امروزه کسب و کارهای مختلف با استفاده از فضای دیجیتال و امکانات موجود در این محیط، به تبلیغ محصولات و خدمات خود می‌پردازند. گستردگی شیوه‌های موجود در دنیای دیجیتال، کارِ بازاریابی و تبلیغات را راحت‌تر می‌کند و مخاطبان را به صورت مؤثری جذب می‌نماید. مجموعه اقداماتی که با هدف بازاریابی و افزایش سود کسب و کارهای مختلف انجام می‌شوند را «دیجیتال مارکتینگ» می‌گویند. استفاده از شیوه‌های مختلف بازاریابی آنلاین، بازده مناسبی دارد و بیزینس‌های مختلف را رونق می‌بخشد. در این راستا، قصد داریم تا در این پست، به آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ برای فروش، سرویس و نگهداری و خدمات آکواریوم بپردازیم. از طرفی می‌خواهیم با معرفی تکنیک‌های مختلفِ دیجیتال مارکتینگ، آگاهی شما را – به‌عنوان صاحب یک کسب و کار در زمینه خدمات آکواریوم – افزایش داده و شما را جهت طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگِ مناسب برای کسب و کارتان آماده نماییم. لطفاً تا انتهای این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای فروش، نگهداری و خدمات آکواریوم بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

اگر فرصت داشته باشید و در شهر قدمی بزنید، کمتر کسی را می‌بیند که تمام حواسش متوجه گوشی تلفن همراهش نباشد. این روزها دنیای مجازی و ارتباطات آنلاین، مرکز توجه اکثر افراد جامعه است و بنرهای تبلیغاتیِ سطح شهر مثل گذشته به چشم نمی‌آیند. در واقع دنیای امروز، رفتن به سمت تبلیغات آنلاین به جای تبلیغات سنتی را ضروری می‌سازد. بهتر است شما نیز به منظورِ بهبودِ وضعیت کسب و کارتان با روش‌های تبلیغات نوین هماهنگ شوید و سهم خود را از بازاریابی آنلاین به دست بیاورید. لطفاً توجه داشته باشید که این به معنی صرف نظر کردن از شیوه‌های سنتیِ تبلیغات نیست؛ اما بهتر این است که وقت، انرژی و سرمایه بیشتری در زمینه شیوه‌های نوین تبلیغات صرف نمایید.

شیوه تبلیغات مناسب برای فروش و خدمات آکواریوم
شیوه تبلیغات مناسب برای فروش و خدمات آکواریوم
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا در زمینه فروش و خدمات آکواریوم به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

دنیای دیجیتال با زبان خاص خود و تکنیک‌های مختلف بازاریابی و فروش، فرصت‌های بسیاری در اختیار کسب و کارهای گوناگون قرار داده است. به منظور استفاده از این فرصت‌ها، باید از طریق برنامه‌ریزی، یادگیری و تهیه یک استراتژی مناسب پیش رفت. در این راستا، کارشناسان بازاریابی دیجیتال، مجموعه‌ای از اقدامات مؤثر در زمینه بازاریابی و فروش اینترنتی را به صاحبان بیزینس‌های مختلف معرفی می‌کنند که مجموعه این اقدامات تحت عنوان «دیجیتال مارکتینگ» شناخته می‌شود.

شایان ذکر است، به منظور افزایش قدرت رقابت در بازار آنلاین و بهبود وضعیت فروش، شما هم باید از دیجیتال مارکتینگ برای فروش، سرویس و نگهداری آکواریوم استفاده نمایید. استفاده از این ابزار قدرتمند، تأثیر محسوسی بر تعداد مخاطبان و مشتریان شما می‌گذارد و امکان رقابت با سایر فروشندگان آکواریوم را برای شما فراهم می‌سازد.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای فروش، سرویس و نگهداری آکواریوم

