تبلیغات عامل بسیار مهمی در موفقیت یک کسب و کار و معرفی آن به مخاطبان هدف است. از طرفی، هزینه‌های بالای تولید محتوای تبلیغاتی، باعث می‌شود که بسیاری از صاحبان کسب و کار – خصوصاً بیزینس‌های نوپا – قادر به تأمین بودجه جهت طراحی و انتشار محتوای مناسب برای معرفی محصولات و خدمات خود، نباشند؛ به همین دلیل، با روی کار آمدن چت جی پی تی و تکنولوژی‌های Artificial Intelligence، ابزارهای ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی، توجه افراد زیادی را در حوزه تبلیغات دیجیتال، به خود جلب کرده است.

در صورتی که شما هم قصد دارید از هوش مصنوعی برای ساخت تبلیغات استفاده کنید و از مزایای تکنولوژی نوین در کارتان بهره ببرید؛ از شما دعوت می‌کنیم که با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» همراه باشید و در این حوزه اطلاعات لازم را کسب کنید.

اثر استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات

پیش از آنکه به تأثیر هوش مصنوعی بر تبلیغات کسب و کارها اشاره کنیم؛ بد نیست بدانید که مهم‌ترین عامل در اثرگذاری یک تیزر یا عکس تبلیغاتی، میزان اثرگذاری آن بر ذهن مخاطبان هدف است. به همین دلیل، استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در ایجاد یک ترکیب بصری مناسب، می‌تواند محصولات یا خدمات کسب و کار شما را در ذهن مخاطبان حک کند؛ در واقع، پیشرفت‌هایی که در ابزارهای تبلیغاتی هوش مصنوعی ایجاد شده است، منجر به ایجاد جریانی از رقابت بین کسب و کارهای کوچک و بزرگ شده است و هر کدام تلاش می‌کنند محصولات خود را، به صورت خلاقانه و به تعداد بیشتری از مخاطبان معرفی کنند.

از طرفی، هزینه‌های تبلیغات – که خصوصاً در ارتباط با کسب و کارهای کوچه یک عامل محدود کننده به شمار می‌رود – باعث شده است که استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در ساخت تبلیغات، بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. بر این اساس، به تدریج شاهد هستیم که متن، تصویر و ویدئوهای تبلیغاتی که توسط هوش مصنوعی طراحی و تولید شده‌اند، حجم بیشتری از محتوای موجود در دنیای دیجیتال را در بر می‌گیرند که این، خود نشان از تأثیر بالای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات دارد.

اثر استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات
اثر استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات
بررسی کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف در قالب پادکست:

افزایش نرخ تبدیل و کلیک با تبلیغات هوش مصنوعی

این روزها، تبلیغات هوش مصنوعی به عنوان یک روش مبتکرانه برای افزایش نرخ تبدیل و کلیک در دنیای دیجیتال شناخته می‌شود. استفاده از هوش مصنوعی در بهبود نرخ تبدیل (Conversion Rate)، به یکی از روش‌های مؤثر در عرصه بازاریابی تبدیل شده است. با تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی رفتار کاربران، هوش مصنوعی می‌تواند بهبود تجربه کاربری را فراهم کند و بهینه‌سازی تبلیغات دیجیتال را تسهیل نماید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات، بهبود تجربه مشتری است. با تحلیل رفتار کاربران و استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان الگوهای رفتاری کاربران را شناسایی کرده و تبلیغات را بر اساس نیازهای آن‌ها سفارشی کرد. این عمل باعث افزایش تعامل کاربران با تبلیغات و در نتیجه، افزایش نرخ تبدیل و کلیک می‌شود.

در نهایت، استفاده از هوش مصنوعی، در بهبود نرخ تبدیل و کلیک تبلیغات دیجیتال امری بسیار حیاتی است. از طریق بهینه‌سازی تبلیغات با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان بهبود قابل توجهی در نتایج بازاریابی دیجیتال داشت. بهبود تجربه کاربری، استفاده از تست A/B و تست چند متغیره و ارتباط هوش مصنوعی با بهبود نرخ تبدیل، تنها برخی از روش‌هایی هستند که می‌توانند به افزایش نرخ تبدیل و کلیک در تبلیغات هوش مصنوعی کمک کنند.

افزایش نرخ تبدیل و کلیک با تبلیغات هوش مصنوعی
افزایش نرخ تبدیل و کلیک با تبلیغات هوش مصنوعی

حوزه های مختلف ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی

هر چند این روزها بیش از هر چیز، شاهد استفاده از تبلیغات ویدئویی خصوصاً در قالب شبکه‌های اجتماعی هستیم؛ با این حال، شیوه‌هایی مانند تبلیغات متنی و طراحی تصاویر خلاقانه، هنوز هم بسیار مهم هستند؛ به همین دلیل، ابزارهای مختلفی از سوی توسعه دهندگان هوش مصنوعی ارائه شده است که خدمات خود را در شاخه‌های مختلف ارائه می‌دهند.

در واقع، ابزارهایی که در هر کدام از حوزه‌های محتوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ انواع مختلفی از تبلیغات را برای شما فراهم می‌کنند و در نهایت منجر به معرفی هر چه بهتر کسب و کار شما خواهند شد. این معرفی را می‌توان در قالب:

  • تصاویر تبلیغاتی
  • ویدئوها
  • متن‌ها
  • و حتی پادکست‌های تبلیغاتی

دید که در سطح دنیای دیجیتال منتشر می‌شوند. از سوی دیگر، استفاده از هوش مصنوعی حتی در خصوص:

  • تبلیغات فیزیکی
  • و طراحی بنرهای تبلیغاتی

نیز مؤثر هستند و می‌توانند ایده‌های خلاقانه‌ای برای شما فراهم کنند.

معرفی ابزارهای برتر ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی

آشنایی با ابزارهای ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی، اولین اقدام عملی شما در استفاده از این تکنولوژی خواهد بود. در واقع، شناخت ابزارهای مختلف و افزایش آگاهی در خصوص عملکرد هر ابزار، می‌تواند منجر به انتخاب درست و استفاده بهینه از هوش مصنوعی شود. بنابراین، قصد داریم بهترین ابزارهای ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی در انواع مختلف (متن، عکس، ویدئو و صدا) را به شما معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

  • Chat GPT
  • Jasper
  • Pictory
  • Synthesia
  • ai
  • DALL-E2
  • invideo

در ادامه به معرفی و تشریح کاربرد هر یک از موارد فوق خواهیم پرداخت.

معرفی ابزارهای برتر ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی
معرفی ابزارهای برتر ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی

Chat GPT

چت بات‌های هوش مصنوعی، از جمله ابزارهای ساخت تبلیغ هستند که می‌توانید از آن‌ها جهت تولید متن و معرفی محصولات یا خدمات مورد نظر خود استفاده کنید. در این میان، سرویس هوش مصنوعی چت جی پی تی، سرآغاز دوره‌ای جدید در استفاده از این تکنولوژی توسط کاربران بود. در واقع، پیشرفت‌های ارائه شده توسط نسل جدید هوش مصنوعی، باعث شد که کاربران بیشتری با مزایای استفاده از آن آشنا شوند. به این ترتیب، صاحبان کسب و کار نیز جهت تولید محتوای تبلیغاتی مورد نظر خود می‌توانند از این ابزار استفاده کنند.

شایان ذکر است که Chat GPT جهت تولید یک متن تبلیغاتی کامل، نیازمند دریافت اطلاعاتی در رابطه با محصول، کاربرد آن، مزایای استفاده از محصول و… است تا با کنار هم قرار دادن این اطلاعات، بهترین متن تبلیغاتی را برای شما فراهم کند. در این راستا، توصیه می‌کنیم به سؤال‌هایی که هوش مصنوعی از شما خواهد پرسید به بهترین شکل پاسخ بدهید. پس از آن، یک نمونه اولیه از متن تبلیغاتی در اختیارتان قرار خواهد گرفت که می‌توانید با ویرایش نهایی یا افزودن موارد دلخواه، از آن استفاده کنید. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

شایان ذکر است، در ایران نیز سرویس‌های تولید متن تبلیغاتی در حال ارائه به کاربران هستند. به عنوان مثال ابزار «خودنویس» سرویس‌های مختلفی در زمینه معرفی محصول، ایده پردازی و تولید متن تبلیغاتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانید خدمات آن را با سرویس‌هایی مانند ChatGPT مقایسه کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

Chat GPT
Chat GPT

Jasper

ابزار هوش مصنوعی Jasper یکی دیگر از بهترین Tool هایی است که به منظور تولید متن‌های تبلیغاتی به کار می‌رود و تأثیر چشمگیری بر کسب و کارهای بزرگ داشته است. در واقع، سرعت بالای این ابزار در تولید محتوا و کیفیت متن‌های تولید شده – حتی در خصوص مقالات طولانی – ویژگی‌هایی است که جاسپر را به ابزاری عالی برای ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی تبدیل کرده است.

متن‌های به کار رفته در مقالات، ریپورتاژ آگهی، کپشن پست‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و… را می‌توان به بهترین شکل از طریق این ابزار تولید نمود.

نکته قابل توجه در خصوص استفاده از Jasper، طبقه بندی قالب‌های مختلف محتوایی برای ایمیل، پست وبلاگ، توضیحات متا و… است که باعث آسان‌تر شدن به کار گیری آن می‌شود. شایان ذکر است که Jasper به عنوان یک دستیار مجازی هوش مصنوعی به کار گرفته می‌شود و تنها با تعیین کلیدواژه‌های مورد نظرتان، در عرض چند دقیقه، به نتیجه دلخواه دست پیدا می‌کنید. از سوی دیگر، در طراحی این ابزار، تلاش شده است که رابط گرافیکی بسیار کاربرپسند باشد و از زبان‌های مختلف پشتیبانی کند تا کاربران با هر سطح از مهارت و از مناطق مختلف جهان، امکان استفاده از ‌ Jasper را داشته باشند. به منظور دستیابی به این ابزار ارزشمند و بررسی عملکرد آن، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Pictory

از جمله مهم‌ترین شیوه‌های تبلیغات، تولید ویدئوهای تبلیغاتی است. ابزار Pictory با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، امکان تولید چنین محتوایی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید با نوشتن یک اسکریپت و ارائه یک متن کوتاه به ابزار، ویدئوی تبلیغاتی مورد نظرتان را دریافت کنید. شایان ذکر است که به منظور استفاده از Pictory نیاز به آموزش چندانی نخواهید داشت و راهنمای سایت، شما را در این مسیر هدایت می‌کند. به منظور دسترسی به این ابزار، اینجا کلیک کنید (+).

Pictory
Pictory

Synthesia

از دیگر ابزارهای تولید ویدئو با هوش مصنوعی می‌توان Synthesia را نام برد که در پیش بردن اهداف تبلیغاتی کسب و کارهای بزرگ کاربرد ویژه‌ای دارد. در واقع، تنها با نوشتن متن مورد نظرتان به زبان فارسی، امکان تولید ویدئو مورد نظرتان را خواهید داشت. در این راستا، توصیه می‌کنیم پیش از به کار گیری Synthesia، متن مورد نظرتان را به واسطه ابزارهایی مانند چت جی پی تی فراهم کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اقدام به ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی نمایید. به منظور دسترسی به این ابزار اینجا کلیک کنید (+).

mokker.ai

ایجاد تصاویر تبلیغاتی، یکی دیگر از روش‌های بسیار رایج ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی است. در این راستا، ضروری است با ابزارهایی مانند وب‌سایت mokker.ai آشنا شوید که یک پلتفرم قدرتمند با قابلیت تولید تصاویر تبلیغاتی حرفه‌ای به شمار می‌رود. این سیستم هوش مصنوعی، با ترکیب الگوریتم‌های پیشرفته و شبکه‌های عصبی، قادر است تصاویری را با کیفیت بالا و به طور خودکار ایجاد کند.

از مزایای استفاده از این ابزار کاربردی، سادگی در نحوه کار با آن و وجود الگوهای متنوعی است که به راحتی می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. به این ترتیب، کسب و کارهای مختلف جهت معرفی کالا یا خدمات خود، می‌توانند این ابزار را به کار بگیرند و محصولات خود را به شکل خلاقانه‌ای در معرض دید مخاطبان قرار دهند. جهت دسترسی به این ابزار اینجا کلیک کنید (+).

Mokker.ai
Mokker.ai

DALL-E2

از دیگر ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی که می‌تواند در حوزه تبلیغات تصویری نیز مفید واقع شود؛ می‌توان به DALL-E2 اشاره کرد که توسط شرکت Open AI – سازنده چت جی پی تی – ارائه شده است. این ابزار مجموعه‌ای از تصاویر و انواع هنرهای دیجیتال را بر اساس متون وارد شده از سوی شما ایجاد خواهد کرد. شما می‌توانید از آن برای اهداف مختلفی همچون طراحی محصولات و ایجاد ایده‌های بی‌نظیر برای کسب و کارها بهره ببرید. جهت دسترسی به DALL-E2 و استفاده از آن اینجا کلیک کنید (+).

invideo

زمانی که در حوزه تبلیغات و به صورت حرفه‌ای فعالیت کنید؛ اصلی‌ترین عامل برای انتخاب یک ابزار، سرعت بالای آن است. Invideo این ویژگی را به خوبی ارائه می‌کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان به ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی به کار رفته در این ابزار پرداخت. این امر خصوصاً برای کسب و کارهای بزرگ با حجم تبلیغات بالا یا افرادی که شغلشان ساخت ویدئوهای تبلیغاتی است، اهمیت بیشتری خواهد داشت.

بر این اساس، مهم‌ترین مزیت InVideo نسبت به یک نرم‌افزار سنگین را، تعدد قالب‌های آماده که شامل 3500 تصویر و ویدیوی استوک، موسیقی و افکت‌های صوتی می‌شوند و برای استفاده رایگان‌اند به شمار آورد. با توجه به این ویژگی، ساخت یک ویدیو در InVideo سه مرحله دارد:

  • انتخاب قالب
  • شخصی‌سازی و ادیت
  • گرفتن خروجی و اشتراک‌گذاری

به منظور استفاده از این ابزار و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه عملکرد آن اینجا کلیک کنید (+).

invideo
invideo

معرفی یک سرویس هوشمند ایرانی در زمینه تبلیغات کلیکی

«کاپریلا»، پیشرو در ارائه سرویس‌های تبلیغاتی CPC با ارزش افزوده بالا و هدفمند، به شما راهی نوین برای دستیابی به مشتریان و مخاطبان هدفتان ارائه می‌دهد. آژانس تبلیغاتی کاپریلا با بهره‌گیری از قدرت هوش مصنوعی و فناوری پیشرفته، توانسته است سیستمی منحصربه‌فرد را برای بهره‌برداری بهینه از تبلیغات کلیکی ارائه دهد.

به عبارت دقیق‌تر، کاپریلا با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، به طور هوشمندانه تبلیغات شما را به مخاطبان موردنظر هدایت می‌کند و این سرویس به شما امکان می‌دهد تا به شکل دقیق‌تر و هدفمندتری با مشتریان خود در ارتباط باشید و نتایج مطلوب را به دست آورید.

با کاپریلا، شما می‌توانید به طور موثر در بازاریابی آنلاین حضور داشته باشید. سرویس تبلیغاتی CPC کاپریلا به شما امکان می‌دهد تا با پرداخت هزینه تبلیغات تنها در صورت کلیک و بازدید فعالیت خود را بهبود بخشید که این به معنای بهبود نرخ تبدیل و افزایش بازده سرمایه‌گذاری (ROI) شماست.

شما با کاپریلا، به راحتی می‌توانید بیابانی از کلیک‌های بی‌اثر را پشت سر بگذارید و به آفتابی از تبلیغات هدفمند و بازده بالا برسید و قادر خواهید بود که ارتقای برند و جذب مشتریان جدید را با کاپریلا تجربه نموده و به رشد و پیشرفت بیشتر کسب و کار خود دست پیدا کنید. به منظور استفاده از این ابزار و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن اینجا کلیک کنید (+).

 

mokker.ai
کاپریلا، تبلیغات کلیکی با طعم هوش مصنوعی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سخن پایانی

هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوری‌های نوین، به‌طور گسترده‌ای در حوزه‌های مختلفی از جمله ساخت تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت‌هایی که به دنبال بهینه‌سازی تبلیغات خود هستند، از امکانات هوش مصنوعی بهره می‌برند و در این راه، ابزارهایی که با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، توانایی تولید سریع و سفارشی تبلیغات را فراهم می‌کنند. از طرفی، با استفاده از تبلیغاتی که با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، نرخ تبدیل و کلیک بهبود یافته و برای شرکت‌ها نتایج قابل‌توجهی به همراه دارد. همچنین، الگوریتم‌های یادگیری ماشین، قادر به بهینه‌سازی تبلیغات هستند و با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان این الگوریتم‌ها را به خوبی به کار برد.

در این مقاله، تعدادی از بهترین ابزارهای ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی را به شما معرفی کردیم. امیدواریم محتوای این نوشته، اطلاعات کافی در این حوزه را برای شما فراهم کرده باشد. لطفاً شما هم نظرات و پیشنهاد‌های خود را در قالب کامنت به اشتراک بگذارید تا در بهبود مطالب وب‌سایت راهنمای ما باشد. پیروز و موفق باشید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.