اگر کارگاه مجسمه سازی دارید یا در خانه اقدام به تولید این محصولات هنری می‌کنید؛ قطعاً تا به حال جهت تبلیغات و بازاریابی مجسمه‌های خود اقدام کرده‌اید. حال با توجه به شرایط امروز بازار و روش‌های نوین تبلیغات، شما از چه شیوه‌ای برای بازاریابی استفاده می‌کنید؟ آیا با استفاده از تابلو، بنر و تراکت می‌توانید مخاطبان هدف خود را جذب نمایید؟ قطعاً در بازار امروز و با وجود رقابت شدیدی که در مورد تولید آثار هنری وجود دارد، نیاز است که شما هم بهترین شیوهای تبلیغاتی را انتخاب و اجرا کنید. در این راستا، قصد داریم آموزش دیجیتال مارکتینگ برای مجسمه سازان را در اختیارتان قرار دهیم و شما را به تکنیک‌های مختلف بازاریابی اینترنتی برای فروش انواع مجسمه و تندیس آشنا سازیم.

شایان ذکر است که با اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما رونق خواهد گرفت و در بیزینس‌تان با افزایش سفارش و سود بالا مواجه می‌شوید. لذا از شما دعوت می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی و آشنایی با این شیوه‌های نوین تبلیغاتی، تا انتهای این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای مجسمه سازان بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

تبلیغات به معنای معرفی محصولات یا خدمات یک کسب و کار به مخاطبان هدف است؛ به نحوی که باعث افزایش تعداد مشتریان و در نتیجه افزایش سود شود. حال به این نکته توجه کنید که مخاطب امروزی تا چه حد به شیوه‌های سنتی تبلیغات توجه می‌کند؟ در واقع با یک بررسی اجمالی متوجه خواهید شد که این روزها تنها شیوه‌های نوین (آنلاین) تبلیغات، باعث جلب توجه مخاطبان می‌گردد. در این راستا، اگر قصد دارید هنر خود را به بهترین شکل معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید، بهتر است مزایای روش‌های آنلاین بازاریابی را مورد توجه قرار دهید و بخش اعظم بودجه تبلیغاتی خود را صرف این روش‌ها کنید.

شایان ذکر است که معمولاً در رابطه با آثار هنری – از جمله مجسمه و تندیس – بهترین شیوه تبلیغات، «نمایش محصول به تعداد زیادی از افراد» است تا جایی که نظر آن‌ها جلب شود. در واقع خریداران شما حتی ممکن است بدون قصد قبلی و تنها با دیدن یک مجسمه‌ی زیبا، اقدام به سفارش محصول کنند.

کدام نوع تبلیغات برای مجسمه سازان بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

چرا مجسمه سازان به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

حال که با برتری شیوه‌های آنلاین تبلیغات نسبت به روش‌های سنتی آشنا شدید؛ بد نیست بدانید که دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از بهترین شیوه‌های تبلیغات آنلاین است. با استفاده از تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، این امکان را خواهید داشت که بدون تأمین فضای زیاد و صرف هزینه بالا برای ایجاد گالری، تمام محصولات خود را به مخاطبان عرضه کنید. به این ترتیب تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین، چندین نمایشگاه در سطح وب و شبکه‌های اجتماعی مختلف برای شما فراهم می‌کند. بر این اساس توصیه می‌کنیم آموزش دیجیتال مارکتینگ برای مجسمه سازان را جدی بگیرید و این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای مجسمه سازان

تأثیر دیجیتال مارکتینگ بر پیشرفت کسب و کارها بر هیچ کس پوشیده نیست؛ اما میزان این تأثیرگذاری تنها زمانی به حداکثر می‌رسد که تکنیک‌ها بازاریابی با زمینه سازی مناسب اجرا شوند. به این معنی که با فراهم کردن یک سری مقدمات، از هدر رفتن هزینه و زمان جلوگیری گردد. در این راستا، قصد داریم شش قدم اساسی که باید پیش از شروع دیجیتال مارکتینگ برای مجسمه سازان بردارید را به شما معرفی کنیم. در واقع با برداشتن این قدم‌ها، خود را برای معرفی هر چه بیشتر محصولاتتان به مخاطبان آماده می‌کنید. این شش قدم عبارت‌اند از:

  • تعریف هویت برند
  • شناسایی مخاطبان هدف
  • آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  • بررسی اقدامات رقبا
  • تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  • تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای مجسمه سازان
6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای مجسمه سازان

هویت برند خود را تعریف کنید.

