امروزه استفاده از شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ، پایه‌ی اصلی تبلیغاتِ بسیاری از کسب و کارهای مربوط به طراحی و فروش لباس است. در واقع، بازار گسترده و تنوع شیوه‌های بازاریابی در فضای آنلاین، می‌تواند بستر خوبی جهت رونق کسب و کار شما – به‌عنوان یک مزون‌دار – باشد.

یکی از روش‌های فعالیت در حوزه پوشاک، راه اندازی مزون است. اگر شما صاحب یک مزون هستید و قصد دارید با تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای مزون‌ ها و روش‌های افزایش فروش مزون از طریق بازاریابی آنلاین آشنا شوید و کار خود را به مشتریانِ بیشتری معرفی کنید، توصیه می‌کنیم تا انتها با این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای مزون ها بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

صنعت مد و لباس، هر روز شاهد ارائه مدل‌ها و رنگ‌های تازه‌ای به مخاطبان است و پوششِ تمام این طراحی‌ها از طریق تبلیغات سنتی، غیرممکن به نظر می‌رسد. در واقع دیجیتال مارکتینگ برای مزون ها، با قابلیت تغییرات لحظه‌ی محتوا و همچنین امکان درج اطلاعاتی مانند: جنس لباس، نام طراح، برند، قیمت و… امکانات وسیعی در حوزه فروش لباس، در اختیار شما قرار می‌دهد. در این راستا، استفاده از شیوه‌های تبلیغات آنلاین – البته در کنار شیوه‌های سنتی – می‌تواند موفقیت شما را در زمینه‌ی بازاریابی و تبلیغات مزون افزایش دهد.

شیوه تبلیغات مناسب برای مزون‌ها
شیوه تبلیغات مناسب برای مزون‌ها

 

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا صاحبان مزون ها به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

تنوع محصولاتِ صنعتِ مد و لباس و سلیقه‌های متفاوت مخاطبان، نیاز به استفاده از روش‌های متنوع جهت بازاریابی را افزایش می‌دهد. در این راستا، دیجیتال مارکتینگ می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های متنوعِ بازاریابی و امکانات دنیای دیجیتال – علاوه بر کاهش هزینه‌های تبلیغات – بر جذابیت محصولاتی که ارائه می‌دهید، بیفزاید.

شایان ذکر است، ارائه‌ی نمونه‌های آماده برخی از طرح‌های لباس، در تعداد بالا و رنگ‌های متنوع، هزینه‌های زیادی به دنبال دارد؛ این در حالی است که با شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توانید یک نمونه مفهومی از طراحی را، در قالب رنگ‌های متنوع و برای سایزهای متفاوت به نمایش بگذارید و مخاطبان خاص خود را جذب کنید. برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در تبلیغات شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی «راه اندازی دیجیتال مارکتینگ – راه اندازی کمپین های بازاریابی دیجیتال از ۰ تا ۱۰۰» دعوت می‌کنیم. همچنین، در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای مزون ها

شروع فعالیت در حوزه بازاریابی دیجیتال و موفق شدن در آن، نیاز به فراهم کردن شرایطی دارد. به منظورِ راحتیِ کارِ شما و افزایش بازده استفاده از این روش‌ها، کارهایی که باید پیش از شروع تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ برای مزونِ خود انجام دهید را در شش قدم بیان می‌کنیم:

  1. هویت برند خود را تعریف کنید.
  2. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
  3. بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.
  4. اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
  5. برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.
  6. استراتژی دیجیتال مارکتینگ مزون خود را در زمینه طراحی و فروش لباس تعیین کنید.

در ادامه هر یک از موارد فوق را بیشتر توضیح خواهیم داد.

هویت برند خود را تعریف کنید.

خدمات مزون‌ها شامل طراحی و دوخت لباس‌هایی در تعداد پایین و با کیفیت بالا است؛ در حالی که امروزه شاهد فروش لباس‌هایی بدون کیفیت در بازار هستیم که از لحاظ ظاهری، تفاوت چندانی با تولیدات مرغوب ندارند. در این راستا، استفاده از یک برند تولیدِ پوشاک می‌تواند در جهت افزایش مخاطبان و ثبت اعتبار کیفیتِ کارتان به نام شما، کمک شایانی کند. البته در نظر داشته باشید که تنها استفاده از یک نام و لوگو بر روی لباس‌هایی که تولید می‌کنید، کافی نیست و شما باید در طول زمان و با ارائه خدمات مناسب برند خودتان را در بازار معرفی کنید.