ورود بدون زمینه چینی و فراهم کردن مقدماتِ در هر کاری، مشکلات خاص خود را به دنبال دارد. به طریق اولی، نیز اگر شما نیز – به‌عنوان صاحب یک کسب و کار در زمینه خدمات آکورایوم – یک سری پیش‌نیازها را در زمینه دیجیتال مارکتینگ فراهم نکنید، ممکن است با شکست مواجه شوید یا وقت و هزینه شما تلف شود. توجه داشته باشید حتی در صورت کسب موفقیت‌های ابتدایی در صورتی که با برنامه‌ریزی وارد این حوزه نشوید، ادامه‌ی راه و گسترش شبکه بازاریابی آنلاین برای شما دشوار خواهد بود. در این راستا، قصد داریم 6 قدم اساسی تا شروع بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی کنیم. این شش قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناسایی مخاطبان هدف
  3. آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  4. بررسی اقدامات رقبا در فضای اینترنت
  5. تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  6. تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری
6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای فروش آکواریوم و ارائه خدمات نگهداری آکواریوم

هویت برند خود را تعریف کنید.

همه‌ی ما ترجیح می‌دهیم به جای خرید محصولاتِ بی نام و نشان و کمتر شناخته‌شده، از برندهای مطمئن و معروف (البته با در نظر گرفتن قیمت‌ها!) خرید کنیم. این موضوع خصوصاً در دنیای دیجیتال و با وجود انواع کسب و کارهایِ نامطمئن و افراد سودجو، بیشتر به چشم می‌آید. در این راستا، به عنوان اولین قدم – و ابتدایی‌ترین پیشنیاز ورود به دیجیتال مارکتینگ – باید به فکرِ «تعریف هویت برندِ خود» باشید!

شایان ذکر است که هویت برند فقط انتخاب نام و لوگو مناسب نیست. شما باید پس از انتخاب نام و طراحی یک لوگوی مناسب برای بیزینس‌تان، دیدگاه خود و در نتیجه مشتریانتان را در مورد کسب و کاری که اداره می‌کنید، تعیین نمایید. در واقع، این طرز فکر، رویکرد و کیفیت خدمات شما در بازار است که هویت برندتان را تعریف می‌کند. از این رو، پس از تعریف برند، بهتر است اولویت شما «ارائه خدمات مناسب و باکیفیت» و در نهایت «جلب رضایت مشتری» باشد؛ چرا که در این مسیر علاوه بر افزایش فروش و سود، مشتریان خود را همواره حفظ می‌نمایید و حتی مشتریانِ فعلیِ شما – از طریق تبلیغات دهان به دهان که شما هیچ هزینه‌ای برای آن صرف نمی‌کنید – برند شما را به دیگران نیز توصیه می‌کنند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تعیین هویت برند
تعیین هویت برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

 

هویت برند خود را تعریف کنید
خدمات آکواریوم

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

به عنوان قدم بعدی، باید با شناختی که از کسب و کار و محصولات خود دارید، تعیین کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ چه افرادی محصولات شما را خواهند خرید؟ یا از خدمات و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهید استفاده می‌کنند؟ این موضوع تنها زمانی مشخص می‌شود که شما شناخت کافی از کسب و کار خود، بازاری که در آن فعالیت می‌کنید و مخاطبانتان داشته باشید.

شایان ذکر است، تعیین مخاطبان هدف و جمع‌بندی ویژگی‌های مشتریانِ بالقوه، به شما کمک می‌کند تا بهترین و «هدفمندترین» تکنیک‌ها را جهت بازاریابی و فروشِ اینترنتیِ محصولات و خدمات خود انتخاب نمایید. از این طریق، نه تنها در هزینه تبلیغات صرفه جویی می‌کنید؛ بلکه تأثیر تکنیک‌های مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ را افزایش می‌دهید. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

این سومین پیشنیاز برای پای گذاشتن به عرصه دیجیتال مارکتینگ است! با گسترش دنیای دیجیتال و همچنین رایج شدن شیوه‌های نوین بازاریابی و تبلیغات، اصطلاحات جدیدی وارد فرهنگ واژگان جامعه شده است. اصطلاحاتی همچون: دیجیتال مارکتینگ، سوشال مدیا مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و… تا پیش از شروع جریان بازاریابی آنلاین، به کار نمی‌رفتند. شما نیز – به‌عنوان مدیر یک کسب و کار در زمینه فروش، سرویس و نگهداری و خدمات آکواریوم – جهت ورود به حوزه دیجیتال مارکتینگ و کسب موفقیت در این زمینه، باید بر «زبان بازاریابی دیجیتال» تسلط پیدا کنید و اصطلاحات مختلفی که در فضای مجازی کاربرد دارند را بشناسید. در این راستا، سعی کنید با شرکت در دوره‌های مختلف و مطالعه یا از طریق مشورت با افراد آگاه، دانشِ خود در رابطه با دیجیتال مارکتینگ را افزایش داده و با آگاهی کامل وارد این عرصه شوید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

راه اندازی دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که با مطالعه‌ی مقاله «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» با زبان بازاریابی دیجیتال آشنا شوید.

اقدامات رقبای خود را در فضای اینترنت بررسی کنید.

جهت شرکت در هر رقابت و موفقیت در آن، آنالیز اقدامات رقیبان و توانایی‌ها یا نقاط ضعفی که دارند، بسیار مفید است. فراموش نکنید که دیجیتال مارکتینگ نیز یک مسابقه با شرکت کنندگانی زیاد است و شما باید شیوه‌های مورد استفاده توسط سایر شرکت کنندگان در این رقابت را بررسی نمایید. این موضوع به شما کمک می‌کند، ضمن دستیابی به ایده‌های نو، از پرداختن به روش‌های نامناسبِ بازاریابی در فضای مجازی خودداری کنید. از این طریق وقت و انرژی شما خصوصاً در ابتدای راه، هدر نخواهد رفت.

شایان ذکر است، در زمان بررسی اقدامات رقبا، باید بیشتر به بازخورد مخاطبان بازار – که معمولاً در قالب نظرات در فضای مجازی بیان می‌شوند – توجه نمایید. باید بدانید که کدام تکنیک‌ها و شیوه‌های بازاریابیِ رقبایتان توانسته است نظر مخاطبانشان را بهتر جذب نماید و تأثیر بیشتری بر فروشِ کسب و کارهای آنان داشته باشد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

فعالیت مؤثر در زمینه بازاریابی و تبلیغات آنلاین، به یک برنامه‌ریزی بلندمدت و دقیق نیاز دارد. در واقع، گرفتن نتیجه از اکثر روش‌های به کار رفته در زمینه دیجیتال مارکتینگ، نیاز به صرف زمان دارد و این مورد بدون داشتن برنامه‌ای مناسب امکان‌پذیر نیست. در این راستا، سعی کنید ضمن تعیین انتظارات خود از آینده کسب و کارتان، با یک برنامه‌ریزی دقیق و جامع، تمام اقدامات خود را از قبل تعیین نمایید. این موضوع به شما کمک می‌کند پس از گذشت مدتی به راحتی نتایج به دست آمده را با انتظارات خود تطبیق دهید و در صورت لزوم برنامه خود را اصلاح نمایید. حال که با 5 مورد از پیشنیازهای ورود به عرصه‌ی دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید، در ادامه به ششمین پیشنیاز، یعنی «تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ» می‌پردازیم. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را مشخص کنید.

به منظور گرفتن نتیجه مناسب از دیجیتال مارکتینگ برای فروش، سرویس و نگهداری و خدمات آکواریوم، باید با تعیین یک استراتژی قوی در فضای اینترنت پیش بروید. در این راستا، تعیین تکنیک‌های به کار رفته، مشخص نمودن تیم بازاریابی آنلاین و تعیین زمان و هزینه‌ای که باید صرف نمایید، ضروری است. شایان ذکر است، چیدن استراتژی دیجیتال مارکتینگ، تنها زمانی ممکن است که شما علاوه بر شناخت کافی از تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین، مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسید و برند خود را از طریق کانال‌های مختلف به آن‌ها معرفی نمایید. به همین منظور سعی کنید دانش و آگاهی خود را در مورد تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین افزایش دهید. پس از آن می‌توانید با تعیین استراتژی مناسب، موفقیت کسب و کارتان را تضمین نمایید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را مشخص کنید.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروش و خدمات آکواریوم

همان‌طور که گفتیم، جهت تعیین استراتژی بازاریابی آنلاین، باید شناخت خوبی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. آشنایی با تکنیک‌های مختلف بازاریابی دیجیتال، باعث می‌شود در انتخاب هر کدام و اجرای آن‌ها برای کسب و کار خود، تصمیمات درستی بگیرید. در این راستا، قصد داریم شما را با این تکنیک‌ها و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها آشنا کنیم. از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ که برای فروش، سرویس و نگهداری و خدمات آکواریوم، قابل استفاده هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی محتوایی
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • راه اندازی آنلاین شاپ
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  • استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  • استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • ویدئو مارکتینگ
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • جمع آوری دیتا بیسی از اطلاعات مشتریان
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • ایجاد حُسن سابقه در فضای مجازی

در ادامه هر کدام از تکنیک‌های ذکر شده را تشریح خواهیم کرد.

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای فروش، نگهداری و خدمات آکواریوم
تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای فروش، نگهداری و خدمات آکواریوم

طراحی وب سایت رسمی و بازاریابی محتوا از طریق آن

اولین و مهم‌ترین تکنیک بازاریابی دیجیتال، طراحی وب‌سایت رسمی برای کسب و کار است. این وب‌سایت، محلی برای تولید محتوا و معرفی خدمات آکواریوم شما می‌باشد. کاربران اینترنتی که با جست و جو در اینترنت به دنبال یافتن خدمات مناسب در زمینه خرید آکواریوم، یا سرویس و تعمیران آن هستند، از طریق مطالب تولید شده توسط شما جذب می‌گردند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

همان‌طور که گفته شد، راه‌اندازی وب‌سایت رسمی، اولین قدم برای ایجاد شبکه‌ی بازاریابی آنلاین می‌باشد. شما باید این فضا را جهت تولید محتوا و معرفی محصولات خود ایجاد نمایید. این وب‌سایت به عنوان پایگاه اصلی شما در دنیای دیجیتال، باید معرفِ خوبی برای برند، محصولات و خدمات شما باشد. در این راستا، سعی کنید در رابطه با انواع مختلف آکواریوم، شیوه‌های نگهداری از آکواریوم و خدماتی که در رابطه با سرویس و نگهداریِ مشتریانتان انجام می‌دهید، مطالب مفیدی در وب‌سایت رسمی خود منتشر نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهبود سئوی سایت برای فروش، سرویس، نگهداری و خدمات آکواریوم

هرچند تولید محتوای باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما تا زمانی که مطالب وب‌سایت شما توسط مخاطبان دیده نشود، امکان جذب مخاطبان هدف را نخواهید داشت. در این راستا، باید با استفاده از تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization)، وب‌سایت خود را در میان نتایج اول سرچ قرار دهید.

