کافی است تا یک بار در اینترنت عبارت «کسب و کارهای کم سرمایه» را جستجو کنید تا شاهد تعداد زیادی شغل باشید که شغل «طراحی لباس» را نیز در زمره‌ی آنان ببینید؛ اما طراحی لباس یعنی چه؟ به چه کسی طراح لباس می‌گویند؟ یک طراحی لباس چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟ در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم «شغل طراحی لباس» را به طور کامل با هم مورد بررسی قرار دهیم و روش‌های کسب درآمد و پیشرفت در این شغل را بیان کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تعریف طراحی لباس

طراحی لباس، همان‌طور که از اسمش پیداست یعنی «طراحی کردن و خلق یک مدل لباس برای دوخت». لطفاً دقت داشته باشید که «دوخت لباس یا خیاطی» با «طراحی لباس» تفاوت دارد؛ در واقع، تمامیِ انواع لباس‌هایی که در طول روز می‌پوشیم یا در خیابان بر تن افراد مختلف می‌بینیم، زمانی توسط «طراحان لباس» بر روی کاغذ طراحی شده، سپس توسط «خیاط‌ها» دوخته شده و در نهایت، از طریق «تولیدی‌های پوشاک» در تعداد بالا تولید و توزیع شده‌اند.

حال اگر بخواهیم تعریف دقیق‌تری از «شغل طراحی لباس» به شما ارائه کنیم، باید بگوییم که «طراحی لباس»، نوعی هنر است که در آن، جنس پارچه، رنگ پارچه، مدل دوخت، اکسسوری‌ها و… دخیل‌اند و همه‌ی اینها ابزاری هستند برای به تصویر کشیدن طرحی که در ذهنِ طراح لباس است! به بیان دیگر، یک طراح لباس، ایده‌هایی که در ذهن خود دارد را – به کمک هنر نقاشی و طراحی بر روی کاغذ یا نرم‌افزارهای طراحی دیجیتال – به تصویر می‌کشد و به کمک خیاط‌ها آن طرح را عملی می‌سازد. در قسمت بعد، می‌خواهیم به مهارت‌های لازم به ورود به شغل طراحی لباس بپردازیم.

مهارت های لازم برای ورود به شغل طراحی لباس

شما در هر حوزه‌ای که قصد فعالیت داشته باشید، به برخی از مهارت‌ها نیاز پیدا می‌کنید، هر چند که مهارت‌های ساده‌ای هم باشند و شغل طراحی لباس که شغلی تقریباً پیچیده و سخت محسوب می‌گردد، نیز به مهارت‌های خاص خود نیاز دارد که عبارت‌اند از:

  • طراحی
  • ساخت الگو
  • خیاطی
  • رنگ شناسی
  • آشنایی با انواع پارچه
  • آشنایی با نرم‌افزارهای طراحی دیجیتال

در ادامه هر کدام از موارد گفته شده را با هم بررسی خواهیم کرد.

مهارت های لازم برای طراحی لباس
مهارت های لازم برای طراحی لباس

طراحی

اولین و مهم‌ترین مهارتی که برای طراحی لباس به آن نیاز دارید، «مهارت طراحی» می‌باشد؛ هر طراح لباسی در وهله‌ی اول در ذهن خود طرحی را آماده می‌نماید و سپس به مهارتی نیاز دارد تا آنچه که در ذهنش می‌گذرد را به تصویر بکشد و این امر به کمک «مهارت طراحی» قابل اجرا خواهد بود. برای طراحیِ لباس، شما باید سبک خاصی از طراحی که طراحی آناتومی و همچنین طراحی لباس می‌باشد، را فرا بگیرید تا قادر باشید به طور کامل طرحی که در ذهن خود ایجاد نموده‌اید را بر روی کاغذ یا در نرم‌افزارهای طراحی دیجیتال به تصویر بکشید. همچنین گفتنی است که در کنار مهارت طراحی، شما باید رنگ‌آمیزی و ترکیب رنگ‌های مختلف برای رسیدن به رنگ مورد نظر را هم بلد باشید تا به‌ نحو احسن طرحی که در ذهن شما شکل گرفته است را به نمایش درآورید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ساخت الگو

پس از به تصویر کشیدن طرحی که در ذهنتان شکل گرفته است، زمان آن رسیده که آن طرح را در دنیای واقعی عملی سازید؛ که برای این کار باید به «ساخت و تهیه‌ی الگو» بپردازید. مهارت ساخت الگو، یکی از مهارت‌های اصلی در طراحی لباس می‌باشد؛ زیرا شما بهترین و زیباترین لباس را هم اگر طراحی کنید اما قادر به تولید الگو برای دوخت آن نباشید، تمام تلاش شما برای طراحی بی‌نتیجه خواهد بود.

فلذا مهارت دیگری که برای طراحی لباس بسیار پر اهمیت است، «ساخت الگو» می‌باشد. الگو در واقع همانند تکه‌های یک پازل عمل می‌کند و با در کنار هم گذاشتنِ آنها به شیوه‌ی درست و دوخت مناسب، هر خیاطی می‌تواند لباسی که طراحی نموده‌اید را بدوزد؛ و برای اینکه الگوی شما همه‌گیر باشد، توصیه می‌کنیم که اندازه‌ها و نسبت‌ها را برای سایز متوسط آماده نمایید تا دیگران هم بتوانند آن‌ها را بر اساس یک معیار درست به سایز دلخواهشان تغییر دهند.

خیاطی

لطفاً توجه داشته باشید که مهارت خیاطی جزو مهارت‌های ضروری برای طراحی لباس نمی‌باشد؛ زیرا کار شما، طراحی یک لباس و ساخت الگو برای آن است و مسئله‌ی دوخت لباس بر عهده‌ی خیاطان می‌باشد؛ اما به عنوان یک طراح – و برای حرفه‌ای‌تر شدن – بهتر است که اصول خیاطی را بلد باشید و حتی نمونه‌های اولیه از لباسی که طراحی نموده‌اید را خودتان بدوزید و در معرض نمایش بگذارید.

خیاطی
خیاطی

رنگ‌ شناسی

رنگ‌ها – بیش از آنچه که تصور می‌کنید – در طراحی لباس و جلب نظر افراد نسبت به آن لباس تأثیرگذار هستند؛ به همین دلیل، اگر می‌خواهید به عنوان یک طراح لباس حرفه‌ای در این حوزه فعالیت داشته باشید، حتماً توصیه می‌کنیم که «مهارت رنگ شناسی» یا همان «روانشناسی رنگ‌ها» را یاد بگیرید و از این مهارت در طراحی هرچه بهتر لباس‌های خود استفاده کنید. در رنگ شناسی شما یاد می‌گیرید که رنگ‌های مختلف چه تأثیری بر روی یکدیگر و همچنین بر ذهن بیننده می‌گذارند و برای اینکه چگونه حس درستی به مخاطب القاء نمایید، رنگ‌های درستی را انتخاب کنید و در طراحی خود از آنها بهره ببرید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

همچنین، برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «زبان رنگها – هر رنگ چه معنایی دارد؟ + خصوصیت ها و کاربردها» مراجعه کنید.

آشنایی با انواع پارچه

هر پارچه دارای بافت خاص خود و ویژگی‌های مختص به خود می‌باشد؛ به همین دلیل، برای دوخت لباس‌های مختلف از پارچه‌های گوناگونی استفاده می‌نمایند و شما برای ورود به حوزه‌ی کاری طراحی لباس، باید حتماً بر انواع پارچه، جنس‌های مختلف، سختی دوخت، میزان دقت در برش پارچه، حسی که پارچه به فرد القا می‌نماید و حتی بافت ظاهری پارچه‌های گوناگون و کاربرد آنها تسلط داشته باشید. اگر بخواهیم موارد تخصصی‌تری هم اضافه کنیم، می‌توانیم به نکاتی همچون: قیمت پارچه، میزان مقاومت آن، ست شدن جنس‌ها و طرح‌های مختلف با یکدیگر و حتی اینکه آن پارچه چگونه بر روی بدن افراد می‌نشیند (با هندسه‌ی بدن افراد چگونه هم‌خوانی پیدا می‌نماید) اشاره کنیم. اگر طالب یادگیری بیشتر در این حوزه هستید، می‌توانید به مقاله‌ی «راه اندازی پارچه فروشی – مراحل ایجاد شغل بزازی و معرفی انواع پارچه» مراجعه کنید.