برند سازی و تعریف هویت برند، گامی است که باید پیش از هر کاری در زمینه تبلیغات آنلاین بردارید. در واقع با معرفی محصولاتتان به مخاطبان، نه فقط یک محصول، بلکه نام شما است که در ذهن‌ها ثبت می‌شود. به همین دلیل ضروری است که نام و نشانی مناسب و جذاب انتخاب کنید. از طرفی موضوع مهم تعریف هویت برند است؛ به این معنی که شما باید اهداف اصلی کسب و کار خود را تعیین کنید و بر این اساس فعالیت خود را ادامه دهید. بنابراین با این اقدامات زمینه را برای شروع دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین فراهم خواهید کرد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

نحوه انتخاب اسم برای برند
نحوه انتخاب اسم برای برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

هنر مجسمه سازی سبک‌ها و تولیدات متفاوتی دارد. این موضوع در رابطه با جنس مجسمه (استیل، برنز، فلز، بتن، سنگ، گچ، گِل سفالگری و…) و همچنین سبک کار (پیکر تراشی، کنده کاری، قالب سازی و…) تفاوت‌هایی ایجاد می‌کند. حال با توجه به اینکه شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید و آثار شما در چه بازه قیمتی قرار دارند، طبیعتاً مخاطبان هدف شما نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین پیش از شروع فرآیند بازاریابی و صرف هزینه، باید بررسی کنید و تشخیص دهید که احتمال خرید محصولاتتان به چه اقشاری بیشتر است. به عنوان مثال نمی‌توان انتظار فروش یک اثر هنری بسیار گران‌بها را از طریق تبلیغات عمومی داشت و باید آن را به صورت اختصاصی و معرفی به کلکسیونرهای برجسته به فروش رساند.

در این راستا، تلاش کنید بر اساس شناخت مجسمه‌هایی که تولید می‌کنید، مشتریان احتمالی خود را مشخص و طبقه‌بندی نمایید. این موضوع سبب هدفمندی اجرای تبلیغات و افزایش تأثیر بازاریابی آنلاین می‌گردد. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

دنیای دیجیتال عرصه جدیدی است که هر روز بر دامنه آن افزوده می‌شود و کانال‌ها و تکنیک‌های تبلیغاتی تازه‌ای در آن به وجود می‌آید. ورود به این عرصه و کسب موفقیت در آن، نیاز به کسب دانش و اطلاعات دارد. شما باید با شناخت تکنیک‌های مختلف و همچنین آشنایی با اصطلاحات تخصصی این حوزه، با آگاهی کامل کار خود را شروع کنید. این موضوع تنها با تسلط یافتن بر زبان بازاریابی دیجیتال ممکن است. با برداشتن این قدم می‌توانید خود را برای ایجاد ارتباط حرفه‌ای با فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ و استفاده از خدمات آن‌ها آماده کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

قطعاً شما اولین نفری نیستید که به دنبال استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغات برای کسب و کارتان می‌گردید. اشخاصی که قبل از شما استفاده از دیجیتال مارکتینگ را شروع کرده‌اند، راهنمای خوبی برای تجزیه و تحلیل تکنیک‌های مختلف خواهند بود. در این راستا، باید پیش از عمل، به دنبال بررسی اقدامات رقبای خود باشید. به عنوان مثال وب‌سایت‌ها و اکانت‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی که در کار فروش آثار هنری سابقه بیشتری دارند را بررسی کنید. این کار باعث می‌شود دید بهتری از اجرای تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ داشته باشید و اقدامات خود را با چشم باز شروع کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است که نباید هدف اصلی از بررسی اقدامات رقبا را فراموش کنید. در واقع منظور از این کار تجزیه و تحلیل نتایج دیگران و استفاده از آن در تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارتان است.

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

اگر در زمینه شغل یا زندگی خود برنامه ریزی می‌کنید؛ حتماً به ارزش آن در انجام منظم کارها پی برده‌اید. در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیز ضروری است که با تدوین یک برنامه حساب شده پیش بروید. در این راستا، یک جدول زمان بندی تهیه کنید و بر اساس انتظاراتی که از نتیجه تبلیغات آنلاین دارید، اقدامات آینده خود را تعیین نمایید. البته این امر تنها زمانی ممکن است که به شناخت مناسبی از بازار و تبلیغات اینترنتی رسیده باشید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در این راه از راهنمایی افراد با تجربه در زمینه دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.
برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای مجسمه سازان

شناخت تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین به شما کمک می‌کند تا با تعیین یکی استراتژی مناسب، کسب و کار خود را رونق دهید. بر همین اساس تلاش می‌کنیم ضمن معرفی تکنیک‌های مختلف، میزان تأثیر هر کدام و همچنین هزینه‌های اجرای هر تکنیک را بررسی کنیم. به این ترتیب قادر خواهید بود ترکیب مناسبی از شیوه‌های بازاریابی آنلاین را برای کسب و کارتان انتخاب و اجرایی کنید.

شایان ذکر است، در مرحله تدوین برنامه باید استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن مراحل مختلف پیشرفت خود را برنامه ریزی نمایید.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای مجسمه سازان

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای مجسمه سازان، وجود تکنیک‌های مختلف تبلیغات است. در واقع این موضوع باعث می‌شود ابتکار عمل بیشتری در تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. از طرفی همین امر سبب می‌شود که نیاز بیشتری به آموزش و افزایش آگاهی جهت یادگیری تمام این شیوه‌ها داشته باشید. به همین منظور قدر داریم در ادامه مقاله، مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی را به شما معرفی کنیم.

از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ که در حال حاضر برای بازاریابی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی محتوایی
  • استفاده از سئو (SEO) سایت
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  • استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  • استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • ویدئو مارکتینگ
  • جمع آوری دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی

در ادامه جهت افزایش آگاهی و دانش شما، هر یک از موارد ذکر شده را تشریح خواهیم کرد.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای مجسمه سازان
تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای مجسمه سازان

بازاریابی محتوا از طریق وب سایت رسمی

در دنیای امروز، جست و جو در اینترنت اولین کاری است که افراد برای خرید یک محصول یا استفاده از خدمات کسب و کارهای مختلف انجام می‌دهند. به همین دلیل اولین تکنیک دیجیتال مارکتینگ طراحی یک وب‌سایت رسمی می‌باشد. به این ترتیب شما از محیطی مناسب جهت تولید محتوا و تبلیغات برخوردار می‌شوید. از سوی دیگر وب‌سایت شما کارایی یک گالری و نمایشگاه بزرگ را فراهم می‌کند و شما می‌توانید تمام محصولات خود را از طریق آن به نمایش بگذارید. این در حالی است که با مشکلاتی مانند هزینه بالای ایجاد چنین فضایی روبه رو نخواهید شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

در این راستا، باید تلاش کنید ضمن طراحی یک وب‌سایت جذاب و تولید محتوای با ارزش کاربران اینترنت را به سمت خود جذب نمایید. البته توجه داشته باشید که محتوای تولید شده از سوی شما باید تا حدود زیادی غیر تبلیغاتی و جهت افزایش اطلاعات مخاطبان در رابطه با هنر و شغلتان باشد. به تدریج و با افزایش بازدید وب‌سایت این امکان را خواهید داشت که به بازاریابی محصولات خود نیز بپردازید.

شایان ذکر است که راه اندازی فروشگاه آنلاین و امکان خرید و پرداخت اینترنتی نیز از طریق همین تکنیک فراهم می‌شود و شما می‌توانید محصولات خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتریان، به فروش برسانید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهبود سئوی سایت

زمانی که در آغاز راه تولید محتوا، اقدام با بارگذاری مطالب در وب‌سایت خود می‌کنید؛ در میان نتایج سرچ جایگاه خوبی نخواهید داشت. چرا که الگوریتم‌های موتورهای جست و جویی نظیر گوگل، محتوا را بر اساس اعتبار وب‌سایت و ارزش آن نزد مخاطبان امتیازدهی می‌کنند. در این راستا، باید با رعایت یک سری اصول تلاش کنید در رتبه‌های برتر سرچ قرار بگیرید. به همین دلیل ضروری است که تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) را فرابگیرید. این تکنیک که اصطلاحاً سئو سایت (SEO) نامیده می‌شود؛ به شما کمک می‌کند جایگاه وب‌سایت خود را در اینترنت بهبود ببخشید و توسط مخاطبان بیشتری دیده شوید. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

البته اقدامات زیادی در این زمینه باید انجام شود و راه طولانی جهت دستیابی به موفقیت در حوزه سئو دارید. در این راستا، بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی سایت به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی سایت شامل روش‌هایی که از بیرون به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.

می‌توان گفت مهم‌ترین تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای مجسمه سازان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing) است. در این تکنیک شما با ایجاد اکانت در شبکه‌های اجتماعی مختلف و تولید محتوا، دنبال کننده جذب می‌کنید و فضایی مناسب جهت بازاریابی محصولات خود در اختیار خواهید داشت. در این حوزه خصوصاً می‌توان از امکانات اینستاگرام استفاده کرد. ویژگی‌های این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد با اشتراک گذاری تصاویری از آثار خود، نظر مخاطبان هدف را جلب کنید.

شایان ذکر است که در این تکنیک نیز اقداماتی مشابه با سئو سایت باید انجام شود تا محتوای شما به تعداد بیشتری از کاربران نمایش داده شود. به این ترتیب شانس شما جهت جذب مشتری افزایش خواهد یافت و سود بیشتری کسب خواهید کرد.

توجه داشته باشید که فعالیت خود را محدود به یک کانال تبلیغاتی نکنید و از پلتفرم‌های مختلف جهت بازاریابی آنلاین استفاده نمایید. به عنوان مثال شما این امکان را دارید که با قرار دادن فیلم‌های مربوط به ساخت مجسمه در یوتیوب، تأثیر بسیار زیادی بر مخاطبان بگذارید و از این طریق آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.
فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

حال که تکنیک‌های مختلف جهت بازاریابی اینترنتی و خرید آنلاین را فرا گرفتید، بد نیست با شیوه‌های اینترنتی جهت جذب مخاطبان هدف به صورت حضوری نیز آشنا شوید. در واقع ممکن است برخی کاربران اینترنت به منظور یافتن آدرس کارگاه یا فروش گاه مجسمه سازی، اقدام به جست و جو در اینترنت کنند. در این راستا، بد نیست با خدمات سرویس مکان یابی گوگل آشنا شوید. به این ترتیب قادر خواهید بود آدرس محل کار خود را از طریق سرویس Google My Business در اختیار مخاطبان هدف قرار دهید. شایان ذکر است، در این تکنیک زمانی که کاربر به جست و جو اقدام می‌کند، سیستم مکان‌یابی هوشمند گوگل کسب و کارها را بر اساس فاصله مکانی پیشنهاد می‌دهد؛ بنابراین شانس شما جهت دیده شدن توسط کاربران افزایش می‌یابد. همچنین می‌توانید با به اشتراک گذاشتن تصاویر نمایشگاه یا کارگاه خود و اطلاعات ساعات کاری، آدرس و شماره‌های تماس، به مخاطبان در تصمیم گیری کمک کنید.

Google My Business
Google My Business

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

هرچند تا اینجا تکنیک‌هایی را معرفی کردیم که فقط نیاز به پرداخت برخی هزینه‌های جانبی دارند؛ اما در ادامه برخی از تکنیک‌های مؤثر و پولی تبلیغات آنلاین را معرفی خواهیم کرد. یکی از این تکنیک‌ها، استفاده از تبلیغات پولی گوگل است که تحت عنوان Google Ads شناخته می‌شود. در این شیوه بازاریابی آنلاین، وب‌سایت شما نه بر اساس نتایج سئو که با پرداخت هزینه در صدر نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. این امر تأثیر بسیار زیادی بر بازدید سایت شما دارد؛ چرا که عملاً بیش از ۵۰ درصد کاربران بر روی نتیجه اول جست و جو کلیک می‌کنند و سراغ نتایج بعدی نخواهند رفت. البته در صورتی که کسب و کارهای رقیب شما نیز از این سرویس استفاده کنند، وب‌سایتی جایگاه اول را کسب می‌کند که هزینه بیشتری پرداخت کرده باشد.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.
از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی (PPC) یک روش هدفمند در بازاریابی آنلاین

از جمله ویژگی‌هایی که باعث برتری بازاریابی آنلاین نسبت به شیوه‌های سنتی می‌شود، هدفمند بودن روش‌ها و هزینه‌ها است. در این راستا، قصد داریم در ادامه معرفی تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای مجسمه سازان، تبلیغات کلیکی را به عنوان یک روش هدفمند به شما معرفی کنیم. این تکنیک که نام اصلی آن روش تبلیغاتیِ پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) است؛ می‌تواند تأثیر چشمگیری بر کسب و کار شما داشته باشد. در این شیوه‌ی بازاریابی آنلاین بازدید از وب‌سایت شما به واسطه تبلیغاتی که در سایت‌های پربازدید قرار می‌دهید، افزایش می‌یابد. به این ترتیب که با طراحی بنر تبلیغاتی و قرار دادن آن در فضاهای تبلیغاتی سایت‌ها دیگر، سعی می‌کنید نظر کاربران را برای ورود به وب‌سایت خود جلب نمایید. شایان ذکر است که در این شیوه به ازای هر بار کلیک بر روی لینک ورودی صفحه اینترنتی شما، باید هزینه‌ای پرداخت نمایید.

خلاصه اینکه، در این تکنیک بازاریابی آنلاین، می‌توانید با قرار دادن بنر تبلیغاتی خود در دیگر وب‌سایت‌ها، مخاطبان هدف را به وب‌سایت تجاری خود هدایت کنید. این کار از طریق طراحی اصولی و حرفه‌ای یک لندینگ پیج امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

هر چند تبلیغات کلیکی از بازده مناسبی برخوردار است؛ با این وجود برخی اقدامات موجب افزایش تأثیر این شیوه می‌شود. در واقع برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کلیکی – بنری با در اختیار داشتن جایگاه‌های تبلیغاتی مناسب و همچنین به کارگیری شیوه‌های هوشمند در نمایش تبلیغ، باعث افزایش بازدهی این تکنیک شده‌اند.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی دیگر از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ است. مبنای این تکنیک بر اساس تأثیرگذاری فعالان فضای مجازی استوار است. در واقع بلاگرها، یوتیوبرها، فعالان اینستاگرام و… با توجه به دنبال کنندگان زیادی که دارند، می‌توانند به راحتی کسب و کار شما را تبلیغ نمایند. به این ترتیب شما با پرداخت هزینه به این افراد، می‌توانید از موقعیتی که در اختیار دارند برای معرفی محصولات خود استفاده کرده و فروشتان را افزایش دهید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ویدئو مارکتینگ

بسیاری از علاقه‌مندان به خرید آثار هنری، معمولاً به روند خلق این آثار نیز علاقه دارند. این موضوع خصوصاً در زمینه ساخت مجسمه – با جذابیتی که دارد – می‌تواند به عنوان عاملی مناسب برای تبلیغات و بازاریابی استفاده شود. به همین دلیل، شما می‌توانید با تولید محتوای ویدئویی از نحوه کارتان یا ساخت کلیپ‌های زیبا از مجموعه آثاری که تولید می‌کنید، اقدام به جذب مخاطبان هدف نمایید. در واقع اشتراک گذاری این ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی همچون یوتیوب، مخاطبان زیادی را به خرید از شما ترغیب خواهد کرد.

ویدئو مارکتینگ
ویدئو مارکتینگ

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

در میان تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، روش‌ها را می‌توان به دودسته کلی تقسیم کرد. دسته اول روش‌هایی که مخاطب به وب‌سایت و اکانت شما در شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌نماید و دوم تکنیک‌هایی که شما با ارسال پیام یا ایمیل مخاطب را به خرید از خود تشویق می‌کنید. به منظور اجرای تکنیک‌های دسته دوم، باید اطلاعات تماس مشتریان و مخاطبان هدف خود را در اختیار داشته باشید.

شایان ذکر است که شیوه‌های مختلفی جهت ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید از مراجعان حضوری کارگاه یا فروشگاه خود، این اطلاعات را کسب کنید یا از طریق ایجاد فرم‌های پرسشنامه در وب‌سایتتان این موارد را به دست بیاورید. در ادامه می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های تبلیغات ایمیلی و پیامکی کسب و کار خود را به صورت مستقیم به مخاطبان معرفی نمایید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

داشتن یک دیتابیس از اطلاعات تماس مخاطبان هدف
داشتن یک دیتابیس از اطلاعات تماس مخاطبان هدف

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

همان‌طور که بیان شد با داشتن دیتا بیس از اطلاعات مشتریان، این امکان را خواهید داشت که به صورت مستقیم به بازاریابی بپردازید. به عنوان مثال با ارسال ایمیل و معرفی آثار جدید خود به مشتریان قبلی، می‌توانید آن‌ها را به خرید مجدد از خود تشویق نمایید. از سوی دیگر ارسال ایمیل به مخاطبان هدفی که از وب‌سایت شما دیدن کرده‌اند، می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد و موجب افزایش فروش شما گردد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تبلیغات پیامکی (SMS Marketing)

هرچند نمی‌توان پیامک را به عنوان یک شیوه نوین بازاریابی قلمداد کرد؛ اما این تکنیک به عنوان مکمل برای سایر شیوه‌های تبلیغات آنلاین شناخته می‌شود. در این تکنیک با ارسال پیامک، علاوه بر معرفی محصولات خود می‌توانید آدرس وب‌سایت و پیج کاریتان در شبکه‌های اجتماعی را به مخاطبان معرفی کنید. مزیت این روش نیز امکان ارسال تعداد زیادی پیام به افراد مختلف و افزایش شانس دیده شدن کسب و کارتان است.برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی

کسب حسن سابقه در فضای مجازی

یکی از مشکلات انتخاب محصول و خرید اینترنتی، سخت بودن اعتماد به کسب و کارهای مجازی می‌باشد. به همین دلیل ضروری است که به فکر کسب حسن سابقه و اعتماد سازی در فضای مجازی باشید. در این راستا، باید تلاش کنید برند خود را نزد کاربران اینترنت و مخاطبان هدف یک برند معتبر و خوش‌نام نشان دهید. البته این امر تنها با گذشت زمان و ارائه خدمات صادقانه ممکن خواهد بود. علاوه بر این، باید سعی کنید زمانی که مخاطب در حالت شک و دودلی در رابطه با خرید یک محصول قرار دارد، ضمن ایجاد اطمینان، در کوتاه‌ترین زمانِ ممکن، اقدام به پاسخگویی به او نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای مجسمه سازان

در این مقاله تلاش کردیم تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای مجسمه سازان را به شما آموزش دهیم. هرچند این فقط بخشی از کار است و باید همواره تلاش کنید دانش خود را در این زمینه افزایش دهید و با مطالعه‌ی منابع دیگر، این تکنیک‌ها را به صورت کامل بشناسید. از طرفی همیشه این امکان را خواهید داشت که از خدمات دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای برای طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی محصولاتتان استفاده کنید.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. در صورتی که شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

مسعود عبدی دانش آموخته رشته مهندسی شیمی است. او به ادبیات داستانی، شعر و ورزش علاقه دارد و در حال حاضر به صورت فریلنسر به تولید محتوای متنی مشغول است.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.