شایان ذکر است که در ایران، موتور جست و جوی گوگل توسط اکثر کاربران استفاده می‌شود. به همین دلیل سعی کنید الگوریتم‌های این موتور جست و جو را بشناسید و از آن‌ها برای افزایش بازدید و ترافیک وب‌سایت خود استفاده کنید؛ چرا که رتبه وب‌سایت‌ها در نتایج سرچ، بر اساس همین الگوریتم‌ها تعیین می‌شود. در واقع شرکت گوگل سعی دارد با استفاده از معیارهای مختلف، بهترین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهد. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

در این راستا، بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی سایت به‌واسطه اقداماتی که در درون محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی سایت شامل روش‌هایی که از بیرون به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

راه اندازی آنلاین شاپ

اکثر کاربرانی که از طریق اینترنت به دنبال انتخاب محصولات یا خدماتِ مورد نظر خود هستند، ترجیح می‌دهند، خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهند. شما باید امکان خرید آنلاین و پرداخت از طریق درگاه بانکی را برای کاربرانِ وب‌سایت خود فراهم نمایید. در این راستا، سعی کنید تمام مواردی را که یک مشتری با حضور در فروشگاه شما می‌تواند بررسی کند، از طریق بخش‌های مختلف وب‌سایت نمایش دهید. این موضوع کمک می‌کند تا مخاطبان هدف، با اطمینان کامل، نسبت به خرید آکواریوم یا رزرو خدمات شما اقدام نمایند.

فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.

تبلیغات و بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی، یکی دیگر از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است که می‌توانید برای فروش آکواریوم و معرفی خدمات سرویس و نگهداری که ارائه می‌دهید، استفاده نمایید. این تکنیک با توجه به تعداد بالای استفاده کنندگان از شبکه‌های اجتماعی، بسیار مؤثر است. گفتنی است، این تکنیک – که تحت عنوان سوشال مدیا مارکتینگ (Social Media Marketing) شناخته می‌شود – روش مناسبی جهت جلب نظر مخاطبان هدف و هدایتِ آنان به وب‌سایت یا فروشگاه شما است.

شایان ذکر است که در تولید محتوا و قرار دادن پست در اکانت خود، باید جذابیت و مفید بودنِ مطالب را در نظر بگیرید. سعی کنید در کنار محتوایی که به منظور جذب فالوور قرار می‌دهید، محصولات و خدمات خود را نیز تبلیغ نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت در شبکه های اجتماعی
فعالیت در شبکه های اجتماعی

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

بدون شک، در کنار آن دسته از مخاطبانی که تمایل به خرید آنلاین دارند؛ عده‌ای دیگر مایل به دیدن فروشگاه شما و خرید حضوری هستند. در این راستا، باید راه را برای یافتن مغازه خود توسط خریداران هموار کنید. به این منظور باید از تکنیک ثبت حساب تجاری در گوگل استفاده نمایید. در واقع شرکت گوگل این فرصت را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تا موقعیت مکانی خود را در سامانه Google my business ثبت نمایند. از این طریق، شما این امکان را دارید که اطلاعاتی نظیر: آدرس، عکس فروشگاه، ساعت کاری و نظرات کاربران در مورد فروشگاهتان را در اختیار کاربران قرار دهید.

شایان ذکر است، قرار گرفتن شما در نتایج سرچ با توجه به موقعیت مکانی کاربران گوگل انجام می‌گیرد و این شانس را خواهید داشت که بدون توجه به نتایج سئو سایت، توسط مخاطبان نیز دیده شوید.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

شرکت گوگل به عنوان یکی از سرویس دهندگان بزرگ، در زمینه تبلیغاتِ آنلاین و اینترنتی فعالیت می‌کند. یکی از خدماتی که این شرکت به صاحبان وب‌سایت‌ها و فعالان اینترنتی ارائه می‌دهد، «امکانات تبلیغ پولی» است. شما می‌توانید با پرداخت هزینه، از تبلیغات پولی گوگل (Google Ads) استفاده نمایید. با استفاده از این تکنیکِ دیجیتال مارکتینگ، دیگر نیازی ندارید منتظر تغییر در نتایج سرچ با توجه به سئو سایت باشید. در واقع با پرداخت مبلغی قادر خواهید بود در صورت جست و جوی کلیدواژه‌هایی خاص توسط کاربران، در مدت‌زمانی بسیار کوتاه در میان نتایج اول سرچ قرار بگیرید. از این طریق میزان بازدید از وب‌سایت شما و درنتیجه میزان فروشتان افزایش خواهد یافت.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات کلیکی (PPC)؛ یک روش هدفمند و اقتصادی در بازاریابی آنلاین

