اگر قصد شروع یک کسب‌وکار را دارید ولی نمی‌دانید در کدام حوزه و شغل وارد شوید، یا ایده‌ای در سر دارید ولی از موفقیت و پولساز بودن آن ایده اطمینان ندارید، به جای درستی آمده‌اید؛ در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا به شما توضیح خواهیم داد که ویژگی‌های یک ایده پولساز چیست؟ و همچنین چند ایده‌ی پولساز را به شما معرفی و آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست
2 انواع ایده های پولساز

منظور از ایده های پولساز چیست؟ ایده های پول ساز چه ویژگی هایی دارند؟

به ایده‌هایی که در زمان کوتاه‌تری، شما را به درآمد بیشتری برسانند، ایده های پولساز می‌گویند. حال بیایید با هم بررسی کنیم که ایده های پولساز چه ویژگی‌هایی دارند:

ویژگی‌های یک ایده پولساز
ویژگی‌های یک ایده پولساز

داشتن بازار هدف بزرگ

هرچه ایده‌ی شما (محصول یا خدمت) نیاز تعداد بیشتری از افراد جامعه را برطرف کند، یعنی بازار هدف بزرگ‌تری دارد و به همین دلیل، احتمال فروش و انجام خدمات برای شما بیشتر خواهد شد و به این ترتیب درآمد بیشتری هم کسب خواهید کرد.

تأثیرگذاری بیشتر نسبت به رقبا

اشکالی ندارد اگر شما هم بخواهید از ایده‌ی پولسازی که از قبل ثابت شده است استفاده نمایید؛ ولی باید سعی کنید که در این ایده‌ی پولساز، یک خدمت یا محصول را با چنان ویژگی‌هایی ارائه بدهید که نسبت به خدمت یا محصولِ رقبایتان، از تأثیرگذاری بیشتری جهت رفع نیاز مشتریان برخوردار باشد.

خلاقانه و نو بودن

شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایده های پولساز، وجود خلاقیت و نوآوری در محصول یا خدمتی است که ارائه می‌دهند. در مورد قبلی شما ایده‌ای که از قبل کار شده است را با انجام اصلاحاتی بهتر می‌کنید؛ اما در این مورد، شما دست به پیاده‌سازی و تجاری‌سازیِ ایده‌ای می‌زنید که قبل از شما کسی سراغ آن نرفته است.

توجیه اقتصادی داشتن

ممکن است هزاران ایده‌ی دست نخورده وجود داشته باشد اما همه‌ی آن‌ها قابل اجرا نیستند و یا توجیه اقتصادی ندارند؛ یعنی در مقابلِ سرمایه و زمانی که برای توسعه دادن و اجرایی کردن آن ایده باید صرف کنید، سود مناسبی دریافت نخواهید کرد.

قابلیت اجرا به بهترین نحو

اگر ایده‌ی پولسازی دارید ولی در اجرای درست و مناسب آن موفق نباشید، ایده‌ی شما – به قول معروف – خواهد سوخت و به آن سودی که در ذهن دارید نخواهید رسید. لطفاً در نظر داشته باشید که ممکن است کسانی قبل شما سراغ ایده‌ای رفته باشند اما در اجرای آن موفق نبوده‌اند و یا روش اجرای آن‌ها ایراداتی داشته که مانع از کسب موفقیتشان شده است؛ لذا شما با اصلاح ایرادات آن‌ها می‌توانید از آن ایده‌ی پولساز هم استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انواع ایده های پولساز

در عصر جدید، با ظهور اینترنت و همه‌گیری فضای مجازی، کسب‌وکارها و ایده‌های جدیدِ آنلاین در کنار ایده‌های سنتی یا آفلاین وارد عرصه شدند. در ادامه بیش از 15 مورد از ایده های پولساز آنلاین و بیش از 20 مورد از ایده های پولساز آفلاین را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

انواع ایده های پولساز
انواع ایده های پولساز

ایده های پولساز آنلاین (اینترنتی)

معرفی برخی از بهترین ایده های پولساز آنلاین یا اینترنتی
معرفی برخی از بهترین ایده های پولساز آنلاین یا اینترنتی

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید محتوا

یکی از ایده های پولساز در حال حاضر، «تولید محتوا» است؛ زیرا هر روز وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی جدید به وجود می‌آیند که نیاز به محتوای مناسب و جدیدِ مخصوص به خودشان دارند. اگر ذهن خلاق، قلم خوب و اطلاعات کافی در حوزه‌ی خاصی دارید، توصیه می‌کنیم «ایده پولسازِ تولید محتوا» را جدی بگیرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فروش اجناس استوک در فضای مجازی

به زبان ساده، مانند سمساری‌های قدیمی عمل می‌کنید؛ با این تفاوت که می‌توانید هم در فروش نوع خاصی از محصولات و اجناس وارد شوید (پوشاک، لوازم الکترونیکی، لوازم‌خانگی و…) یا اینکه محصولات و اجناس مختلفی را به فروش برسانید؛ نمونه‌ی داخلی مانند دیوار.

