بازاریابی برای فروش یک‌سری محصولات در سال‌های اخیر به‌شدت به اینترنت و سفارش آنلاین گره خورده است؛ چراکه فقط در قالب یک بستر مجازی می‌توان به صورتِ هم‌زمان «قیمت»، «شرایط خرید»، «عکس محصول»، «کیفیت خدمات» و بسیاری اطلاعات دیگر را در مورد یک کسب‌وکار ارائه داد؛ آن‌هم در زمانی کوتاه و به بهترین صورت! با توجه شرایط کنونی یکی از کسب‌وکارهایی که می‌تواند از این فضا بهترین استفاده را ببرد، شرکت‌های مدیریت سفر یا همان آژانس‌های مسافرتی است. در این بیزینس شما نیاز دارید اطلاعات زیادی به مشتری ارائه دهید؛ با این وجود در شیوه‌ی سنتی بازاریابی استفاده از کارمندان زیاد – که همه دارای توانایی‌های فروش بالا و روابط اجتماعی قوی باشند – شدیداً ضروری بود. از طرفی، محدودیت‌های نیروی انسانی باعث می‌شود یک نیروی ماهر – با حداکثر بازدهی در طول روز – نهایتاً بتواند خدمات شرکت را به تعداد محدودی مراجعه‌کننده ارائه کند.

در جهت حل این مشکلات، می‌خواهیم شیوه‌های نوین بازاریابی را به شما معرفی کنیم. در دیجیتال مارکتینگ برای آژانس های مسافرتی، شما قادر خواهید بود؛ با استفاده از نیروی انسانی کمتر تعداد زیادی از مخاطبان خود را با خدمات مسافرتی که ارائه می‌دهید آشنا کنید. مراجعه‌کنندگان شما هم می‌توانند در زمان کوتاه‌تری گزینه‌های بیشتری از خدمات شما را بررسی کنند و انتخاب بهتری داشته باشند. پس اگر مایلید از امکانات بازاریابی آنلاین برای بهبود شرایط کسب‌وکار خود در زمینه آژانس‌های مسافرتی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا را تا انتها بخوانید و با تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ و شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده‌ی این دست خدمات آشنا شوید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای آژانس های مسافرتی بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

آژانس‌های مسافرتی به‌دلیل گستره‌ی جغرافیایی زیاد در ارائه خدماتشان، قطعاً به صرف هزینه زیادی برای تبلیغات سنتی و نیروی زیادی برای بازاریابی خدماتشان نیاز دارند. همین دلیل کافی است که برتری روش‌های تبلیغاتی آنلاین بر شیوه‌های سنتی را متوجه شویم. از طرفی، شما در شیوه‌های آنلاین قادر به ارائه جلوه‌های بصری بهتری هستید و برای جلب نظر مخاطبان خود – و قانع کردنشان برای استفاده از خدماتتان – امکانات بیشتری در اختیار دارید.

شایان ذکر است استفاده از شیوه‌های آنلاین، سرعت پاسخگویی با مشتریان احتمالی را افزایش می‌دهد تا در زمان کوتاه‌تری حجم بیشتری از اطلاعات مفید را در اختیار مخاطب قرار دهید. پس بهتر است در کنار استفاده از شیوه‌های تبلیغات سنتی، بیشترِ تمرکز خود را بر شیوه‌های نوین و متکی به تکنولوژی برای تبلیغات آژانستان بگذارید و از امکانات هر دو شیوه به‌صورت بهینه استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا آژانس های مسافرتی به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

با مراجعه به اینترنت و جست‌وجو برای خرید بلیت هواپیما یا قطار و یا رزرو هتل برای مسافرت با سایت‌های زیادی در این زمینه مواجه می‌شویم؛ پس بدون شک تعداد مخاطبانی که از اینترنت و فضای مجازی برای مدیریت برنامه سفر خود استفاده می‌کنند، کم نیست. در این راستا، ضروری است تا – به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار در زمینه ارائه خدمات سفر – با شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ برای بهبود بیزینس خود آشنا شوید و به‌صورت گسترده از تمام روش‌ها و استراتژی‌ها در زمینه‌ی فروش خدمات مسافرتی (حمل‌ونقل، اقامت، تفریحاتِ مختلف و راهنمای گردشگری) بهره ببرید. شایان ذکر است در این زمینه علاوه بر اینکه می‌توانید خود با یادگیری روش‌های دیجیتال مارکتینگ، مدیریت کار را بر عهده بگیرید؛ این امکان را نیز دارید که از دیجیتال مارکترها و آژانس‌های تبلیغاتی حرفه‌ای در این زمینه بهره ببرید.

بازار بزرگ خریداران اینترنتی را از دست ندهید.
بازار بزرگ خریداران اینترنتی را از دست ندهید.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای آژانس های مسافرتی

قبل از آنکه به توضیح تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای آژانس های مسافرتی بپردازیم؛ بهتر است شما را با شش قدم اساسی برای انجام این تکنیک‌ها و استراتژی‌ها آشنا کنیم. در این راستا، اکیداً توصیه می‌کنیم که این قدم‌ها را محکم بردارید تا کار دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را به‌صورت اصولی شروع کنید. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناخت مخاطبان هدف
  3. تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. تدوین یک برنامه استراتژیک بر اساس انتظارات خود
  6. طراحی تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش کافه‌ی خود

در ادامه هر یک از پیش‌نیازهای فوق را تشریح می‌کنیم تا به درک عمیق‌تری از قضیه برسید.

هویت برند خود را تعریف کنید.

با آمدن اسم تجاری کسب‌وکارتان چه ذهنیتی در مخاطب ایجاد می‌شود؟ آیا از شما به‌عنوان یک آژانس مطمئن و موفق یاد می‌کنند؟ آیا نشان تجاریتان باعث می‌شود کاربران با خیال راحت از خدمات شما استفاده کنند؟

جواب این سؤالات می‌تواند با قطعیت مثبت باشد؛ اما فقط در صورتی که برند تجاری شما این اطمینان را در بازار به‌دست بیاورد! در این راستا، انتخاب نام و لوگوی بیزینس، قدم اول در برندینگ است؛ پس از آن باید روی افزایش اعتبارِ این نام و نشان کار کنید. در واقع، شما باید هویت برند خود را به‌خوبی تعریف کنید. در این زمینه توجه داشته باشید که ارائه خدمت یا فروش محصول، آغاز راه همراهی شما با مشتری است و کیفیت خدمت یا کالایی که می‌فروشید و جوابگویی در مقابل نواقص احتمالی آن است که برند شما را محبوب می‌کند. در حوزه دیجیتال مارکتینگ برای آژانس های هواپیمایی شما باید اصول برندینگ را علاوه بر خدمات و سفرها، در مورد راه‌های بازاریابی و جوابگویی مداوم به کاربران اینترنت مشتریان احتمالی‌تان در فضای مجازی رعایت کنید.

تعیین هویت برند
تعیین هویت برند
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

پیش از پیاده‌سازی تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای آژانس های مسافرتی باید مشخص کنید که تبلیغات شما چه کسانی را باید تحت تأثیر قرار دهد؟ و بازاریابی‌تان باید چه افرادی را به خرید از شما سوق دهد؟ اینکه خدمات شما گردشگری یا جهانگردی است و اینکه به‌صورت جزئی یا کلی خدمات ارائه می‌دهید؛ بر بازار هدف و مخاطبان شما تأثیر می‌گذارد.

در این راستا، شما با یک بررسی کلی می‌توانید بفهمید چه افرادی خواهان استفاده از خدمات شما هستند. به‌این‌ترتیب، می‌توانید از تکنیک‌های مناسب دیجیتال مارکتینگ برای فروش خدمات خود استفاده کنید. مثلاً اگر در زمینه‌ی تورهای بین‌المللی فعالیت دارید، تبلیغات در سایت فروش لوازم کوهنوردی بازده چندانی نخواهد داشت؛ این درحالی‌که همان تبلیغات برای فروش تورهای طبیعت‌گردی بسیار مؤثر خواهد بود!

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» مراجعه کنید.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

شما به‌عنوان مدیر یک دفتر یا آژانس مسافرتی، با تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال، می‌توانید راحت‌تر به‌منظور خود برسید. آشنایی به شیوه‌های کاربردی و تسلط بر اجرای آن‌ها، از شما یک دیجیتال مارکتر موفق می‌سازد. اگر با تکنیک‌های مختلف آشنا نباشید همواره بخشی از بازار را از دست می‌دهید؛ چراکه برای جذبِ هر گروه از مخاطبان روشی خاص برای بازاریابی و تبلیغات نیاز دارید. در این راستا، توصیه می‌کنیم که با تکنیک‌های مختلف تبلیغات اینترنتی آشنا شوید، از سئو سایت اطلاعات کسب کنید، ابزارهای مختلف بازاریابی آنلاین را بشناسید و… . فقط در این صورت است که می‌توانید از تمام پتانسیل دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش آژانس هواپیماییِ خود استفاده کنید و کسب‌وکارتان را ارتقاء دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • دوره ویدئویی آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing): اینجا را کلیک کنید (+).

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

یکی از راهکارهای مهم در جهت موفقیت در زمینه تبلیغات و بازاریابی آنلاین، این است که بدانید رقیبان شما چه اقداماتی انجام می‌دهند؟ این را نیز فراموش نکنید که قطعاً پیروی کورکورانه از اقدامات دیگران عدم موفقیت را به‌دنبال خواهد داشت اما درعین‌حال استفاده از تجارب مختلف در زمینه‌ی بازاریابی آنلاین و رصد اقدامات مشابه مربوط به کارتان می‌تواند مفید باشد؛ خصوصاً اگر برای اولین بار بخواهید کاری را امتحان کنید! در این راستا، مقایسه شکست‌ها و پیروزی‌ها و دلایل آن‌ها می‌تواند هزینه‌های ناشی از کمبود تجربه و دوباره‌کاری را کاهش دهد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

همان‌طور که شما برای مدیریت یک تورِ گردشگریِ داخلی یا خارجی – در هر مقیاس و اندازه‌ای – یک برنامه زمان‌بندی دارید، در مورد دیجیتال مارکتینگ نیز بدون داشتن برنامه نمی‌توانید نتیجه مطلوبی به‌دست آورید. این کار یک فرآیند پیوسته است و نیاز به مدیریت و بررسی نتایج دارد. در این راستا، شما با تهیه‌ی یک برنامه و تعیین انتظارات – در مراحل مختلف – می‌توانید میزان بازدهی کار و صرفه اقتصادی روش‌های اجرایی دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنید تا هر جا که نیاز به تغییرات است، اقدامات لازم را انجام دهید. از طرفی، در بخش‌هایی که نتیجه مطلوب است؛ به‌عنوان تکیه‌گاه برای سایر بخش‌ها استفاده کنید.

با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، چالش‌ها را از قبل تعیین کنید.
با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، چالش‌ها را از قبل تعیین کنید.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را برای فروش خدمات آژانس مسافرتی تان طراحی کنید.

با برداشتن قدم‌های پیشین – تعریف برند، شناخت مخاطبان هدف، تسلط بر زبان دیجیتال مارکتینگ، ارزیابی رقبا و تعیین اهداف و انتظارات – شما آماده‌اید تا استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را برای آژانس هواپیمایی‌تان طراحی کنید. در ادامه‌ی راه باید یک برنامه کلی، شامل تمام پارامترهای مؤثر بر بازاریابی در کسب‌وکارتان را پیشِ رویِ خود داشته باشید. در این برنامه، علاوه بر شرایط کاریِ خودتان، اهداف و انتظارات و راه‌های رسیدن به آن‌ها را مشخص کنید. هرچه جزئیات طرح بیشتر و دقیق‌تر باشد، نتایج راحت‌تر و دقیق‌تر ارزیابی می‌شوند و شما می‌توانید اصلاحات موردنیاز را بهتر اعمال کنید.

در این راستا برای تعیین یک استراتژی نیاز است تا در مورد تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنید. بنابراین، ما فهرستی از کانال‌های تبلیغات آنلاین و روش‌های بهینه‌سازی این تکنیک‌ها را برای شما فراهم کرده‌ایم:

  • بازاریابی محتوا
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • تبلیغات موتورهای جست‌وجو (SEM)
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی
  • ویدئو مارکتینگ
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • استفاده از تبلیغات کلیکی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات پیامکی

شایان ذکر است هر کدام از روش‌های بالا – به‌عنوان مسیری مجزا – می‌تواند در بازاریابی و بهبود فروش به بیزینس شما کمک کند؛ درعین‌حال تمام این روش‌ها زیرمجموعه استراتژی شما است و مانند یک شبکه‌ی به‌هم متصل عمل می‌کند. سعی کنید در هر روش به‌اندازه‌ی کافی اطلاعات کسب کنید و از تمامی این شیوه‌ها بهره ببرید. در صورت نیاز می‌توانید از کلاس‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ برای افزایش دانش خود بهره بگیرید و در عمل از سایر رقبا پیشی بگیرید.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای آژانس های مسافرتی

حال که به اصل ماجرا رسیدیم، در این قسمت می‌خواهیم شما را با ابزارهای در دسترس در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا کنیم. در ادامه مقاله، تکنیک‌هایی را معرفی می‌کنیم؛ و در هر مورد سعی داریم اطلاعات لازم برای شروع کار را در اختیارتان قرار دهیم. شایان ذکر است استفاده از این روش‌ها در نگاه اول ساده به نظر می‌رسند؛ اما توصیه می‌کنیم که برای پیشرفت در بازاریابی آنلاین، سعی کنید جزئیاتِ به کار بردن هر ابزار – و روش‌های افزایش بازده تبلیغات اینترنتی – را فرابگیرید. همچنین شرکت در دوره‌های آموزشی و استفاده از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای آژانس های مسافرتی
تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای آژانس های مسافرتی

تولید محتوای اینترنتی از طریق راه اندازی یک وب سایت رسمی برای آژانس تان

گسترده‌ترین شبکه اطلاعات که در دسترس تمام مخاطبان شما قرار دارد، فضای وب و دریافت اطلاعات از طریق موتورهای جست‌وجو – خصوصاً گوگل – است. به‌عنوان شروع برای تولید محتوا، شما باید یک وب‌سایت رسمی برای آژانس مسافرتی‌تان طراحی کنید. فضای وب‌سایت محیط مناسبی برای قرار دادن محتوا و جلب نظر افرادی است که قصد خرید یک تور تفریحی را دارند. فراموش نکنید که میزان جذابیت سایت و موضوعاتی که در آن قرار می‌دهید باعث می‌شود، کاربرانِ سایت در تصمیم‌گیری‌های خودشان، شما را انتخاب کنند یا حتی شما را از میان گزینه‌های خود حذف نمایند.

در این راستا باید سعی کنید اطلاعات کاملی از «نحوه مدیریت سفرها»، «امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهید»، «کیفیت راه‌های حمل‌ونقل» و «امنیت محل‌های اقامتی» در مطالب وب‌سایتتان موجود باشد. از طرفی محتواهایی مربوط به شهرهای مقصد، وسایل موردنیاز برای سفر و مکان‌های دیدنی هر شهر و کشور، می‌تواند به مخاطب امنیت خاطر بدهد و جذب بیزینس شما شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با طراحی سایت:

 همان‌طور که در ادامه توضیح خواهیم داد، هرچه تعداد بیشتری از کاربران با سایت شما تعامل داشته باشند و زمان بیشتری را صرف خواندن مطالب شما کنند؛ باعث می‌شود بیشتر دیده شوید. پس اکیداً توصیه می‌شود که در انتخاب محتوای وب‌سایتتان دقت کنید و مطالب را همیشه به‌روز و جذاب نگه‌دارید.

جذابیت‌های سفر را در وب‌سایتتان به مخاطب نشان دهید.
جذابیت‌های سفر را در وب‌سایتتان به مخاطب نشان دهید.
پیشنهاد آموزشی مرتبط بابازاریابی محتوا:

بهبود سئوی سایت و چگونگی استفاده از آن برای تبلیغات آژانس مسافرتی

بهینه‌سازی محتواهایی که در وب‌سایت شما قرار می‌گیرند (سئو سایت) یک تکنیک پرکاربرد است که باعث می‌شود در میان نتایجِ سرچِ گوگل – چون بیشتر مورد استفاده کاربران ایرانی قرار می‌گیرد – بالاتر از وب‌سایت رقیبانتان نمایش داده شوید. مجموعه اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شوند؛ با عنوان اختصاری SEO شناخته می‌شوند. همان‌طور که در مورد توضیح «تولید محتوا» گفته شد، شما باید کاری کنید مطالب وب‌سایت کسب‌وکارتان، برای مخاطب مفید باشد و مطالعه‌ی آن‌ها ارزش صرف زمان داشته باشد. برای این کار ابتدا باید تلاش کنید زمانی که کلیدواژه‌های موجود در محتوای شما سرچ می‌شود، در میان نتایج سرچ گوگل بالاتر از دیگران قرار بگیرید و شانس بیشتری برای دریافت کلیک داشته باشید.در این راستا باید:

  • سرعت سایت خود را بالا ببرید (طراحی مناسب سایت و بهینه‌سازی آن).
  • ساختار سایت شما باید کاربرپسند باشد و باعث سردرگمی نشود.
  • مطالب وب‌سایت را تکمیل کنید و آن‌ها را با لینک‌دهی داخلی به‌هم وصل کنید.
  • از سایت‌های معتبر و مرتبط با کسب‌وکارتان بک‌لینک بگیرید.
  • از کلیدواژه‌هایی که کاربران بیشتر سرچ می‌کنند در مطالب خود استفاده کنید.
  • وب‌سایت خود را برای کاربران تلفن همراه بهینه نمایید.
وبسایت خود را برای کاربران تلفن همراه بهینه کنید.
وبسایت خود را برای کاربران تلفن همراه بهینه کنید.

اقداماتی ازاین‌دست باعث می‌شود، به‌تدریج افراد بیشتری از وب‌سایت شما دیدن کنند و کسب‌وکارتان در فضای موتورهای جستجو بهتر دیده شود. این نکته را هرگز فراموش نکنید که در دیجیتال مارکتینگ حتی مخاطبانی که شما را می‌بینند اما از شما خرید نمی‌کنند، ارزشمند هستند؛ چراکه باعث افزایش بازدید شما می‌شوند؛ از طرفی ممکن است با مراجعه بعدی حتی به مشتریان بالفعل شما تبدیل شوند.

شایان ذکر است که اقدامات انجام‌شده برای سئو سایت، در 2 دسته‌ی اقدامات آف پیج (off page) و آن پیج (on page) طبقه‌بندی می‌شوند؛ در توضیح این دو مورد می‌توان گفت:

سئو آن پیج: آن دسته از اقداماتی که در فضای وب‌سایت شما انجام می‌گیرد و امتیاز شما در الگوریتم‌های موتور جست‌وجو بالا می‌برد، مانند:

  • تولید محتوای سئو شده
  • لینک دهی داخلی
  • افزایش سرعت سایت
  • انتخاب درست عنوان و دیسکریپشن
  • و…

سئو آف پیج: اقداماتی که بیرون از سایت شما انجام می‌گیرد اما تأثیرِ مستقیم بر بهینه‌سازی وب‌سایت شما دارد. مانند:

  • گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر
  • فعالیت موازی در شبکه‌های اجتماعی
  • فعالیت در فروم‌های مرتبط
  • انتشار ریپورتاژ تبلیغاتی
  • و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و استفاده از گوگل ادز

روش‌هایی که پیش‌ازاین بیان کردیم، به‌تدریج باعث افزایش شانس شما برای دیده شدن – در میان نتایج سرچ – می‌شوند. اما گاهی در شرایط خاص – ابتدای راه‌اندازی سایت، شروع تعطیلات و افزایش سفرها، رویدادهای خاص ورزشی مانند جام جهانی و… – ممکن است زمان کافی در اختیار نداشته باشید. در این صورت استفاده از روش بازاریابی موتورهای جست‌وجو (Search Engine Marketing) می‌تواند مفید باشد. در این زمینه، شرکت گوگل با ارائه خدمات گوگل ادز (Google Ads) این امکان را به شما می‌دهد تا با پرداخت هزینه تبلیغات، در میان نتایج سرچ گوگل بالاتر از دیگران قرار گیرید و همان‌طور که بیان شد در شرایط ویژه مبلغی که می‌پردازید – با توجه به بازده تبلیغات برای بیزینس شما – منطقی و قابل‌قبول خواهد بود.

شایان ذکر است راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی از طریق گوگل ادز، نیاز به توان تجزیه‌وتحلیل بالا و شناخت کافی از امکانات گوگل ادز و بیزینس شما به‌طور هم‌زمان دارد؛ پس اگر قصد استفاده گسترده از این تکنیک بازاریابی دیجیتال را دارید، مدیریت آن را بر عهده یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای بگذارید، تا هزینه‌های تبلیغات شما بهینه و هدفمند باشد.

گوگل ادز | Google Ads
گوگل ادز | Google Ads

استفاده از شبکه های اجتماعی برای آژانس های مسافرتی

مدت زیادی نیست که شبکه‌های اجتماعی (Social Media) به‌عنوان یک ابزار بازاریابیِ قدرتمند، استفاده می‌شوند. مخاطبان زیاد شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام باعث می‌شود، شما یک بازار مصرف بالقوه برای تبلیغات آژانس‌تان داشته باشید. در این فضا با تولید محتوای مناسب می‌توانید افراد زیادی را نسبت به خدمات آژانس مسافرتی خود علاقه‌مند کنید. سپس با قرار دادن شماره‌های تماس یا قرار دادن لینک وب‌سایت خود اقدام به تبدیل آن‌ها به مشتری کنید. توجه داشته باشید که افراد زیادی هستند که به‌جای سرچ در اینترنت از طریق سؤال مدیا، اقدام به خرید یک تور تفریحی می‌کنند؛ پس بهتر است به‌صورت موازی با فضای وب در شبکه‌های اجتماعی هم فعال باشید و کسب‌وکارتان را از این طریق رونق دهید.

شایان ذکر است حوزه کاری شما – به‌صورت بالقوه – جذابیت‌های خاص خود را برای جذب فالوور در فضای مجازی را دارد. بهتر است از پرسنل خود بخواهید از جریان تورهایی که برگزار می‌کنید عکس و فیلم ثبت کنند؛ یا به‌عنوان یک رقابت این پیشنهاد را به‌دنبال کنندگان خود بدهید و برای بهترین آن‌ها جایزه تعیین کنید. با این کار محتوای رسانه‌ای شما جذابیت بیشتری خواهد داشت و با افزایش دنبال کنندگان، قطعاً برند شما بهتر شناخته می‌شود.

معرفی بهتر در شبکه‌های اجتماعی با عکس و فیلم‌های جذاب
معرفی بهتر در شبکه‌های اجتماعی با عکس و فیلم‌های جذاب
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ویدیو مارکتینگ

هرقدر نیروهایی که استخدام می‌کنید روابط اجتماعی بالایی داشته باشند و شرایط و مزایای خدمات شما را خوب ارائه دهند، بازهم تأثیر یک ویدیو زیبا – از مناظر یا مکان‌های تاریخی که در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید – از بازدهی نیروهایتان بیشتر خواهد بود! با همین توجیه، ویدیو مارکتینگ (Video Marketing) یا بازاریابی ویدئویی در میان تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ – مخصوصاً برای دفاتر و آژانس‌های مسافرتی – به‌شدت کاربردی است. پس به شما توصیه می‌کنیم از اجرای درست این تکنیک بهره کافی را ببرید.

مشتریان شما نیاز دارند آنچه را که شنیده‌اند، به چشم ببینند و خود را در آن شرایط تصور کنند. در این راستا، بهتر است از طریق کانال‌های مختلف – وب‌سایت، اینستاگرام، یوتیوب، آپارات و… – ویدئوهای جذاب از تورهای مسافرتیِ خود انتشار دهید. بدون شک اگر از افراد ماهر در زمینه‌ی تهیه ویدیو استفاده کنید، می‌توانید محتوای جذاب‌تری برای دنبال کنندگان خود تهیه کنید و بازخورد بهتری از بازار بگیرید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

این‌روزها نمی‌توان تأثیر افراد فعال در دنیای مجازی، بر جامعه را نادیده گرفت؛ این تأثیر خصوصاً در زمینه‌ی تبلیغات دیده می‌شود! بدون شک اینفلوئنسرها، بلاگرها و سلبریتی‌ها در بازاریابی محصولات و خدمات مختلف نقش به سزایی دارند. در این راستا، شما کافی است با ارائه خدمات رایگان به این افراد از آن‌ها بخواهید چند محتوا در مورد سفر از طریق آژانس مسافرتی شما منتشر کنند. بدون شک نتیجه این شیوه‌ی بازاریابی آنلاین را در کوتاه‌مدت خواهید دید.

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود که دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» را هم بخوانید.

تبلیغات کلیکی (PPC)

حتماً برایتان پیش‌آمده که هنگام باز کردن یک وب‌سایت، در حاشیه صفحه، تبلیغات یک بیزینس را ببینید. شما هم می‌توانید کسب‌وکارتان را از این طریق تبلیغ کنید. به این شیوه‌ی بازاریابی آنلاین، تبلیغات کلیکی – یا پرداخت به‌ازای کلیک (Pay Per Click) – می‌گویند. در این روش، شما با طراحی یک متن یا تصویر و قرار دادن آن در سایت‌های پربازدید، توجه کاربران را به خدمات خود جلب می‌کنید و هر بار که بر روی تبلیغ شما کلیک شود؛ بابت آن هزینه پرداخت خواهید کرد.

شایان ذکر است این تکنیک دیجیتال مارکتینگ، توسط شرکت‌های مختلف و به‌صورت هوشمند انجام می‌شود و با بهینه‌سازی زمان و محل نمایش بنر شما، بازدهی تبلیغات افزایش پیدا می‌کند. در این صورت مخاطبان بالقوه خدمات مسافرتی، به سایت شما هدایت می‌شوند و نرخ تبدیل کاربر به مشتری برای بیزینس شما افزایش می‌یابد. بهتر است در این زمینه با شرکت‌های معتبر همکاری کنید؛ که در زمینه‌ی نشر تبلیغات و ریپورتاژ آگهی با سایت‌های معتبر و پربازدید کار می‌کنند. این کار باعث کاهش هزینه‌ها و رونق بازارِ فروش شما می‌شود.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

بازاریابی ایمیلی

در برخی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ شما یک متن شامل محتوای تصویری را برای مخاطبان زیادی ارسال می‌کنید اما در شیوه ایمیل مارکتینگ ( Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی شما به‌صورت هدفمند مخاطبان خود را به‌صورت فردی یا گروهی جذب می‌کنید. ازآنجاکه خدمات ارائه‌شده در آژانس‌های مسافرتی به‌صورت نرمال، همراه با گرفتن اطلاعات کامل از مشتریان است؛ شما به‌راحتی یک دیتابیس از کسانی دارید که قبلاً از خدمات شما استفاده کرده‌اند. همین‌طور از طریق سایت می‌توانید اطلاعات تماس مشتریان بالقوه را دریافت کنید. در ادامه سعی کنید علایق مخاطبان خود را بشناسید و با ارسال ایمیل در مورد تورهای که بیشتر توجهشان را جلب می‌کند اقدام به بازاریابی کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی – به‌عنوان شیوه‌ای که سریع دیده می‌شود – می‌تواند بهترین گزینه برای فروش تورهای لحظه آخری باشد. با ارسال یک جمله کوتاه و با ذکر مقصد، تاریخ حرکت و تخفیف‌هایی که داده‌اید قطعاً جلب توجه خواهید کرد. پس اکیداً توصیه می‌شود که در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ برای آژانس مسافرتی از این روش ارزان و مفید غافل نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، پیشنهاد می‌شود به مقاله‌ی «نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار + راهنمای جامع طریقه نوشتن SMS تبلیغاتی» مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

 نتیجه گیری و سخن پایانی

آنچه در این مقاله سعی کردیم برای شما بیان کنیم، بیش از هر چیز ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای آژانس های مسافرتی و هواپیمایی بود. بدون شک آینده‌ی بیزینس شما به مدیریت سفر و فروش خدمات از طریق اینترنت و فضای مجازی منتهی می‌شود. پس وقت را از دست ندهید و در این زمینه دست‌به‌کار شوید.

فراموش نکنید که اجرای شیوه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ – و پیگیری نتایج آن‌ها – خود به‌صرف زمان زیاد و تخصص کافی نیاز دارد و شما ممکن است به‌عنوان مدیر یک آژانس هواپیمایی وظایف متعددی بر عهده داشته باشید که فرصت نکنید به اجرای این شیوه‌ها بپردازید. در این راستا، توصیه می‌کنیم کار در حوزه دیجیتال را به یک تیم متخصص در این زمینه بسپارید. آشنایی شما با شیوه‌های مختلف برای مدیریت تیم تبلیغاتی و بررسی نتایج و هزینه‌های صرف‌شده در تبلیغات آنلاین کافی خواهد بود.

در پایان امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «روش های بازاریابی اینترنتی برای آژانس های مسافرتی» دارید، یا روش‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که میزان فروشِ آژانس مسافرتیِ خود را از طریق تبلیغات در فضای مجازی افزایش دهند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.