سئو 313 بازدید

اگر به تازگی وارد دنیای بازاریابی اینترنتی شده‌اید، به احتمال زیاد با اصطلاح سئو تولید محتوا یا سئو محتوا آشنا هستید. سئوی محتوا یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو باید برای بهبود رتبه سایت در گوگل است که به هیچ‌وجه نباید از آن غافل شد. اگر می‌خواهید در مورد سئو تولید محتوا اطلاعات کاملی را به دست آورید، با ما در این مقاله از آکادمی کاپریلا همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

محتوای سئو شده یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین فاکتورها برای موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل است. اگر می‌خواهید ترافیک بیشتری از گوگل جذب کرده و رتبه سایت خود را افزایش دهید، باید به محتوا اهمیت زیادی دهید. سئو محتوا فاکتورهای زیادی را در بر می‌گیرد که باید رعایت شود. در حقیقت محتوای سئو شده که می‌تواند به صورت ارگانیک رتبه سایت را بهبود دهد، شامل چندین ویژگی است که این مشخصه‌ها و ویژگی‌ها را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

محتوا چیست؟

برای محتوا نمی‌توان یک تعریف خیلی دقیق و ثابتی را بیان کرد. بازاریابان در سراسر دنیا، تعریف‌های مختلفی را برای محتوا بیان کردند، اما همه این تعریف‌ها در درون خود، معنای یکسانی دارند. هایدی کوهن یکی از افراد شناخته شده جهان در حوزه بازاریابی، محتوا را به صورت زیر تعریف کرده است:

محتوا، اطلاعات مفید و با کیفیتی است که یک داستان و موضوعی را ارائه می‌دهد، البته به شیوه‌ای که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کرده و حسی را به او منتقل کند. محتوا می‌تواند به صورت آنلاین و آفلاین ارائه شود. محتوا می‌تواند در قالب‌های مختلف متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی ایجاد شده و پیام مورد نظر را به مخاطب ارائه دهد.

در کنار درک تعریفی که هایدی کوهن از محتوا دارد، باید بدانید که محتواهای آنلاین همیشه با کیفیت نیستند؛ یعنی لزوماً هر محتوایی که در فضای وب منتشر شده است، با کیفیت نیست و تاثیر مثبت بر روی سئو سایت نخواهد گذاشت. حتی در برخی موارد ممکن است که محتوا به دلیل نداشتن کیفیت لازم، نتیجه عکس داشته باشد.

محتوای با کیفیت، محتوایی است که بتواند ارزشی را به کاربر ارائه دهد و اطلاعات مورد نیاز او را در برگیرد و مطابق با جستجوی وی باشد. محتوایی که برای کاربر ارزشی ارائ ندهد، نمی‌تواند بر روی سئو موثر واقع شود.

فرقی نمی‌کند که محتوا در چه فرمتی منتشر شود، متنی، صوتی و یا تصویری، در هر صورت باید اطلاعات مورد نیاز کاربر را به او ارائه دهد، او را سرگرم کرده و یا آموزشی را ارائه کند. به طور خلاصه باید بتواند دارای ارزش پیشنهادی باشد.

ارزش سئو تولید محتوا چقدر است؟‌

چرا محتوای سئو شده مهم است؟‌ ارزش سئوی محتوا چقدر است؟ اصلاً محتوا چه ارتباطی با سئو دارد و چرا مهم است؟ چگونه مطمئن شویم که محتوای ما با ارزش است و بر روی سئو سایت ما تاثیر مثبت دارد؟ این موارد، سوالات رایجی است در ارتباط با محتوا و سئو تولید محتوا مطرح است که در ادامه، به آنها می‌پردازیم.

منظور از سئو تولید محتوا، ایجاد محتوای محتوایی با اولویت متن است که یک‌سری ویژگی‌های مشخصی را داشته باشد. وقتی این ویژگی‌ها را در محتوای خود بگنجانید، ارزش سئویی آن را به حداکثر رسانده و بدین شکل، احتمال رتبه گرفتن آن را افزایش می‌دهید. اما بدون این ویژگی‌ها، محتوای شما ارزش زیادی نخواهد داشت و نمی‌تواند تاثیر ملموسی بر روی رتبه و افزایش ترافیک سایت ایجاد کند.

با اینکه کیفیت محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است، اما تولید محتوای با کیفیت و جذاب، تنها یکی از قطعه‌های پازل سئو است. برای اینکه بتوانید این پازل را تکمیل کرده و در موتور جستجوی گوگل رتبه مناسبی به دست آورید، در کنار محتوای با کیفیت، باید فاکتورهای سئویی را نیز در آن رعایت کنید.

بدون سئو کردن محتوا شما نمی‌توانید در نتایج جستجوی گوگل رتبه مناسبی را به دست آورید و ترافیک جذب کنید. همین امر خود، رابطه سئو و تولید محتوا را نشان داده و اهمیت سئو را به خوبی مشخص می‌کند. به بیان دیگر می‌توان تولید محتوا را به عنوان یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سئو نیز به شمار آورد. تولید محتوا یک فاکتور مهم در سئو است که نباید از آن گذر کرد، البته محتوایی که مطابق با قوانین و الگوریتم‌‌های گوگل نوشته شود. بنابراین ارتباط بین سئو و تولید محتوا، یک ارتباط دوطرفه است که بر روی یکدیگر تاثیر می‌گذارند.

16 فاکتور مهم محتوای سئو شده

سئو تولید محتوا کار خیلی پیچیده‌ای نیست، فقط کافیست که 16 فاکتور را در تولید محتوای متنی خود به کار ببرید که این فاکتورها به شرح زیر است.

محتوای خود را موبایل‌پسند کنید.

برای نتیجه‌گیری بهتر، لازم است که محتوا و یا بهتر است کل سایت خود را ریسپانسیو و یا موبایل‌پسند کنید. منظور از موبایل‌پسند بودن این است که صفحات سایت شما از جمله صفحه محتوای مقالات بتواند به شکل خوانا و واضح در دستگاه‌های موبایل نیز برای کاربر نشان داده شود. حتماً نحوه نمایش محتوای خود را در گوشی موبایل بررسی کنید و از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنید، زیرا بخش زیادی از کاربران، از موبایل برای وب‌گردی استفاده می‌کنند. چینش مناسب بخش‌ها، اندازه مناسب فونت مقاله، فاصله مناسب بخش‌ها با یکدیگر و … از فاکتورهای مهم این نکته هستند.

سرعت صفحه محتوا را بررسی نمایید.

اگر بهترین محتوا را تهیه کنید اما برای بارگذاری و نمایش داده شدن، کاربر را منتظر نگه دارد و سرعت کافی را نداشته باشد، تمام زحمات شما هدر رفته و نرخ پرش کاربر افزایش پیدا می‌کند. این یک امتیاز منفی برای سئوی سایت خواهد بود. بنابراین حتماً از سرعت مناسب سایت و تمام صفحات آن از جمله صفحات محتوا اطمینان حاصل کنید. عوامل زیادی مثل قالب‌های وردپرس، حجم تصاویر، سرعت سرور و کدنویسی‌های سایت شما بر روی سرعت سایت تاثیر دارد. سرعت سایت و صفحات آن را می‌توانید با ابزارهایی مثل PageSpeed تست کنید.

ترفندهای سئو محتوا

محتوای منحصر به فرد بنویسید.

برای سئو تولید محتوا باید بتوانید محتوای منحصر به فرد تولید کنید. اگر می‌خواهید رتبه سایت را بهبود دهید و ترافیک بیشتری جذب کنید، از نوشتن محتوای کپی، مشابه و بازنویسی شده خودداری نمایید. هر چقدر محتوای شما منحصر به فردتر و خاص‌تر باشد، در سئو تاثیر بهتری خواهد داشت. شما می‌توانید یک محتوای جامع آموزشی را منتشر کنید، محتواهایی که اطلاعات کاملی در یک زمینه به مخاطب ارائه می‌دهد.

فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید زیرا برای تمام حوزه‌ها، هزاران ایده تولید محتوا وجود دارد. فقط کافیست که کمی مطالعه داشته باشید، سایت‌های رقبا و نمونه‌های خارجی را بررسی کنید، نیازها و خواسته‌های مشتریان و مخاطبانتان را تحلیل کنید تا ایده‌های جدید برای تولید محتوای منحصر به فرد در ذهن شما شکل بگیرد.

کلمه کلیدی مرتبط و هدفمند انتخاب و استفاده کنید.

اولین قدم برای تولید محتوای سئو شده، تحقیق کلمات کلیدی است. این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر نتوانید این مرحله را به درستی اجرا کنید، در نوشتن محتوای مورد نیاز کاربر دچار مشکل شده و نتیجه لازم را کسب نمی‌کنید.

برای تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید از ابزارهایی مثل keywordtool استفاده کنید. پیشنهادات گوگل و سایت‌های دیگری مثل moz و ahrefs می‌تواند به شما در تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب کلید واژه اصلی کمک زیادی کند.

ابزار keyword tool

تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب کلید واژه اصلی، بنیان محتوای شما را تشکیل می‌دهد. باید تحقیق کلمات کلیدی را در مورد موضوع مورد نظر خود انجام دهید، تا متوجه شوید که کاربر دقیقاً به دنبال چه چیزی است و چه کلماتی را در گوگل جستجو می‌کند. سپس محتوای خود بر اساس این کلیدواژه‌ها نگارش کنید. چنین محتوایی خیلی ساده‌تر و سریع‌تر می‌تواند در نتایج جستجوی گوگل رتبه کسب کرده و رقابت کند.

توجه داشته باشید که از هر کلمه کلیدی فقط یک بار و برای سئو شدن یک صفحه در سایت خود می‌توانید استفاده کنید. کلمات کلیدی هر مقاله باید به تعداد کافی در محتوا تکرار شده و از کلمات کلیدی هم‌معنی، مترادف و … آن نیز استفاده شود.

عنوان اصلی محتوا (Heading 1) را بهینه کنید.

یکی از فاکتورهای مهم در سئو تولید محتوا، بهینه‌سازی عنوان اصلی محتوا می‌باشد. منظور از عنوان اصلی محتوا، همان عنوانی است که با تگ h1 مشخص می‌شود. هر صفحه از سایت فقط یک تگ h1 دارد که در آن، عنوان اصلی محتوا قرار می‌گیرد. نکته مهم این است هر صفحه نمی‌تواند بیشتر از یک تگ h1 داشته باشد و همچنین تگ‌های h1 صفحات مختلف سایت نباید یکسان بوده و تکراری باشند.

عنوان اصلی محتوا باید جذاب باشد و توجه کاربران را جذب کند و در آن، کلمه کلیدی اصلی به کار برده شود. در سایت‌‌‌های وردپرسی می‌توانید به راحتی تگ h1 را کار ببرید. در سایت‌های غیر وردپرسی نیز با یک کدنویسی ساده، این کار به راحتی امکان‌پذیر است.

سئو تولید محتوا با تگ h1

کلمه کلیدی اصلی را در پاراگراف اول محتوا به کار ببرید.

با اینکه استفاده بیش از حد کلمه کلیدی در محتوا کار اشتباهی است، اما باید کلمه کلیدی را به صورت متعادل در تمام بخش‌های محتوا به کار ببرد. بکارگیری کلمه کلیدی در پاراگراف اول اهمیت زیادی دارد. در ۱۰۰ کلمه اول محتوای خود حتما کلمه کلیدی اصلی را یکبار ببرید. در صورت امکان، بهتر است که کلمه کلیدی مرتبط را نیز در پاراگراف اول استفاده کنید.

برچسب عنوان (title tag) را بهینه کنید.

Title tag همان عنوانی است که در نتایج جستجوی گوگل برای کاربران به نمایش در می‌آید. این عنوان می‌تواند با عنوان اصلی محتوا (h1) یکسان و یا متفاوت باشد. برای سئو محتوا، باید این تگ را نیز مانند تگ h1 بهینه کنید. بدین منظور کلمه کلیدی اصلی را برای آن بکار ببرید. این تگ نباید کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد. اگر تگ عنوان را به صورت جذاب همراه با کلمه کلیدی اصلی که ترجیحاً در ابتدای عنوان قرار دارد بنویسید، می‌تواند نرخ کلیک را بالا برده و از این جهت بر روی سئو، تاثیر عالی داشته باشد.

اهمیت تگ عنوان در سئو

توضیحات متا (Meta description) را بهینه کنید.

در ابتدا بهتر است که توضیحات متا را شرح دهیم. توضیحات متا متنی است که زیر عناوین سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل دیده می‌شود.

توضیحات متا فاکتور مهمی است که در طی چند سال اخیر اهمیت بیشتری برای گوگل و کاربران پیدا کرده است. این توضیحات می‌تواند کاربر را نیز تحت تاثیر قرار داده و او را به کلیک بر روی لینک ترغیب کند. از این جهت، توضیحات متا می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهد.

در نوشتن توضیحات متا، نکات زیر را رعایت کنید:

  • جملات معنادار را برای توضیحات متای خود در نظر بگیرید.
  • کلمه کلیدی اصلی را یک یا حداکثر دو بار را در توضیحات متا به کار ببرید.
  • بهتر است توضیحات متا را با کلمه کلیدی اصلی شروع کنید.
  • سعی کنید که دو یا سه تا از کلمات کلیدی مرتبط را در توضیحات متا استفاده کنید.
  • نکته‌‌های کلیدی و جذاب محتوای خود را در آن جای دهید تا مخاطب، از چکیده مطلب آگاه شود.
  • متن توضیحات را از متن مقاله کپی نکنید و توضیحات جدیدی بنویسید.

زیرعنوان‌ها یا همان سرفصل‌های میانی را بهینه کنید.

تگ‌های زیرعنوان در محتوا از تگ H2 تا تگ H6 ادامه دارد که باید آن‌ها را به صورت سلسه مراتبی در محتوای خود بکار ببرید. این تگ‌ها می‌تواند چندین بار و بنابر نیاز محتوا به کار برده شود. از تگ H2 هر چه به H6 نزدیک‌تر می‌شوند از اهمیت آن‌‌ها کاسته می‌شود. تگ‌های H2 تا H6 در واقع تیترهای اصلی و فرعی محتوای شما هستند، که باید بهینه شوند. در حداقل ۵۰ درصد تگ‌‌های H2 محتوای خود، کلمه کلیدی اصلی را بکار ببرید. همچنین کلمات مرتبط را نیز در آن‌ها استفاده کنید. سعی کنید کلمات کلیدی اصلی و مرتبط را به صورت پراکنده در تگ‌های H2 تا H6 کار ببرید.

نیاز نیست حتماً از کل تگ‌های H2 تا H6 در مقاله استفاده کنید. استفاده از حداقل یک تگ H2 ضروری است اما تگ‌های بعدی فقط بر حسب نیاز باید استفاده شوند.

از تصاویر و ویدیو در محتوای خود استفاده کنید.

اگر می‌خواهید یک محتوای سئو شده داشته باشید که هم مورد توجه کاربران قرار گیرد و هم امتیاز مثبت را از گوگل به همراه داشته باشد، استفاده از تصاویر و ویدیو را فراموش نکنید. سعی کنید به ازای هر ۳۰۰ کلمه، یک تصویر مرتبط قرار دهید. تصویری که در هر بخشی از محتوا قرار می‌دهید، باید با آن بخش هماهنگی داشته باشد و به نوعی توصیف‌کننده یا تکمیل‌کننده متن باشد.

تصاویر با کیفیت و در عین حال کم حجم را انتخاب کنید. استفاده از تصاویر بر جذابیت متن اضافه کرده و کاربر را خسته نمی‌کند. محتوای کاربرپسند که حاوی تصاویر جذاب است، مخاطب را مدت زمان بیشتری در سایت نگه می‌دارد. افزایش مدت زمان توقف کاربر در سایت، بر روی سئو تاثیر مثبتی دارد، چون گوگل به زمان حضور کاربر بر روی سایت توجه زیادی دارد و آن را به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی در رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد.

ویدیو نیز مانند تصویر همین تاثیرات را بر روی محتوا و سئو سایت شما دارد. در صورت امکان یک کلیپ ویدیویی جذاب را در داخل محتوای خود بگنجانید. مثلاً در مقالات آکادمی کاپریلا، خلاصه مقاله به صورت آموزک‌های ویدئویی تهیه شده و در مقاله منتشر می‌شود.

سئو با تصاویر و ویدئو

در نظر داشته باشید همانطور که گوگل، کپی کردن متن از سایر سایت‎‌ها (بدون درج منبع) را ممنوع اعلام کرده، استفاده از تصاویر تکراری نیز می‌تواند تاثیر منفی در سئو محتوا داشته باشد. بهتر است تصاویر و ویدئویی اختصاصی و طراحی شده استفاده کنید و یا تصاویر سایر سایت‌ها را با تغییرات گرافیکی منتشر کنید.

از اینفوگرافیک استفاده نمایید.

اینفوگرافیک یک روش عالی برای هر چه جذاب‌تر شدن محتوای شما است. اینفوگرافیک‌ها خود یکی از ابزارهای جذاب و محبوب بازاریابی محتوایی است که هم می‌تواند توجه کاربران را جلب کند و هم به صورت غیر مستقیم، امتیاز مثبت گوگل را به دنبال داشته باشد. سعی کنید در صورت امکان یک اینفوگرافیک جذاب مرتبط را طراحی کرده و آن را درون مقاله خود بگنجانید.

اینفوگرافیک‌ها چیزی بین تصاویر و ویدئو هستند، چون نسبت به یک عکس، اطلاعات و جذابیت بیشتری دارد اما اطلاعات و جذابیت آن نسبت به ویدئو کمتر است.

برای محتوای خود لینک‌های داخلی قرار دهید.

لینک‌های داخلی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی سئو است که گوگل به آن توجه زیادی می‌کند. تمام صفحات سایت شما باید از طریق پیوندهای داخلی با یکدیگر ارتباط داشته باشند. منظور از لینک داخلی، پیوندهایی است که در داخل یک دامنه انجام می‌گیرد، اینکه در یک مقاله سایت خود، به مقاله دیگری لینک بدهیم و این لینک دادن برای سئوی هر دو مقاله مفید است.

در سئو تولید محتوا لینک‌های داخلی نباید فراموش شود. محتوای سئو شده، باید در درون خود لینک‌های داخلی مرتبط و مفید داشته باشد. کیفیت لینک‌های داخلی محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است. شما با لینک‌های داخلی با کیفیت و مرتبط، کاربر و موتورهای جستجو را به صفحات مرتبط جهت اطلاعات آموزشی بیشتر هدایت می‌کنید.

برای ایجاد لینک‌های داخلی‌، یک قانون کلی و مشخصی وجود ندارد اما نکاتی در این زمینه وجود دارد که باید رعایت شود. به طور کلی باید با کلمات کلیدی صفحه مقصد، به آن صفحات لینک دهید. قرار نیست از هر کلمه‌ای که شاید بی‌اهمیت و بی‌ارزش باشد، لینک داخلی ایجاد کنید. همچنین کلمه‌ای که به عنوان انکر تکست برای لینک دادن استفاده می‌کنید نباید با کلمه کلیدی مقاله اصلی یکسان باشد.

لینک‌های خارجی در محتوا را فراموش نکنید.

لینک‌های خارجی به لینک‌هایی گفته می‌شود که از سایت شما به سایت‌های دیگر ارتباط ایجاد می‌کند. در سئو تولید محتوا، لینک‌های خارجی نیز بسیار مهم است. برای ایجاد لینک‌های خارجی از کیفیت و اعتبار سایت (امتیاز PA و DA) مقصد اطمینان حاصل کنید. ایجاد پیوند به سایت‌هایی که اعتبار پایینی دارند، اسپم اسکور آنها بالا است یا با موضوع محتوای شما ارتباطی ندارد، نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بکه اثر منفی را به همراه خواهد داشت.

هدف گوگل از تاکید بر استفاده از لینک‌های خارجی، ارائه منابع آموزشی بیشتر برای کاربر است، منابعی که باید معتبر و ارزشمند باشد و به همین دلیل نباید به هر سایتی لینک داد (گوگل بررسی می‌کند که موضوع لینک خارجی با محتوای شما مرتبط و مکمل است یا خیر).

یکی از بهترین حالت‌های لینک خارجی در محتوا، سایت‌های خارجی‌ای است که از آن برای منبع نوشتن محتوای خود بهره بردید. کاری که ما در مجله کاپریلا و در انتهای همین مقاله انجام داده‌ایم.

آدرس URL را بهینه انتحاب کنید.

آدرس‌ URL صحیح و بهینه هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مفید است. URL باید کوتاه و بهینه باشد و حاوی کلمه کلیدی اصلی بوده و بتواند موضوع محتوا را مشخص کند. URL نباید خیلی طولانی و حاوی کلمات ربط و اضافه باشند و می‌تواند به صورت فارسی یا انگلیسی درج شود. مثلاً اگر محتوای شما در مورد آموزش سئو تصاویر است، نباید در URL از عباراتی مثل آموزش-سئو-تصاویر-به-زبان-ساده، صفد-تا-صد-آموزش-سئو-تصاویر، آموزش-سئو-تصاویر-با-مثال و … استفاده کرد. مواردی مثل آموزش-سئو-تصاویر، آموزش-سئو-تصاویر-چیست و … که به اصل مطلب اشاره می‌کند، مناسب‌ترند.

در صفحه محتوا، آیکون‌های اشتراک گذاری در شبکه‌‌های اجتماعی را قرار دهید.

اشتراک‌گذاری محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران، شاید به طور مستقیم بر روی سئو تولید محتوا اثر نداشته باشد اما بدون شک به عنوان یکی از فاکتورهای سئوی خارجی (Off-page) تاثیر زیادی دارد. این کار باعث می‌شود محتوای شما بیشتر دیده شود و احتمال جذب بک لینک را نیز افزایش می‌دهد.

کاربران را به درج نظر تشویق کنید.

هر کامنتی که توسط کاربران برای مقاله منتشر می‌شود، از نگاه گوگل به عنوان بخشی از محتوای صفحه در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل سعی کنید کاربران را به درج سوال یا توضیحاتی که مرتبط با متن و حاوی کلمات کلیدی LSI مقاله باشند، دعوت کنید.

آموزش سئو محتوا

پس از انتشار، سئوی محتوا را ادامه دهید.

کار شما با انتشار مقاله تمام نمی‌شود، باید همیشه سعی کنید مقالات خود را آپدیت کرده و آنها را به شیوه‌های مختلف از جمله راهکارهای بیان شده در مقاله روش‌های پروموت وبلاگ، در فضای وب ترویج دهید تا هم بتوانند بک‌لینک‌های بیشتری دریافت کرده و هم ترافیک بیشتری به دست آورند.

نکته دیگر در سئوی بعد از انتشار محتوا، لینک‌سازی داخلی در مقالات گذشته است. فرض کنید امروز مقاله‌ای منتشر می‌کنید که در ده‌ها مقاله قبلی وبلاگ شما در مورد آن کلمه کلیدی صحبت شده است. بعد از انتشار مقاله جدید باید در مقالات گذشته، به مقاله جدید لینک داخلی بدهید و این کار را برای مقالاتی که در آینده هم منتشر می‌کنید هم ادامه دهید.

برای سئو تولید محتوا آماده هستید؟

سئو تولید محتوا شاید در ابتدا به نظر کار خیلی پیچیده‌ای به نظر برسد اما وقتی نکات آن را بدانید، کار بسیار ساده شده و می‌توانید به راحتی با انتشار محتواهای سئو شده، رتبه سایت خود را بهبود دهید.

باید بار دیگر یادآور شویم که منظور از محتوا، صرفاً محتوای متنی نیست، بلکه محتوا می‌تواند قالب‌‌های مختلف تصویری، صوتی و .. را در برگیرد. اما مواردی که ما در این مقاله به آن اشاره کردیم، پیرامون محتوای متنی و متن داخل در صفحه بود. محتوای متنی که می‌تواند فرمت‌های دیگر محتوا مثل تصویر، جداول، اینفوگرافیک، پادکست، ویدیو و… را درون خود جای دهد. در حقیقت باید بدانید محتوای متنی پایه و بنای هر نوع محتوایی در وبسایت است. حتی اگر شما در یک صفحه از سایت خود بخواهید فقط یک ویدیو منتشر کنید، باز هم باید یک محتوای کوتاه متنی در مورد آن محتوا تهیه کرده و نکات گفته شده در این مقاله را برایش بکار ببرید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید از آن برای سئو تولید محتوا استفاده کرده و رتبه و ترافیک سایت خود را بهبود دهید. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری بیشتر در زمینه سئو، مقاله آموزش جامع و رایگان سئو پیشرفته را بخوانید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.