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی

ساخت یک فروشگاه اینترنتی برای کسب‌وکارِ خود و یا راه‌اندازی یک وب‌سایت جهت همکاری در فروش با کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ (افیلیت مارکتینگ) یکی از ایده‌های به‌شدت پولساز است. به‌عبارت بهتر، شما هم می‌توانید، خودتان اجناس مورد نظرتان را خریداری کرده، در انبارِ خودتان نگهدارید و پس از دریافت سفارش از مشتریان – از طریق فروشگاه اینترنتیِ خود – اجناستان را به فروش برسانید؛ هم اینکه می‌توانید به‌عنوان واسطه، اجناسِ کسب‌وکارهای دیگر را – بدون نیاز به انبارداری – و از طریق فروشگاه اینترنتی‌تان به فروش برسانید. بد نیست بدانید که به فروش اینترنتی کالا بدون نیاز به انبارداری Drop-Shipping گفته می‌شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ساخت بستری برای ثبت و ارائه خدمات

یکی دیگر از ایده های پولساز آنلاین این است که یک وب‌سایت و یا اپلیکیشن بسازید و در آن از افراد یا شرکت‌هایی که کارهای خدماتی انجام می‌دهند دعوت به عمل آورید تا در این وب‌سایت یا اپلیکیشن ثبت‌نام کنند. در واقع، پلتفرم شما به ویترینی برای خدمات آن‌ها تبدیل می‌شود. سپس کاربرانی که اپلیکیشن شما را نصب کرده‌اند می‌توانند ویترین خدماتِ شما را مشاهده نموده و درخواست خود را مبنی بر دریافت خدمت مورد نظرشان ثبت کنند. در واقع، شما با بستر یا پلتفرمی که می‌سازید، به‌عنوانِ یک «واسطه» بین «ارائه‌دهندگان خدمات» و «دریافت‌کنندگان خدمات» به ایفای نقش می‌پردازید و در این میان، درصدی از تراکنش‌های مالی که صورت می‌گیرد را برای خود برمی‌دارید.

به‌عنوان مثال یکی از کسانی که اپلیکیشن شما را نصب کرده است، به تعمیرکار کولر نیاز دارد؛ او درخواست خود را در اپلیکیشن شما ثبت می‌کند و یکی از تعمیرکاران کولری که در اپلیکیشن شما ثبت‌نام کرده است، درخواستِ آن مشتری را می‌پذیرد. شما هزینه دریافت خدمات را از مشتری می‌گیرید و پس از انجام کامل تعمیرات کولر، سهم خود را برمی‌دارید و باقی سهم را به آن تعمیرکار کولر پرداخت می‌نمایید. شایان ذکر است که این ایده پولساز قبلاً اجرا شده و به موفقیت رسیده است؛ شما می‌توانید نمونه‌ی داخلی این ایده‌ی موفق را در «اپلیکیشن آچاره» ببینید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

افزایش ترافیک وب سایت های مختلف از طریق سئو

با توجه به رشد قارچ‌گونه وب‌سایت‌های اینترنتی و روی آوردن مدیران کسب‌وکارهای مختلف به تأسیس یا راه‌اندازی یک وب‌سایت، میزان تقاضا برای شغل سئو به‌شدت افزایش یافته است. بنابراین، یکی دیگر از ایده های پولساز آنلاین را می‌توان کار در حوزه سئو عنوان کرد. شایان ذکر است که کار در حوزه‌ی سئو بسیار پرطرفدار و همچنین درآمدزا است و شما با یادگیری انواع تکنیک‌های سئوی سایت و گذاشتن وقت کافی برای یافتن بهترین راه‌ها برای بالا بردن ترافیک و بازدید وب‌سایت‌های مختلف، می‌توانید در خانه و به‌صورت دورکاری به بهینه‌سازی وب‌سایت‌های مختلف بپردازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید و انتشار پادکست یا راه اندازی یک رادیوی آنلاین

دنیای پادکست و رادیوهای آنلاین روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند و افراد مختلفی از تمامی اقشار جامعه و حوزه‌های مختلفِ کاری شنونده‌ی پادکست‌ها و رادیوهای آنلاین می‌شوند. اگر اهل مطالعه و افزایش اطلاعات هستید و همچنین صدا و بیان خوبی دارید، تولید و انتشار پادکست و راه‌اندازی یک رادیوی آنلاین می‌تواند ایده پولسازی برای شما باشد. شایان ذکر است که شما در این شغل، می‌توانید پس از کسب محبوبیت و موفقیت با دریافت تبلیغات و گرفتن اسپانسر به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بلاگری و اینفلوئنسری