شایان ذکر است، استفاده از لوگو جعلیِ شرکت‌های معروف در بازار و نصب آن‌ها بر روی لباس‌های بی‌کیفیت، کاملاً رایج می‌باشد؛ لذا در صورتی که صاحب یک مزون بزرگ و با تولید بالا هستید، سعی کنید تولیدات خود را با استفاده از شناسه‌ی کالا و ثبت در وب‌سایتِ رسمی کسب و کارتان کدگذاری نمایید تا مشتریان شما – از اصالت اجناسی که به نام و برند شما در بازار به فروش می‌رسد – مطمئن شوند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

قدم دوم در راه فراهم کردن مقدمات دیجیتال مارکتینگ برای مزون ها، مشخص نمودن «مخاطبان هدف» کسب و کار است. معمولاً مزون‌ها بیشتر به تولید پوشاک بانوان مشغول هستند و گاهی نیز به صورت تخصصی در زمینه دوخت لباس عروس، لباس کودک یا پوشاک فصلی فعالیت می‌نمایند. در این راستا، سعی کنید با توجه به تولیدات خود مخاطبان کسب و کارتان را بهتر بشناسید و از این طریق، شیوه‌های درست دیجیتال مارکتینگ را جهت جذب این مخاطبان و تبدیل آن‌ها به مشتریان ثابت انتخاب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» مراجعه نمایید.

تعیین مخاطبان هدف
تعیین مخاطبان هدف

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

در شیوه‌های سنتی تبلیغات، معمولاً روش‌های جذب مخاطب، بیشتر بر مراجعه حضوری و استفاده از فروشندگانی با روابط عمومی قوی استوار بود؛ با این وجود، در شیوه‌های نوین و تکنیک‌های حوزه بازاریابی آنلاین، شما باید از زبان دنیای دیجیتال به منظور تبلیغات و افزایش فروش محصولاتِ خود استفاده کنید. این زبان شامل تکنیک‌های مختلف و استفاده از محتوای دیجیتال در قالب: صدا، تصویر و فیلم‌های تبلیغاتی است. پس اکیداً توصیه می‌شود که سعی کنید با آشنایی کامل در حوزه بازاریابی دیجیتال، از تمام پتانسیل‌های موجود برای بهبود وضعیت کسب و کار خود بهره ببرید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

هر جا بحث طراحی و خلاقیت در یک کار حرف اول را بزند، رقابت میان تولیدکنندگان حساس‌تر خواهد بود. گاهی با بررسی اقدامات رقبا در معرفی و بازاریابیِ بیزنسشان می‌توانید پاسخ مخاطب به این اقدامات را سرلوحه کار خود قرار دهید. در این راستا، تلاش کنید از شیوه‌هایی که رقبا به کار می‌برند، در جهت بهبود کار خود استفاده نمایید و با رفع نواقصِ کارشان از آن‌ها پیشی بگیرید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

برنامه‌ریزی مناسب و تعیین اهداف طبق زمان‌بندی، بهترین راه برای تضمین پیشرفت یک کسب و کار است. در صورتی که اهداف کاری و مالی خود را مشخص نمایید، بهتر می‌توانید در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته باشید. از طرفی، بررسی نتایج بازاریابی آنلاین در صورتی کمک می‌کند که امکان مقایسه آن با یک معیار ممکن باشد و در اینجا معیار اصلی، «سقف اهدافی» است که از پیش تعیین کرده‌اید.

شایان ذکر است، در تدوین برنامه باید سعی کنید از واقعیت دور نشوید و مراحل کار را بر اساس توانایی‌ها و امکاناتی که در دسترس دارید، تعیین نمایید تا در مسیر اجرای آن دچار یأس و ناامیدی نگردید. در صورتی که در این زمینه تخصصی ندارید، بهتر است، کار را به یک مدیر حوزه دیجیتال مارکتینگ یا دیجیتال مارکتر بسپارید تا به صورت تخصصی، نقشه راه و مراحل پیشرفت کار را برای شما مشخص نماید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ مزون خود را در زمینه طراحی و فروش لباس تعیین کنید.

تعیین استراتژی به این معنی است که شما تکنیک‌هایی که جهت بازاریابی محصولات خود به کار می‌گیرید را مشخص کنید، گستردگی تبلیغات و هزینه‌ای که قرار است صرف کنید را در نظر بگیرید و بر اساس برنامه‌ای که تعیین کرده‌اید، این روش‌ها را پیاده نمایید.

