… باشد) ، ابتدا می‌بایست «پروفایل» یا «نمایه» لینکدین‌تان را مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا «پروفایل لینکدین شما» «یک فرصت بسیار بزرگ برای ربودن تمامِ توجهِ استخدام کنندگان» است. در این راستا، اگر بتوانید از همه‌ی ظرفیت‌ها و فیلدهای پروفایل لینکدین خود نهایت استفاده را ببرید، به‌راحتی قادر خواهید بود که خود را به افراد و استخدام کنندگانی که هرگز شما را ندیده‌اند، به‌خوبی معرفی کنید و اعتماد و تأیید آنها را – از بین رقبای بی‌شماری – جلب نمایید.

حال، این سؤال این است: چگونه پروفایل لینکدین خود را برای استخدام کنندگان جذاب کنیم؟ در ادامه ما به عوامل و فاکتورهای مختلفی اشاره خواهیم کرد که پروفایل LinkedIn شما را برای استخدام کنندگان جذاب می‌کند؛ شایان ذکر است که اگر این نکات را اجرا کنید، برای به‌دست آوردن شغل رؤیایی خود از سایر نامزدها جلوتر خواهید بود. لطفاً با ما همراه باشید تا با این نکات کلیدی بیشتر آشنا شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ویژگی های یک پروفایل جذاب برای استخدام کنندگان در لینکدین

به‌طور کلی، «هدف از بهینه سازی پروفایل لینکدین» این است که کارفرمایان و استخدام کنندگان، متوجه وجود شما در نتایج جستجوی خود شوند؛ شما برای رسیدن به این حالت بهینه‌ی پروفایل، به چیزی بیشتر از ذکر عنوان شغلی فعلی، کارفرما و درج سابقه کاری‌تان نیاز خواهید داشت. در زیر بهترین نکات برای بهینه سازی پروفایل لینکدین برای جذب استخدام کنندگان آورده شده است. لذا اکیداً توصیه می‌کنیم این نکات را بخوانید و آن‌ها را در پروفایل خود پیاده سازی کنید؛ پس از پیاده سازی این نکات، می‌توانید پروفایل لینکدین خود را برای استخدام کنندگان جذاب کنید!

بهترین نکات برای بهینه سازی پروفایل لینکدین برای جذب استخدام کنندگان عبارتند از:

  • یک عکس شخصی و تصویر کاور مناسب در نمایه لینکدین خود آپلود کنید.
  • از فیلد Summary یا خلاصه، به‌عنوان بیوگرافی در پروفایل لینکدین خود استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام مهارت‌های کلیدی را در پروفایل لینکدین خود قرار داده‌اید.
  • جزئیات وظایف شما در هر پوزیشن شغلی باید کاملاً مشخص و شفاف باشد. (دستاوردها و مسئولیت‌های شما در هر پوزیشن شغلی که تا به حال داشته‌اید، باید به‌صورت دقیق و واضح در پروفایل لینکدین شما نشان داده شود؛ فراموش نکنید که این، یک ویژگی بسیار مهم در جلب توجه استخدام کنندگان است.)
  • اسلاگ یا URL لینکدین خود را شخصی‌سازی کنید.
  • فرایند «شبکه سازی» و ارسال درخواست کانکشن را – متناسب با حوزه تخصصی و کاری خود – شروع کنید. (شبکه اتصالات مخصوص خود را ایجاد کنید.)
  • در پروفایل لینکدین خود فعال بمانید.
بهترین نکات برای بهینه سازی پروفایل لینکدین برای جلب توجه استخدام کنندگان
ترفندهای جذاب کردن پروفایل لینکدین برای کارفرمایان

حالا بیایید این نکات را تک به تک بررسی کنیم.

ویژگی های کلیدی یک عکس و کاور پروفایل لینکدین برای جلب توجه استخدام کنندگان

تصویری که می‌خواهید به‌عنوان عکس پروفایل خود استفاده کنید، اولین تأثیر را بر ذهن استخدام‌کنندگان می‌گذارد. به‌عبارت بهتر، در اولین قدم، عکس پروفایل شما می‌تواند نظر کسانی را که می‌خواهند نیروی کار مناسب بیزینس‌شان را پیدا کنند، جلب کند. به همین دلیل باید مطمئن شوید که از یک عکس حرفه‌ای برای پروفایل لینکدین خود استفاده کرده‌اید. شاید از خود بپرسید که عکس پروفایل حرفه‌ای یعنی چه؟ عکس پروفایل حرفه‌ای یعنی لباسی را که همیشه در محل کار می‌پوشید را بپوشید، با تمرکز بر نور ملایم و پس زمینه طبیعی. به یاد داشته‌باشید که صورت شما حداقل 60 درصد عکس را در بر بگیرد. همچنین فراموش نکنید که مهم‌ترین نکته این است که خودتان باشید (ژست یا ادای خاصی را حین گرفتن عکس پروفایل درنیاورید)!

تصویر پس زمینه یا Cover شما دومین عاملی است که در پروفایل شما می‌تواند توجه استخدام کنندگان را به خود جلب کند. استفاده از یک کاور مؤثر، یک استراتژی عالی است که به شما کمک می‌کند برای استخدام کنندگان به یاد ماندنی بمانید و نمایه خود را متمایز کنید. کاور شما باید حرفه‌ای بودن‌تان را نشان دهد؛ به این صورت که بتوانید از روان‌شناسی رنگ‌ها در کاور خود استفاده کنید. اکنون، شما می‌دانید که چگونه پروفایل لینکدین خود را از طریق یک عکس حرفه‌ای و یک کاور مناسب برای استخدام کنندگان جذاب کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نکات کلیدی حین پر کردن فیلد Summary پروفایل لینکدین برای جلب توجه استخدام کنندگان

در فیلد Summary یا « بخش خلاصه» می‌توانید در مورد خودتان بنویسید اما برای جلب نظر استخدام کنندگان توصیه می‌کنیم که از این فیلد به‌عنوان «بیوگرافی» استفاده کنید و دستاوردهای شغلی خود را به‌طور خلاصه در آن شرح دهید. این بخش به شما این امکان را می‌دهد که به‌صورت عمیق‌تری ارزش‌ها و مهارت‌های خود را مشخص کنید. در این راستا بهتر است که از کلمات کلیدی استفاده کنید که به‌شدت با زمینه تخصصی شما در عنوان، خلاصه و سابقه کاری شما مرتبط است تا استخدام کنندگان بتوانند شما را بر اساس مهارت‌ها و دانش شما پیدا کنند.

نکته مهم دیگر حین نوشتن بیوگرافی این است که فقط بر تجربیات و دستاوردهایتان تمرکز نکنید؛ بلکه بر ارزش‌های خود و آنچه می‌توانید برای یک کارفرمای احتمالی به ارمغان بیاورید، تمرکز کنید و همان را در این بخش درج کنید. این بدان معناست که شما در مورد اینکه چگونه می‌توانید جای خالی را پر کنید و اعتماد و صلح را در یک محیط گسترش دهید صحبت می‌کنید. این دومین عامل تأثیرگذار در جذاب کردن پروفایل لینکدین برای کارفرمایان است.

نکات کلیدی حین درج مهارت‌های شغلی در پروفایل لینکدین برای جلب توجه استخدام کنندگان

آثار «Publication»، فعالیت‌ها «Activities» و مهارت‌ها «Skills» فیلدهای خاصی از پروفایل لینکدین هستند که به شما اجازه می‌دهند تا اطلاعات جامع‌تری در مورد خودتان ارائه دهید؛ این سه فیلد همچنین – به‌عنوان یک میانبر – به استخدام‌کنندگان اجازه می‌دهند تا مجموعه مهارت‌ها و تخصص‌های شما را ببینند. فیلد کلمات کلیدی یا «Keyword» شما را قادر می‌سازد تا مهارت‌های بیشتری را در زمینه تخصص خود به نمایش بگذارید. در واقع، این فیلد به استخدام‌کنندگان کمک می‌کند تا پروفایل شما را در طول جستجو پیدا کنند.

لطفاً مطمئن شوید که فقط مهارت‌هایی را در این بخش‌ها درج کنید که این مهارت‌ها را به‌طور کامل به‌دست آورده‌اید و با موقعیت شغلی مورد نظر مرتبط هستند نه مهارت‌هایی که هنوز آن‌ها را ندارید یا در حال اکتساب‌شان هستید. در این بخش، نکات کلیدی در مورد اینکه چطور پروفایل لینکدین خود را برای استخدام کنندگان جذاب جلوه دهیم؟، دریافت کردید؛ حال بهتر است به سراغ بخش بعدی برویم.

نکات کلیدی حین درج نقش ها و وظایف در هر پوزیشن شغلی

همان‌طور که گفته شد، جزئیات وظایف و نقش‌های شما در پروفایل لیندکین باید به‌صورت شفاف پر شود و دستاوردها و مسئولیت‌های شما در پروفایل لینکدین شما به‌صورت کاملاً واضح نشان داده شود. برای این منظور ابتدا باید مطمئن شوید که اطلاعات موجود در پروفایل لینکدین شما با رزومه‌تان مطابقت دارد! نیازی نیست همه مشاغل قبلی خود را فهرست کنید؛ مگر اینکه مربوط به حوزه کاری یا صنعتی باشد که در آن به‌دنبال شغل جدیدی هستید. شرح مفصلی از کارهایی که در هر پوزیشن فهرست شده (فعلی و قبلی) انجام می‌دادید، اضافه کنید و تأثیر خود را بر روند پیشرفت آن پوزیشن‌هایی شغلی که در آن‌ها مشغول فعالیت بودید، نشان دهید.

برای اینکه واقعاً برجسته شوید و ظاهر کلی پروفایل خود را بهبود بخشید، نمونه کارها، پیوند به مصاحبه یا مقاله‌ای که نگارش کرده‌اید را به‌همراه سایر اجزای بصری به پروفایل خود اضافه کنید. با استفاده از بولت‌ها، همه‌چیز را بسیار منظم و آسان برای خواندن نشان دهید. به یاد داشته‌باشید که هر زمان که در حوزه کاری خود ارتقاء یافتید یا محل کار خود را تغییر دادید یا مقاله‌ی جدیدی را منتشر کردید، نمایه خود را به‌روزرسانی کنید. این یکی از ویژگی‌های تأثیرگذار برای جذاب کردن پروفایل لینکدین برای استخدام کنندگان است؛ زیرا شانس اینکه استخدام کنندگان با دیدن رزومه و سابقه‌ی کامل شما، متقاعد شوند با شما تماس بگیرند بسیار بالا خواهد رفت.

نکات کلیدی حین شخصی سازی URL پروفایل لینکدین

می‌توانید URL لینکدین متصل به نمایه خود را سفارشی کنید و به‌جای مجموعه‌ای تصادفی از حروف و اعداد، یک URL خاص به نام خود ایجاد نمایید. این یک کار بسیار کوچک اما قابل توجه است که چند مزیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد:

  1. نمایه شما زمانی که به اشتراک گذاشته می‌شود منظم‌تر به نظر می‌رسد.
  2. وقتی URL سفارشی خود را در امضای ایمیل خود قرار می‌دهید، واضح است که آنچه به اشتراک می‌گذارید، برند شما را بیشتر تقویت می‌کند.

اگر می‌خواهید پروفایل لینکدین خود را برای استخدام کنندگان جذاب کنید، می‌توانید از این امتیاز بهره‌مند شوید و خود را بیش از هر زمان دیگری پرزنت نمایید.

ترفندهای جذاب کردن پروفایل لینکدین برای کارفرمایان
ترفندهای جذاب کردن پروفایل لینکدین برای کارفرمایان

نکات کلیدی حین شبکه سازی در لینکدین برای جلب توجه استخدام کنندگان

لینکدین یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با افراد حرفه‌ای، ماهر و متخصص در داخل یا خارج از شبکه شخصی شما به شمار می‌رود. این پلتفرم همچنین به شما اجازه‌ی دنبال کردن افراد موفقی را می‌دهد که به شما انگیزه می‌دهند تا در حوزه کاری خود فعال‌تر و قابل مشاهده‌تر باشید. با این حال، اگر قصد دارید شبکه خود را بزرگ‌تر کنید و با کسی که هرگز ندیده‌اید ارتباط برقرار نمایید، در کنار ارسال درخواست Connection خود، پیامی به او ارسال کنید و در این پیام – ضمن معرفی خودتان – توضیح دهید که چرا می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید. این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند ارتباطات کاری خود را ارتقاء دهید و به شما این امکان را می‌دهد تا نمایه خود را برای استخدام کنندگان جذاب نمایید. لذا اکیداً توصیه می‌شود که در اسرع وقت دست به کار شوید و شبکه اتصالات خود را در لینکدین ایجاد کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نکات کلیدی حین فعالیت در پروفایل لینکدین برای جلب توجه استخدام کنندگان

لطفاً فراموش نکنید که در لینکدین – برخلاف بسیاری از شبکه‌های اجتماعی – ردی از فعالیت‌های شما (نظیر: لایک‌ها و کامنت‌های‌تان پای پست‌های دیگران) در بخش Activities پروفایل شما همیشه وجود دارند. لذا سعی کنید که کاملاً «حرفه‌ای» و «اخلاق‌مدارانه» فعالیت کنید؛ زیرا مخاطبان همیشه از پروفایل شما بازدید می‌کنند و رد فعالیت‌های شما را مشاهده می‌کنند. منظور از «فعالیت حرفه‌ای» این است که حین فعالیت در مواردی درگیر شوید که با تخصص و مهارت شما هماهنگ شده است (خارج از چارچوب تخصصی حوزه کاری شما نیست) و منظور از «فعالیت اخلاق‌مدارانه» این است که ادب را رعایت کنید، به دیگران کمک کنید که پاسخ مشکلات و مسائل کاری خود را پیدا کنند و دانش و تجارب خود را به اشتراک بگذارید تا دیگران از آن‌ها استفاده نمایند. شما مرتباً از دیگران می‌شنوید که بهترین پروفایل‌های لینکدین فعال هستند اما فراموش نکنید که فعالیت بله؛ ولی نه به هر روشی!

علاوه بر این، به‌روز نگه‌داشتن تمامی فیلدهای پروفایل شما در لینکدین یک اولویت است؛ استفاده از این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا در مقایسه با سایر پروفایل‌ها متمایز باشید. نمایه خود را برای استخدام کنندگان جذاب کنید و در نهایت، از استخدام کنندگان و کارفرمایان صنعت مورد نظر خود دعوت نامه کاری دریافت کنید.

کلام پایانی

آمارها نشان می‌دهد که غالباً پروفایل لینکدینِ یک شخص با بازدیدهای متعدد، ارتباطات زیاد و کامنت‌های فراوان بر روی پست‌هایش موفق است و با احتمال بیشتری از او درخواست کار می‌شود؛ اما نکته‌ی حائز اهمیت‌تر این است که موفقیت در لینکدین باید به‌طور مداوم اتفاق بیفتد؛ بنابراین، موفقیت‌های کوچک را جشن بگیرید تا به موفقیت عظیم در رسیدن به شغل رؤیایی خود برسید!

ما در این مقاله سعی کردیم که ضمن معرفی ترفندهای جذاب کردن پروفایل لینکدین برای کارفرمایان به این سؤال مهم پاسخ دهیم که چطور پروفایل لینکدین خود را برای استخدام کنندگان جذاب جلوه دهیم؟ امیدواریم با انتشار این مقاله‌ی مختصر، اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار گرفته باشد. در صورت رضایت لطفاً آن را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و نظرات خود را برای ما ارسال کنید. با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان!

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.