تبلیغات آنلاین 1133 بازدید

امروزه تبلیغات، و به‌ویژه تبلیغات اینترنتی، نقش پررنگی در تجارت و بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دارد. هر کسب‌وکاری که آغاز می‌شود، باید ابتدا خود را به مردم بشناساند و مشتریان خود را در بازار پررقابت امروز دنیا پیدا کند. یکی از روش‌های تبلیغات اینترنتی در دنیا که حدود 25 سال از عمر آن می‌گذرد، تبلیغات کلیکی است که از راه سفارش به سایت تبلیغات کلیکی در دسترس همگان قرار گرفته است. اهمیت تبلیغات کلیکی به‌اندازه‌ای است که امروزه سهم بزرگی در تبلیغات آنلاین دنیا و ایران را به خود اختصاص داده است. در ایران نیز بهره‌گیری از این روش تبلیغ، توانسته بسیاری از کسب‌وکارها را به مردم بشناساند و نام آنها را به‌عنوان یک برند ثبت کند. در این مقاله از آکادمی کاپریلا شما را با تبلیغات کلیکی و سایت‌های تبلیغات کلیکی ایران آشنا خواهیم کرد.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

تبلیغات کلیکی یا PPC (Pay Per Click) یا پرداخت در ازای هر کلیک، نوعی تبلیغات آنلاین است که قابلیت کلیک کردن دارد. تبلیغات کلیکی در وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌های مختلف به نمایش درمی‌آید و کاربران با کلیک بر روی آن، وارد صفحه مورد نظر آگهی‌دهنده می‌شوند. این تبلیغات می‌تواند در راستای فروش کالا، محصول و خدمات، دانلود اپلیکیشن، حتی عضویت در خبرنامه و … باشد. پس از هر کلیک، مبلغی مشخص بابت آن کلیک به سایت ارائه‌دهنده این خدمات پرداخته می‌شود و هر سایت تبلیغات کلیکی، مجموعه‌ای از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را برای نمایش تبلیغات در اختیار دارد که در واقع همه آن رسانه‌ها، اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌هایی که تبلیغات کلیکی را به نمایش می‌گذارند، ناشر تبلیغات کلیکی خوانده می‌شوند. بعد از هر کلیک، درصدی از مبلغ کلیک به سایت تبلیغات کلیکی اختصاص می‌یابد و درصد عمده قیمت کلیک هم به ناشر پرداخت خواهد شد.

تبلیغات کلیکی برای وب و تلفن همراه برنامه‌ریزی می‌شود و در هر نوع از تبلیغات PPC، جامعۀ خاصی به‌عنوان جامعۀ هدف مورد نظر است. اصطلاح دیگری که در اینجا مطرح است، CPC یا (Cost Pay Click) است که به معنای هزینه پرداختی برای هر کلیک است و زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهیم قیمت هر کلیک را ارزیابی کنیم. مثلاً اگر  یک کمپین تبلیغات کلیکی که توسط ناشران زیادی نمایش داده شود، 1000 کلیک به دست آید و در مجموع، 330 هزار تومان هزینه کل کلیک‌ها شود، متوسط هزینه هر کلیک یا CPC آن، 330 تومان می‌باشد (معمولاً قیمت هر کلیک در رسانه‌های مختلف، متفاوت است).

البته تبلیغات کلیکی فقط شامل تبلیغات بنری نمی‌شود و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو مثل گوگل ادز هم جز تبلیغات PPC به شمار می‌روند.

مزایای تبلیغات کلیکی چیست؟

دلایل زیادی نشانگر برتری تبلیغات کلیکی نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر تبلیغ کسب‌وکارها است:

به‌صرفه بودن

بهره بردن از این روش تبلیغ برای صاحبان کسب‌وکار، کاملاً به‌صرفه است. با این روش تبلیغ که سایتهای تبلیغات کلیکی عرضه می‌کند، شما فقط در برابر هر کلیکی که روی تبلیغ شما می‌شود، هزینه می‌کنید. بدین ترتیب شما روی هزینه‌ای که برای تبلیغ می‌پردازید، کنترل کامل دارید و می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید.

