تبلیغات آنلاین 1400 بازدید

راه‌های مختلفی برای تبلیغ یک برنامه وجود دارد که برخی از آن‌ها به کمک برنامه‌های دیگر صورت می‌گیرد؛ به این روش، تبلیغات درون برنامه‌ای گفته می‌شود. یکی از انواع تبلیغات درون برنامه‌ای، تبلیغات نصب اپلیکیشن است که بعضاً به آن CPI (Cost Per Install) نیز می‌گویند. اما تبلیغات نصب اپلیکیشن چیست؟ چه اهمیتی دارد؟ و تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن چقدر است؟ در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا سعی می‌کنیم تا پاسخی کامل و جامع برای سؤالات شما در این زمینه ارائه دهیم.

تبلیغات نصب اپلیکیشن چیست؟

تبلیغات نصب اپلیکیشن (CPI) یکی از انواع مدل‌های تبلیغات درون برنامه‌ای است و به این صورت می‌باشد که شما به‌عنوان کسی که می‌خواهید برنامه‌ی خود را تبلیغ کنید، یک بنر یا ویدیوی تبلیغاتی درست می‌کنید و آن را درون برنامه‌های مختلف، به نمایش می‌گذارید؛ سپس به ازای هر بار نصب شدن برنامه مورد نظرتان – به کمک برنامه‌هایی که تبلیغات شما را منتشر کرده‌اند – به صاحبان آن برنامه‌ها هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید. پس شرط پرداخت هزینه یا دریافت هزینه در این مدل تبلیغاتی، این است که کاربران پس از دیدن تبلیغ شما، برنامه مورد نظرتان را نصب کنند.

تبلیغات نصب اپلیکیشن
تبلیغات نصب اپلیکیشن
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

اهمیت تبلیغات نصب اپلیکیشن (CPI)

کمپین‌های CPI یا همان تبلیغات نصب اپلیکیشن، یکی از با صرفه‌ترین و کارآمدترین روش‌های تبلیغات درون برنامه‌ای است. همان طور که گفتیم، در این مدل تبلیغاتی پرداخت زمانی صورت می‌گیرد که کاربران پس از دیدن تبلیغات شما، برنامه‌تان را نصب کنند؛ بنابراین، شما مطمئن می‌شوید که تبلیغات شما نتیجه‌بخش بوده و سپس هزینه را پرداخت می‌کنید. از طرف دیگر، تبلیغات درون برنامه‌ای به‌صورت هدفمند و شخصی‌سازی شده‌ای برای کاربران پخش می‌شوند. به‌عنوان مثال اگر تبلیغات درون بازی‌ها را تماشا کرده باشید، خواهید دید تمام آن‌ها مربوط به بازی‌های دیگر می‌باشد و این به معنای شخصی‌سازی شدن تبلیغات بر اساس رفتار کاربر و برنامه‌هایی است که وی استفاده می‌کند. به‌عبارت بهتر، اگر کاربری به بازی‌های موبایلی علاقه داشته باشد و شما هم قصد داشته باشید که یک بازی موبایلی را تبلیغ کنید، تبلیغات شما به‌صورت هدفمند در بین بازی‌های دیگر و هم سبک با بازی شما منتشر خواهد شد؛ شایان ذکر است که این امر موجب تأثیرگذاری بیشتر تبلیغات و هدفمندتر بودن آن خواهد شد.

علاوه بر این‌ها، تبلیغات نصب اپلیکیشن از محاسن زیاد دیگری برخوردار است اما یک عیب بزرگ دارد و آن هزینه‌ی بالاتر این نوع تبلیغات نسبت به انواع دیگر است، در مقاله‌ی «درآمد تبلیغات درون برنامه ای + انواع تبلیغات درون برنامه ای و ویژگی آنها» تمام روش‌های و مدل‌های تبلیغات درون برنامه‌ای را توضیح داده‌ایم؛ اما اگر بخواهیم به‌طور خلاصه بگوییم، باید به این نکته اشاره کنیم که هرچه شروط پرداخت پیچیده‌تر شود، هزینه‌ای که باید به‌عنوان خواستار تبلیغ بپردازید یا درآمدی که به‌عنوان ناشر تبلیغ دریافت کنید، افزایش می‌یابد؛ خلاصه‌ی کلام اینکه: تبلیغات نصب اپلیکیشن (CPI) یکی از بالاترین نرخ هزینه را در بین تبلیغات درون برنامه‌ای دارد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

عوامل تعیین کننده در تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن

شرکت‌های مختلفی هستند که به شما پکیج‌های تبلیغاتی مختلفی را برای CPI پیشنهاد می‌دهند؛ این شرکت‌ها به‌عنوان واسطه عمل کرده و با صاحبان برنامه‌های مختلف همکاری می‌نمایند تا کار را برای شما راحت‌تر کنند. در این راستا، شما کافی است تا یکی از پیکج‌های پیشنهادیِ این شرکت‌ها را انتخاب کنید و آن‌ها کار انتشار تبلیغ مورد نظرتان در برنامه‌های مختلف را به عهده می‌گیرند. نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید این است که این هزینه‌ها برای برنامه‌های مختلف، متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارت‌اند از:

  • منطقه جغرافیایی تبلیغ
  • نوع و سبک برنامه
  • تعداد کاربران برنامه
  • کانال‌های نمایش تبلیغات
  • مکان نمایش تبلیغات
  • نوع تبلیغات

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

عوامل تعیین کننده در تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن
عوامل تعیین کننده در تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن

منطقه جغرافیایی تبلیغ

منطقه‌ی جغرافیایی و مکانی که کاربران از آنجا تبلیغات را مشاهده می‌کنند و نصب می‌نمایند، یکی از عوامل تأثیرگذار در تعیین تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن می‌باشد. به زبان دیگر، هرچه تبلیغاتی که منتشر می‌گردد، برای کاربران کشورهای ثروتمندتر پخش شود و آن‌ها برنامه مورد نظر شما را نصب کنند، هزینه‌ی تبلیغات شما بیشتر می‌شود؛ اما چرا؟ از نظر الگوریتم‌های تبلیغاتی، مردمان کشورهای توسعه یافته و دارای اقتصاد قوی، قدرت مالی بالاتری دارند و برای همین کاربر با ارزش‌تری محسوب می‌شوند و به همین ترتیب هزینه‌ی تبلیغات برای آن‌ها، بیشتر از سایر کشورها خواهد بود. به‌عنوان مثال هزینه‌ی تبلیغات نصب اپلیکیشن برای کاربران آمریکای شمالی، چیزی در حدود 5.3 دلار به ازای هر نصب می‌باشد اما این رقم برای کاربران آمریکای لاتین، به مبلغی در حدود 0.3 دلار کاهش پیدا می‌کند. شایان ذکر است که کشورهای جهان اول، بالاترین تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن را دارند و هرچه به سمت کشورهای کمتر توسعه یافته و با اقتصاد ضعیف حرکت کنیم، این تعرفه کاهش می‌یابد.

نوع و سبک برنامه

سبک و نوع برنامه‌ای که قرار است کاربران آن را نصب کنند، نیز یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در تعیین تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن می‌باشد؛ بر اساس این فاکتور، بسته به اینکه شما چه اپلیکیشنی را می‌خواهید تبلیغ کنید و همچنین اپلیکیشن شما چه سبکی که دارد، تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن متفاوت است. به‌عنوان مثال، تصور کنید یک بازی موبایلی (فاکتور نوع برنامه) ساخته‌اید می‌خواهید برای آن از روش تبلیغات نصب برنامه (CPI) استفاده کنید تا کاربران بیشتری را به بازی خود جذب نمایید؛ تا همین‌جا که برنامه‌ی شما بازی است، یک تعرفه‌ی حداقل متفاوت برای خود دارد و هرچه بازی شما پیچیده‌تر و سخت‌تر باشد (سبک برنامه)، این تعرفه‌ی حداقلی متفاوت خواهد بود. به‌طور میانگین تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن برای بازی‌های ساده، مبلغی در حدود 1 دلار است اما برای بازی‌های سخت‌تر و پیچیده‌تر این مبلغ تا 5 برابر نیز افزایش می‌یابد!

تعداد کاربران برنامه

یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن این است که هر چه تعداد کاربران برنامه‌ای که تبلیغات شما در آن منتشر می‌شود، بیشتر باشد، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید؛ زیرا جدای از اینکه چه تعدادی از تبلیغات منجر به نصب می‌شوند، تعداد زیادی از کاربران تبلیغ شما را می‌بینند و این خودش نکته‌ای مثبت و تأثیرگذار برای کمپین بازاریابی شما و برندینگ برنامه‌تان محسوب می‌شود.

کانال های نمایش تبلیغات

کانال‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات نصب اپلیکیشن وجود دارد که هر کدام از آن‌ها بسته به میزان کاربران، محبوبیت و تعداد بازدیدی که دارند، تعرفه‌های مختلفی را برای تبلیغات نصب اپلیکیشن دریافت می‌کنند. علاوه‌بر فاکتورهایی که گفته شد، تخصصی بودن کانال منتشر کننده‌ی تبلیغات نیز تأثیر به‌سزایی در تعیین تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن دارد؛ به‌عنوان مثال کانال‌های انتشاری مانند: توییتر و فیس‌بوک که کاربران و بازدید زیادی دارند، تعرفه‌های تبلیغاتی بالایی نیز خواهند داشت اما ممکن است برخی از پلتفرم‌های دیگر با بازدید کمتر – ولی حوزه‌ی تخصصی‌تر – تعرفه‌هایی بالاتر داشته باشند؛ زیرا به‌صورت دقیق‌تری مخاطبان و کاربران را مورد هدفِ تبلیغ شما قرار می‌دهند.

مکان نمایش تبلیغات

اینکه تبلیغات نصب اپلیکیشنِ شما در چه قسمتی از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها پخش شود؛ نیز تعرفه‌های مختلفی دارد؛ به‌عنوان مثال، هزینه‌ی انتشار تبلیغات در منوهای کناری با قسمت بالای سایت متفاوت می‌باشد، یا مثلاً اینکه اگر تبلیغ شما به‌عنوان بنری ثابت در پایین برنامه‌ها نمایش داده شود، هزینه‌ی متفاوتی با تبلیغ به‌صورت تمام صفحه دارد. به‌طور خلاصه هرچه محل تبلیغ شما برجسته‌تر و بیشتر در معرض دید باشد، هزینه‌ای که باید برای تبلیغات نصب اپلیکیشن خود پرداخت کنید، افزایش می‌یابد.

نوع تبلیغات

همان طور که می‌دانیم، انواع مختلفی از تبلیغات نصب اپلیکیشن وجود دارد؛ تبلیغات همسان، بنری ساده، ویدیویی و…. هزینه‌ی انتشار هر کدام از این انواع تبلیغات، متفاوت می‌باشد و بسته نوع و مدت‌زمان پخش تبلیغ، هزینه‌های متفاوتی را باید پرداخت کنید.

تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن
تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن (CPI)

همان‌طور که گفته شد، پکیج‌ها و تعرفه‌های متفاوتی برای تبلیغات نصب اپلیکیشن وجود دارد و برای اینکه بتوانید این پکیج‌ها و تعرفه‌ها را به‌صورت بهتری با هم مقایسه کنید، نیاز دارید تا تعرفه‌ی پرداخت به ازای هر نصب را محاسبه نمایید. برای این کار یک روش بسیار ساده وجود دارد؛ کافی است هزینه‌ی کلی که برای پکیج‌های تبلیغات نصب اپلیکیشن پرداخت می‌کنید را بر تعداد نصبی که به شما اعلام می‌کنند، تقسیم نمایید:

تعداد نصب / هزینه‌ی کل = تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن 

به این ترتیب شما می‌توانید تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن را برای پکیج‌ها و کانال‌های مختلفِ انتشار، حساب کنید. به‌عنوان مثال یک شرکت به شما پکیجی با مشخصات 300 هزار تومان به ازای 500 نصب را پیشنهاد می‌کند. تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن برای این پکیج مساوی است با:

CPI= 300 / 500 = 0.6

در مثال بالا همان‌طور که مشخص است، تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن برای پکیجی که معرفی شده بود، برابر 0.6 هزار تومان به ازای هر نصب بود.

در جدول زیر ما تعرفه‌ی حدودی و میانگین تبلیغات نصب اپلیکیشن در سرویس‌های جهانی را به ازای کشوری که در آن، کاربران تبلیغات را می‌بینند و برنامه را نصب می‌کنند، مقایسه کرده‌ایم:

تعرفه تبلیغات برای اپلیکیشن های اندرویدی

کشورها  میانگین تعرفه‌ها بر حسب دلار
ماکائو 2.28
ژاپن 1.65
استرالیا 1.54
نروژ 1.53
سوئیس 1.51
آمریکا 1.50
آفریقای جنوبی 0.50
ترکیه 0.50
کویت 0.26
ایران 0.10

 

تعرفه تبلیغات برای اپلیکیشن های IOS

کشورها میانگین تعرفه‌ها بر حسب دلار
ژاپن 3.59
جزایر ماریان 2.64
کانادا 2.20
آلمان 2.09
آمریکا 2.07
قطر 1.24
امارات متحده عربی 1.18
مصر 0.62
نیجریه 0.59
ایران 0.23
لطفاً توجه داشته باشید که این تعرفه‌ها، به‌صورت میانگینِ کلی از تمامی پلتفرم‌ها و کانال‌های انتشار و انواع مختلف تبلیغات و برنامه‌ها ارائه شده است و بسته به فاکتورهایی که در بخشِ عوامل تعیین‌کننده تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن به شما معرفی کردیم، ممکن است این ارقام کاملاً متفاوت باشند. به عبارت بهتر، این جدول‌ها و تعرفه‌ها صرفاً ابزاری برای پیدا کردن دید کلی نسبت به تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن‌ها می‌باشند.
تبلیغات نصب اپلیکیشن
تبلیغات نصب اپلیکیشن
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

معرفی یک ابزار برای تبلیغاتی هدفمند

تبلیغات کلیکی هوشمند نمونه دیگری از تبلیغات کلیکی است که برای کسانی که قصد دارند تبلیغات آنلاین کسب و کار خود را هدفمندتر انجام دهند، روشی مقرون‌به‌صرفه است. از مزایای تبلیغاتی کلیکی هوشمند این است که برای هر ریالی که صرف تبلیغات می‌کنید می‌توانید مطمئن شوید که کاربران بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کرده و با کسب و کارتان آشنا شده‌اند. برای انجام تبلیغات کلیکی هوشمند باید با یک آژانس تبلیغاتی که می‌دانید این نوع خدمات را ارائه می‌دهد تماس بگیرید و سؤالات خود راجع به هزینه‌ها همچنین سایت‌هایی که قرار است بنر تبلیغاتی شما را نشان دهند، بپرسید و در صورت موافقت برای بازه زمانی که توافق کرده‌اید همکاری کنید.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن

بر اساس نوع برنامه‌ای که دارید و می‌خواهید برای آن تبلیغات نصب اپلیکیشن انجام دهید، باید پلتفرم‌ها و کانال‌های مناسبی را انتخاب کنید، تا هزینه‌ای که برای تبلیغات پرداخت می‌نمایید، ارزش اقتصادی و نرخ برگشت سرمایه (ROI) بالایی داشته باشد. هرچه تبلیغات نصب اپلیکیشن شما در کانال‌های تخصصی‌تر، پر بازدیدتر و برای کاربران کشورهای غنی‌تری منتشر شود، هزینه‌ی بیشتری باید پرداخته کنید اما در عوض کاربرانی که اپلیکیشن شما را نصب می‌کنند، دارای ارزش بالاتری هستند.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و همچنین اطلاعات مفیدی در خصوص هزینه تبلیغات نصب یک برنامه کسب کرده باشید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «تعرفه تبلیغات نصب اپلیکیشن» دارید، یا از مقادیر تبلیغاتی دیگری مطلعید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر قصد دارند از طریق ساخت برنامه تبلیغ آن به مقاصد خود برسند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.