کافی است یک‌بار به‌صورت امتحانی از یک اینفلوئنسر درخواست کنید تا تبلیغی را برای شما در اکانت خود منتشر کند، آن وقت از میزان درآمدی که اینفلوئنسرها به ازای انجام تبلیغات کسب می‌کنند تعجب خواهید کرد! در پلتفرم‌های مختلفی مانند: اینستاگرام، تلگرام، آپارات و… اینفلوئنسر و بلاگرهای زیادی را مشاهده می‌کنید که بسیار پرطرفدار هستند و بیشترشان هم در حوزه‌های مشابهی به فعالیت مشغول می‌باشند. شما هم می‌توانید بر اساس علاقه و مهارتی که دارید در یکی از این حوزه‌ها وارد شوید و از طریق بلاگری و اینفلوئنسری به کسب درآمد مشغول شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

یوتیوبری

در چند سال اخیر دیده‌ایم که بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام، شما را به بازدید از کانال یوتیوب خود دعوت می‌کنند، اما می‌دانید چرا؟ چون آن‌ها در یوتیوب به ازای میزان بازدید ویدئوهایشان و یا تعداد لایک‌هایی که دریافت می‌کنند، می‌توانند «درآمد دلاری» کسب کنند! این در حالی است که شبکه اجتماعی اینستاگرام، صرفاً به ازای بازدید، به هیچ‌یک از اینفلوئنسرهایش درآمد دلاری نمی‌دهد. پر واضح است که با توجه به تفاوت قیمت دلار و ارز کشورمان، حتی کسب مقدار کمی دلار، مبلغ چشم‌گیری به تومان خواهد شد؛ پس، از این ایده‌ی پولساز غافل نشوید؛ زیرا شما نیز می‌توانید با فعالیت اصولی در شبکه اجتماعی یوتیوب و خلق ارزش برای سابسکرایبرهایتان، به درآمدی بالا دست یابید.

ساخت تیزرها و تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال گسترش است و کسب‌وکارهای بیشتری به این حوزه وارد می‌شوند؛ هر کدام از این کسب‌وکارها نیازمند تبلیغات آنلاین به‌صورت تیزرها، بنرهای گرافیکی، اینفوگرافیک‌ها، ویدیوهای تبلیغاتی، ریپورتاژ و… هستند. شایان ذکر است که ورود و کار در این حوزه، پتانسیل بالایی برای کسب درآمدی مناسب و بالا دارد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مدیریت شبکه های اجتماعی

جذب فالوور در شبکه‌های مجازی نوعی هنر است؛ اگر شما از هنر جذب فالوور برخوردار هستید و مهارتِ انجامِ این کار را دارید، می‌توانید به 3 صورت از این مهارت استفاده نموده و به کسب درآمد بپردازید:

  1. اکانت یا کانالی در یکی از پلتفرم‌های اجتماعی محبوب بسازید، فالوورهای آن را زیاد کنید و سپس آن اکانت یا کانال را به فروش برسانید.
  2. مدیریت اکانت یا کانال افراد مختلف را به‌دست بگیرید و فالوورهای آن‌ها را افزایش دهید.
  3. مدیریت دریافت و انجام سفارشات تبلیغاتیِ اکانت اینفلوئنسرهای مختلف را به عهده بگیرید.

پیشنهادات آموزشی مرتبط:

طراحی گرافیکی

داشتن ذهن خلاق و همچنین دانش طراحی گرافیکی می‌تواند برای شما درآمد چشمگیری ایجاد کند! هدف تمامی وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین جلب توجهِ هرچه بیشتر افراد جامعه است و اولین قدم برای این کار، داشتن ظاهری جذاب و چشم‌گیر می‌باشد؛ اینجا است که شما به‌عنوان یک طراح گرافیک می‌توانید در حوزه‌های مختلفی مانند طراحی تبلیغاتی، ساخت قالب یا تم برای وب‌سایت‌ها، ساخت بنرهای مورد استفاده در وب‌سایت‌ها و… می‌توانید به کسب درآمد بپردازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل

اگر برنامه‌نویس حوزه‌ی اندروید و یا IOS هستید، می‌توانید با ساخت اپلیکشین‌های سفارشی و یا اختصاصی برای کارفرمایان ایرانی، درآمد چشمگیری کسب کنید؛ علاوه بر این، می‌توانید به‌صورت دورکار برای شرکت‌های بین‌المللی کار کنید و درآمد دلاری داشته باشید؛ همچنین می‌توانید با ساخت یک اپلیکیشن و قرار دادن آن در گوگل پلی، از طریق ثبت‌نام در پلتفرم تبلیغاتیِ گوگل ادموب Google Admob، به درآمد دلاری برسید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه نویسی وب

