با پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیری استفاده از شبکه‌های اجتماعی (یا همان شبکه‌های مجازی) و وب‌سایت‌ها، کسب‌وکارهای مختلف برای پیشرفت و افزایش فروش، مجبور شدند خود را با شرایط جدید و فضای مجازی وفق دهند؛ به همین منظور وارد دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی آنلاین) شدند. اما دیجیتال مارکتینگ چیست؟ و راه اندازی دیجیتال مارکتینگ و کمپین‌های بازاریابی آنلاین چگونه ممکن است است؟ برای یافتن پاسخ این سؤالات، تا انتهای این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا با ما همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)، به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و استراتژی‌های بازاریابی گفته می‌شود که از طریق شبکه‌های مجازی و وب‌سایت‌ها صورت می‌گیرد. ابزارها و راه‌های مختلفی برای دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی آنلاین) وجود دارد و بازاریابان فعال در این حوزه، با استفاده از هر کدام از این ابزارها، به نوعی خاص مخاطبان و مشتریان خود را جذب می‌کنند. شایان ذکر است که هر کدام از استراتژی‌ها و روش‌های بازاریابی آنلاین که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد، بر اساس بازار هدف و محصولی که دارید، تأثیر متفاوتی بر روی میزان سود کسب‌وکار شما خواهد گذاشت.

راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ
راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پیش نیازهای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ

برای انجام هر کاری، شما به ابزار و مواد اولیه‌ی آن کار نیاز دارید؛ برای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ یا یک کمپین موفق بازاریابی آنلاین، شما اول باید یک‌سری ابزار برای خود آماده نموده و یک سری اطلاعات خاص را کسب کنید. ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که این ابزارها چه هستند؟ چه اطلاعاتی باید داشته باشیم؟ ما اینجا هستیم تا به این دسته از سؤالات شما پاسخ دهیم. پیش‌نیازهای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ عبارت‌اند از:

  • داشتن وب‌سایت
  • داشتن اکانت در شبکه‌های اجتماعی
  • شناخت بازار هدف
  • بررسی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ رقبا
  • استفاده از افراد با تجربه

در ادامه هر یک از این پیش‌نیازها را بررسی می‌کنیم و اهمیت هر یک را شرح می‌دهیم.

پیشنیازهای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ
پیشنیازهای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ

داشتن وب سایت

اولین و شاید حتی اساسی‌ترین ابزاری که برای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ یا پیاده‌سازی یک کمپین بازاریابی آنلاین نیاز دارید، یک وب‌سایت یا لندینگ پیج (Landing Page) است. با راه‌اندازی یک وب‌سایت، امکانات و راه‌های زیادی برای پیاده‌سازی انواع روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی برای شما فراهم می‌شود (در ادامه به‌طور کامل کاربرد وب‌سایت را در دیجیتال مارکتینگ برای شما شرح خواهیم داد). برای ایجاد و طراحی یک وب‌سایت یا لندینگ پیج مناسب، باید فاکتورهای زیر را رعایت کند:

  • ظاهر ساده و کاربرپسند
  • کاربری راحت
  • تولید مطالب به‌روز
  • معرفی کسب‌وکار
  • معرفی محصولات یا خدمات
  • امکان ثبت سفارش و فروش آنلاین
  • پشتیبانی و مشاوره
  • درج راه‌های ارتباطی

در ادامه هر یک از این فاکتورها را با نگاهی عمیق شرح می‌دهیم.

ویژگی‌های یک وب‌سایت یا لندینگ پیج مناسب برای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ
ویژگی‌های یک وب‌سایت یا لندینگ پیج مناسب برای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ

ظاهر ساده و کاربر پسند

طراحی ظاهر وب‌سایتِ شما باید به‌گونه‌ای باشد که کاربر با ورود به آن، گیج و سردرگم نشود. یک وب‌سایت شلوغ با تعداد تبلیغات بالا و منوهای پخش‌شده – با اینکه شاید محتوای بسیار مفیدی هم داشته باشد – اما در چشم کاربران سایتی بی‌کیفیت و شلوغ به نظر می‌رسد. با این تفاسیر برای طراحی سایت خود، نکاتی همچون سادگی، کارایی، استفاده از رنگ‌های ملایم، منوهای زیبا و مرتب را در نظر داشته باشید و تا این فاکتورها را تا جای ممکن، رعایت کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کاربری راحت

منوهای اصلی و فرعی وب‌سایت خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که کاربران به‌راحتی بتوانند به قسمت موردنظرشان برسند؛ همچنین دکمه‌هایی همچون جستجو و ورود به ناحیه‌ی کاربری را در دید و جای مناسبی قرار دهید تا به آسانی برای کاربران و مشتریان قابل استفاده باشند.

