خواسته‌ی هر شخص در زمینه‌ی کاری، یافتن شغلی است که علاوه بر کسب درآمد، از انجام آن لذت ببرد. هر چند بسیاری از افراد برای یافتن چنین شغلی جستجوهای فراوانی می‌کنند و بسیاری از آنها به دنبال راه‌اندازی کسب و کار خود می‌روند؛ اما افراد کمی هستند که به چنین فرصتی دست می‌یابند و شغل دلخواهشان را در پیش می‌گیرند. یکی از حرفه‌های جذاب و لذت بخش که چنین امکانی را در اختیارتان قرار می‌دهد، پخت انواع شیرینی و کیک است. اگر شما جزو افرادی هستید که به شیرینی و پخت آن علاقه دارید، شغل قنادی می‌تواند یکی از بهترین کسب و کارهایی باشد که لذت انجام کار دلخواه و کسب درآمد را هم‌زمان برایتان فراهم می‌کند. در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» قصد داریم تا شغل قنادی را به طور کامل باهم بررسی کنیم و دریابیم که چگونه می‌توان کسب و کار قنادی را راه‌اندازی نمود و از آن درآمد کسب کرد. لطفاً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قنادی چیست؟

در اولین قسمت از این مقاله، قصد داریم به تعریف و درک درستی از شغل قنادی برسیم و به سؤال  «قنادی چیست؟» پاسخ بدهیم. قنادی «مهارت پخت و آماده‌سازی انواع مختلفی از شیرینی، دسر و کیک» است. برخی از این محصولات، سنتی و مربوط به بخش‌های مختلف ایران و برخی دیگر از آنها، شیرینی‌های خارجی هستند که توسط قنادان ایرانی تهیه می‌شوند. در واقع به واسطه افزایش دانش و اطلاعات قنادان، هر روز مدل‌های مختلفی از محصولات جای خود را در یخچال قنادی‌ها باز می‌نمایند.

شایان ذکر است، اگرچه شغل قنادی به شیرینی‌پزی هم معروف است؛ اما حقیقت امر این است که در قنادی‌های امروزی – همان‌طور که اشاره کردیم – علاوه بر شیرینی انواع کیک و دسر و حتی شکلات‌های مختلف هم به فروش می‌رسند. در این راستا، استفاده از عنوان قنادی به جای شیرینی‌پزی انتخاب بهتر و درست‌تری می‌باشد.

شغل قنادی چیست؟
شغل قنادی چیست؟

از ویژگی‌های قنادی و قنادان، می‌توانیم به پاکیزگی، نظم، توجه به جزئیات و خلاقیت اشاره کنیم. در هنر قنادی، اگر اشتباهی در دستور پخت یا در طی عملیات پخت و آماده‌سازی صورت بگیرد، منجر به کاهش کیفیت محصولات خواهد شد. این کاهش کیفیت باعث عدم رضایت مشتریان و کاهش تعداد آنها خواهد شد؛ پس در قنادی باید پروسه‌ی تهیه‌ی مواد اولیه، پخت، آماده‌سازی و نگهداری با دقت انجام شود. در ادامه مهارت‌های لازم برای قنادی و همچنین مراحل راه‌اندازی کسب و کار قنادی را باهم بررسی می‌کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مهارت های لازم برای قنادی کدامند؟

هر شغلی (چه آنهایی که ساده‌ترین وظایف را دارند و چه آنهایی که دارای وظایف پیچیده‌ای هستند) نیازمند برخورداری از یک سری مهارت‌ها است و شغل قنادی نیز از همین قانون پیروی می‌نماید. برای اینکه بتوانید به یک قناد حرفه‌ای تبدیل شوید یا اینکه قنادی خود را راه‌اندازی کنید و در آن به کسب موفقیت برسید، باید برخی از مهارت‌های عمومی و تخصصی را کسب نمایید و در خود پرورش دهید. در این قسمت می‌خواهیم مهارت‌های لازم به منظور تبدیل شدن به یک قناد موفق را با شما مرور کنیم. مهارت‌های لازم برای قنادی عبارت‌اند از:

  • هنر قنادی
  • خلاقیت
  • کار گروهی
  • مدیریت افراد
  • سرعت عمل بالا
  • نظافت و نظم

حال بیایید مواردی که گفته شد را باهم بررسی کنیم.

لیست مهارت های لازم برای قنادی
لیست مهارت های لازم برای قنادی

هنر قنادی

اولین و مهم‌ترین مهارتی که برای این شغل نیاز است، مهارت و هنر قنادی می‌باشد. در صورتی که قصد دارید وارد شغل قنادی شوید، باید دانش کافی و کاملی پیرامون هنر قنادی و انواع دستور پخت کسب کنید. زمانی که شما هنر قنادی را فرا می‌گیرید، خود به خود بسیاری دیگر از مهارت‌هایی که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد را، فرا خواهید گرفت و پس از آن برای پیشرفت در شغلتان فقط کافی است مهارت‌های که کسب نموده‌اید را تقویت کنید.

شایان ذکر است، هنر قنادی شامل چند شاخه‌ی شیرینی پزی، پخت کیک، تزئین کیک و شیرینی، آماده‌سازی و پخت دسر و… می‌باشد که هر کدام از آنها به عنوان یک مهارت تخصصی شناخته می‌شوند. اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت کنید، توصیه می‌کنیم تا تمامی مهارت‌های موجود در هنر قنادی و پخت و آماده‌سازی انواع محصولات شیرینی (اعم از شیرینی خشک، شیرینی‌تر، کیک، دسر، کاپ‌کیک و…) را فرا بگیرید و در قدم دوم در یکی از آنها به صورت تخصصی فعالیت نمایید و سپس در شاخه‌های دیگر هم حرفه‌ای شوید.

خلاقیت

ظاهر محصولاتی که تولید می‌کنید، مهم‌ترین تأثیر را بر روی مشتریان در انتخاب شیرینی، کیک یا دسری که برای فروش آماده نموده‌اید می‌گذارد. برای اینکه مشتریان را در نگاه اول جذب قنادی خود نمایید باید ظاهری جذاب، زیبا و متفاوت از دیگر قنادی‌ها برای محصولات خود تدارک ببینید. جهت رسیدن به این هدف، شما باید از خلاقیت خود در دستور پخت، تزئین و حتی چیدمان انواع محصولات در قنادی خود بهره ببرید.

نکته‌ی دیگری که اهمیت خلاقیت را بیشتر نشان می‌دهد، این است که تقریباً دستور پخت انواع شیرینی‌ها، کیک‌ها و دسرها مشابه هم هستند و چیزی که آنها را متفاوت می‌نماید، خلاقیت در ایجاد ظاهری جذاب و زیبا می‌باشد. شما حتی علاوه ‌بر ظاهر محصولات باید در نوع بسته‌بندی آنها نیز خلاقیت به خرج بدهید. سعی کنید جعبه‌هایی که جهت بسته‌بندی تهیه می‌نمایید دارای طراحی جذاب و زیبا و همچنین ایمن برای حمل انواع شیرینی و کیک و… باشند.

حقیقتی که در شغل قنادی وجود دارد این است که مشتریان در وهله‌ی اول، شیفته‌ی ظاهر محصولات می‌شوند و در قدم بعدی طعم آن را احساس می‌کنند. بهتر است برای جذب مشتری ابتدا در زمینه‌ی ظاهر محصولات از خلاقیت خود (در تمامی جنبه‌ها مانند تزئین و ظاهر محصولات، طرح جعبه‌ها و بسته‌بندی، طراحی و دیزاین داخل قنادی و…) استفاده کنید. در مرحله بعد به منظور وفادار کردن مشتری، بر روی طعم و کیفیت محصولات تمرکز داشته باشید.

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

کار گروهی

هرچه قناد حرفه‌ای تری باشید، باید در قنادی‌های بزرگ‌تری – در کنار سایر قنادان – فعالیت کنید یا در صورتی که کسب و کار قنادی خودتان توسعه یافت به نیروی کار بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد. در هر دو حالت، شما باید مهارت کار گروهی را در خود ایجاد نمایید. با داشتن این مهارت قادر هستید در کنار اعضای گروه و دیگر همکاران، به نحو احسن فعالیت داشته باشید و محصولاتی با بالاترین کیفیت را تهیه کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم، شما به عنوان یک قناد باید مهارت‌های لازم را در مورد تمام مراحلِ پخت و تزئین شیرینی‌های مختلف فرا بگیرید؛ اما معمولاً در کارهای بزرگ فقط یک وظیفه را بر عهده خواهید داشت. در قنادی‌های بزرگ با تعداد نیروی زیاد، معمولاً هر بخش از کار بر عهده یک نفر قرار می‌گیرد و مراحل آماده سازی مواد، پخت، تزئین و… به صورت تخصصی توسط یک قناد انجام می‌شود. جهت انجام شدن تمامی مراحل به نحو احسن، شما و دیگر اعضای تیم باید در قالب یک گروه هماهنگ و با استفاده از مهارت کار گروهی وظایفی که بر دوش دارید را به اتمام برسانید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مهارت کار گروهی
مهارت کار گروهی

مدیریت افراد

با توسعه و گسترش کسب و کار قنادی، شما کارکنان و همکاران بیشتری خواهید داشت؛ در مقابل حجم محصولاتی هم که تولید می‌نمایید افزایش خواهد یافت. نکته‌ی مهم این است که حتی با افزایش تولید، کیفیت محصولات قنادی خود را حفظ نمایید و برای بهبود آن تلاش کنید. این امر با مدیریتِ درستِ افراد امکان پذیر خواهد بود؛ بنابراین یکی دیگر از مهارت‌هایی که برای شغل و کسب و کار قنادی به آن نیاز دارید، مهارت مدیریت افراد می‌باشد.

شایان ذکر است، با کسب این مهارت، شما یاد می‌گیرید که چگونه از تخصص و توانایی هر کدام از پرسنل خود به درستی استفاده نمایید و وظایف درستی به هر کدام از آنها محول کنید. این ویژگی در محیط کار تحتِ مدیریت شما باعث می‌شود، در کمترین زمان بهترین نتیجه را رقم بزنید.

سرعت عمل بالا

در برخی از ماه‌های سال و مناسبت‌های دینی و ملی، تقاضا برای انواع شیرینی و کیک و دیگر محصولات قنادی افزایش خواهد یافت. تعداد زیادی از مشتریان به منظور تهیه‌ی شیرینی، کیک و… جهت برگزاری مراسمات خود به شما مراجعه خواهند کرد و با حجم بالایی از تقاضا رو به رو می‌شوید. در این شرایط اگر از سرعت عمل بالایی برخوردار نباشید قطعاً دچار ضرر و زیان خواهید شد. جهت جلوگیری از این ضرر، شما نیازمند افزایش سرعت عمل خود (در عین حال حفظ کیفیت محصولات قنادی) می‌باشید.

شایان ذکر است، سرعت عمل بالا، با تقویت مهارت‌های خود و کارکنانتان به دست خواهد آمد. در طول ماه‌های دیگر سال باید این آمادگی را در کسب و کار قنادی خود ایجاد نمایید تا در صورت مواجهه با حجم بالای تقاضا، قادر باشید به راحتی آن را مدیریت نمایید.

نیاز به سرعت عمل بالا
نیاز به سرعت عمل بالا

نظافت و نظم

در قسمت‌های قبل به مواردی مانند: «افزایش تعداد کارکنان و همکاران» و «حجم بالای تقاضا» اشاره نمودیم. در هر کدام از این مسائل به مهارت‌هایی جهت کنترل اوضاع نیاز دارید؛ اما مهارت یا شاید ویژگی دیگری که بستر رشد و پرورش مهارت‌های بالا می‌شود، نظم و نظافت مداوم قنادی و کارکنان آن است. تا زمانی که شما نظم و ترتیب را در خود و دیگر افرادی که در قنادی کنار شما هستند، نهادینه نکرده باشید، کسب مهارت‌های گفته شده و همچنین پیشرفت در حوزه قنادی برای شما بسیار سخت خواهد بود.

مزایا و معایب شغل قنادی چیست؟

هر شغلی دارای معایب و مزایای خاص خود می‌باشد. شما به عنوان فردی که قصد دارد کسب و کار قنادی راه‌اندازی نماید یا به عنوان یک قناد وارد این حرفه شود، باید جنبه‌های مختلف این شغل را در نظر بگیرید. در این قسمت از مقاله قصد داریم جهت افزایش آگاهی شما، مزایا و معایب شغل قنادی را بررسی کنیم.

مزایای شغل قنادی

  • می‌توان با هر جنسیتی و در هر سنی وارد آن شد و پس از کسب مهارت‌های لازم به فعالیت و کسب درآمد از آن رسید
  • برای راه‌اندازی آن هم می‌توان مکانی آماده کرد و هم می‌توان به صورت خانگی به آن مشغول شد
  • در کشورهای مختلف و در شهرهای گوناگونی می‌توانید آن را راه‌اندازی نمایید؛ زیرا مهارت و حرفه‌ای است که در تمام دنیا مشتری دارد
  • شغلی مفرح و جذاب که در هر روز در آن می‌توانید از خلاقیت خود برای تولید محصولات قنادی جدیدی بهره ببرید و به دستور پخت‌های جدید دست پیدا نمایید.
  • به عنوان پاره‌وقت و تمام‌وقت می‌توانید به آن مشغول شوید و درآمد کسب کنید
  • نیاز به سرمایه‌ای کم برای راه‌اندازی کسب و کار قنادی خانگی
    مزایای شغل قنادی
    مزایای شغل قنادی

معایب شغل قنادی

  • در صورت راه‌اندازی قنادی در خارج از خانه به سرمایه‌ی تقریباً زیادی نیاز دارید
  • شغلی با درآمد سینوسی می‌باشد و در برخی از مناسبات شما با افزایش فروش و درآمد مواجه هستید در حالی که در بقیه‌ی طول سال درآمدی کمتر خواهید داشت
  • عدم ثبات قیمت مواد اولیه و تجهیزات باعث بروز مشکل در قیمت‌گذاری و محاسبه‌ی سود خواهد شد
  • ساعات کار طولانی در زمان افزایش حجم تقاضا به واسطه‌ی مناسبات یا سفارش برای مراسمات
  • نیازمند بودن به دقت و تمرکز بالا در کار برای تهیه مواد اولیه، آماده‌سازی‌های اولیه، پخت، تزئینات و آماده‌سازی نهایی
    معایب شغل قنادی
    معایب شغل قنادی

چگونه قنادی راه‌ اندازی کنیم؟

برای ورود به حوزه‌ی قنادی چهار روش پیش روی شما وجود دارد. در ادامه این روش‌ها را باهم بررسی می‌کنیم و سپس به توجه به علاقه و شرایطی که دارید می‌توانید یکی از این راه‌ها در پیش بگیرید و کسب درآمد نمایید. راه‌های کسب درآمد از قنادی عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی کسب و کار قنادی
  • راه‌اندازی کسب و کار خانگی قنادی
  • فعالیت به عنوان قناد در قنادی‌ها
  • تدریس هنر و مهارت قنادی

در ادامه موارد گفته شده را باهم بررسی خواهیم کرد.

راه‌ اندازی کسب و کار قنادی

شاید بتوان گفت آرزو و هدف هر قناد در دنیا این است که قنادی خودش را راه‌اندازی کند و با برند خود انواع محصولات قنادی را تولید و به مشتریان عرضه کند. شایان ذکر است، اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، ما هم توصیه می‌کنیم که قنادی خودتان را راه‌اندازی کنید. برای این کار باید یک کارگاه قنادی و همچنین فروشگاه قنادی (یا همان شیرینی فروشی) راه‌اندازی کنید و سپس توسط خودتان یا قنادان حرفه‌ای که استخدام می‌نمایید به تولید انواع محصولات قنادی و فروش آنها در فروشگاه خود بپردازید.

هزینه‌هایی که به طور معمول باید جهت شروع کسب و کار خود پرداخت کنید عبارت‌اند از:

  • هزینه‌ی خرید دستگاه‌های لازم برای تهیه ماده اولیه و پخت و تزئین محصولات مختلف قنادی
  • خرید دستگاه‌های نگهداری انواع شیرینی و کیک مانند یخچال‌های شیشه‌ای
  • طراحی و دیزاین فروشگاه

راه ‌اندازی کسب و کار خانگی قنادی

در این روش هزینه‌های اولیه برای راه‌اندازی کسب و کار به شدت کاهش می‌یابد و شما تنها باید برای خرید برخی از لوازمی که در آشپزخانه خود ندارید هزینه کنید. پس از شروع تولید، نوبت به بازاریابی می‌رسد. شما می‌توانید به کمک شبکه‌های مجازی و یا مراجعه حضوری به کافه‌ها، علاوه بر گرفتن سفارش از طریق شبکه‌های اجتماعی، برای کافی‌شاپ‌ها نیز به صورت روزانه انواع کیک‌ها و شیرینی‌هایی که نیاز دارند را تولید نمایید. یکی از مزایای استفاده از شبکه‌های مجازی این است که می‌توانید سفارش‌های شخصی سازی شده از مشتریان و کاربرانی که شما را دنبال می‌کنند دریافت نمایید و با این کار جذابیت بیشتری به کسب و کار خود ببخشید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

راه ‌اندازی کسب و کار خانگی قنادی
راه ‌اندازی کسب و کار خانگی قنادی

فعالیت به عنوان قناد در قنادی‌ ها

در صورتی که به شغل قنادی علاقه دارید؛ اما قادر به تأمین سرمایه کافی برای راه‌اندازی خود را خودتان نمی‌باشید می‌توانید برای دیگران کار کنید. هرچند این کار نسبت به را اندازی قنادی خودتان درآمد کمتری به دنبال دارد اما راهی برای ادامه و پیشرفت خواهد بود. از مزایای کار در قنادی می‌توانیم به افزایش روحیه‌ی کار گروهی و نظم در کار اشاره کنیم. از طرفی در این روش شما از قنادان دیگر تجربه‌های بیشتری کسب می‌نمایید و می‌توانید با سرعت بیشتری سطح توانایی خود را بالا ببرید.

تدریس هنر و مهارت قنادی

 این روش کسب درآمد را می‌توانید به طور موازی به سایر روش‌ها پیش بگیرید. در واقع حتی در صورت داشتن کسب و کار شخصی خودتان قادر هستید از راه آموزش قنادی به کارآموزان علاقه‌مند درآمد اضافی ایجاد کنید. نکته‌ی مهم دیگر این است که فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی می‌تواند به شناخته شدن شما در بازار محصولات قنادی کمک کند.

شایان ذکر است علاوه بر کلاس‌های مجازی می‌توانید به آموزشگاه‌ها و مؤسساتی که دوره‌های آموزش قنادی می‌گذارند مراجعه نمایید یا کلاس‌های خصوصی خود را برگزار کنید و به کسب درآمد از این راه مشغول شوید.