برنامه‌نویسی وب، به دو شاخه‌ی «فرانت اند Front-End یا طراحی وب» و «بک اند Back End یا توسعه وب» دسته‌بندی می‌شود. شما با یادگیری هر کدام از این دو شاخه می‌توانید با کار در شرکت‌های ایرانی و استخدام در کمپانی‌های خارجی به کسب درآمد بپردازید؛ اما وقتی در هر دو شاخه به تسلط برسید، به یک توسعه‌دهنده‌ی فول استک یا Full Stack Developer تبدیل می‌شوید و درآمد شما به طرز عجیبی افزایش پیدا خواهد کرد. شایان ذکر است که توسعه‌دهندگان فول استک، از دو طریق می‌توانند به کسب درآمد برسند:

  1. گرفتن پروژه‌های طراحی و توسعه وب به‌صورت فریلنسینگ و انجام آن‌ها
  2. استخدام در شرکت‌های ایرانی و کمپانی‌های خارجی با حقوق بسیار بالا

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله «مسیر یادگیری برنامه نویسی وب + نقشه راه جامع: فرانت اند Front-End و بک اند Back-End» مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید و فروش انواع محصولات چاپی سفارشی

خاص و متفاوت بودن همیشه یکی از خواسته‌های خریداران اجناس می‌باشد. شما با چاپ طرح‌های سفارشی و خاص بر روی محصولات مختلف مانند: تی‌شرت، بلوز، ماسک، شال، بشقاب، ماگ و… می‌توانید مشتریان زیادی جذب کنید و درآمد مناسبی را به‌دست آورید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

استریم بازی

استریمِ بازی یکی از مشاغلی است که هم می‌توانید در آن لذت ببرید و هم می‌توانید به کسب درآمد دلاری و ریالی بپردازید. علاوه بر این، بسیاری از استریمرها به‌جز پلتفرم‌های استریم، در پلتفرم‌های دیگر هم به فعالیت می‌پردازند و فالوورهایشان، آن‌ها را در آن‌جا هم دنبال می‌کنند؛ بنابراین، بسیاری از استریمرها، به‌جز استریمِ گیم، از راه دریافت و انتشار تبلیغات در پلتفرم‌های دیگر نیز به کسب درآمد مشغول هستند. پس اگر به بازی‌های آنلاین و استریم کردن علاقه‌مند هستید و یا در این زمینه دستی بر آتش دارید، می‌توانید به درآمد بالا دست یابید.

ترجمه

اگر دانش کافی در زبان‌های خارجه دارید، ترجمه یکی از ایده های پولسازی است که هم می‌توانید به‌صورت تمام‌وقت و جمع کردن تیمی حرفه‌ای انجام دهید، هم می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت به آن مشغول شوید؛ مخصوصاً اگر زبانی که بلدید چیزی جز انگلیسی باشد؛ چون مترجم‌های زبان‌های دیگر، تعدادشان کمتر از مترجم‌های زبان انگلیسی است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ایده های پولساز آفلاین (سنتی)

به‌جز ایده‌هایی که در بالا گفته شد و به بستر فضای مجازی نیاز داشت، ایده‌هایی هم هستند که برای کسب درآمد از آن‌ها الزاماً نیازی به پلتفرم‌های مجازی وجود ندارد، بلکه این ایده های پولساز برای راحتی کار مشتریان و افزایش سود خود، از پلتفرم‌های مجازی کمک می‌گیرند؛ این دسته از ایده‌ها را «ایده های پولساز آفلاین» نام‌گذاری کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا چند مورد از این ایده‌ها را معرفی و با هم بررسی کنیم.

معرفی برخی از بهترین ایده های پولساز آفلاین یا سنتی
معرفی برخی از بهترین ایده های پولساز آفلاین یا سنتی

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

راه اندازی یک کسب و کار خانگی

مزیت کسب‌وکارهای خانگی نسبت به باقی مشاغل، هزینه‌ی پایین و حتی گاهی صفر برای شروع و ایجاد کسب‌وکار است. شایان ذکر است که برخی از کسب‌وکارهای خانگی مانند: آموزش موسیقی، آنلاین هستند و برخی دیگر نیز مانند: پرورش قارچ، آفلاین می‌باشند. لیست بهترین کسب‌وکارهای خانگی را می‌توانید در مقاله‌ی «کار در خانه – معرفی ۳۵+ انواع شغل در منزل با درآمد بالا» مشاهده بفرمایید.