تولید مطالب به روز

برای تولید محتوای وب‌سایت خود، فعال باشید؛ سعی کنید مقالات و محتوای جدید منتشر کنید، یا مقالات و محتوای قبلی را آپدیت نمایید تا کاربر با ورود به وب‌سایت شما احساس کند که از مطالب به‌روز و جدیدی بهره می‌برد. لازم به ذکر است وب‌سایت‌هایی که فعالیت کمی دارند یا از مطالب و محتوای قدیمی استفاده می‌کنند، چه در نظر کاربران و چه در نظر موتورهای جستجو، اعتبار و ارزش کمتری دارند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

معرفی کسب و کار

یکی از مزایای داشتن وب‌سایت این است که بر خلاف شبکه‌های اجتماعی که شما برای ارائه‌ی توضیحات محدودیت دارید، در وب‌سایت شما می‌توانید به‌طور کامل کسب‌وکار خود را معرفی کنید؛ نه تنها می‌توانید، بلکه حتماً باید این کار را انجام دهید! معرفی کامل و درست کسب‌وکارتان در سایت، باعث ایجاد حس اعتماد در کاربران و مشتریان می‌گردد؛ حسی که شما نیاز دارید حتماً در مشتریان خود آن را ایجاد کنید.

معرفی محصولات یا خدمات

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، در این با داشتن وب‌سایت شما می‌توانید محصولات یا خدمات خود را به‌صورت کامل و با تمام ویژگی‌هایی که دارد، معرفی و ارائه کنید. به احتمال زیاد بارها برای خودتان پیش آمده، زمانی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری از محصولی برای خرید کسب کنید، از طریق وب‌سایت‌ها آن محصول را مورد بررسی قرار می‌دهید؛ قطعاً کاربران و مشتریان شما هم همین‌گونه هستند، و برای این کار چه وب‌سایتی بهتر از وب‌سایت خودتان می‌تواند این کار را انجام دهد؟

امکان ثبت سفارش و فروش آنلاین

با پیشرفت شبکه‌های مجازی و افزایش مشغله‌ی اقشار مختلف جامعه، بسیاری از افراد، خرید آنلاین و غیرحضوری را به گشتن در بازار و مراجعه‌ی حضوری، ترجیح می‌دهند. شما برای اینکه سود بیشتری از راه اندازی دیجیتال مارکتینگ و کمپین‌های تبلیغات آنلاین در فضای مجازی کسب کنید، باید قسمتی از سایت خود را برای فروش محصولات یا سفارش خدماتی که ارائه می‌دهید، برای کاربران فراهم کنید. علاوه بر این، می‌توانید در کنار فروش محصولات و همچنین معرفی و درج اطلاعات کامل از آن‌ها، گزینه‌ی مقایسه‌ی محصولات یا خدمات با یکدیگر را قبل از خرید، برای کاربر و مشتری، ایجاد نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پشتیبانی و مشاوره

برخی از محصولات و خدماتی که به مشتریان ارائه می‌شود، قبل از خرید نیازمند مشاوره و بعد از خرید هم نیازمند پشتیبانی هستند. با ایجاد پشتیبانی و مشاوره‌ی آنلاین و همچنین گزینه‌ی درخواست پشتیبانی از طریق تیکت در وب‌سایت کسب‌وکار خود، می‌توانید این نیاز کاربران و مشتریان را برطرف کنید.

درج راه های ارتباطی

در قسمتی از وب‌سایت خود، حتماً آدرس محل کسب‌وکار، شماره‌های تماس (تلفن ثابت و تلفن همراه) و همچنین ایمیل مخصوص کسب‌وکار و برند خود را درج کنید؛ این کار باعث تقویت ارتباط و اعتماد کاربران و مشتریان به شما می‌گردد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

داشتن اکانت در شبکه های اجتماعی

علاوه‌بر وب‌سایت – که پیش‌نیاز اصلی برای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ و ورود به فضای تبلیغات آنلاین است – ساخت اکانت در شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز امری ضروری و مهم در این زمینه به شمار می‌رود. شما به کمک شبکه‌های اجتماعی، بهتر می‌توانید عادات خرید و نظرات مردم را در مورد محصولات مختلف بررسی کنید؛ همچنین شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که ارتباطی گسترده‌تر و قوی‌تر با مردم ایجاد کنید. شایان ذکر است که شبکه‌های اجتماعی مختلفی وجود دارند که هر کدام بر اساس هدف و منظوری خاص ساخته شده‌اند و کاربرد خود را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به مقاله‌ی «اهداف شبکه های اجتماعی و کارکرد آنها» مراجعه بفرمایید.

شناخت بازار هدف

همان‌طور که گفته شد، برای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ، علاوه بر ابزارهایی چون وب‌سایت و اکانت در شبکه‌های اجتماعی، به کسب اطلاعاتی خاص نیاز دارید. یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که پیش از راه‌اندازی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ باید بر آن اشراف داشته باشید، «شناخت بازار هدف» است. به‌عبارت بهتر، هم برای بازاریابی سنتی و هم برای بازاریابی آنلاین (دیجیتال مارکتینگ)، شما باید بازار هدف خود را بشناسید. شناخت بازار هدف به شما کمک می‌کند که محتوای تبلیغاتی و همچنین استراتژی بازاریابی تأثیرگذارتری طرح و پیاده‌سازی کنید؛ شما باید اطلاعاتی همچون سن، جنسیت، وضعیت شغلی، میزان درآمد، میزان استفاده از رسانه‌های آفلاین و آنلاین و همچنین نیازهای افراد داخل بازار هدف خود را بررسی نمایید. پر واضح است که شما با داشتن شناخت کاملی از بازار هدف، بهترین استراتژی را برای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ طرح خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شناخت بازار هدف و شخصیت مشتریان خود، می‌توانید به مقاله «پرسونا چیست؟ | صفر تا صد | دانلود رایگان پرسونای مشتری» مراجعه کنید.

شروع راه اندازی دیجیتال مارکتینگ
شروع راه اندازی دیجیتال مارکتینگ

بررسی کمپین های دیجیتال مارکتینگ رقبا

چه در اول راه ورود به دنیای تبلیغات آنلاین هستید و چه با کسب تجارب فراوان، کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را راه‌اندازی کرده باشید، همیشه باید اقدامات و فعالیت‌های رقبای خود را زیر نظر بگیرید؛ گاهی رقبای شما به دلائل مختلفی مانند بودجه‌ی بیشتر، کارمندان خلاق‌تر، امکانات اضافه‌تر و… ایده‌های تبلیغاتی موفق‌تر و بهتری نسبت به شما، برای جذب مخاطبان و مشتریان ارائه می‌دهند؛ در این راستا، شما می‌توانید با بررسی اقدامات و فعالیت‌های آن‌ها، ایده‌های بهتر و جذاب‌تری برای تولید محتوا و تبلیغات آنلاین، برای جذب مشتریان و کاربران خود منتشر کنید.

پیشنهادآموزشی مرتبط:

استفاده از افراد با تجربه

استخدام و یا کمک گرفتن از افرادی که تجربه‌ی بالایی در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ دارند، کمک بزرگی برای راه‌اندازی کمپین های دیجیتال مارکتینگ شما و پیشرفتتان در این حوزه خواهند بود؛ زیرا دیجیتال مارکترهای باتجربه، با تمام ریزه‌کاری‌ها و ترفندهای جذب مخاطب در فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ، آشنا هستند.

مراحل راه اندازی دیجیتال مارکتینگ

 بعد از اینکه پیش‌نیازهای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ را فراهم کردید، نوبت به استفاده از آن‌ها و راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی آنلاین می‌رسد. برای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ، مراحل و روش‌های مختلفی پیش روی شما است که بر اساس هویت کسب‌وکارتان، ویژگی‌های محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید و همچنین ویژگی‌های بازار هدفتان، میزان تأثیرگذاری هر کدام از آن‌ها بر افزایش فروش کسب‌وکار شما متفاوت است. مراحل راه اندازی دیجیتال مارکتینگ عبارت‌اند از:

  • تشخیص بهترین رسانه برای بازار هدف
  • تارگت گذاری
  • تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ
  • مشخص کردن KPI
  • اختصاص بودجه‌ی مالی

در ادامه هر یک از مراحل فوق را شرح خواهیم داد.

مراحل راه اندازی دیجیتال مارکتینگ
مراحل راه اندازی دیجیتال مارکتینگ

تشخیص بهترین رسانه برای بازار هدف

در دیجیتال مارکتینگ برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی خود، می‌توانید از پلتفرم‌ها و رسانه‌ی آنلاین مختلفی بهره ببرید؛ اما باید تشخیص دهید که بازار هدف شما در کدام رسانه‌ی آنلاین و پلتفرم اجتماعی، فعالیت بیشتری دارد؛ سپس بر اساس محدودیت‌ها و امکاناتی که در آن رسانه‌ی آنلاین و پلتفرم مجازی در اختیار شما هست، به طرح استراتژی دیجیتال مارکتینگ بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله «انواع رسانه های تبلیغاتی – کدام رسانه را برای تبلیغات انتخاب کنیم؟» مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تارگت گذاری

تعیین تارگت (هدف‌گذاری) از اقدامات اساسی و ضروری است که در راه اندازی دیجیتال مارکتینگ حتماً باید انجام دهید. شما تا هدف مشخصی نداشته باشید، نمی‌توانید مسیر درست را پیدا کنید. اگر برای خود تارگت یا همان هدفی تعیین نکنید، مانند این است که بدون داشتن مقصدی بخواهید به مسافرت بروید؛ قطعاً در جایی از مسیر گم خواهید شد و بیهوده به‌دور خود می‌چرخید. برای آموزش روش درست تارگت‌گذاری و تعیین هدف در کسب‌وکار، شما را به خواندن مقاله‌ی «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

حال به کمک رسانه‌هایی که مشخص کرده‌اید و همچنین تارگتی که برای خود تعیین نموده‌اید، باید استراتژی دیجیتال مارکتینگ یا به بیان دیگر، نقشه‌ی راه خود را طرح کنید. انواع مختلفی از روش‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که در همین مقاله را برای شما شرح خواهیم داد.

مشخص کردن KPI

عبارت KPI کوتاه شده‌ی Key Performance Indicators است که به معنای شاخص‌های کلیدی عملکرد می‌باشد؛ از KPI برای تشخیص عملکرد در طول زمان برای رسیدن به هدف خاصی استفاده می‌شود. KPI ها به تمامی افراد درون یک تیم بازاریابی کمک می‌کنند تا اهدافی برای تیراندازی داشته باشند! شما به‌عنوان مدیر تیم بازاریابی باید شاخص‌هایی را در طول دوره‌ای که تعیین کرده‌اید مشخص کنید، تا اعضای تیم شما بتوانند در زمان‌هایی که مشخص کرده‌اید، به اهدافشان برسند.

اختصاص بودجه‌ی مالی

در نهایت باید بررسی کنید که چقدر می‌خواهید برای تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ هزینه کنید؛ چون همان‌طور که می‌دانیم، پولی که شما برای بازاریابی و تبلیغات هزینه می‌کنید، ممکن است چند ماه طول بکشد تا دوباره به شما برگردد (به کمک تأثیرگذاری تبلیغات و افزایش فروش). به همین منظور باید توان مالی شرکت را بررسی کرده و بودجه‌ای متناسب با کسب‌وکار خود برای راه‌اندازی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ تعیین کنید.

انواع روش ها و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

برای دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی آنلاین، روش‌ها و استراتژی‌های مختلفی وجود دارد؛ در زیر مهم‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را با هم بررسی می‌کنیم:

  • تولید محتوا
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)
  • ریپورتاژ
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات در رسانه‌های آنلاین
  • تبلیغات کلیکی (PPC)
مهم‌ترین روش‌ها و استراتژی‌ها در دیجیتال مارکتینگ
مهم‌ترین روش‌ها و استراتژی‌ها در دیجیتال مارکتینگ

تولید محتوا

تولید محتوا یکی از اساسی‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است؛ شما می‌توانید محتوای خود را در قالب مقاله (محتوای متنی)، اینفوگرافیک و عکس (محتوای تصویری)، همچنین ویدیو (محتوای رسانه‌ای) و پادکست (محتوای صوتی) تهیه و از طریق پلتفرم‌های مختلف منتشر کنید. توصیه می‌کنیم محتوایی که تولید می‌کنید را حتماً در وب‌سایت خود منتشر کنید و علاوه‌بر آن در رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌های آنلاین هم انتشار دهید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

سئو (SEO) یا همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، از مهم‌ترین کارهایی است برای دیجیتال مارکتینگ و افزایش بازدید کاربران از وب‌سایت خود باید انجام دهید؛ اما سئو یعنی چه؟ زمانی که شما عنوانی را در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می‌کنید، لیستی از لینک‌ها در قالب نتایج برای شما نشان داده می‌شود؛ اما چرا بعضی لینک‌ها بالاتر از بقیه قرار دارند؟ در پاسخ باید گفت که موتور جستجوی گوگل، از الگوریتم‌های مختلفی برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند و وب‌سایتی که رتبه‌ی بالاتری داشته باشد، لینک‌هایش نیز در نتایج جستجو، بالاتر از بقیه‌ی وب‌سایت‌ها قرار می‌گیرد؛ افزایش رتبه و ارزش وب‌سایت، از طریق سئو صورت می‌گیرد.

سئو به مجموعه‌ای از اقدامات و اعمال گفته می‌شود که به‌موجب آن‌ها، رتبه‌ی سایت شما در پیج رنک گوگل بالاتر می‌رود و کاربران بیشتری از وب‌سایت شما بازدید خواهند کرد (زیرا لینک وب‌سایت شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو دارد) و به همین ترتیب، شاهد افزایش فروش خواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به مقاله «سئو (SEO) چیست؟ – راهنمای جامع بهبود سئوی سایت به زبان ساده» مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ریپورتاژ

ریپورتاژ نوعی محتوای متنی تبلیغاتی در قالب مقاله است. کسانی‌که ریپورتاژ تولید می‌کنند، در مورد موضوعی مقاله می‌نویسند و در قسمت‌های مختلفی از مقاله، از نام برند شما و محصولات شما یاد می‌کنند؛ به این ترتیب کاربری که صرفاً قصد کسب اطلاعات داشته، هدف تبلیغات شما قرار گرفته است و به محصولات یا خدمات شما، اعتماد می‌کند؛ ایجاد حس اعتماد باعث می‌شود که کاربر از وب‌سایت شما بازدید کند و احتمال فروش شما افزایش بیابد.

در فضای مجازی وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که در زمینه‌ی تهیه‌ی ریپورتاژ فعالیت می‌کنند. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید، که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یأس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولید شده در وب‌سایت‌تان) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا

فعالیت در شبکه های اجتماعی

روز به روز نفوذ شبکه‌های اجتماعی در زندگی ما بیشتر می‌شود و هر روز زمان بیشتری را در آن‌ها سپری می‌کنیم؛ شما به‌عنوان کسی که قصد ورود به دیجیتال مارکتینگ را دارد، به‌هیچ‌عنوان نباید از شبکه‌های اجتماعی یا همان شبکه‌های مجازی غافل شوید. در این راستا، شما با ساخت اکانت برای کسب‌وکار خود در شبکه‌های مجازی، می‌توانید محتواهای تبلیغاتی یا آموزشی بیشتر و متنوع‌تری را برای جذب مخاطبان و مشتریان بالقوه‌ی خود منتشر کنید؛ همچنین با لینک کردن اکانت‌های خود به وب‌سایت و بالعکس، دسترسی راحتی برای مشتریان و کاربران ایجاد می‌کنید.

توجه داشته باشید که پلتفرم‌های اجتماعی مختلفی وجود دارد و هر کدام از آن‌ها نیز ویژگی‌ها و محدودیت‌های خود را دارند؛ شما با تشخیص اینکه در کدام شبکه‌ی اجتماعی، بازار هدف شما حضور بیشتری دارند، باید استراتژی دیجیتال مارکتینگ از طریق شبکه‌های اجتماعی را طرح کنید.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید، اینفلوئنسرها هستند؛ بلاگرها و اینفلوئنسرهای زیادی در شبکه‌های مجازی مختلف مانند اینستاگرام فعالیت می‌کنند؛ شما با پرداخت هزینه‌ای به آن‌ها می‌توانید از محبوبیت و معروفیت آن‌ها برای انجام تبلیغات و انتشار محتوای تبلیغاتی خود، استفاده کنید. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود که دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» را هم بخوانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات در رسانه‌های آنلاین

رسانه‌های آنلاین بستر مناسبی برای پخش انواع تبلیغات ویدیویی به حساب می‌آیند. رسانه‌های آنلاین در ایران نظیر فیلمو، آپارات، فیلم‌نت و… توسط بسیاری از برندهای بزرگ برای انجام تبلیغات به کار گرفته می‌شوند. یکی از رسانه‌های آنلاین خارجی که در ایران هم طرفداران زیادی دارد، یوتیوب است؛ شما به کمک یوتیوبرها و بلاگرهای فعال در پلتفرم یوتیوب، قادر به انجام تبلیغات آنلاین خواهید بود.

تبلیغات کلیکی (PPC)

نحوه‌ی کار تبلیغات کلیکی به این صورت است که شما بنری تبلیغاتی آماده می‌کنید و آن را در وب‌سایت‌های پر بازدید و با ترافیک بالا، به نمایش می‌گذارید؛ زمانی که کاربران جذب تبلیغ شما شده و روی آن کلیک می‌کنند، به وب‌سایتتان هدایت می‌شوند. تبلیغات کلیکی به شما کمک می‌کند تا آمار بازدید وب‌سایت شما افزایش یافته و در نتیجه احتمال افزایش فروش بالاتر رود.

در واقع، تبلیغات کلیکی هوشمند برای کسانی که قصد دارند تبلیغات آنلاین کسب و کار خود را هدفمندتر انجام دهند، روشی مقرون‌به‌صرفه است. از مزایای تبلیغاتی کلیکی هوشمند این است که برای هر ریالی که صرف تبلیغات می‌کنید می‌توانید مطمئن شوید که کاربران بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کرده و با کسب و کارتان آشنا شده‌اند. برای انجام تبلیغات کلیلی هوشمند باید با یک آژانس تبلیغاتی که می‌دانید این نوع خدمات را ارائه می‌دهد تماس بگیرید و سؤالات خود راجع به هزینه‌ها همچنین سایت‌هایی که قرار است بنر تبلیغاتی شما را نشان دهند، بپرسید و در صورت موافقت برای بازه زمانی که توافق کرده‌اید همکاری کنید.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

لیست مقالات تکمیلی یا مشابه

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سخن پایانی

همه‌ی کسب‌وکارها دیر یا زود باید وارد دیجیتال مارکتینگ شوند؛ چرا که شبکه‌های مجازی و وب‌سایت‌ها روز به روز بیشتر در زندگی ما انسان‌ها نفوذ می‌کنند؛ و شما برای اینکه بازار هدف خود را به‌درستی تحت تأثیر تبلیغاتتان قرار دهید، باید روش‌های دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن را بشناسید تا به بهترین شکل بتوانید یک کمپین دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی آنلاین) موفق راه‌اندازی کنید.

امیدواریم که مطالعه‌ی این مقاله، شما را با 0 تا 100 چگونگی راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی آنلاین آشنا کرده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «راه اندازی دیجیتال مارکتینگ» دارید، یا روش‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که برای کسب‌وکار خود یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال را راه‌اندازی کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها