در طول روز همه‌ی ما، مورد هدف تعداد زیادی از تبلیغات قرار می‌گیریم؛ به‌گونه‌ای که شما به هر جایی که نگاه کنید، شاهد حداقل یک تبلیغ خواهید بود. با این حجم زیاد از تبلیغاتی که در فضای آفلاین و آنلاین وجود دارد، شما باید بدانید که چگونه تبلیغ موفقی برای کسب و کار خود داشته باشید؟ مخصوصاً اگر کسب و کارتان جدید است و شما به‌تازگی می‌خواهید تبلیغات را برای آن استارت بزنید! پس اگر می‌خواهید بدانید که تبلیغات مناسب برای کسب و کارهای جدید چه هستند، با ما تا انتهای این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا همراه شوید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

اهمیت تبلیغات

اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه‌ی تبلیغات، برقراری ارتباط با مخاطب و جذب مشتری می‌باشد؛ زمانی تبلیغات شما موفق خواهد بود که ذهن مخاطب را درگیرِ خود کند به‌گونه‌ای که مخاطب با آن ارتباط بگیرد و در نهایت نظر مثبت وی برای انجام خرید را جلب نماید. اما چرا باید تبلیغات انجام دهید؟ تبلیغات چقدر اهمیت دارند؟ بگذارید اهمیت تبلیغات را در چند مورد، برای شما خلاصه کنیم:

  • تبدیل کسب‌وکارها به برند
  • معرفی محصولات یا خدمات
  • جذب مشتریان جدید
  • ایجاد وفاداری در مشتری
  • کمک به ماندن در رقابت تجاری
  • افزایش سود و نرخ بازگشت سرمایه

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح می‌کنیم.

چرا باید برای کسب و کار خود تبلیغات کنیم؟
چرا باید برای کسب و کار خود تبلیغات کنیم؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبدیل کسب و کارها به برند

اگر بخواهیم روراست باشیم، هیچ کسب و کاری بدون تبلیغات مناسب، تبدیل به «برند» نمی‌شود. شما در هر حوزه‌ای که بخواهید تجارت خود را راه‌اندازی کنید، رقبای بسیاری خواهید داشت و هر روزه هم رقبای جدید به گردونه رقابتِ با شما افزوده می‌شوند؛ اما چه عاملی باعث می‌شود یک کسب و کار تبدیل به برند شود و بقیه در حد متوسط یا ضعیفی باقی بمانند؟ پاسخ چیزی نیست جز «تبلیغات»! خلاصه‌ی کلام این است که اگر کسب و کار شما بهترین محصولات و خدمات را داشته باشد، اما تبلیغاتی مناسب برای آن صورت نگیرد، هرگز به برندی معروف و محبوب تبدیل نخواهد شد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

معرفی محصول یا خدمات

برای اینکه تبدیل به برند شوید، بازار هدف باید محصولات یا خدمات شما را بشناسد؛ ابزاری که برای این کار نیاز دارید، «تبلیغات» است. تبلیغات مناسب (چه به‌شکل سنتی و چه دیجیتال)، محصولات، خدمات، برند و ارزش‌های کسب و کارتان را به بازار هدف و دیگر اقشار جامعه معرفی می‌کند. اگر تبلیغاتی که منتشر می‌کنید، نتواند به‌خوبی وظیفه معرفی را انجام دهد، شما سرمایه‌ی خود را هدر داده‌اید و تبلیغ مناسبی آماده نکرده‌اید.

جذب مشتریان جدید

معرفی درست و اصولی محصولات یا خدمات به کمک تبلیغات، باعث می‌شود تا مشتریان بالقوه را به خریدارانی راضی تبدیل کنید. هرچه تبلیغات شما در بسترهای مختلفی منتشر شود، افراد بیشتری آنها را می‌بینند و به همین ترتیب، احتمال فروشِ شما بالاتر می‌رود. در نهایت با تبلیغات مناسب خواهید توانست مشتریان جدیدی را به خود جذب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» مراجعه کنید.

ایجاد وفاداری در مشتری

علاوه بر جذب مشتری، حفظ آن و تبدیل به مشتری وفادار، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که به کمک انواع روش‌های تبلیغاتی باید انجام بدهید. برای اینکه یک «مشتریِ معمولی» را به یک «مشتری وفادار به برند و محصولات یا خدمات خود» تبدیل کنید، باید از روش‌ها و محتوای تبلیغاتی خاصی استفاده کنید تا رضایت وی از خرید را افزایش داده و همچنین او را ترغیب کنید تا دوباره از شما خرید کند. به‌عنوان‌مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید که محصولات مختلفی را معرفی کرده و به فروش می‌رساند و می‌خواهید خریداران خود را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید، باید از روش‌های تبلیغاتی مانند: نظرسنجی، ارائه کد تخفیف، سپاس‌گزاری از خرید و… استفاده نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کمک به ماندن در رقابت تجاری

برای اینکه بتوانید در بازار تجارت باقی بمانید و با رقبای خود رقابت داشته باشید، بهترین و مهم‌ترین سلاح شما، «تبلیغات» می‌باشد. در این راستا، برای اینکه قادر باشید بهتر رقابت کنید و از دیگر شرکت‌های مشابه پیشی بگیرید، باید تبلیغات آنها را رصد کرده و بررسی نمایید تا بتوانید بهترین جواب را به تبلیغات آنها بدهید. برای اینکه این مورد را بهتر لمس کنید، کافی است تبلیغات شرکت‌های بنز، بی‌ام‌دبلیو و آئودی را ببینید؛ در بسیاری از تبلیغاتِ آنها عملاً به جنگ با یکدیگر رفته‌اند و با محتوایی هوشمندانه خود را برتر از رقیبشان معرفی نموده‌اند.

افزایش سود و نرخ بازگشت سرمایه

برای راه‌اندازی کسب و کار و تولید محصولات یا ارائه‌ی خدمات، باید هزینه کنید! و همچنین در بازه‌ای مشخص، سرمایه‌ی اولیه خود را به کمک تجارتی که ایجاد کرده‌اید، دوباره به‌دست آورده و پس از آن سود خود را دریافت کنید؛ در این راستا، برای اینکه بازه‌ی برگشت سرمایه کمتر و نرخ بازگشت آن بیشتر شود، باید از «تبلیغات» استفاده کنید. تبلیغات و مارکتینگِ مناسب و قوی، بهترین راه برای برگرداندن سرمایه و افزایش آن می‌باشد.

انواع تبلیغات

تبلیغات تأثیر بسیار زیادی در رفتار خرید افراد جامعه و همچنین نظر نهایی آنها برای خرید یک محصول یا دریافت خدمات دارد. با پیشرفت تکنولوژی و نفوذ پلتفرم‌های آنلاین در بین مردم، تبلیغات متنوع‌تری پای خود را به میدان کارزارهای مارکتینگ باز کردند. جدای از تبلیغات سنتی، ما شاهد نسل جدیدی از تبلیغات، به‌نام «تبلیغات آنلاین» یا همان «دیجیتال مارکتینگ» (Digital Marketing) هستیم که شاخه‌ها و انواع مختلفی دارد. هر کدام از این تبلیغات (سنتی و دیجیتال) انواع مختلفی دارند که در ادامه می‌خواهیم آنها را باهم بررسی کنیم.

انواع تبلیغات
انواع تبلیغات

انواع تبلیغات سنتی

همان‌طور که گفته شد، یکی از انواع متداول تبلیغاتی، «تبلیغات سنتی» است که خود از شیوه‌های مختلفی تشکیل می‌شود. این شیوه‌ها عبارت‌اند از:

  • چاپ پوستر
  • چاپ بنر
  • چاپ تراکت
  • تبلیغات حضوری
  • تبلیغات تلفنی
  • تبلیغات پستی
  • تبلیغات در روزنامه و مجله
  • تبلیغات در رادیو و تلویزیون

در ادامه، بیشتر در مورد هر یک اطلاعات به‌دست خواهید آورد.

انواع تبلیغات سنتی
انواع تبلیغات سنتی

چاپ پوستر

چاپ پوسترهای تبلیغاتی یکی از قدیمی‌ترین انواع تبلیغات می‌باشد که از دیرباز و با اختراع صنعت چاپ، شکل گرفت. در این نوع از تبلیغات، شما یک محتوای تصویری یا متنی آماده کرده و سپس بر روی کاغذ چاپ می‌نمایید؛ این کاغذهای چاپ‌شده (پوسترهای تبلیغاتی) در مکان‌های عمومی و مکان‌هایی که تمرکز بازار هدف شما قرار دارد، پخش می‌شوند.

چاپ بنر

بنرهای تبلیغاتی دارای یک تصویر گرافیکی می‌باشند که گاهی متن‌های تبلیغاتی هم دارند و گاهی هم فقط تصویری از محصول را در خود جای داده‌اند و به‌صورت بنر در ابعاد بزرگ چاپ شده‌اند. گفتنی است که بنرها همانند پوسترهای تبلیغاتی عمل می‌کنند ولی در تعداد بسیار محدودتر و ابعادی بسیار بزرگ‌تر چاپ می‌شوند.

