تبلیغات آنلاین 889 بازدید

تبلیغات بنری (banner advertising) چیست و واقعا چگونه کار می‌کند؟ آیا همچنان این روش تبلیغاتی اثرگذار خواهد بود؟ چگونه برای تبلیغ کسب و کار خود از این روش استفاده کنیم؟ برای طراحی بنر تبلیغاتی سایت (ads banner) چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ سوالات زیادی مشابه این موارد می‌توان بیان کرد که ذهن بسیاری از صاحبان کسب و کارها را به خود مشغول کرده است. در این مقاله از آکادمی کاپریلا می‌خواهیم به صفر تا صد سوالات شما در زمینه بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات بنری پاسخ دهیم.

تبلیغ بنری چیست؟

تبلیغ بنری که به آن تبلیغ نمایشی (Display ads) نیز می‌گویند، دقیقا نقش یک بیلبورد دیجیتال را در فضای وبسایتها ایفا می‌کند. در این نوع آگهی، از یک آگهی و تصویر جذاب که به آن بنر تبلیغاتی گفته می‌شود برای جلب توجه کاربران وبسایت هدف استفاده می‌شود.

تبلیغات بنری عموماً در فضاهای پر بازدید وبسایتها قرارداده می‌شود، فضاهایی که چشم کاربران بیشتر از هر فضای دیگری به آن خیره می‌شود. معمولا فضای بالای صفحات وبسایت، فضاهای کناری وبسایت و همچنین فضای مابین محتوای وبسایت از بهترین جایگاه‌ها برای قرار دادن این تبلیغات بنری می‌باشد. یک تبلیغ بنری عموماً اهداف زیر را در برمی‌گیرد:

تبلیغات بنری عمدتاً به دنبال تحریک حس کنجکاوی مخاطبان هستند، این بنرهای بزرگ، رنگی و متحرک، توجه مخاطبان را برای کسب آگاهی از چیزی (آنچه در بنر گفته شده) جلب می‌کنند، این آگهی‌ها معمولاً با رنگ‌های روشن و جذاب و با متن کم اما اثربخش، به دنبال دعوت و تشویق مخاطبان برای یک فعالیت هستند. شما ممکن است بعد از مشاهده آگهی‌های تبلیغاتی کنجکاو شوید و برای یافتن جواب‌های خودتان بر روی آن بنر کلیک کنید، وقتی شما کلیک می‌کنید آگهی‌دهنده‌ها به هدف اولیه خود یعنی هدایت شما به سایت خودشان دست یافته‌اند.

بسیاری از کسب و کارها نیز از این قابلیت تبلیغاتی در دنیای اینترنت برای افزایش فروش و آگاهی از برند استفاده می کنند، قیمت بنر تبلیغاتی کاملاً بستگی به وبسایت آگهی‌گیرنده (ناشر یا نمایش‌دهنده) دارد. مثلاً سایت ورزش سه یکی از آن دسته سایت‌هایی‌ست که حجم بنر تبلیغاتی موجود در ابتدای صفحه وبسایتش بیشتر از محتوای ورزشی آن می‌باشد؛ این آگهی‌ها به گونه‌ای در صفحه اصلی وبسایت قرار داده شده‌اند که هیچ کاربری بدون مشاهده این آگهی‌ها نمی‌تواند به محتواهای وبسایت دسترسی داشته باشد، مگر آن که بتواند چشم بسته به جستجو بپردازد! افزایش تعداد جایگاه‌ها در سایت ورزش سه، منافع مالی زیادی برای این سایت ایجاد می‌کند و از طرفی، هر کدام از این جایگاه‌ها به دلیل میزان بازدهی خود، با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

آموزش بنر تبلیغاتی

بنرهای تبلیغاتی چگونه کار می‌کنند؟

برای درک بهتر این موضوع که سیستم بنرهای تبلیغاتی سایت چگونه عمل می‌کند می بایست از دو زاویه تبلیغ‌دهندگان و صاحبان وبسایت به موضوع نگاه کنیم. فرض کنید شما صاحب یک وبسایت خبری مانند ورزش سه یا ایسنا هستید، شما با ارائه محتوای خوب و ارزشمند، کاربران زیادی را به سمت خود هدایت می‌کنید، مخاطبان علاقه‌مند هستند محتوای شما را بخوانند و حتی آنها را برای دیگران نیز ارسال کنند، اما شما راهی را برای کسب درآمد خود ندارید، زیرا مخاطبان علاقه‌مند هستند اطلاعات، اخبار و دانش مد نظر خود را به صورت رایگان و فوری بدست بیاورند. حال شما چگونه از این وبسایت کسب درآمد خواهید کرد؟

فضای وبسایت شما مانند یک مکان گردشگری می‌باشد که بازدیدکنندگان زیادی دارد، شما می‌توانید این فضا را در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار دهید تا آنها بتوانند از حضور این کاربران استفاده کرده و در قبال آن به شما هزینه بپردازند. این کار باعث می‌شود بازاری برای مکان‌های تبلیغاتی سایت‌هایی مانند سایت شما تشکیل شود و شرکت‌های زیادی علاقه‌مند به ارائه تبلیغ در آنها خواهند شد. عموماً مدیران وبسایت‌ها برای مدیریت منظم و بهتر تبلیغات خود، مسئولیت آن را به یک آژانس تبلیغاتی خاص یا یک شبکه تبلیغاتی می‌سپارند. شبکه‌های تبلیغاتی (Ad networks) پنلی را در اختیار شما قرار می‌دهند که با اضافه کردن کد آن به وبسایتتان، بدون هیچ کار دیگری می‌توانند به طور مستمر کسب درآمد کنند (برای اطلاعات بیشتر، مقاله راهکار کسب درآمد از تبلیغات کلیکی را بخوانید).

ابزارهایی که آژانس‌های تبلیغاتی یا شبکه‌های تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌دهند به شما کمک می‌کند تا به صورت کاملاً خودکار، تبلیغات مشتریان در وبسایت شما نمایش داده شود و به ازای هر بار کلیک روی هر بنر، کسب درآمد کنید.

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد، اجاره دادن فضای وبسایت خودتان به مدت معین می‌باشد، به طور مثال شما می‌توانید جایگاه بالای صفحات خود را به مدت یک ماه به ازای مبلغی معین به یک تبلیغ‌دهنده اجاره دهید. در این مدل، شما تضمینی جهت تعداد کلیک نخواهید داد. سایت‌های پربازدید و برتر مثل ورزش سه، عمدتاً از این روش استفاده می‌کنند.

حال به روی دیگر بنرهای تبلیغاتی نیز نگاهی بیاندازیم، فرض کنید شما یک تبلیغ‌دهنده هستید، شما می‌خواهید مردم از برند شما بیشتر بدانند، از شما بیشتر خرید کنند و دائماً در معرض دید مشتریان بالقوه خود باشید، بنابراین وقتی بدانید که وبسایتهایی هستند که ترافیک بالایی دارند و همچنین طیف بسیاری از مخاطبان بالقوه شما از این وبسایتها بازدید می‌کنند و در آن حضور دارند، علاقه‌مند خواهید بود که خود را در معرض دید آنها قرار دهید. به این منظور یا باید با مدیر وبسایت‌های مدنظر ارتباط بگیرید یا به شبکه‌های تبلیغاتی مراجعه کنید. در ازای پرداخت مبلغی، بنرهای شما در سطح وبسایتهای انتخابی به نمایش گذاشته می‌شوند. امروزه با پیشرفت ابزارهای مدیریت تبلیغات آنلاین، شما می‌توانید با بهینه کردن تبلیغات خود از نظر نوع وبسایت نمایش‌دهنده، زمان نمایش، طراحی بنر و … بازدهی تبلیغات را افزایش دهید.