ارائه خدمات در محل

بسیاری از افراد به‌دلیل مشغله‌های کاری و شلوغی شهر، قادر نیستند که به‌صورت حضوری به محل ارائه‌ی خدمات مختلف مراجعه کنند؛ برای همین ترجیح می‌دهند تا خدماتی که نیاز دارند، در محلی که حضور دارند صورت بگیرد؛ به همین دلیل ایجاد کسب‌وکاری که خدمات را در محل مورد نظر مشتری ارائه دهد، ایده‌ای پولساز و برنده است. برخی از این خدمات عبارت‌اند از:

  • آرایش مو و زیبایی
  • تعمیر خودرو
  • شست‌وشوی خودرو
  • نظافت خانگی
  • ماساژ
  • عکاسی
  • انجام برخی کارهای پرستاری در محل
  • دامپزشکی و رسیدگی به حیوانات خانگی
  • انجام تعمیرات کامپیوتری
  • تعمیر شیرآلات خانه
  • نگهداری از کودکان
  • نگهداری از سالمندان
  • آموزش در خانه

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

راه اندازی یک کافی شاپ یا رستوران

تعداد زیادی رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد؛ برخی از آن‌ها بسیار شلوغ و برخی نیز خلوت هستند؛ اما بارها دیده‌ایم که یک رستوران یا کافی‌شاپ به‌تازگی تأسیس شده اما در مدت کوتاهی به معروفیت رسیده است. بنابراین، تأسیس یک رستوران و کافی‌شاپ هنوز هم جزو ایده های پولساز محسوب می‌شود؛ برای برد در این بازار، نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که محیطی با طراحی جذاب و مناسب و همچنین منویی با کیفیتِ بالا تهیه کنید و به مشتریانتان ارائه دهید. شایان ذکر است که برای افزایش فروشِ رستوران یا کافی‌شاپِ خود می‌توانید از سرویس‌های سفارش غذای آنلاین مانند: اسنپ‌فود و دلینو استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله «برندسازی و افزایش فروش کافی شاپ با تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین» مراجعه کنید.

تأسیس یک کترینگ‌

بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌های خصوصی و دولتی، غذای کارمندان خود را از کترینگ‌ها تهیه می‌کنند؛ از طرفی با افزایش قیمت غذای رستوران‌ها، تمایل افرادِ کم‌درآمد به تهیه‌ی غذا از کترینگ‌ها رو به افزایش است. بنابراین، راه‌اندازی یک کترینگ می‌تواند یکی دیگر از ایده های پولساز به شمار بیاید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ارائه تمامی خدمات مربوط به آکواریوم

در بسیاری از مکان‌های عمومی و همچنین خصوصی، از آکواریوم، برای دیزاین و یا به‌دلیل علاقه به موجودات آبزی استفاده می‌کنند. گفتنی است که ایجاد و نصب این آکواریوم‌ها نیازمند افرادی متخصص است؛ شما با ورود به این حوزه می‌توانید این نیاز را برای افراد بسیاری برطرف کنید و خدماتی شامل: ساختن، تمیز کردن، نگهداری کردن از آکواریوم و فروش انواع ماهی و وسائل مورد نیاز را به آنان ارائه دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ارائه سرویس جا‌به‌جایی وسائل

هر روزه تعداد زیادی ساختمان و آپارتمان، آماده‌ی تحویل به افراد جامعه می‌گردند یا بسیاری از افراد هر چند وقت یکبار مجبور می‌شوند محل زندگی یا کارِ خود را عوض کنند و این افراد برای جابه‌جایی نیازمند دریافت سرویس جابه‌جایی وسائل هستند. شایان ذکر است که با تهیه‌ی وسائل نقلیه‌ی مناسب و استخدام افرادی که در این کار مهارت دارند، قادر خواهید بود تا کسب‌وکار پر درآمدی را در این زمینه برای خود ایجاد کنید.

تأسیس یک کارگاه فرش شویی یا پتو شویی

همان‌طور که می‌دانید، سبکِ زندگیِ شهرنشینی – به‌خصوص در شهرهای بزرگ – بسیاری از شهروندان را مجاب می‌کند که حتی امور خانه‌ی خود (از جمله: شستن فرش، پتو و…) را برون‌سپاری کنند؛ زیرا کسانی که در شهرهای بزرگ و علی‌الخصوص در آپارتمان‌های بدون حیاط زندگی می‌کنند، نه وقتی برای انجام این قبیل کارها دارند و نه مکان مناسبی. بنابراین، خدماتی چون: فرش‌شویی و پتوشویی و امثالهم به یکی از پرتقاضاترین خدمات تبدیل شده‌‌اند. با توجه به آنچه که گفته شد شما می‌توانید با تأسیس یک کارگاه فرش‌شویی یا پتوشویی، انجام تبلیغات مناسب برای کسب‌وکار خود و ارائه خدمات باکیفیت، به درآمد بالا در این زمینه دست یابید.

برگزاری مراسم

در گذشته فقط برای رویدادهای خاصی مراسم برگزار می‌شد، اما در سالیان اخیر برگزاری انواع مراسم‌های تولد، دورهمی، جشن‌های ملی و دینی، مراسم عروسی و… باب شده است که هر کدام هم نیازمند طراحی، دیزاین و هم نیازمند پذیرایی و اجرا هستند. لذا با تأسیس مجموعه‌ای برای برگزاری مراسم‌های مختلف، می‌توانید درآمدی بیش از آنچه انتظار دارید کسب نمایید.

پختن کیک و شیرینی پزی

پخت و دیزاین انواع مدل‌های کیک و شیرینی، جذب تعداد بالایی مشتری را در پی خواهد داشت؛ زیرا بسیاری از کیک‌ها و شیرینی‌های موجود در شیرینی فروشی‌ها و کافه‌ها مشابه هم هستند و دیزاین و طعم مشابهی دارند اما دیزاین و طعم متفاوت خواهان زیادی دارد. با توجه به این قضیه، شما می‌توانید هم به‌صورت مستقیم با شیرینی‌پزی‌ها و کافه‌ها همکاری داشته باشید و هم از پلتفرم‌های اجتماعی با ساخت اکانت برای دریافت سفارش و فروش محصولات خود استفاده کنید و هم اینکه از سرویس‌های سفارش آنلاین مانند اسنپ بهره ببرید.

مربیگری شخصی در حوزه ورزش

امروزه مربیان شخصی در حوزه‌های مختلف ورزشی به‌صورت آموزش و تمرین خصوصی به افراد، کسب درآمد می‌کنند. به‌عنوان مثال یک مربی بدن‌سازی در طول روز شاید کمتر از 10 شاگرد داشته باشد ولی هزینه‌ای که دریافت می‌کند برابر مربی است که به‌صورت عادی در حال آموزش و تمرین دادنِ تعداد زیادی شاگرد است. همچنین، شایان ذکر است که برخی از ورزش‌ها به‌دلیل محبوبیت کمی که دارند و هزینه‌های زیاد، شاگردان زیادی ندارند و فرد خواه ناخواه نیازمند مربی خصوصی خواهد بود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کوچینگ و مشاوره

در جامعه‌ی امروزی بسیاری از افراد می‌دانند که چه هدفی در زندگی دارند و از این امر نیز آگاه هستند که مسیر موفقیت شخصی خودشان چیست؟ اما حلقه‌ی مفقوده بین آن‌ها و پیاده‌سازی هدفشان، داشتن یک مربی یا کوچ (Coach) است. کوچینگ یا مربی‌گریِ شخصی، یکی از مشاغلی است که در سالیان اخیر جای خود را به‌خوبی در میان ایرانیان باز کرده است به‌طوری‌که بسیاری از افراد سرشناس در حوزه‌های مختلف، هریک کوچِ خود را دارند و بسیاری از امور مربوط به بیزینس، مدیریت زمان، رهبریِ کسب‌وکار، توسعه فردی، مدیریت لایف استایل و… را با کمک مربی یا کوچ‌شان حل می‌کنند. شایان ذکر است که در ایران، نیاز به داشتن یک کوچِ شخصی، روز به روز در حال افزایش بوده و تقاضا برای این شغل رو به افزایش است. بنابراین، ایده‌ی کوچ شدن، یکی دیگر از ایده های پولساز به شمار می‌رود و شما با ورود به این شغل، می‌توانید به درآمد بسیار بالایی دست یابید.

علاوه بر کوچینگ، شما می‌توانید در زمینه تخصصی خود مشاوره دهید و از این طریق نیز به درآمد بالایی برسید. لازم به ذکر است که کوچینگ با مشاوره تفاوت‌هایی دارد که بیان آن‌ها خارج از حوصله‌ی این مقاله است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تعمیرات موبایل و لپ تاپ

با گذراندن دوره‌های مخصوص تعمیرات موبایل، تبلت و لپ‌تاپ و مدتی شاگردی در مغازه‌های تعمیرات این دستگاه‌ها، می‌توانید به یک تعمیرکاری حرفه‌ای در این زمینه تبدیل شوید و مغازه‌ی تعمیراتی خود را تأسیس کنید. همچنین می‌توانید از دیگر تعمیرکاران دعوت به عمل آورید و مجموعه‌ای تخصصی برای تعمیر انواع موبایل و لپ‌تاپ تأسیس کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مشارکت در سرویس همسفر

با افزایش هزینه‌ی سوخت و استهلاک خودروها و همچنین کاهش تعداد کسانی که توانایی خرید خودرو را دارند، فرصتی عالی برای ایجاد سرویس همسفر فراهم آمده است. در این سرویس شما افرادی که مایل به مسافرت به مقصدی مشابه هستند را با هم آشنا کرده تا بتوانند با خودروی خود و یا اجاره‌ی خودرو به آن‌ها، با هم سفر کنند تا هزینه‌های رفت و آمد برایشان کاهش پیدا کند.

تأسیس یک موسسه حسابداری و حسابرسی

مؤسسات حسابداری و حسابرسی با استخدام حسابداران و حساب‌رسان متبحر و حرفه‌ای، تعداد زیادی پروژه‌ی حسابداری و حسابرسی آن هم با مبالغ بالا قبول می‌کنند. هرچه موسسه‌ی شما خدمات بهتری ارائه دهد، تعداد شرکت‌هایی که امور حسابداری خود را به شما می‌سپارند نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین، اگر در حوزه حسابداری تخصص و فعالیت دارید، می‌توانید با عملی کرده این ایده پولساز، به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

حسابداری: یکی از بهترین ایده های پولساز
حسابداری: یکی از بهترین ایده های پولساز

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انجام امور مربوط به دیزاین و دکوراسیون داخلی

طراحی و دیزاین جذاب و خلاقانه یکی از مهم‌ترین اهداف سازندگانِ آپارتمان‌های نوساز و شرکت‌های مختلف است؛ از طرفی افراد زیادی هستند که توانایی خرید ساختمان‌های نوساز را ندارند و ترجیح می‌دهند تا به نوسازی و دیزاین مجدد آپارتمان‌های خود بپردازند. بنابراین، شما با قبول انواع پروژه‌های طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، درآمدی مناسب و زیاد را کسب خواهید کرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فروش کتاب های دست دوم و کمیاب

قیمت کتاب‌ها هر ساله رو به افزایش است و بسیاری از کتاب‌دوستان، توانایی خرید کتاب‌های نو را ندارند؛ یا اینکه برخی کتاب‌ها، دیگر چاپ نخواهد شد ولی همچنان خواهان و طرفدار دارند و کم‌یابند؛ شما با جمع‌آوری کتاب‌های دست دوم و کمیاب می‌توانید نیاز این دسته از افراد را برطرف کنید و از این طریق به درآمد برسید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ایجاد یک کمدی کلاب

مردم در جامعه‌ی ما بیش از هر چیزی به دنبال احساس شادی و خندیدن هستند. استندآپ کمدی یکی از حرفه‌های قدیمی و پرطرفدار در خارج از کشور محسوب می‌شود که در سالیان اخیر، در ایران هم رواج پیدا کرده است. ایجاد کمدی کلاب، بستری مناسب برای فعالیت استندآپ کمدین‌ها و حضور مردم برای تماشای برنامه‌ی آن‌ها می‌باشد. به جرئت می‌توان گفت که شاید قبلاً به سایر ایده های پولسازِ ذکرشده در این مقاله فکر کرده باشید، اما ایده ایجاد یک کمدی کلاب هنوز به ذهن شما خطور نکرده است.

تأسیس یک تولیدی لباس

طراحی و دوخت انواع مختلفی از لباس‌ها با طراحی‌های به‌روز و متفاوت برای آقایان و بانوان، کسب‌وکاری پر سود است. برای فروش هم می‌توانید بوتیک و یا برندی راه‌اندازی کنید، هم اینکه محصولات خود را به فروشگاه‌ها و بوتیک‌های فروش لباس ارائه دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تفکیک و بازیافت زباله

شاید تفکیک و بازیافت زباله در نگاه اول شغلی همراه با آلودگی و کم‌درآمد به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که زباله به طلای کثیف مشهور است. بسیاری از شرکت‌های تولیدی به دنبال مواد بازیافتی برای کاهش هزینه‌های تولید هستند و شما با ایجاد مجموعه‌ای سازماندهی‌شده می‌توانید به تفکیک و بازیافت زباله‌های شهری بپردازید و از این راه به درآمد بالایی برسید.

فروش خودرو

فروش خودرو به‌صورت سنتی را بهبود ببخشید؛ مثلاً در کنار معرفی خودرو برای فروش، انواع ارزیابی‌های فنی و ظاهری خودروها را هم انجام بدهید تا خریداران با اطلاعات کامل و اطمینان خاطر از شما خرید کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تأسیس یک فروشگاه محصولات ارگانیک

بسیاری از مردم (مخصوصاً قشر مرفه جامعه) طرفدار محصولات ارگانیک و طبیعی هستند. با توجه به قیمت بالای این محصولات نسبت به نمونه‌های غیر ارگانیک و شرکتی، می‌توانید سود زیادی از این کسب‌وکار به‌دست بیاورید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید وسائل تزئینی

با ایجاد کارگاهی برای تولید وسائل زینتی با جنس‌های مختلف (سفالی، چوبی، فلزی و رزین) می‌توانید تبدیل به برندی در حوزه‌ی تزئین و دیزاین داخلی خانه و محل کار شوید و از این راه به درآمد بالایی برسید.

فروش وسائل گیمینگ

شاید تعجب کنید اگر بدانید که در حال حاضر، فروش لوازم و اکسسوری گیمینگ بیشتر از فروش خود بازی‌های کامپیوتری درآمد دارد! بر این اساس، شما می‌توانید با فروش وسائل گیمینگ به افراد عادی و یا اسپانسریِ استریمرهای معروف، به جذب مشتری و افزایش فروش برسید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برگزاری کلاس های یوگا و مدیتیشن

در سالیان گذشته، یوگا و انواع روش‌های مدیتیشن طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است؛ شایان ذکر است که برگزاری این کلاس‌ها نیاز به هزینه‌ی زیادی ندارد ولی درآمد قابل توجهی را نصیب شما خواهد کرد.

ارائه خدمات ماساژ و آب درمانی

خستگی و روزمرگی، یکی از بزرگ‌ترین عوامل تأثیرگذار در نامطلوب بودن زندگی شهروندان – به‌ویژه در شهرهای بزرگ – است. جالب است بدانید که بسیاری از خستگی‌های جسمی و حتی روحی، با ماساژ و آب‌درمانی رفع می‌گردند. جالب‌تر آنکه در ایران، تقاضا برای دریافت خدمات مربوط به ماساژ و آب‌درمانی رو به افزایش است و شما با تأسیس یک مجموعه در این زمینه، می‌توانید درآمد بالایی را تجربه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تأسیس یک بنگاه کاریابی

شما می‌توانید ثبت روزمه‌ی افراد مختلف و معرفی آن‌ها به شرکت‌هایی که نیاز به نیروی انسانی دارند به درآمد بالایی دست یابید. از نمونه‌های موفق این نوع از کسب‌وکار می‌توانیم به ایران‌تلنت و جاب‌ویژن اشاره کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ایده های پولساز
ایده های پولساز

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی

سخن پایانی درباره ایده های پولساز

برای موفقیت در ایجاد کسب‌وکار، یا باید ایده‌ای نو داشته باشید (البته با داشتن ویژگی‌هایی که در بالا آن‌ها را با هم بررسی کردیم) یا ایده‌های کارشده را به روشی جدید و اثرگذارتر ارائه بدهید. از مهم‌ترین عوامل انتخاب ایده‌ای پولساز، می‌توان به تحلیل جامعه از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و بررسی نیازها و دغدغه‌هایی است که اکثریتِ جامعه را درگیرِ خود کرده، اشاره کرد؛ توضیح بیشتر آنکه، برای کسب درآمد بالا از ایده های پولساز، شما باید نیازی را برطرف کنید که یا مشتریان زیادی دارد یا مشتریان کم اما همیشگی (وفادار) دارد.

امیدواریم مطالعه‌ی این مقاله شما را برای یافتن شغلی مناسب شرایطتان، یاری کرده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «ایده های پولساز» دارید، یا ایده‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که ایده پول ساز خود را پیاده‌سازی کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 7 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

یک نظر ثبت شده در “ایده های پولساز در ایران – معرفی ۴۰ انواع ایده های پول ساز آنلاین و آفلاین

  • سلام من نه دنبال فروش اینترنتیم نه دنبال مجوز کار نه فروش ایده و نوشتن کتاب من می خوام رو در رو فروش انجام‌ بدم من دیگه بچه نمیشم دیگه بازیچه نمیشم نه کارگر می گیرم نه کارمند کسی میشم خودم تنها کار می کنم برای خودم با هر ایده دیگه کتاب نمی نویسم که یکی اون را بدزده دیگه ایده فیلم و اختراع به کسی نمیدم دنبال مطرح شدن نیستم که افراد زیادی با کتاب های من به قدرت و شهرت برسندمن باید گاری پدر بزرگ خودم را بخرم پدر بزرگ من زمانی که بابا خیلی کوچک بوده باغ و تمام خیابان محسنی اراک مال اون بوده ورشکست شده گاری خریده من فکر کردم پدر بزرگ کودن بوده اما نه از هوش زیادش بوده گاری راحت تره درویش کنج امن خاطر کنج قلندری سلطان فکر لشکر تشویش و تاج و تخت شعر را بلد نیستم اما مفهوم را رساندم مردم اگه آدم باشند مهم نیست چه شغلی داری اگر آدم هم نباشند تو شاه هم که باشی درکت نمی کنند من پدر بزرگم کل شاهنامه را حفظ بود عهد بوق باسواد بوده اما نجنگیده اونم جنگی که فایده نداره اگه قسمت باشه بدون جنگ به دست میاد نباشه هم با جنگ هم بدست نمیاد دولت آن است که بی خون دل آید به میان ورنه با سعی و عمل باغ جنان این همه نیست

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.