تولید محتوا 749 بازدید

بازاریابی ویدئویی و ویدیو به یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های بازاریابی برای شرکتها و یکی از جذابترین نوع محتوا برای کاربران تبدیل شده است. هدف بازاریابی محتوایی تولید محتوایی ارزشمند برای عرضه به مخاطب است تا بتوان او رو به محصولات و خدمات، جذب کرد. این فرایند جذب، همچون قیفی است که حجم زیادی از مخاطبان وارد آن شده و در نهایت، تعدادی از آنها به مشتری نهایی تبدیل می‌شوند. تولید محتوای ویدیویی و به طور کلی ویدیومارکتینگ در این قیف می‌تواند تعداد افرادی که در نهایت به مشتری تبدیل می‌شوند را افزایش دهد. با تولید ویدیوهای جذاب و هدفمند می‌توان اهدافی مثل برندسازی، جذب مشتری بالقوه و فروش را دنبال کرد. و ویدیو را به ابزاری جهت جذب هرچه بیشتر مخاطب هدف به خرید محصولات تبدیل کرد. در این مقاله از آکادمی کاپریلا شما را با انواع محتوای ویدیویی و نکات مربوط به کاربرد و تولید آنها آشنا می‌‎کنیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

ویدئو‌های بالای قیف فروش: آگاهی‌بخشی

در ابتدا باید این نکته را بگوییم که شما می‌توانید از طریق ایجاد محتواهای ویدئویی سرگرم‌کننده و آموزنده، به استراتژی بازاریابی خود رونق دهید و مخاطبان و کاربران هدف و مورد نظر خود را بهتر، سریع‌تر و بیشتر جذب کنید. همانطور که گفتیم، در این مقاله، این مراحل جذب را شبیه قیف بازاریابی و فروش در نظر می‌گیریم تا دید بهتری نسبت به موضوع پیدا کنید.

قیف فروش چیست

ویدئو‌های مرتبط با برند

هدف از تولید و ساخت ویدئو‌های برند این است که مخاطبان و کاربران را با اهداف، ارزش‌ها، چشم‌اندازها و سایر نکات مهم برند آشنا کند. شما به راحتی می‌توانید نام تجاری و برند خود را از طریق ایجاد جلوه‌های بصری خاص و ویژه، صداگذاری‌ها و داستان‌سرایی‌ها به گونه‌ای مطلوب به مخاطبان خود منتقل کنید؛ طوری که ممکن است با سایر روش‌های موجود چنین کاری غیر ممکن باشد. یک ویدیو می‌تواند به صورت مستقیم، احساس و روان مخاطب را در مورد برندتان هدف قرار دهد.

ویدیوهای انیمیشنی

شما می‌توانید از طریق انیمیشن، بُعد تازه‌ای به نام تجاری، شرکت یا محصولات خود بدهید. امروزه انیمیشن فرصت بسیار خوب و مناسبی را برای تحریک بصری و عاطفی مخاطبان و کاربران ایجاد می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا محتوای ویدئویی تولید شده با نام تجاری شما در دل و ذهن مخاطب بنشیند و از یاد نرود. اینگونه انیمیشن‌ها در زمانی کوتاه و با استفاده از خلاقیت‌های مناسب در ایده و سناریوی ویدیو، می‌تواند برای مخاطبان و کاربران سرگرم‌کننده و جذاب باشد. این دست از ویدئوها را به وفور می‌توانید در سایت‌هایی مانند آپارات یا یوتیوب مشاهده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش نرم افزار ویدئو اسکرایب برای انیمیشن‌سازی: اینجا را کلیک کنید (+).

ویدئو‌های آموزشی

مسلماً شما هم مثل تمامی انسان‌ها عاشق یادگیری و آموختن شیوه‌ها و کارهای جدید در زندگی خود هستید. این دقیقاً همان نقطه عطفی است که ویدئو‌های آموزشی وارد می‌شوند. این ویدئو‌ها در زمینه‌های مختلف قابل تولید و ارائه هستند و با توجه به محصولات و خدمات شما می‌تواند موضوعات مختلفی داشته باشند. این ویدئو‌های آموزشی هم می‌تواند آموزنده باشد و در زندگی روزمره به کار رود و هم می‌تواند نام تجاری شما را در ذهن‌ها ماندگار کند. مثلاً یک وبسایت فروش خدمات تولید محتوا می‌تواند ویدئوهایی برای آموزش بازاریابی محتوایی تولید کند.

ویدئوهای مستند

ویدئوهای مستند پدیده نوینی در این بخش به شمار می‌روند و دارای محبوبیتی خاص و ویژه هستند. این قبیل ویدئوها نیز مانند ویدئوهای آموزشی می‌تواند بار آموزشی هم داشته باشند و مطالب جدید و ارزشمندی را به مخاطبان و کاربران ارائه دهند. این قبیل ویدئوها داستان‌محور هستند و به عنوان ویدئوهای تجاری و آموزشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویدئوهای توضیح‌دهنده/آموزشی مرتبط با محصولات

بسیاری از نام‌های تجاری، ویدئومارکتینگ خود را از این مرحله شروع می‌کنند. این نوع ویدیو راهی است برای آموزش چگونگی انجام بهتر و ساده‌تر کارهایی که به نوعی مرتبط با محصولات شرکت است. این نوع ویدئوها می‌توانند در جستجوهای مورد نظر مخاطبان در موضوع مرتبط بسیار مفید باشد و نتایج عالی و خوبی را در بر بگیرد، چون مخاطبان اغلب از واژه‌هایی مانند چگونه و چرا استفاده می‌کنند تا برای پرسش‌های خود پاسخ مناسبی دریافت کنند. مثلاً ویدیوی آموزشی زیر، طرز تهیه یک غذای محبوب را با محصولات خود شرکت نمایش داده است.

آموزش محتوای ویدیویی
نمونه ویدیوی آموزشی استفاده از محصول

ویدئوهای 360 درجه

ناگفته پیداست که استفاده از ویدئوهای 360 درجه می‌تواند بسیار جذاب و پرمخاطب باشد. به همین دلیل اکثر برندهای برتر و بزرگ، از این شیوه استفاده می‌کنند تا موضوعات مورد نظر خود را برای نمایش بهتر و بیشتر نام تجاری/محصولات مدنظر خود به صورت همه جانبه به مخاطبان خود ارائه دهند و باعث جذب بیشتر آنان شوند. شکی نیست هزینه تولید ویدیوهای 360 درجه کم نیست اما می‌تواند جایگزینی برای چندین ویدیوی متوسط باشد که اثربخشی بیشتری هم از آنها دارد.

ویدیوهای وسط قیف فروش: جلب توجه

در این بخش، باید سرنخ‌های احتمالی فروش را که از برند و محصولات خود آگاه کردید، پرورش دهید. پرورش دادن این سرنخ‌های فروش یعنی اینکه شما بتوانید رابطه مناسبی بین خود و مخاطبان هدفتان پیدا کنید تا بتوانید از این طریق، آنها را مجذوب خود کنید (به مشتری تبدیل کنید). باید این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ جنبه از برند و محصول خود را بیش از حد یا غیر واقعی بزرگ جلوه نکنید تا باعث نشود مخاطبان شما از تبلیغ و نام تجاریتان ناخرسند نشوند. شما می‌توانید در این مرحله، این نوع محتواهایی که در ادامه به شما معرفی می‌شود را استفاده کنید و مخاطبان و کاربران هدف خود را شناسایی کنید تا بتوانید تبلیغات مدنظر خود را به آنها ارائه دهید.

ایمیل‌های ویدئویی

این نوع ویدئو را می‌توان از طریق بازاریابی ایمیلی به ایمیل مخاطبان و کاربران مورد هدفی که از طرق مختلف ایمیل‌های آنها را جمع‌آوری کرده‌اید، ارسال کرد. مطمئناً با استفاده از یک محتوای ویدئویی جالب توجه، می‌توان آنها را غافلگیر کرد و حتی از آن به عنوان یک فراخوانی به اقدام استفاده کرد.

ویدئوهای مربوط به محصولات یا خدمات

مطمئن باشید که هیچ چیزی بیشتر و بهتر از نمایش طریقه عملکرد محصولات یا نحوه ارائه خدمات شما به مخاطبان‌تان به شما کمک نخواهد کرد. شما می‌توانید به وسیله اینگونه ویدئوها، به خوبی و به شکلی موثر محصولات و خدمات خود را معرفی کنید اما این معرفی، نسبت به ویدیوهای سطح آگاه‌سازی، غنی‌تر هستند و وارد توضیح ویژگی‌های متمایز، عملکرد بهینه و ارزش‌های محصول می‌شود.

ویدئوهای مرتبط با فرهنگ سازمان

نشان دادن جنبه فرهنگی و انسانی برند، شرکت یا موسسه باعث افزایش سطح احساس و عاطفه در مخاطبان شما خواهد شد و بدین وسیله می‌توانید کاری کنید تا از طریق یک ویدئو مرتبط با فرهنگ سازمان خود، احساس مخاطبان نسبت به خود را شکوفا کنید. برای این کار می‌توانید یک مصاحبه کوتاه از زندگی یا روند ایجاد گروه فعلی یا جشن‌های تولد و سایر مواردی که بعد فرهنگی شرکت یا موسسه شما را نشان می‌دهد، استفاده کنید. برای این بخش هیچ فرمولی وجود ندارد، ولی فضای بسیار گسترده‌ای برای ایجاد خلاقیت و نشان دادن این بعد انسانی در شرکت یا موسسه شما وجود دارد.

ویدیوهای نظرات مشتریان

شاید بسیاری از مخاطبان به توصیفات مشتریان قبلی از محصولات یا خدمات مربوط به نام تجاری شما توجه ویژه‌ای داشته باشند. پس باید این نکته را مدنظر قرار دهید، چون این مدل محتواها به عنوان مدارکی مهم و قابل استناد برای کسانی خواهد بود که به تازگی قصد دارند از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند. برای این کار کافی است با چند مشتری ثابت و رضایتمند خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا در یک ویدئو کوتاه با شما مشارکت داشته باشند تا شما بتوانید به هدف خود در این رابطه دست پیدا کنید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از این کار سوالاتی را در نظر بگیرید تا این مشتریان به آنها پاسخ دهند. به عنوان مثال:

  • نگرانی اصلی شما در زمان خرید محصول یا استفاده از خدمات ما چه بوده است؟
  • پس از استفاده از این نوع خدمات یا محصولات چه نتایجی به دست آوردید؟
  • در رابطه با این محصول یا خدماتی که استفاده کردید، چه چیزی را بیشتر می‌پسندید؟
  • به مشتریانی که هنوز مردد هستند که این محصول یا خدمات را استفاده کنند، چه می‌گویید؟

زمانی که چندین بازخورد مناسب و عالی را جمع‌آوری کردید، می‌توانید از این بازخوردهای عالی در بخش محصولات یا خدمات خود به کار گیرید و به نوعی کیفیت خود را تبلیغ کنید. همچنین اشتراک‌گذاری آنها در شبکه‌های اجتماعی خود نیز از دیگر راه‌کارهای استفاده از این قبیل ویدئوها است.

ایده های تولید محتوای ویدیویی

ویدئوهای مرتبط با مسائل روز

این قبیل ویدئوها معمولاً به منظور ایجاد و بروز احساسات در مخاطبان طراحی و ساخته می‌شوند. این نوع از ویدئوها محتواهای روشن و قابل اشتراک‌گذاری را برای کاربران ایجاد می‌کنند تا به وسیله آن بتوانند مسائل روز و مهم زندگی روزمره را به روش‌هایی خلاقانه به مخاطبان خود عرضه کنند. از این روش می‌توان برای جذب مخاطبان و ایجاد تصویر ذهنی مثبت استفاده کرد.

ویدیوهای انتهای قیف فروش: تصمیم‌گیری

در این مرحله که مرحله آخر قیف فروش است، مشتریان و مخاطبان شما در آستانه تبدیل شدن از حالت مشتری بالقوه به حالت بالفعل هستند و تا رسیدن به این تبدیل، تنها یک قدم باقی‌مانده است که آن، تصمیم‌گیری نهایی است. این کار با کمی فشار مثبت به کاربر و ارائه نکات جذاب امکان‌پذیر خواهد شد.

ویدئوهای سوالات متداول

شما باید در این بخش به دنبال پاسخ به سوالات احتمالی باقی‌مانده مخاطبان و کاربران در مورد محصول، برند، مزایا، نتایج، نحوه استفاده و … باشید تا بتوانید ترس و استرس آنها را برای خرید یا استفاده از خدماتتان از بین ببرید و آنها را نسبت به خریدشان مطمئن کنید.

ویدئوهای خدمات پس از فروش

بسیاری از مشتریان در ذهنشان این سوال برایشان نقش خواهد بست که آیا پس از دریافت محصول یا دریافت خدمات از سمت شرکت یا موسسه شما پشتیبانی لازم انجام خواهد گرفت یا خیر. پاسخ به این سوال را می‌توان در قالب ویدئوهای آموزشی به مخاطبان خود ارائه دهید و این اطمینان را به آنها بدهید که پشتیبانی از محصولات و خدمات شما به خوبی انجام خواهد گرفت.

ویدئوهای شخصی‌سازی‌شده

امروزه شخصی‌سازی محتوا بسیار مورد پسند مخاطبان و مشتریان خواهد بود، پس شما می‌توانید از طرق مختلفی این ویژگی را به مخاطبان خود ارائه دهید تا آنها احساس نزدیکی بیشتری با شما و نام تجاری‌تان برقرار کنند. ویدئوهای شخصی‌سازی‌شده این قابلیت را دارند تا در هر جای این قیف قرار گیرند، ولی ما این نوع ویدیو را قسمت انتهایی قیف در نظر گرفتیم چون تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب خواهد داشت. اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، می‌توانید این کار را برای مخاطبان خاص و ویژه خود انجام دهید. به عنوان مثال، استفاده از سلیقه مشتریان برای ارائه محصولات یا خدمات مدنظرشان می‌تواند یکی از این موارد باشد.

ویدیوهای بعد از قیف فروش

اگر این مواردی که تا اینجا مورد بحث قرار گرفت را به خوبی انجام داده باشید، شما می‌توانید به موفقیت خوبی در جذب مشتری و فروش دست یابید، اما باید بدانید که کار شما در همین جا به پایان نخواهد رسید و پس از تبدیل کاربر به مشتری، همچنان باید عملیات بازاریابی روی آنها را ادامه دهید.

ویدئوهای تشکر از خرید

استفاده از ویدئوهای تشکر پس از استفاده از خدمات یا محصولات شرکت می‌تواند ارتباطی عمیق به نام تجاری شما ایجاد کند و شما را در بین مخاطبان جدید خود بدرخشاند (هدف این کار، تبدیل مشتری به مشتری وفادار و همچنین تبدیل او به سفیر برند می‌باشد).

گلچینی از جذابترین ویدیوهای تعامل‌برانگیز

تا اینجا شیوه‌ها و ایده‌های مختلف ارائه ویدئوها متناسب با سطوح قیف بازاریابی را شرح دادیم. حال باید به این نکته توجه کنیم که نیازی نیست از همه نوع ویدیوی بیان شده استفاده کرد، می‌توان از آن دسته محتوای ویدیویی که برای مخاطب جذابتر خواهد بود، استفاده کرد. در ادامه، تعدادی از این ایده‌ها را برای شما انتخاب کردیم.

ویدئوهای زنده

استفاده از ویدئوهای لایو یکی از روش‌های ساده و موثر برای ارتباط با مخاطبان است. آمارهای جهانی نشان می‌دهند که 64 درصد کاربران حداقل یک بار در سال یک ویدئو زنده را تماشا می‌کنند. همچنین در این گزارش‌ها آمده است که 82 درصد مخاطبان، ویدئوهای زنده یا آنلاین را به ویدئوهای از قبل ضبط‌شده ترجیح می‌دهند. پس از همین امروز به فکر تولید کردن این قبیل ویدئوها باشید و خود، شرکت و نام تجاری خود را همراه با محصولات و خدمات قابل ارائه به مخاطبان و کاربران معرفی کنید. این مسئله بهتر است تا هر چند وقت یک بار تکرار شود، اگر این کار صورت گیرد می‌تواند برای کار شما بسیار ثمربخش باشد. شما می‌توانید این کار را به صورت هفتگی و در یک زمان مشخص‌شده انجام دهید تا مخاطبان همیشگی و دائمی برای این کار خود پیدا کنید. برخی از ایده‌های ویدیوهای لایو در زیر ارائه شده:

  • پشت صحنه شرکت، تیم‌ها، خط تولید و …
  • نمایش یک رویداد آنلاین مرتبط با برند
  • انتقال تجربه حاصل از استفاده از محصول یا کار در شرکت یا …
  • صحبت در مورد محصولات جدید شرکت
  • پرسش و پاسخ در مورد برند، محصولات و …
  • آموزش استفاده از محصولات
  • و …

ویدئوهای رهبری اندیشه

این قبیل ویدئوها برای آشنایی مخاطبان شما به منظور استفاده از خدمات و محصولات شما است و زمانی به کار می‌آید که آنها به این دید نرسیده باشند که محصول یا خدمات ارائه‌شده توسط شما مورد نیازشان خواهد بود. در واقع شما از این طریق می‌توانید این احساس نیاز را در بین مخاطبانی که فکر می‌کنند نیازی به استفاده از محصولات و خدمات شما ندارند، برانگیزید.

از طریق این نوع ویدئوها می‌توانید یک رهبر فکری در بین کاربران و مخاطبان و بازار هدف خود باشید و به عنوان یک متخصص نام تجاری خود را معرفی کنید. این کار از طریق ایجاد وبینار یا به اشتراک‌گذاری برخی از حقایق و مزایای محصولات و خدمات شما باشد که مخاطبان را مجاب کنند که به آنها نیازمندند و تاکنون به این موضوع فکر نمی‌کردند. مصاحبه با یک همکار نیز از دیگر روش‌های این بخش می‌تواند باشد. باید سعی کنید در این قبیل موارد سوالات موجود در ذهن مخاطبان خود را شناسایی کنید و در این قبیل ویدئوها به آنها پاسخ دهید یا جذابترین مطالب به اشتراک گذاشته شده خود را به همین شکل و به صورت ویدئویی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

ویدیوهای چگونه (How-to)

مردم همیشه دوست دارند چیزهای جدیدی یاد بگیرند و اگر این کار توسط شما انجام شود، از شما به خاطر این همراهی قدردانی خواهند کرد. یکی از موارد بسیار مهم و کلیدی، استفاده از ویدئوها برای این امر، آسان بودن و یادگیری سریعتر خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که چگونه می‌توانید ویدئوهایی تولید کنید که ارزش واقعی را برای مشتریان و مخاطبان خود به ارمغان بیاورید و آنها را در حل چالش‌های روزانه کمک کنید.

بهترین ایده های تولید محتوای ویدیویی

وبینارها

وبینار به عنوان ابزاری قدرتمند و مفید برای جذب مخاطبان و کاربران می‌باشد. در حقیقت آنها می‌توانند به ایجاد آگاهی در رابطه با نام تجاری شما کمک زیادی بکنند و روابط موجود بین شما را تقویت کرده و موجب فروش بیشتر محصولات یا خدمات شما شوند. آمارها نشان داده است که بیش از 78 درصد از خریداران محصولات یا دریافت خدمات از موسسات و شرکت‌های مختلف اذعان داشته‌اند که وبینارها تا چه حد توانسته است در تصمیم آنها برای استفاده از محصولات و خدمات شرکت مربوطه تاثیرگذار باشند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از وبینارها این است که شما می‌توانید محیط کنترل شده‌ای را داشته باشید که در آن بتوانید متوجه شوید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه سوالاتی را در ذهن دارند. در حقیقت، راه تعاملی بسیار مفید و خوبی را با آنها خواهید یافت و بازخوردهای بسیار مناسبی را از آنها دریافت خواهید کرد. مطمئناً آماده‌سازی وبینارها کاری است زمانبر ولی با استفاده از ضبط آن می‌توانید از این قبیل ویدئوها در وبلاگ و وبسایت نیز استفاده کرد و در فضای مجازی نیز آنها را به اشتراک گذاشت.

ویدئوهایی برای برندسازی عاطفی

یکی از بهترین روش‌ها برای برجسته کردن شرکت یا موسسه شما این است که اجازه دهید تا مخاطبان شما شرکت یا موسسه شما را از نزدیک ببینند و با ارزش‌ها، اهداف و زندگی روزمره شما آشنا شوند. مردم دوست دارند از اماکنی خرید کنند یا از خدماتی استفاده کنند که شرکت یا موسسه مرتبط با آن به فرهنگ و ارزش‌های آنها نزدیک باشد. پس این راه خوبی است تا شما نشان دهید فرهنگ و ارزش‌های شما نسبت مستقیمی با فرهنگ و ارزش‌های مخاطبان شما دارند تا این حس را در آنها ایجاد کنید که دیدگاه‌های شما از بعدهای مختلف می‌تواند در یک طیف باشند. مثلاً برای انجام این کار می‌توانید پشت صحنه‌ای از دفتر کار را نشان دهید و چگونگی مراحل فعالیت خود را به نمایش بگذارید یا با کارکنان خود مصاحبه‌ای ترتیب دهید. همچنین از جشن‌ها و مهمانی‌های مروبط به شرکت خود ویدئوی تهیه کنید و آن را بین مخاطبان و کاربران خود به اشتراک بگذارید. همچنین نگاهی به تاسیس شرکت در روزهای ابتدایی و تشکیل گروه خود بیاندازید یا برخی از سوژه‌های جالبی که در شرکت شما اتفاق افتاده است را به نمایش بگذارید.

ویدئوهای شخصی‌سازی‌شده

امروزه محتوای زیادی وجود دارد، اما بیشتر آنها بدین منظور تولید می‌شوند تا بتوانند با هزاران و شاید میلیون‌ها نفر ارتباط برقرار و یک تعامل دو طرفه با مخاطبان خود ایجاد کنند؛ این دقیقاً همان موردی است که ویدئوهای شخصی‌سازی‌شده را ویژه‌تر و خاص‌تر می‌کند چون برای طیف خاصی از مشتریان تولید می‌شوند. پس حتی از شلوغی کار خود اگر فیلمی تهیه کنید، شاید برای مخاطبان شما جذاب باشد. همچنین پاسخ به سوالات متداول مخاطبان و کاربران را می‌توانید در یک فایل ویدئویی به آنها بدهید یا از گفته‌های زیبا و مورد پسند مخاطبان خود که پس از استفاده از خدمات یا خرید محصولات شما به شما ارائه داده‌اند، صحبت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که ضبط طولانی ویدئو مناسب نخواهد بود. شما باید سعی کنید در زمان‌های کوتاه این ویدئوها را بسازید، شاید بتوان گفت زیر یک دقیقه زمان مناسبی باشد. درست است که شما شاید نتوانید برای همه مخاطبان خود چنین ویدئوهایی را تولید کنید، ولی برای چند مشتری خاص خود اگر این کار را انجام دهید، باعث افزایش ماندگاری مشتریان‌تان خواهد شد.

ویدئوهایی مطالعه موردی

شاید استفاده از تصاویر زیبا و کلمات مناسب برای مخاطبان جالب باشد، ولی در حقیقت مخاطبان و کاربران به دنبال داده‌های مناسب و اثبات آنها توسط شما هستند تا برایشان ثابت شود که محصولات و خدمات شما می‌تواند برای آنها بسیار مفید باشد. ویدیوهای مطالعه موردی راهی جذاب و واقع‌گرایانه برای تامین داده‌های ارزشمند مرتبط با محصول و برند است. مطالعه‌موردی‌ها می‌تواند مشتریان هدف را از دل بازار به سمت خود بکشاند. به همین دلیل در عرصه جهانی، 82 درصد از کارشناسان بازاریابی از ایده مطالعه موردی برای استراتژی بازاریابی محتوایی خود استفاده می‌کنند.

ویدئوهای نسخه آزمایشی محصولات

اکثر مشتریان و کاربران (90 درصد) در نظرسنجی‌ها اعلام کرده‌اند که تماشای ویدئوهای مربوط به محصولات و خدمات در تصمیم‌گیری آنها کمک زیادی می‌کند. البته این مسئله جای تعجب ندارد، چون اکثر مردم دوست دارند چیزی را خریداری کنند یا از خدماتی استفاده کنند که قبل از خرید بتوانند اطلاعات کافی و لازم را از محصول یا خدمات مورد نظر داشته باشند.

در نظرسنجی‌ها مشخص شده است که مشتریان 4 برابر بیشتر ترجیح می‌دهند قبل از خرید، ویدئو مربوط به محصول مورد نظر خود را نگاه کنند و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که ویدئویی تولید کنید که مشتریان و کاربران بتوانند نحوه عملکرد محصول یا خدمات شما را به نحو مطلوبی مشاهده کنند. مطمئن شوید که مزایای محصول و خدمات شما به وضوح برای کاربران در ویدئوی ساخته‌شده مشخص است و می‌تواند به اکثر سوالات مخاطبان پاسخ مناسبی دهد. به خاطر داشته باشید که کلید تولید ویدیوی موفق در مورد محصول، این است که به مشتریان هدف خود، داستانی جذاب، باورپذیر و قابل درک ارائه دهید نه آنکه از ابتدای ویدیو در مورد مزایای محصول خود صحبت کنید.

ویدئوهای تبلیغاتی

همان طور که گفته شد، ویدئوهای آموزشی و جذاب برای بازاریابی ویدیویی، فوق‌العاده هستند و به ایجاد وفاداری نسبت به نام تجاری شما کمک می‌کنند؛ اما در برخی موارد نیاز است تا شما مشتریان یا مخاطبان خود را به سمت محصول و خدمات خود هدایت کنید. این دقیقاً زمانی است که شما نیاز به ویدئوهای تبلیغاتی دارید. البته این بدان معنی نیست که مستقیماً مانند ویدئوهای تبلیغاتی قدیم، فقط محصول یا خدمات خود را معرفی کنید بلکه با روش‌های غیر مستقیم می‌توانید این کار را انجام دهید، طوری که مخاطب حس کند شما به عنوان یک دوست قصد دارید تا برای پیدا کردن محصولی خاص یا ارائه خدماتی ویژه، به او کمک کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش بازاریابی ویدئویی (Video Marketing): اینجا را کلیک کنید (+).

جمع‌بندی: آنچه از محتوای ویدیویی یاد گرفتیم.

دنیای ویدیو بسیار بزرگتر از این مقاله است و تاثیرگذاری محتوای ویدیویی هم آنچنان زبانزد است که همیشه تولید محتوای ویدئویی، یکی از گزینه‌های روی میز ما خواهد بود. آنچه یک ویدئوی تجاری را موفق می‌کند، داشتن هدف و استراتژی منطبق با دیدگاه مخاطب هدف است، اینکه بدانیم مخاطب از ویدئوهای ما چه می‌خواهد و با چه شکل و ادبیاتی، آن را به مخاطب عرضه کنیم. آنچه در این مقاله گفتیم، تلاشی بود برای آگاهی شما از انواع محتوای ویدئویی مرتبط با سطح قیف فروش که به کمک آن بتوانید مخاطبان هدف را با برند خود آشنا کرده، توجه او را جلب کرده و در نهایت، او را به مشتری خود تبدیل کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.