طراحی بنرهای تبلیغاتی
نمونه نرم‌افزارهای آنلاین طراحی بنر تبلیغاتی

نمونه طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی

در دو حالتی که بیان شد، شبکه‌های تبلیغات کار تبلیغ‌دهنده و تبلیغ‌گیرنده را بسیار ساده کرده است. این شبکه‌ها به عنوان واسط بین ده‌ها تبلیغ‌دهنده و صدها تبلیغ‌گیرنده، همه چیز را به طور خودکار و مستمر، مطابق با تنظیمات دلخواه تبلیغ‌دهنده و تبلیغ‌گیرنده مدیریت می‌کند. پس همانطور که متوجه شدید استفاده از روش تبلیغات بنری هم برای صاحبان وبسایت‌ها و هم برای تبلیغ‌دهندگان می‌تواند مفید باشد. حال سوال اصلی این است که تبلیغ با بنرهای تبلیغاتی تا چه حد موثر هستند؟

تبلیغات بنری تا چه اندازه موثر هستند؟

تبلیغات بنری در دسته تبلیغات آنلاین نمایشی قرار می گیرد، یکی از پردرآمدترین روشهای درآمدزایی برای سایت‌ها و از گزینه‌های قابل توجه برای تبلیغات کسب و کارها می باشد. در سه ماهه اول سال 2019، درآمد حاصل از تبلیغات دیجیتال برای آگهی‌دهندگان به بالاترین نقطه عطف خود به بیش از 28.4 میلیارد دلار رسید. البته این سودآوری به دلیل استفاده از متدهای جدید برای به نمایش گذاشتن این تبلیغات می‌باشد. در حوزه تبلیغات بنری، نرم‌افزارهایی هستند که علایق کاربران در فضای وب و با توجه به رفتار آنلاین آنها را می‌یابند و تبلیغات بنری را مطابق با علاقه و سلیقه‌شان در وبسایتهای مرتبط با این علایق نشان می‌دهند. به طور مثال وقتی شما خانمی علاقه‌مند به پوشاک و صنعت مد باشید، این نرم‌افزارها، وبسایتها و فضاهایی که شما بیشتر به آنها سر زده‌اید را ثبت کرده و تبلیغات بنری مختص خانم‌ها و مرتبط با این علاقه‌تان را در وبسایتها و فضاهایی که شما بیشتر به آنها مراجعه می‌کنید به نمایش می‌گذارند.

طبیعتاً به کمک این نرم‌افزارها میزان توجه مخاطبان به بنرهای تبلیغاتی بیشتر خواهد بود و نرخ کلیک آنها بالاتر خواهد رفت. به منظور اینکه بدانید آیا اینگونه تبلیغات برای شما و کسب و کارتان مفید هست یا خیر، می بایست نحوه محاسبه هزینه برای هر تبلیغ را بدانید و همچنین میزان بازگشت سرمایه این نوع تبلیغ را برای خود محاسبه کنید.

کدام بنرهای تبلیغاتی موفق خواهند شد؟

قبل از طراحی یک بنر تبلیغاتی موفق، باید در مورد کارهایی که بنر تبلیغات انجام می‌دهند صحبت کنیم. دو هدف اصلی برای تبلیغات بنری وجود دارد: نمایش (Impression) و کلیک. منظور از نمایش، تعداد افرادی است که بنر شما را می‌بینند (بنر تبلیغاتی به آنها نمایش داده می‌شود). در حالی که ممکن است این افراد روی بنر شما کلیک نکنند اما این نمایش، به افزایش آگاهی از نام تجاری شما کمک می‌کند؛ چون ذهن آنچه را دیده است در ضمیر ناخودآگاه خود ثبت می‌کند و این اتفاق در آینده می تواند به فروش شما کمک کند.

هنگامی که کاربران بر روی بنر شما کلیک می‌کنند، شما آنها را به صفحه فرود خود راهنمایی می‌کنید، در صفحه فرود شما ممکن است از کاربران اطلاعاتی همچون ایمیل یا شماره همراه دریافت کنید یا ممکن است مستقیماً کالایی را به فروش برسانید و مواردی از این دست. نکته جالب اینجاست که هنگامی که کاربران برای روی بنر شما کلیک می‌کنند، شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای متنوع مثل گوگل آنالیتیکس، رفتار آنها در سایتتان را ردیابی کنید و کاملاً بدانید چه افرادی از چه کشورها و استان‌هایی و با چه دستگاهی (موبایل، تبلت یا دسکتاپ) به بنر شما علاقه‌مند بوده‌اند. ممکن است بسیاری از این افراد از شما در آن لحظه خرید نکنند ولی شما توانسته اید تعدادی از افرادی که ممکن است از شما خرید کنند را شناسایی کنید و با هدفگیری مجدد، آنها را ترغیب به خرید کنید، این بار با ارسال پیام‌های تبلیغاتی هدفمند به ایمیل یا شماره همراه و یا هر اطلاعات تماسی که از آنها بدست آورده‌اید. این افراد، علاقه‌مندان، مشتریان بالقوه اولیه شما هستند و شما می‌توانید با ارائه پیشنهادات جذاب آنها را به خرید محصولات و استفاده از شما ترغیب کنید.

به عنوان نتیجه می‌توان گفت که بهترین نوع بنر تبلیغاتی، بنری‌ست که بتواند توجه مخاطبان هدف را به شکلی مثبت و حرفه‌ای به خود جلب کند و او را به کلیک روی بنر تشویق کند. برای آنکه بتوانید چنین بنرهای تبلیغاتی داشته باشید، باید مجموعه نکات زیر را رعایت کنید:

جایگاه قرارگیری بنر

اگر شما قصد ارائه تبلیغ به شرکت‌های تبلیغاتی را دارید، سعی کنید مجموعه‌ای را انتخاب نمایید که به طور شفاف، از محل قرارگیری بنرهای تبلیغی شما را مطلع کنند؛ همچنین با توجه به اینکه وبسایتهای بی‌شماری پتانسیل قرار دادن بنرهای شما را خواهند داشت، حق انتخاب برای قراردادن در وبسایت مرتبط خود را در اختیار شما قرار دهد. طبق تحقیقات صورت گرفته، قرار گرفتن بنرهای تبلیغاتی سایت در جایگاه‌های زیر، بیشترین اثر را بر روی مخاطب خواهد داشت و بیشتر از فضاهای دیگر در معرض دید قرار می گیرد:

  • نزدیک به محتوای اصلی
  • بالای صفحه نزدیک به منو
  • کناره سمت راست وبسایت (چون زبان فارسی از راست به چپ است)

شکی نیست صاحبان رسانه و شبکه‌های تبلیغاتی هم به خوبی از بهتر بودن بعضی از جایگاه‌های خود آگاهی دارند و برای درج بنر در آن جایگاه‌ها، هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

اندازه و سایز بنر تبلیغاتی

یکی از عوامل مهم در اثربخشی کمپین شما، ابعادی است که برای بنرهای تبلیغاتی خود انتخاب می کنید. اندازه و سایز مناسب می‌تواند تأثیر بسزایی در نرخ کلیک و اثرگذاری تبلیغ شما داشته باشد. در اینجا رایج‌ترین اندازه بنرهای تبلیغاتی را در سایز پیکسل بیان کردیم:

  • بنر متوسط: 300*250
  • بنر اصلی: 728*90
  • بنر آسمان خراش: 160*600
  • نیم صفحه : 300*600
  • بیلبوردی: 250*970
  • مستطیل بزرگ: 336*280
  • مربع کوچک: 200*200
  • مربعی: 250*250
  • بنر عمودی: 120*240
  • بنر کامل: 468*60
سایز بنرهای تبلیغاتی

جلوه‌های بصری بنر

هنگامی که صحبت از رنگ و نقش و نگار داخل بنر می‌شود، نقش سلیقه و خلاقیت، پررنگ تر می‌گردد. شما می‌بایست طرحی را انتخاب کنید که با ساختار وبسایت نمایش‌دهنده مطابقت داشته باشد، همچنین سبکی که انتخاب می‌کنید می بایست با شخصیت مخاطبان و برند شما هماهنگ باشد.

انتخاب رنگ درست می تواند به اعتمادزایی تبلیغ شما بیافزاید، در این راستا پیشنهاد می‌شود حتما مباحث مربوط به روانشناسی رنگها را مطالعه نمایید و یا به مقاله اصول طراحی بنر تبلیغاتی (اینجا) مراجعه کنید. به طور مثال اگر مخاطبان شما خانم‌هایی با روحیه لطیف و دخترانه می‌باشد (مثلاً بازه سنی 18 تا 25 سال)، استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های سنگین و به اصطلاح، مردانه نمی‌تواند اثر مطلوبی بر روی آنها ایجاد کند. همچنین سعی کنید با شناخت درست سلیقه مشتری هدف خود، المان‌ها و تصاویری را که مخاطب به آن علاقه‌مند است در بنر خود بگنجانید.

فراموش نکنید که متن و تصویر بنر شما می‌بایست جذاب باشد ولی نباید منظور و مفهوم شما را به صورت واضح و شفاف به مخاطب منتقل کند. همچنین سعی کنید تصاویری که انتخاب می‌کنید با حوزه و مفهوم مورد نظر شما مرتبط باشد. همچنین برای تیتر استفاده شده در بنر به ویژگی‌های ساده بودن و جذاب بودن بنر توجه کنید، این جذابیت را می‌توانید با استفاده از فونت بزرگتر یا رنگ متمایزتر اعمال کنید. مثلاً فرض کنید شما وبسایتی فروشگاهی دارید که در جشنواره آخر سال خود قصد دارید کمپین حراج و فروش ویژه برگزار کنید، اگر شما می‌خواهید بین 10 تا 50 درصد بر روی اجناس مختلف تخفیف قائل شوید، به جای توضیحات اضافه، روی عدد تخفیف تاکید کنید، روی فرصت طلایی آخر سال که دیگر تکرار نمی‌شود و … می‌تواند سوژه بنر شما انتخاب شود. یادتان باشد که همیشه سعی کنید عناصر چشم‌نواز، سادگی و جسورانه بودن ایده را در طراحی بنرهای تبلیغاتی خود به کار ببرید.

استفاده از فراخوانی به اقدام

فراخوانی به عمل یا اقدام، نزدیک‌ترین مفهوم به عبارت Call to Action است و یکی از کلیدی‌ترین اجزای بنرهای تبلیغاتی سایت به شمار می‌رود. هنگامی که شما تبلیغی را در معرض دید مخاطبان خود قرار می‌دهید، قطعاً انتظار دارید که مخاطبان در پاسخ به بنر شما عملی را انجام دهند، طبیعی‌ست که شما می‌بایست اینکه آن‌ها چه کاری باید انجام دهند را در قالب پیام خود قرار داده باشید. استفاده درست از کلمات می‌تواند مخاطبان را جهت حرکت به سمت مورد نظر شما راهنمایی کند. به عنوان مثال وقتی شما در بنر تبلیغاتی خود از تخفیف ویژه صحبت کردید، می‌بایست با کلماتی همچون «همین حالا کلیک کنید» یا «برای خرید کلیک کنید» و یا هر چیز دیگری که مخاطبان را دعوت به انجام خرید از محصولات می‌کند، استفاده کنید. استفاده از فراخوان عمل به مردم می گوید که وقتی بر روی بنر شما کلیک نمایند، به کجا هدایت خواهند شد و قرار است چه کاری انجام دهند.

فراخوانی به اقدام در بنر
تست و بهینه‌سازی گزینه فراخوانی به اقدام

کلمات تحریک‌آمیز برای حس کنجکاوی مخاطبان

بسیاری از کاربران نسبت به کلماتی همچون رایگان، فروش پاییزه، حراج آخر هفته، فقط برای امروز، تخفیف ویژه و کلماتی مانند آنها حس تمایل و کشندگی بالایی دارند؛ شما می‌توانید با استفاده درست و به جا از این کلمات، مخاطبان را برای ارتباط و کلیک بر روی بنر ترغیب کنید. برای این منظور، می‌توانید از متن تبلیغاتی روی بنر هم کمک بگیرید تا اثرگذاری کال تو اکشن را افزایش دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش تبلیغ نویسی (Copywriting): اینجا را کلیک کنید (+).

استفاده از انیمیشن و تصاویر متحرک

کاربران به سرعت جذب انیمیشن و حرکت در یک صفحه می‌شوند و به این دلیل، تبلیغات بنری متحرک معمولاً بهتر از بنرهای ایستا عمل می‌کند. حرکت کشویی متن و المان‌های بصری، محو شدن، چشمک زدن و سایر حرکات ساده‌ای مثل این، بلافاصله توجه کاربر را به خود جلب می‌کند؛، هر چند که حرکت زیاد و سریع هم باعث آزار چشم و دلزدگی مخاطب خواهد شد. از بنرهای تبلیغاتی متحرک استفاده کنید که حداکثر 10 ثانیه طول می‌کشد (هر چه کمتر باشد بهتر است). فقط به این نکته توجه کنید که استفاده از انیمیشن و الگوهای متحرک در بنر تبلیغاتی می‌تواند حجم فایل بنر شما را افزایش دهد و افزایش حجم فایل به بارگزاری آهسته و در نتیجه، کاهش نمایش بنر خواهد انجامید. اندازه استاندارد حجمی برای هر بنر تبلیغاتی بر حسب نوع آن، از 30 الی 150 کیلوبایت می‌باشد.

نمونه بنر تبلیغاتی سایت

استفاده از بنرهای مختلف در هر کمپین

نکته مهمی که بسیاری از تبلیغ‌دهندگان را به اشتباه می‌اندازد و باعث می‌شود کمپین‌های بنری نرخ شکست بالایی داشته باشند، استفاده از یک بنر واحد در هر کمپین می‌باشد؛ شما می‌بایست در هر کمپین، تعدادی بنر مختلف را طراحی کنید و با بررسی اثربخشی هر کدام با کمک تست A/B و سپس اصلاح آنها، به بنر بهینه و دلپذیر خود دست پیدا کنید.

هزینه تبلیغات بنری چه مقدار است؟

تبلیغات بنری تعرفه ثابتی ندارد و بر حسب عوامل مختلفی، قیمت آن تعیین می‌شود. به صورت کلی سه مدل قیمت‌گذاری برای تبلیغات بنری وجود دارد:

  • هزینه هر هزار بار نمایش (CPM-Cost per mille): قیمتی که به ازای هر 1000 نمایش تبلیغ از تبلیغ‌دهنده گرفته می‌شود.
  • هزینه به ازای کلیک (CPC-Cost per click): هزینه‌ای که به ازای هر بار کلیک بر روی بنر محاسبه می‌شود.
  • هزینه به ازای مدت زمان (Fixed Banner): اجاره جایگاه برای مدت زمان مشخص جهت نمایش بنر.

شما متناسب با هدف تبلیغاتی خود می توانید از هرمدل پرداخت هزینه استفاده کنید، CPM برای افزایش آگاهی از برند بسیار مناسب است و اگر هم قصد دارید مخاطبان، حتماً به وبسایت و صفحه فرود شما مراجعه کنند مدل CPC برای شما به صرفه‌تر خواهد بود. سایر عواملی که بر قیمت بنر تبلیغاتی تاثیر می‌گذارد عبارت است از:

  • رتبه الکسا و اعتبار سایت نمایش‌دهنده
  • جایگاه بنر
  • هدفمندی تبلیغات کلیکی

چگونه اثربخشی بنرهای تبلیغاتی را بسنجیم؟

در گذشته، ابزارهای ضعیفی برای سنجش موفقیت یک کمپین و بنر تبلیغاتی وجود داشت اما امروزه با گسترش تکنولوژی، ابزارهای هوشمندی به کمک آگهی‌دهندگان آمده است. موفقیت یک بنر تبلیغاتی با میزان رشد و پاسخ مخاطبان به آن سنجیده می شود. شما می توانید در داشبورد خود در سایت شبکه تبلیغاتی ببینید که کدام بنرها در کدام وبسایت‌ها کلیک و نمایش بیشتری گرفته‌اند. هر چه شما تحلیل بیشتری بر روی نتایج خود داشته باشید، تجربه و دانش بیشتری برای تبلیغات بنری بعدی خواهید داشت. در زیر، تصویری از نمونه گزارشات بنرهای تبلیغاتی در یک سایت شبکه تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید.

اصول طراحی بنر تبلیغاتی سایت

توجه داشته باشید که در تبلیغات همسان، متن توضیحی که همراه بنر استفاده می‌شود به بازدهی و نرخ کلیک آن کمک زیادی خواهد کرد. عکس زیر هم نمونه دیگری از پنل گزارشات تبلیغات در شبکه‌های تبلیغاتی ایران است.

ابزارهای ساخت بنر تبلیغاتی سایت

در انتهای مبحث قصد داریم برخی از ابزارهای کاربردی و آنلاین را که در ساخت بنرهای تبلیغاتی به شما کمک می کنند معرفی کنیم. گرچه بنر تبلیغاتی را می‌توان به راحتی با فوتوشاپ طراحی کرد اما ابزارهای زیر، نیازی به تسلط به اصول طراحی و فوتوشاپ نداشته و با سادگی می‌توان انواع بنرهای تبلیغاتی را طراحی کرد.

طراحی بنر با Snappa

این وبسایت یکی از بهترین پلتفرمهای آنلاین برای طراحی و گرافیک می‌باشد. شما در این پلتفرم می توانید با استفاده از ابزارک‌ها و محیط کاربردی آن به ساخت بنرهای زیبا و جذاب بپردازید. نقطه قوت این ابزار این است که طرحهای پیش‌ساخته زیادی دارد که شما می‌توانید برای طراحی بنر تبلیغاتی خود از آنها استفاده کنید و با تغییر آنها به بنر مطلوب خود دست پیدا کنید.

ساخت بنر تبلیغاتی

طراحی بنر با Canva

وبسایت کانوا از بزرگترین وبسایت‌های طراحی آنلاین نیز کارکردی به مانند وبسایت اسناپا دارد و با طرح‌ها و نمونه‌های از پیش‌ساخته شده خود که جذابیت و اثربخشی بالایی دارند، شما را در طراحی انواع بنرهای تبلیغاتی سایت کمک می‌کند.

ساخت بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی با Creatopy

وبسایت creatopy یکی از سایت‌های پیشرفته و حرفه‌ای در طراحی‌های آنلاین تبلیغاتی به شمار می‌رود. به کمک این سایت می‌توان محتوای تصویری حرفه‌ای برای تمام حوزه‌های بازاریابی تهیه کرد. این سایت با ویرایشگر drag and drop، امکان طراحی هر نوع تبلیغ بنری را با کمترین هزینه و راحت‌ترین شکل فراهم کرده است. دسترسی به هزاران الگوی آماده، افکتهای متحرک و المان‌های گرافیکی، بخشی از قابلیت‌های این سایت به شمار می‌رود.

البته همیشه می‌توانید با یادگیری فوتوشاپ، بنرهای تبلیغاتی ثابت و متحرک را در ابعاد و طرح‌های مختلف، طراحی کنید. در صورت نیاز به یادگیری، مجموعه دوره‌های آموزش ویدئویی فوتوشاپ (مقدماتی تا پیشرفته) در وبسایت فرادرس برای شما گزینه مناسبی می‌باشد.

جمع‌بندی بنرهای تبلیغاتی

در دنیای امروز با سیلی از بنرهای تبلیغاتی و نمایشی مواجه هستیم و این یعنی جلب نگاه و توجه مخاطب، بیش از پیش سخت شده است. بنرهای تبلیغاتی صرفاً به زیبایی نیاز ندارند و باید اصول بازاریابی و طراحی در آن رعایت شده باشد. به همین دلیل تمرکز بر طراحی‌های تبلیغاتی بهینه، از مهم‌ترین جنبه‌های تبلیغات نمایشی به شمار می‌رود. امیدواریم مطالبی که در خلال این مقاله برای شما آورده شد نظر مثبتتان را جلب کرده باشد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.