تبلیغات آنلاین 3193 بازدید

استراتژی‌های مختلفی برای بازاریابی و فروش وجود دارد که برخی از آن‌ها قدیمی و سنتی هستند و برخی دیگر نمونه‌های جدیدتر و مدرن‌تر؛ یکی از این روش‌های بازاریابی و فروش، «بازاریابی پیامکی» می‌باشد. بازاریابی پیامکی روشی است که در آن متن تبلیغاتی خود را از طریق پیامک (SMS) برای کاربران و افراد بازار هدفتان ارسال می‌کنید. مهم‌ترین چیزی که برای اجرای درست و تأثیرگذار بازاریابی پیامکی نیاز دارید، «متن تبلیغاتی تأثیرگذار» می‌باشد؛ متنی که به کمک آن بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کرده و مشتریان خود را افزایش دهید. در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم تا طریقه نوشتن متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار را به شما آموزش داده و همچنین نمونه‌هایی از متن تبلیغات پیامکی تاثیرگذار را به شما نشان دهیم. لطفاً با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

طریقه نوشتن متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار

برای اینکه یک متن تبلیغات پیامکی تأثیرگذار داشته باشید، باید نکاتی ساده اما در عین حال حائز اهمیت را رعایت بفرمائید. با رعایت نکاتی که در زیر با هم برشمرده‌ایم، قادر خواهید بود تا طریق نوشتن متن پیامک تبلیغات تأثیرگذار را فرا بگیرید و برای خود پیامک‌های تبلیغاتی مناسبی بسازید؛ این نکات عبارت‌اند از:

  • جذاب و خیره‌کننده شروع کنید.
  • سادگی را در نوشتن فراموش نکنید.
  • مختصر بنویسید.
  • از کلمات گیرا و جذاب استفاده کنید.
  • متمایز و خلاق عمل کنید.
  • حس ضرورت را در ذهن مخاطب بکارید.
  • ارزش محصول یا هدف تبلیغات خود را منتقل کنید.
  • مخاطبان هدف تبلیغ را بشناسید.
  • منطقه جغرافیایی تبلیغ و فرهنگ مردم آن محدوده را فراموش نکنید.
  • از زبان و لحن محاوره‌ای در نگارش پیامک تبلیغاتی خود استفاده کنید.
  • استفاده از لینک‌های مجازی را به خاطر داشته باشید.
  • راه ارتباط با خود را در انتهای پیامک تبلیغاتی‌تان درج کنید.
  • زمانی مناسب را برای ارسال پیامک تبلیغاتی خود انتخاب کنید.

در ادامه به تشریح هر یک از موارد بالا خواهیم پرداخت تا دید عمیق‌تری نسبت به طریقه نوشتن متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار پیدا کنید.

طریقه نوشتن متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار
طریقه نوشتن متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

جذاب و خیره کننده شروع کنید.

یکی از اصول اساسی ماهیگیری، داشتن یک قلاب مناسب است؛ ماهیگیران بدون داشتن یک قلاب مناسب، به‌راحتی قادر نخواهند بود، صید خود را شکار کنند؛ همین اصل را می‌توان به نوشتن یک پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار تعمیم داد، به این صورت که عبارات و کلماتی که در اول متن پیامک تبلیغاتی می‌نویسید، نقش همان قلاب را برای شما ایفا می‌کنند؛ اگر شروعِ متنِ پیامکِ تبلیغاتیِ شما به‌اندازه‌ی کافی گیرا و جذب‌کننده نباشد، مخاطب هرگز ادامه‌ی متن پیامک تبلیغاتی شما را نخواهد خواند؛ در این صورت شما سرمایه‌ی خود را برای یک تبلیغات غیر اصولی هدر خواهید داد؛ لذا برای نوشتن یک متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار، باید شروعی جذاب و گیرا داشته باشد تا مخاطبان قلاب شما را بگیرند.

سادگی را در نوشتن فراموش نکنید.

سادگی یک متن همیشه تأثیر مثبتی بر روی خواننده می‌گذارد، مخصوصاً در پیامک‌های تبلیغاتی؛ زیرا زمانی که شما به‌صورت انبوه، متن پیامک تبلیغاتی خود را ارسال می‌کنید، پیامک‌های شما برای اقشار مختلفی فرستاده می‌شود که دارای سطح تحصیلات متفاوت، شیوه‌ی زندگی متفاوت و حتی فرهنگ‌های متفاوتی هستند و این یک متن ساده است که برای همه‌ی آن‌ها قابل پذیرش خواهد بود.

مختصر بنویسید.

در روش‌های بازاریابی موجود، بازاریابی پیامکی محدودترین آن‌ها از نظر طول متن و مقدار کلمات قابل استفاده است؛ برای اینکه تبلیغات پیامکی موفق و تأثیرگذاری داشته باشید، حتماً باید متن پیامک خود را مختصر و کوتاه تنظیم کنید. در بازاریابی پیامکی شما تنها 160 کاراکتر در اختیار دارید تا متن پیامک تبلیغاتی خود را تهیه کرده و برای افراد بازار هدف ارسال کنید. این را نیز فراموش نکنید که هرچه متن پیامک شما بیشتر باشد، اشتیاق مخاطبان برای خواندنِ همه‌ی آن، کاهش می‌یابد.

از کلمات گیرا و جذاب استفاده کنید.

کلماتی که حس اعتماد، صمیمیت و یا کنجکاوی را در مخاطب ایجاد کنند، کلماتی گیرا و جذاب هستند و شما حتماً باید از آن‌ها برای آماده‌سازی متن پیامک تبلیغاتی خود استفاده کنید تا مخاطبان هم ترغیب شوند پیامک تبلیغاتی شما را تا انتها بخوانند و هم تأثیری که می‌خواهید را بر روی آنان بگذارید تا از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند. برای این منظور می‌توانید از کلماتی همچون: دوست عزیز، هم‌وطن گرامی، همسایه، رفیق، اسم فرد (اگر نام مخاطب را می‌دانید) و این قبیل کلمات و عبارات استفاده کنید.

متمایز و خلاق عمل کنید.

تعداد بسیار زیادی پیامک تبلیغاتی در طول روز برای کاربران مختلف ارسال می‌گردد و بسیاری از آن‌ها مشابه هم می‌باشند؛ شما برای اینکه یک پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار و کارآمد داشته باشید، باید سعی کنید متن پیامتان از خلاقیت برخوردار بوده و متمایز باشد. شایان ذکر است که رعایت این نکته کمک می‌کند تا مخاطبان، توجه بیشتری نسبت به پیامک تبلیغاتی که شما ارسال کرده‌اید نشان دهند و جذب محصولات یا خدمات شما بشوند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

حس ضرورت را در ذهن مخاطب بکارید.

ایجاد حس ضرورت برای انجام کار، یکی از ابزارهای مهم برای نتیجه‌بخش بودن هر تبلیغی می‌باشد؛ مخصوصاً تبلیغات پیامکی. وقتی شما حس ضرورت انجام کار را در ذهن مخاطب برانگیخته می‌کنید، او هرچه سریع‌تر سعی می‌کند تا اطلاعات بیشتری از کسب‌وکار شما به‌دست بیاورد و همچنین محصولات یا خدمات شما را تهیه کند. شایان ذکر است که به کمک عباراتی همچون: تکرار نشدنی، فرصتی محدود، بهترین شانس، بیشترین تخفیف و… می‌توانید حس ضرورت خرید را در خوانندگان خود به وجود بیاورید.

ارزش محصول یا هدف تبلیغات خود را منتقل کنید.

شاید یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای تهیه‌ی متن پیامک‌های تبلیغاتی تأثیرگذار رعایت کنید، انتقال درست ارزش و اهداف باشد؛ برای اینکه مخاطب دقیقاً بداند با چه طرف است، شما ملزم هستید که ارزش محصول و هدف خود از ارسال پیامک تبلیغاتی را به مخاطبتان منتقل نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مخاطبان هدف تبلیغ را بشناسید.

برای مخاطبان و افراد بازار هدف خود، پروفایل شخصی بسازید. ساختن پروفایل شخصی از مخاطبان بازار هدف، کاری تقریباً ساده است و کافی است آن‌ها را بر اساس فاکتورهایی که برای شما اهمیت دارد، دسته‌بندی نمایید. فاکتورهای مختلفی برای دسته‌بندی مخاطبان وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: جنسیت، سن، محل سکونت، متوسط درآمد، میزان تحصیلات، سمت شغلی و… .

منطقه جغرافیایی تبلیغ و فرهنگ مردم آن محدوده را فراموش نکنید.

محدوده‌ای که برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب می‌کنید، به سطح گستردگی کسب و کار شما و همچنین شعاع تحت پوشش بیزینس‌تان برای ارائه‌ی محصولات و خدمات بستگی دارد. به‌عنوان مثال اگر شما صاحب یک بوتیک در یکی از مناطق تهران هستید، منطقی این است که پیامک تبلیغاتی خود را برای افراد همان منطقه و نهایتاً افراد مناطق مجاور ارسال کنید.

از زبان و لحن محاوره ای در نگارش پیامک تبلیغاتی خود استفاده کنید.

در پیامک‌های تبلیغاتی قدیمی از لحن رسمی استفاده می‌شد؛ اما امروزه لحن محاوره و دوستانه، بازخورد و تأثیر مثبت‌تری دارد؛ بسته به نوع مخاطبانی که دارید می‌توانید میزان محاوره بودن متن و صمیمیتِ آن را کاهش یا افزایش دهید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید برای برخی از اقشار جامعه و مخاطبان خاص، بهتر است از لحن رسمی استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

استفاده از لینک های مجازی را به خاطر داشته باشید.

اگر دارای وب‌سایت یا صفحاتی در شبکه‌های مجازی هستید (توصیه می‌کنیم حتماً در فضای مجازی فعال باشید)، حتماً لینک آن‌ها را در انتهای پیام خود قرار دهید. به کمک این لینک‌های مجازی می‌توانید تعامل بیشتری با مخاطب برقرار کنید و همچنین اطلاعات بیشتری از محصولات خود در اختیار آن‌ها قرار دهید؛ از طرف دیگر به کمک وب‌سایت و شبکه‌های مجازی قادر خواهید بود تا پروسه‌ی ثبت سفارش، فروش محصولات و ارائه‌ی خدمات را برای مخاطبان و مشتریان بالقوه‌ی خود راحت‌تر نمایید.

راه ارتباط با خود را در انتهای پیامک تبلیغاتیتان درج کنید.

هم به کمک درج لینک‌های مجازی و هم به کمک ارائه‌ی شماره تماس، می‌توانید راه ارتباطی با خود را برای مشتریان بالقوه و مخاطبان‌تان فراهم کنید. اگر قصد استفاده از شماره تماس را دارید، حتماً و حتماً از شماره تلفن‌های ثابت استفاده کنید؛ زیرا شماره تلفن ثابت یک حس اطمینان و اعتماد در مخاطب ایجاد می‌کند که وجود این حس در مشتری، امری مهم و ضروری برای خرید محصولات یا دریافت خدمات می‌باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

زمانی مناسب را برای ارسال پیامک تبلیغاتی خود انتخاب کنید.

پیامک‌های تبلیغاتی در کسری از ثانیه برای مخاطبان ارسال می‌شوند و شما باید بدانید چه بازه‌ای از شبانه‌روز، بهترین زمان برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی است. شایان ذکر است که بر اساس تایپ شخصیتی و مشخصات کلی بازار هدف خود، نظرسنجی‌ها و آمار و اطلاعاتی که منتشر می‌شود، خواهید توانست بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی به مخاطبان خود را مشخص کنید.

پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار
پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار

اجزای پیامک های تبلیغاتی

هر متنی – چه تبلیغاتی و چه غیره – که بخواهید بنویسید، دارای بخش‌ها و اجزای خاص خود می‌باشد؛ پیامک‌های تبلیغاتی هم از این قاعده پیروی می‌کنند و دارای 3 بخش می‌باشند:

قسمت ابتدایی

بخش ابتدایی پیامک تبلیغاتی همان قسمتی است که شما باید یک عنوان گیرا، شعاری جذاب و یا جملاتی بنویسید که مخاطب ترغیب شود تا ادامه‌ی پیامک تبلیغاتی شما را بخواند (مثال قلاب در ماهیگیری). در این قسمت همچنین می‌توانید مخاطب را با نام کوچک صدا بزنید و حس صمیمیت را در وی برانگیخته نمایید.

قسمت میانی

در این بخش شما باید پیام اصلی یا همان ارزش و هدف خود را از ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتری بیان کنید. قسمت میانی دقیقاً همان محلی است که باید پیشنهاد ویژه‌ی خود را بیان نمایید تا مخاطب کاملاً جذب شما بشود؛ لازم به ذکر است که اگر در این قسمت نتوانید منظور و هدف خود را به‌خوبی برسانید، پیامک تبلیغاتی شما هدر رفته است و هزینه‌ای که کرده‌اید، بی‌نتیجه می‌ماند.

قسمت پایانی

محل قرار دادن آدرس محل کسب و کار، شماره تلفن یا لینک‌های مجازی، قسمت پایانی پیامک تبلیغاتی می‌باشد. همان طور که در بالا اشاره کردیم، قرار دادن لینک‌های مجازی فوائد بسیاری دارد ولی اگر به هر دلیلی صفحات مجازی ندارید، توصیه می‌کنیم حتماً از شماره تماس (تلفن ثابت) استفاده کنید و آدرس محل کسب‌وکار خود را نیز در بخش پایانی پیامتان درج کنید تا حس اعتماد محکم‌تری بین شما و مخاطب شکل بگیرد.

پیامک تبلیغات تأثیرگذار
پیامک تبلیغات تأثیرگذار
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار

و بالأخره رسیدیم به قسمت نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار؛ برویم که با هم چند نمونه متن را مشاهده کنیم:

  • پرنسس عزیزم، لباست اینجاست! بهترین و جدیدترین لباس‌های شب و میهمانی در مزون …، فقط تا نیمه‌شب فردا فرصت داری تا از … درصد تخفیف استفاده کنی (آدرس یا لینک مجازی)
  • دیگه بزرگ شدی، وقتشه که یک دست کت‌شلوار شیک بخری. 40 درصد تخفیف حراج فصلی، بوتیک … (آدرس یا لینک مجازی)
  • با چندتا کلیک، غذا میاد رو میزت. سفارش بهترین غذاهای ایرانی از کترینگ … (شماره تماس، آدرس یا لینک مجازی)
  • شام چی داری؟ زحمت نکش، خودمون برات میاریم. رستوران … با پیک رایگان، دیگه چی‌میخوای؟ (شماره تماس یا لینک مجازی)
  • سریع چایی دم کن، با شیرینی داریم میایم. سفارش انواع شیرینی فقط با یک کلیک. شیرینی‌سرای … (لینک مجازی یا آدرس)
  • هوس سفر نداری؟ تورهای رو ما رو ببینی حتماً هوس می‌کنی. آژانس مسافرتی … (لینک مجازی یا شماره تماس)
  • محمد عزیز، همه‌چی‌و برات پیدا کردیم، فقط کافیه انتخاب کنی. فروشگاه اینترنتی … (لینک مجازی)
  • هر گلی یه بویی داره، گل ما همه‌ی بوها رو داره، فروشگاه عطر … (آدرس یا لینک مجازی)
  • به رهی دیدم جنسی ارزان، فارغ ز تورم زمان J بهترین کیفیت با کمترین قیمت فقط در فروشگاه … (آدرس یا لینک مجازی)
  • دَرسِت چطوره؟ یه کاری می‌کنیم کمتر از 20 تو کارنامه نداشته باشی. موسسه‌ی آموزشی … (شماره تماس، آدرس یا لینک مجازی)
  • خونه‌ات کثیف شده؟ وقت نداری تمیزش کنی؟ ما به جات تمیز می‌کنیم. شرکت خدماتی … (شماره تماس یا لینک مجازی)
  • خودتو خسته نکن، ما برات درستش می‌کنیم. سرویس تعمیرات … همه‌چی‌و برات درست می‌کنه. (شماره تماس یا لینک مجازی)
  • حداقل 20 درصد تخفیف. فروشگاه … آماده‌ی پذیرایی از شماست. (آدرس یا لینک مجازی)
  • تا ساعت 11 شب وقت داری تا کمتر خرج کنی. با درج کد تخفیف … در سرویس سفارش غذای … میتونی 40 درصد تخفیف بگیری. (لینک مجازی)
  • شام رو سفارش بده، دِسِرِش با ما. با سفارش غذا از رستوران …، دسر رایگان دریافت کنید. (لینک مجازی یا شماره تماس)
  • بیا شمع‌ها رو فوت کن تا رو کیک نریخته. محمد عزیز تولدت مبارک باشه، با سفارش کیک از قنادی … 30 درصد تخفیف ویژه‌ی تولدت رو بگیر. (لینک مجازی)
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی درباره تبلیغات پیامکی

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی درباره انواع تبلیغات

سخن پایانی درباره نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار

در انتهای این مقاله نمونه‌هایی از متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار را با هم مشاهده کردیم؛ اما برای اینکه بتوانید در بازاریابی پیامکی موفق‌تر عمل کنید، به شما توصیه می‌کنیم تا با به‌کارگیری نکاتی که در ابتدای مقاله برای شما بیان کردیم، خودتان متن پیامک تبلیغاتی را آماده بفرمایید تا هم متمایز باشید و هم به‌صورت شخصی‌سازی شده‌تری پیامک‌های خود را ارسال کنید و از این راه فروش خود را افزایش دهید.

امیدواریم که با مطالعه‌ی این مقاله، بتوانید متنی جذاب و گیرا برای پیامک‌های تبلیغاتی خود آماده کنید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار» دارید، یا اصول دیگری را برای نوشتن پیامک‌های تبلیغاتی می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که یک پیامک تبلیغاتی برای خود بنویسند و برای مخاطبانشان ارسال کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 9 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.