چاپ تراکت

یکی از ارزان‌ترین انواع تبلیغات سنتی، چاپ و پخش تراکت‌های تبلیغاتی می‌باشد؛ اما به همین نسبت از تأثیرگذاری کمتری نسبت به بقیه روش‌ها برخوردار است. گفتنی است که تراکت‌های تبلیغاتی در ابعادی کوچک‌تر از پوسترهای تبلیغاتی چاپ می‌شوند ولی در تعدادی بالاتر.

تبلیغات حضوری

سخت‌ترین نوع تبلیغات سنتی، بازاریابی حضوری می‌باشد. برای بازاریابی حضوری موفق، شما به بازاریابان و فروشندگان ماهری نیاز دارید که بتوانند با مشتریان بازار هدف – که هر کدام شخصیت‌های خاص خود را دارند – ارتباط برقرار کرده و آنها را مجاب کنند که محصولات یا خدمات شما را دریافت نمایند.

تبلیغات تلفنی

بازاریابی تلفنی در دهه‌های اخیر و با گسترش پوشش تلفن در خانه‌های مردم شکل گرفت. در بازاریابی تلفنی شما لیستی از مشتریان بالقوه‌ی خود در اختیار دارید که در طی یک تماس تلفنی باید وظایف بازاریابان حضوری را انجام دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات پستی

این روش بازاریابی، بیشتر برای تبلیغات پس از خرید مشتری، برای جلب اعتماد بیشتر و تبدیل آن به مشتری وفادار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بازاریابی پستی شما محتوای تبلیغاتی خود (پوستر، تراکت، ماهنامه، بن‌های تخفیف و…) و همچنین موارد دیگری مانند: تبریک مناسبت‌های خاص را از طریق نامه‌ها و بسته‌های پستی به مشتریان خود ارسال می‌کنید.

تبلیغات در روزنامه و مجله

درج آگهی‌ها و محتوای تبلیغاتی در روزنامه‌ها و مجلات، یکی دیگر از روش‌های بازاریابی و تبلیغات سنتی می‌باشد. در این روش، شما تبلیغات خود را برای قشر گسترده‌ای از جامعه منتشر می‌کنید؛ اما یک ایراد بزرگ دارد! و آن این است که مانند انواع دیگر تبلیغات سنتی چاپی، از دقت پایینی برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه برخوردار است.

تبلیغات در تلویزیون و رادیو

این نوع از تبلیغات که بیشتر تحت عنوان «پیام‌های بازرگانی» شناخته می‌شود، نیازی به توضیح آنچنانی ندارد؛ زیرا همه خوب با آن آشنا هستیم! یکی از تأثیرگذارترین رسانه‌ها برای تبلیغات سنتی، «تلویزیون و رادیو» می‌باشد؛ برای استفاده از رسانه‌ی تصویری تلویزیون، شما می‌توانید هم ویدئوهای تبلیغاتی چند دقیقه‌ای تولید کنید، هم می‌توانید تبلیغات چند ثانیه‌ای بین برنامه‌ای آماده سازید و هم می‌توانید تبلیغات خود را به‌صورت زیرنویس و در حین پخش برنامه‌های مختلف منتشر نمایید. در رادیو نیز شما باید محتوای تبلیغاتی صوتی تولید کنید و در آن سعی خود را بر این بگذارید که با ارائه‌ی یک محتوای تبلیغاتی صوتی، تصویر واضح و مناسبی از محصولات یا خدمات خود در ذهن شنوندگان بسازید؛ تا هم شما را در ذهن بسپارند و هم اعتمادشان برای تهیه‌ی محصولات یا دریافت خدمات شما تقویت شود.

انواع تبلیغات دیجیتال

همان‌طور که ما در تبلیغات سنتی، شیوه‌ها و روش‌های مختلفی برای تبلیغ یک محصول یا خدمت داریم، در تبلیغات آنلاین نیز روش‌ها و شیوه‌های متنوعی وجود دارد. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی یک وب‌سایت
  • فعالیت در شبکه‌های مجازی
  • سئو
  • ریپورتاژ
  • تبلیغات درون برنامه‌ای
  • تبلیغات بنری
  • پرداخت به‌ازای کلیک

در ادامه هر یک انواع تبلیغات آنلاین را بیشتر باز می‌کنیم.

انواع تبلیغات آنلاین
انواع تبلیغات آنلاین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

راه اندازی یک وب سایت

پایه و اساس یک دیجیتال مارکتینگ موفق، داشتن وب‌سایتی مختص کسب و کارتان می‌باشد. وب‌سایت مزایای زیادی برای شما خواهد داشت؛ مانند: انتشار هر نوع محتوایی که مد نظرتان است، معرفی کامل و جامع محصولات و خدمات، پشتیبانی و پاسخ‌گویی بهتر به مشتریان، امکان فروش راحت‌تر به مشتریان، قرار دادن ویژگی مقایسه‌ی محصولات برای کاربران، تحلیل رفتار خرید کاربران و… .

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت در شبکه های مجازی

شبکه‌های مجازی طرفداران و کاربران زیادی دارد و هر روزه بر تعداد آنها افزوده می‌شود. شما می‌توانید از شبکه‌های مجازی به‌صورت مستقل و همچنین مرتبط با وب‌سایت خود استفاده کنید. هر شبکه‌ی اجتماعی کاربرد و هدف خاصی از انتشار محتوا دارد و شما بر اساس ویژگی‌های هر کدام، باید محتوای مناسبِ آن را تولید و منتشر نمایید.

سئو (SEO)

با انجام سئوی مناسب، باعث افزایش ارزش و رتبه‌ی وب‌سایت خود در موتورهای جستجو می‌گردید که این امر به افزایش کاربران، افزایش کلیک وب‌سایت و دیجیتال مارکتینگ مؤثرتر کمک شایانی خواهد کرد. شایان ذکر است که سئو (Search Engine Optimization) دارای فاکتورها و عوامل مختلفی است که برای انجام آن به‌نحو درست و اصولی، باید آن را به‌صورت کامل یاد بگیرید یا اینکه کار را به حرفه‌ای‌ها واگذار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله «سئو (SEO) چیست؟ – راهنمای جامع بهبود سئوی سایت به زبان ساده» مراجعه کنید.

ریپورتاژ

ریپورتاژ محتوای تبلیغاتی متنی، در قالب یک مقاله می‌باشد. در ریپورتاژ نویسی، شما در مورد موضوعی مرتبط با کسب و کار خود یک مقاله تهیه می‌کنید و درون متن مقاله، محصولات، خدمات یا برند خود را معرفی می‌نمایید. در واقع، ریپورتاژ نوعی تبلیغات نامحسوس به‌حساب می‌آید.

تبلیغات درون برنامه ای

شکل جدیدی از تبلیغات دیجیتال می‌باشد که به کمک برنامه‌های موبایلی و کامپیوتری صورت می‌گیرد. تبلیغات درون برنامه‌ای به این صورت می‌باشد که شما یک ویدئوی تبلیغاتی کوتاه یا بنری تبلیغاتی آماده می‌کنید و این محتوایِ تبلیغاتیِ شما، درون برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف (برنامه‌هایی که بازار هدف شما، بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند)، در حین استفاده از برنامه یا به‌صورت Push-Notification نمایش داده می‌شود.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری در وب‌سایت‌های مختلف نمایش داده می‌شوند؛ نحوه‌ی کار آنها این گونه است که شما یک بنر تبلیغاتی برای کسب و کار خود آماده می‌کنید و این بنر در سایت‌های مختلف که بازدید بالایی دارند، در قسمت‌های مختلفی از آن وب‌سایت‌ها، به نمایش در می‌آید و با کلیک بر روی آن، کاربران به لینک مد نظر شما هدایت می‌شوند.

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

تبلیغات PPC یا همان پرداخت به‌ازای کلیک، به‌نوعی تبلیغات بنری محسوب می‌شود؛ با این تفاوت که هزینه‌ی انتشار تبلیغات به‌ازای تعداد کلیکی که روی آن تبلیغ صورت می‌گیرد، محاسبه می‌گردد. وب‌سایت‌های مختلفی برای انجام تبلیغات کلیکی فعالیت می‌کنند. در این راستا، فقط کافی است شما تبلیغات خود را به آنها بسپارید، تا خودشان بقیه‌ی کارها را برایتان انجام دهند.

تبلیغات مناسب برای کسب و کار جدید

در بالا ما با انواع تبلیغات سنتی و دیجیتال آشنا شدیم و بررسی کردیم که هر کدام به چه صورت انجام می‌گیرد؛ اما نکته‌ای که بسیار مهم است و می‌خواهیم به آن برسیم، این است که کدام‌یک از تبلیغات بالا، تبلیغات مناسب برای کسب و کارهای جدید محسوب می‌شوند؟ هر کدام از انواع روش‌های تبلیغات و بازاریابی دارای محاسن، معایب و تأثیرگذاری خاص خود می‌باشند و در بین آنها برخی برای کسب و کارهای جدید و پیشرفت سریع‌تر آنها، مناسب‌تر هستند. در این قسمت می‌خواهیم تبلیغات مناسب و مؤثر برای پیشرفت سریع کسب و کارهای جدید را با هم بررسی کنیم. این شیوه‌های تبلیغاتی عبارت‌اند از:

  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی
  • برگزاری مسابقات آنلاین
  • تولید محتوا
  • سئوی وب‌سایت
  • برگزاری دوره‌های آموزشی
  • ارائه نمونه‌های رایگان
  • معرفی حضوری محصولات و خدمات
  • آگهی‌های تبلیغات اینترنتی

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح می‌کنیم.

انواع روش‌های تبلیغاتی مناسب برای کسب و کار جدید
انواع روش‌های تبلیغاتی مناسب برای کسب و کار جدید

استفاده از شبکه های اجتماعی

اولین و ارزان‌ترین کاری که برای کسب و کار خود باید انجام بدهید، ایجاد اکانت در شبکه‌های اجتماعی محبوب می‌باشد. زمانی که شما در شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کنید، می‌توانید خیلی راحت‌تر و سریع‌تر بررسی کنید که کدام محتوای تبلیغاتی منتشرشده، تأثیر بیشتری بر روی فروش شما گذاشته است و به کمک این تجزیه و تحلیل، استراتژی قوی‌تری برای بازاریابی و تبلیغات خود طراحی نمایید. شبکه‌های اجتماعی همچنین راه ارتباطی بهتری با مخاطبان بازار هدف برای شما ایجاد می‌کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برگزاری مسابقات آنلاین

مسابقات و فعالیت‌های اجتماعی آنلاین، یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای تبلیغ کسب و کارهای جدید می‌باشد. این روش به کمک وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها فعالیت دارید، صورت می‌گیرد. در این راستا، برای اینکه تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، توصیه می‌کنیم تا بنر تبلیغاتی خود برای برگزاری مسابقه‌ی آنلاین را در وب‌سایت‌های پر بازدید و حتی تبلیغات درون برنامه‌ای منتشر کنید.

تولید محتوا

یکی از راه‌های مناسب و مؤثر برای معرفی کسب و کار جدید به افراد جامعه، «تولید محتوا» می‌باشد. محتواهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها کاربرد و تأثیر متفاوتی بر روی جامعه‌ی هدف دارد و شما باید بر اساس ویژگی‌های بازار هدف خود و همچنین پلتفرمی که قصد دارید در آن تبلیغ کنید، محتوای خود را انتخاب نمایید؛ انواع محتوای تبلیغاتی عبارت‌اند از محتوای متنی (مقاله، ریپورتاژ و…)، محتوای صوتی (پادکست) و محتوای تصویری (اینفوگرافیک، بنر تبلیغاتی، ویدئوی تبلیغاتی، انیمیشن و…).

یکی از بهترین انواع تولید محتوا که در سئوی وب‌سایت هم نقش اصلی را ایفا می‌نماید، محتوای متنی (مقاله، ریپورتاژ) می‌باشد. یک محتوای متنی، خود اصولی دارد که باید حتماً آنها را رعایت بفرمایید. برای آموزش محتوا نویسی شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی «اصول محتوا نویسی و نگارش مقاله برای سایت ها» دعوت می‌کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سئوی وب سایت

برای اینکه بیشترین سود را از ایجاد وب‌سایت ببرید، نیاز است تا روی بحث سئوی آن به‌خوبی کار کنید. بر خلاف روش‌های سنتی بازاریابی که بازه‌ی زمانی خاصی در سطح جامعه باقی می‌مانند، تبلیغاتی که در وب‌سایت شما صورت می‌گیرد، تا وقتی خودتان آن را پاک نکنید، در وب‌سایت و در دسترس کاربران خواهند بود. سئو به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت شما بیشتر دیده شود و هرچه بازدید از وب‌سایت شما بالاتر برود، محتوای تبلیغاتی که منتشر می‌کنید، بازدید بیشتری خواهد گرفت و کاربران بیشتری از محصولات و خدمات شما آگاه می‌شوند. شایان ذکر است که هرچه تعداد بازدیدها بالاتر برود، برند شما معروف‌تر، تأثیرگذاری تبلیغات شما بیشتر می‌شود و میزان درآمدتان افزایش خواهد یافت.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برگزاری دوره های آموزشی حضوری

یکی دیگر از راه‌های تبلیغات مناسب برای کسب و کار جدید، برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری می‌باشد. در این دوره‌های آموزشی، شما علاوه‌بر افزایش آگاهی مخاطبان، آنها را با محصولات و خدمات خود بیشتر آشنا می‌سازید. گفتنی است که شما می‌توانید به دو طریق از این روش تبلیغاتی استفاده کنید:

برگزاری دوره

در این راه خودتان به‌صورت مستقل، صفر تا صد برگزاری دوره‌ی آموزشی را بر عهده می‌گیرید و این دوره را برای افراد مختلف و مشتریان بالقوه برگزار می‌نمایید.

اسپانسر شدن

اگر زمان یا توانایی کافی برای برگزاری مستقل دوره‌های آموزشی را ندارید، می‌توانید با کسانی که این توانایی را دارند همکاری داشته و نقش اسپانسر مالی را برای آنها ایفا کنید، تا آنها بقیه‌ی کارهای لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزشیِ شما را انجام دهند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ارائه نمونه های رایگان

این روش نسبت به بقیه‌ی روش‌های تبلیغاتی برای کسب و کارهای جدید قدری هزینه‌ی بیشتری دارد؛ زیرا شما باید به رایگان محصولات یا خدمات خود را جهت انجام تبلیغات و جلب اعتماد مشتریان، عرضه کنید. ارائه‌ی نمونه‌ی رایگان به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد؛ به‌عنوان‌مثال، اگر کسب و کار شما خدمت یا سرویسی را ارائه می‌دهد، می‌توانید دفعه‌ی اول به‌صورت رایگان انجام بدهید، یا اینکه یک بازه‌ی زمانی برای کاربران مشخص کنید که در طی آن بازه زمانی استفاده از خدمات و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهید رایگان باشد و پس از پایان دوره در صورت تمایل به استفاده‌ی بیشتر، هزینه‌ی لازم را به شما پرداخت کنند.

اگر محصول یا کالایی را به فروش می‌رسانید، به دو طریق می‌توانید نمونه‌های رایگان عرضه کنید؛ یکی تولید نمونه‌های کوچک از کالای اصلی (به عنوان مثال بطری‌های کوچک 200 سی‌سی دلستر به‌جای نمونه اصلی که 1 لیتر می‌باشد)، یا اینکه در برخی از رویدادها، خودِ کالای اصلی را به رایگان توزیع کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

معرفی حضوری محصولات و خدمات

این مورد تا حدودی مانند برگزاری دوره‌های آموزشی می‌باشد؛ با این تفاوت که در این روش از تبلیغاتی، شما مستقیماً محصول یا خدمات خود را معرفی و تبلیغ می‌کنید. چند روش برای معرفی حضوری محصولات و خدمات وجود دارد:

برگزاری یک رویداد

همانند دوره‌های آموزشی، یک رویداد برگزار می‌کنید و در آن از افرادی که در حوزه‌ی شما فعال هستند دعوت به عمل می‌آورید تا محصولات یا خدمات خود را به آن‌ها کامل و جامع معرفی کنید. زمانی که محصولات و خدمات خود را به افراد تأثیرگذار معرفی کنید و نظر مثبت‌شان را جلب کنید، آنها خودبه‌خود، کسب و کار شما را به سایر افراد معرفی کرده و از آن حمایت می‌کنند.

تبلیغات مناسب برای کسب و کار جدید
تبلیغات مناسب برای کسب و کار جدید

شرکت در همایش ها و نمایشگاه های مختلف

یکی دیگر از راه‌های معرفی حضوری محصولات و خدمات، شرکت در همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی است که در حوزه‌ی کاری شما برگزار می‌شود؛ این رویدادها فرصت بسیار مناسبی برای معرفی کسب و کار خود و همچنین محصولات یا خدماتی است که به جامعه عرضه می‌کنید. علاوه‌بر آن فرصت مناسبی هم برای مقایسه‌ی خودتان با رقبا می‌باشد و می‌توانید فعالیت‌های تبلیغاتی، ویژگی‌های محصولات و خدمات آن‌ها را به‌دقت و با جزئیات بیشتری بررسی نمایید.

میزهای خدمت موقت

حتماً در مکان‌های عمومیِ مختلفی میزهای خدمت کوچکی را مشاهده کرده‌اید که در آنها یک یا چند نفر در حال ارائه‌ی نمونه‌های رایگان و یا توضیحات مختلفی برای معرفی محصولات یا خدمات یک شرکت خاص می‌باشند؛ این میزهای خدمت و افرادی که در پشت آنها قرار دارند، یکی دیگر از روش‌های تبلیغات حضوری برای معرفی محصولات یا خدماتِ کسب و کارهای جدید به شمار می‌روند.

بازاریابی تک نفره

معروف‌ترین و شخصی‌سازی‌شده‌ترین روش بازاریابی حضوری و معرفی محصولات، بازاریابی تک‌نفره می‌باشد؛ در این نوع از بازاریابی حضوری، یک بازاریاب یا فروشنده‌ی ماهر، به سراغ مشتریان بالقوه رفته و با کمک تکنیک‌های مختلف مارکتینگ، فروش و فن بیان، محصولات یا خدمات مورد نظر را به آنها معرفی نموده و تلاش می‌کند تا سفارش خرید محصول یا دریافت خدمات را ثبت نماید. شایان ذکر است که در این روش، شما نزدیک‌ترین نوع ارتباط (یعنی ارتباط حضوری و شخصی‌سازی‌شده) را با مشتری برقرار می‌کنید؛ گاهی در همان دفعه‌ی اول موفق به فروش خواهید شد اما گاهی نیاز است تا چند بار یک مشتری را ویزیت کنید تا از شما خرید کند. نکته‌ای که در این روش بسیار اهمیت دارد، برخورد شما با مشتری و میزان جلب اعتماد وی می‌باشد؛ در این راستا، باید سعی کنید تا جایی که می‌توانید ارتباطی قوی با مخاطب برقرار کرده و اعتماد او را جلب کنید.

آگهی های تبلیغاتی اینترنتی

از دیگر شیوه‌های تبلیغاتی مناسب برای کسب و کار جدیدی که راه‌اندازی کرده‌اید، «تبلیغات اینترنتی» می‌باشد؛ تبلیغات اینترنتی شامل: ریپورتاژ، تبلیغات کلیکی، اینفلوئنسر مارکتینگ، بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات درون‌برنامه‌ای و تبلیغ در رسانه‌های صوتی و تصویری آنلاین می‌باشد. بیایید تا در ادامه با هم هر کدام از موارد گفته‌شده را بررسی کنیم.

ریپورتاژ

در قسمت قبل ریپورتاژ را برای شما تعریف کردیم و گفتیم که ریپورتاژ متنی تبلیغاتی است که در قالب یک مقاله منتشر می‌شود. برای اینکه یک ریپورتاژ تأثیرگذار و موفق داشته باشید، نیاز دارید تا به شرکت‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی به‌صورت حرفه‌ای به انجام ریپورتاژ مشغول هستند، رجوع کنید. وب‌سایت‌های مختلفی در فضای مجازی، ریپورتاژ را انجام می‌دهند اما در میان آنها کلاهبردار و همچنین وب‌سایت‌هایی با عملکرد ضعیف وجود دارد که فقط موجب هدر رفتن سرمایه‌ی شما می‌شوند؛ اما وب‌سایت‌های معتبری هم وجود دارند که کار ریپورتاژ را به‌نحو احسن انجام می‌دهند و یکی از این وب‌سایت‌ها «نشریلا» می‌باشد.

وب‌سایت نشریلا با کارنامه‌ای درخشان و تیمی حرفه‌ای، برای کسب و کارها و وب‌سایت‌های معتبرِ فراوانی کار ریپوتاژ را انجام می‌دهد و پوشش گسترده‌ای برای دیده شدن مقاله‌ی ریپورتاژ شما فراهم می‌کند؛ این وب‌سایت دارای درگاه پرداخت امن، وب‌سایت‌های همکار با بازدید بالا و کیفیت بالای تولید ریپورتاژ می‌باشد.

به‌عبارت بهتر، «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

حتماً عبارت اینفلوئنسر به گوشتان خورده است، اما اینفلوئنسر یعنی چه؟ به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی به‌طور حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و اکانت‌هایی که دنبال‌کنندگان زیاد دارند، اینفلوئنسر یا افراد تأثیرگذار می‌گویند. اگر چرخی در شبکه‌های اجتماعی مختلف بزنید، حتماً مشاهده خواهید کرد که در همه‌ی حوزه‌ها ما شاهد فعالیت اینفلوئنسرها هستیم؛ یکی از راه‌های انجام تبلیغات اینترنتی، همکاری با اینفلوئنسرها می‌باشد. در این روش شما به کمک اینفلوئنسرها و بلاگرهای مجازی در حوزه‌ی کاری خود، محتوای تبلیغاتیتان را از طریق اکانت آنها منتشر می‌کنید. شایان ذکر است که به‌دلیل اعتماد کاربران و علاقه‌شان به اینفلوئنسرها، تبلیغاتی که توسط اینفلوئنسرها برای شما صورت می‌گیرد، تأثیر بسیار مثبتی بر روی دنبال‌کنندگان آنها خواهد گذاشت.

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود که دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» را هم بخوانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بنرهای تبلیغاتی و کلیکی

بنرهای تبلیغاتی نوعی از محتوای تبلیغاتی هستند که در وب‌سایت‌های مختلف قرار می‌گیرند. شما باید یک بنر تبلیغاتی (به‌صورت عکس یا GIF) تهیه نمایید و سپس آن را در وب‌سایت‌های مختلف به نمایش بگذارید تا کاربران هم تبلیغات شما را مشاهده کنند و هم در صورت کلیک بر روی آنها، به وب‌سایت یا هر لینک مجازی دیگری که مد نظرتان است هدایت شوند. اما بنرهای تبلیغاتی‌مان را در چه وب‌سایت‌هایی و چگونه به نمایش بگذاریم؟

انتشار بنرهای تبلیغاتی و کلیکی نیازمند کمک گرفتن از آژانس‌های تبلیغاتی و شرکت‌هایی است که با وب‌سایت‌های پر بازدید همکاری دارند و می‌توانند تبلیغات بنری یا کلیکی شما را در وب‌سایت آنها منتشر کنند. ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند با کاپریلا

تبلیغات درون برنامه ای

تبلیغات درون‌برنامه‌ای یکی از متمرکزترین انواع تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شود؛ زیرا تبلیغاتی که شما تهیه می‌کنید بر اساس رفتار کاربران در فضای مجازی و برنامه‌هایی که نصب می‌کنند، نمایش داده می‌شوند. به‌عنوان‌مثال شما یک شرکت تولیدکننده‌ی بازی‌های موبایل هستید و می‌خواهید بازی فکری جدید خود را در برنامه‌های مختلف تبلیغ کنید. محتوای تبلیغاتی که برای نمایش در تبلیغات درون برنامه‌ای آماده کرده‌اید، در بازی‌های فکری مشابه به نمایش در می‌آید؛ زیرا بازار هدف شما افرادی هستند که به بازی‌های فکری علاقه دارند؛ یا تبلیغ شما در میان بازی‌های دیگر و برای کسانی که بازی‌های فکری مشابه را نصب کرده‌اند، به نمایش در خواهد آمد.

تبلیغ در رسانه های صوتی و تصویری آنلاین

رسانه‌های صوتی و تصویری آنلاین، نسخه‌های به‌روز شده‌ی تلویزیون و رادیو می‌باشند؛ این رسانه دارای امکانات بیشتری برای کاربران هستند، اما ویژگی که ما به‌دنبال آن هستیم، تبلیغ هوشمند و هدف‌دار در این رسانه‌ها می‌باشد. از طریق رسانه‌های آنلاین می‌توان سلیقه و رفتار کاربران را بررسی کرد و بر اساس آنها تبلیغات را به‌صورت هوشمند و هدفمندی به نمایش در آورد. رسانه‌های آنلاین عبارت‌اند از: سرویس‌های استریم فیلم، سرویس‌های پخش آنلاین فیلم و سریال و اپ‌های انتشار پادکست.

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی در حوزه تبلیغات

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه کسب و کار

سخن پایانی درباره تبلیغات مناسب برای کسب و کار جدید

هدف هر کارآفرینی برای ایجاد یک کسب و کار، توسعه و پیشرفت آن کسب و کار می‌باشد؛ و برای اینکه به این هدف برسد، حتماً باید از تبلیغات مناسبی استفاده کند. مخصوصاً برای کسب و کارهای جدید و نوپا. در مقاله‌ای که خواندید، ما انواع روش‌های بازاریابی و تبلیغ و همچنین مناسب‌ترین روش‌های تبلیغاتی برای کسب و کارهای جدید را برایتان بررسی کردیم؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید بر اساس نوع کسب و کاری که دارید و حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، روش‌های مناسبی را برای تبلیغ کسب و کار جدید خود اتخاذ کنید، تا هرچه زودتر مسیر پیشرفت را طی کرده و در بیزینس خود به سوددهی برسید.

در آخر از شما سپاس‌گزاریم که ما را تا انتهای مقاله همراهی نمودید و امیدواریم که مطالب مفیدی را با مطالعه‌ی این مقاله به‌دست آورده باشید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «تبلیغات مناسب برای کسب و کار جدید» دارید، یا روش‌های تبلیغاتی دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که کسب و کار جدید خود را تبلیغ کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.