تبلیغات آنلاین 956 بازدید

یکی از بهترین راه‌های موجود برای نمایش تبلیغات به مشتریان هدف و کاربران فضای مجازی، اپلیکیشن‌ها می‌باشد. با تبلیغات در اپلیکیشن می‌توانید به خوبی نظر مخاطب را به خود جلب کرده و حتی در فرصت‌هایی که فکرش را هم نمی‌کردید، آنها را به مشتریان خود اضافه کنید. نکته جالب آنکه تبلیغات درون اپلیکیشنی (In app advertising) روش بسیار مناسبی هم برای سازندگان اپلیکیشن‌های مختلف هم است که بتوانند از این راه، درآمد بسیار خوبی را کسب کنند. این کار به صاحبان اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد که محتوا و برنامه خود را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند و درآمد خود را هم از طریق تبلیغات موثر به دست آورند.

اپلیکیشن‌های موبایل، استفاده از تلفن همراه را بسیار رواج داده‌اند و این، بخشی جدا نشدنی از دنیای هر روزه هر فردی در هر جای جهان است. همین عامل باعث شده که شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف، به سمت تبلیغات در اپ موبایل پیش بروند و حتی تمام تمرکز خود را نیز روی آن قرار دهند. به هر حال نمی‌توان از نقش گوشی‌های هوشمند و به طور کل، فضای مجازی همراه در این سالها به سادگی عبور کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مقاله را در آکادمی کاپریلا منتشر کنیم تا علاوه بر آشنایی با این مدل تبلیغات آنلاین، بر اهمیت و چگونگی انجام آن هم مطلع شوید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

تبلیغات در اپلیکیشن چیست؟

تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل، روشی بسیار مناسب و موثر و البته محبوب برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن است که از آن کسب درآمد داشته باشند (بسته به نوع و میزان تبلیغات و هم‌چنین اپلیکیشن، میزان درآمد متفاوت است). از طرف دیگر، محبوبیت این مدل تبلیغات برای صاحبان کسب و کارها هم بالا بوده و از آن برای تبلیغ محصولات و بازاریابی برند خود استفاده می‌کنند. به عبارت ساده‌تر، محتوای تبلیغاتی برندها (بنر، متن، ویدئو) به جای سایت‌ها، فقط در اپلیکیشن‌های موبایل نمایش داده می‌شود تا کاربر با کلیک روی تبلیغ، به صفحه دانلود اپلیکیشن در مارکت‌ها و یا حتی دانلود مستقیم اپ، هدایت شود.

این مدل تبلیغات اینترنتی کسب و کارها و مشتریان را به صورت هدفمند به هم متصل می‌کند. شبکه‌های تبلیغاتی (در ادامه مقاله با آنها آشنا خواهیم شد) با شناسایی مشخصات کاربران و روش‌های مناسب تبلیغات برای آنها، تبلیغات درون اپلیکیشنی را طبق الگوریتم خاصی اجرا می‌کند. مدل‌های تبلیغات در اپ موبایل، متنوع بوده و این تنوع باعث شده تا توسعه‌دهندگان بتوانند از روش‌های مختلفی برای کسب درآمد خود استفاده کنند؛ تبلیغات ویدیویی، متنی، عکس‌دار، تبلیغ بینابینی و … در بسیاری از اپلیکیشن‌ها وجود دارد و قطعاً شما با نمونه‌هایی از آن روبرو شده‌اید. اما این تبلیغات باید به نحوی نمایش داده شود که مخاطب را خسته و کلافه نکند تا مجاب شود تبلیغ را تا انتهای آن دیده و روی گزینه کال تو اکشن کلیک کند. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا جنبه‌های مختلف این بحث مهم دنیای تبلیغات آنلاین را مورد بررسی قرار دهیم.

چه کسانی در تبلیغات درون اپلیکیشنی سهیم هستند؟

باید گفت برای این که تبلیغی روی صفحه نمایش موبایل کاربر نمایش داده شود، قبل از آن باید چندین عامل دست به دست هم بدهند. در زیر افراد و عوامل دخیل در این مدل تبلیغات، شرح داده شده‌اند:

  • تبلیغ‌کنندگان: این بخش، شرکت‌ها و یا واحد بازاریابی آنها هستند که برای انجام تبلیغات تلفن همراه، از گزینه‌های مختلف و پتانسیل تبلیغات موبایلی استفاده می‌کنند.
  • توسعه‌دهندگان اپلیکیشن: این افراد هم به عنوان صاحب و توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌ها با قبول تبلیغات، به دنبال کسب درآمد مناسب خود هستند و هم‌چنین می‌خواهند در صورت امکان، رضایت کاربرانشان را با سود خود همگام کنند.
  • شبکه تبلیغاتی: این شبکه‌های تبلیغاتی، رابطی بین تبلیغ‌کننده و ارائه‌دهنده اپلیکیشن است و تبلیغات در بستر آنها مدیریت و انجام می‌شود. این شبکه‌ها با راهکارها و الگوریتم‌های مختلفی سعی دارند تا تبلیغات نمایش داده شده، متناسب با تقاضای تبلیغ‌کننده و مشخصات کاربر هدف باشد.
  • راه‌حل‌های واسطه‌ای: این راه‌حل‌ها به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها این فرصت را می‌دهد که با همکاری با شبکه‌های تبلیغاتی مختلف و بهینه‌سازی زمینه‌های نمایش تبلیغ، سود خود را به حداکثر میزان موجود برسانند و هم‌چنین باعث افزایش رقابت بین توسعه‌دهندگان هم خواهد شد.
تبلیغات در اپلیکیشن چیست
آمارهایی از شبکه تبلیغات در موبایل تپسل

نحوه عملکرد تبلیغات در اپلیکیشن چگونه است؟

به صورت کلی و خلاصه اگر بخواهیم روند تبلیغات در اپلیکیشن را توضیح دهیم، باید بگوییم ابتدا تبلیغ و آگهی توسط تبلیغ‌دهنده در شبکه‌های تبلیغاتی درخواست داده می‌شود و سپس با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلفی که جز ناشران این شبکه‌ها هستند، تبلیغ به توسعه‌دهنگان متصل می‌شود و سپس تبلیغاتی که بر بستر شبکه قرار گرفته، طبق الگوریتم خاصی برای کاربران به نمایش درآورده می‌شوند. صاحبان اپلیکیشن، پس از ثبت نام در این شبکه‌ها، مستندات فنی را در اپ خود اعمال می‌کنند تا آن دسته از مدلهای تبلیغات درون اپلیکیشنی که متناسب با فضای اپ آنها بوده و از مدل درآمدی آن رضایت دارند، در اپ آنها نمایش داده شود. شبکه‌های تبلیغاتی قادر هستند تبلیغات را برای هزاران کاربر به طور هم‌زمان و هدفمند در هزاران اپلیکیشن نمایش دهند.

مزایای استفاده از تبلیغات در اپلیکیشن چیست؟

همه ما با تبلیغات در اپلیکیشن چندین بار مواجه شده‌ایم. اما آشنایی با مزایای این مدل تبلیغات، به خصوص برای کسانی که می‌خواهند در اپلیکیشن خود با تبلیغات، درآمد کسب کنند یا برای کسانی که قصد تبلیغ محصول یا کسب و کار خود را دارند، می‌تواند بسیار بااهمیت و موثر باشد. در ادامه، مهم‌ترین مزایای تبلیغات دروان اپلیکیشنی را با هم بررسی می‌کنیم.

از اپلیکیشن خود پول بیشتری در بیاورید.

بسیاری از اپلیکیشن‌ها، محتوای خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند؛ این کار باعث می‌شود که با مدل کسب درآمد تبلیغات در اپلیکیشن، هزینه‌های خود را جبران کرده و حتی به درآمد بالایی هم برسند. در واقع بهترین و در دسترس‌ترین راه درآمدزایی با اپ، همین تبلیغات آنلاین است. اما باید دقت شود که کسب درآمد، بر رضایت کاربران اپلیکیشن اولویت پیدا نکند، زیرا هدف اصلی توسعه اپ، جلب رضایت کاربر و افزایش تعداد کاربران است که خود این موضوع، افزایش سود را هم به دنبال خواهد داشت.

تجربه کاربری بهبود پیدا می‌کند.

شما باید تبلیغات را به نحوی در برنامه خود جای دهید که کاربر نه تنها حس بدی به آن نداشته باشد، بلکه مشتاق دیدن آن هم باشد. به طور مثال در میانه بازی‌ها، برای مشاهده تبلیغات پاداشی خاص تعریف کنید یا اشتراکی رایگان را به دیدن چندین تبلیغ در ماه برای کاربران خود در نظر بگیرید. این عوامل باعث می‌شوند کاربر با علاقه بیشتری تبلیغات را دنبال کند. هم‌چنین شما باید تبلیغات مناسبی را هم پیدا کنید که با نیاز کاربران همسو باشند که از این جهت هم بتوانید بازدید آن‌ها را بالا ببرید و کاربر را خسته نکنید. از تکرار چندین‌باره و متوالی تبلیغات در اپلیکیشن خود پرهیز کنید؛ این کار باعث ریزش کاربران شما می‌شود.

پرداخت درون برنامه‌‌ای خود را افزایش دهید.

برخی از اپلیکیشن‌ها پرداخت‌های درون برنامه‌ای دارند که به عنوان بخشی از سود خود روی آن حساب باز می‌کنند. اما اغلب، کاربران تمایل چندانی به آن ندارند، مگر اینکه مجبور شوند و نیازشان ضروری باشد. اما با تبلیغات مناسب و به طور مثال، دادن پاداش‌ها و اعتبارهای ویژه با دیدن تبلیغات به کاربران خود، آن‌ها را ترغیب به خریدهای درون برنامه‌ای هم خواهید کرد. در این صورت شما دو منبع درآمد عالی برای خود و برنامه خود خواهید داشت.

تعامل با کاربر و حفظ او ممکن می‌شود.

تبلیغات در اپلیکیشن می‌تواند در صورتی که متناسب با محتوای درونی اپ شما باشد، بسیار موثر بوده و کاربران را به تعامل با اپ شما دعوت کند. هم‌چنین جذابیت آن هم به کاربران این حس را منتقل می‌کند که می‌توانند تا مدت طولانی از اپ شما استفاده کنند.

به دیده شدن بیشتر برند کمک می‌کند.

از مزایای این تبلیغات برای ارائه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها گفتیم؛ اما برای تبلیغ‌کنندگان هم مزایای زیادی وجود دارد. اگر تبلیغ‌کننده بتواند محیط مناسبی را پیدا کند که هم تناسب خوبی با محتوای خود داشته باشد و هم بازدید خوبی در انتظارش باشد، می‌تواند بازده بسیار خوبی از تبلیغ خود بگیرد و بیشتر دیده شده و میزان دسترسی برند به مخاطبان (Reach) را افزایش دهد.

گزینه‌ای عالی برای افزایش نصب اپلیکیشن‌های تجاری است.

برای اینکه برای اپلیکیشن خود کاربر و نصب جدید بگیرید، چه جایی بهتر از تبلیغ در اپلیکیشنهای دیگر وجود دارد؟ شما می‌توانید با هدفمند کردن تبلیغات، تبلیغ خود را فقط در اپلیکیشنهای مشابه و هم‌راستا نمایش دهید (مثلاً نمایش تبلیغ اپلیکیشن حسابداری شخصی در اپلیکیشن آموزش بورس) تا کاربران هدف شما در معرض تبلیغ شما قرار گرفته و باعث افزایش نصب اپلیکیشن شما شود.

انواع تبلیغات در اپلیکیشن
نمونه تبلیغات در اپلیکیشن: مشاهده تبلیغ در ازای دریافت پاداش

چرا تبلیغات اپلیکیشنی برای بازاریابان اهمیت زیادی دارد؟

تبلیغات درون برنامه‌ای در حال حاضر سریع‌ترین میزان رشد و بازدهی را دارند و شاید بتوان آن را بهترین نوع تبلیغ آنلاین هم نامید. تخمین زده شده که سود این تبلیغات برای هر دو طرف، بسیار بیشتر از روش‌های تبلیغی دیگر است. با آگاهی از این موضوع، بازاریابان در حال طراحی روش‌های بسیار موثر و جالب توجهی برای جذب مخاطب هستند. کسب اطلاعات از این که چه نوع تبلیغاتی بیشترین اثر را روی مخاطب دارد و سبک تبلیغ باید چگونه باشد، مواردی است که کارشناسان این حوزه به دنبال آن هستند. در ادامه، چندین عاملی که اهمیت این موضوع را برای بازاریابان دو چندان می‌کند، بررسی می‌شوند.

حضور طولانی مدت کاربران در اپلیکیشن‌ها

یکی از دلایل اهمیت تبلیغات در اپلیکیشن، همین مورد است: مخاطبان مدت زیادی در جایی که باید باشند، خواهند بود. تا چندین سال پیش، فیسبوک و توییتر، تقریباً تمام سهم فضای مجازی در موبایل‌ها را در اختیار داشتند. اما امروز این حوزه بسیار گسترده‌تر شده و دیگر به مانند گذشته خود نیست. امروز فقط شبکه‌های اجتماعی نیستند که توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند، بسیاری از اپلیکیشن‌های کاربردی و بازی، توسط بسیاری از مردم جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید به همین دلیل هم باشد که کاربران، از مرورگرهای خود به مقدار کمی و در مواقع ضروری استفاده می‌کنند؛ زیرا هر آن چیزی که به آن نیاز دارند، در اپلیکیشن‌های مختلف پیدا می‌شود و تمام وقت خود را در اپلیکیشن‌ها صرف می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های اخیر، کاربران تلفن‌های هوشمند 89 درصد از کل وقتی که در موبایل خود صرف می‌کند، صرف کار با اپلیکیشن‌ها می‌شود و فقط 11 درصد به وبگردی و گشت و گذار در اینترنت اختصاص دارد. این موضوع، به جز اهمیت موبایل مارکتینگ، اهمیت تبلیغات درون اپلیکیشنی را به خوبی نشان می‌دهد. به عنوان مثال، فیسبوک در زمان آغاز فعالیت خود، نتوانست درآمد چندانی به دست آورد اما با ارائه نسخه موبایلی خود، تبلیغات در آن افزایش یافت و در مدت زمان بسیار کمتری، توانست سود بسیار بیشتری را کسب کند. فبسبوک، یکی از منابع الهام‌بخشی دیگر شرکت‌ها در این زمینه هم بود که چگونه از هیچ، به درآمدی فوق‌العاده زیاد با اپلیکیشن‌های موبایل دست پیدا کنند. اما فقط خواستن این مسئله مهم نیست، شما باید روش بازاریابی و تبلیغات در این‌گونه موارد را هم به خوبی فرا بگیرید و از هر فرصتی هر چند کوچک برای خود، بهترین بهره را بگیرید.

نرخ کلیک بالاتر

طبق گزارشات و تحقیقات انجام شده، کارشناسان دریافته‌اند که نرخ کلیک میانگین برای تبلیغات درون برنامه‌ای، 0/58 درصد است و برای تبلیغات وب، 0/23 درصد است. هم‌چنین مطالعه‌ای دیگر نشان داد که تاثیرگذاری و بازدید تبلیغات در اپلیکیشن، تقریباً 12 برابر تبلیغات در وب و بنرهای تبلیغاتی است و این خود باعث می شود تمامی شرکت‌ها به فکر استفاده از این فرصت مناسب باشند و هم‌چنین تبلیغ‌کننده هم که می‌خواهد بازدید و نتیجه بیشتری بگیرد، به سمت این نوع تبلیغات روی می‌آورد.

هدف‌گیری موثرتر

تبلیغات درون اپلیکیشنی، متناسب با محتوای صفحات اپ در صفحه نمایش گوشی شما نمایش داده می‌شوند که این برخلاف بسیاری از مدلهای تبلیغات وب است و بدون ایجاد وقفه و مزاحمت برای کاربر هستند. خیلی از اپلیکیشن‌ها هم دارای تبلیغات تعاملی با کاربران خود هستند و از آن‌ها برای دیده شدن تبلیغات کمک می‌گیرند و در عوض، برای آن‌ها مزایایی در نظر خواهند گرفت. تبلیغ‌کنندگان، نیاز کاربر را شناسایی می‌کنند و با توجه به این که این تبلیغات تاثیر مستقیمی بر کاربر دارند، بسیار هدف‌مندتر، اقدام به تبلیغات می‌کنند. صاحبان کسب و کار با شناختی که مخاطبان اپ‌ها دارند (مشخصات جمعیت‌شناختی، نوع دستگاه و …) تبلیغاتی متناسب با هر نوع کاربر و به طور هدفمند خواهند داشت. برخی شبکه‌های تبلیغات درون اپلیکیشن، تبلیغاتی به شدت متمرکز و دقیق ارائه می‌کنند و تبلیغ را به کسانی که احتمالی برای تبدیل آنها به مشتری وجود ندارد، نمایش نمی‌دهند.

تعامل بیشتر با مخاطبان

برخلاف سایر روش‌های تبلیغات و بازاریابی، کاربران اپلیکیشن‌های موبایل را می‌توان با راحتی بیشتری در دام مشاهده تبلیغ انداخت و با آنها تعامل برقرار کرد تا آنها را به مخاطبینی ایده‌آل برای مشاهده تبلیغات تبدیل کرد؛ این کار برای برندها، علاقه‌مندی مخاطب، افزایش نرخ کلیک و تبدیل را به همراه داشته و برای صاحبان اپلیکیشن‌ها، درآمد بیشتر منجر خواهد شد.

شانس بیشتر برای تبدیل شدن به مشتری

تحقیقات نشان می‌دهد که شانس تبدیل مخاطب به مشتری در اپ موبایل، 120 درصد بیشتر از نسخه موبایلی وبسایت است. همچنین کاربرانی که از تبلیغات درون اپلیکیشنی وارد سایتی می‌شوند، 4/2 صفحه محصول بیشتری را در هر بازدید خود مشاهده می‌کنند. این اعداد نشان‌دهنده فرصت بهتر برای تبدیل بیشتر مخاطبان تبلیغات برندها خواهد بود.

نتایج بهتر با شخصی‌سازی بیشتر

بسیاری از شبکه‌های تبلیغاتی، صاحبان اپلیکیشن‌ها و مارکت‌های دانلود اپ، اطلاعاتی از هر کاربر خود جمع‌آوری می‌کنند (جنسیت، محل زندگی، علایق و …)؛ با کمک این اطلاعات، تبلیغاتی متناسب با هر کاربر و به طور شخصی‌سازی شده برای او نمایش داده می‌شود. وقتی تبلیغ، متناسب با کاربر باشد، نتایج بسیار بهتری به دست خواهد آمد.

انواع تبلیغات در اپلیکیشن

اپلیکیشن‌ها محیط بسیار پویا و خوبی را جهت هماهنگی تبلیغات و محتوای خود ارائه می‌دهند. این امر، تبلیغات در اپلیکیشن‌های مختلف را از وقفه‌ای که حواس کاربر را پرت کرده یا حتی او را آزار می‌دهد، به پیشنهادی موثر تبدیل می‌کند که می‌تواند کاملاً برای کاربر هم مفید باشد. کاربر با این تبلیغات موثر، تجربه بسیار خوبی را در اپ پشت سر می‌گذارد و خود را آماده برگشت مجدد به آن می‌کند.

انواع متفاوتی برای تبلیغ در اپلیکیشن وجود دارد که هر کدام، مناسب هدفی مشخص است. کارشناسان این حوزه باید به خوبی با این انواع آشنا باشند که بتوانند موثرترین و در واقع درآمد‌زا‌ترین آن‌ها را انتخاب کنند که کاربر را به خوبی جذب خود کند. در ادامه برخی از انواع این تبلیغات، آورده شده است.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدئویی، بخش انکارناپذیر تبلیغات نمایشی امروزی است و می‌تواند با اشغال تمام صفحه موبایل، ذهن مخاطب را به خوبی درگیر کند. دست طراحان اپ برای هر چه جذاب‌تر نشان دادن این تبلیغات، باز است و آن‌ها باید ذهن کاربر خود را بخوانند و دقیقاً مطابق سلیقه او، تبلیغ را طراحی کنند. به طور کلی این روش، از موثرترین روش‌های تبلیغاتی در اپ موبایل است که بازده خوبی هم دارد. این نوع تبلیغات در اپلیکیشن، دارای تفاوت‌هایی هم هستند. مثلاً می‌توانند در اوسط استفاده از برنامه و به طور ناگهانی یا پس از تکمیل سطحی خاص آغاز شوند. این نوع نمایش به خصوص برای کسانی که تولید ویدیو را در دستور کار خود دارند، بسیار موثر است.

تبلیغ ویدیویی انواع تبلیغات در اپلیکیشن
تبلیغ ویدیویی تمام صفحه در اپلیکیشن

تبلیغات ویدیویی پیش از شروع محتوا

این دسته جز تبلیغات ویدیویی حساب می‌شود و برای این جلب توجه مخاطب، روشی بسیار مناسب است؛ چون مخاطب دقیقاً پیش از مشاهده محتوای مورد نظر خود، تبلیغی را مشاهده‌ می‌کند که شاید برای او جذاب هم باشد. معمولاً چون مخاطب منتظر شروع محتوای مورد نظر است، تبلیغ را تا انتها مشاهده می‌کند و این می‌تواند مزیت بزرگ این نوع باشد.

تبلیغات ویدیویی بینابینی

همان‌طور که از نام این نوع پیدا است، معمولاً در بین محتوا‌های ویدیویی یا پس از گذراندن سطحی مشخص از بازی یا برنامه، این تبلیغات به صورت وقفه‌ای در محتوا به نمایش در می‌آیند. این نوع تبلیغ هم به صورت تمام صفحه، حواس و توجه کاربر را به خود اختصاص می‌دهد.

تبلیغات نمایشی

به جز تبلیغات ویدیویی، ما شاهد دیگر انواع تبلیغات در اپلیکیشن هم هستیم. تبلیغاتی که مانند عکسی ظاهر شده و لینکی را در اختیار شما می‌گذارند، از مرسوم‌ترین این نوع تبلیغات هستند. این نوع تبلیغات به دلیل این که معمولاً صوت و تصویر خاصی را ارائه نمی‌دهند، باید کوتاه و مختصر، اما جذاب باشند که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان، حداکثر تاثیر را روی ذهن مخاطب و کاربر بگذارند و او را به کلیک تشویق کند.

تبلیغ کدنویسی شده

این مدل، شبیه تبلیغاتی بنری در اپلیکیشن‌ها بوده اما بر خلاف آنها، فقط یک عکس و متن نیست بلکه از فرمت برنامه‌نویسی شده با HTML, CSS, JS و البته تصاویر استفاده می‌کنند.

بهترین نوع تبلیغات در اپلیکیشن
نمونه تبلیغ نمایشی کدنویسی شده

تبلیغات همسان

دسته‌ای دیگر از تبلیغات اپلیکیشنی که تاثیر بسیار زیادی هم دارند و به همین دلیل، دسته‌ای جداگانه به حساب می‌آیند، تبلیغات همسان هستند. در واقع در این تبلیغ، کاربر اصلاً احساس وجود تبلیغ را نخواهد کرد و گاهی حتی حس می‌کند این روندی از خود اپلیکیشن است؛  چون به قدری محتوای تبلیغ و محتوای برنامه به هم مرتبط هستند که تشخیص را مشکل خواهند کرد.

در این نوع تبلیغ می‌توانید از روش‌های مناسبی استفاده کنید که کاربر را مشتاق به دیدن تبلیغات بیشتر هم بکند. مثلاً در نظر گرفتن مزایا و پاداش‌های درون برنامه‌ای خاص. با این کار کاربر نه تنها از تبلیغات خسته نخواهد شد، بلکه می‌خواهد مقدار بیشتری را هم دریافت کند و شما باید سعی کنید این کار فقط به هدف کسب پاداش نباشد و کاربر از تبلیغات شما لذت ببرد و از آن استفاده کند.

تبلیغات همسان در اپلیکیشن
تبلیغات همسان در اپلیکیشن

تبلیغات بازیگونه

این مدل تبلیغات، عمدتاً برای اپلیکیشن‌های بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نسخه‌ای از خود بازی برای کاربر به نمایش در می‌آید.

بهترین روشهای تبلیغات درون اپلیکشنی
تبلیغ بازیگونه در اپلیکیشن

بهترین تکنیک‌های موفقیت در تبلیغات در اپلیکیشن

اگر می‌خواهید تبلیغات شما در اپلیکیشن‌های موبایل به شکل بسیار موثرتری خود را نشان دهند، نیاز به تجربه و دانش دارید که با بررسی عملکرد برندهای بزرگ و تبلیغات موفق، حاصل خواهد شد.. با افرایش هر روزه استفاده از اپلیکیشن‌ها، واضح است که چرا افراد خواهان این هستند که کسب و کار خود را با تبلیغات، روی این دستگاه‌ها نمایش دهند. در ادامه، بهترین و موثرترین اقدامات و روش‌ها برای داشتن تبلیغی موثر و کارا آورده شده که با مطالعه آن می‌توانید تا حد زیادی، با اصول مهم تبلیغات اپلیکیشنی آشنا شوید.

آگاهی از مسیر تبلیغات در اپلیکیشنها

شما باید با زنجیره متصل این تبلیغات آشنا شوید و بدانید تبلیغ شما چه مسیری را طی می‌کند و چگونه به دست مخاطب می‌رسد. حتی بدانید تاثیر آن روی ذهن مخاطب چقدر است و روزانه چه مقدار از تبلیغ شما برای کاربران نمایش داده می‌شود.

انتخاب شبکه تبلیغاتی مناسب

این که چه شرکتی را برای توزیع و انتشار تبلیغ خود انتخاب کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. شبکه‌های تبلیغات موبایلی با در دسترس داشتن هزاران اپلیکیشن و کلان‌داده‌ مخاطبان آنها می‌توانند تبلیغ شما را به بهترین شکل، در اپلیکیشن‌های موبایل نمایش دهند.

انتخاب بنر و محتوای آگهی

شما باید سعی کنید بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارید و مخاطب با دیدن تبلیغ شما حس خوبی داشته باشد و نه این که بخواهد آن را رد کند. تصاویر و محتوای تبلیغاتی خودتان را با دقت و با رعایت اصول زیباشناسی و کپی رایتینگ تهیه کنید.

تمرکز بر تبلیغات تعاملی

تبلیغات ویدئویی تعاملی راهی عالی برای تشویق کاربران به تعامل با شما و انجام اقدام مورد نظر شما می‌باشد. این مدل تبلیغات پیشرفته به شما اجازه می‌دهد تا روی ویدئوی خود، گزینه‌هایی برای تعامل مخاطب انتخاب کنید.

نتیجه‌ای بهتر با تبلیغات پاداش‌دار

یکی از راه‌های بسیار مناسب جهت گرفتن نرخ کلیک بالا از تبلیغ، دادن پاداش و مزیتی در ازای دیدن تبلیغات درون اپلیکیشن برای کاربر است. با این کار قطعاً کاربر عطش بیشتری برای دیدن تبلیغات شما خواهد داشت.

استفاده از دسته‌بندی‌های محبوب

شبکه‌های اجتماعی را رصد کنید؛ ببینید اکنون چه موضوعی ترند شده و فضای خبری، بازی و اجتماعی دنیای موبایلی به چه سمت و سویی حرکت می‌کند. بررسی کنید که توجه بیشتر کاربران موبایلی به سمت چه نوع اپلیکیشن‌هایی حرکت کرده تا با شناخت این موارد بتوانید اپلیکیشن‌های مناسب را پیدا کرده و تبلیغات خود را در آن بازه زمانی خاص به آن‌ها بسپارید. این روش، به بهبود نتایج دوره‌ای تبلیغ شما کمک بسیار خوبی خواهد کرد.

سه مرحله شروع تبلیغات درون برنامه‌ای

اگر آماده ارائه تبلیغات خود هستید، چند قدم مهم در پیش روی شما وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید تا بتوانید بسیار موفق‌تر عمل کرده و سودی بیشتر از آن چه تصور می‌کردید را به دست آورید.

شبکه تبلیغاتی خود را انتخاب کنید.

این شبکه‌ها به صورت واسطه عمل می‌کنند و ناشران برنامه‌ها را به تبلیغ‌کنندگان متصل می‌کنند. شبکه‌های بسیاری در ایران وجود دارند که شما با بررسی مزایا و معایب آن‌ها و مدل‌های تبلیغ و قیمت‌گذاری‌شان باید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید. برای انتخاب این شبکه باید مشخص کنید که هدف شما از تبلیغ چیست؟ می‌خواهید تبلیغات شما به دست چه کسانی برسد و آن مخاطبان در کدام برنامه‌ها و بازی‌ها حضور دارند؟

قالب و نوع تبلیغ خود را مشخص کنید.

قالب‌های متفاوتی برای تبلیغات در اپلیکیشن وجود دارند که پیشتر به آن اشاره شد. این که می‌خواهید تبلیغ خود را به صورت ویدیو، عکس یا متن نمایش دهید، کاملاً به شما و البته نوع حرفه و کسب و کارتان وابسته است و به همین دلیل باید سعی کنید مناسب‌ترین نوع را انتخاب کنید.

انتخاب مدل قیمت‌گذاری مناسب

چند روش قیمت‌گذاری برای تبلیغ شما و در واقع پرداخت هزینه تبلیغت وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. اولین روش CPM نام دارد که تبلیغ‌کننده به ازای هر 1000 باری که تبلیغ به نمایش در بیابد، به ناشر مبلغی را می‌دهد. این مدل، برای ناشران اپلیکیشن گزینه‌ای ایده‌آل است؛ زیرا برای کسب درآمد، فقط کافی است تبلیغ را نمایش دهند. اگر کاربر، خود را سازگار با تبلیغ ببیند و نرخ کلیک آن را بالا ببرد، ناشر به درآمد بیشتری هم خواهد رسید.

مدلهای قیمتگذاری تبلیغات در اپلیکیشن
مدل‌های رایج قیمت‌گذاری تبلیغات در اپلیکیشن

روش دیگر CPC یا تبلیغات کلیکی است که در آن ناشر به ازای کلیک‌های کاربران، درآمد خواهد داشت. این مورد برای تبلیغ‌کننده بسیار مناسب است؛ زیرا در صورت ناکارآمدی تبلیغ، لازم نیست هزینه‌ای را پرداخت کند.

CPA روشی است که باید علاوه بر کلیک، کاربر اقدام خاصی مثل نصب اپلیکیشن، ثبت‌نام و یا خرید را انجام دهد که تبلیغ‌کننده ملزم به پرداخت هزینه به ناشر شود. ممکن است برخی ناشران چنین روشی را قبول نکنند اما تبلیغ‌دهنده برای این روش، هزینه بیشتری می‌پردازد.

مدل‌های هزینه‌ای دیگر هم مانند پرداخت به ازای هر بار نصب (CPI) و پرداخت با هر بار مشاهده ویدیو (CPV) هم وجود دارد که برخی از شبکه‌های تبلیغاتی، آنها را ارائه می‌دهند.

کلام پایانی مقاله

تبلیغات در اپلیکیشن، امروزه دنیای متفاوتی را در بازاریابی اینترنتی به وجود آورده‌اند.  هم اکنون استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند آن‌چنان رایج شده که تقریباً تمام مردم در هر محدوده سنی، درگیر آن هستند و بیشتر وقت خود را صرف آن می‌کنند؛ پس چه چیزی بهتر از این که تبلیغات خود را، بیشتر در معرض عموم قرار دهید و از این وضعیت به خوبی استفاده کنید؟

اینکه چه نوع کسب و کاری دارید و یا اینکه کسب و کار شما اپلیکیشن دارد یا خیر، باعث نمی‌شود که گزینه تبلیغات در اپلیکیشن را کنار بگذارید. شما می‌توانید با استراتژی‌های مختلف، این مدل تبلیغات را تست کرده و با بهینه‌سازی عملکرد، نتیجه بهتری از این فرصت عالی تبلیغاتی به دست آورید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 10 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.