تکنیک دیگری که در زمینه دیجیتال مارکتینگ کارِ شما را جهت بازاریابی و تبلیغات راحت‌تر می‌کند، شیوه تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click) است. در این روش ابتدا باید یک بنر یا نوشته تبلیغاتی برای معرفی کسب و کار خود تهیه نموده و آن را در فضاهای تبلیغاتیِ سایت‌های پربازدید قرار دهید. در ادامه، به ازای هر بار کلیک بر روی بنر و هدایت کاربران به سمت وب‌سایتِ شما، مبلغی را پرداخت خواهید کرد.

شایان ذکر است که نحوه طراحی بنر و همچنین طراحی صفحه لندینگ (Landing Page) مخاطبان در وب‌سایت تجاری شما، به شدت بر میزان بازدهی این تکنیک مؤثر است. در این راستا، باید به نحوی عمل کنید که کاربر به محض ورود به محیط آنلاین شاپ شما، جذب محصولات و خدماتتان شود و نسبت به خرید اقدام نماید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

تبلیغات کلیکی شیوه‌ای است که نیاز به بستر مناسب برای قرار دادن بنر تبلیغاتی دارد. از این رو میزان ترافیک وب‌سایتی که تبلیغات را نمایش می‌دهد و همچنین انتخاب هوشمند زمان و موقعیت مکانی نمایش تبلیغات، از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین علت بهتر است جهت استفاده از این تکنیک، به سمت تبلیغات کلیکی هوشمند (هدفمند) پیش بروید و از سرویس دهندگان معتبر در این زمینه استفاده نمایید.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی–بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوصِ این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغات کلیکی هوشمند به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

ویدئو مارکتینگ (Video Marketing)

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای فروش، سرویس و نگهداری و خدمات آکواریوم کاربرد دارد، «بازاریابی ویدئویی» یا «ویدئو مارکتینگ» می‌باشد.

برای بسیاری از افراد، تماشای یک ویدئو، بسیار بیشتر از مطالعه‌ی یک متن یا مشاهده‌ی یک عکس جذابیت دارد؛ در این راستا، شما می‌توانید با تولید ویدئوهایی از محیط کسب‌وکارتان، مشکلاتی که برای آکواریوم‌های مشتریانتان به‌وجود آمده و اینکه چگونه به دست شما این مشکل رفع شده است، به جذب مشتریان بیشتری بپردازید. همچنین می‌توانید از مشتریانی که به آن‌ها آکواریوم فروخته‌اید یا خدمات سرویس و نگهداری آکواریوم‌شان را انجام داده‌اید، خواهش کنید که یک ویدئو از میزان رضایتشان از محصولات یا خدمات شما ضبط کنند. این ویدئو می‌تواند به‌صورت یک مصاحبه‌ی کوتاه نیز می‌تواند باشد. بی‌شک، این تکنیک برای آن دسته از مشتریانِ بالقوه‌ای که هنوز در زمینه‌ی خرید محصولات و خدماتِ شما مردد هستند، بسیار مفید است؛ زیرا آن‌ها را مجاب می‌کند که مانند دیگران به شما اعتماد کنند و خدمات یا محصولات مورد نظرشان را از شما تهیه نمایند.

گفتنی است، ویدئوهایی که تولید می‌کنید صرفاً هایلایت‌ استوری‌های اینستاگرام یا در دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر نمی‌شوند، بلکه می‌توانید یک بخش در وب‌سایت خود ایجاد کنید به نام «رضایت مشتریان» و این ویدئوها را در آن قسمت نیز منتشر نمایید. شایان ذکر است که شما با این کار، ضمن اعتمادسازی مشتریانتان، هویت برند بیزینس خود را نیز تقویت خواهید کرد.

ویدئو مارکتینگ
ویدئو مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

با گسترشِ کاربردِ استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، برخی از فعالان این حوزه با جذب مخاطبان، به افرادی تأثیرگذار تبدیل شدند. این افراد تحت عنوان «اینفلوئنسر» با داشتن فالوورها و دنبال کنندگان زیاد، پتانسیل بالایی جهت تبلیغ محصولات و خدماتِ شما دارند. از این رو شما می‌توانید با استفاده از اینفلوئنسرها به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید و فروشتان را افزایش دهید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ایجاد دیتا بیسی از اطلاعات مشتریان

به منظور استفاده از برخی تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش، سرویس و نگهداری آکواریوم، نیاز به فراهم کردن دیتا بیسی از اطلاعات مشتریان دارید. در این راستا، سعی کنید از کاربران وب‌سایت و دنبال کنندگان خود در فضای مجازی، اطلاعاتی مانند: آدرس ایمیل، شماره تماس و محصولات موردعلاقه آن‌ها را بپرسید. این اطلاعات به شما در تبدیل «مخاطبان هدف» به «مشتری» و «حفظ مشتریان ثابتِ» کسب و کارتان کمک زیادی می‌کند. از طرفی ارائه‌ی خدمات سرویس و نگهداری آکواریوم باعث می‌شود، دستیابی به این قبیل اطلاعات برای شما کار دشواری نباشد و مخاطبان به راحتی این موارد را در اختیارتان قرار دهند. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ از جمله تکنیک‌هایی است که در جلب نظر مخاطبان هدف و ترغیب مشتریان به خرید مجدد از شما مؤثر است. در این شیوه بازاریابی آنلاین، سعی کنید با استفاده از سرویس ایمیل و در زمان‌ها و مناسبت‌هایی خاص، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی نمایید و آن‌ها را به سمت خرید از خود بکشانید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تبلیغات پیامکی (SMS Marketing)

پیامک به عنوان یک شیوه ارتباطی رایج، می‌تواند به شما در مسیر بازاریابی کسب و کارتان کمک کند. شما می‌توانید با ارسال پیامک به مخاطبان هدف و معرفی محصولات یا خدماتتان، فروش خود را افزایش دهید. این شیوه خصوصاً جهت اعلام جشنواره‌های فروش و ارائه تخفیفات تأثیر بسیار خوبی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار
پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار

ایجاد حُسنِ سابقه در فضای مجازی

پر واضح است که خرید اینترنتی و اعتماد به آنلاین شاپ‌ها، در دوره کنونی نیز با تردید مخاطبان همراه بوده است. از این رو، شما باید با ایجاد حسن سابقه در فضای مجازی، اعتماد و اطمینانِ مخاطبان هدف به کسب و کارتان را جلب نمایید. این موضوع تنها با فعالیت صادقانه و پیگیری نظرات و انتقادات مشتریان حاصل می‌شود. شما باید تمام تلاش خود را در ارائه خدمات آنلاینِ مناسب به کار ببرید و مخاطبان را نسبت به بیزنس خود مطمئن سازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای فروش، نگهداری و خدمات آکواریوم

استفاده از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال در جهت افزایش فروش در کسب و کارهایی که در زمینه آکواریوم خدمات ارائه می‌دهند، می‌تواند بسیار مؤثر باشد. در این مقاله سعی کردیم شما را با مهم‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم تا بتوانید از آن‌ها در تعیین استراتژی بازاریابی آنلاین خود استفاده نمایید. شایان ذکر است، به کار بردن این روش‌ها تنها زمانی بازدهی مناسبی خواهد داشت که در ترکیب با هم به کار روند. در واقع داشتن یک شبکه گسترده از تبلیغات مجازی باعث می‌شود، تعداد مخاطبان بیشتری با کسب و کار شما آشنا شوند و نهایتاً به مشتری تبدیل گردند.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. اگر شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.