امروزه مشاغل زیادی در بازار کار وجود دارند که با ورود به هر کدام از آنها می‌توانید کسب و کار خود را راه‌اندازی نمایید و به کسب درآمد بپردازید؛ یکی از این مشاغل – که از قدیم هم وجود داشته است و حتی می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین مشاغل حال حاضر به حساب می‌آید – «شغل پارچه فروشی» یا همان «بزازی» می‌باشد. شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که چگونه می‌توان یک شغل پارچه فروشی را راه‌اندازی کرد؟ یا اینکه برای راه اندازی شغل پارچه فروشی به چه مهارت‌هایی نیاز است؟ در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا می‌خواهیم شغل پارچه فروشی را به صورت کامل از 0 تا 100 بررسی کنیم و ببینیم که راه‌اندازی یک مغازه پارچه فروشی چه مراحلی دارد؟ و در دنیای مدرن امروز چگونه می‌توان فروش پارچه‌های خود را افزایش داد؟ پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

پارچه فروشی چیست؟

پارچه فروشی یا همان «بزازی» یکی از مشاغل قدیمی در دنیا محسوب می‌گردد و همان‌طور که از اسمش پیداست، فردی که به عنوان پارچه فروش یا «بزاز» فعالیت می‌کند، انواع مختلفی از پارچه‌ها را با جنس‌ها و طرح‌های مختلف برای مردم فراهم می‌نماید و به آنها می‌فروشد. در گذشته این شغل جزو مشاغل اصلی در بازار کار محسوب می‌شد؛ زیرا چیزی به اسمِ «تولیدی لباس» وجود نداشت و تمامی افراد باید پارچه‌ی مورد نظر خود را برای دوخت انواع لباس و دیگر محصولاتی که با پارچه تولید می‌شدند (مانند رو تختی، رو بالشی، ملحفه، پرده و…) را از پارچه فروشی خریداری می‌کردند و سپس توسط خودشان یا خیاطان، محصول پارچه‌ای خود را می‌دوختند؛ اما با گسترش تکنولوژی و ظهور تولیدی‌های لباس، مردم کمتر از پارچه فروشی‌ها خرید می‌نمایند و صرفاً برای دوخت برخی از محصولات یا لباس‌های خاص به پارچه فروشی‌ها مراجعه می‌کنند و مشتری اصلی پارچه فروشی‌های بزرگ، برندهای کوچک و بزرگ لباس و افرادی که خواستار لباس دست‌دوز هستند، می‌باشند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انواع پارچه کدامند؟

قبل از اینکه وارد مهارت‌های لازم برای احداث یک مغازه پارچه فروشی و همچنین مراحل راه‌اندازی آن شویم، نیاز است تا با انواع پارچه و موارد استفاده‌ی آنها بیشتر آشنا شویم؛ به همین منظور در این قسمت قصد داریم تا انواع پارچه را باهم بررسی کنیم. انواع مختلفی از پارچه در دنیا وجود دارد که مهم‌ترین و پرکاربردترین آنها عبارت‌اند از:

  • کتان
  • ساتن
  • ابریشم
  • لی
  • ویسکوز
  • تور
  • برزنت
  • کشمیر
  • کرپ

حال بیایید به بررسی هر کدام از انواع پارچه بپردازیم.

معرفی انواع پارچه
معرفی انواع پارچه

کتان

این نوع از پارچه، جزو پرمصرف‌ترین و پر طرفدارترین نوع پارچه‌ها محسوب می‌گردد و محصولات پارچه‌ای زیادی (مانند شلوار، پیرهن، مانتو، لباس‌های یک‌سره، کیف، رومیزی، روتختی، رو بالشی، روکش مبل و..) را از این جنس پارچه تولید می‌نمایند. شایان ذکر است که این پارچه به دلیل خاصیت جذب بالای آب و همچنین حس خنکی که به شما القا می‌کند – به عنوان لباس – بیشتر در فصول بهار و تابستان (فصول گرم) مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته ناگفته نماند که پارچه‌ی کتان انواع مختلفی دارد؛ برخی از آنها دارای ضخامتی بیشتر از حد معمول هستند و در هوای کمی سرد نیز قابل استفاده می‌باشند.

نمونه پارچه کتان
نمونه پارچه کتان

ساتن

پارچه‌ی ساتن از انواع مختلف نخ مانند ابریشم، نایلون، پلی‌استر و… تهیه می‌شود که به آن وزنی سبک، ظاهری براق و جنسی محکم می‌بخشد. پارچه ساتن، بیشتر در تولید لباس‌های زنانه کاربرد دارد و خودش نیز دارای انواع مختلفی مانند: ساده، نگین‌دار، کرپ و… می‌باشد که به موجب همین امر، تنوع بالا و گزینه‌های زیادی را برای دوخت انواع لباس زنانه در اختیار طراحان لباس و خیاطان قرار می‌دهد.

نمونه پارچه ساتن
نمونه پارچه ساتن

ابریشم

یکی از نرم‌ترین و مرغوب‌ترین پارچه‌های موجود در بازار «ابریشم» می‌باشد که دارای بافتی نرم، براق و بسیار لطیف است؛ همچنین این پارچه در برابر سابیدگی بسیار مقاوم می‌باشد و از زمان‌های قدیم برای تولید لباس‌ها و محصولات پارچه‌ای مرغوب و اعیانی از این جنس پارچه استفاده می‌شده است. ماده‌ای اولیه برای تولید این پارچه، پیله‌ی کرم ابریشم می‌باشد و به دلیل فرایند نسبتاً سختی که برای تولید آن به کار گرفته می‌شود، از قیمت بالاتری به نسبت دیگر انواع پارچه برخوردار است. شایان ذکر است که از پارچه ابریشمی برای تولید انواع پیراهن، لباس‌زیرهای گران‌قیمت، مانتو، شال، کراوات، پاپیون و این دسته از محصولات استفاده می‌شود.

نمونه پارچه ابریشم
نمونه پارچه ابریشم

لی

این پارچه به نوعی می‌توان گفت زیر مجموعه‌ی کتان محسوب می‌گردد؛ با این تفاوت که برای تولید این پارچه، علاوه بر کتان از الیاف دیگری هم استفاده می‌شود که موجب استحکام بالای این پارچه و همچنین افزایش طول عمر آن در برابر سابیدگی می‌گردد. شایان ذکر است که پارچه‌ی لی دارای انواع مختلفی مانند: ضخیم، کشی، کاغذی، نخی و… می‌باشد که آن را برای تولید انواع شلوار، پیرهن، کت، کیف و مواردی از این قبیل بسیار محبوب کرده است.

نمونه پارچه لی
نمونه پارچه لی

ویسکوز

شاید برایتان عجیب باشد اما ماده‌ی اصلی برای تولید پارچه‌ی ویسکوز، «الیاف مصنوعی» می‌باشند که از نوعی خمیر چوب به دست می‌آیند و می‌توانند به نوعی جایگزین مصنوعی ابریشم قرار بگیرند! (البته که به اندازه‌‌ی ابریشم کیفیت و لطافت نخواهند داشت). خوب است بدانید که به دلیل فرایند به نسبت کم‌هزینه‌ی تولید پارچه ویسکوز، این نوع پارچه دارای قیمتی مناسب و حتی ارزان می‌باشد، برای همین برای دوخت پیرهن، شلوار، کت، فرش ماشینی، روکش مبل و بسیاری دیگر از محصولات پارچه‌ای انتخاب می‌شود.

نمونه پارچه ویسکوز
نمونه پارچه ویسکوز

تور

تور جزو ظریف‌ترین انواع پارچه می‌باشد و از نخ‌های سبک و نازکی تهیه می‌گردد که به آن وزنی بسیار سبک و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی می‌بخشد. بد نیست بدانید که در زمان‌های قدیم برای تولید پارچه‌ی تور، از نخ‌های نازک ابریشمی و کتان استفاده می‌شد؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بیشتر، از نخ پنبه‌ای و الیاف مصنوعی برای تولید تور استفاده می‌کنند که هم قیمت آن را کاهش داده است و هم مقاومت بیشتری از پارچه‌های توری را به وجود آورده است. شایان ذکر است که از پارچه توری برای تزئین قسمت‌هایی از لباس، تولید برخی از مدل‌های لباس زیر، پرده‌های تزئینی و… استفاده می‌نمایند.

نمونه پارچه تور
نمونه پارچه تور

برزنت

یکی دیگر از انواع پارچه‌های موجود در بازار «برزنت» می‌باشد؛ این پارچه از ترکیب نخ‌های پنبه‌ای سنگین، الیاف مصنوعی و تا حدودی کتان تولید می‌گردد که همین امر موجب استحکام، وزن بالا و همچنین طول عمر زیاد این پارچه می‌شود. با توجه میزان استفاده از الیاف مصنوعی، پارچه‌ی برزنت، توانایی مقاومت در برابر آب و ساییدگی را در خود تقویت می‌نماید و یک پارچه‌ی عالی برای تولید محصولات پارچه‌ای که در خارج از خانه (فضای باز) مورد استفاده قرار می‌گیرند، به شمار می‌رود. شایان ذکر است که معمولاً از پارچه‌ی برزنتی برای دوخت چادرِ خودرو، کوله پشتی، سایبان‌ها و این قبیل محصولات استفاده می‌شود.

نمونه پارچه برزنت
نمونه پارچه برزنت

کشمیر

ماده‌ی اولیه برای تولید این نوع از پارچه «پشم بز» می‌باشد و اگر بخواهیم تخصصی‌تر بگوییم، اولین بار از پشم بزِ کشمیر برای تهیه‌ی این پارچه استفاده شده است؛ اما امروزه از پشم مرغوب انواع نژادهای بز برای تولید پارچه کشمیر استفاده می‌گردد. جالب است بدانید که این پارچه با اینکه از پشم بز تولید شده است اما دارای جنس لطیفی می‌باشد و بافتی بسیار محکم دارد که موجب افزایش طول عمر این پارچه می‌گردد. از پارچه‌ی کشمیر برای تولید انواع لباس استفاده می‌گردد.

نمونه پارچه کشمیر
نمونه پارچه کشمیر

کرپ

پارچه‌ی کرپ یکی دیگر از انواع پارچه است که از «ابریشم» و «پشم طبیعی» تهیه و تولید می‌شود و دارای بافتی برجسته و تا حدودی چین‌دار و همچنین وزنی متوسط می‌باشد که بیشتر برای تولید پرده، کت، بلوز، بالش و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمونه پارچه کرپ
نمونه پارچه کرپ
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مهارت های لازم برای راه اندازی شغل پارچه فروشی چیست؟

شغل پارچه فروشی همانند سایر مشاغلی که بحث فروش و فروشندگی در آنها جاری است، نیازمند مهارت‌های متداول در حوزه‌ی فروش می‌باشد، که عبارت‌اند از:

  • شناخت انواع پارچه
  • فن بیان
  • شناخت محصولات پارچه‌ای
  • برقراری ارتباط با مشتری

در ادامه موارد گفته شده را باهم بررسی خواهیم کرد.

مهارت های لازم برای راه اندازی شغل پارچه فروشی
مهارت های لازم برای راه اندازی شغل پارچه فروشی

شناخت انواع پارچه

اولین مهارت یا دانشی که در شغل پارچه فروشی به کار شما می‌آید و بسیار ضروری هم هست، «شناخت انواع پارچه» می‌باشد. در قسمت قبل، ما برخی از انواع پارچه را برای شما نام بردیم اما پارچه‌های دیگری هم هستند – که به دلیل صرفه‌جویی در زمان – از آنها نامی برده نشد؛ اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای وارد این شغل شوید، توصیه می‌کنیم که حتماً دانش و مهارت خود در شناخت انواع پارچه، میزان مرغوبیت آنها و همچنین کاربردهایی که دارند را تقویت نمایید تا هم خودتان، محصولات بهتری را برای فروش تأمین نمایید و هم قادر باشید مشتری را به درستی راهنمایی کنید.

فن بیان

فن بیان جزو مهارت‌های اصولی و پایه در هر حوزه‌ی کاری – علی‌الخصوص فروش – می‌باشد و به شما کمک می‌کند که یک مکالمه را بدون هیچ مشکلی مدیریت نمایید و ارتباطی قوی را با مشتری برقرار نمایید تا به شما اعتماد کند و خرید خود را از فروشگاه شما انجام دهد. برای آشنایی بیشتر با مهارت فن بیان شما را به مطالعه‌ی مقاله « فن بیان با مشتری – آموزش تکنیک های فن بیان برای افزایش فروش» دعوت می‌کنیم.

شناخت محصولات پارچه ‌ای

جدای از شناخت انواع پارچه شما باید انواع محصولات پارچه‌ای هم بشناسید؛ اما چرا؟ شناخت انواع محصولات پارچه‌ای – و نوع پارچه‌ای که برای تولید آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد – به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از خواست مشتری برای دوخت یا تولید محصولی که در نظر دارد، به دست بیاورید و این درک، شما را قادر می‌سازد، راهنمایی بهتری را به مشتری در خرید پارچه‌ای که نیاز دارد، ارائه نمایید.

برقراری ارتباط با مشتری

یکی دیگر از مهارت‌های لازم برای فعالیت موفق در شغل پارچه فروشی، «برقراری ارتباط با مشتری» است. در این مهارت، شما یاد می‌گیرید که از بدو ورود مشتری تا لحظه‌ی خارج شدن او، چه برخوردی با وی داشته باشید که موجب برقراری ارتباط مشتری با فروشنده (یعنی شما) گردد؛ شایان ذکر است که هرچه ارتباطی که با مشتری ایجاد می‌کنید محترمانه و صمیمانه‌تر باشد، حس اعتماد بیشتری در وی شکل می‌گیرد و این حس اعتماد موجب خرید بیشتر مشتری و همچنین وفادار بودن آن مشتری به شما می‌شود.

چگونه یک مغازه پارچه فروشی راه‌ اندازی نماییم؟

برای راه‌اندازی هر کسب و کاری، نیاز است تا مراحلی به دقت و به ترتیب طی شود و کسب و کار پارچه فروشی هم از این قضیه مستثنا نیست؛ در این راستا، قصد داریم در این قسمت، مراحل راه‌اندازی کسب و کار پارچه فروشی و ورود به این حوزه‌ی کاری را باهم بررسی کنیم. مراحل راه اندازی یک مغازه پارچه فروشی عبارت است از:

  • تعیین روش پارچه فروشی
  • کسب دانش در صنعت پارچه
  • انتخاب مکان مناسب برای احداث مغازه
  • انتخاب نام مناسب برای برند
  • انجام کارهای قانونی
  • بازاریابی و فروش انواع پارچه

بیایید کمی بیشتر هر کدام از موارد گفته شده را باهم بررسی کنیم.

مراحل راه اندازی یک مغازه پارچه فروشی
مراحل راه اندازی یک مغازه پارچه فروشی

تعیین روش پارچه فروشی

فروش پارچه از طرق مختلفی امکان‌پذیر است که هر کدام از آنها دارای روش‌های خاص خود و همچنین مشتریان خاص خود می‌باشند و در این قسمت می‌خواهیم انواع روش‌های پارچه فروشی را به شما عزیزان آموزش دهیم. فروش پارچه به 3 شکل اصلی صورت می‌گیرد که عبارت‌اند از:

  1. خرده فروشی
  2. عمده فروشی
  3. فروش آنلاین

در ادامه این سه مورد را با هم تشریح می‌کنیم.

فروش خرده

اکثر پارچه فروشی‌هایی که در سطح شهر مشاهده می‌کنیم و افراد عادی از آنها خرید می‌کنند، «پارچه فروشی خرده» محسوب می‌شوند. در این روش، شخصی که صاحب پارچه فروشی است، انواع پارچه‌ها در رنگ‌ها، جنس‌ها و طرح‌های مختلف را از عمده فروشان تهیه می‌کند و سپس در پارچه فروشیِ خود – به صورت متری – می‌فروشد. شایان ذکر است که پارچه فروشان در این روش، با مشتریان بیشتری در طول روز در ارتباط هستند؛ به همین منظور، نیازمند مهارت‌های ارتباطی و فن بیان بالایی می‌باشند.

فروش عمده

در روش «فروش عمده» یا «کل فروشی» شما با دسته‌ای خاص از مشتریان شامل: خرده فروشان و تولیدی‌های لباس طرف هستید که انواع مختلفی از پارچه را به صورت کیلویی در وزن بالا از شما خریداری می‌نمایند. نکته‌ی مهمی که در این نوع از فروش پارچه باید به آن توجه کنید، این است که حتماً از صحت و کیفیت پارچه‌ای که به صورت کلی به فروش می‌رسانید، اطمینان داشته باشید؛ پارچه‌ای که شما برای فروش، تأمین می‌نمایید یا از تولیدی باید خریداری شده باشد، یا وارداتی باشد یا اینکه خودتان تولید نموده باشید و در هر 3 موردی که گفته شد، ممکن است به صورت اتفاقی یک نقص در طراحی و تولید یا مشکلی در باربری صورت گرفته باشد که از کیفیت و صحت پارچه کاسته شود؛ لذا اگر می‌خواهید شغل پارچه فروشی را به‌صورت عمده انجام دهید، به این مورد حساسیت بیشتری به خرج دهید.

فروش اینترنتی

دیگر بر کسی پوشیده نیست که هر روزه دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، بیشتر با دنیای مجازی ترکیب می‌شود و ما شاهد این هستیم که مشاغل سنتی، شکلی مدرن و جدید به خود می‌گیرند؛ پارچه فروشی هم از همین رویه پیروی می‌کند و در حال حاضر، پارچه فروشی‌های آنلاین و اینترنتیِ زیادی وجود دارند که محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی و یا وب‌سایتی که دارند معرفی می‌کنند و برای فروش، در معرض دید کاربران قرار می‌دهند. مزیتِ این روش نسبت به دو روش قبل، در کمتر بودن هزینه‌ی راه‌اندازی می‌باشد؛ زیرا نیازی نیست که شما حتماً مکانی را برای ارائه و فروشِ محصولاتِ خود آماده کنید بلکه از طریقِ داشتن یک اکانت در شبکه‌های اجتماعی یا ساخت یک وب‌سایت فروشگاهی، قادر به راه‌اندازی کسب و کار و فروش محصولات خود خواهید بود؛ اما ناگفته نماند که در این روش، شما باید انرژی و سرمایه‌ی بیشتری برای جلب اعتماد کاربران هزینه کنید، زیرا آنها نه شما را می‌بینند و نه می‌توانند جنس و کیفیت پارچه‌ای که برای فروش قرار داده‌اید، را بررسی کنند و به همین دلیل، جلب اعتماد و خرید کردن برای آنها، اندکی سخت‌تر از روش‌های سنتی خواهد بود.

فروش اینترنتی
فروش اینترنتی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کسب دانش در صنعت پارچه

پس از مشخص نمودنِ روش پارچه فروشیِ خود، باید دانشی که در صنعت پارچه وجود دارد (مانند منابع و روش‌های تأمین پارچه، انواع روش‌های تولید پارچه، شناخت انواع پارچه، نحوه‌ی فروش پارچه، بازار هدف و…) را کسب نمایید تا بتوانید – به نحو – احسن کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید و به فعالیت و کسب درآمد بپردازید.

انتخاب مکان مناسب

برای دو مورد اول در تعیین روش پارچه فروشی (عمده و خرده فروشی) شما باید یک مکان فیزیکی مانند مغازه (و در صورت نیاز انبار) برای ارائه و فروش محصولات خود آماده کنید و اگر هم قصد دارید پارچه فروشی آنلاین و اینترنتی راه‌اندازی نمایید، باید یک اکانت در شبکه‌های اجتماعی یا یک وب‌سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود بسازید و در آن به ارائه انواع پارچه و فروش آن به مشتریان مشغول شوید. شایان ذکر است که در هر دو حالت (چه عمده فروشی یا خرده فروشی و چه فروش اینترنتی)، شما نیاز دارید تا بستری جهت راه‌اندازیِ کسب و کارِ پارچه فروشیِ خود آماده سازید تا باقی مراحل را بر روی آن عملی نمایید.

انتخاب نام مناسب

انتخاب یک نام مناسب برای مغازه‌ی آفلاین یا آنلاین، بیش از آنچه که تصور می‌کنید مهم است؛ زیرا یک نام مناسب برای هر کسب و کاری همانند سکوی پرتاب در فروش و جلب اعتماد مشتریان عمل می‌کند. پروسه‌ی انتخاب نام (برند) ممکن است یک روزه تمام شود و یا بیش از یک هفته به طول انجامد و در طی این دوره، شما باید به یک نکته‌ی مهم توجه داشته باشید؛ نکته‌ای که در انتخاب نام (برند) بسیار اهمیت دارد این است که برند کسب و کار شما باید به گونه‌ای باشد که هم مشتری را جلب نماید و هم بتوان بر روی آن جهت تبلیغات و بازاریابی مانور داد. بد نیست بدانید که برند بسیاری از پارچه فروشی‌های سنتی و حتی مدرن!! حاوی «نامِ صاحب کسب و کار» می‌باشد که این نوع از نام‌گذاری در صنعت بازاریابی بسیار قدیمی و اشتباه است و در دنیای امروز، نام‌هایی که دارای خلاقیت و ارتباط معنایی و محتوایی با هویت یک کسب و کار هستند، اغلبِ مشتریان بازار هدف را به خود جذب می‌نمایند و پتانسیل بیشتری هم برای بازاریابی و برندینگ دارند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

انجام کارهای قانونی

پس از اتمام مراحل بالا، لازم است تا کارهای قانونی ثبت کسب و کار را انجام دهید، تا در آینده قادر باشید – بدون هیچ مشکل قانونی – فعالیت خود را ادامه و آن را گسترش دهید؛ لازم به ذکر است که این مراحل قانونی برای وب‌سایت‌های فروشگاهی و پارچه فروشی‌های آنلاین بیشتر اهمیت دارد؛ زیرا در کشور ما برای دریافت درگاه‌های پرداخت آنلاین شما حتماً باید تمامی مراحل قانونی را طی کرده باشید و مجوزهای قانونی را هم دریافت نموده باشید تا نشان اعتماد الکترونیک و در نهایت درگاه پرداخت امن را دریافت نمایید.

تأمین محصولات

حال که تمامی مراحل بالا را طی کرده‌اید، وقت آن رسیده است تا از منابع تأمین‌کننده‌ای که پیدا نموده‌اید، برای پارچه فروشیِ خود، جنس تهیه کنید و با توجه به شناختی که از بازار دارید و مشتریانی که هدف قرار داده‌اید، پارچه‌های پر طرفدار بازار هدف خود را خریداری نمایید و در پارچه فروشی خود به فروش برسانید.

بازاریابی و فروش

آخرین مرحله از راه‌اندازی پارچه فروشی، «بازاریابی و فروش محصولات» می‌باشد. در این مرحله – که تا آخرین لحظات فعالیت، به عنوان پارچه فروش آن را باید ادامه دهید – روش‌های مختلفی برای بازاریابی و فروش محصولات وجود دارد که برخی از آنها سنتی و برخی دیگر دیجیتالی می‌باشند؛ هرچه به جلو پیش می‌رویم، تأثیر و نفوذ شبکه‌های اجتماعی بیشتر برای کسب و کارها نمایان می‌شود و از همین رو برای اینکه یک کسب و کار موفق داشته باشید – جدای از تبلیغات سنتی – اکیداً توصیه می‌کنیم که از «دیجیتال مارکتینگ» یا همان «بازاریابی آنلاین» هم استفاده نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی آنلاین، شاخه‌ای از بازاریابی می‌باشد که بر پایه‌ی شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی بنا شده است و کاربران و بازار هدف را – به کمک ابزارهای موجود در این دنیا – تحت تأثیر تبلیغات قرار می‌دهد و آن‌ها را به کسب و کار شما و در نهایت خرید از شما ترغیب می‌نماید؛ لازم به ذکر است که برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ، قدرتمندترین ابزار «وب‌سایت» می‌باشد و پس از آن شبکه‌های مجازی!

یک نکته بسیار مهم:

اگر که شما روش‌های اول و دوم در فروش پارچه (فروش عمده و خرده) را انتخاب کرده‌اید، باز هم توصیه می‌کنیم که یک اکانت یا وب‌سایت برای پارچه فروشی خود بسازید و از امکانات و روش‌های دیجیتال مارکتینگ در جهت برندینگ و افزایش فروش خود بهره ببرید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی و فروش
بازاریابی و فروش

چه مشاغلی با پارچه فروشی مرتبط هستند؟

مشاغل مختلفی در بازار کار وجود دارند که باید مواد اولیه‌ی خود را از پارچه فروشان تهیه نمایند و به عبارتی مشتریان ثابت شما محسوب می‌گردند؛ مشاغلی که با پارچه فروشی مرتبط هستند عبارت‌اند از:

  • تولیدی‌های لباس
  • خیاطی‌های کوچک
  • پرده فروشی‌ها
  • تولیدی‌های مبل و صندلی
  • مزون‌ها
  • بوتیک‌ها
  • پارچه فروشی‌های خرد فروش

شایان ذکر است که هر کدام از مواردی که در بالا نام بردیم، برای اینکه بتوانند فعالیت خود را شروع کنند و به کسب درآمد بپردازند، در وهله‌ی اول، برای تولید محصولات خود به «پارچه» نیاز دارند و پارچه‌ی مورد نظر خود را از پارچه فروشی‌های موجود تأمین می‌نمایند.

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه معرفی مشاغل و چگونگی موفق شدن در آنها

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه کسب درآمد با معرفی کسب و کارهای مختلف

سخن پایانی در مورد راه اندازی یک مغازه پارچه فروشی

همان‌طور که در قسمت‌های مختلف این مقاله اشاره کردیم، شغل پارچه فروشی یکی از مشاغل تقریباً قدیمی در بازار کار محسوب می‌شود و جزو مشاغلی است که هرگز از بین نخواهد رفت؛ چرا که انسان‌ها همیشه به لباس و پوشش و دیگر محصولات پارچه‌ای نیازمند هستند و این صنف پارچه فروشی است که نیاز آنها را بر طرف می‌کند؛ به همین منظور، اگر قصد ورود به این حوزه‌ی کاری را دارید، باید برنامه‌ای «بلند مدت» برای خود تعیین کنید تا در طی زمان قادر باشید کسب و کار خود را گسترش دهید و از پتانسیل‌های موجود در این شغل نهایت استفاده و سود را ببرید.

امیدواریم که با ارائه‌ی این مقاله توانسته باشیم اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار داده باشیم و پاسخ سؤالات خود پیرامون شغل پارچه فروشی را در این مقاله پیدا کرده باشید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «چگونگی راه اندازی یک مغازه پارچه فروشی» دارید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان‌تان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که برای خود یک شغل پارچه فروشی راه بیندازند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 22 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.