آشنایی با نرم‌ افزار های طراحی دیجیتال

یکی دیگر از مهارت‌هایی که برای شغل طراحی لباس نیاز است، آشنایی با نرم‌افزارهای طراحی دیجیتال مانند CAD، مارولس دیزاین، فتوشاپ یا ایلوستریتور می‌باشد؛ از آنجایی که امروزه تقریباً تمامی فعالیت‌ها به سمت دیجیتالی شدن در حرکت هستند، شما هم به عنوان طراح لباس باید از ابزارهای دیجیتال موجود در بازار برای حوزه‌ی کاری خود بهره ببرید؛ تا هم قادر باشید طرح‌های دقیق‌تر و پیچیده‌تری ایجاد نمایید و هم اینکه به روز باشید و از رقبای خود عقب نمانید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

روش های کسب درآمد از طراحی لباس

برخی از حرفه‌ها تنها یک راه برای کسب درآمد دارند؛ اما حرفه و مهارت طراحی لباس، راه‌های مختلفی برای کسب درآمد پیش روی شما قرار می‌دهد که بر اساس علاقه می‌توانید یکی از آنها یا تمامی آنها را انتخاب نمایید! اما تجربه نشان داده‌ است که تمرکز بر روی یک شاخه و حرفه‌ای شدن در آن، بیشتر از فعالیت در شاخه‌های مختلف برای شما سودمند و آینده‌دار خواهد بود؛ با این تفاسیر، بیایید به سراغ انواع روش‌های کسب درآمد از طراحی لباس برویم. انواع روش‌های کسب درآمد از طراحی لباس عبارت‌اند از:

  • طراحی لباس‌های تولید انبوه
  • طراحی لباس‌های سفارشی
  • تدریس طراحی لباس
  • راه‌اندازی بوتیک
  • تأسیس کارگاه تولیدی

حال بیایید مواردی که نام بردیم را با هم بررسی کنیم.

روش های کسب درآمد از شغل طراحی لباس
روش های کسب درآمد از شغل طراحی لباس

طراحی لباس ‌های تولید انبوه

لباس‌های تولید انبوه آن دسته از لباس‌هایی هستند که در تعداد بالا و برای استفاده‌ی عمومِ مردم طراحی و تولید می‌شوند؛ تمامی لباس‌هایی که در لباس‌فروشی‌های سطح شهر مشاهده می‌کنید، در این مجموعه قرار می‌گیرند و در سایزهای مختلف و رنگ‌های گوناگون عرضه می‌شوند. به عنوان مثال، بارها پیش آمده که شما وارد فروشگاه لباسی می‌شوید و از طرح یکی از تی‌شرت‌ها خوشتان می‌آید؛ اما رنگ دیگری از آن را می‌خواهید و فروشنده رنگ‌بندی آن تی‌شرت را به شما ارائه می‌کند؛ به این دسته از لباس‌ها که دارای طرحی ثابت، رنگ‌های مختلف و سایزهای متنوعی هستند و همچنین به صورت انبوه تولید می‌شوند، «لباس‌های تولید انبوه» می‌گویند. در این راستا، شما به عنوان یک طراح لباس، می‌توانید لباس‌هایی را طراحی نمایید که با طرح یکسان در رنگ‌های مختلف زیبا باشند و عموم مردم بتوانند آن را خریداری کنند.

نکته‌ی مهم در این حوزه از طراحی لباس، این است که شما برای طراحی لباس‌های تولید انبوه باید طرح و مدلی ارائه نمایید که در رنگ‌های مختلف زیبایی خود را حفظ کند و همچنین برای عموم مردم قابل قبول باشد و قیمتی مناسب (انتخاب جنس پارچه در این مورد اهمیت بالایی دارد) هم داشته باشد.

طراحی لباس ‌های سفارشی

بر خلاف مورد قبلی، در این روش درآمدی، شما لباس‌هایی برای تولید در تعداد محدود و بدون توجه به هزینه‌ی تولید طراحی می‌نمایید؛ به عبارت دیگر، شما لباس‌های برای کاربردهای خاص طراحی می‌کنید که دارای مدل‌های منحصر به فرد می‌باشند و از بهترین پارچه‌ها و مرغوب‌ترین جنس‌ها استفاده می‌کنید؛ زیرا بازار هدف شما عموم مردم نیستند بلکه قشری خاص از افراد جامعه با قدرت خرید بالا می‌باشند. به همین منظور، دست شما برای ارائه‌ی طراحی‌های خاص و تولید لباس‌هایی با قیمت بالا باز است. لباس‌های سفارشی، معمولاً یا برای شخص خاصی و مختص وی طراحی می‌شوند یا برای مزون‌ها و بوتیک‌هایی که تم خاصی در فروشگاه خود دارند طراحی و ارائه می‌گردند. شایان ذکر است که لباس‌های سفارشی می‌توانند در دسته‌بندی‌های متنوعی مانند: میهمانی، ورزشی، کاری، رسمی، خانگی، لباس زیر و… طراحی شوند و محدودیتی هم برای طراحی ندارند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تدریس طراحی لباس

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از طراحی لباس، آموزش آن به افراد دیگر می‌باشد؛ در این راستا، شما با دریافت مدرک طراحی لباس از سازمان فنی و حرفه‌ای، می‌توانید آموزشگاه طراحی لباس خود را راه‌اندازی نمایید و با پذیرش افرادی که علاقه دارند وارد این حوزه شوند، این مهارت را آموزش دهید و در ازای آن به کسب درآمد مشغول شوید. شایان ذکر است که یکی از مزیت‌های تأسیس آموزشگاه طراحی لباس این است که در کنار آموزش به افراد مختلف، این امکان وجود دارد که افراد بااستعداد را شناسایی نمایید و با تشکیل یک تیم طراحی لباس، برند خود را ایجاد کنید و کارتان را گسترش دهید.

تدریس طراحی لباس
تدریس طراحی لباس

راه ‌اندازی بوتیک

اگر سرمایه اولیه کافی برای راه‌اندازی بوتیک و برند مخصوص خود را دارید، می‌توانید علاوه بر طراحی لباس به تولید آنها و فروششان – تحت برند خودتان – در بوتیک شخصی‌تان به کسب درآمد بپردازید؛ گفتنی است که این روش، نیاز به سرمایه اولیه تقریباً زیادی (مخصوصاً در شهرهای بزرگ) دارد و علاوه بر هزینه‌های اولیه برای تأسیس و راه‌اندازی بوتیک، ممکن است چند ماه طول بکشد تا برند شما در میان مردم جا بیفتد و از این طریق درآمد مناسبی کسب کنید. برای راه‌اندازی بوتیک شما باید علاوه بر تهیه‌ی مکانی جهت تأسیس بوتیک، مجوزهای قانونی لازم را هم اخذ کنید تا بدون هیچ مشکل قانونی قادر به کسب درآمد باشید و در مرحله‌ی بعد به تبلیغات، بازاریابی و برندینگ نیاز دارید که این موارد هم نیازمند هزینه می‌باشند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

روش دیگری که برای راه‌اندازی بوتیک وجود دارد، راه‌اندازی بوتیک آنلاین می‌باشد که هزینه‌ی کمتری نیز برای راه‌اندازی نیاز دارد و عملاً به کمک بوتیک آنلاین خود (وب‌سایت یا اکانت شبکه‌ی اجتماعی) قادر هستید فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال و برندینگ را هم پیش ببرید.

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تأسیس کارگاه تولیدی پوشاک

برای تأسیس کارگاه تولیدی پوشاک – همانند بوتیک – شما به سرمایه اولیه‌ای نیاز دارید تا کارگاهی را برای فعالیت خیاطان مختلف آماده و تجهیز نمایید و پس از طراحی لباس و خرید مواد اولیه (انواع پارچه، نخ، دکمه، زیپ و…) به تولید انبوه لباس‌هایی که طراحی کرده‌اید بپردازید و سپس با فروش آنها درآمد کسب کنید. شایان ذکر است برای اینکه یک کارگاه تولیدی لباس را راه‌اندازی نمایید، می‌توانید سرمایه اولیه خود را از طریق وام‌های کارآفرینی و یا پیدا کردن سرمایه‌گذار شخصی به دست بیاورید و پس از اینکه به سود دهی رسیدید سرمایه اولیه را به همراه سود مورد نظر به آنها بازگردانید.

راه های پیشرفت در شغل طراحی لباس

برای اینکه در هر شغلی موفق باشید و درآمد بیشتری از آن کسب نمایید، باید در آن شغل «پیشرفت» کنید؛ شغل طراحی لباس هم نه تنها از این قضیه مستثنا نیست، بلکه پیشرفت و به روز بودن در این شغل، امری بسیار مهم و ضروری برای ادامه‌ی فعالیت و رسیدن به موفقیت و درآمد بیشتر می‌باشد؛ اما چگونه می‌توان در طراحی لباس پیشرفت کرد؟ در این قسمت می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم. راه‌های پیشرفت در شغل طراحی لباس عبارت‌اند از:

  • ایده پردازی
  • دنبال کردن فشن‌شوها
  • افزایش دانش در حوزه طراحی لباس
  • تقویت مهارت خیاطی
  • شناخت بهتر ویژگی پارچه‌ها
  • افزایش مهارت طراحی و نقاشی
  • بررسی بازار هدف و نیاز آنها

در ادامه موارد گفته‌شده را با هم بررسی خواهیم کرد.

راه های پیشرفت در شغل طراحی لباس
راه های پیشرفت در شغل طراحی لباس

ایده پردازی

صنعت مد و طراحی لباس هر روز در حال پیشرفت می‌باشد و برای اینکه شما هم همراه آن پیشرفت نمایید، باید ایده‌ها و طرح‌های جدیدی برای طراحی لباس‌های گوناگون برای بازار هدف و تولیدکنندگان ارائه نمایید. یکی از راه‌های تقویت ایده پردازی، الهام گرفتن از عناصر طبیعی و غیر طبیعیِ ساخت بشر می‌باشد؛ به عنوان مثال، برخی از طراحان از عکس یک بخشی از طبیعت (مانند جنگل، گل، دریا و…) برای طراحی لباس الهام می‌گیرند و سعی می‌کنند تا ترکیب رنگ‌هایی که در طبیعت وجود دارد را به دنیای لباس و طراحی لباس وارد کنند، یا برخی دیگر از طراحان، از ساخته‌های دست بشر مانند بناهای تاریخی، محصولات پیشرفته و… برای الهام گرفتن و ایده پردازی بهره می‌برند تا طراحی جدیدی برای لباس‌های خود پیدا کنند. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

دنبال کردن فشن شو ها

فشن‌شوهایی که توسط طراحان لباسِ معروف یا برندهای قدرتمند برگزار می‌شوند، یکی از مهم‌ترین منابع برای به روز شدن و آشنایی با متدهای جدید طراحی و دوخت لباس می‌باشند؛ چرا که ترقی صنعت مد در جهان و لباس‌هایی که به تولید انبوه می‌رسند، همگی – به نوعی – مدیون این فشن‌شوها و طراحان برتر دنیا می‌باشند. بنابراین، برای اینکه کسب و کارتان را در حوزه طراحی لباس را گسترش دهید و در این زمینه‌ی شغلی پیشرفت کنید، باید با طراحی‌های لباس مد روز آشنا شوید تا قادر باشید پا به پای صنعت طراحی لباس، به پیش بروید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

افزایش دانش در حوزه طراحی لباس

این مورد تا حدودی دنباله‌ی مورد قبلی محسوب می‌شود؛ اما چرا آن را جداگانه بیان نمودیم؟ زیرا دنبال کردن فشن‌شوها فقط یکی از راه‌های افزایش دانش در حوزه طراحی لباس می‌باشد و شما می‌توانید از راه‌های دیگری هم دانش و مهارت خود را در این حوزه افزایش دهید؛ راه‌هایی مانند مطالعه‌ی مجلات طراحی لباس، گذراندن دوره‌های مختلف طراحی لباس، آشنایی با لباس‌های ملی و بومی یک منطقه برای ایده گرفتن از آنها، صحبت کردن و مشورت گرفتن از طراحانِ باسابقه و… . فراموش نکنید که هر چه شما دانش بیشتری در حوزه‌ی کاری خود کسب نمایید، بیشتر می‌توانید مسیر پیشرفت را برای خود هموار سازید.

تقویت مهارت خیاطی

هرچه لباسی که طراحی می‌کنید دارای المان‌های نوآورانه بیشتری باشد، در وهله‌ی اول دوخت و تولید آن برای خیاط مشکل خواهد بود؛ به همین منظور نیاز است خودتان دست به کار شوید و حداقل یک نمونه‌ی اولیه از لباسی که طراحی نموده‌اید را بدوزید تا پس از آن، خیاطان بتوانند با دید کامل‌تر و شناخت بهتر (به کمک الگو) لباس طراحی‌شده توسط شما را بدوزند و آماده نمایند؛ شایان ذکر است که این مهارت مخصوصاً در تولید لباس‌های سفارشی بیشتر به کار شما می‌آید و از اهمیت بالاتری برخوردار می‌باشد.

تقویت مهارت خیاطی
تقویت مهارت خیاطی

شناخت بهتر ویژگی‌ پارچه ‌ها

ابزار اصلیِ شما برای عملی شدن لباسی که طراحی کرده‌اید، «پارچه‌ها» می‌باشند؛ از همین رو، برای اینکه بهترین خروجی را از طراحی‌های خود بگیرید، باید انواع پارچه‌ها را – از لحاظ بافت، جنس، مقاومت، سختی دوخت، قدرت جذب آب، مقاومت در برابر شستشو و سابیدگی، مقاومت در برابر نور خورشید و بسیاری دیگر از ویژگی‌های جزئی – بشناسید تا بهترین انتخاب را برای دوختن لباسی که طراحی کرده‌اید، داشته باشید.

افزایش مهارت طراحی و نقاشی

چه از کاغذ برای طراحی استفاده نمایید و چه از نرم‌افزارهای دیجیتالی – در هر دو صورت – شما باید مهارت خود در طراحی و نقاشی را بالا ببرید؛ این مهارت به شما کمک می‌کند تا تصویرسازی که در ذهن خود انجام داده‌اید را به نحو احسن به دیگران ارائه کنید و دقیق‌ترین و نزدیک‌ترین تصویر را – از آنچه در ذهن شما می‌گذرد – به تصویر بکشید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بررسی بازار هدف و نیاز آنها

یکی دیگر از عواملی که موجب پیشرفت شما در شغل طراحی لباس می‌باشد، بررسی بازار هدف و آگاهی از نیاز آنها به انواع لباس می‌باشد؛ به عنوان مثال، اگر در مناطق گرمسیری فعالیت می‌کنید، نباید لباس‌های زمستانه طراحی و تولید نمایید؛ چرا که بازار هدف به آن نیازی ندارد. به بیان دیگر شما باید ببینید که در ماه‌های آینده، بازار هدف به چه نوع لباس‌هایی و چه طرح‌هایی نیاز پیدا می‌کند و بر اساسِ آن نیاز، لباس‌های گوناگونی را طراحی نمایید تا در زمان مناسب قادر باشید نیاز مشتریان خود را بر طرف کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه معرفی مشاغل و چگونگی موفق شدن در آنها

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه کسب درآمد با معرفی کسب و کارهای مختلف

سخن پایانی در خصوص شغل طراحی لباس

شغل طراحی لباس، یکی از مشاغلی است که برای ورود به آن و کسب موفقیت هرچه بیشتر در آن، باید از خلاقیت و تصویرپردازی خود بسیار کمک بگیرید؛ زیرا در این صنعت، همه چیز به جدید و جذاب بودن بستگی دارد؛ به همین دلیل، شما باید به کمک خلاقیت و تصویرپردازیِ خود و دیگر مهارت‌ها و ابزارهایی که در اختیار دارید، لباس‌هایی را طراحی نمایید که در عین نوآورانه بودن، از جذابیت‌های بصری و همچنین راحتی در پوشش برخوردار باشند تا حس خوبی به افرادی که آن‌ها را می‌پوشند، دست بدهد.

در این مقاله سعی شده است تا تمامی جنبه‌های شغل طراحی لباس مورد بررسی قرار بگیرد و امیدواریم که توانسته باشیم پاسخ سؤالات شما را در اختیارتان قرار داده باشیم؛ اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «چگونگی راه اندازی یک کسب و کار در زمینه طراحی لباس» دارید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان‌تان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که برای خود یک شغل طراحی لباس راه بیندازند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.