قنادی خود را چطور تبلیغ کنیم؟

تا این قسمت از مقاله تمام مواردی که بررسی کردیم، پیرامون شغل قنادی و نحوه‌ی راه‌اندازی و کسب درآمد از آن بود. در این بخش قصد داریم نحوه‌ی بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کار قنادی را به شما آموزش دهیم.

 راه‌های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد. شما قادر هستید علاوه بر روش‌هایی سنتی از روش‌های مدرن یا به اصطلاح دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی آنلاین) نیز استفاده نمایید. در روش‌های سنتی شما با چاپ و پخش انواع تراکت و پوستر و همچنین بازاریابی پیامکی می‌توانید قنادی خود را به افراد مختلفی معرفی نمایید. یکی از معایب این روش این است که هدفمند نیست و به درستی نمی‌تواند بازار هدف را نشانه بگیرد و بازاریابی و تبلیغات رندوم صورت می‌گیرد. در روش بازاریابی آنلاین (دیجیتال مارکتینگ) شما از ابزارها و امکاناتی استفاده می‌نمایید. این ابزارها قادر هستند محتوای تبلیغاتی شما را به صورت بسیار هدفمند، به مخاطبان عرضه نماید. انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال عبارت‌اند از:

  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ابزارهای آن‌ها برای جذب دنبال کننده
  • تبلیغات توسط اینفلوئنسرها در شبکه‌های مجازی
  • تدریس آنلاین و انتشار ویدئوهای آموزشی در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات کلیکی در وب‌سایت‌های پر بازدید (که نیازمند داشتن وب‌سایت می‌باشد)
  • تولید محتوای مرتبط و انتشار آن در شبکه‌های مجازی
  • معرفی انواع محصولات در دنیای مجازی و امکان سفارش آنلاین آنها
  • ساخت وب‌سایت و انتشار انواع محتوای مرتبط با قنادی و همچنین ثبت سفارش آنلاین محصولات

هر کدام از مواردی که نام برده شد می‌توانند به شما در بیشتر دیده شدن و دنبال شدن در دنیای مجازی کمک کنند و در نهایت افزایش فروش و درآمد کسب و کارتان را به دنبال داشته باشند. برای اینکه بهترین نتیجه را از دیجیتال مارکتینگ کسب کنید توصیه می‌کنیم حتماً روش‌های بازاریابی آنلاین را با دقت و به طور کامل فرا بگیرید. از طرف دیگر این امکان را دارید  که مدیریت وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را به تیم‌های دیجیتال مارکتینگ واگذار نمایید تا آنها در کمترین زمان بیشترین بازدهی را از تبلیغات آنلاین برای شما به ارمغان بیاورند.

استفاده ار دیجیتال مارکتینگ در تبلیغات
استفاده ار دیجیتال مارکتینگ در تبلیغات
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه معرفی مشاغل و چگونگی موفق شدن در آنها

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه کسب درآمد با معرفی کسب و کارهای مختلف

سخن پایانی در رابطه با شغل قنادی

شغل قنادی یکی از مشاغل جذاب و پر درآمد است. هرچه بیشتر در این شغل مهارت کسب نمایید و پیشرفت کنید، درآمد بیشتری به دست خواهید آورد. به منظور پیشرفت در این کار باید از جوانب مختلف آن آگاهی کسب کنید؛ لذا در این مقاله سعی کردیم مزایا و معایب فعالیت در این حوزه و مهارت‌های مورد نیاز جهت تبدیل شدن به یک قنادِ موفق را بررسی کنیم.

در پایان امیدواریم این مقاله توانسته باشد، دید جامع و کاملی از شغل قنادی در اختیار شما قرار داده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص این شغل دارید، یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که به عنوان قناد مشغول به کار شوند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دنیای دیجیتال به‌روز بمانید.

بر اساس رای 12 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.