انتخاب مخاطبان خاص

تبلیغات کلیکی امکان انتخاب مخاطبان در یک منطقه خاص، یک زبان خاص یا دارای دستگاهی خاص را برای صاحبان کسب‌وکار فراهم می‌کند. در نتیجه تبلیغات شما فقط برای کسانی که امکان خرید از شما را دارند به نمایش درمی‌آید. در ایران، هدفمندی‌های منطقه‌ای، جنسیت مخاطب و دستگاه مخاطب بیشتر استفاده می‌شود

امکان دسترسی به مشتریان احتمالی

هنگام برنامه‌ریزی تبلیغات کلیکی می‌توان زمان و مکان نمایش آگهی را انتخاب کرد. با این روش شما می‌توانید کلیدواژه خاصی انتخاب کنید تا زمانی که کسی از آن کلیدواژه در جست‌وجو استفاده می‌کند، تبلیغ شما برای او نمایش داده شود. همچنین می‌توانید تبلیغ خود را در وبسایت‌هایی قرار دهید که مشتریانی مشترک با شما دارند (مثلاً فروش سرویس قابلمه در وبسایت‌های آموزش آشپزی).

قابلیت اندازه‌گیری و ردیابی

ابزارهای زیادی مثل گوگل آنالیتیکس هستند که تعداد کلیک بر روی سایت را نشان می‌دهند. شما هم با مدد از این ابزارها می‌توانید تعداد تبلیغات کلیکی بر روی وبسایت خود را به‌طور دقیق بدانید. همچنین از مقدار موفقیت این نوع تبلیغ بر کار و کسب خود و برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای آینده آن آگاه شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

قابلیت شخصی‌سازی

تبلیغات کلیکی را می‌توان شخصی‌سازی کرد. تبلیغ از راه بهترین سایت تبلیغات کلیکی امکان اجرای تنظیمات خاص و شخصی‌سازی تبلیغ را در اختیار شما قرار می‌دهد تا آسان‌تر بتوانید کمپین تبلیغاتی خود را توسعه دهید.

وجود منابع آموزشی برای تبلیغات کلیکی

منابع مختلفی درباره تبلیغات کلیکی موفق به‌صورت آنلاین در دسترس همگان قرار دارد. شما هم می‌توانید با مدد از این آموزش‌ها کمپین تبلیغات کلیکی خود را راه‌اندازی کنید.

نتیجه‌دهی سریع

از بهترین ویژگی‌های تبلیغات کلیکی، نتیجه زودهنگام آن است. زمان رسیدن به نتیجه از راه تبلیغات کلیکی بسیار سریع‌تر از تبلیغات بر اساس بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو یا سئو است چون کاربر با کلیک روی تبلیغ، مستقیماً وارد وبسایت شده و می‌تواند خرید خود را انجام دهد. در هر روز هم می‌توان تعداد بسیار زیاد و البته دلخواهی به وبسایت جذب کرد.

شناساندن برند

تبلیغات کلیکی راه موثری برای شناساندن برند است. در تبلیغات کلیکی نام برند در معرض دید مردم قرار می‌گیرد. بدین ترتیب مردم با نام برند شما آشنا می‌شوند و با شناخته‌تر شدن خدمات و کالای شما، فروش شما بیشتر می‌شود.

شناسایی مشتریان محلی

تبلیغات کلیکی امکان نمایش بر اساس موقعیت مکانی دارند. بدین ترتیب تبلیغات شما می‌تواند برای مردم استان‌ها و گاهاً شهرهای هدف به نمایش گذاشته شود.

وابسته نبودن به روش تبلیغاتی سئو

با تمام ویژگی‌های منحصربه‌فردی که تبلیغات سئو برای کسب‌ و کارها دارد، سایت تبلیغات کلیکی امکان تبلیغ بدون وابستگی به سئو را در اختیار مردم قرار می‌دهد. بدین ترتیب شما می‌توانید بدون نگرانی از تغییر الگوریتم‌های گوگل، به این نوع تبلیغ بپردازید. البته سئو و تبلیغات کلیکی می‌توانند همراستا با هم استفاده شوند. برای اطلاعات بیشتر، مقاله تاثیر تبلیغات کلیکی بر سئو سایت را بخوانید.

سئو و تبلیغات کلیکی

معایب تبلیغات کلیکی

افزایش هزینه‌ها بدون دستیابی به سود

بسیاری اوقات تبلیغات کلیکی از سوی مردم نادیده گرفته می‌شود. بنابراین ممکن است هزینه‌های یک کسب‌وکار افزایش پیدا کند، بدون آنکه سودی از این نوع تبلیغ گرفته شود.

منجر نشدن همه کلیک‌ها به خرید

یکی از مهم‌ترین ایرادهای تبلیغات کلیکی این است که هر کلیک برای صاحب کسب‌وکار هزینه‌ دارد، اما به‌طور قطع به خرید منجر نمی‌شود و ممکن است ضعف در سایر بخش‌ها از جمله صفحه فرود یا هدفگذاری اشتباه تبلیغ، خریدی را حاصل نکند.

انتخاب اشتباه نوع تبلیغات کلیکی

انتخاب درست روش تبلیغ کلیکی راز موفقیت کسب‌وکار است. پس پیش از هر تصمیمی برای انتخاب نوع تبلیغات کلیکی، با سایت تبلیغات کلیکی که در نظر گرفته‌اید، مشاوره کنید.

نیازمندی به زمان

برخلاف ظاهر ساده تبلیغات در دنیای مدرن، دسترسی به نتیجه معقول نیازمند گذشت زمان است. البته تجزیه‌وتحلیل نتایج تبلیغ نیز می‌تواند به شما در انتخاب بهترین روش تبلیغ کمک کند. در این زمینه، شناخت دقیق از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) و تحلیل درست آنها به شما کمک می‌کند.

نیازمندی به مهارت و دانش

انتخاب روش درست تبلیغات کلیکی می‌تواند تا حدودی ضامن موفقیت آن باشد. پس برای انتخاب بهترین روش برای تبلیغ کلیکی کالا و خدمات خود با سایت تبلیغات کلیکی باتجربه و معتبر مشورت کنید.

خدمات سایت تبلیغات کلیکی

هر سایت تبلیغات کلیکی بر حسب بازار هدف خود، خدمات مختلفی را به سفارش‌دهندگان ارائه می‌دهند. از جمله خدماتی که هر سایت تبلیغات کلیکی ممکن است ارائه دهد، مدل‌های مختلف تبلیغات کلیکی و خدمات دیگری است که بد نیست نگاهی هم به آنها داشته باشیم:

تبلیغات بنری (Banner Advertising)

تبلیغات بنری نوعی تبلیغات مناسب وب است که به شکل بنرهای گرافیکی در صفحه ناشر به نمایش درمی‌آید. بنرهای نمایش تبلیغات در بالا و کناره‌های صفحه ناشر به نمایش درمی‌آیند و جایگاه نمایش و اندازه بنر تبلیغاتی در هزینه هر کلیک تاثیرگذار است. تبلیغات بنری چند دسته هستند:

  • بنرهای ثابت: بنر ثابت تبلیغات را به صورت یک تصویر و در اندازه ثابت به نمایش می‌گذارد.
  • بنرهای انیمیشن‌دار (متحرک): بنر انیمیشن‌دار تبلیغ را به شکل یک انیمیشن به نمایش می‌گذارد و نرخ کلیک بالاتری دارد.
  • بنرهای تعاملی: بنر تعاملی بیشتر برای خریدها و ثبت نام‌ها استفاده می‌شود و با طرح گزینه‌هایی برای  وارد کردن اطلاعات در تعامل با کاربران قرار می‌گیرد.

تبلیغات همسان (Native)

تبلیغات همسان نوعی دیگر از تبلیغات کلیکی ارائه شده سایت تبلیغات کلیکی است. این نوع تبلیغات با نوشته‌ها یا تصاویر همسان با نوشته‌های سایت و به‌صورت پیشنهاد برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شود. تبلیغات همسان مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند. معمولاً برندهای معروف از این روش برای تبلیغ محصولشان استفاده می‌کنند. پژوهش‌ها نشان داده این نوع تبلیغات کلیکی تاثیر بیشتری روی مخاطبان داشته و باعث بالاتر رفتن آگاهی آنها از محصول مورد نظر و همچنین افزایش خرید کاربران شده است.

تبلیغات همسان آنلاین

تبلیغات در نتایج جست‌وجو (Search ADS)

تبلیغات در نتایج جست‌وجو یکی دیگر از انواع تبلیغاتی است که سایتهای تبلیغات کلیکی ارائه می‌دهد. این روش تبلیغ مورد استقبال بسیاری از کاربران ایرانی قرار گرفته است. در این روش تبلیغات کلیکی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تبلیغاتی مشابه مورد جست‌وجوی کاربر برای او به نمایش درمی‌آید. برای مثال در مرورگر گوگل زمانی که کاربری در جست‌وجوی خرید بلیط برای مشهد است، تبلیغ شرکت‌های مختلف بلیط‌فروشی برای او به نمایش درمی‌آید.

نمونه این نوع تبلیغات در پلی استورها و بازارهای ایرانی هم دیده می‌شود. به این ترتیب که وقتی کاربری کلیدواژه‌ای را در کافه بازار جست‌وجو می‌کند، اپلیکیشن شما هم که واژه‌ای نزدیک به آن دارد، به‌عنوان گزینه پیشنهادی به کاربر معرفی می‌شود. برتری ‌های این نوع تبلیغات کلیکی از این قرار است:

  • تبلیغات به شکل هدفمند اجرا می‌شود.
  • هزینه نصب اپلیکیشن با بودجه کاربر ایرانی متناسب است.
  • تعداد نصب اپلیکیشن بالا می‌رود.

تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting)

تبلیغات ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد نوعی تبلیغات کلیکی است که افرادی را که قبلاً حداقل یک بار وارد وبسایتی شده‌اند را می‌تواند دوباره به وب‌سایت موردنظر بازگرداند. در این نوع تبلیغ که سایت تبلیغات کلیکی ارائه می‌دهد، سرویس‌های ریتارگتینگ افرادی را که قبلاً وارد وبسایت شما شده‌اند را شناسایی می‌کند، سپس وقتی این افراد در وبسایت‌های مختلف حضور دارند، تبلیغات شما برایشان به نمایش درمی‌آید. در نتیجه ممکن است آنها بار دیگر تشویق ‌شوند تا سری به سایت شما بزنند و مشتری دائمی شما شوند.

هدفگیری مجدد کاربر

تبلیغات درون‌اپلیکیشنی

تبلیغات درون اپلیکیشنی یا درون برنامه‌ای، تبلیغاتی است که در اپلیکیشن‌های تلفن همراه به نمایش درمی‌آید. جالب است بدانید بیشترین زمانی که کاربران تلفن‌های همراه در اینترنت صرف می‌کنند، در اپلیکیشن‌های موبایلی است. آمار نشان داده 89 درصد از کل زمانی که یک کاربر موبایل در اینترنت به سر می‌برد، را در اپلیکیشن‌ها صرف می‌کند. اما برتری‌های تبلیغات درون اپلیکیشنی چیست؟

  • فضای جذاب‌تری برای کاربران فراهم می‌کند و باعث جلب توجه بیشتر آنها می‌شود.
  • مشخص کردن مخاطبان هدف آسان‌تر می‌شود.
  • از آنجایی که برخلاف کامپیوتر، کاربر موبایل یک نفر است و رفتار او گویای عادت‌ها و روش زندگی او است، آسان‌تر می‌توان علاقه‌مندی‌های او را شناسایی کرد و تبلیغات متناسب با آنها را برای او به نمایش گذاشت.

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن (Push Notification)

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن شکلی تازه از تبلیغات آنلاین است که به‌وسیله سایت تبلیغات کلیکی برای وب و موبایل ارائه می‌شود. این نوع تبلیغات در حال گسترش است. روش این نوع تبلیغات به این صورت است که پیامی برای کاربران، حتی زمانی که مشغول وب‌گردی نباشند، فرستاده می‌شود که آیا مایل هستید پیام‌های ما را دریافت کنید؟ در صورت پذیرفتن آن از طرف کاربر، پیام‌های تبلیغی وبسایت مورد نظر برای او فرستاده می‌شود. خوبی این نوع تبلیغات آن است که هر زمان که کاربر دیگر تمایل به دریافت پیام‌های تبلیغی نداشته باشد، آن را لغو می‌کند. در این حالت به ازای هر کلیک روی نوتیفیکیشن، پرداختی صورت می‌گیرد.

Notification

تبلیغات کلیدواژه‌ای

تبلیغات کلیدواژه‌ای نوعی تبلیغات هدفمند دیجیتال است که به دنبال جست‌وجوی کلیدواژه خاصی به نمایش درمی‌آید. روش تبلیغات کلیکی کلیدواژه‌ای به این شکل است که ابتدا شما درباره یک واژه خاص، مانند برنامه‌نویسی به جست‌وجو می‌پردازید. مرورگر اینترنت سایت‌های مختلفی را درباره آن کلیدواژه به شما نشان می‌دهد و شما روی وبسایتی کلیک می‌کنید. حالا تبلیغاتی کلیکی متناسب با برنامه‌نویسی برای شما به نمایش گذاشته می‌شود و در صورت کلیک بر روی آنها، شما به صفحه‌ای که مثلا آموزش برنامه‌نویسی را تبلیغ می‌کند منتقل می‌شوید.

این روش تبلیغات کلیکی در مرورگرها و اپلیکیشن‌های خارجی بسیار معمول است، اما هزینه تبلیغ در آنها برای کاربران ایرانی بسیار بالا است. برخی از سایتهای تبلیغات کلیکی در ایران همین نوع تبلیغ را در وب فارسی به دارندگان کسب‌وکار ارائه می‌دهد.

تبلیغات پاپ آپ

تبلیغات پاپ آپ در سایر کشورها به ندرت استفاده می‌شود چون نه تنها بازدهی ندارد بلکه تبلیغاتی منفی و آزاردهنده است. در ایران هنوز سایت‌هایی هستند که خدمات تبلیغات پاپ آپ ارائه می‌دهند که به صورت هر بار کلیک و نمایش پاپ آپ، مبلغی را دریافت می‌کنند.

تبلیغات موضوعی هدفمند

نوعی تبلیغات بر اساس هوش مصنوعی است که با تشخیص واژه‌ای که جست‌وجو می‌شود، تبلیغات متناسب با آن را روی جایگاه تبلیغاتی صفحه موردنظر به نمایش می‌گذارد. این نوع تبلیغات از تبلیغات ریتارگتینگ پیشرفته‌تر است. در این مدل از تبلیغات کلیکی، کاربران وبسایت شناسایی می‌شوند و محصولاتی که قبلا دیده‌اند، برایشان به نمایش درمی‌آید.

تبلیغات کلیکی در گوگل

گوگل و سایر موتورهای جستجوی دیگر هم پلتفرم‌های بسیار جذابی برای تبلیغات کلیکی هستند و البته تبلیغ در آنها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. تبلیغات کلیکی گوگل لینک‌های تبلیغاتی را در صفحه نخست موتور جست‌وجوی گوگل به نمایش می‌گذارد. همچنین اگر توجه کرده باشید، زمان جست‌وجو در گوگل تعدادی از نتیجه‌ها در بالای صفحه با نشانگر ad به نمایش درمی‌آیند که نمایانگر سایت‌های تبلیغ‌شده هستند. اگر اطلاعات داده شده ad در بالای صفحه توجه کاربر را جلب کند و روی آن کلیک کند، وارد وبسایت می‌شود. بدین ترتیب هزینه آن کلیک از حساب تبلیغ‌کننده کم شده، به حساب گوگل واریز می‌شود.

تبلیغات نمایشی گوگل

تبلیغات کلیکی بر روی گوگل در عین حال که بسیار موثر است، هزینه بالایی برای کاربران ایرانی به همراه دارد. تبلیغات کلیکی در گوگل، با توجه به بالا بودن قیمت دلار در ایران، برای بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا به‌صرفه نیست. اما تبلیغات در سایت‌های ایرانی که هر روز ممکن است هزاران نفر به آنها سر بزنند، هزینه پائین‌تری برای کاربران ایرانی دارد. البته تاثیرگذاری بالای آن در شناخته شدن برند و استقبال مردم از کالاها و خدمات را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

انواع تبلیغات موبایلی ارائه شده در سایت تبلیغات کلیکی

هر سایت تبلیغات کلیکی ممکن است چهار نوع تبلیغات موبایلی ارائه دهد که معمولاً مدل پرداخت آنها بر اساس تعداد نمایش و یا تعداد کلیک روی تبلیغ است:

تبلیغات ویدئویی موبایلی

تبلیغات ویدئویی موبایلی روشی موفق در تبلیغات کلیکی است و تاکنون نتیجه خوبی در بر داشته است. البته شرط موفق بودن تبلیغات ویدئویی، ارائه ویدئوی نوآورانه و مناسب محصول، برند یا خدمتی است که ارائه می‌شود.

تبلیغات ویدئویی بینابینی

تبلیغ بینابینی تبلیغاتی است که در فاصله زمانی استفاده از اپلیکیشن به نمایش درمی‌آید. همانند زمانی که از یک مرحله بازی وارد مرحله دیگر می‌شویم و ویدئویی به‌طور خودکار نمایش داده می‌شود.

تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای

تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای تبلیغاتی است که در عملکرد یک بازی تعریف شده‌ است. این تبلیغات در برابر تماشای یک ویدئو به کاربر اجازه می‌دهد امتیاز بیشتری به دست بیاورد، یا زمان بیشتری بخرد یا…

تبلیغات پیش‌نمایشی

برخی اپلیکیشن‌ها مانند یوتیوب یا آپارات پیش از شروع نمایش اصلی، ویدئویی تبلیغی را نشان می‌دهند که دیدن پنج ثانیه از آن قطعی است. به این تبلیغات پیش نمایشی گفته می‌شود.

سایر خدمات و قابلیت‌های یک سایت تبلیغات کلیکی

برخی از خدمات کامل‌کننده تبلیغات که سایت‌های تبلیغات کلیکی ارائه می‌کنند به این شرح است:

  • انتخاب زمان و تاریخ نمایش تبلیغات کلیکی: نمایش تبلیغات در زمان مناسب که بیشترین بیننده را داشته باشد، نقش مهمی در بالاتر رفتن کلیک دارد.
  • نمایش تبلیغات کلیکی بر اساس علاقه‌مندی: شناسایی کاربران هدف و نمایش تبلیغات به آنها بر اساس علاقه‌مندی نیز عاملی در اثرگذاری بیشتر تبلیغات است.
  • تبلیغات کلیکی بر اساس سن و جنسیت: امکان مشخص کردن سن و جنس کاربران و نمایش تبلیغات مناسب به آنها هم عامل موفقیت تبلیغات است.
  • انتخاب مکان و موقعیت نمایش تبلیغات کلیکی: نمایش تبلیغات محلی نیز راه دیگری برای موفقیت کسب‌وکارهای متمرکز در مناطق جغرافیایی خاص است.
  • انتخاب سایت‌های پربازدید برای نمایش تبلیغات.
  • نمایش تبلیغ بر اساس نوع دستگاه مخاطب (تلفن همراه یا رایانه).
  • ارائه گزارش‌ها و تحلیل‌های آماری برای نتیجه‌گیری بهتر از تبلیغات کلیکی.

کاربرد تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی طرفداران زیادی در دنیای وب و تبلیغات موبایلی دارد که امروزه سهم بالایی از تبلیغات آنلاین ایران و جهان را به خود اختصاص داده است. تبلیغات کلیکی روشی برای دستیابی سریع و البته هدفمند به نتیجه است. برای استفاده از تبلیغات کلیکی ابتدا باید روش‌های مختلف آن را شناخت و با انتخاب روش درست و استراتژی کارآمد به تبلیغ کالا، خدمات یا اپلیکیشن مورد نظر پرداخت. تبلیغات کلیکی می‌تواند نتیجه بسیار خوبی برای بسیاری از کسب‌وکارها داشته باشد و همچنین می‌تواند نتیجه معکوس هم به دنبال داشته باشد. پیش از تصمیم‌گیری و شروع تبلیغ با این روش بهتر است جنبه‌های مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد تا ضرری متوجه هیچ کسب‌وکاری نشود.

تجربه تبلیغات کلیکی نشان داده این نوع تبلیغات در موارد زیر موثر بوده است:

  • تبلیغات کلیکی برای فروشندگان آنلاین، خرده‌فروشی‌ها و بازاریاب‌هایی که کالای خود را معرفی می‌کنند نتیجه خوبی به همراه داشته است.
  • تبلیغات کلیکی برای کسانی که به دنبال تبلیغ برند خود هستند، بسیار تاثیرگذار بوده است.

هدف عده زیادی از تبلیغ‌کنندگان، ثبت نام و آگاه‌سازی از برند خود در دید دیگران است. این عده از تبلیغ‌کنندگان به فروش آنی و لحظه‌ای چشم ندارند، بلکه با تکرار نام برند در ذهن مشتریان احتمالی آینده، نظر به فروش آینده محصول خود دارند. در واقع هدف این گروه ارزش و اعتبار دادن به نام برند از راه تکرار آن در دید دیگران است.

کسب درآمد از تبلیغات کلیکی

دو گروه از تبلیغات کلیکی درآمد کسب می‌کنند. گروه اول ناشران یا وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی هستند که تبلیغات دیگران را بر روی صفحه خود به نمایش می‌گذارند. گروه دوم صاحبان کسب‌وکاری هستند که برای فروش کالا یا خدمت خود تبلیغ می‌کنند. درآمد گروه اول مشخص است. اما اگر کمپین تبلیغات کلیکی با هدف‌گذاری درست و شناخت مخاطب وارد عمل شده باشد، برنده ماجرا صاحب برند یا کالا و خدمات است.

برای اطلاعات بیشتر در این باره، مقاله کسب درآمد اینترنتی با تبلیغات کلیکی را مطالعه کنید.

کسب درآمد با تبلیغات کلیکی

سایت تبلیغات کلیکی ایرانی یا خارجی؟

سایت‌های تبلیغات کلیکی دو گروه هستند. گروه نخست سایت تبلیغات کلیکی است که تبلیغات شما را روی پلتفرم‌های خارجی به نمایش می‌گذارد. دسته دوم سایت‌هایی هستند که برای تبلیغات روی وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند. کار کردن با سایت‌های خارجی به چند دلیل برای کاربران ایرانی مشکل است. نخست اینکه واریز پول به حساب سایت‌های خارجی برای بسیاری از سفارش‌دهندگان ایرانی به‌دلیل نداشتن شماره حساب ارزی یا نداشتن رمزارز مشکل است. دومین و مهم‌ترین دلیل که کاربران ایرانی ترجیح می‌دهند تبلیغات خود را به سایت‌های تبلیغات کلیکی ایرانی واگذار کنند، قیمت تبلیغات روی مرورگرها و وبسایت‌های خارجی است.

واگذاری تبلیغات کلیکی به سایت‌های ویژه این کار در داخل کشور و نمایش تبلیغات در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی، مسئله بالا بودن قیمت دلار و نوسان‌های ارزی را هم حل کرده است. بنابراین دیگر لازم نیست شما به ریال پول دربیاورید و به دلار خرج کنید. خوشبختانه در ایران  تعداد قابل توجهی سایت تبلیغات کلیکی مشغول به کار هستند. آشنایی با تاریخچه و عملکرد آنها می‌تواند شما را در تصمیم‌گیری برای انتخاب سایت تبلیغات کلیکی موردنیازتان راهنمایی کند.

روش ثبت سفارش در سایت تبلیغات کلیکی

برای سفارش آنلاین تبلیغات کلیکی راه سختی در پیش ندارید. کافی است سایت تبلیغات کلیکی مورد نظر خود را انتخاب کنید و وارد آن شوید. مراحل سفارش‌دهی از قبل برنامه‌ریزی شده و شما فقط کلیک می‌کنید. اما مهم‌تر از چگونگی ثبت سفارش، انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغات کلیکی است. برای انتخاب راهبرد مناسب بهتر است ابتدا با مشاوران سایت تبلیغات کلیکی مشورت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا مراجعه کنید.

سخن پایانی

اهمیت تبلیغات اینترنتی در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست. تبلیغات اینترنتی از برتری‌های بسیاری در مقایسه با روش‌های دیگر تبلیغات برخوردار است که یکی از مهم‌ترین آنها دسترسی مستقیم به محصولات و خدمات شرکت‌های مختلف است. شبانه‌روزی بودن اینترنت هم از دیگر برتری‌های تبلیغات اینترنتی در سرتاسر دنیا است. تبلیغات کلیکی یکی از ایده‌های پیشتازانه در تبلیغات اینترنتی است که عمری نه‌چندان طولانی، اما پربار دارد و رمز موفقیت در تجارت دنیای امروز همگام شدن با ایده‌های پیشتازانه است. به همین دلیل در این مقاله تلاش کردیم شما را با کم و کیف آشنایی با سایت تبلیغات کلیکی و استفاده از آنها را به شما آموزش دهیم.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.