اگر به دنبال ایده‌­ای برای راه‌اندازی یک کارگاه تولیدی هستید؛ احتمالاً با گزینه‌ها و مشاغل تولیدی بسیاری مواجه خواهید شد که راه‌اندازی هر یک از آن‌ها به سرمایه، تجهیزات، تخصص و تعداد نیروی کار متفاوتی نیاز دارد. یکی از کارگاه‌های تولیدیِ نسبتاً کم هزینه در زمینه‌ی پوشاک، کارگاه تولیدی جوراب بافی است. در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» قصد داریم شما را با مهارت‌ها، امکانات و همه باید و نبایدهای تولید و فروش محصول، در «شغل جوراب بافی» آشنا کنیم. به منظور کسب اطلاعات کامل، در رابطه با راه اندازی کارگاه جوراب بافی تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

مراحل راه اندازی یک کارگاه جوراب بافی

برای راه‌اندازی یک کارگاه تولیدی، مانند هر کسب و کار دیگری لازم است مراحل مختلفی را طی کنید. این مراحل می‌توانند شامل اقداماتی در جهت کسب مجوزهای قانونی و شروع تولید، تا مرحله‌ی  فروش کالای تولید شده در بازار باشد. برای شغل جوراب بافی این مراحل به طور کلی عبارت‌اند از:

  • آماده‌سازی محیطی برای راه‌اندازی کارگاه
  • تهیه مواد اولیه مانند دوک نخ جوراب‌ بافی
  • فراهم نمودن تجهیزات و دستگاه‌های تولیدی
  • کسب مهارت‌های لازم در شغل جوراب بافی
  • انتخاب یک نام مناسب و برند سازی
  • دریافت مجوز قانونی از اتحادیه پوشاک
  • آشنایی با بازار کار و کانال‌های فروش
  • آشنایی با مخاطبان هدف
  • بررسی رقبای کاری در شغل جوراب بافی
  • بازاریابی و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی

در ادامه و به منظور افزایش آگاهی شما، هر یک از  این مراحل را بررسی می‌کنیم.

مراحل راه اندازی کارگاه جوراب بافی
مراحل راه اندازی کارگاه جوراب بافی

آماده‌ سازی محیطی برای راه اندازی کارگاه جوراب بافی

یکی از اولین مراحلی که باید قبل از راه‌اندازی کارگاه جوراب بافی، به درستی طی کنید، آماده‌سازی یک محیط مناسب برای کارگاه است. این مکان باید شرایط زیر را تأمین کند:

  • فضای کافی برای نگهداری دستگاه‌های جوراب بافی و دیگر تجهیزات جانبی
  • قرار گرفتن کارکنان برای بسته‌بندی یا کار با دستگاه در ایمنی کامل
  • تأمین فضای کافی جهت انبار کردن محصولات و مواد اولیه

 شایان ذکر است، اندازه کارگاه در شغل جوراب بافی، کاملاً به وسعت کار شما بستگی دارد. طبیعتاً هر چه تعداد دستگاه‌های تولیدی، نیروی کار استخدام شده و مقدار تولید روزانه شما بیشتر باشد، به فضای بیشتری نیاز دارید. اگر قرار است در ابتدا، کار خود را تنها با یک دستگاه شروع کنید، به فضای کمتری نیاز خواهید داشت و مکانی به اندازه یک اتاق کوچک نیز می‌تواند برای شما کافی باشد. در ادامه، یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

کارگاه جوراب بافی
کارگاه جوراب بافی

تهیه مواد اولیه برای تولید جوراب

در شغل جوراب بافی، مانند دیگر مشاغل تولیدی، تهیه مواد اولیه برای خط تولید، جزء مراحل اصلی و حیاتی محسوب می‌شود. برای تولید جوراب به متریال اولیه متنوع و زیادی نیاز ندارید؛ بلکه تهیه چند رنگ، نخِ مخصوصِ جوراب بافی به عنوان متریال اصلی، چند نوع نخ ساده دیگر برای لبه دوزی و مواد لازم برای بسته بندی (که کاملاً سلیقه‌ای است) کافی است.

