اگر فردی هستید که توانایی‌های مفیدی دارد و به دنبال شغلی در خانه برای کسب درآمد است، یا خانم خانه‌داری هستید که می‌خواهید در کنار کارهای خانه، به کسب درآمد هم بپردازید، به جای مناسبی آمده‌اید. ما در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا، انواع مشاغل خانگی را به شما معرفی نموده و آن‌ها را از لحاظ سختی و درآمد مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

انواع کار در خانه

کارها و مشاغل خانگی به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند:

  1. خوداشتغالی
  2. دورکاری

در ادامه به بررسی این دو نوع کسب‌وکار پرداخته و پر درآمدترین مشاغل را برای هر یک معرفی می‌نماییم.

کار در خانه
کار در خانه

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خوداشتغالی

در خوداشتغالی – همان‌طور که از اسمش پیداست – شما خودتان دست به راه‌اندازی کسب‌وکاری می‌زنید و به‌صورت مستقل و بدون کارفرما، شروع به فعالیت و کسب درآمد می‌کنید. ایجاد کسب‌وکار خودتان می‌تواند ایده‌ی جذابی به نظر برسد و هدف اکثر افراد هم این است که خودشان تبدیل به کارفرما شوند، نه اینکه برای دیگران کار کنند؛ اما نباید فراموش کرد که راه‌اندازی کسب‌وکار نیازمند وقت، هزینه و تلاش بسیار است. برای این کار، در ابتدا باید علاقه، استعداد و مهارت‌های خود را بسنجید. در مرحله‌ی بعد باید بازار حوزه‌ای که قصد فعالیت در آن دارید را ارزیابی کنید:

  • آیا اشباع شده است؟
  • کسب‌وکارهای موفق حوزه‌ی شما از کجا شروع کرده‌اند؟
  • آیا به سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد؟
  • آیا به مجوز نیاز دارد؟

و… .

برخی از کسب‌وکارهای خانگی به کسب مجوز نیاز دارند و در صورت نداشتن مجوز، ممکن است با برخورد قضائی روبه‌رو شوید؛ پس حتماً در این مورد دقت بفرمایید.

پس از بررسی بازار و ارزیابی‌های انجام‌شده در خصوص اخذ مجوز و میزان سرمایه‌گذاری و…، مقدمات کار را فراهم نمایید و یک اکانت در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار خود بسازید تا بتوانید در فضای مجازی به تبلیغ کسب‌وکارِ خود بپردازید. شایان ذکر است که در انتها، انواع روش‌های تبلیغات آنلاین و شیوه‌ی تبلیغِ یک کسب‌وکارِ خوداشتغالی در شبکه‌های اجتماعی را برای شما توضیح خواهیم داد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

معرفی برخی از بهترین کسب‌وکارهای خوداشتغالی در خانه

معرفی برخی از بهترین کسب‌وکارهای خوداشتغالی در خانه
معرفی برخی از بهترین کسب‌وکارهای خوداشتغالی در خانه
پخت انواع کیک

برای ورود به حوزه‌ی پخت کیک، نیاز به آموزش‌های آشپزی (که به‌صورت آنلاین و تصویری در فضای مجازی وجود دارد) و همچنین انواع مختلف قالب‌ها می‌باشد. روش‌های مختلفی برای پخت کیک وجود دارد که شما را از خرید فرهای پیشرفته بی‌نیاز می‌کند. شما می‌توانید انواع کیک، کاپ‌کیک و کوکی‌های متنوع را تولید کنید و سپس محصولاتِ تولیدیِ خود را به کافه‌ها، قنادی‌ها و یا حتی از طریق ایجاد پیج در اینستاگرام به فروش برسانید.

پخت غذای خانگی

تهیه و بسته‌بندی انواع غذاهای فرنگی و ایرانی در خانه، یکی دیگر از مشاغل پر درآمد خانگی می‌باشد. در این شغل، شما از طریق همکاری با اسنپ‌فود، دلینو و دیگر سرویس‌های سفارشِ آنلاینِ غذا می‌توانید غذاهای خود را به‌دست مصرف‌کنندگان رسانده و آن‌ها را بفروشید. روش دیگری هم وجود دارد که زیاد توصیه نمی‌کنیم اما می‌توانید غذاهای خانگی خود را به‌صورت حضوری در محل‌های پرتردد به فروش برسانید (بارها دیده‌ایم کسانی را که غذاهای خانگی را با ماشین شخصی به محلی منتقل می‌کنند و مستقیماً به افراد رهگذر می‌فروشند).

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پرورش قارچ

این ایده‌ی کاری به کمی فضا برای کشت قارچ نیاز دارد و باید شرایط نگهداری و رشد قارچ را نیز فرا بگیرید. انواع مختلفی از قارچ‌های خوراکی و درمانی را می‌توانید کشت کنید و محصول خود را از طریق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ارسال به سوپرمارکت‌ها، توزیع در میوه فروشی‌ها و عطاری‌ها به فروش برسانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پرورش گل و گیاه

حضور گیاه در هر مکانی، باعث سرزندگی و طراوت می‌گردد؛ اشتیاق به خرید و نگهداری از گل‌های خانگی در بین ساکنین شهرهای بزرگ هر روزه رو به افزایش است. بر این اساس، شما با رشد و تکثیر انواع مختلفی از گیاهان خانگی و آپارتمانی و فروش آن‌ها می‌توانید به درآمد مناسبی دست پیدا کنید. فروش این گیاهان می‌تواند هم به‌صورت آنلاین (از طریق کانال تلگرامی، پیج اینستاگرام) صورت بگیرد هم به‌صورت آفلاین (ارسال به گل‌فروشی‌ها). شایان ذکر است که در کنار تکثیر و فروش گیاهان خانگی، می‌توانید از طریق تولید محتوا برای چگونگی نگهداری و مراقبت از آن‌ها نیز کسب درآمد کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فروش پوشاک

در حوزه‌ی فروش خانگی پوشاک، شما 2 راه برای تأمین موجودی خود دارید:

  • خرید اجناس دست اول از تولیدی‌ها و واردکنندگان: برای این منظور می‌توانید با مراجعه به تولیدی‌ها، واردکنندگان و عمده‌فروشان، به‌صورت تقریباً عمده و با قیمت پایین‌تر خرید کنید، سپس به‌صورت تکی و قیمتی بیشتر از طریق پیج‌های اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی به فروش برسانید.
  • فروش اجناس استوک و دست‌دوم: امروزه فروش پوشاک استوک به‌دلیل قیمت پایین‌تری که دارند، طرفدار زیادی پیدا است. شما می‌توانید این نوع محصولات را از مغازه‌هایی که اجناس استوک می‌فروشند، تأمین کنید و سپس به فروشِ آن‌ها از طریق پلتفرم‌های اجتماعی بپردازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ساخت زیورآلات

دوره‌های آموزشی و تکنیک‌های مختلفی برای ساخت زیورآلات وجود دارد که گذراندن بعضی از این دوره‌ها و یادگیری برخی از این تکنیک‌ها نیاز به داشتن ابزارآلات مختلف دارد و بعضی از آن‌ها را نیز می‌توانید با در اختیار داشتنِ کمترین امکانات و صرفِ کمترین میزان هزینه بگذرانید تا به سودآوری برسید. برای ورود به این حوزه شما طیف گسترده‌ای از زیورآلات را برای ساخت پیش روی خود دارید: طلا، نقره، برنج، استیل، رزین، چوب و غیره. برای فروش زیورآلاتِ دست‌سازِ خود نیز مانند مواردِ بالا می‌توانید از پلتفرم‌های مجازی کمک بگیرید یا این‌که محصولات خود را به مغازه‌های فروش زیورآلات بسپارید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی و دوخت لباس

با اینکه انواع مختلفی از لباس‌های آماده در بازار وجود دارد اما هنوز هم افراد زیادی تمایل به خرید پوشاک دست‌دوز و سفارشی دارند. بنابراین، شما می‌توانید با یادگیری خیاطی و طراحی لباس، مدل‌های مختلفی از پوشاک را تولید کنید و از طریق ساخت پیج اینستاگرامیِ مخصوص خود، آن‌ها را به فروش برسانید و یا اینکه از مشتریانتان طرح‌ها و مدل‌های سفارشی دریافت کنید و به دلخواهِ آن‌ها برای طراحی، دوخت و تولید انواع لباس اقدام کنید. شایان ذکر است که با افزایش محبوبیت کسب‌وکار خود در این حوزه می‌توانید به یک بوتیک آنلاین با ارائه‌ی انواع لباس‌های دست‌دوز و سفارشی تبدیل شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فروش اکسسوری پوشیدنی

در سالیان اخیر انواع اکسسوری‌های پوشیدنی طرفداران زیادی را جذب خود کرده‌اند. با توجه به اینکه انواع مختلف و گسترده‌ای از اکسسوری‌های پوشیدنی وجود دارد، شما طیف گسترده‌ای از بازار را می‌توانید هدف خود قرار دهید. اکسسوری‌های پوشیدنی مانند: باندانا، گردنبند و دستبندهای چرمی، عینک، ساعت، انگشتر و غیره.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فروش اکسسوری و محصولات رزین

امروزه محصولات رزین به‌دلیل زیبایی و ارزانی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند؛ از طرفی به‌دلیل ماهیت مایع بودن رزین، می‌توان آن را با متریال‌های مختلفی مانند: چوب و پلاستیک ترکیب نمود و محصولاتی با طراحی‌های جذاب تولید کرد. گفتنی است که برای ساخت محصولات رزین شما به یک سری ابزارها و مواد اولیه نیاز دارید که می‌توانید آن‌ها را به‌صورت حضوری و آنلاین تهیه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ساخت ویترای (نقاشی روی شیشه)

شما با نقاشی به کمک ماژیک و رنگ‌های مخصوص بر روی شیشه می‌توانید کالایی به نام «ویترای» تولید کنید. شایان ذکر است که «ویترای» یکی از زیباترین و جذاب‌ترین کالاهایی است که می‌توانید آن را تولید نموده و به فروش برسانید. شما می‌توانید این نوع محصولات را هم از طریق شبکه‌های اجتماعی و هم از طریق مغازه‌های فروش لوازم تزئیناتی به فروش برسانید. بد نیست بدانید که برای ارسال محصولاتِ ویترای از طریق پست، باید فوم و پلاستیک‌های حبابدار را جهت بسته‌بندی استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ساخت شمع

شمع‌های عطری از دیرباز محصولاتی دوست‌داشتنی و زیبا بودند؛ امروزه هم با وجود قالب‌های متنوع و زیبایی که وجود دارد، شما می‌توانید شمع‌های عطری و غیرعطری زیبا و خوشبویی تولید کنید. حتی با یادگیری ابتدایی عطرسازی، می‌توانید شمع‌های عطری انحصاری خود را تولید و از طریق اینستاگرام یا فروشگاه‌های مرتبط به فروش برسانید.

گلدوزی

با اجرای طرح‌های پیچیده و مینیمال از گلدوزی بر روی دستمال‌سفره‌، شال، لباس‌های زیر زنانه، روسری و لباس‌های بیرون می‌توانید محصولات سفارشی خود را به فروش برسانید یا اینکه سفارش محصولات را از مشتریان خود بگیرید و طرح موردنظرشان را بر روی آن گلدوزی کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

قلاب بافی یا قلاب دوزی

قلاب‌بافی از هنرهای نسبتاً قدیمی محسوب می‌شود و حسی نوستالژیک را در افراد ایجاد می‌کند. با ارائه‌ی محصولات قلاب‌بافی می‌توانید افرادی که تمایل به محصولات نوستالژیک و قدیمی دارند را بازار هدف خود قرار دهید و از این راه به درآمد مطلوبی برسید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مجسمه سازی

امروزه مجسمه‌های کوچک و تزئینی طرفداران زیادی دارند، مخصوصاً اگر طراحی خاص و متفاوتی داشته باشند. مجسمه‌سازی هنری است که هم با گذراندن دوره‌های آنلاین و هم دوره‌های آفلاین می‌توانید آن را بیاموزید. با یادگیری مجسمه‌سازی می‌توانید علاوه بر ساخت انواع مجسمه، محصولات دیگری مانند ظروف سفالی، زیرسیگاری‌های طرح‌دار و… را نیز تولید کنید و به فروش برسانید. برای فروش این دسته از محصولات مانند خیلی دیگر از موارد می‌توانید از طریق اینستاگرام، تلگرام و مغازه‌ها استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید از وب‌سایت‌هایی که با کسب‌وکارهای کوچک همکاری می‌کنند، مانند دیجی‌کالا، کمک بگیرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ساخت جعبه کادو

انتخاب جعبه‌ی کادو همیشه کاری سخت بوده است؛ زیرا شما می‌خواهید کادوی خود را در جعبه‌ای بگذارید و آن را هدیه بدهید که میزان ارزش و علاقه‌ای که به فرد مقابل دارید را نشان دهد. بر این اساس، ساخت جعبه‌های کادوییِ خاص در طرح‌ها و مدل‌های متنوع می‌تواند یکی از کسب‌وکارهای پر درآمد باشد؛ چرا که هزینه‌ی مواد اولیه‌ی آن زیاد بالا نیست و آموزش ساخت آسانی هم دارد، فقط کافی است کمی خلاقیت و حوصله را چاشنی کارتان کنید. برای جذب مشتری بیشتر، می‌توانید طرح‌های سفارشی قبول کنید و روی جعبه‌های خود از آن‌ها استفاده نمایید. گفتنی است که فروش جعبه‌ی کادویی هم از طریق پلتفرم‌های مجازی و هم از طریق مغازه‌های کادو فروشی امکان‌پذیر است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بلاگری

یکی از پر طرفدارترین مشاغل در دنیای امروز بلاگری است که در حوزه‌های مختلفی هم وجود دارد: تست و بررسی رستوران‌های مختلف، بررسی انواع گوشی هوشمند، بررسی فیلم، بلاگر زیبایی (آرایش و مراقبت از پوست)، بررسی موزیک‌ویدیوهای منتشر شده، آموزش انواع ترفندهای تکنولوژی، ساخت انواع انیمشین‌های کمدی، ساخت ویدیوهای کوتاه، مشاوره و روانشناسی، بررسی و جعبه‌گشایی محصولات، بلاگری در صنعت بازی و غیره.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید و انتشار پادکست

منابع معتبر زیادی اذعان کرده‌اند که جهانِ آینده در سیطره‌ی ارتباطات و اطلاعات صوتی است؛ بر این اساس، پادکست از دیگر محصولات اینترنتی است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. تقریباً در تمامی زمینه‌ها پادکست ساخته شده و باز هم جا برای ورود کانال‌های پادکست جدید به این بازار وجود دارد. شما می‌توانید بر اساس زمینه‌ای که قبلاً در آن مشغول به کار بوده‌اید، رشته‌ای که تحصیل کرده‌اید و یا موضوعی که به آن علاقه دارید، دست به ساخت پادکست بزنید. برای ساخت پادکست با کیفیتِ محتوایی و تکنیکیِ بهتر، توصیه می‌کنیم به پادکست‌هایی که در زمینه‌ی انتخابی شما حضور دارند گوش فرا دهید؛ نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بنویسید و از این تکنیک برای ساخت پادکست‌های بهتر استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

عکاسی

عکاسی نیازمند دوربینی حرفه‌ای و همچنین گذراندن دوره‌های مخصوص هر نوع از مدل‌های عکاسی می‌باشد. می‌دانیم که رشته‌های مختلفی از عکاسی (پرتره، طبیعت، شهری، تبلیغاتی، مناسبتی و…) وجود دارد؛ شما با توجه به رشته‌ای که به آن علاقه دارید، آموزش‌های مربوط به آن را فرا می‌گیرید. برای این‌که مشتری جذب کنید، باید یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر عکس مانند اینستاگرام و یا پینترست بسازید و از این طریق، آثار خود را به نمایش عموم بگذارید. همچنین می‌توانید با پیج‌های بزرگ و مطرح عکاسی همکاری کنید تا طی مدتی خودتان به محبوبیت و معروفیت برسید.

جالب است بدانید که درخواست عکاسی می‌تواند برای مجالس، تولدها، مدل‌های لباس بوتیک‌ها، محصولات کسب‌وکارهای مختلف، غذاهای رستوران‌ها و کافه‌ها، نمایشگاه‌های ماشین و تقریباً برای هر کسب‌وکاری که نیاز به تولید محتوای تصویری دارد، صورت بگیرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت یکی از ابزارهای مهم در مارکتینگ به‌روش سنتی است. با یادگیری نرم‌افزارهای طراحی کامپیوتری مانند فتوشاپ می‌توانید کارت‌های ویزیت متنوع و جذابی را طراحی کنید. شایان ذکر است که پروژه‌های طراحی کارت ویزیت به‌صورت آزاد در وب‌سایت‌های فریلنسری مانند پونیشا، کارلنسر و… به تعداد زیادی پیدا می‌شوند؛ همچنین می‌توانید از طریق همکاری با کارگاه‌های چاپ نیز سفارش‌های متعددی دریافت کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ساخت عروسک های دست ساز

ساخت عروسک‌های دست‌ساز می‌تواند یکی از مشاغل آینده‌دار در خانه باشد. شما با طراحی و ساخت انواع مختلفی از عروسک (پارچه‌ای، بافتنی، دوختنی و…) می‌توانید کم‌کم و با فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، تبدیل به برند شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ساخت اکسسوری و لوازم چوبی

کار با چوب نیازمند حوصله و دقت فراوانی است؛ به همین دلیل اکسسوری‌های چوبی از قیمت مناسبی برای کسب درآمد برخوردار هستند. با گذراندن دوره‌های حضوری و آنلاین، و همچنین تهیه‌ی ابزارآلات مورد نیاز، می‌توانید انواع مختلفی از اکسسوری‌های چوبی را بسازید؛ مانند: انگشتر، گردنبند، شانه‌ی سر، قاشق و چنگال چوبی، ظروف چوبی، مجسمه‌های چوبی و غیره. گفتنی است که فروش این نوع از محصولات هم از طریق پلتفرم‌های آنلاین و هم از طریق سپردن کالاهای تولیدشده به مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف، صورت می‌گیرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ساخت اکسسوری و لوازم چرمی

استفاده از چرم طبیعی و مصنوعی برای ساخت انواع مختلفی از اکسسوری، کاری شیرین و لذت‌بخش است. با به‌کارگیری تکنیک‌ها و ابزارهای کار با چرم، شما قادر خواهید بود تا مواردی همچون کیف‌پول، دست‌بند، جای کارت، جاکلیدی و… را آماده کنید و برای فروش آن‌ها اقدام نمایید. از دیگر مزایای چرم‌دوزی، توانایی قبول سفارشات خاص و مخصوص هر کدام از مشتریان است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش موسیقی

ضبط ویدئوهایی برای آموزش موسیقی، قبول شاگرد برای آموزش به‌صورت حضوری در منزل و همچنین انتشار محتوای آموزشی و هنری در شبکه‌های اجتماعی (برای جذب فالوور و درآمد از طریق تبلیغ) از راه‌های کسب درآمد از طریق آموزش موسیقی در خانه می‌باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با موسیقی:

پیشنهاد آموزشی مرتبط با کارآفرینی در خانه و فروش:

دورکاری

در این دسته از مشاغل خانگی، شما نیازی به سرمایه‌ی اولیه یا خرید مواد و ابزار ندارید؛ بلکه صرفاً از مهارت‌ها و توانایی‌های خود برای کسب درآمد – از طریق کار برای دیگران – استفاده می‌کنید. شایان ذکر است که در مشاغل دورکاری، داشتن نمونه‌کار و مدارک تحصیلی یا فنی در حوزه‌ی مورد نظر، به شما برای پیدا کردن دورکاری و استخدام شدن کمک قابل توجهی می‌کند؛ پس اگر مهارت، توانایی یا خاصی دارید، می‌توانید از این نوع کار در خانه به کسب درآمد بپردازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

معرفی برخی از بهترین کسب‌وکار‌های دورکاری در خانه

معرفی برخی از بهترین کسب‌وکار‌های دورکاری در خانه
معرفی برخی از بهترین کسب‌وکار‌های دورکاری در خانه
تولید محتوا

تولید محتوا یکی از مشاغلی هست که هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت دورکاری انجام می‌شود. برای تولید محتوا شما می‌توانید از مهارت‌هایی مانند: نویسندگی، جست‌وجوی مقالات روز، ترجمه، تهیه‌ی ویدئو و عکس استفاده کنید. خاطر نشان می‌گردد که تولید محتوا را هم به‌صورت دورکاری برای شرکت یا وب‌سایتی خاص و هم به‌صورت فریلنسری می‌توانید انجام دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ادمین شبکه های مجازی

بسیاری از صاحبان پیج‌های معروف اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی، فرصت کافی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود را ندارند؛ بنابراین، شما با مدیریت این پیج‌ها و کانال‌ها و یا حتی تأسیس حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، توانایی کسب درآمد از طریق قبول و انجام تبلیغات را به‌دست خواهید آورد؛ فقط کافی است محتوای مناسب و باب سلیقه‌ی کاربران را پیدا کنید، و حضوری مستمر در فضای مجازی داشته باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ترجمه

اگر در هر کدام از زبان‌های خارجه مهارت دارید، می‌توانید از آن برای کسب درآمد به‌صورت حرفه‌ای و شغلی دائمی استفاده کنید. برای شروع، قبول مقالات ترجمه به‌صورت تکی را آغاز کنید و زمانی که خود را در چشم مخاطبان ثابت کردید و تعداد سفارشات زیاد شد، تیمی شامل مترجم‌های کار بلد درست کنید و با کمک آن‌ها سفارشات ترجمه‌ی بیشتری را به پایان برسانید. برای دریافت سفارش می‌توانید هم به مراکز ترجمه و هم به وب‌سایت‌های فریلنسری و وب‌سایت‌های تخصصی ترجمه، مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تایپ

بسیاری از افراد فرصت کافی برای تایپ نوشته‌های دست‌نویس یا وویس‌های ضبط‌شده را ندارند، برای همین، نیازمند کسانی هستند که با دقت بالا و سرعت زیاد، امور تایپ را انجام دهند. برای ورود به این حوزه فقط به یک PC یا لپ‌تاپ نیاز دارید تا بتوانید در نرم‌افزارهای تایپ مانند Microsoft Word به تایپ بپردازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نویسندگی

بسیاری از وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های مختلف نیازمند نویسندگانی هستند که دارای قلم خوب و دانش کافی از نگارش فارسی باشند. در هر حوزه‌ای که فعالیت داشته‌اید و یا علاقه دارید می‌توانید به نویسندگی بپردازید، مانند: داستانی، خبری، تکنولوژی، آموزشی، نقد فیلم، نقد کتاب، هنری و غیره.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه نویسی

برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی، اول از همه نیاز است تا انتخاب کنید در کدام حوزه از برنامه‌نویسی می‌خواهید کار کنید؛ حوزه‌های مختلفی مانند: اندروید، وب، نرم‌افزار، پشتیبانی و شبکه و… وجود دارد که هر کدام نیازمند گذراندن دوره‌ی آموزشی مخصوص خود و یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی است. اما اگر بتوانید در هر کدام از حوزه‌های برنامه‌نویسی تبدیل به فردی حرفه‌ای شوید، درآمد بسیار خوبی در انتظار شما خواهد بود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سئو

با رشد روز افزون کسب‌وکارهای اینترنتی و وب‌سایت‌ها، نیاز به یک سئوکار خوب، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. سئو به معنای کلی مجموعه‌ای از اعمال و تکنیک‌ها است که باعث افزایش بازدید از وب‌سایت‌ها و همچنین افزایش پیج رنکِ وب‌سایت‌ها در گوگل می‌گردد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک هم مانند برنامه‌نویسی و سئو نیازمند به آموزش و یادگیری نرم‌افزارهای مختلفی در این حوزه است. برای انجام طراحی گرافیک شما به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ با سخت‌افزاری نسبتاً قوی نیاز دارید تا بتواند نرم‌افزارهای طراحی با قدرت اجرا کند. شایان ذکر است که برای کسب درآمد از طراحی گرافیک می‌توانید هم به‌صورت فریلنسری و هم به‌صورت استخدام دورکاری در شرکت‌های طراحی و تبلیغاتی، اقدام کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی داخلی

طراحی و دیزاین داخلی در سالیان گذشته اهمیت و ضرورت خود را اثبات کرده است. برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی هم می‌توانید در رشته‌ی دانشگاهی آن تحصیل کنید، هم می‌توانید با یادگیری نرم‌افزارهای ضروری و مورد استفاده در این حوزه، به کسب درآمد به‌عنوان طراح داخلی بپردازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

متخصص امنیت اینترنت

حفظ امنیت در دنیای مجازی یکی از کارهای ضروری برای هر وب‌سایت و حتی اکانت‌های اینلفوئنسرها است. متخصصان امنیت اینترنت با دانشی که دارند می‌توانند وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای مختلف را از گزند عوامل مخرب موجود در فضای مجازی، در امان نگه دارند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی تلفنی یا اینترنتی

یکی از روش‌های بازاریابی برای فروش محصولات، بازاریابی تلفنی و اینترنتی است. شما با صرف زمان و یادگیری تکنیک‌های بازاریابی و فروش، قادر خواهید بود تا به‌عنوان یک بازاریاب تلفنی یا اینترنتی در شرکت‌هایی که دارای محصولات یا خدماتی برای فروش هستند استخدام شوید، و به‌صورت دورکاری به کسب درآمد پردازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ارائه خدمات پس از فروش

برخی از شرکت‌ها محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهند که برای بخش «خدمات پس از فروش» و یا «پشتیبانی» نیاز به حضور فردِ پشتیبان پیش مشتری نیست و این پشتیبانی صرفاً از راه دور صورت می‌گیرد. در این کار شما فقط لازم است اطلاعات کامل و جامعی از محصول یا خدمتی که شرکت شما ارائه می‌دهد کسب کنید؛ پس از آن می‌توانید به‌صورت دورکاری، تیکت‌های ارسالی مشتریان را پاسخ دهید و یا از طریق تلفن و چت آنلاین، مشکلاتشان را برطرف نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

حسابداری

یک حسابدار می‌تواند مانند بسیاری از فریلنسرها به کار و کسب درآمد در خانه بپردازد؛ به این صورت که با قبول پروژه‌های کوچک حسابداری و بستن قراردادهای تکی، امور حسابداری کسب‌وکارهای مختلف را انجام دهد. همچنین می‌تواند با جمع کردنِ تیمی از حسابداران خبره، پروژه‌های بزرگ‌تری دریافت کند و درآمد بیشتری نیز به‌دست بیاورد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انیمیشن سازی

انیمشین‌سازی در حوزه‌های مختلفی همچون سرگرمی، تبلیغات و آموزش کاربرد دارد. برای ساخت انیمیشن باید کار با نرم‌افزارهای مختلف در این حوزه و همچنین تکنیک‌های انیمشین‌سازی را یاد بگیرید. شایان ذکر است که گذاشتن زمان کافی و داشتن خلاقیت از نکات مهم انیمشین‌سازی است. شما از طریق ساخت انیمیشن برای شرکت‌ها و نهادهای مختلف و همچنین منتشر کردن انیمشین‌های سرگرمی در اکانت‌های مجازی، خواهید توانست درآمد مناسبی کسب کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ، روش‌ها و تکنیک‌های گسترده و متنوعی دارد؛ با یادگیری هر کدام از این تکنیک‌ها می‌توانید به‌صورت دورکار، امور مربوط به تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگِ کسب‌وکارهای کوچک بزرگ و همچنین وب‌سایت‌های مختلف را بر عهده بگیرید. شایان ذکر است  که دیجیتال مارکتینگ نیازمند دانش کافی در این حوزه، یادگیری تکنیک‌ها و صرف زمان‌کافی برای بررسی رقبا است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

شیوه تبلیغ کسب و کارهای خانگی برای پیدا کردن مشتری

برای اینکه در هر کسب‌وکاری به موفقیت برسید، نیازمند تبلیغ کسب‌وکارِ خود به مشتریان و بازار هدف هستید؛ کسب‌وکارهای خانگی هم از این قضیه مستثنا نیستند. لذا برای کسب درآمد از انواع کار در منزل باید محصولات، خدمات و یا توانمندی خود را به بازار هدف و کارفرمایان نشان دهید و اعتماد آن‌ها را جلب کنید؛ اما چگونه؟

تبلیغ محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، از طریق انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ امکان پذیر است؛ این روش‌ها انواع مختلفی دارند و شما با توجه به بودجه، امکانات و حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و یادگیری این روش‌ها می‌توانید از مقاله‌ی «تبلیغات آنلاین به زبان ساده | انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ» بهره ببرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خاطر نشان می‌گردد در مشاغل خانگی که به‌صورت قبول پروژه‌های آزاد یا استخدام شدن در یک شرکت به‌صورت دورکار هستند، شما به جای تبلیغات آنلاین، نیازمند ساخت یک روزمه‌ی قوی و ارائه‌ی نمونه کارهای قبلی خود هستید؛ زیرا روزمه‌ی قوی و حرفه‌ای موجب افزایش اعتماد کارفرما به شما خواهد شد و از این طریق می‌توانید در این نوع مشاغل به کسب درآمد بالا بپردازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی

خوب است بدانید که یکی از بهترین پلتفرم‌ها در خصوص برگزاری دوره‌های آنلاین، پلتفرم فرادرس است. اگر در یک زمینه مهارت خاصی دارید که می‌توانید آن را از طریق آموزش دادن با دیگران در میان بگذارید، این می‌توانید یک کسب و کار خانگی موفق و پردرآمد برای شما باشد؛ شما با همکاری با این پلتفرم می‌توانید تا حتی چند ده میلیون تومان در ماه از تدریس دوره‌های آموزشی درآمد داشته باشید. همچنین می‌توانید با برگزاری وبینارهای آموزشی در پلتفرم فرادرس در حوزه تخصص خود، به درآمد برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط همکاری با این پلتفرم، پیشنهاد می‌شود به این لینک [+] مراجعه کنید.

همکاری با فرادرس – تدریس با فرادرس
همکاری با فرادرس – تدریس با فرادرس

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سخن پایانی درباره انواع کار در خانه

با توجه به فشارهای اقتصادی که جامعه را تحت تأثیر قرار داده است، کسب‌وکارهای خانگی راهی مناسب برای کسب درآمد بیشتر و کاهش این فشارهای اقتصادی هستند. با افزایش آگاهی در مورد هر کدام از مشاغل معرفی‌شده در این مقاله، به انتخابی درست برای کسب درآمد از طریق کار در خانه خواهید رسید. امیدواریم این مقاله چراغ راهی برای ورود به حوزه‌ی کسب‌وکارهای خانگی بوده باشد.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «شغل در خانه» دارید، یا مشاغل دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که کسب‌وکار خود را در منزل راه‌اندازی کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 45 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.