در ادامه‌ی این مقاله، تکنیک‌های مورداستفاده دیجیتال مارکتینگ برای مزون‌ها را بررسی می‌کنیم و هر روش را به‌تناسب بیزنس شما توضیح می‌دهیم. لذا سعی کنید با کسب آگاهی‌های اولیه در مورد تکنیک‌های مختلف، آن‌ها را به‌صورت اصولی در کسب‌وکار خود به کار ببرید و از یک شبکه آنلاینِ گسترده و مؤثر برای بهبود فروش محصولاتتان استفاده کنید. مهم‌ترین این شیوه‌ها عبارت‌اند از:

  • تولید محتوای اینترنتی
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات موتورهای جستجو (SEM)
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات موبایلی
  • و…
    تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ
    تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

 

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای مزون ها

در صورتی که از چگونگی اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای مزون خود اطلاع ندارید، سعی می‌کنیم هر کدام از این تکنیک‌ها را به صورت اختصاصی برای کسب و کار شما توضیح دهیم. شایان ذکر است، شیوه‌های به کار رفته در بازاریابی دیجیتال، بهترین کارایی ممکن را زمانی خواهند داشت که هم‌زمان و مانند چرخ‌دنده‌های یک ماشین حرکت کنند. در این راستا، سعی کنید با پیاده‌سازی هر تکنیک زمینه را برای گسترش کسب و کارتان در یکی از حوزه‌های بازاریابی آنلاین فراهم نمایید.

  • راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • سئو سایت
  • ثبت حساب کاربری در گوگل مپ
  • بازاریابی موتورهای جستجو (گوگل ادز)
  • تبلیغات کلیکی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی ویدئویی
  • ایجاد یک دیتابیس از مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • ایجاد حسن سابقه در فضای آنلاین

در ادامه هر کدام از این تکنیک ها را جهت افزایش آگاهی شما بررسی خواهیم کرد.

وب‌ سایت تجاری متناسب با کسب ‌و کارتان راه‌ اندازی کنید

طراحی وب‌سایت رسمی، یکی از یک تکنیک‌های مهم و در واقع بستری برای اکثر روش‌های بازاریابی آنلاین است. شما پس از راه‌اندازی یک وب‌سایت رسمی، با ایجاد فضایی جهت تبلیغ کسب و کارتان، قادر به تولید محتوای مناسب و معرفی سایر کانال‌های تبلیغاتی مزونِ خود خواهید بود. از طرفی، این وب‌سایت می‌تواند مرجعی برای اطمینان از اصالت اجناس شما توسط مخاطبان و همچنین معرفی برند شما در میان کاربران وب باشد.

شایان ذکر است، راه‌اندازی وب‌سایت در ابتدای راه سخت خواهد بود؛ پس بهتر است با صبر و پشتکار مخاطبان را جذب نمایید و از استمرار در آپدیت مطالب غافل نشوید. از طرفی، آنچه در آغاز راه اهمیت دارد، استفاده از یک قالب جذاب و بستری سریع و راحت برای استفاده کاربران می‌باشد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ایجاد اکانت تجاری در شبکه های اجتماعی

بدون شک فعالیت تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر و مهم از شیوه‌های بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. بسیاری از کاربرانِ فضای مجازی، انتخاب محصول و خرید لباس را از طریق پلتفرم‌های مختلف داخلی و خارجی انجام می‌دهند. در این راستا، سعی کنید در شبکه های اجتماعیِ مختلف اکانت تجاری بسازید و با تولید محتوا از گوناگونی و کیفیت لباس‌هایی که تولید می‌کنید، دنبال کنندگان بیشتری جمع کنید و از آن‌ها مشتری بسازید!

شایان ذکر است که امروزه در مورد بسیاری از کسب و کارهای آنلاینِ تولید و فروش لباس، اعتماد چندانی برای دریافتِ محصولاتِ مرغوب و متناسب با عکس‌های تبلیغاتی وجود ندارد. لذا سعی کنید برخلاف جریانِ موجود، اجناسی با کیفیت و متناسب با تبلیغاتتان در شبکه های اجتماعی به دست مشتریان برسانید.

یک نکته مهم دیگر حین فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از مشتری جهت تولید محتوا است؛ به این معنی که از دنبال کنندگان خود بخواهید از کیفیت و خوش‌پوش بودن لباس‌هایی که تولید نموده‌اید، عکس و فیلم تهیه کنند و این قبیل محتوا را با رعایت حریم خصوصی و کسب اجازه از آن‌ها در اکانتِ شبکه‌ی اجتماعیِ خود قرار دهید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای مزون‌ها

بهینه سازی محتوای وب سایت برای موتور های جست و جو (SEO)

بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) این روزها به بازارِ داغِ رقابتِ وب‌سایت‌های تجاری تبدیل شده است. استفاده از اصول سئو، به منظور نمایش وب‌سایتِ شما در موقعیت بالاتری از نتایج سرچ گوگل – نسبت به وب‌سایت رقبایتان – انجام می‌گردد. در این راستا، شما با استفاده از تکنیک‌های مختلفی باید سعی کنید که امکان دیده شدنتان توسط کاربران اینترنت را افزایش دهید و طبیعتاً مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود جذب نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

در زمینه سئوی سایت، معمولاً دو دسته کلی از اقدامات به منظور بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  • سئو داخلی (on page) سایت که به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت خود انجام می‌دهید، باعث بهبود رتبه شما در نتایجِ سرچِ گوگل می‌شود. در این زمینه، اقداماتی از قبیل: ارتقا امکانات نرم‌افزاریِ سرور، بهینه سازی صفحه برای گوشی‌های هوشمند، تولید محتوای مناسب و لینک سازی داخلی مفید خواهد بود.
  • سئو خارجی (off page) سایت شامل روش‌هایی که از بیرون به بالا رفتن ترافیک وب‌سایت شما کمک می‌کند. در این زمینه، نیز اقداماتی از قبیل: لینک دهی خارجی، ارتباط با شبکه های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی می‌تواند شرایط سئو وب‌سایت شما را بهبود ببخشد.

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
ریپورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ثبت حساب کاربری در گوگل مپ Google Map

یکی از مواردی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای مختلف – خصوصاً بیزنس‌های نوپا – بسیار مؤثر است، استفاده از امکانات گوگل مپ می‌باشد. در این راستا شما می‌توانید با ثبت موقعیتِ مزون خود در سیستم مکان یاب گوگل، این امکان را به مخاطبان بدهید که با سرچ کلید واژه‌های مرتبط با کار شما، آدرس محل کارتان را به‌راحتی پیدا کنند.

شایان ذکر است در نتایجی که توسط مکان نمای گوگل نمایش داده می‌شود، شما امکان قرار دادن عکس محل کار، ساعات کاری و فهرستی کوتاه از خدماتی که ارائه می‌دهید را در اختیار کاربران دارید.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و استفاده از گوگل ادز

استفاده از تبلیغات گوگل (Google ADS) یکی دیگر از شیوه‌های بازاریابی آنلاین است. تا اینجا با چند تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی مزون‌ها آشنا شدیم؛ اما این شیوه‌ها نیاز به صرف زمان دارند و به‌تدریج نتیجه خود را در دیده شدن کسب و کارتان نشان می‌دهند اما با استفاده از سرویس تبلیغات گوگل، شما با پرداخت هزینه این امکان را خواهید داشت که صرف‌نظر از نتایج سئوی سایت، در میان نتایج اول سرچ گوگل نمایش داده شوید.

استفاده از این تکنیک، بیشتر در مواردی کاربرد دارد که شما قصد معرفی یک محصول جدید را به بازار دارید یا نزدیک به فصل فروش خاص (مثلاً عید نوروز، شروع به کار دانشگاه‌ها یا خرید زمستانه) هستید. در چنین مواقعی شما باید در مدت زمانی کوتاه، محصولات خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید؛ در این صورت، صرف هزینه جهت تبلیغات آنلاین، قطعاً بازده خوبی خواهد داشت. لذا شما با استفاده این شیوه‌ی تبلیغات آنلاین، می‌توانید سرعت پیشرفت کسب و کارتان را افزایش دهید.

گوگل ادز | Google Ads
گوگل ادز | Google Ads

تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات کلیکی در مورد کسب و کارهای مربوط به صنعت مد و تولید پوشاک، از بازده بالایی برخوردار است؛ زیرا لباس را می‌توان از آن دست محصولاتی دانست که با اولین نگاه، مخاطب را جذب و مایل به خرید می‌کند. در این راستا استفاده از شیوه‌ی تبلیغات کلیکی – که با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک انجام می‌گیرد – به کمک شما خواهد آمد.

شایان ذکر است که استفاده از تبلیغات کلیکی هوشمند، شما را یک گام جلوتر می‌برد و با نمایش بنر کسب و کارتان در وب‌سایت‌های پربازدید، در زمان مناسب و به خریداران بالقوه‌ی محصولاتتان، نرخ تبدیل کاربر به مشتری را برای کسب‌وکارتان افزایش می‌دهد. در این صورت بازده بازاریابی و در نتیجه، سود حاصل از افزایش مشتریان بالا خواهد رفت.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

استفاده از افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسرها) در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، یکی از شیوه‌های تأثیرگذار در زمینه‌ی بازاریابی و فروش پوشاک است. شما با استفاده از بلاگرها، یوتیوبرها و سلبریتی‌های شناخته شده، می‌توانید برند کاریتان را به مخاطبان معرفی کنید و طرفداران و دنبال کنندگان این افراد را به مشتریان دائمی خود تبدیل نمایید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود که دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» را هم بخوانید.

بازاریابی ویدئویی

هیچ‌گاه تأثیر یک ویدئو جذاب را در جلب نظر مخاطبان هدف دست‌کم نگیرید. در زمینه طراحی مد و تولید لباس این امکان را دارید که با تولید محتوای ویدئویی و انتشار آن در شبکه های اجتماعی، افراد زیادی را به سمت خرید از خود بکشانید.

یک دیتابیس از مشتریان خود ایجاد کنید

یکی از اصول دیجیتال مارکتینگ، جمع‌آوری اطلاعات مشتریان بالقوه و استفاده از تبلیغات هدفمند به منظور جذب آن‌ها است. سعی کنید اطلاعات تماس کاربرانی که به وب‌سایت یا اکانت شبکه‌های اجتماعی شما مراجعه می‌کنند را دریافت کنید و از این اطلاعات جهت، ارسال ایمیل یا پیامک تبلیغاتی استفاده نمایید.

شایان ذکر است استفاده از تکنیک هدف‌گیری مجدد (Retargeting) و یادآوری به افرادی که در سبد خرید آنلاین خود محصولاتی ذخیره کرده‌اند، می‌تواند بازده بالایی در افزایش فروش شما داشته باشد. در این شیوه با ارسال پیام‌هایی حاوی اطلاعات جشنواره‌های فروش و طرح‌های تخفیف می‌توانید مخاطبان را به خرید تشویق نمایید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ به عنوان یک شیوه تبلیغاتی هدفمند، کمک زیادی به بازاریابی آنلاین کسب و کار شما خواهد کرد. در صورتی که در زمینه‌ی طراحی و دوخت لباس‌های رسمی و اداری فعالیت دارید، حتماً از این تکنیک بازاریابی دیجیتال برای مزونِ خود استفاده نمایید. در این تکنیک با ارسال عکس و توضیحاتی در مورد مدل‌های مختلفی که طراحی نموده‌اید، نظر مخاطبان را به کار خود جلب می‌کنید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تکنیک بازاریابی ایمیلی
تکنیک بازاریابی ایمیلی

تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی به عنوان یک شیوه ارزان و سریع در میان شیوه‌های تبلیغات، جایگاه ویژه‌ای دارد. سعی کنید با استفاده از اطلاعاتِ تماسِ مشتریانِ خود پیام‌هایی در راستای معرفی کسب و کارتان و ارائه کدهای تخفیف ارسال کنید. یک شیوه‌ی جذاب در جلب نظر مخاطبان، ارسال پیامک تبریک تولد برای آن‌ها و پیشنهاد محصولات ویژه به همین مناسبت است که در این زمینه باید از دیتا بیس اطلاعات مشتریان استفاده نمایید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین برای برند

برندینگ در فضای مجازی، کاری زمان‌بر است و جلب اعتماد مخاطبان به سادگی حاصل نمی‌شود. در این راستا، سعی کنید با ارائه کیفیت مناسب – در کنار قیمت منصفانه – به‌تدریج برند خود را به مخاطبان معرفی کنید. شایان ذکر است، مهم‌ترین عاملی که در فضای مجازی نام برند شما را مطرح می‌نماید، پاسخگویی به مشتریان پس از خرید است.

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

نتیجه گیری و سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای مزون ها

امروزه کسب و کارِ اداره مزون، هزینه‌های بالای طراحی داخلی و اجاره محل کار را به دنبال دارد؛ به همین دلیل بهتر است، صاحبان مزون‌ها، فعالیت اصلی خود به منظور بازاریابی و جلب مخاطبان را به سمت فضای مجازی بکشانند. در این راستا، بهتر است که شما با یادگیری شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ برای مزون ها، این روش‌ها را به منظور افزایش رونق کسب و کارتان استفاده نمایید. توجه داشته باشید که روش‌های بازاریابی آنلاین – نیز همانند طراحی لباس – نیاز به خلاقیت و شخصی‌سازی تبلیغات دارند؛ لذا در این زمینه با فراگرفتن اصول دیجیتال مارکتینگ تبلیغات خاص خود را طراحی نموده یا از دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای کمک بگیرید.

در پایان امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «روش های بازاریابی اینترنتی برای مزون ها» دارید، یا روش‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که میزان فروش کسب‌وکار خود در زمینه مزون‌داری را افزایش دهند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.