در زمینه‌ی بسته بندی در صورتی که میزان تولید شما بالا باشد، می‌توانید پاکت‌های پلاستیکی و اتیکت مقوایی جوراب را به صورت انحصاری و با نشان تجاری خود سفارش دهید. در موارد تولید کم، تهیه‌ی این لوازم به صورت آماده از بازار به‌صرفه‌تر خواهد بود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فراهم نمودن تجهیزات و دستگاه ها

از دیگر مراحل مقدماتی برای شروع شغل جوراب بافی، فراهم نمودن تجهیزات لازم و دستگاه‌های تولیدی است. این تجهیزات و لوازم عبارت‌اند از:

  • دستگاه مخصوص جوراب بافی
  • سردوز زیگزال
  • دستگاه اتو جوراب
  • دستگاه مارکدوز
  • پمپ باد

که در ادامه شما را با کاربرد و انواع هر یک از این دستگاه‌ها آشنا می‌کنیم.

تجهیزات مورد نیاز کارگاه جوراب بافی
تجهیزات مورد نیاز کارگاه جوراب بافی

دستگاه مخصوص جوراب بافی

دستگاه جوراب بافی، اصلی‌ترین ابزار لازم در تولید جوراب می‌باشد. در ایران به طور کلی دو مدل دستگاه جوراب بافی کامپیوتری و مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه هر کدام از این دو نوع دستگاه جوراب بافی را بررسی می‌کنیم.

دستگاه جوراب بافی مکانیکی

دستگاه‌های جوراب بافی مکانیکی با قیمت ارزان و نگهداری و تعمیرِ راحت، در گذشته بیشتر استفاده می‌شدند. به تدریج و با وارد شدن دستگاه‌های کامپیوتری، مشکلاتی از قبیل ضایعات تولیدی زیاد و سخت بودن کاربری، دستگاه‌های مکانیکی را از دور خارج کرد. شایان ذکر است، علی‌رغم مشکلاتی که عنوان شد، این نوع از تجهیزات هنوز هم در کارگاه‌های کوچک – که توان تأمین سرمایه زیاد را ندارند – استفاده می‌شوند.

دستگاه جوراب بافی کامپیوتری

از مدل کامپیوتری دستگاه جوراب بافی برای تهیه جوراب‌های با کیفیت و متنوع استفاده می‌شود که کار کردن با آن مانند هر دستگاه دیگری در عین سهولت، به آموزش و مهارت نیاز دارد. این مدل دستگاه جوراب بافی به چهار دسته تقسیم بندی می‌شود:

  • دستگاه کامپیوتری حوله باف: جوراب‌های ورزشی و جوراب‌هایی که از داخل حالت پرزی دارند، به کمک این نوع دستگاه تولید می‌شوند. شایان ذکر است که احتمالاً کار کردن با دستگاه کامپیوتری حوله باف، برای افراد مبتدی کمی دشوار خواهد بود.
  • دستگاه کالج باف دوفس: از این نوع دستگاه صرفاً برای تولید جوراب کالج استفاده می‌شود.
  • دستگاه دوفس: دستگاه‌های دوفس از جدیدترین دستگاه‌های جوراب بافی هستند که برای تولید جوراب‌های شلوغ با طرح‌های خاص استفاده می‌شود. سرعت کار با این دستگاه بالا است و مانند مدل‌های قبل برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود.
  • دستگاه ساده باف: اگر به تازگی قصد ورود به شغل جوراب بافی را دارید، پیشنهاد ما به شما تهیه دستگاه ساده باف است. به کمک این دستگاه می‌توانید انواع و اقسام جوراب‌های ساده و طرح دارِ ساق کوتاه و ساق بلند را تولید کنید. کار کردن با این دستگاه نسبت به مدل‌های دیگر ساده است و سختی کار ندارد.

چرخ سردوز (زیگزال)‌

از دستگاه سردوز برای لبه دوزی جوراب استفاده می‌شود و شما به عنوان یک تولید کننده، باید به ازای 1 تا 10 دستگاه مخصوص جوراب بافی، یک عدد دستگاه سردوز تهیه کنید.

دستگاه اتو جوراب

پس از بافته شدن جوراب و سردوز شدن آن، با استفاده از اتوهای مخصوص به جوراب فرم می‌دهند و سطح آن را صاف می‌کنند. برای تولید جوراب در سایزهای مختلف، به چند نوع اتو جوراب نیاز خواهید داشت؛ اما برای شروع کار به ازای 1 تا 10 دستگاه جوراب بافی حداقل دو جفت اتو جوراب – یک جفت برای جوراب مردانه و یک جفت برای جوراب زنانه – تهیه کنید.

دستگاه اتو جوراب
دستگاه اتو جوراب

پمپ باد

نیروی محرکه در برخی از تجهیزات، توسط هوای فشرده و از طریق پمپ باد تأمین می‌شود. البته دستگاه جوراب بافی مکانیکی به پمپ باد نیازی ندارد؛ اما برای هر جفت دستگاه جوراب بافی کامپیوتری، به یک پمپ باد 250 لیتری نیاز دارید.

دستگاه مارک دوز

در مرحله آخر، پس از تولید یک جوراب باکیفیت، لازم است آن را مارک دوزی کنید. در این راستا، تهیه یک عدد دستگاه مارک دوز به ازای 1 تا 12 دستگاه جوراب بافی کفایت می‌کند.

کسب مهارت های لازم در شغل جوراب بافی

کار با هر دستگاه به تخصص و آشنایی کامل با  نحوه استفاده از آن دستگاه نیازمند است. در شغل جوراب بافی نیز لازم است که شما پس از گذراندن یک دوره آموزشی، نحوه کار با دستگاه جوراب بافی و دیگر ابزارهای جانبی آن‌ را به خوبی بیاموزید. همچنین شما باید با مشکلات جزئی که ممکن است در هنگام کار با دستگاه برای شما پیش بیاید، آشنایی کامل داشته باشید.

شایان ذکر است، علاوه بر کسب مهارت‌های لازم جهت تولید، ضروری است که با مهارت‌های بازاریابی و تبلیغات نیز آشنا شوید. این آموزش‌ها در هر دو حالت فروش عمده محصولات تولیدی و فروش مستقیم به مصرف کننده به شما کمک می‌کند. توجه داشته باشید که در مورد دوم، یعنی فروش مستقیم محصول، قرار نیست تنها با چند عمده فروش مشخص قرارداد ببندید؛ بنابراین مسئله بازیابی و تبلیغات بسیار مهم و حیاتی می‌شود.

انتخاب یک نام مناسب و برند سازی

احتمالاً در زمینه تولید جوراب، نام برندهای بزرگی مانند پنتی،Lee ، H&M و ال سی را شنیده باشید. یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر کسب و کار، برندسازی است. تعریف یک کسب و کار و برندسازی (Branding) کاملاً به نوع فعالیت شما بستگی دارد؛ مثلاً در برخی از کسب و کارها از جمله کارهای خدماتی (مانند سالن‌های زیبایی و کلینیک‌های پزشکی) بهتر است از نام شخصی خود استفاده کنید و در مقابل اگر تولیدکننده هستید، پیشنهاد می‌کنیم یک نام مشخص و با مسما که در ذهن مخاطب ماندگار بماند، به عنوان برند انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که برندسازی تنها به معنی انتخاب نام و طراحی یک لوگوی اختصاصی نیست؛ بلکه هدف شما وفادارسازی، شهرت، محبوبیت و جلب اعتماد خریداران کالا نیز می‌باشد. به منظور رسیدن به این اهداف، علاوه بر تولید کالای باکیفیت به تبلیغات مؤثر نیز نیازمند خواهید بود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برند های معروف در زمینه پوشاک
برند های معروف در زمینه پوشاک

دریافت مجوز قانونی از اتحادیه پوشاک

اگر می‌خواهید به طور جدی در شغل جوراب بافی سرمایه گذاری کنید و هدف شما راه‌اندازی یک کسب‌وکار قانونی می‌باشد، لازم است جهت اخذ مجوز کارگاه تولیدی، اقدام نمایید. اخذ این مجوزها به شما کمک می‌کند تا از مزایایی چون تسهیلات دولتی و معافیت از مالیات برای کارآفرینان، بهره‌مند شوید.

در ادامه‌ی راه اگر کسب و کارتان رونق گرفت و حجم و کیفیت کالای تولیدی بالا رفت، با ثبت شرکت و دریافت کارت بازرگانی می‌توانید در زمینه صادرات جوراب نیز فعالیت کنید. شایان ذکر است، در افقی وسیع‌تر، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، سبب برقراری ارتباط با تجار خارجی و بستن قرارداد با آن‌ها می‌شود و فرایند صادر کردن محصول، خصوصاً به کشورهای همسایه مثل عراق و پاکستان را امکان پذیر می‌سازد.

آشنایی با بازار کار و کانال های فروش

قبل از ورود به شغل جوراب بافی، لازم است با بازار هدف کاملاً آشنا باشید. همان‌طور ک قبلاً اشاره کردیم، این بازارِ هدف می‌تواند، بازار عمده فروشی یا خرده فروشی و یا هردوی آن‌ها باشد. در این راستا، به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از تولید محصول، ابتدا با راه‌ها و کانال‌های فروش آشنا شوید؛ یعنی تعدادی جوراب به صورت عمده تهیه کنید و اقدام به فروش آن‌ها نمایید تا با آزمون و خطا و کسب تجربه، به آگاهی کافی در زمینه فروش دست یابید. در ادامه با هدف افزایش مشتری، گسترش فروش و شهرت در بازار، به سراغ روش‌های مختلف بازیابی (که به آن‌ها اشاره می‌کنیم) بروید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بررسی روش‌های مختلف فروش
بررسی روش‌های مختلف فروش

آشنایی با رقبای کاری در شغل جوراب بافی

تحلیل و شناخت رقبا در کسب و کار به معنی آن است که با استراتژی‌های بازاریابی و چگونگی تبلیغات آن‌ها در فضای مجازی و…. آشنایی پیدا کنید. هدف از این بررسی تقلید کردن از آن‌ها نیست؛ بلکه قرار است با نقاط قوت و ضعف رقیبان خود در شغل جوراب بافی آشنا شوید تا بتوانید استراتژی‌های متفاوت، بی نقص و تأثیرگذار برای کسب و کارتان در نظر بگیرید. قطعاً با انجام این کار هزینه‌های آزمون و خطا را کاهش داده و با سرعت بیشتری در مسیر رشد و گسترش کسب و کارتان پیش می‌روید.

شایان ذکر است بررسی نظرات مشتریان در صفحات و سایت‌های دیگر رقبا به شما کمک می‌کند تا با نیازهای مخاطبین هدف، بهتر آشنا شده و محصولی مطابق با نیاز و سلیقه مشتریان تولید کنید. این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که منظور از  رقبای کاری، تنها تولیدکنندگانی نیستند که دقیقاً در همان زمینه کاری شما مشغول به فعالیت‌اند؛ بلکه کسب‌وکارهایی که نیازهای یکسان و مشابهی را برای افراد برطرف می‌کنند، رقیب کاری یک­دیگر محسوب می‌شوند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی و انجام فعالیت‌ های تبلیغاتی

مهم‌ترین عاملی که به رشدِ فروش و شهرت برند شما کمک بسیاری می‌کند، مسئله بازاریابی (marketing) است. از آنجایی که امروزه، افراد ساعات زیادی از شبانه روز را در اینترنت و فضای مجازی سپری می‌کنند، بازاریابی از شیوه سنتی خود فاصله گرفته و سبب شده مدیران کسب و کارها به بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ روی آورند. در ادامه شما را با برخی استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ که در زمینه فروش جوراب می‌تواند برای کسب و کارتان مفید باشد، آشنا خواهیم کرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای فروش جوراب

برای هر کسب و کار یک سری استراتژی بازاریابی مشخص وجود دارد که باید آن‌ها را متناسب با شغل و حرفه‌ای که در آن مشغول به‌ فعالیت هستید، پیاده‌سازی کنید. چند نمونه از این روش‌های بازاریابی آنلاین عبارت‌اند از:

  • فعالیت در رسانه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام
  • راه اندازی سایت فروشگاهی و سئو سایت
  • اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  • حساب گوگل کسب و کار من (Google My Business)
    دیجیتال مارکتینگ
    دیجیتال مارکتینگ
فعالیت در رسانه ­های اجتماعی به خصوص اینستاگرام

امروزه همه افراد جامعه، به‌شدت به شبکه‌های اجتماعی وابسته هستند. آمارها نشان می‌دهد که هر کاربر به‌طور میانگین حدود 8 حساب رسانه اجتماعی دارند و روزانه حدود 2 ساعت و 22 دقیقه از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند. به همین دلیل، بهتر است فعالیت در هر یک از این شبکه‌های اجتماعی که امکان تعامل با کاربران و فروش محصول را برای شما امکان پذیر می‌کند را شروع کنید.

از آنجایی که محیط این پلتفرم‌ها با یک­دیگر متفاوت می‌باشد؛ طبیعتاً نوع فعالیت شما نیز باید در هر یک از این شبکه‌ها با دیگری متفاوت باشد. مثلاً برای فعالیت و معرفی محصول در فضای اینستاگرام باید به صورت زیر پیش بروید:

  • یک پیج بیزنسی اینستاگرامی در فضای مجازی ایجاد کنید.
  • برای انتخاب آی­دی و نام پیج از برندی که برای محصول خود انتخاب کرده‌اید استفاده کنید.
  • لوگو یا برند خود را بر روی تک‌تک محتواهای ویدئویی و عکس محصولات به گونه‌ای درج کنید که در صورت ورود به اکسپلور اینستاگرام به چشم کاربران بیاید.
  • در قسمت بایو پیج، شماره، ایمیل، آدرس وب‌سایت، لوکیشن کارگاه، مراکز فروش حضوری، دفترِ کار (برای بستن قراردادهای فروش) و دیگر راه‌های ارتباطی برای پاسخگویی به مشتریان را قرار دهید.
  • نشان دادن روند تولید جوراب‌های رنگی و متنوع می‌تواند برای کاربران جالب باشد.
  • راحت‌ترین راه‌های ثبت سفارش را برای مشتریان در نظر گرفته و در اسرع وقت پاسخگو باشید.
  • مشخصات هر نوع جوراب را در پست مربوط به همان محصول به طور کامل ذکر کنید.
  • و در نهایت وجه تمایز محصولتان، که می‌تواند جنس متفاوت یا تنوع رنگ و مدل باشد را برای مشتریان مشخص کنید.

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

راه اندازی سایت فروشگاهی و سئو سایت

امروزه داشتن یک وب سایت برای ارائه محصولات و دسترسی مشتریان به کالای تولید شده واجب و ضروری است. آمارها نشان می‌دهد بیش از 90 درصد تصمیم گیری مخاطبان برای خرید محصول، از سرچ کردن در گوگل آغاز می‌شود. داشتن یک سایت فروشگاهی، کسب‌وکار شما را معتبرتر و حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد و این امکان را به مخاطبان می‌دهد تا در هر ساعت از شبانه روز و هر جای کشور که باشند، از طریق سایت شما محصول مورد نظرشان را خریداری کنند.

از ویژگی‌های یک سایت فروشگاهی خوب می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سهولت استفاده از سایت به کمک فیلترها و دسته‌بندی‌های خرید
  • سازگار بودن سایت فروشگاه با نمایش موبایلی
  • استفاده از عکس‌های باکیفیت و مشخصات کامل
  • برخورداری از قابلیت ذکر نظرات توسط کاربران
  • ایجاد لیست مدل‌های محبوب و پرفروش و تخفیفات ویژه
  • داشتن ویژگی‌های امنیتی مانند گواهی‌نامه SSL
  • لینک شبکه‌های اجتماعی و اطلاعات مهم مانند شماره تماس پشتیبانی و مشاور فروش (جهت ثبت سفارش عمده) در فوتر یا صفحه اصلی سایت
    راه اندازی سایت فروشگاهی
    راه اندازی سایت فروشگاهی

در نهایت هر چقدر هم سایت فروشگاهی شما بی‌عیب و نقص باشد، تا زمانی که کاربران نتوانند به راحتی و به کمک سرچ در گوگل به آن دسترسی پیدا کنند، فروشی نیز صورت نخواهد گرفت. یکی از این روش‌های افزایش ترافیک ارگانیک سایت، کمک گرفتن از یک متخصص سئو می‌باشد. با به کار بردن اصول سئو این امکان را دارید که در صورت سرچ کلمات مرتبط و مورد نظر مانند  «خرید جوراب»، «خرید جوراب زنانه رنگی» و… خود را به نتایج اول سرچ گوگل برسانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

یکی از روش‌های تبلیغ محصول شما و آشنا کردن مخاطب با برندتان، همکاری با اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسر به فردی گفته می‌شود که در بین مردم از محبوبیت خوبی برخوردار است و دیگران از او تأثیر می‌پذیرند. اینفلوئنسرهای فضای مجازی به واسطه تریبونی که در دست دارند، می‌توانند به روش‌های مختلفی، مانند پست، استوری، توییت گذاشتن و… مخاطبان را با برند، ویژگی‌های محصول، آدرس سایت، مراکز حضوری و… آشنا کنند. در این راستا، معرفی برند شما توسط اینفلوئنسرها سبب افزایش اعتبار شما در بین مخاطبان می‌شود و به کسب و کارتان رونق می‌بخشد.

شایان ذکر است، اگر هدف شما از دادن تبلیغات به بلاگرها و اینفلوئنسرهای فضای مجازی، افزایش فروش باشد، می‌توانید با در نظر گرفتن ویژگی‌های خاصی مانند ارسال رایگان، کد تخفیف برای اولین خرید یا خریدهای بعدی، اشانتیون و هدیه برای مخاطبان اینفلوئنسرها، بازدهی تبلیغ خود را بالاتر ببرید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

همکاری با اینفلوئنسر های دنیای مجازی
همکاری با اینفلوئنسر های دنیای مجازی

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

حساب گوگل کسب و کار من (Google My Business)

با راه‌اندازی اکانت گوگل مای بیزنس و وارد کردن اطلاعات کارگاه‌ها، دفاتر فروش عمده و ثبت قرارداد و فروشگاه‌های حضوری، می‌توانید مسیر دسترسی مخاطبان هدف را هموارتر کنید. به این ترتیب گوگل به کسانی که در شهر و لوکیشن‌های نزدیک به مراکز فروش شما قرار دارند و آن‌ را در گوگل سرچ می‌کنند، آدرس، پروفایل و اطلاعات تماس و دیگر اطلاعاتی که به ثبت رسانده‌اید را نمایش می‌دهد. اگر به دلیل تحریم بودن برخی از ابزارهای گوگل، امکان ثبت اطلاعات در حساب گوگل مای بیزنس را ندارید، از افراد متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید.

راه‌اندازی اکانت گوگل مای بیزنس
راه‌اندازی اکانت گوگل مای بیزنس

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه معرفی مشاغل و چگونگی موفق شدن در آنها

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه کسب درآمد با معرفی کسب و کارهای مختلف

سخن پایانی در مورد شغل جوراب بافی

همان‌طور که در مقاله بالا به آن اشاره کردیم، در شغل جوراب بافی مانند دیگر مشاغل تولیدی، شما باید به دو مسئله تولید محصول و فروش آن توجه ویژه داشته باشید. هدف شما از تولید محصول، نگهداری آن در انبارهای کارگاه نیست و لازم است به یکی از دو روش عمده و خرده فروشی، محصولات را وارد بازار کرده و به درآمد برسید.

در پایان امیدواریم این مقاله توانسته باشد دید جامع و کاملی از شغل جوراب بافی در اختیار شما قرار داده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص این شغل دارید، یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا اگر آنها نیز درصدد راه‌اندازی کارگاه جوراب بافی هستند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دنیای دیجیتال به‌روز بمانید.

بر اساس رای 73 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

2 نظر در “شغل جوراب بافی – راهنمای ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی کارگاه جوراب بافی

  • امیررضا کرمعلی — says: ۱۴۰۲-۰۴-۲۷ در ۱۵:۳۲

    من خودم چند ماهی هست بعنوان هنرآموز دارم آموزش جوراب بافی رو میبینم
    و دوست داشتم کلا با نحوه زدن یک کارگاه جوراب بافی آشنا بشم که انشالله در آینده بتونم کسب و کار جوراب بافی رو شروع کنم
    ممنون بابت محتوای سایت شما

  • امیررضا کرمعلی — says: ۱۴۰۲-۰۴-۲۷ در ۱۵:۳۱

    مطالب شما خیلی عالی بود
    من خودم چند ماهی هست بعنوان هنرآموز دارم آموزش جوراب بافی رو میبینم
    و دوست داشتم کلا با نحوه زدن یک کارگاه جوراب بافی آشنا بشم که انشالله در آینده بتونم کسب و کار جوراب بافی رو شروع کنم
    ممنون بابت محتوای سایت شما

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.