صنعت پوشاک جزو بزرگ‌ترین صنایع دنیا محسوب می‌شود و هر ساله تعداد زیادی تولیدکننده و برند به بازار این صنعت اضافه می‌شوند؛ برخی از آن‌ها طرح‌های جدیدی برای لباس‌ها ارائه می‌دهند و برخی هم طرح‌های قبلی را باز تولید می‌کنند. اما چه چیزی باعث می‌شود برخی از کسب‌وکارها در صنعت پوشاک مانند بوتیک‌های معروف، موفق می‌شوند ولی برخی دیگر خیر؟ آیا به‌عنوان صاحب یک بوتیک و یا مالک فروشگاه پوشاک می‌خواهید به جمع بوتیک‌های معروف بپیوندید؟ آیا در صنعت فروش پوشاک به دنبال تبدیل شدن به برند هستید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ ما اینجا هستیم تا شما را برای رسیدن به هدفتان راهنمایی کنیم. پس تا انتها با این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا با ما همراه باشید تا انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای بوتیک ها را با هم بررسی کنیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

دلایل نیاز بوتیک ها به دیجیتال مارکتینگ

اگر به برندهای بزرگ در صنعت پوشاک و بوتیک‌های معروف توجه کنید، متوجه می‌شوید که بیشترین نوعِ تبلیغاتِ آن‌ها در فضای مجازی و به‌اصطلاح «دیجیتال مارکتینگ» است. از طرفی، تعداد بوتیک‌ها هر روز رو به افزایش است و برای پیشرفت کسب‌وکار خود باید نسبت به رقبا معروف‌تر باشید؛ معروفیت و شناخته شدن در هر کسب‌وکاری نیازمند تبلیغات است، اما روش انجام تبلیغات و تأثیرگذاری آن در هر حوزه‌ای متفاوت است. تبلیغات سنتی که شامل: چاپ پوستر و بنر، داشتن ویزیتور فروش، آگهی‌های فروش و… هستند، در این حوزه زیاد تأثیرگذار نمی‌باشند و امروزه بازاریابی دیجیتال اثر بخشی بسیار زیادی برای افزایش فروش اجناس بوتیک‌ها و برندهای پوشاک دارد؛ پس برای این‌که بوتیک شما تبدیل به برندی معروف و پرفروش شود، باید تبلیغات خود در فضای مجازی را تقویت نمایید و این‌کار با یادگیری روش‌های دیجیتال مارکتینگ امکان‌پذیر است. اما سؤالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که به‌عنوان یک فروشنده لباس یا صاحب یک بوتیک، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟ در ادامه به پاسخ همین سؤال پرداخته‌ایم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
فروش لباس و پوشاک از طریق تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ
فروش لباس و پوشاک از طریق تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مراحل شروع دیجیتال مارکتینگ برای بوتیک ها و فروشگاه های لباس

در دیجیتال مارکتینگ برای بوتیک‌ها ما از 2 ابزار برای پیاده‌سازی انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنیم، که این دو ابزار عبارت‌اند از:

  1. وب‌سایت‌ها
  2. شبکه‌های اجتماعی

هر دوی این ابزارها ضروری و مهم هستند اما، داشتن وب‌سایت از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا در وب‌سایت، شما می‌توانید روند انتخاب، خرید و ارسال را برای مشتری راحت‌تر کنید. دیگر مزایای وب‌سایت نسبت به شبکه‌های اجتماعی عبارت‌اند از:

مزایای داشتن وبسایت نسبت به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
مزایای داشتن وبسایت نسبت به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

درج اطلاعات دقیق و کامل از محصول

شما در وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی خود قادر خواهید بود تا اطلاعات محصولات و خدمات خود را هم کامل‌تر و هم منظم‌تر از شبکه‌های اجتماعی وارد کنید. به‌عنوان مثال به پیج‌های فروش گوشی مراجعه کنید و سپس به وب‌سایت‌های فروش گوشی؛ همان‌طور که مشاهده خواهید کرد، اطلاعات محصولات در صنایع مختلف از جمله صنعت پوشاک در وب‌سایت کامل‌تر و منظم‌تر است.

مقایسه راحت تر محصولات برای خریدار

در وب‌سایت‌ها ما قادر خواهیم بود با باز کردن تب‌های مختلف و یا استفاده از ابزار «مقایسه» که در برخی وب‌سایت‌ها قرار دارد، به مقایسه‌ی همزمان محصولات با هم بپردازیم؛ در حالی که در شبکه‌های اجتماعی باید برای دیدن مشخصات هر محصول و مقایسه‌ی میان آن‌ها، کدام در بین پست‌های منتشرشده در یک پیج یا کانال در رفت‌وآمد باشیم.

اعتماد بیشتر مشتریان به خرید

خرید از اینترنت همیشه کمی استرس به خریداران وارد می‌کند؛ زیرا آن‌ها شما و محل کسب‌وکار شما را نمی‌بینند و اعتماد کردن برایشان سخت است؛ به همین منظور، جهت ایجاد اعتماد کاربران و همچنین مشخص کردن کسب‌وکارهای قانونی از غیرقانونی، مجوزی به نام نماد اعتماد الکترونیک (ای‌نماد) توسط ارگان‌های ذی‌ربط در کشور ما به وجود آمده است. کسب نماد اعتماد الکترونیک علاوه‌بر ایجاد اعتماد و تبدیل کردن شما به کسب‌وکاری قانونی در فضای مجازی، امکان ایجاد درگاه پرداخت مستقیم را برای فروش آنلاین شما فراهم می‌کند. بد نیست بدانید بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ، به پشتوانه برندشان و اعتمادی که از قبل و در طی سالیان در ذهن مشتریان خود شکل داده‌اند، از نماد اعتماد الکترونیک استفاده نمی‌کنند.

انتشار محتوا های بیشتر

می‌دانیم که در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف، محدودیت‌های متنوعی از جمله محدودیت تایم ویدئوهای بارگذاری‌شده، محدودیت تعداد کلماتی که می‌توانید بنویسید و… وجود دارد؛ اما در وب‌سایت هیچ خبری از این محدودیت‌ها نیست و شما می‌توانید تا هر مقداری که نیاز دارید برای ویدئوی خود تایم بگذارید و هر تعداد کلمه‌ای که مایل بودید برای توضیحات محصولات خود بنویسید.

برندینگ مؤثرتر

صرف داشتن وب‌سایت برای یک کسب‌وکار، یک اطمینان خاطر در ذهن و قلب مخاطب ایجاد می‌کند و همچنین یکی از پایه‌های تبدیل شدن به برند به شمار می‌رود؛ زیرا از طریق وب‌سایت بهتر می‌توانید هویت برند خود و ارزش‌های بنیادین آن را به مخاطبانتان ارائه دهید.

آسانی فروش برای شما

فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی، معایب خاص خود را دارد که این معایب گاهی موجب پشیمانی کاربران از خرید و یا حتی کسب اطلاعات در مورد محصول می‌گردد. به‌عنوان ادمین یک کسب‌وکار فروش پوشاک از طریق شبکه‌های اجتماعی، در روز تعداد زیادی از افراد به دایرکت شما پیام می‌دهند و یا زیر پست محصولات شما کامنت می‌گذارند تا اطلاعاتی همچون: قیمت، نحوه‌ی سفارش و موجودی کالا را دریافت کنند؛ جواب دادن به تمام این پیام‌ها، هم، زمانِ زیادی از شما می‌گیرد و هم اینکه برای کاربران ممکن است زمان انتظار طولانی شود و از خرید منصرف شوند یا آن ذوق و تمایل به خرید اولیه را از دست بدهند؛ اما در فروش از طریق وب‌سایت این‌گونه نیست و هم‌زمان چندین و چند نفر می‌توانند با هم اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند و محصول مور نظر را خریداری مایند.

افزایش امکان جذب مشتریان با به کارگیری هرچه بیشتر روش های دیجیتال مارکتینگ

برخی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند: لینک‌دهی‌های داخلی و خارجی (سئو)، تبلیغات در موتورهای جستجو، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی هوشمند و… که جزو راه‌های اصلی و بسیار تأثیرگذار در دیجیتال مارکتینگ هستند، نیازمند داشتن وب‌سایت می‌باشند؛ این در حالی است که بسیاری از این روش‌های بازاریابی دیجیتال بر روی شبکه‌های اجتماعی قابل اجرا نیستند.

بررسی نظرات کاربران

شما به‌عنوان صاحب یک بوتیک یا کسب‌وکار در صنعت پوشاک به کمک وب‌سایت می‌توانید نظرات کاربران را بهتر دریافت کنید و آن‌ها را بررسی نمایید. کامنت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی گذاشته می‌شوند ممکن است در بین نوتیفیکیشن‌های مختلفی که دریافت می‌کنید، از چشم شما پنهان شوند و در کاربر حس بی‌ارزش بودن القا شود (البته که این‌طور نیست و این‌چنین هدفی ندارید)؛ اما در وب‌سایت شما بخشی مخصوص دریافت پیام‌های کاربران دارید که به شما کمک می‌کند تا به تمامی نظرات و پیام‌ها پاسخ دهید.

بررسی فعالیت کاربران و راحت تر زیر نظر گرفتن اثربخشی تبلیغات اینترنتی

با توجه به میزان ترافیک وب‌سایت فروشگاهی شما و همچنین تعداد بازدید کاربران از محصولات مختلف، قادر خواهید بود تا میزان اثربخشی تبلیغات و همچنین سلیقه‌ی کلی بازار هدفتان را بررسی کنید. دستیابی به این مهم، از طریق یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به نام «گوگل آنالیتیکس» امکان‌پذیر است. شایان ذکر است که با در دست داشتن این اطلاعات، می‌توانید استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ خود را اصلاح کنید و محتوایی کاربرپسند تر تولید و منتشر نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی موفق برای بوتیک‌ها

شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که وب‌سایت فروشگاهی ما در صنعت پوشاک ما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ یک فروشگاه اینترنتی موفق دارای ویژگی‌های زیر است:

ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی موفق برای بوتیک‌ها
ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی موفق برای بوتیک‌ها

سادگی و کاربرپسند بودن

این به آن معنا است که کاربران به‌راحتی بتوانند به دسته‌ی مورد نظر محصولات خود برسند و به‌سادگی خریدهای خود را انجام دهند.

قرار دادن آپشن ارسال رایگان برای خرید با مبالغ بالا یا مسیر‌های نزدیک

قرار دادن این آپشن موجب خواهد شد تا برخی از کاربران برای دریافت ارسال رایگان، دلِ خود را به دریا بزنند و کمی بیشتر خرید کنند، همچنین ارسال رایگان برای آدرس‌های نزدیک و داخل شهری تمایل خرید کاربران را بیشتر خواهد کرد؛ از طرفی مانند وب‌سایت‌هایی همچون بانی‌مد می‌توانید امکان ارسال فوری با پیک‌موتوری برای خریداران داخل شهری را فراهم کنید.

پشتیبانی 24 ساعته برای پاسخگویی به نظرات و مشکلات کاربران

پشتیبانی همیشگی و پاسخ‌گویی به سؤالات و مشکلات کاربران یکی از مهم‌ترین عواملی است که اعتماد و وفاداری کاربران و مشتریان شما را بیشتر خواهد کرد.

پهنای باند کافی برای ورود تعداد زیادی از کاربران و ثبت سفارش

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، یکی از مزایای فروش از طریق وب‌سایت نسبت به فروش از طریق شبکه‌های مجازی، این بود که تعداد زیادی از کاربران همزمان می‌توانند به مقایسه‌ی محصولات، ثبت سفارش و خرید بپردازند؛ حال اگر وب‌سایت شما از بستر و پهنای باند کافی برای ارائه‌ی خدماتِ هم‌زمان به تعداد زیادی از کاربران را نداشته باشد، پروسه‌ی خرید کاربران دچار مشکل می‌شود و بروز مشکلات در ثبت سفارش و مخصوصاً پرداخت، موجب نارضایتی کاربران و از دست دادن خریداران خواهد شد.

داشتن دامنه ای متناسب و هماهنگ با نام برند و بوتیک شما

دامنه‌ای که برای وب‌سایت خود انتخاب و خریداری می‌کنید، باید حاوی اسم برند شما و یا در حالت ایده‌آل همان برند شما باشد تا کاربران تنها با جست‌جوی نام برند شما، مستقیم به وب‌سایتتان دسترسی پیدا کنند. شایان ذکر است که این تکنیک در آموزش‌های دیجیتال مارکتینگ، به برند سیگنال (Brand Signal) معروف است.

لطفاً توجه کنید که برای شروع بازاریابی دیجیتال در صنعت پوشاک و برای بوتیک خود، صرفاً داشتن وب‌سایت کافی نیست و شما به داشتن اکانت در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام هم نیاز دارید و این دو با هم تکمیل‌کننده‌ی استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاینِ شما خواهند بود. در حال حاضر پلتفرم‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و حضور در آن‌ها ضروری است؛ زیرا کاربران باید بتوانند در هر پلتفرم که برایشان آسان‌تر است، به شما دسترسی داشته باشند. نکته‌ی مهمی که برای ساخت اکانت شبکه‌های اجتماعی باید به آن توجه کنید، این است که نام کاربری شما باید نام برند و بوتیک شما باشد و اگر اکانت با آن نام اشغال شده بود، سعی کنید نزدیک‌ترین ترکیب به نام برند و بوتیک خود را انتخاب کنید.

پیشنیازهای شروع دیجیتال مارکتینگ برای بوتیک داران

لازم به ذکر است که پس از راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی و اکانت تجاری در شبکه‌های اجتماعی، برای شروعِ دیجیتال مارکتینگ باید چند نکته را در مورد بوتیک و برندتان بررسی کنید:

پیشنیازهای شروع دیجیتال مارکتینگ برای بوتیک داران
پیشنیازهای شروع دیجیتال مارکتینگ برای بوتیک داران

هویت برند خود را مشخص کنید.

اولین و مهم‌ترین کاری که برای شروع دیجیتال مارکتینگ باید انجام بدهید، تعریف هویت برندتان است. «هویت برند» شامل ارزش و شخصیت برند شما است؛ چه نوع پوشاک را در بوتیک خود به فروش می‌رسانید؟ چه معنی و مفهومی در پشت نام‌گذاری بوتیک و برند شما قرار دارد؟ می‌خواهید چه تصویری از برند شما در ذهن مردم نقش ببندد؟ فراموش نکنید که تمامی قدم‌هایی که در آینده برای دیجیتال مارکتینگ قرار است بردارید، به پاسخ این سؤال‌ها بستگی دارد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

جامعه هدف خود را تعیین کنید.

پس از تعریف هویت برند خود، باید جامعه هدف یا بازار هدفتان را مشخص کنید. برای چه قشری از جامعه پوشاک خود ارائه می‌دهید؟ بازار هدف شما در چه رده‌ی سنی قرار دارند؟ جنسیت آن‌ها چیست؟ چه میزان درآمدی دارند؟ دانستنِ پاسخِ این سؤالات، برای شما درک بهتری از سلیقه و نیازهای بازار هدف را ایجاد می‌کند. زمانی که شما توانستید به درک درستی از سلیقه و نیاز مشتریان و بازار هدف خود برسید، می‌توانید تبلیغات شخصی‌سازی شده‌ای را برای آن‌ها تهیه کنید.

حال برای بهبود تبلیغات شخصی‌سازی‌شده باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • آیا کاربرانِ هدف قبلاً از سایت شما دیدن کرده‌اند و یا برای اولین بار است که این کار را انجام می‌دهند؟
  • کاربر با چه سیستم‌عاملی، در چه ساعتی و در چه روزی از هفته وب‌سایت شما را ویزیت کرده است؟
  • کدام تبلیغات بیشتر کلیک خورده‌اند؟
  • کدام تبلیغات تأثیر بیشتری بر روی فروش محصولات گذاشته است؟
  • کدام محصولات بیشتر خریداری شده‌اند؟
  • کاربران بیشتر در کدام شهر هستند؟

با در دست داشتن این اطلاعات، می‌توانید به استراتژی بهتر و موثرتری برای تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ برسید.

زبان بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید.

بازاریابی دیجیتال یا همان Digital Marketing، راه‌ها و روش‌های مختلفی دارد که برای موفق شدن در آن‌ها باید هر کدام را کامل بشناسید و از میزان اثربخشی هر یک در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، آگاه باشید؛ باید کدام روش‌های تبلیغاتی خود را به‌روز کنید و از تکنیک‌های جدید بهره ببرید؟ برای این کار باید پست‌های منتشرشده در شبکه‌های مجازی و محتوای وب‌سایت‌های رقبا را چک کنید تا ببینید از چه زبان طراحی و چه تکنیک‌هایی برای ساخت تبلیغات و محتوا استفاده کرده‌اند. در ادامه ما انواع روش‌ها و راه‌های دیجیتال مارکتینگ بوتیک‌ها و برندهای پوشاک را برای شما توضیح خواهیم داد، ولی اگر احساس می‌کنید که زمان و فرصت کافی برای یادگیری ندارید و یا این‌که فرصت کافی برای طراحی و پیاده‌سازی استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را ندارید، توصیه می‌کنیم کار را به حرفه‌ای‌های دیجیتال مارکتینگ بسپارید، و شما فقط بر روند آن نظارت کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

رقبای خود را زیر نظر بگیرید.

وب‌سایت‌ها و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی بوتیک‌های معروف و قدیمی را بررسی کنید، ببینید آن‌ها در طی این سال‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اند و در حال حاضر از چه استراتژی برای تبلیغات دیجیتال خود استفاده می‌کنند؛ از تبلیغات و محتوایی که منتشر می‌کنند الهام بگیرید، از تخفیفات و جشنواره‌هایی که می‌گذارند ایده بگیرید و ببینید چه امکاناتی را برای مشتریان خود مهیا کرده‌اند؛ شما نیز همان تکنیک‌های را با چاشنی خلاقیت خود بهبود دهید و آن‌ها را پیاده‌سازی کنید تا به همان نتیجه‌ای برسید که بوتیک‌های معروف رسیده‌اند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه‌ای تدوین شده برای پیاده سازی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ خود آماده کنید.

برای رسیدن به هر هدفی، ما نیازمند برنامه‌ریزی و تعیین اهداف کوچک‌تر هستیم؛ در این راستا، به‌منظور کسب موفقیت در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ هم باید برنامه‌ای تدوین کنیم. در ابتدا انتظارات و اهداف خود را از ورود به دیجیتال مارکتینگ مشخص کنید، مثلاً در 3 ماه آینده به چه میزان فروشی می‌خواهید برسید؟ چند درصد از بازار هدف را می‌خواهید جذب کنید؟ دلایل فروش پایین شما تا به الآن چه بوده است؟ کدام یک از محصولات شما بیشتر فروخته شده و کدام کمتر؟ با پاسخ به این سؤالات می‌توانید برنامه‌ای درست و مناسب برای تعیین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و رسیدن به هدف خود تدوین کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای بوتیک‌ها

دیجیتال مارکتینگ در هر حوزه‌ای از کسب‌وکار ازجمله حوزه پوشاک، روش‌های ثابت و مشابهی دارد؛ تنها تفاوت آن‌ها در نحوه‌ی پیاده‌سازی هر کدام از روش‌ها است. با ما همراه باشید تا روش‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای بوتیک‌ها را برای شما شرح دهیم:

تکینک‌های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش بوتیک‌ها
تکینک‌های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش بوتیک‌ها

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

جهت به‌دست آوردنِ بازدید هرچه بیشتر از وب‌سایت شما، نیاز به سئو دارید. سئو مجموعه‌ای از اقدامات جهت بالاتر آمدن وب‌سایت شما در بین نتایج جست‌وجوی گوگل است؛ مثلاً وقتی فردی عبارت «لباس مجلسی» را در گوگل جست‌وجو می‌کند، لینک وب‌سایت شما رتبه‌ی بالاتری در بین نتایج به‌دست می‌آورد و کاربران معمولاً به یکی از 3 لینک اول مراجعه می‌کنند. پس اینکه وب‌سایت شما سئوی مناسبی داشته باشد بسیار مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو چگونگی انجام آن به شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی «سئو (SEO) چیست؟ – راهنمای جامع بهبود سئوی سایت به زبان ساده» دعوت می‌کنیم.

درواقع، سئو یکی از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین است که کسب‌وکارهای مختلف را ملزم می‌کند تا بر افزایش رتبه‌ی وب‌سایت خود تمرکز کرده و ترافیک آن را افزایش دهند. هرچه رتبه وب‌سایت شما در صفحه نتایج (SERP) گوگل بالاتر باشد، شانس بیشتری برای سازمان شما جهت جذب مشتریانی که خواهان خرید محصولات دارویی هستند، وجود خواهد داشت؛ به‌ این ‌ترتیب، شانس فروش بیشتری نیز خواهید داشت.

به‌طورکلی دو نوع رویکرد برای بهبود سئوی یک وب‌سایت وجود دارد:

  1. سئوی داخلی
  2. سئوی خارجی

یک استراتژی سئوی خوب، هم به سئوی خارجی و هم سئوی داخلی نیاز دارد.

سئوی داخلی، شامل مواردی است که خودتان بر روی صفحات داخل سایتتان اعمال کنید، مانند:

  • محتوایی که منتشر می‌کنید.
  • کلید‌واژه‌هایی که برای تولید محتوا بر روی وب‌سایتتان انتخاب می‌کنید.
  • لینک‌های داخلی که از یک صفحه به سایر صفحات وب‌سایت خود می‌دهید.
  • تگ‌هایی که انتخاب می‌کنید.
  • عنوان یا تایتلی که برای هر صفحه از سایت خود انتخاب می‌کنید
  • متای توضیحات یا Meta Description هایی که می‌‌نویسید.

و سئوی خارجی، شامل مواردی است که از خارج وب‌سایت شما، بر روی آن اعمال می‌شود. سئوی خارجی موارد متعددی را شامل می‌شود ازجمله:

  • محتوای وب‌سایت شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود یا به صفحه‌ای از صفحات سایتتان از شبکه‌های اجتماعی لینک داده شود.
  • خرید بک‌لینک از سایت‌های دیگر. این کار، بیشتر به‌منظور هدایت کاربرانِ دیگر سایت‌ها به صفحه یا صفحات خاصی از وب‌سایت شما صورت می‌پذیرد.
  • خرید ریپورتاژ آگهی. ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی محتوا

تولید محتوای مناسب و جذاب برای کاربران و مخاطبان، کمک زیادی به جذب آن‌ها برای بازدید از محصولات شما و در نهایت، خرید می‌کند. در این راستا، شما می‌توانید محتوای خود را در قالب ویدئو و عکسِ مدل‌ها درحالی‌که محصول شما را بر تن دارند، تولید کنید؛ همچنین می‌توانید محتوای آموزشی مانند: چگونگی ست کردن، ترکیب رنگ و پوشیدن انواع لباس در موقعیت‌های مختلف را تولید نموده و انتشار دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت در شبکه های اجتماعی

در حوزه‌ی پوشاک و فروش لباس از طریق بوتیک‌ها، پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و توییتر بیشتر کاربرد دارند و بازار هدف این حوزه، بیشتر در این پلتفرم‌ها به دنبال پیدا کردن محصولات مورد نیاز خود هستند؛ پس حضور شما در این پلتفرم‌ها مهم و ضروری است. محصولات جدید، تخفیفات، محتوای تبلیغاتی، محتوای آموزشی (مثلاً نحوه‌ی ست کردن لباس)، نظرسنجی و امکان ثبت سفارش را می‌توانید در اکانت‌های خود منتشر کنید؛ همچنین لینک وب‌سایت و دیگر اکانت‌های خود را درون هر کدام از پلتفرم‌ها قرار دهید.

به کمک تعداد لایک‌های هر پست، نظرات و میزان بازنشر آن‌ها می‌توانید ارزیابی کنید که بازار هدف شما از کدام محصولات و تبلیغات بیشتر خوششان آمده است؛ به همین ترتیب، امکان اصلاح استراتژی تولید محتوا و محصولاتی که در آینده می‌خواهید قرار بدهید، ایجاد می‌شود.

نکته‌ی دیگر اینکه حفظ ارتباط و ایجاد تعامل با فالوورها و پاسخ دادن به سؤالات آن‌ها، راهی مطمئن برای اطمینان از تعامل مداوم برند با کاربران فضای مجازی و پرورش تجربیات مثبت و وفاداری مشتریان است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ در حوزه‌ی فروش پوشاک و بوتیک، یکی از موثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. در این روش، شما از افراد محبوب و معروف فضای مجازی کمک می‌خواهید تا در ازای پرداخت مبلغی، آن‌ها پیج یا اکانت شما را – در آن پلتفرم که حضور دارند – تبلیغ کنند؛ یا اینکه محتوای تبلیغاتی که ساخته‌اید را به نمایش می‌گذارند. شایان ذکر است که استفاده از قدرت نفوذ اینفلوئنسرها در بین مخاطبان خود، تأثیر بسیار مثبتی بر روی روند دیده‌شدن و فروش شما خواهد گذاشت؛ اما باید اینفلوئنسری را انتخاب کنید که مخاطبان او، افراد بازار هدف شما را تشکیل می‌دهند. به‌طور مثال اگر بوتیک زنانه دارید، نباید به سراغ اینفلوئنسری که در حوزه‌ی خودرو فعالیت می‌کند، بروید ؛ زیرا اغلب فالوورهای او را مردان تشکیل می‌دهند و نیازی به خرید از بوتیک زنانه ندارند؛ بلکه باید اینفلوئنسری که در زمینه‌ی فشن یا زیبایی فعالیت دارد را انتخاب کنید؛ چرا که بیشتر فالوورهای او دختران یا بانوان هستند که بازار هدف شما را تشکیل می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می‌شود به مقاله «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» رجوع کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

در این روش شما تبلیغِ وب‌سایت و یا محصولات خود را در وب‌سایت‌های پر بازدید قرار می‌دهید، و در واقع از محبوبیت و بازدید زیاد کاربران از آن وب‌سایت به نفع خود استفاده می‌کنید تا نظر کاربران و بازار هدف را جلب نمایید. در پرداخت به ازای کلیک (Cost Per Click)، بر اساس تعداد کلیکی که روی تبلیغ شما صورت می‌گیرد، هزینه پرداخت می‌کنید. برای انجام PPC شما باید با در وب‌سایت‌هایی که این تبلیغات را انجام می‌دهند درخواست ثبت کنید.

شیوه‌ی دیگری از پرداخت به ازای کلیک (PPC) وجود دارد که تبلیغات بنری در وب‌سایت‌ها به‌صورت هوشمند است. شیوه انجام «تبلیغات کلیکی هوشمند» به این صورت است که شما با یک آژانس تبلیغاتی که این نوع خدمات را ارائه می‌دهد، تماس می‌گیرید و از آنها می‌خواهید که این کار را برای شما انجام دهند. حین تماس نیز می‌توانید از آنها بپرسید که در ازای دریافت چه قیمتی و در چه سایت‌هایی قرار است بنر تبلیغاتی شما را نشان دهند؟ آنها نیز بنر تبلیغاتی شما را در جایگاه‌های خاصی از وب‌سایت‌های موردنظر – برای یک مدت‌زمانی توافقی – قرار می‌دهند.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

همکاری با فروشگاه های اینترنتی بزرگ

از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ کمک بگیرید و با آن‌ها همکاری کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید محصولات و اجناس خود را در قسمت «دیجی‌استایل» در وب‌سایت دیجی‌کالا قرار دهید و به فروش برسانید. یا می‌توانید از پلتفرم «ترب» در بازاریابی اینترنتی محصولات خود بهره بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به مقاله «همکاری در فروش Affiliate Marketing چیست؟ | چگونگی کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ» رجوع کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره آموزش دیجیتال مارکتینگ برای بوتیک ها

فروش اینترنتی پوشاک طرفداران زیادی دارد و روز به روز هم بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود؛ از طرفی هم تعداد بوتیک‌ها و فروشگاه‌های آنلاین هم در حال افزایش است؛ مهم‌ترین اصل برای پیروزی در این کارزار، تبدیل شدن به برند است و این کار نیاز به تبلیغات دیجیتال در این حوزه دارد. پس انتخاب استراتژی درست برای حضور در دنیای دیجیتال مارکتینگ و فضای مجازی امری مهم و ضروری برای دارندگان بوتیک‌ها و صاحبان کسب‌وکار در حوزه پوشاک است.

جان کلام اینکه: همکاری با سایت‌های معتبر و معروف تبلیغاتی، استفاده از اینفلوئنسرها، آماده‌سازی وب‌سایتی کاربرپسند و تولید محتوای جذاب و کاربردی جزو مهم‌ترین و کارآمدترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش بوتیک‌ها می‌باشد.

امیدواریم که خواندن این مقاله کمکی بزرگ در راه تبدیل شدن بوتیک شما به برندی محبوب و پرفروش بوده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش بوتیک‌ها» دارید، یا ایده‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که بوتیک خود را در فضای مجازی به یک برند تبدیل نموده و از این راه به درآمد بالا برسند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها