تولید محتوا، سئو 454 بازدید

بسیاری از مدیران وبسایت‌ها هر روز زمان بسیار زیادی را صرف نوشتن و انتشار پست‌های وبلاگ خود می‌کنند؛ اما در بسیاری از مواقع، نتیجه دلخواه خود را دریافت نمی‌کنند. یعنی پست‌های وبلاگ سایت‌شان برخلاف تصوری که دارند، دیده و خوانده نمی‌شود و یا بر روی مخاطب اثرگذاری لازم را ندارد. همیشه یکی از چالش‌های بزرگ بعد از خلق محتوا، این است که ترافیک سایت خود را بالا ببرید تا مخاطبین شما مقالات جدیدتان را مطالعه کنند. بسیاری معتقدند تنها سئو برای خواندن شدن مقالات کافی است. سئو و یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای هر وبسایتی لازم است اما کافی نیست و داشتن سئوی خوب به معنای تضمین خوانده شدن مقالات وبلاگ شما نیست. اینجا باید به پروموت کردن پست وبلاگ خود فکر کنید.

اما چاره کار چیست؟ با چه روشی‌هایی می توان پست‌های وبلاگ خود را پروموت یا ترویج کنیم؟ در این مقاله، شما را با روش‌های پروموت پست وبلاگ آشنا خواهیم کرد. همراه ما در این مقاله باشید. جذب و تشویق مخاطب برای خواندن محتوای بلاگ، نیاز به برخی فعالیت‌های غیر از سئو دارد. در واقع تنها راه دیده شدن محتوا و خوانده شدن‌شان، ارتقا و یا همان پروموت وبلاگ است. این روش به شما کمک می‌کند تا محتوای وبلاگ‌تان بیشتر در معرض دید باشد. در ادامه این مطلب از مجله کاپریلا همراه ما باشید.

پروموت کردن پست وبلاگ به چه معناست؟

پروموت کردن یا همان ارتقاء دادن پست وبلاگ به معنای تلاش برای تشویق مخاطب به بازدید از سایت و خواندن پست‌های جدید است. یعنی شما مخاطب وبسایت خود را با خواندن یک مقاله تشویق کنید تا مقالات دیگر سایت شما را نیز مطالعه کند. پروموت کردن پست‌های وبلاگ با روش‌های مختلفی قابل انجام است.

روش‌های موثر در پروموت کردن وبلاگ چیست؟

محتواهای سبز و قدیمی خود را در بازه‌های زمانی مجدد استفاده کنید.

از برخی محتواهای قدیمی خود که در طولی از زمان پرمخاطب بوده‌اند، می‌توانید مجدداً استفاده کنید؛ اما همه پست‌های شما دارای ویژگی استفاده مجدد نیستند. پست‌هایی را می‌توانید مجدداً از آن‌ها استفاده کنید که به اصطلاح، محتوا سبز وبسایت شما باشند. یعنی همیشه بازدید خوبی برای وبسایت به همراه دارند و دائماً خوانده می‌شوند و تاریخ انقضا ندارند. محتواهای سبز به دلیل ماهیتی که دارند، می‌توانند به طور مستمر آپدیت شوند و مطالب جدید به آنها اضافه شود و … تا ارزش محتوایی بیشتری از قبل پیدا کنند.

شما می‌توانید پست‌‎های با ارزش خود را در قالب‌های مختلف دیگر مجدد استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید آن‌ها را یک بار دیگر در فرمت‌هایی مثل پادکست، ویدیو و یا اینفوگرافیک‌های جذاب بر روی سایت‌های اشتراک‌گذاری این مدل محتواها و… قرار دهید تا از طریق آن‌ها مجدد بازدیدکننده دریافت کنید و مخاطب را به خواندن مقالات دیگر خود تشویق کنید. این یکی از روش‌های بسیار خوب برای پروموت کردن پست وبلاگ شما خواهد بود.

همچنین با گذاشتن یک دکمه کال تو اکشن می‌توانید خوانندگان خود را برای خواندن مقالات خود ترغیب کنید. برای مثال، به خوانندگانی که این مطلب را می‌خوانند 20 درصد تخفیف دهید تا بتوانند با چند درصد تخفیف دوره شما را شرکت کنند. یا برای مثالی دیگر، آن‌ها را تشویق کنید که اگر مقاله را تا آخر بخوانند، کتاب صوتی رایگان هدیه می‌دهید. استفاده مجدد از محتوا، ترافیک سایت را بالا خواهد برد.

بروزرسانی و ارتقاء محتوای قدیمی

بسیاری بر این باورند که با نوشتن یک محتوا و انتشار آن در وبلاگ، همه چیز تمام است و عادت کردند هر روز محتواهای جدید بنویسند. در حقیقت، بسیاری فکر می‌کنند فقط تولید کردن محتوا می‌تواند به پروموت شدن وبلاگ آن‌ها کمک کند. اما نقش محتواهای قدیمی را اصلاً نادیده نگیرید. شما در کنار تولید محتوا با موضوعات جدید باید به محتواهای قدیمی سایت خود را نیز بررسی کنید و آن‌ها را همیشه به روز نگه دارید. چرا که ممکن است در برخی شرایط شما آماری که قبلاً اعلام کردید که امروز تغییر کرده است.

استفاده از تصاویر چشم‌نواز برای محتواهای صفحه وبلاگ

سعی کنید از تصاویر باکیفیت و چشم‌نواز در محتواهای خود استفاده کنید. عکس‌ها باعث جذابیت بیشتر مطلب شما می‌شوند؛ در نتیجه مخاطب، بیشتر تمایل به خواندن مطلب شما دارد. بنابراین یکی دیگر از روش‌های موثر در پروموت کردن پست وبلاگ، استفاده از تصاویر باکیفیت است. البته جذاب بودن عکس، تنها نکته اصلی نیست و باید تصاویر برای مخاطب، بار معنایی و مفهومی مناسبی مرتبط با موضوع مقاله داشته باشد.

در نظر داشته باشید که منظور از تصویر، فقط عکس نیست و می‌توانید از اینفوگرافیک، ویدئو و هر نوع محتوای بصری استفاده کنید. مثلاً در همین وبلاگ کاپریلا، مقالات را به صورت آموزک‌های ویدئویی چند دقیقه‌ای، تولید و منتشر می‌کنیم که خلاصه‌ای کاربردی از کل مقاله است.

پاسخ به تک تک نظرات مقالات بلاگ در کمترین زمان

در ابتدا سعی کنید، محتواهایی را در وبلاگ خود منتشر کنید که ارزش نظر دادن داشته باشد. نظرات مخاطبین خود را در کمتر از 48 ساعت پاسخ دهید. این موضوع، تعامل شما را با مخاطب بیشتر می‌کند. همچنین به فرد نظردهنده حس خوبی القا می‌کند چرا که با یک پاسخ، حتی «تشکر» این حس به او داده می‌شود که شما به عنوان مدیر سایت، برای دیدگاه او ارزش قائل هستید.

پاسخ به تک تک نظرات صفحه بلاگ خود

ایجاد لینک‌دهی درست و تاثیر آن در پروموت کردن پست وبلاگ

پس از نوشتن و بارگزاری محتوای خود، برروی لینک‌ها کار کنید. لینک‌های داخلی در بدنه‌ی محتوای شما باعث می‌شود بازدیدکننده، محتواهای دیگر و یا خدمات دیگر شما را مورد بازدید قرار دهد. اگر قصد دارید علاوه بر پروموت کردن وبلاگ خود، در گوگل نیز دیده شوید، لینکدهی را جدی بگیرید. اگر تصمیم دارید مخاطبین زیادی محتوای شما را مورد مطالعه قرار دهند، بهترین روش استفاده از لینک‌های خارجی و داخلی است. روش‌های بسیار زیادی برای ایجاد بک‌لینک‌ها موجود است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ساختار لینکدهی درستی را ایجاد کنید. ختم کلان آنکه لینک بیلدینگ هم یکی از روش‌های پروموت کردن محتوای بلاگ است.

محتواهای جدید با موضوعات جدید

برای پروموت شدن بلاگ خود، همیشه باید آن را به روز نگه دارید. برای این کار باید روزانه یا هفتگی، محتواهایی جدید با موضوعات جدید و مورد تقاضا یا علاقه مخاطب منتشر کنید. این کار باید به صورت مستمر و بر اساس برنامه و تقویم محتوایی مناسب صورت بگیرد.

تبلیغ پست وبلاگ با انتشار پست ها در زمان مناسب

پرسونای مخاطب خود را نظر بگیرید و ببینید مخاطبین هدف شما چه ساعتی بیشتر در اینترنت فعالیت می‌کنند. سعی کنید پست‌های بلاگ خود را بیشتر در همان زمان‌ها بارگزاری کنید.

ایجاد پیوند UTM جهت ردیابی کمپین‌های بازاریابی

اضافه‌کردن UTM به انتهای لینک‌ها باعث می‌شود شما بتوانید کمپین‌های بازاریابی خود را بهتر مدیریت کنید. هنگامی که یک UTM مشخص به لینک خود اضافه می‌کنید، به راحتی از طریق برخی ابزارهای سنجش محتوا می‎‎‌توانید کمپین خود را مورد ارزیابی قرار دهید. برای مثال، اگر به لینکی که در یک کمپین اینستاگرام استفاده می‌کنید، UTM مشخص اضافه کنید، می‌توانید از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس آن را ردیابی کنید که برای وبلاگ شما چقدر مخاطب و با چه کیفیتی آورده است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

اشتراک‌گذاری پست در شبکه‌های اجتماعی

همانگونه که می‌دانید امروزه حجم زیادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. پس شبکه‌های اجتماعی می‌‎توانند یک بستر مناسب برای به اشتراک‌گذاری محتواهای شما باشند. با به اشتراک‌گذاری پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی می‎‌توانید مخاطبین زیادی را جذب کنید. به اشتراک گذاشتن پست وبلاگ در رسانه های اجتماعی همیشه یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ محتوای شما خواهد بود.

چگونگی اشتراک‌گذاری موثر مقالات در شبکه‌های اجتماعی

برای این کار باید یک تقویم محتوایی منظم و مستمر داشته باشید. هر محتوایی که بر روی وبلاگ خود بارگذاری می‌کنید یک برنامه مناسب برای به اشتراک گذاشتن آن در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. هنگامی که پست محتوای مورد نظر خود را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌کنید حتما لینک مطالعه کامل را به همراه UTM مشخص در زیر پست و یا در پروفایل خود قرار دهید تا مخاطب وارد صفحه بلاگ شود و آن را مطالعه کند. به اشتراک گذاشتن پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند یک روش مناسب جهت پروموت شدن صفحه بلاگ باشد.

تبلیغ مقالات وبلاگ در توییتر

استفاده از ابزارهای سئویی

یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود شما همیشه اشکالات محتوای خود را بفهمید، استفاده از ابزارهای سئویی مانند گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول و … است. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید یک استراتژی درست و مناسب برای محتواهای وبلاگ خود ایجاد کنید. برای مثال از طریق ابزاری مانند آنالیتیکس می‌توانید بفهمید که محتواهای شما چند دقیقه توسط کاربر مورد مطالعه قرار گرفته است و یا کاربر پس از خواندن مقاله اول به چه محتوای دیگری رفته و آن را مورد مطالعه قرار داده است. به طبع اگر مخاطب شما زمان کمی را صرف خواندن مقاله کرده باشد و خیلی سریع از محتوای شما خارج شده باشد، پس محتوا، محتوای جذابی نبوده و شما جهت پروموت کردن پست وبلاگ خود باید روی کیفیت محتوای خود کار کنید و تاثیرگذاری آن را افزایش دهید.

استفاده از ایمیل برای پروموت کردن پست وبلاگ

ایمیل یک ابزار تبلیغات وبلاگ منحصر به فرد قوی است. می‌توانید از این ابزار جهت پرورش مخاطبین خواننده خود و همچنین ارتباط با مخاطبین هدف‌تان استفاده کنید. برای اینکار می‌توانید یک خبرنامه برای محتواهای وبلاگ خود تهیه کنید. در این خبرنامه برای خوانندگان خود یک دکمه کال تو اکشن (CTA) قرار دهید تا آن‌ها را به صفحه وبلاگ خود هدایت کنید. اینکار باعث می‌شود تا خوانندگان شما به مشتریان‌تان تبدیل شوند.

اگر قصد دارید تبلیغات ایمیلی شما نتیجه مطلوبی داشته باشد این دو کار را انجام دهید:

  1. ابتدا یک لیست ایمیل از افرادی که قرار است به آن‌ها ایمیل بزنید، تهیه کنید. براساس علایق و یا رده سنی و … محتوای مقالات را در خبرنامه قرار دهید و سپس خبرنامه را برایشان ارسال کنید. این کار باعث می‌شود آن‌ها دقیقاً همان محتوایی را ببینند که دوست دارند. در نتیجه مخاطبین زیادی جذب وبلاگ شما خواهند شد.
  2. اگر شماره تماس افرادی که برایشان ایمیل ارسال کردید را دارید، حتما با آن‌ها پس از ارسال ایمیل تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید نظر خود را درباره خبرنامه شما بدهند. این روش باعث می‌شود آن‌ها به وبلاگ شما سر بزنند و مقالات را مطالعه کنند و همچنین این افراد انگیزه می‌گیرند تا خبرنامه شما را بین دوستان خود به اشتراک بگذارند.

تبلیغ مقالات وبلاگ با ایمیل

استفاده از پوش نوتیفیکیشن

عضویت در خبرنامه نوتیفیکیشن را برای کاربران خود فعال کنید تا بتوانید مقالات جدید را به صورت تبلیغات پوش نوتیفیکیشن به کاربران و علاقه‌مندان محتوای بلاگ خود اطلاع دهید.

برگزاری کمپین در رسانه‌های اجتماعی

رسانه‎‌های اجتماعی یک بستر بسیار عالی برای به اشتراک گذاشتن محتوای بلاگ شما به صورت دوستانه است. با فرستادن لینک پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید افراد را ترغیب کنید تا محتوای شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و به اصطلاح محتوای‌تان را دست به دست تبلیغ کنند. تعامل شما با خوانندگان در رسانه‌های اجتماعی بالا می‌رود. همچنین می‌توانید از افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسر) استفاده کنید. یکی از رسانه‌های اجتماعی مفید برای پروموت شدن وبلاگ، توییتر است؛ چرا که افراد می‌توانند با یک توییت کوتاه به وبلاگ شما اشاره کنند. پس رسانه‌های اجتماعی یک مکان بسیار مناسب جهت تبلیغات وبلاگ هستند.

نکته بسیار مهمی که در این نوع تبلیغات باید به آن توجه کنید، ساعت بارگزاری پست‌‎‎ها است. شما برای تبلیغ در این بستر ابتدا باید آنالیز کنید که مخاطبین شما چه ساعتی از روز بیشتر در این شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند؟ در همان ساعات محتوای وبلاگ خود را منتشر کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط: 

  • دانلود دوره آموزشی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: کلیک کنید (+).

همکاری با سایر وبلاگ‌ها برای پروموت کردن پست وبلاگ

می‌‎توانید با برخی وبلاگ‌های هم حوزه خود همکاری کنید. برای مثال می‌توانید پست‌های وبلاگ یکدیگر را در صفحه بلاگ همدیگر به اشتراک بگذارید. این یک روش برنده-برنده است، را که هم باعث پروموت وبلاگ شما می‌شود و هم طرف مقابل.

جمع‌بندی

برای این که بتوانید وبلاگ خود را پروموت کنید، بهتر است محتواهای وبلاگ خود در سایر ابزارهای دیگر به اشتراک بگذارید تا مخاطبین آن‌ها را راحت‌تر پیدا کنند. سئو یکی از روش‌های مفید برای دیدن شما بلاگ شما است اما شما برای ارتقاء بلاگ خود و دیده شدن باید از ابزارها و روش‌های دیگر نیز بهره ببرید.

البته همیشه روش‌های غیر رایگان مانند تبلیغات هدفمند برای مقالات وبلاگ نیز وجود دارد که در این مقاله به آن نپرداختیم. شما چطور وبلاگ و مقالات خود را پروموت می‌کنید؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.