قدرت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان دست کم گرفت، به‌خصوص اگر شما در حرفه‌ای مانند املاک و مستغلات مشغول به کار هستید. افرادی که قصد خرید (یا حتی رهن و اجاره) زمین و ملک را دارند، ابتدا از طریق اینترنت، تحقیقات اولیه خود را انجام می‌دهند؛ به‌طوری‌که در عرصه جهانی، تقریباً ۸۴ درصد از خریداران ملک می‌گویند قبل از اینکه خانه خود را خریداری کنند، تحقیق خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند. با همه‌گیری ویروس کرونا، صنف املاک هم تحت تأثیر آن قرار گرفت؛ به‌طوری‌که بیشتر فعالیت‌ها به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند و مشاورین املاک، خانه‌ها را به‌صورت مجازی به مشتریان نمایش می‌دهند؛ بنابراین در حال حاضر، بازاریابی و تبلیغات آنلاین بیشتر از هر زمان دیگری نقش پررنگی در زندگی همه مردم و کسب و کارها ایجاد می‌کند. این مقاله از مجله کاپریلا، به موضوع بررسی راهکارها و مزایای بازاریابی اینترنتی برای مشاوران املاک اختصاص پیدا کرده است.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

دلایل اهمیت بازاریابی آنلاین برای املاک

شما به‌عنوان یک مشاور املاک، باید سرنخ‌های فروش خود را دنبال کنید و از طریق بازاریابی دیجیتال و ابزارها و راهکارهایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، شبکه مشتریان خود را گسترش دهید. اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا بازاریابی دیجیتال برای املاک مهم است؟

بسیاری از افراد برای کسب اطلاعات خود از گوگل استفاده می‌کنند.

پاسخ به چرایی اهمیت اینترنت برای شما خیلی دشوار و دور از ذهن نیست؛ زیرا امروزه دیجیتال مارکتینگ، آگاهی از برند را در بین مخاطبان افزایش می‌دهد و همچنین باعث می‌شود تا برندها از دیگر رقبای خود متمایز شوند. از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال از این‌ جهت در صنف املاک و مستغلات مهم است که امروزه بسیاری از افراد برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود، به گوگل روی می‌آورند؛ چون با استفاده از گوگل می‌توان حجم زیادی از اطلاعات را در زمان خیلی کم به دست آورد؛ بنابراین، لازم است که شما از این فرصت استفاده کنید و حضور مؤثرتری برای دیده شدن برند خود در فضای آنلاین داشته باشید؛ زیرا ممکن است سرنخ‌های فروش زیادی در این فضا وجود داشته باشد و مطمئناً شما نمی‌خواهید که آنها را از دست بدهید.

سئو آژانس املاک
حضور در رتبه اول گوگل برای جستجوهای کاربران

بازاریابی ویدئویی و بازاریابی موبایلی، نقشی کلیدی ایفا می‌کنند.

همچنان از بازاریابی ویدیویی و بازاریابی موبایلی به‌عنوان رویکردی موثر و استراتژیک در حوزه بازاریابی آنلاین استفاده می‌شود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص‌شده است که کمپین‌های تبلیغات موبایلی بسیار مؤثرتر از سایر روش‌های تبلیغاتی است؛ زیرا بسیاری از مردم، وبسایت‌های مورد نظر خود را از طریق تلفن‌های همراهشان باز می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت، بازاریابی ویدیویی و موبایلی یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای رشد کسب و کارها محسوب می‌شوند. به‌عنوان‌ مثال مخاطبان با دیدن یک ویدیوی تبلیغاتی می‌توانند آسان‌تر تصمیم به خرید آن محصول بگیرند. علاوه‌بر این، موتورهای جستجو مثل گوگل، به‌دنبال ویدیوهایی هستند که محتوای جذابی را ارائه می‌دهند تا بتوانند مخاطبان را راضی نگه دارند. همچنین این موضوع ثابت‌ شده است که استفاده از ویدیو، باعث افزایش تعامل با مخاطبان می‌شود.

نظرات آنلاین کاربران، مهم است.

