تمام کسب و کارها برای شروع نیاز به سرمایه اولیه دارند. برخی از آن‌ها در ابتدای راه، با سرمایه‌ی زیادی جهت صرف هزینه‌های ثابت و خرید مواد اولیه راه‌اندازی می‌شوند؛ درحالی‌که بیزنس‌های تولیدی کوچک زیادی وجود دارند که با سرمایه اولیه کم، می‌توان از طریق آن‌ها به کسب درآمد پرداخت. حال ممکن است در ذهن شما این سؤال ایجاد شود که چه کسب و کارهایی را می‌توان با سرمایه‌ کم راه اندازی کرد؟ در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا، قصد داریم به بررسی مشاغل تولیدی کوچک بپردازیم و ایده های راه‌اندازی کسب و کار تولیدی با سرمایه کم را به شما معرفی کنیم. لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

تعریف کسب و کار تولیدی

کسب و کار تولیدی، نوعی از کسب و کار است که در آن شما مواد اولیه را به یک محصول تبدیل می‌کنید و سپس در اختیار مشتریان قرار می‌دهید. در این راستا، شما با تبدیل مواد خام – و گاهی کم ارزش – به محصولات نهایی و قابل عرضه به مشتری، ارزش افزوده ایجاد کرده و از این راه درآمد کسب می‌کنید. شایان ذکر است، ورود به عرصه تولید – خصوصاً در مقیاس کلان – نیاز به صرف هزینه‌ی اولیه بالایی دارد؛ اما در این مقاله، قصد داریم از کسب و کارهایی صحبت کنیم که شما می‌توانید، با سرمایه‌ای کم، راه‌اندازی نمایید و به عنوان یک تولید کننده، درآمد داشته باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انواع کسب و کار تولیدی با سرمایه کم

برای انتخاب شغل به عنوان تولید کننده، کسب و کارهای زیادی وجود دارند که شما می‌توانید با سرمایه‌ای کم، راه‌اندازی کنید و پس از مدتی به سوددهی برسید. برخی از کارهای تولیدی، به محیط بزرگی برای راه‌اندازی نیاز دارند؛ درحالی‌که تعدادی از آن‌ها را حتی می‌توانید در محیط خانه‌ی خود راه‌اندازی نمایید. در این راستا قصد داریم بیشتر به معرفی مشاغل تولیدی کوچک بپردازیم و در ادامه می‌خواهیم لیستی از «کسب و کارهای تولیدی با سرمایه کم» را با هم بررسی کنیم:

  • تولید شمع
  • تولید عطر
  • تولید عود
  • تولید اسباب بازی
  • تولید صابون
  • تولید انواع کیف
  • تولید میوه خشک
  • تولید ترشی و مربی
  • ساخت جعبه هدیه
  • ساخت مجسمه
  • ساخت اکسسوری رزینی
  • ساخت زیورآلات
  • ساخت محصولات چرمی
  • کارگاه تولید پوشاک
  • بسته بندی سبزی
  • پرورش زنبور عسل
  • پخت شیرینی و کیک
  • پخت غذای خانگی
  • پرورش و تکثیر گل
  • پرورش قارچ خوراکی
  • تولید محتوا
  • تولید پادکست
  • تولید کتاب صوتی
  • مقاله نویسی
    لیست کسب و کار‌های تولیدی با سرمایه کم
    لیست کسب و کار‌های تولیدی با سرمایه کم

تولید شمع

یکی از کسب و کارهایی که با سرمایه‌ای کم می‌توانید شروع کنید، «تولید شمع» می‌باشد. کسب و کار تولید شمع را می‌توانید هم در خانه و هم در کارگاهی مخصوصِ این کار، انجام دهید. برای راه‌اندازی این کسب و کار فقط کافی است، مواد اولیه‌ی سازنده‌ی شمع را تهیه نمایید و آموزش‌های لازم را برای ساخت انواع شمع یاد بگیرید. شایان ذکر است که جهت افزایش کیفیت کار خود و جذب مشتریان بیشتر، می‌توانید، شمع‌های عطری هم تولید کرده و حتی در حالت حرفه‌ای‌تر قادر خواهید بود، شمع‌های عطری مخصوص خود را – با رایحه و قالب خاص – بسازید و به فروش برسانید.

تولید عطر

همانند کسب و کار تولید شمع، برای تولید عطر نیز، شما به سرمایه‌ی زیادی نیاز ندارید و با تهیه‌ی انواع اسانس‌ها و عطرهای پایه و ترکیب آنها با یکدیگر، قادر خواهید بود که عطرهای مختلفی را تولید نمایید. ناگفته نماند که تولید عطر، نیازمند دانشِ عطرسازی و ترکیب اسانس‌های پایه‌ی مختلف با یکدیگر می‌باشد؛ از طرفی، باید سلیقه و استعداد خوبی هم در تشخیص بوهای مختلف و ترکیب آن‌ها در خود داشته باشید. شایان ذکر است که برای فروش عطرهایی که می‌سازید هم می‌توانید به عطر فروشی‌ها مراجعه نمایید و هم می‌توانید برند خود را ایجاد کرده و در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تولید عطر
تولید عطر

تولید عود

تولید و ساخت عود یک کسب و کار تولیدی با سرمایه کم است که مشتریان و خواستاران زیادی دارد. عود به عنوان یک خوشبوکننده، هم در محیط‌های شخصی مانند خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم در محیط‌های عمومی و کاری مانند کافه‌ها، رستوران‌ها، بوتیک‌ها، کلاس‌های یوگا و مدیتیشن. شایان ذکر است که راه‌اندازی کسب و کار تولید عود بسیار کم‌هزینه و ساده می‌باشد و می‌توانید آن را علاوه بر خانه در محیط کارگاهی نیز انجام دهید.

تولید اسباب بازی

اسباب بازی‌های ساده‌ی زیادی را می‌توان در خانه یا کارگاه‌های کوچک تولید کرد که هم به سرمایه‌ی کمی نیاز دارند و هم روش تولید آسانی دارند. اسباب بازی‌های زیادی مانند انواع عروسک، اسباب‌بازی‌های چوبی، بُردگیم‌های مختلف و… هستند که می‌توانید آن‌ها را با سرمایه‌ای کم و اندکی خلاقیت، تولید کنید و به‌صورت آنلاین یا حضوری به فروش برسانید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تولید صابون

صابون‌های دست‌ساز روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند و افراد زیادی هستند که آن‌ها را خریداری نمایند. معمولاً پک‌های هدیه و بهداشتی مختلفی نیز وجود دارند که عرضه‌کنندگانِ آن‌ها از صابون‌های دست‌ساز و معطر، جهت افزایش کیفیت پک‌های بهداشتی یا کادویی استفاده می‌کنند و مشتریان خود را از این طریق، افزایش می‌دهند. در این راستا، شما با تولید صابون‌های دست‌ساز در طرح‌ها، رنگ‌ها و عطرهای مختلف، قادر خواهید بود، مشتریان زیادی را جذب نمایید. اگر مایل باشید، می‌توانید صابون‌های دست‌ساز خود را به صورت پک‌های هدیه و بهداشتی (همراه با محصولات بهداشتی دیگر مانند ماسک صورت، شامپوهای سر و بدن، عود و…) آماده کنید و از طریق صفحات مجازی یا عرضه به فروشگاه‌های مختلف، به فروش برسانید.

نکته‌ای که برای تولید صابون، باید در نظر داشته باشید این است که فرایند تولید این محصول ممکن است در برخی مراحل بوی نامطبوعی داشته باشد؛ به همین دلیل اگر قصد تولید صابون در خانه را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً محیطی با تهویه‌ی مناسب و بدون ایجاد مزاحمت برای همسایگان فراهم کنید تا هم خودتان راحت‌تر به این کسب و کار مشغول باشید و هم مزاحمتی برای همسایگانتان ایجاد نشود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تولید انواع کیف

کیف یکی از محصولاتی است که در طرح‌ها، ابعاد و جنس‌های مختلفی تولید می‌شود و به فروش می‌رسد. شما هم با یادگیری الگوهای مختلفِ دوخت کیف و همچنین تهیه‌ی مواد اولیه (پارچه، چرم طبیعی یا مصنوعی و…) می‌توانید به کسب و کار تولید کیف در خانه مشغول شوید. در ادامه، با گسترش کار خود، این امکان را دارید که کارگاه تولیدی بزرگی جهت تولید انواع کیف تأسیس نمایید و به برندی شناخته شده در زمینه‌ی تولید کیف تبدیل شوید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تولید میوه خشک

یکی دیگر از کسب و کارهای کوچک و پرسودی که با سرمایه‌ای کم قادر به راه‌اندازی آن هستید، تولید میوه‌ی خشک می‌باشد. در کسب و کار تولید میوه‌ی خشک، شما باید یک دستگاه میوه خشک‌کن و همچنین میوه‌هایی مناسب خشک کردن تهیه نمایید و پس از آن به صورت کاملاً بهداشتی به تولید میوه‌ی خشک مشغول شوید. شایان ذکر است، بسته‌بندی بهداشتی و مناسب نیز موجب افزایش کیفیت کار شما می‌گردد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید محصولات خود را با قیمتی بیشتر و سودی بالاتر به فروش برسانید.

شایان ذکر است که مشتریان این کسب و کار تولیدی، آجیل فروشی‌ها، شیرینی فروشی‌ها و فروشگاه‌های خواروبار مختلف می‌باشند و شما با توسعه‌ی کار خود و تبدیل شدن به برند، حتی می‌توانید از طریق فروشگاه‌های آنلاین، محصولات خود را مستقیماً به مصرف کنندگان عرضه نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تولید میوه خشک
تولید میوه خشک

تولید ترشی و مربا

هر اندازه که شرکت‌های مختلف دست به تولید مربا یا ترشیجات با طعم‌ها و بسته‌بندی‌های متنوع بزنند؛ باز هم جای ترشیجات و مربای خانگی را نمی‌گیرند و افراد زیادی در سطح جامعه وجود دارند که کیفیت بالاتر و طعم بهترِ محصولات خانگی را به محصولات شرکتی ترجیح می‌دهند. به همین منظور، شما با ایجاد کسب و کار تولیدِ انواع ترشیجات و مربای خانگی، می‌توانید پاسخ مناسبی به نیازِ این دسته از افراد جامعه ارائه دهید. برای توسعه‌ی کسب و کار تولیدی خود توصیه می‌کنیم تا محصولات تولید شده را در بسته‌بندی و ظرف‌های بهداشتی و شکیل، به همراه برچسبی با نام برند خود عرضه نمایید تا هم محصولات شما نسبت به رقبا، قابل شناسایی باشد و هم با گذشت زمان به برندی شناخته شده در زمینه‌ی تولید این محصولات مبدل شوید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ساخت جعبه هدیه

وقتی قصد داریم به عزیزانمان هدیه بدهیم، سعی می‌کنیم در بهترین حالت و با یک جعبه‌ی زیبا آن را به فرد مورد نظر خود تقدیم کنیم و به همین منظور، نیازمند جعبه‌های کادویی زیبا هستیم. در انتخاب این گونه بسته‌بندی‌ها، کیفیت بالا و طرح چشمگیر اهمیت زیادی دارد. در این راستا، کسب و کار تولید جعبه‌های هدیه برای تأمین نیازهای مخاطبان، به عنوان کسب و کاری تولیدی و با نیاز به سرمایه‌ی کم شکل گرفته است که در آن بیش از هر چیز، بحث خلاقیت و زیبایی شناختی، مطرح است. راه‌اندازی کسب و کار ساخت جعبه‌های هدیه بسیار آسان بوده و کافی است که مواد اولیه مورد نیاز برای این کار (مقوا، چوب‌، تخته‌های چند لایه نازک و…) را تهیه نمایید و در اینترنت نحوه‌ی ساخت انواع جعبه‌های هدیه را آموزش ببینید. از آنجایی که این کسب و کار ریخت و پاش زیادی ندارد، بدون نیاز به تأمین کارگاه، می‌توانید آن را در خانه‌ی خود نیز راه‌اندازی کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ساخت مجسمه

مجسمه‌های کوچک و متوسط طرفداران زیادی دارند و افراد مختلفی آن‌ها را برای تزئین محیط زندگی یا کار خود، خریداری می‌کنند. انواع مختلفی از مجسمه برای تزئین خانه استفاده می‌شوند که جنس آن‌ها از چوب، فلز یا سفال می‌باشد. کسب و کار تولیدی مجسمه‌سازی یکی دیگر از کسب و کارهایی است که در آن با توجه به علاقه‌ی خودتان می‌توانید مجسمه‌هایی از جنس‌های مختلف و در طرح‌های متنوع بسازید. توجه داشته باشید که پرطرفدارترین و ساده‌ترین نوع مجسمه برای ساخت، مجسمه‌های سفالی می‌باشند و شما برای اینکه به ساخت مجسمه‌های سفالی مشغول شوید، باید کارگاهی مخصوص این کار در نظر داشته باشید یا بخشی از محیط خانه را، جهت ساخت مجسمه‌های سفالی و جلوگیری از کثیف شدن سایر قسمت‌های خانه، آماده کنید.

شایان ذکر است که علاوه بر ساختِ مجسمه‌های سفالی، می‌توانید محصولات سفالی دیگری، مانند: لیوان، بشقاب، زیرسیگاری و… را تولید نموده و به دست مصرف‌کننده برسانید تا هم تنوع محصولات شما بالاتر برود و هم طیف بیشتری از بازار را هدف قرار دهید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ساخت اکسسوری رزینی

کار با رزین و ساخت محصولات رِزینی، مهارتی است که می‌توانید با گذراندن دوره‌های حضوری یا از طریق تماشای ویدیوهای آموزشی و تمرین و تکرار، کسب نمایید. شایان ذکر است، کسب و کار تولید اکسسوری‌های رزینی به دلیل «هزینه‌های پایین»، «تنوع بالای محصولات» و «طرح‌های گوناگون و سفارشی» که می‌توانید تولید کنید، یکی از کسب و کارهای پردرآمد و پرطرفدار محسوب می‌شود. شما می‌توانید، محصولات متنوعی مانند: بوکمارک، گوشواره، انگشتر، دست بند، زیرسیگاری، جاکلیدی و… را با استفاده از رزین بسازید. در ادامه، اجناس تولید شده را، به واسطه‌ی فروشگاه‌های آنلاین و مغازه‌های فروش اکسسوری، به بازار هدف عرضه کرده و از این طریق به کسب درآمد بپردازید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ساخت اکسسوری رزینی
ساخت اکسسوری رزینی

ساخت زیورآلات

در همه‌جای دنیا، طلا فلزی گران‌بها محسوب می‌گردد و افراد بسیار زیادی از جامعه، توان خرید زیورآلاتی از جنس طلا را ندارند؛ از طرفی، عده‌ی کثیری از افراد به پرداخت هزینه‌های سنگین برای زیورآلات علاقه‌ای نداشته و ترجیح می‌دهند با هزینه‌ای کمتر زیورآلات مورد نیاز خود را تهیه نمایند. در این راستا، کسب و کار ساخت زیورآلاتی با جنس‌های مختلف (مانند برنج، استیل، نقره و…) و با قیمت پایین، نیاز این دسته از افراد جامعه را بر طرف می‌کند. شما با گذراندن دوره‌های آموزشیِ ساخت زیورآلات (بر اساس نوع فلزی که می‌خواهید با آن کار کنید) و خرید ابزارهای لازم و مواد اولیه، قادر خواهید بود با سرمایه‌ای اندک، یک کسب و کار تولیدی پردرآمد و پرسود را راه‌اندازی کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ساخت محصولات چرمی

چرم یکی از متریال‌هایی می‌باشد که از دیرباز کاربردهای مختلفی در تولید محصولات متنوع داشته است و محصولاتی از جنس چرم، همچنان یکی از پر طرفدارترین تولیداتِ بازار هستند که در دنیا به فروش می‌رسند. اگر شما هم قصد راه‌اندازی کسب و کار تولیدی محصولات چرمی (مانند: کیف پول، کیف، کمربند، جاکلیدی، روکش فرمان و…) دارید، در وهله‌ی اول باید ابزارهای لازم برای این کار را تهیه کنید و سپس برای کار با چرم آموزش‌های مختص خود را به صورت آنلاین یا حضوری فرا بگیرید. در نهایت، با تهیه‌ی انواع چرم طبیعی یا مصنوعی به ساخت و تولید محصولات چرمی مشغول شوید و به عنوان یک تولید کننده، به کسب درآمد بپردازید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

کارگاه تولید پوشاک

انتخاب و خرید لباس مناسب، یکی از دغدغه‌های اولیه‌ی تمامی انسان‌ها محسوب می‌شود. با افزایش قیمت لباس‌هایی با برندِ شناخته شده، طیف گسترده‌ای از اقشار جامعه به دنبال لباس‌هایی با طراحی مناسب، کیفیت مطلوب و در عین حال، قیمت پایین هستند. در این راستا، با راه‌اندازی کسب و کار تولیدی لباس و پوشاک، می‌توانید نیازهای بازار را برطرف کرده و با سرمایه‌ای نه چندان زیاد به کار تولیدی مشغول شوید.

ملزومات تأسیس کارگاه تولید پوشاک، افرادی هستند که مهارت بالایی در خیاطی داشته باشند و همچنین چرخ‌های خیاطی صنعتی که کار مداوم و سنگین روزانه را تحمل نمایند. کارگاه خیاطی یا همان تولیدی پوشاک با توجه به تعداد کارکنان و حجم تولید، می‌تواند در محیطی نه چندان بزرگ راه‌اندازی شود؛ اما اگر بخواهید کسب و کار تولیدی خود را گسترش بدهید، باید به فکر فراهم کردن یک کارگاه نسبتاً بزرگ باشید تا پرسنل و تجهیزات را در خود جای دهد.

شایان ذکر است ، به منظور گسترش کسب و کار در این زمینه، خود توصیه می‌کنیم که خودتان طرح‌های جدیدی برای لباس‌های مختلف ارائه کنید و در صورت استقبال مخاطبان، آن‌ها را به تولید انبوه برسانید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

کارگاه تولید پوشاک

بسته بندی سبزی

حتماً در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های مختلف، سبزی‌های پاک شده و داری بسته‌بندی را دیده‌اید که آماده‌ی مصرف هستند و با خرید آن‌ها دیگر نیازی نیست وقت خود را صرف پاک کردن و شستن سبزی کنید. این سبزی‌های آماده و پاک شده خروجی کسب و کار تولیدی سبزی‌های بسته‌بندی شده می‌باشند. برای ایجاد چنین کسب و کاری، شما نیازمند نیروی کار و همچنین دستگاهی برای پرس و بسته‌بندی محصولات می‌باشید.

برای اجرای این کار، در قدم اول سبزی‌ها را به صورت عمده از میادین میوه و تره‌بار تهیه می‌نمایید و در قدم بعدی آن‌ها را پاک می‌کنید و می‌شویید تا عاری از هرگونه آلودگی باشند؛ در قدم آخر فقط کافی است، محصول تولیدی خود را بسته‌بندی نمایید و با نام کسب و کار خود به فروشگاه‌های مختلف عرضه کنید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

پرورش زنبور عسل

اگر خارج از شهر زندگی می‌کنید و به طبیعت دسترسی دارید، پرورش زنبور عسل و فروش عسل حاصل از آن‌ها، یک کسب و کار تولیدی پرسود است که با سرمایه‌ای کم می‌توانید به آن مشغول شوید. برای راه‌اندازی این کسب و کار، نیاز است شما کندوهای زنبور و همچنین خود زنبورهای عسل را تهیه نمایید و سپس با مستقر کردنشان در محیط طبیعی و نگهداری از آن‌ها، هم تعدادشان را بیشتر کنید و هم از فروش عسلی که تولید می‌کنید، به کسب درآمد مشغول شوید.

شایان ذکر است، شما می‌توانید با کسب تجربه در این کار، زنبورهای ملکه پرورش دهید و از فروش آن‌ها درآمد جانبی هم داشته باشید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

پرورش زنبور عسل
پرورش زنبور عسل

پخت شیرینی و کیک

امروزه کافه‌های زیادی برای تأمین نیاز مشتریان و خانواده‌های بسیاری برای مصرف شخصی، کیک و شیرینی خود را از کسب و کارهای خانگی تهیه می‌نمایند و دیگر به سراغ شیرینی فروشی‌های سطح شهر نمی‌روند. کیک و شیرینی‌های خانگی به دلیل تنوع بالا، پخت سفارشی و قیمت پایین‌تر نسبت به قنادی‌های سطح شهر، طرفداران و مشتریان زیادی پیدا کرده‌اند. اگر شما هم از مهارت و دانش پخت کیک و شیرینی بهره می‌برید، همین حالا دست به کار شوید و کسب و کار تولید شیرینی و کیک خانگی را راه‌اندازی کنید. نکته‌ی تجاری که در این کسب و کار مطرح است، استفاده از شبکه‌های مجازی برای معرفی کسب و کار و محصولاتتان می‌باشد. شما می‌توانید، به کمک شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر معرفی خودتان به بهترین شکل، مشتریان بیشتری را به خرید از خود ترغیب نمایید.

پخت کیک و شیرینی
پخت کیک و شیرینی

پخت غذای خانگی

اگر این روزها گذرتان به رستوران‌ها افتاده باشد و قیمت منوی غذایی آن‌ها را مشاهده کرده باشید، حتماً از قیمت بالای غذاها و سرویس‌دهی کلافه شده‌اید. همین امر موجب شده تا بسیاری از کسانی که می‌خواهند با هزینه‌ی کمتری به صورت روزانه غذا تهیه کنند به مشکل بر بخورند؛ اما برای هر مشکلی یک راه حل وجود دارد و راه حل این مشکل هم تهیه‌ی غذا از کترینگ‌های خانگی می‌باشد. شما به سادگی می‌توانید بدون خرید وسایل اضافی و تنها با ظروف و وسایلی که در خانه دارید به کسب و کار تولیدی پخت غذای خانگی مشغول شوید و به فروش محصولات خود از طریق سرویس‌های سفارش غذای آنلاین و یا فروش حضوری در معابر اصلی شهر، بپردازید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

پرورش و تکثیر گل‌

یکی دیگر از کسب و کارهای تولیدیِ کوچکی که می‌توانید با سرمایه‌ی کم راه‌اندازی کنید، پرورش و تکثیر گل‌های زینتی و آپارتمانی می‌باشد. با شروع این کار و در جهت کاهش هزینه‌ها، این امکان را دارید که گل‌های موجود در خانه را تکثیر نموده و در گلدان‌هایی زیبا به مشتریان خود عرضه کنید. در ادامه و با افزایش درآمد و سرمایه، این امکان را دارید که گیاهان و گل‌های گران‌تری را تکثیر کرده و به فروش برسانید. شایان ذکر است، یکی از راه‌هایی که به شما در توسعه‌ی کسب و کارتان کمک می‌کند، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و معرفی و فروش گل‌های خود از طریق این پلتفرم‌ها می‌باشد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

پرورش و تکثیر گل
پرورش و تکثیر گل

پرورش قارچ خوراکی

پرورش قارچ خوراکی یک کسب و کار تولیدی با سرمایه‌ی کم محسوب می‌شود؛ اما برای شروع این کار، شما نیازمند یک محیط مناسب به منظور پرورش قارچ هستید. در این راستا، شما می‌توانید در قسمتی از حیاط خانه‌ی خود با تهیه‌ی محلی به منظور کشت قارچ، این کسب و کار تولیدی را ایجاد کنید و با بسته‌بندی قارچ‌ها به صورت بهداشتی یا حتی فروش به صورت عمده، درآمد مناسبی با سرمایه کم کسب نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تولید محتوا

تولید محتوا به عنوان یک کسب و کار نوین در دنیای دیجیتال محسوب می‌شود که در آن، شما به‌عنوان تولیدکننده‌ی محتوا باید برای وب‌سایت‌ها یا اکانت‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی کوچک و بزرگ، محتواهایی به شکل‌های مختلف (متنی، صوتی، تصویری یا ویدیویی) تولید نمایید. در این شغل، به ازای محتوایی که تولید می‌کنید، دستمزد خود را دریافت خواهید کرد. شروع کسب و کار تولید محتوا، نیاز به سرمایه‌ی زیادی ندارد و شما با در اختیار داشتن یک رایانه یا لپتاپ و حتی گاهی با استفاده از تلفن همراه خود نیز می‌توانید به این کار مشغول شوید. در این راستا، تنها نیاز دارید کار با نرم‌افزارهای مختلف برای تولید انواع محتوا را بلد باشید و پس از آن، می‌توانید به صورت دورکاری یا فریلنسری به فعالیت خود ادامه دهید. شایان ذکر است که در جهت گسترش کسب و کار تولید محتوا، بهتر است یک تیم حرفه‌ای گرد هم بیاورید تا قادر باشید؛ حجم بیشتری از محتوا را با کیفیتی بالاتر تولید و منتشر نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تولید محتوا
تولید محتوا

تولید پادکست

تولید پادکست، به نوعی زیر مجموعه‌ی تولید محتوا (محتوای صوتی) محسوب می‌شود. به منظور ارائه تعریف پادکست، می‌توان گفت: «پادکست عبارت است از مجموعه‌ی فایل‌های صوتی که حول محور موضوع خاصی در جریان هستند و به صورت یک یا چند قسمتی (Episode) در پلتفرم‌های آنلاین منتشر می‌شوند». کاربران اینترنت می‌توانند این فایل‌های صوتی را به صورت آنلاین گوش بدهند یا پس از دانلود، در فرصتی دیگر به صورت آفلاین بشنوند. شایان ذکر است، پادکست حوزه‌ها و موضوعات مختلفی دارد و به منظور آشنایی بیشتر با انواع آن و شیوه های تولید این نوع محتوا، می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله «پادکست چیست؟» اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. همچنین، در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تولید کتاب صوتی

عاشقان مطالعه کتاب می‌دانند که هزینه‌ی خریداری کتاب‌های فیزیکی بسیار بالا رفته و همچنین مطالعه‌ی نسخه‌های الکترونیکی کتاب‌ها، چشم بسیاری از خوانندگان را اذیت می‌کند؛ به همین دلیل، نسل جدیدی از کتاب‌ها، به نام کتاب‌های صوتی پا به عرصه‌ی وجود گذاشتند. کسب و کار تولید کتاب صوتی، یکی از کسب و کارهایی می‌باشد که در آن شما با مطالعه‌ی کتاب‌های مختلف، سطح آگاهی خود را بالا می‌برید و از طرفی، با ضبط صدای خود در هنگام خواندن کتاب، قادر به کسب درآمد هستید. برای اینکه وارد حوزه‌ی تولید کتاب‌های صوتی بشوید، باید کمی سرمایه جهت خریداری لوازم مربوطه، برای ضبط صدا با کیفیت بالا صرف کنید و همچنین در زمینه‌ی روش صحیح خوانش و ادیت فایل‌های صوتی، دانش خود را افزایش دهید. پس از آن می‌توانید کتاب‌های مورد علاقه‌ی خود و همچنین کتاب‌های پر طرفدار در سطح جامعه را به صورت کتاب صوتی دربیاورید و در پلتفرم‌های مختلف به فروش برسانید.در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مقاله نویسی

همانند کسب و کار تولید پادکست، مقاله‌نویسی هم یکی از زیر مجموعه‌های تولید محتوا (محتوای متنی) می‌باشد و از اصول و قواعد به خصوصی پیروی می‌کند. کسب و کار مقاله نویسی یکی از کسب و کارهایی است که کمترین سرمایه را برای راه‌اندازی نیاز دارد و اگر شما لپتاپ یا کامپیوتر داشته باشید اصلاً دیگر نیازی نیست سرمایه‌ای برای راه‌اندازی صرف کنید به منظور شروع این کسب و کار فقط کافی است از اصول آن آگاه باشید و بتوانید مقالاتی مطابق میل کارفرما و با رعایت چارچوب‌های لازم بنویسید. جهت آشنایی و افزایش آگاهی پیرامون مقاله‌نویسی یا همان محتوا نویسی، توصیه می‌کنیم که مقاله‌ی «اصول محتوا نویسی و نگارش مقاله برای سایت ها» را مطالعه کنید. همچنین، در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مقاله نویسی
مقاله نویسی

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه مشاغل و کسب و کارها

سخن پایانی در مورد کسب و کار تولیدی با سرمایه کم

در این مقاله، کسب و کارهای تولیدی با سرمایه کم را مورد بررسی قرار دادیم و حوزه‌ی فعالیت هر کدام از آن‌ها را مرور کردیم. اکنون شما باید با توجه به اطلاعاتی که کسب کردید و علاقه و مهارت خود، یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید و به صورت تخصصی در مورد شغل تولیدی مورد نظرتان، اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید هرچه زودتر کسب و کار تولیدی خود را راه‌اندازی نمایید و از طریق آن به کسب درآمد بپردازید.

در پایان امیدواریم محتوای این مقاله شما را در جهت شروع کسب و کار مناسب با سرمایه اندک، راهنمایی کرده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص این موضوع دارید، یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که با سرمایه کم کسب و کاری کوچک راه‌اندازی کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دنیای دیجیتال به‌روز بمانید.

بر اساس رای 10 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.