سئو 263 بازدید

معمولاً تمامی افرادی که در فضای دیجیتال فعالیت می‌کنند، به دنبال روشی هستند که با استفاده از آن بتوانند مقدار سوددهی منبع کسب درآمد خود را بیشتر کنند. برای مثال، شخصی که یک سایت فروشگاهی را مدیریت می‌کند، برای دیده شدن بیشتر سایت خود، باید فعالیت‌های خاصی را انجام دهد تا نظر مردم را جلب کند. خرید رپرتاژ آگهی یکی از همین فعالیت‌ها است که تأثیر فراوانی در سئو سایت شما می‌گذارد و رتبه سایت را به اندازه‌ای بالا می‌برد که اگر به‌خوبی با تکنیک‌های آن آشنا باشید، می‌توانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. در واقع باید بگوییم که رپرتاژ، یک مقاله، خبر یا گزارشی است که در سایر سایت‌ها از کسب کار شما تعریف می‌کند که این تعریف، به‌صورت هوشمندانه باعث جلب اعتماد مشتری می‌شود. خرید رپورتاژ به این معنی است که شما این مقاله تبلیغاتی را در سایت‌های معتبر با پرداخت مبلغ معینی به نمایش می‌گذارید و مشتری با استفاده از لینکی که در آن مقاله قرار دارد، به‌صورت مستقیم به سمت وب‌سایت شما هدایت خواهد شد. به جرات می‌توان گفت که خرید رپرتاژ، یکی از راه‌های تبلیغ دائمی و تأثیرگذار است که به‌صورت شگفت‌انگیزی می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کرده و تأثیر بسیار زیادی هم در سئو سایت بگذارد.

معرفی کلی و مقدمه‌ای بر خرید رپورتاژ

همان‌طور که در بالا به‌صورت مختصر اشاره کردیم، رپرتاژ یک نوع مقاله تبلیغاتی است که البته این نوع تبلیغات در قالب متفاوتی به مردم نشان داده می‌شود. یکی از جذابیت‌های رپرتاژ این است که نویسنده به‌صورت کاملاً بی‌طرف با مردم سخن می‌گوید؛ همین امر هم باعث می‌شود تا مشتری به نویسنده این نوع مقاله اعتماد کامل داشته باشد و تا انتها، مطلب را دنبال کند. در این صورت نویسنده رپرتاژ هر پیشنهادی به فرد خواننده دهد، این فرد با کمال میل آن را قبول می‌کند. البته تمامی این موارد، زمانی رخ می‌دهد که نویسنده تجربه بالایی در نویسندگی این نوع رپرتاژ خبری داشته باشد. در واقع شما با خرید رپرتاژ، برای کسب‌وکار اینترنتی یا حتی برند غیر اینترنتی خود اعتبار خریداری می‌کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کنیم این است که رپرتاژ، در دسته تبلیغات آنلاین قرار دارد و به‌صورت دائم در سایت تبلیغ‌دهنده به نمایش گذاشته می‌شود؛ یعنی شما می‌توانید با هزینه مناسب، از نوعی تبلیغ بلندمدت در سایت‌های میزبان استفاده کنید. البته رپرتاژ، انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربرد خاص خودشان را در حوزه تبلیغات دارند که در ادامه این مطلب، شما را به‌صورت کامل با انواع مختلف این روش پرکاربرد تبلیغاتی آشنا می‌کنیم.

آشنایی با انواع رپرتاژ

امروزه رپرتاژ، بر اساس نحوه انتشار و نوع مخاطب انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربرد به‌خصوص خوشان را دارند اما در هدف نهایی، مشترک هستند. برخی از افراد بر این باورند که رپرتاژ، تنها به‌صورت نوشتاری به نمایش گذاشته می‌شود اما چنین باوری همیشه درست نیست. رپرتاژ می‌تواند به‌صورت تصویری هم در معرض دید مخاطبان قرار گیرد. برای مثال، ممکن است در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی و ویدیو‌های مختلف دیده باشید که چند محصول را با هم مقایسه می‌کنند و از معایب و مزایای آن صحبت می‌کنند و در نهایت، محصول اصلی را معرفی می‌کنند. تصویری که در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد، یک مقایسه کاملاً بی‌طرفانه است که این روش از خواص تبلیغات رپرتاژی به‌صورت تصویری یا مالتی مدیا است.

از انواع دیگر رپرتاژ، می‌توان به رپرتاژ خبری و رپرتاژ تبلیغاتی یا همان رپرتاژ آگهی متنی هم اشاره کرد. رپرتاژ خبری را عمدتاً برای اهداف خبری و اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنند که باید در سایت‌هایی متناسب با این هدف منتشر شود، اما رپرتاژ آگهی با اهداف تبلیغاتی جذب مشتری و … استفاده می‌شود. البته در هر مدل رپرتاژ، هدف بهبود سئو سایت هم مد نظر قرار می‌گیرد.

نمونه خرید رپرتاژ
نمونه رپرتاژ آگهی

در رپرتاژهای حرفه‌ای، محتوای خبر به‌ گونه‌ای است که محصول مورد نظر شما را به‌صورت نامحسوس تبلیغ می‌کند. به این صورت که در ابتدا به این موضوع اشاره می‌کند که مشتری چه نیاز‌هایی در این زمینه دارد که باید رفع شود و در مرحله بعد، از قابلیت‌های محصول خود برای رفع آن نیاز سخن می‌گوید. در واقع در این روش، نیازی نیست که برند، تبلیغات خود را مخفی کند.

کاربرد و اهمیت رپرتاژ چیست؟

رپرتاژ، یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی است که فواید متعددی در حوزه بازاریابی اینترنتی دارد. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، اعتقاد دارند که خرید رپورتاژ می‌تواند هم برای شرکت سفارش‌دهنده رپرتاژ، هم صاحب سایت نمایش‌دهنده رپرتاژ و هم برای کاربرانی که مطلب مورد نظر را مطالعه می‌کنند، مفید باشد. این روش تبلیغات، به مخاطبان یا به عبارتی مشتریانی که خواننده این مقالات هستند هم کمک بسیار زیادی می‌کند و محتوایی خبری یا آموزشی مفیدی برای آنها ارائه می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت که یکی از معدود روش‌های تبلیغاتی است که می‌تواند تا این اندازه مفید باشد.

در چند سال اخیر، استفاده از رپرتاژ اهمیت بسیار زیادی برای مدیران کسب‌وکارها پیدا کرده است. دلیل این موضوع هم اجتناب و دوری مردم از تبلیغات مستقیم است. در نگاه مشتریان، تبلیغات مستقیم معمولاً با اغراق انجام می‌شود و معمولاً حتی خود ما هم در برخی از موارد فکر می‌کنیم چیزی که در تبلیغات یک محصول نمایان می‌شود، در واقعیت به این شکل که در تبلیغات نشان داده می‌شود نیست. در رپرتاژ می‌توان مستقیم و بی‌واسطه اخبار برندها را مطالعه کرد و یا در مورد راهکارهای آنها برای رفع نیاز مشتریان، چالش‌های بازار و آموزش‌های مرتبط با حوزه کاری مورد نظر مشتری اطلاعات مناسبی به دست آورد.

نمونه رپورتاژ آگهی در سئو
نمونه رپورتاژ آگهی برای افزایش فروش

نکات مهم استفاده از رپورتاژ

اگر صاحب کسب‌ و کار اینترنتی هستید و قصد دارید در این حوزه از روش‌های تبلیغاتی مانند رپرتاژ استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که پیش از شروع کار، از نکات و تکنیک‌های مهم در این زمینه آگاهی داشته باشید. بدون شک شما با رعایت این موارد می‌توانید بیشترین استفاده از نتایج رپرتاژ را داشته باشید. شما باید قبل از خرید رپورتاژ، شناخت کاملی از مخاطبان خود به دست آورید؛ به این دلیل که معمولاً مخاطبان سایت‌های پربازدیدی که رپرتاژ خود را در آن قرار می‌دهید، مخاطبان نکته‌سنجی هستند و شما را مورد قضاوت قرار می‌دهند.

برای اینکه بتوانید در این زمینه موفق باشید، باید از محتوا‌های کپی شده و بدون ارزش که صرفاً تبلیغ برند شما را مطرح می‌کند، فاصله بگیرید. سعی کنید عنوان وسوسه‌انگیز و تیتر جذابی را برای محتوای خود در نظر بگیرید، موضوعی انتخاب کنید که جز علایق و دغدغه‌های مخاطب باشد تا شانس موفقیت شما هم از نظر سئو و هم جلب مخاطب، افزایش پیدا کند. صداقت حرف اول را در محتوای رپرتاژ می‌زند؛ محتوایی را به نمایش بگذارید که به‌صورت کاملاً صادقانه درباره محصول شما حرف بزند.

یکی دیگر از باید‌ها و نباید‌های استفاده از رپرتاژ این است که محتوای خود را در وبسایت‌هایی نشر دهید که بازدیدکنندگان زیادی داشته باشند. در این صورت مخاطبان بیشتری مطلب شما را می‌بینند. هر چه قدرت دامنه سایت بالاتر باشد، کیفیت و تعداد محتواهای آن بیشتر و سئوی بهتری داشته باشد، اثربخشی محتوای شما افزایش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از مزیت‌های خرید رپرتاژ از سایت‌های پربازدید و معتبر این است که شما با سرعت بیشتری تبدیل به برند می‌شوید. اگر بین موضوع سایت شما و سایت مورد نظر، ارتباط موضوعی وجود داشته باشد، یعنی مخاطبانی مشترک داشته باشید، رپرتاژ شما می‌تواند به ابزاری برای روابط عمومی آنلاین برند شما تبدیل شود. هر چه محتوای شما بیشتر خوانده شود، تاثیری که از بک لینک‌های آن به دست می‌آورید هم بیشتر شده و ارزش سئویی رپورتاژ را دو چندان می‌کند. قطعاً این امر، از دید گوگل پنهان نخواهد ماند.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید در انتشار محتوای رپرتاژ در نظر بگیریم، تعداد لینک‌های درج شده در محتوا است. برخی از افراد بر این عقیده هستند که تعداد زیاد بک لینک‌های محتوای رپرتاژ، می‌تواند در نتیجه‌گیری سئویی سایتشان تأثیر بیشتری بگذارد درصورتی‌که این‌گونه نیست. با توجه به قواعدی که گوگل دارد، تعداد لینک زیاد باعث می‌شود اعتبار لینک‌ها در بین کل لینک‌های موجود در محتوا تقسیم شود و این موضوع می‌تواند تاثیر مد نظر روی لینک‌های اصلی را کاهش دهد. توصیه می‌شود حداکثر 3 لینک به 3 صفحه مختلف از سایت خود در رپرتاژ درج کنید. در صورتی که حجم مطلب بالا باشد، می‌توان تعداد لینک‌‎ها را افزایش داد.

انتشار رپرتاژ در سایت‌های مرتبط، نکته بسیار مهمی است که باید حتماً به آن توجه کنید چون بازدید‌کنندگان این سایت‌ها‌ معمولاً کسانی هستند که به دنبال محصولات مشابه شما می‌گردند و این موضوع می‌تواند به پیشرفت کسب‌وکار شما کمک فراوانی کند. محتوای رپرتاژ شما بهتر است دارای پاراگراف‌های مختلفی باشد و سعی کنید از محتوا‌هایی استفاده کنید که بیشتر از 1200 کلمه نباشند.

نمونه رپورتاژ
نمونه رپورتاژ معرفی برند

اهمیت کیفیت محتوای رپرتاژ

مهم‌ترین اصل در محتوای رپرتاژ، کیفیت آن است و باید به آن توجه زیادی شود. محتوای رپرتاژها حتی با هدف سئو، باید همچون محتواهایی که در سایت خود منتشر می‌کنیم، باکیفیت، هدفمند و سئو شده باشد. حتی اگر هیچ کاربری متن رپورتاژ ما را مطالعه نکند، گوگل متوجه کیفیت متن خواهد شد. اگر قرار است چند رپورتاژ را همزمان خریداری و منتشر کنید، باید متن هر رپرتاژ با دیگری متفاوت و اختصاصی باشد تا رپورتاژهای شما شامل جریمه محتوای کپی نشود. محتوای رپرتاژ باید از نظر فهرست‌بندی، تعداد کلمات، پارامترهای سئو تولید محتوا، تصاویر و … کاملاً سطحی قابل قبول و باکیفیت داشته باشد تا هم مخاطب و هم گوگل از آن رضایت داشته باشد.

چند نمونه از مزایای خرید رپورتاژ

خرید رپرتاژ، مزیت‌های فراوانی دارد که قطعاً در یک مقاله نمی‌توان تمامی آن را بیان کرد. اما در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزیت‌های این روش تبلیغاتی اشاره می‌کنیم تا با آگاهی بیشتری به خرید رپورتاژ بپردازید. اولین مزیت رپرتاژ، این است که حس اعتماد بیشتری را در مخاطب ایجاد می‌کند. وقتی در مورد یک برند در رسانه‌های مختلف و معتبر صحبت شود، به طور ناخودآگاه حس اعتماد بیشتری به آن برند تجربه می‌کنیم.

مزایای خرید رپرتاژ
اعتمادسازی با رپورتاژ

دریافت بک لینک باکیفیت و مناسب برای سئو، یکی دیگر از مزیت‌های مهم رپرتاژ به‌حساب می‌آید و در ایران عم عمدتاً از رپورتاژ برای لینکسازی استفاده می‌شود. بک لینک‌هایی که از رپرتاژ آگهی دریافت می‌شود، هماهنگ با استاندارد‌های گوگل است و به عنوان بهترین نوع از بک لینک‌ها به‌حساب می‌آید. خوبی لینکسازی با رپرتاژ، دائمی بودن آن در دل محتوا است؛ بک‌لینک‌هایی که در فوتر سایت یا در سایدبارها استفاده می‌شود، گرچه در صفحات بیشتری نمایش داده می‌شوند اما گاهاً ارزش کمتری از بک لینک‌های درون محتوا دارند. با حذف بک لینک‌ها، تاثیر منفی آن در سئوی سایت و آنالیزهای گوگل مشخص می‌شود و لینک‌های درون رپرتاژ، این مشکل را ندارند.

مزیت دیگر خرید رپرتاژ در اطلاع‌رسانی از رویدادها، اخبار برند، اخبار جشنواره‌ها و به طور کلی، نمایش برند به مخاطبان هدف می‌باشد که معمولاً برای برندهای بزرگ یا برندهای تخصصی در رسانه‌های تخصصی استفاده می‌شود.

مزایای خرید رپرتاژ
اطلاع‌رسانی از جشنواره‌ها با رپرتاژ

چه زمانی اقدام به خرید رپرتاژ کنیم؟

هرگونه هزینه تبلیغاتی نیاز به هدف، استراتژی و برنامه‌ریزی دارد. نباید صرفاً برای گرفتن بک لینک یا حضور در رسانه‌ها، به خرید رپورتاژ اقدام کنید. برحسب نوع کسب و کار خود، حداقل یکی از شرایط زیر را برای خریدن رپورتاژ آگهی باید داشته باشید:

  • نیاز به سئو خارجی و لینک‌سازی اصولی
  • نیاز به انتشار اخبار برند (روابط عمومی)
  • جذب مشتری و مخاطب هدف برای محصولات و جشنواره‌ها
  • نیاز به اعتمادسازی مشتری جهت معرفی برند/محصول در رسانه‌ها
  • تلاش برای اجرای کمپین‌های بازاریابی ویروسی
  • حداقل 2 ماه از راه‌اندازی سایت گذشته باشد.

بررسی چند نمونه رپرتاژ در سایت‌های خبری

با بررسی رپورتاژهای منتشر شده در سایت‌های برتر کشور، می‌توان ایرادات و ابتکارات آنها را مشاهده کرد و برای برنامه‌ریزی استراتژی خرید رپرتاژ به کار گرفت. در ادامه، دو رپرتاژ که در وبسایت زومیت منتشر شده را بررسی می‌کنیم.

قیمت خرید رپورتاژ

  • هدف اصلی: آگاه‌سازی از برند کیف پول
  • عنوان: استفاده از سوال و به چالش کشیدن رقبای بزرگ که در کل، عنوان مناسبی است.
  • تعداد لینک‌ها: 3 عدد به صفحه اصلی و 2 انکر تکست تکراری استفاده شده. نباید از انکرتکست تکراری استفاده کرد و به هر صفحه از سایت فقط باید یک لینک داده شود.
  • رویکرد متن: معرفی سایت کیف پول، کاربرد، خدمات و ویژگی‌هایی که در متناسب با هدف آگاه‌سازی از برند است.
  • فراخوانی به اقدام/پیشنهاد وسوسه‌انگیز: متن فاقد هر گونه فراخوانی به اقدام (مثل مشاهده سایت و …) و یا آفری جهت تشویق مخاطب به استفاده از خدمات آن می‌باشد.
  • مشاهده رپرتاژ در اینجا (+).

تعرفه خرید رپورتاژ

  • هدف اصلی: معرفی محصول جدید
  • عنوان: دست گذاشتن روی عنوان محصولی که مورد نیاز مخاطب هدف بوده و توجهشان را جلب می‌کند.
  • تعداد لینک‌ها: 3 عدد، یک لینک به صفحه اصلی سایت با نام برند که به درستی استفاده شده، دو لینک به دو صفحه از صفحات داخلی سایت با انکرتکست متفاوت که تنها ایراد آن، انکرتکست‌های طولانی و غیر متمرکز روی کلمه کلیدی صفحه مذکور است.
  • رویکرد متن: اطلاع‌رسانی از ماهیت و کیفیت محصول و مزیت رقابتی آن
  • فراخوانی به اقدام/پیشنهاد وسوسه‌انگیز: استفاده از دو فراخوانی به اقدام در انتهای متن
  • مشاهده رپرتاژ در اینجا (+).

هزینه خرید رپرتاژ

رپرتاژها هم مانند هر مدل دیگر از تبلیغات آنلاین در ایران، دارای قیمت‌های مختلفی است. تعرفه رپرتاژ به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر به آن اشاره شده:

  • اعتبار سایت منتشرکننده از نظر برندینگ، قدرت دامنه و اسپم اسکور
  • تعداد بک لینک فالو قابل انتشار در رپرتاژ
  • محل انتشار رپرتاژ (در صفحه اصلی، در صفحه دسته‌بندی موضوعی و یا …)
  • رتبه الکسای وبسایت منتشرکننده رپورتاژ

به طور کلی می‌توان از 30 هزار تومان تا چند میلیون تومان، قیمت رپرتاژ را در سایت‌های مختلف مشاهده کرد. مثلاً در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که در سایت‌هایی که معمولاً از دامنه‌های منقضی شده و دارای رتبه استفاده کرده، محتوایی باکیفیت پایین که عمدتاً توسط ربات منتشر شده و ده‌ها لینک را در صفحات خود منتشر کرده‌اند، تعرفه رپرتاژ بسیار پایین است.

خرید رپورتاژ ارزان

اما در سایت‌هایی که سالهاست در زمینه تولید محتوای باکیفیت فعالیت داشته و اعتبار برند بالا و قدرت دامنه خوبی دارند، قیمت خرید رپورتاژ به چند میلیون تومان هم می‌رسد.

هزینه رپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ از کدام سایت؟

برای خرید رپورتاژ می‌توان مستقیماً به صاحبان سایت‌ها و رسانه‌ها پیام داد اما گزینه بهتر، استفاده از شبکه‌های توزیع و انتشار رپرتاژ است. این شبکه‌ها با همکاری با ده‌ها سایت و رسانه معتبر، متن رپورتاژ شما را برای آنها ارسال کرده و کلیه پیگیری‌های انتشار را انجام می‌دهند. در واقع به جای آنکه با چندین سایت تماس گرفته و چندین بار مبلغ رپرتاژ را پرداخت کنید، سایت‌های خرید رپرتاژ را واسط خود قرار می‌دهید.

سرویس نشریلا، یکی از شبکه‌های توزیع و انتشار رپورتاژ آگهی می‌باشد که ضمن همکاری با رسانه‌های مختلف، شما را در امر تهیه متن  محتوای رپورتاژ هم کمک می‌کند. این سرویس با بهره‌گیری از تیمی حرفه‌ای در تولید محتوا، برند و محصولات شما را به‌صورت تخصصی بررسی و معرفی می‌کنند و مقالات تبلیغاتی را متناسب با رویکرد و اهداف برند شما در رسانه‌های هدفمند، منتشر می‌کنند.

نشریلا

سخن آخر

اینکه رویکرد شما در سئو و بازاریابی چیست، به خودتان بستگی دارد اما استفاده از گزینه‌های مطمئن مثل خرید رپورتاژ می‌تواند در کوتاه‌مدت، اهداف برندسازی و فروش را محقق کرده و در بلندمدت به سئوی سایت شما کمک کند. البته همه این‌ها مشروط به داشتن برنامه و استراتژی یکپارچه برای خرید رپرتاژ می‌باشد که سعی کردیم در این مقاله به آن اشاره کنیم.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.