مانند هر کسب و کار دیگری، اعتبار و اعتماد، حرف اول را می‌زنند. یکی از راه‌های جلب اعتماد مشتریان جدید به کسب و کار، استفاده از نقد و نظرات آنلاین کاربران است. به‌عنوان‌مثال، در صفحه‌ای که مرتبط با کسب‌ و کار شما است (مثلاً صفحه شما در اینستاگرام) مشتریان می‌توانند نظرات خود را در مورد املاک شما بیان کنند؛ در این‌صورت، افرادی که برای اولین بار با نام شما آشنا می‌شوند با خواندن نظرات مثبت دیگران می‌توانند به شما اعتماد کنند. همچنین اعتماد در حوزه املاک بسیار مهم‌تر از حوزه‌های دیگر است، زیرا شما باید مشتریان را متقاعد کنید تا برای سرمایه‌گذاری و خرید خانه، پیش شما هزینه کنند.

ردیابی عملکرد تبلیغاتی، آسان است.

مطمئناً شما نمی‌توانید بر تمام مشتریان هدف خود نظارت داشته باشید، اما با استراتژی‌های گوناگونی که در حوزه بازاریابی دیجیتال وجود دارند مانند تبلیغات کلیکی (PPC)‌، می‌توانید بفهمید که آیا عملکرد تبلیغاتی شما مؤثر بوده است یا خیر. به این ترتیب می‌توانید متوجه شوید که چه رویکردی را باید اجرا کنید و چه نوع استراتژی برای کمپین شما مناسب است و چه گزینه‌هایی را نباید به کار ببرید.

امکان دسترسی ساده‌تر به مخاطب هدف وجود دارد.

همه افراد ممکن است تبلیغات شما و بیلبوردهای تبلیغاتی که در سراسر شهر نصب‌کرده‌اید را نبینند، بنابراین اگر قصد دارید پیام خود را به همه برسانید و به طیف بیشتری از مخاطبان با هزینه کمتر دسترسی پیدا کنید، ممکن است کار شما کمی سخت‌تر شود؛ اما نگران نباشید زیرا اینجاست که دیجیتال مارکتینگ به کمک شما می‌آید. بازاریابی اینترنتی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید افراد زیادی را تحت تأثیر قرار دهید. همه این کارها به‌راحتی و تنها با چند کلیک انجام می‌شوند. تبلیغات و بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهند تا به افرادی که قصد خرید و اجاره ملک و زمین را دارند، کمک کنید، بنابراین می‌توان گفت تبلیغات هدفمند شما می‌تواند همیشه به مخاطبان هدف کمک کند.

فرصت‌های متعددی برای خلاقیت وجود دارد.

بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا خلاقیت بیشتری در عرصه تبلیغات برند خود داشته باشید و می‌توانید راحت‌تر به شیوه‌های جدید تبلیغات فکر کنید، بلندپرواز باشید، کمپین‌های مختلف را امتحان کنید، استراتژی‌های خود را طراحی کنید و… به‌عنوان‌ مثال، می‌توانید از عملکرد قابلیت «از من بپرسید» در استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد با مشتریان خود در تعامل باشید تا بتوانید بهتر درک کنید آنها به چه چیزی نیاز دارند و همچنین، آنها بتوانند کلیه سوالات و مشکلات خود در زمینه خرید و فروش ملک را از شما بپرسند.

تمام مردم و کسب و کارها در حال دیجیتالی شدن هستند.

امروزه بیشتر مشاوران املاک در حال برنامه‌ریزی برای اجرای کمپین‌های تبلیغات آنلاین هستند و همچنین افراد تازه‌کاری که وارد این حرفه می‌شوند هم به بازاریابی دیجیتال روی می‌آورند. صنعت بازاریابی دیجیتال روز به روز در حال گسترش در بین تمام صنف‌ها است؛ بنابراین شما باید خود را با دیگران هماهنگ کنید تا از آنها عقب نمانید. این قضیه، در دوران کرونا رشد و شتاب بسیار بیشتری به خود گرفت.

در مصرف کاغذ، صرفه‌جویی می‌شود.

از مزایای خوب دیجیتالی شدن و حذف تبلیغات و فعالیت‌های چاپی این است که شما می‌توانید در مصرف کاغذ صرفه‌جویی کنید و کمک بزرگی به محیط‌ زیست کنید. همچنین هزینه‌ای که برای چاپ کاغذ صرف می‌کردید، اغلب هزینه زیادی بود، اما امروزه دیجیتالی شدن به شما کمک می‌کند تا این هزینه را صرف استراتژی‌ها و تبلیغات اینترنتی خود در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های مرتبط کنید. همچنین می‌توانید تمام فایل‌های خود را آنلاین کنید تا دیگر به ورق زدن‌های آزاردهنده در بین انبوهی از فایل‌ها نیازی نباشد.

انواع استراتژی بازاریابی اینترنتی برای املاک

در ادامه قصد داریم شما را با انواع استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم تا بتوانید برند بنگاه املاک خود را در فضای آنلاین بسازید. در این راهنما، شما ابتدا با استراتژی‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌شوید و سپس، به بررسی عوامل مختلف و موثر در این استراتژی‌ها و هزینه‌های آنها خواهیم پرداخت؛ بنابراین شما به آسانی می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا به این عوامل و هزینه‌های گفته‌شده نیاز دارید یا خیر.

وبسایت سازگار با موبایل داشته باشید.

نمونه وبسایت مناسب برای آژانس املاک
نمونه وبسایت مناسب برای آژانس املاک

امروزه پیشرفت تکنولوژی تلفن‌های همراه، نحوه تعامل مردم با برندها را به‌طور دائم تغییر می‌دهند. طبق گزارشات به‌دست‌ آمده مشخص‌ شده است که ۷۲ درصد از خریداران خانه، جستجو برای خرید خانه را از طریق تلفن‌های همراه خود آغاز می‌کنند. همچنین خریداران جوان‌تر، بیشتر از دیگر گروه‌های سنی به تلفن‌های همراه خود متکی هستند. می‌توان گفت ۵۸% از خریداران، خانه موردنظر خود را از طریق تلفن همراهشان پیدا کرده‌اند. همچنین افرادی که قصد اجاره‌ املاک دارند، به‌طور میانگین ۶۷ درصد از تلفن همراه خود برای جستجوی خانه و آپارتمان مورد نظرشان استفاده می‌کنند. موتورهای جستجو مانند گوگل از این موضوع که مخاطبان آنها بیشتر از طریق تلفن‌های همراهشان جستجو  می‌کنند، مطلع هستند بنابراین نسخه موبایلی وبسایت شما را اولویت قرار می‌دهند. پس باید ابتدا مطمئن باشید که وبسایتی که راه‌اندازی کرده‌اید برای تلفن‌های همراه مناسب است و اگر دیدید که سایت شما ریسپانسیو نیست و یا مشکلی دارد، باید حتماً آن را اصلاح کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

روی سئوی خود تمرکز کنید.

هنگامی‌که نوبت به سئوی محلی می‌رسد، موتورهای جستجو و مخاطبان شما می‌خواهند بدانند آیا شما به‌صورت قانونی و با مجوز، کار می‌کنید یا خیر. برای موفقیت در سئوی مربوط به شهر خود، نام بنگاه، آدرس و تلفن خود را در گوگل و در سراسر وب قرار بدهید. برای این منظور باید آدرس بنگاه را در نقشه گوگل، ثبت کنید تا وبسایت و مشخصات شما در نزد گوگل، اعتبار بالاتری به‌دست آورد.

حضور در صفحه اول گوگل
حضور در صفحه اول گوگل
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش ویدیویی سئو در وردپرس (WordPress SEO): اینجا را کلیک کنید (+).

seo-wordpress.png (1073×275)

یکی از راهکارهای موثر بهبود سئو وبسایت و حضور در رتبه‌های اول گوگل، لینک‌سازی نام دارد. در این تکنیک، هر چه لینک وبسایت شما در وبسایت‌های معتبر بیشتری منتشر شود، گوگل به وبسایت شما اهمیت بالاتری خواهد داد. بهترین و موثرترین روش لینک‌سازی سالم و دائمی، خرید رپرتاژ آگهی است تا علاوه‌بر تاثیر مثبت سئویی، برای برندینگ شما هم موثر باشد. رپرتاژ به زبان ساده یعنی خبری در مورد کسب و کار شما در سایر رسانه‌ها منتشر شود و برند شما را تبلیغ کند و در کنار آن، به وبسایت شما هم لینک بدهد. برای سفارش رپرتاژ یا مشاوره رایگان در این زمینه، می‌توانید به وبسایت نشریلا مراجعه کنید.

تحقیق کلمات کلیدی انجام بدهید.

کلمات کلیدی، آن دسته از کلماتی هستند که کاربران در گوگل، جستجو می‌کنند. بسیاری از آژانس‌های املاک با اضافه کردن کلمات کلیدی نادرست به وبسایت و مطالب خود، باعث اشتباه در استراتژی‌های خود می‌شوند. بنابراین شما نباید آن دسته از کلمات کلیدی را هدف خود قرار دهید که می‌توان پیش‌بینی کرد به جذب مشتری شما کمکی نمی‌کنند. مثلاً اگر املاک شما در تهران است و محدوده تهران و کرج و اطراف را پوشش می‌دهید، نباید مقاله‌ای در مورد افزایش قیمت ملک در شیراز بنویسید چون افرادی که کلمات کلیدی مرتبط به سایر استان‌ها را جستجو می‌کنند، مشتری شما نیستند و نخواهند بود. به‌عنوان‌مثال اگر شما قصد دارید کلمه کلیدی «خانه برای اجاره اهواز» را به‌عنوان کلمه کلیدی خود قرار دهید باید:

نمونه کلماتی که کاربران در گوگل جستجو می‌کنند.
نمونه کلماتی که کاربران در گوگل جستجو می‌کنند.
  • توضیحات محتوای شما به قدری قانع‌کننده باشد که مخاطب را وادار کند روی وبسایت شما در نتایج گوگل، کلیک کند و محتوا را ببیند. برای این کار می‌توانید از کلمات کلیدی، مترادف‌ها و یا اصطلاحات مرتبط با «خانه برای اجاره اهواز» استفاده کنید.
  • بهتر است شما تصاویری که در مقاله استفاده می‌کنید، با نام‌های مرتبط و مناسب ذخیره کنید (مثل Ahwaz-House-for-rent.jpg).
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت: اینجا را کلیک کنید (+).

محتوای مفید برای شهر خود ایجاد کنید.

موتورهای جستجو و گوگل قصد دارند دقیق‌ترین اطلاعات را درباره شما به کاربران ارائه دهند، پس اگر شما در حوزه املاک مشغول به فعالیت هستید، حرفه شما در دسته نتایج منطقه‌ای (مربوط به یک استان و شهر و منطقه خاص) قرار می‌گیرد، بنابراین می‌توانید صفحات جداگانه‌ای را در وبسایت خود برای هر منطقه از شهر و یا برای هر نوع معامله (خرید و فروش، زمین و ملک و …) ایجاد کنید. از این طریق می‌توانید سؤالات مخاطبان درباره ملک و معاملات آن را پاسخ دهید و فایل‌های خود را با آنها به اشتراک بگذارید. همچنین برای کاهش حجم کاری خود می‌توانید نویسنده محتوا استخدام کنید؛ کاری که آنها انجام می‌دهند این است که به‌طور منظم، نکات و توصیه‌هایی درباره خرید املاک با مخاطبان شما به اشتراک می‌گذارند. بنابراین دیگر نیازی نیست که درباره به اشتراک گذاشتن محتوا برای مخاطبان خود، نگرانی داشته باشید.

نمونه تولید محتوا در وبسایت بنگاه املاک
نمونه تولید محتوا در وبسایت بنگاه املاک
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

املاک خود را در وبسایت‌های مرتبط، ثبت کنید.

وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که فهرست کسب و کارهای مختلف هر شهر را لیست و معرفی می‌کنند. همچنین برخی وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها هم به‌طور تخصصی، فقط در بازار ملک و آگهی‌های آن فعالیت دارند. بهتر است در هر کدام از آنها، اطلاعاتی کامل از بنگاه خود درج کنید.

ابزارهای آنلاین فراهم کنید.

ابزارهایی مانند ماشین‌حساب وام مسکن، تقاضای زیادی در بین مخاطبان دارند؛ بنابراین بهتر است شما این مدل ابزارهای آنلاین مرتبط با بازار مسکن را در وبسایت خود فراهم کنید تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب وبسایت شما بکنند. همچنین برای راحتی کار می‌توانید یک توسعه‌دهنده وبسایت برای طراحی کردن این نوع ابزارها استخدام کنید تا بتوانید به‌راحتی ابزار خلاقانه و موردنظر خود را به مخاطبان ارائه دهید.

نمونه ابزار محاسبه قیمت منزل
نمونه ابزار محاسبه قیمت منزل

از شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام، غافل نشوید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی و آنلاین، شبکه‌های اجتماعی نیز رشد چشمگیری داشته‌اند و اهمیت آنها در بازاریابی تمامی اصناف، از جمله املاک و مستغلات، بسیار زیاد شده است. شبکه‌های اجتماعی مزایای زیادی برای تبلیغات کسب و کارها به همراه دارند؛ برای مثال شما می‌توانید دسترسی سریع به مشتریان هدف در شهر خود داشته باشید و این دسترسی سریع، برای مخاطبان هم سودمند است. این دسترسی، به شما کمک می‌کند تا بتوانید برند املاک خود را به‌طور مؤثرتری تقویت کنید. طبق تحقیقاتی که انجمن ملی مشاوران املاک امریکا انجام داده‌اند، مشخص‌ شده است که 77 درصد از مشاغل و مشاوران املاک، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و ۴۷ درصد از آنها بیان کردند که شبکه‌های اجتماعی، بالاترین کیفیت در جذب مشتریان احتمالی را برای آنها به همراه داشته است؛ بنابراین می‌توان گفت که شبکه‌های اجتماعی، می‌توانند نقش بسیار مهمی برای مشاغل املاک داشته باشند. برای این منظور باید بتوانید محتواهایی مفید و جذاب، مانند موارد زیر را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید تا تعامل بیشتری بین شما و آنها شکل بگیرد.

  • می‌توانید تصاویر فایل‌ها را اضافه کنید.
  • با گذاشتن استوری، نظرات مثبت مشتریان خود را به اشتراک بگذارید.
  • نقاط قوت یا سابقه بنگاه املاک خود را نشان دهید.
  • می‌توانید مشاوره و راهنمایی، محتوای مفید و… را برای خرید و فروش ملک و زمین، با مخاطبان به اشتراک بگذارید.
  • فایل‌های جدید را هر روز بروزرسانی و اطلاع‌رسانی کنید.
  • از قوانین معامله و کمیسیون و … صحبت کنید.
فعالیت بنگاه‌ها در اینستاگرام
فعالیت بنگاه‌ها در اینستاگرام

در حال حاضر، اینستاگرام یکی از بهترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است؛ بنابراین برای مشاغلی مانند املاک می‌تواند بسیار مؤثر و کاربردی باشد. با استفاده از این شبکه اجتماعی، می‌توانید محتواهایی مرتبط با شهر و استان خود را منتشر کنید و با تبلیغ در سایر صفحات مرتبط با شهرتان، توجه مخاطبان را به خود جلب کنید. فقط توجه داشته باشید که نباید فقط در مورد خرید و فروش ملک صحبت کنید، بلکه سعی کنید محتواهایی سرگرم‌کننده و مرتبط نیز منتشر کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

اگر می‌خواهید در بیو اینستاگرام خود، به‌جای یک لینک بتوانید چند لینک را به همراه اطلاعات تکمیلی مانند شماره تماس، آدرس و … را درج کنید، می‌توانید از ابزار ایرانی و کاملاً رایگان بهلینک استفاده کنید. با این ابزار می‌تواند چندین لینک را به همراه انواع اطلاعات متنی مد نظرتان به بیو اینستاگرام خودتان اضافه کنید.

از پتانسیل بازاریابی ایمیلی یا پیامکی استفاده کنید.

به‌عنوان یک مشاور املاک، حتماً می‌دانید که تصمیم برای خرید یا حتی اجاره یک خانه، تصمیمی دشوار برای مشتریان شما است؛ بنابراین برخی از افراد ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا بتوانند به گفته‌ها و فایل‌های شما اعتماد کنند، بنابراین در این مدت بهتر است با شما در تماس باشند. برای افرادی که آمادگی خرید ملک را ندارند می‌توانید از روش بازاریابی ایمیلی یا پیامکی استفاده کنید؛ بازاریابی ایمیلی و پیامکی، روشی عالی برای جذب مشتریان احتمالی است، زیرا شما به‌راحتی می‌توانید با مشتریان خود در ارتباطی مستقیم باشید و به آنها مشاوره دهید. همچنین می‌توانید مخاطبان خود را دسته‌بندی کنید و نکاتی را که لازم است به آنها آموزش دهید (مثلاً دسته‌بندی متقاضیان خرید خانه، خرید مغازه، خرید زمین، اجاره مسکونی و …). با استفاده از بازاریابی ایمیلی و پیامکی می‌توانید کمپین‌های تخصصی بازاریابی خود را اجرا کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدیویی آموزش بازاریابی ایمیلی: اینجا را کلیک کنید (+).

برای شروع، یک نرم‌افزار ایمیل مارکتینگ یا ارسال پیامک را انتخاب کنید.

به‌طور حتم اولین قدم برای ورود به بازاریابی ایمیلی و پیامکی، انتخاب یک نرم‌افزار مناسب است. بنابراین شما باید تحقیق کنید تا متوجه شوید که بهترین نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی برای شما کدام است و کدام یک از آنها می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند. برای انتخاب یک نرم‌افزار مناسب باید به دنبال ویژگی‌هایی مانند امکان استفاده آسان، ارسال رایگان ایمیل و … باشید. برای اطلاعات بیشتر، مقاله ارسال رایگان ایمیل انبوه را بخوانید.

تعیین کنید برای مخاطب، چه مطالبی ارسال کنید.

هنگامی‌که مرحله اول یعنی انتخاب نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی یا پیامکی مناسب را پشت سر گذاشتید، حالا نوبت آن است که مطالبی را که می‌خواهید برای مخاطبان خود ارسال کنید، انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که شما باید موضوعاتی را انتخاب کنید که بتوانند نیازهای مشتریان شما را برآورده کنند و برای آنها مفید باشند. در ادامه، برخی از بهترین انواع مطالبی که می‌توانید برای مشتریان خود ارسال کنید را برای درک بهتر، آورده‌ایم.

  • خبرنامه‌های هفتگی یا ماهانه که اطلاعاتی شامل آخرین فایل‌ها، قوانین جدید و … را داشته باشند.
  • می‌توانید برای مشتریان جدید خود، پیامک و ایمیل خوش‌آمدگویی اضافه شدن به جمع مخاطبان خود را ارسال کنید.
  • می‌توانید از طریق ایمیل و پیامک به مشتریان خود اطلاع بدهید که فایل‌های مورد نیاز آنها موجود شده و یا موارد مشابه را برای آنها ارسال کنید.

از قدرت اتوماسیون دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید.

اتوماسیون بازاریابی املاک، کارهای دستی بازاریابی آنلاین را – که می‌توانند بسیار خسته‌کننده و وقت‌گیر باشند – به آسانی و به‌طور خودکار انجام می‌دهد. وقتی شما مشتریان زیادی دارید و سرتان شلوغ است، باید به‌طور هم‌زمان چند کار را انجام دهید؛ مثلاً باید سرنخ‌های فروش خود را دنبال کنید، به مشتری‌های خود ایمیل بزنید، به تماس‌های آنها پاسخ بدهید، پست‌ها و اطلاعات لازم را در شبکه‌های اجتماعی خود بروز کنید، تبلیغات خود را اجرا کنید و با مشاوران دیگر در ارتباط باشید. اما لازم نیست نگران باشید زیرا اتوماسیون بازاریابی می‌تواند این کارها را به طور خودکار برای شما انجام دهد؛ به‌طور مثال، اتوماسیون بازاریابی اینترنتی می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان احتمالی خود را از طریق تعریف قیف فروش پیگیری کنید، کمپین‌های تبلیغاتی و ایمیلی را راه‌اندازی می‌کند و فرایندهای پیچیده این حوزه را بسیار ساده می‌کند.

بازاریابی ویدئویی را جدی بگیرید.

بازاریابی ویدئویی، به‌صورت چشمگیری در حال افزایش است و تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۲۲ حدود ۸۲ درصد از تولید محتوای جهان به‌صورت ویدیویی باشد. همچنین بعد از همه‌گیری ویروس کرونا، بازاریابی ویدیویی بیشتر گسترش پیدا کرده است و مشاورین املاک هم از آن، به‌عنوان استراتژی بازاریابی املاک خود استفاده می‌کنند. یک محتوای ویدیویی املاک و مستغلات می‌تواند برای مشتریان بسیار تأثیرگذار باشد، زیرا می‌تواند ملک مورد نظر را به روش بصری به نمایش بگذارد. برای اینکه بدانید در چه زمینه‌هایی می‌توانید ویدیو تولید کنید، مقاله ایده تولید محتوای ویدیویی را بخوانید یا اینکه از ایده‌های زیر استفاده کنید.

  • نمای کلی از ملک و ظاهر آن
  • ویدیوهایی شامل مصاحبه با مشتریان
  • ویدیوهایی که در واقع معرف شما است. در این ویدیو به مخاطبان گفته می‌شود که شما چه کسی هستید، کجا کار می‌کنید و چه خدماتی می‌توانید به مشتریان ارائه دهید.
  • ویدئوهای مشاوره، به افرادی که قصد خرید ملک دارند، مشاوره می‌دهند و به سؤالات آنها پاسخ می‌دهند.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش بازاریابی ویدئویی (Video Marketing): اینجا را کلیک کنید (+).

تور مجازی، فرصت ایده‌آل برندسازی شما است.

اکثر افراد موفق جهان در حوزه املاک، از استراتژی تور مجازی استفاده می‌کنند. این استراتژی می‌تواند به مشتریان کمک کند تا سریع‌تر، خانه خود را خریداری کنند و همچنین می‌تواند درآمد سریع‌تری برای مشاوران املاک به همراه داشته باشد. برای ایجاد تور مجازی موفق از ملک‌ها، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • از فیلم‌های واقعی برای نشان دادن خانه استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که ویدیوی مورد نظر شما در تلفن‌های همراه و دسکتاپ پخش می‌شود.
  • یک استراتژی منحصر به‌ فرد برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید.

تبلیغات کلیکی را هم در نظر بگیرید.

در بازاریابی دیجیتال املاک و مستغلات، تبلیغات کلیکی (PPC) یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب مشتری است. تبلیغات PPC در گوگل، به‌طور معمول در بالای صفحه نتایج جستجو یا در پایین صفحه قابل‌ مشاهده است. شما به‌عنوان یک مشاور املاک می‌توانید از این روش تبلیغاتی برای دسترسی سریع مخاطب به فایل‌های خود استفاده کنید زیرا باعث می‌شود ترافیک وبسایت املاک شما افزایش پیدا کند. همچنین می‌توانید از سیستم تبلیغات کلیکی هوشمند هم استفاده کنید و بنرهای تبلیغاتی خود را مشابه تصویر زیر، در وبسایت‌ها به نمایش بگذارید.

نمونه تبلیغات کلیکی اجاره ملک در وبسایت‌های فارسی
نمونه تبلیغات کلیکی اجاره ملک در وبسایت‌های فارسی

مزیت تبلیغات کلیکی این است که تنها زمانی هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کنید که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک کرده باشد؛ این یعنی به ازای هر 1000 تومانی که پرداخت می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که حداقل یک نفر جدید با نام برند املاک شما آشنا شده است. اما حالا به این سوال می‌رسیم که بهترین سرویس تبلیغات کلیکی ایران کدام است؟

سرویس‌های تبلیغاتی کلیکی، به سایت‌هایی گفته می‌شود که تبلیغات بنری شرکت‌های مختلف را دریافت می‌کنند و سپس، آنها را در سایت‌هایی مثل سایت شما نمایش می‌دهند. از هر کلیک، بخشی از مبلغ به صاحب سایت (شما) تعلق می‌گیرد و بخشی هم به سرویس تبلیغاتی تعلق خواهد یافت. برای انتخاب بهترین سرویس تبلیغات بنری ایران، باید به چند نکته توجه کنید:

  • تعداد تبلیغات قابل انتشار آن، زیاد باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات را به طور هوشمند و با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما نمایش دهد.
  • سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب داشته باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

در ایران، شرکت‌های مختلفی خدمات شبکه تبلیغاتی ارائه می‌دهند که هر کدام، معایب و مزایای خاص خود را دارند؛ اما در اینجا قصد داریم پلتفرم کاپریلا را به شما معرفی کنیم. کاپریلا، شبکه تبلیغات کلیکی با هوش مصنوعی، تعداد بسیار زیاد تبلیغات خود را با کمک آنالیز هوشمند رفتار مخاطب و محتوای صفحه شما به کاربر نشان می‌دهد و همین امر، باعث افزایش نرخ کلیک روی بنرها و در نتیجه، افزایش درآمد شما خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش تبلیغ، اینجا را کلیک کنید.

تبلیغات کلیکی کاپریلا

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

هر مشاور املاک باید یک وبسایت برای خود داشته باشد و برای اینکه وبسایت آنها دیده شود و با سایر وبسایت‌های بنگاه‌های رقیب، رقابت کند، باید از قدرت سئو و تولید محتوا کمک بگیرد. همچنین حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تسهیل‌کننده موفقیت شما در فضای مجازی و برندسازی آنلاین شما شود. برای کسب نتیجه بهتر، به نکات زیر توجه کنید:

  • به نیازهای مخاطبان خود توجه داشته باشید و راه‌حل‌هایی ارائه دهید که بتوانید از رقبای دیگر، برتری پیدا کنید.
  • شما باید محتوا و اطلاعات خود را همیشه بروز کنید تا بتوانید به‌عنوان یک آژانس املاک برتر در سطح شهر، به دیگران معرفی شوید. این کار باعث می‌شود تا خریداران و مشتریان بیشتری با شما آشنا شوند و بتوانند به شما اعتماد کنند.
  • سعی کنید اطلاعات خود را درباره بازاریابی دیجیتال بروز کنید و تجربه بیشتری در این زمینه کسب کنید.

می‌توان گفت که کسب موفقیت با بازاریابی دیجیتال به‌جزء بودجه و زمان، به موارد بیشتری مانند اعتمادبه‌نفس، صبر، انضباط شخصی، پیگیری و آزمایش و البته تداوم در یادگیری هم نیاز دارد. این مقاله، راهنمایی مقدماتی بود تا بتوانید اطلاعاتی را که نیاز دارید کسب کنید. درنهایت لازم است این نکته را بدانید که نیازی نیست صفر تا صد کار را یاد بگیرید یا چند نیرو استخدام کنید، بلکه می‌توانید از یک آژانس بازاریابی دیجیتال یا مشاور کمک بگیرید. این آژانس‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا برنامه‌ریزی و راه حل‌های مؤثرتری برای بازاریابی دیجیتال خود پیدا کنید.

بر اساس رای 9 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

خاطره محمدی هستم، اول خاکشناسی خوندم و بعد ادبیات. هیچ چیز مثل دنیای کلمات، من رو به وجد نمیاره و نوشتن، روحم رو صیقل میده.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها