تبلیغات آنلاین 769 بازدید

پس از ورود جامعه بشری به عصر دیجیتال، شیوه‌­های تبلیغاتی گذشته نیز وارد عصر جدیدی شد. در دنیای قبل دیجیتال، کسب و کارها معمولا از روزنامه و تبلیغات فیزیکی برای تبلیغات استفاده می‌­کردند. مکان پخش آگهی‌­ها به محیط­های اطراف و نزدیک کسب و کارها محدود می­‌شد. از همه مهمتر، تبلیغات نوشتاری فقط برای افرادی که سواد خواندن و نوشتن داشتند، قابل درک بود. با گذشت زمان و ورود کامپیوترها و اینترنت به زندگی جامعه، شیوه‌ های تبلیغات موثر نیز رنگ و بوی دیگری گرفت، کسب و کارها از تلویزیون و بعدها هم از موبایل برای تبلیغات محصولات و خدمات خود استفاده کردند. همچنین با گسترش مشاغل و ایجاد رقابت بین کسب و کارها اهمیت تبلیغات بالاتر رفت.

امروزه هر کسب و کاری می­‌داند که برای حضور موثر و مفید در بازار نیاز به معرفی خود دارد، بسیاری از کسب و کارهای خوب را در گذشته شاهد بوده‌­ایم که به دلیل عدم کسب سهم بازار مناسب، از دور بازی کسب و کار کنار گذاشته شدند. ما در این مقاله از آکادمی کاپریلا قصد داریم به شیوه­ های تبلیغات موثر بپردازیم، چرا که متناسب با شرایط هر کسب و کار، روش­های متفاوتی برای تبلیغات وجود دارد، درک این موضوع نیازمند شناخت دقیق روش­های تبلیغاتی و همچنین شیوه درست استفاده از آن­ها می‌­باشد.

در ابتدا تعریفی از تبلیغات را ارائه می‌­دهیم.

تبلیغات چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده تبلیغات را تعریف کنیم، شاید تعریف زیر مناسب باشد:

«به هر گونه فعالیتی که باعث شود محصولات و خدمات کسب و کار ما در میدان دید مشتریان قرار گیرد و مشتریان را ترغیب به خرید از محصولات و خدمات ما نماید، تبلیغات می‌­گوییم».

منظور ما از «میدان دید مشتری»، قرار دادن شعارها و محصولاتمان در دسترس مشتری است، آنگونه که مشتری کاملاً از وجود محصولات و خدمات ما و همچنین  ویژگی­های آن آگاه شود. عمده آژانس­های تبلیغاتی به دنبال منتقل کردن مفاهیم کلی «ارزان­تر، سریعتر، بهتر» به مخاطب هستند. شما هم معمولاً در تبلیغات خود در حال انتقال یکی از این مفاهیم هستید؛ چرا که محصول شما نیازی از مشتری را حل می‌کند و شما با تبلیغات قصد دارید تا خود را در دسترس مشتری قرار داده و آن را ترغیب به انتخاب خود نمایید. از دیرباز تا کنون، کسب و کارها روش­های مختلفی را برای تبلیغات استفاده کرده‌­اند، امروزه با گسترش اینترنت و استفاده از گوشی­های همراه، تبلیغات دیجیتالی یا بازاریابی دیجیتالی اهمیت بسیاری یافته است.

معرفی بهترین شیوه های تبلیغات موثر

در ادامه به توضیح مهم­ترین شیوه­های موثر تبلیغات می­پردازیم.

تمرکز بر برندسازی (Branding)

پیچیدگی دنیای بازاریابی و تبلیغات باعث نادیده­‌گرفتن ساده­‌ترین و موثرترین روش­های بازاریابی شده است. بسیاری از کسب و کارها زمان و هزینه گزافی را برای تبلیغات صرف می‌کنند ولی به مفهوم ساده «برند» خود توجه ندارند. بله، شما برای اینکه تبلیغات اثرگذاری داشته باشید، در ابتدا به نشانه‌­هایی واضح و مناسب برای خود نیاز دارید. این نشانه‌­ها می­‌تواند نام تجاری، لوگوی سازمان، وبسایت مناسب و … باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که در انتخاب این موارد دقت به خرج نداده‌­اید یا سالیان بسیاری آن­ها را به روز نکرده­‌اید، می­‌بایست در قدم اول کمی در این زمینه سرمایه‌گذاری نمایید.

بارها کسب و کارهایی را می­‌بینیم که در تلویزیون و شبکه‌­های تبلیغاتی گران‌، تبلیغات می‌کنند، ولی هنگامی که به وبسایت آن­ها مراجعه می­‌کنیم، کیفیت پایین تصاویر و وبسایت باعث دلزدگی می‌­شود. لوگوهایی را مشاهده می‌­کنیم که عملاً معنی خاصی ندارد و مفهوم خاصی را منتقل نمی‌­کند. تناسب رنگ را در ساختار کسب و کار نمی‌­بینیم و …. تمام این موارد نشان از عدم توجه به موضوع و اصل برندینگ دارد. شما در ابتدای مسیر کسب و کاری خود می‌­بایست توجه ویژه‌­ای بر روی این موضوع داشته باشید. چرا که پس از هر بار تبلیغات، مخاطبان نام تجاری شما را می­‌شنوند، لوگو و رنگ سازمانی شما را می‌­بینند. بنابراین اگر شما از لوگوی مناسب، نام تجاری مرتبط، رنگ سازمانی موثر و یک وبسایت کاربردی بی‌بهره باشید، مخاطبان زیادی جذب نخواهید کرد و تبلیغات موثری نخواهید داشت.

بنابراین در اولین قدم به کمک طراحان گرافیک، از روش­های روز دنیا استفاده کنید و برند خود را تقویت نمایید. شاید شما در میانه راه باشید، اشکالی ندارد، شاید وبسایت شما یا رنگ سازمانی شما نیاز به تغییر و بهبود داشته باشد. استفاده از ویدیو و تیزرهای تبلیغاتی نیز در دنیای امروز برای مخاطبان جذابیت بالایی دارد، شما می‌­توانید از این تیزرها در شبکه­‌های اجتماعی و وبسایت خود نیز استفاده نمایید. برای اینکه تبلیغ از طریق تیزر و ویدیو، موثر باشد، شما می‌­بایست از متخصصین این حوزه کمک بگیرید و هزینه­‌هایی نیز در این باره متحمل شوید چرا که تصویر شرکت شما ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

البته این نکته را توجه داشته باشید که برند در طول زمان ساخته می­‌شود و با گذشت زمان تغییر در مواردی که ذکر شد، سخت‌­تر می‌­گردد. به طور مثال ممکن است بسیاری از شما لوگوی قبلی اسنپ را به خاطر داشته باشید و شاید هنوز به لوگوی جدید عادت نکرده‌­­اید ولی این تغییر در اسنپ برای تقویت برند تجاری لازم بوده است.

شیوه های تبلیغاتی موثر
تغییر لوگوی اسنپ

تبلیغات در شبکه­‌های اجتماعی (Social Media)

بسیاری از شما در شبکه‌های اجتماعی، حساب کاربری ایجاد کرده­‌اید ولی داشتن یک حساب کاربری با حضور واقعی در آن­ها متفاوت است. وجود یک حساب کاربری در اینستاگرام، تلگرام، توییتر و … برای کسب و کار شما هزینه‌­ای ندارد، ولی برای حضور موثر شما نیازمند صرف هزینه و زمان هستید. بسیاری از صاحبان کسب و کار فقط تا مرحله ساخت یک حساب کاربری برای کسب و کار خود پیش می­‌روند ولی نحوه استفاده درست از آن را نمی­‌دانند.

برای اینکه بتوانید از شبکه­‌های اجتماعی برای تبلیغات موثر خود استفاده نمایید، می‌­بایست در ابتدا نحوه کارکرد هر یک از این شبکه‌­ها را بدانید. ویژگی­های جامعه فعال در آن شبکه را بشناسید. هرگاه دانش شما از نحوه کارکرد و ویژگی­های یک شبکه به حد مطلوب برسد، توانایی آن را خواهید داشت تا استراتژی تبلیغاتی خود را بچینید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی: اینجا را کلیک کنید (+).

حضور موثر در شبکه­‌های اجتماعی نیازمند سرمایه‌­گذاری در تولید محتوا می‌­باشد، تولید محتوای مرتبط به کسب و کار شما و محتوایی که مورد استقبال مخاطبان شما نیز قرار گیرد. وظیفه شما این است که اطلاعات مفید و مرتبط را به مشتریان خود – فعلی و بالقوه – ارائه دهید. هفته‌ای یک ساعت وقت بگذارید تا مقالات، نکات و ابزارهای مرتبط را در اینترنت جستجو کنید.

البته حضور موثر فقط به طراحی پست­ها و محتوا و انتشار منظم آن­ها منتهی نمی­‌شود، شما پس از انتشار محتوا، بایستی با مخاطبان خود تعامل کنید، صدای آن­ها را بشنوید و به سوالات و مشکلات آن­ها رسیدگی نمایید. امروزه روش­ها و تکنیک­های بسیاری برای رسیدگی به مشتریان به وسیله متخصصین این حوزه ارائه شده است، تکنیک­هایی از قبیل مدیریت بحران، نحوه پاسخگویی به مشتری عصبانی یا ناراضی و …. . با کمک این تکنیک­ها با دل مخاطبان خود همراه شوید. نمونه زیر یکی از قوی­ترین تعاملات در شبکه‌­های اجتماعی به وسیله برند فیروز می‌­باشد.

شیوه های تبلیغاتی موثر - شبکه های اجتماعی
حضور برندها در شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از ابزارهای شما در این حوزه، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) می­‌باشد، امروزه برخی از افراد مشهور در شبکه‌­های اجتماعی که دنبال­‌کنندگان بالایی دارند، اقدام به دریافت تبلیغات و معرفی برندها و کسب و کارها می‌کنند، معرفی از جانب آن­ها، حس اعتماد بیشتری را در مخاطبان شما القا خواهد کرد. در هنگام استفاده از شیوه­ های تبلیغات موثر اینفلوئنسر مارکتینگ به این نکته توجه داشته باشید که از فردی بایستی کمک گرفت که دنبال­کننده‌­هایش در زمینه و صنعت شما باشند. به طور مثال اگر شما در زمینه مد و پوشاک زنانه فعالیت می­‌کنید، برای اینکه تبلیغات موثری از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ داشته باشید، می­‌بایست از افرادی استفاده کنید که عمده مخاطبان آن­ها از بانوان تشکیل شده باشد. شاید تا به امروز استفاده درست  و موثری از شبکه‌­های اجتماعی نداشتید ولی برای شروع دیر نیست، در ابتدا یک برنامه تولید محتوا برای خود با توجه به ویژگی­های مشتریان تنظیم کنید، زمانی را برای تقویت هویت بصری محتوای خود صرف نمایید. مهم‌ترین نکته در این زمینه حفظ استمرار در تولید محتوا و تعامل با مشتریان می‌­باشد.

تبلیغات از طریق موبایل یا تبلیغات موبایلی (Mobile advertising)

رشد شگفت‌­انگیز صنعت موبایل و استفاده فراگیر مردم از آن، نوید آینده‌­ای با سلطه موبایل را می‌دهد. سالانه صد میلیون تلفن همراه راهی بازار می­‌گردد و روز به روز به شمار افرادی که از تلفن­های همراه هوشمند استفاده می­‌کنند افزوده می‌­شود. با حضور برندهای چینی و کره‌­ای نیز تنور رقابت در این عرصه داغ­تر شده است و مردم با هزینه کم­تری می‌­توانند صاحب این دسته از محصولات شوند. گزارش­های موتور جستجوگر گوگل نیز نشان­‌دهنده رشد چشمگیر جستجوی موبایلی در دهه گذشته دارد. همچنین با افزایش جستجوی موبایلی، شرکت گوگل نیز الگوریتم­های مرتبط با این موضوع را تنظیم کرد تا وبسایت­هایی که نسخه مطلوب موبایلی دارند، امتیاز بالاتری را دریافت نمایند.

همانطور که در بخش برندینگ گفتیم، یکی از نکات اصلی که بایستی به آن توجه نمایید استفاده از یک وبسایت ریسپانسیو و زیبا می­‌باشد. شما باید به طور دقیق سرعت بارگذاری وبسایت خود را بالا ببرید تا مخاطبان در انواع دستگاه­ها به راحتی به محتوای شما دسترسی یابند سپس به اندازه دکمه‌­ها و باکس­های محتوایی خود توجه نمایید. به طور کلی، قبل از شروع تبلیغات موبایلی شما بایستی یک وبسایت مناسب داشته باشید. یکی از عوامل حضور موثر در این تبلیغات موبایلی همین موضوع می‌­باشد. در ادامه برخی از روش­هایی که در بازاریابی موبایلی از آن استفاده می‌­شود برای شما لیست کرده‌­ایم:

ما در مقالاتی جداگانه در خصوص هر یک از این موارد صحبت کرده‌­ایم، نکته قابل توجه برای استفاده موثر از این روش­ها در تبلیغات خود، شناخت هر یک از آن­ها و جایگاه آن در استراتژی بازاریابی شما می‌­باشد.

تبلیغات محتوایی یا بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

استفاده از بازاریابی محتوایی در ارتباط غیر مستقیم با مخاطبان نقش به سزایی دارد، شما در هر حوزه و صنعتی که فعالیت داشته باشید، برخی از مفاهیم و نکات را بایستی برای مخاطبان خود شرح دهید. یکی از روش­هایی که می­‌توان در آن این نکات را شرح داد و اطلاعات و مفاهیم را به مخاطبان منتقل کرد، استفاده از قدرت نویسندگی و متون می­‌باشد. برخی اوقات آموزش یک نکته، فقط از طریق متن امکان پذیر خواهد بود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی مبانی بازاریابی محتوا: اینجا را کلیک کنید (+).

وبلاگ‌نویسی یکی از کم هزینه‌­ترین شیوه­ های تبلیغات موثر می­‌باشد، به کمک وبلاگ­نویسی به سرعت می­‌توانید در کلمات کلیدی خود رتبه کسب نمایید و در صفحه اول جستجوی گوگل ظاهر شوید. به این ترتیب می‌­توانید مشتریان محلی را جذب کرده و یک قدم از رقبا جلوتر باشید. اگر وبلاگهای بهینه شده برای موتورهای جستجو را با تخفیف، آموزش‌­های رایگان، برنامه‌های باشگاه مشتریان و … ترکیب کنید، نتایج مثبتی را مشاهده خواهید کرد. البته ممکن است شما به شخصه علاقه زیادی به تولید محتوای متنی و وبلاگ­نویسی نداشته باشید، جای نگرانی وجود ندارد؛ افراد بسیاری هستند که این کار را برای شما انجام خواهند داد، فقط می‌­بایست در ابتدا از یک مشاور تبلیغاتی خوب کمک بگیرید.

برای استفاده از این اهرام برای تبلیغات موثر خود، در ابتدا می‌­بایست شناخت کافی از مشتریان و نیازهای آن­ها داشته باشید. چرا که اگر این مطالب برای مشتریان ارزش نداشته باشند، از آن­ها استفاده نمی‌­کنند. نمونه زیر یکی از قوی­ترین نمونه‌­های بازاریابی محتوایی و وبلاگ­نویسی در ایران می­‌باشد. شرکت کاله ایران با تولید چندین محصولات غذایی متفاوت برای مخاطبان خود دستورهای غذایی و نکات سلامت را در قالب وبلاگی به اسم «کتاب کاله» منتشر می‌­کند. در این فضا مدیران محتوایی کاله در ابتدا به نیاز مشتریان یعنی دریافت شیوه پخت غذاها و دسرها و نکات سلامت می‌­پردازند، سپس در متن توضیحات و آموزش­­های خود از محصولات غذایی شرکت کاله برای ساخت غذاها استفاده می­‌نمایند.

تبلیغات موثر با محتوا
بازاریابی محتوایی کالا

در تصویر زیر به خوبی محصولات شرکت کاله را در لیست مواد لازم غذاها مشاهده می­‌نمایید.

شیوه های تبلیغاتی موثر برند کاله
استفاده از محتوا برای تبلیغات و فروش محصولات

نکات ساده برای استفاده از شیوه های تبلیغات موثر

مخاطب‌شناس باشید.

شناخت پرسونای مخاطبان و ویژگی­های رفتاری و شخصیتی آن­ها، به شما در تدوین استراتژی­ها و کمپین­های تبلیغاتی کمک خواهد کرد، هنگامی که در حال ساخت یک ویدیو و تیزر هستید، شناخت مخاطب تاثیرگذاری ویدیو و تبلیغات شما را بالا خواهد برد.

بر لحظات مثبت تمرکز کنید.

زندگی افراد دارای لحظات شادی و غم بسیاری می‌­باشد، در هر جامعه‌­ای متناسب با فرهنگ، اتفاقات مثبت و منفی بسیاری روی می­‌دهد. برای اینکه شیوه‌­هایی که در ابتدای مقالات ذکر شد تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، کمپین­های خود را در لحظاتی که عمده مخاطبان شما خوشحال هستند، پیاده‌سازی کنید. به طور مثال اگر در زمینه ورزشی فعالیت می­‌کنید، پس از اینکه تیم‌­های ملی و قهرمانان ملی، افتخاری کسب کردند، می‌­توانید در این لحظات تبلیغات موثرتری بر روی جامعه ورزشی داشته باشید. اگر تیم ملی فوتبال ایران موفقیت­‌های بسیاری کسب کند، مردم تمایل بیشتری برای خرید لباس­های تیم ملی خواهند داشت. البته این بدان معنی نیست که در لحظات غمناک در کنار افراد و مخاطبان خود نباشید، بلکه سعی کنید در آن لحظات به فکر فروش و تبلیغاتی که حس منفی به مخاطب القا خواهد کرد نباشید؛ چرا که ممکن است تصویر مطلوبی از شما در ذهن مخاطبانتان برجای نماند.

از نمونه‌­های موفق خود استفاده کنید.

گاهی اوقات شرایط خاصی برای یک مشتری شما پیش می‌­آید، به طور مثال محصول که ارسال کرده‌­اید به درستی به دست مشتری نرسیده است. از این موقعیت استفاده نمایید و با ارسال مجدد خاطر خوبی در ذهن مشتری ایجاد نمایید. پس از این امر شما یک نمونه خوب برای مانور تبلیغاتی می‌­باشد. نمونه‌­های خاص به شما کمک می‌کند به مشتریان نشان دهید که چرا محصولات و برند شما ارزش خرید دارند که این یعنی تبلیغات موثرتری خواهید داشت.

از الگوهای مخاطبان استفاده نمایید.

برخی از افراد علاقه بسیاری به شیوه زندگی افراد ثروتمند و مشهور دارند، آن­ها همیشه به دنبال استفاده از محصولاتی هستند که افراد مشهور استفاده می‌کنند تا خود را شبیه به آن­ها جلوه دهند. این موضوع یک فرصت برای کسب و کارهایی است که محصولات لوکس ارائه می­‌دهند. پس به عنوان یکی از شیوه های تبلیغات موثر می‌توان در تبلیغات خود از افراد و مدل­ها مشهور استفاده کرد. به طور مثال در تبلیغات تلویزیونی شامپو، گاهاً از فوتبالیست­های مشهور استفاده می­‌شود. نمونه زیر یکی از معروف‌ترین آن­ها می‌­باشد.

مثالهای شیوه های تبلیغاتی موثر
تبلیغات موثر با چهره‌های محبوب

نقش خلاقیت در تبلیغات موثر

تمام روش­ها و موضوعاتی که در بالا مطرح شد، ابزارهای هستند که برای شما ساخته شده‌­اند. استفاده درست و تاثیرگذار از آن­­ها به میزان خلاقیت شما بستگی دارد. هر چقدر در ابتدای امر وقت بیشتری برای طراحی تبلیغات خود بگذارید، نتیجه مثبت‌­تری را کسب خواهید کرد. کتاب خودباوری در خلاقیت یکی از بهترین کتاب­هایی است که در افزایش خلاقیت شما برای استفاده در تبلیغات موثر نقش خواهد داشت. در این کتاب، چهار اصل برای موفقیت در تبلیغات خلاق آمده است که در ادامه، آنها را بررسی کرده‌ایم.

نقش خلاقیت در تبلیغات موثر
نقش خلاقیت در تبلیغات موثر

نیاز اصلی را پوشش دهید.

افزایش ابزارها و تکنولوژی نباید شما از مسیر اصلی منحرف نماید، مشتریان به دنبال رفع نیاز خود هستند، بنابراین با ارائه محصولات کاربردی، تبلیغات موثرتری هم خواهید داشت.

مسئله را بیابید و آن را حل کنید.

لزوماً کسب و کارهایی که زودتر از بقیه شروع به فعالیت کردند، موفق نبوده‌­اند. در عرصه تبلیغات موثر، هنگامی که مفاهیم «ارزان­تر و سریعتر» منتقل شود، مخاطبان بیشتری جذب خواهند شد. هنری فورد اولین تولیدکننده خودرو نبود، اما اولین کسی بود که راهی برای حل مشکل هزینه بالای خرید خودرو پیدا کرد. خط مونتاژ او به فورد اجازه می‌داد تا اتومبیلها را سریعتر و ارزان‌تر بسازد ، بنابراین اکثر خانواده‌های کارگر و فقیر نیز می‌توانستند از این خودرو استفاده کنند. بنابراین وقتی مسئله‌­ای از کسب و کار خود را حل می‌­کنید، فرصتی مناسب به وجود می‌­آید که از آن در تبلیغات خود استفاده نمایید.

فروش محصولات اولویت دارد، ولی همه چیز نیست.

در تبلیغات خود دقت داشته باشید که هدف اصلی شما فروش محصولات و افزایش سودآوری شرکت می‌­باشد، ولی قرار نیست این موضوع به قیمتی اتفاق بیافتد. اگر تنها هدف شما فروش باشد قدرت کمتری برای استفاده از خلاقیت خواهید داشت، همچنین مخاطبان شما نیز شما را به عنوان یک برند فرصت‌طلب خواهند شناخت. همانطور که در بخش­هایی از این مقاله گفته شد، سعی کنید در موقعیت‌­های شادی و غم و همچنین شرایط خاص، متناسب با خصوصیات مشتریان خود رفتار نمایید.

کمتر به محصولات و بیشتر به مشکلات فکر کنید.

چقدر با مشکلات مشتریان خود آشنا هستید؟ آیا می‌توانید به آنها در یافتن راه‌حلی کمک کنید؟ اگر هدف شما کمک به حل مشکلات مشتریان باشد، تمرکز کمتری روی فروش چیزهایی که آن­ها نیاز ندارند، خواهید داشت. البته این نوع نگاه در بلندمدت باعث افزایش اعتماد به برند شما خواهد شد.

هدف­گیری مجدد: افزایش اثرگذاری تبلیغات

در پایان به نقش هدف‌گیری مجدد مشتریان برای افزایش اثرگذاری تبلیغات شما، خواهیم پرداخت. بیایید با یک تعریف اولیه از هدف‌گیری مجدد شروع کنیم: «هدفگذاری مجدد، فرآیندی است که به شما امکان می‌دهد تبلیغات خود را برای افرادی که در گذشته از وب سایت یا صفحه محصول شما بازدید کرده‌اند، نمایش دهید». به عنوان مثال، شما به دیجی­کالا می روید و به یک جفت کفش یا مجموعه‌ای از وسایل ورزشی نگاه می‌کنید و سپس آنجا را ترک می‌کنید. سپس به گشت و گذار در اینترنت می­‌پردازید و همان کفش‌ها یا وسایل ورزشی را در تبلیغات داخل سایت­‌های دیگر می‌­بینید. این دیجی­کالاست که شما را برای محصولی که نگاه کرده‌­اید، دوباره مورد هدف قرار می دهد. مشتریان در اولین بازدید از وبسایت و شبکه‌­های اجتماعی شما خرید نمی­‌کنند، عدم خرید می­‌تواند به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر باشد:

  • عدم نیاز در آن لحظه
  • عدم اعتماد به شما
  • قیمت نامناسب محصولات
  • شرایط نامناسب وبسایت

بنابراین شما می‌­بایست با هدف­گیری مجدد مدام خود را در میدان دید مشتریان قرار دهید. این کار باعث افزایش نرخ بازگشت مشتری خواهد شد. همچنین با این کار تبلیغات خود را موثرتر خواهید کرد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 11 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها